Teksty ezoteryczne w mediach w świetle krytycznej analizy dyskursu
- Autor:
- Anna Sokół-Klein
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 296
-
PDF
Opis książki: Teksty ezoteryczne w mediach w świetle krytycznej analizy dyskursu
Autorka podjęła mało eksplorowaną, lecz ważną problematykę. Celem publikacji jest bowiem analiza prasowego i telewizyjnego dyskursu ezoterycznego przeprowadzona na tle kontekstu społeczno-psychologicznego. W pracy zostały postawione pytania o to, dlaczego w XXI w. wzrosło zainteresowanie magią i medycyną niekonwencjonalną, jaki wpływ ma na to sytuacja ekonomiczna kraju i co sprawia, że ludzie wierzą wróżkom i bioenergoterapeutom. Materiał został pozyskany z 31 numerów czasopism, takich jak: „Wróżka”, „Gwiazdy mówią...”, „Nieznany Świat” i „Uzdrawiacz” z lat 2008-2012 oraz z emisji 13 programów telewizyjnych, m.in.: „Wróżki”, „Tajemnice losu” i „Ręce, które leczą”.
Warstwa teoretyczna pracy ujawnia wręcz erudycję Autorki, która przedstawia nie tylko ustalenia terminologiczne, ale ze znawstwem odnosi się do nich, prezentując własne stanowisko. Z kolei zgromadzone w części analitycznej przykłady pełnią nie tylko funkcję egzemplifikacyjną ustaleń teoretycznych, ale i poznawczą jednocześnie, wzbogacają one również wywód, czyniąc go wiarygodniejszym i bardziej interesującym.
Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty Karwatowskiej
UMCS w Lublinie
Wybrane bestsellery
-
Social media stały się naszą codziennością. Budzimy się rano i zaglądamy do telefonu - w zależności od wieku i bańki, w której funkcjonujemy, są to Facebook, Instagram, X (dawny Twitter), TikTok, YouTube... Sprawdzamy, co słychać u znajomych i co się wydarzyło na świecie w czasie, gdy spaliśmy. A...
Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)35.40 zł
59.00 zł(-40%) -
Era sztucznej inteligencji, która potrafi przeszukać, skompilować i (niemal) twórczo przekształcić nieskończone zasoby internetu w spójny, mający sens artykuł, właśnie nadeszła. ChatGPT jest powszechnie przedstawiany jako bat na copywriterów. W kilka sekund, szybko i sprawnie robi to, co człowiek...
Biblia webwritingu. Jak pisać teksty w czasach, gdy sztuczna inteligencja robi to szybciej i nikt ich nie czyta, bo wszyscy wolą wideo Biblia webwritingu. Jak pisać teksty w czasach, gdy sztuczna inteligencja robi to szybciej i nikt ich nie czyta, bo wszyscy wolą wideo
(34.85 zł najniższa cena z 30 dni)32.94 zł
54.90 zł(-40%) -
Ta książka daje zestaw prostych, łatwych w zrozumieniu narzędzi, z których możesz skorzystać natychmiast, by od razu skierować swoją firmę na ścieżkę zwiększania rentowności. Przekonasz się, że szybkość decyzji odgrywa tu decydującą rolę — miliony przedsiębiorstw działają bez aktualnego pla...
TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie spr...(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł(-40%) -
Growth hacking to jedna z metodyk prowadzenia działań marketingowych, sprzedażowych i rozwoju produktu, w której celem aktywności nie są największe zasięgi, a dotarcie do możliwie najlepiej określonej grupy docelowej. Oczywiście przy zachowaniu jak najniższego kosztu tego procesu. Gdy się nad tym...
Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
Klientocentryczność to strategia orientująca działania firmy na potrzeby klienta, czyli tego, kto rzeczywiście ją żywi. To jego decyzje zakupowe: kupić – nie kupić, wrócić po kolejne towary lub usługi – nie wrócić, decydują o przyszłości Twojego biznesu. W zglobalizowanym, cyfrowym św...
Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone
(46.20 zł najniższa cena z 30 dni)46.20 zł
77.00 zł(-40%) -
Takich osób jest jednak niewiele. Większość z nas potrzebuje wskazówek i narzędzi, by móc w pełni świadomie zaprojektować pozytywne doświadczenie swoich klientów na każdym etapie ich kontaktu z marką. Nie tylko w fazie wyboru, ale i podczas korzystania z produktu czy usługi. Dobra wiadomość: ta k...
Customer Experience Management. Moc pozytywnych doświadczeń na ścieżce Twojego klienta. Wydanie II Customer Experience Management. Moc pozytywnych doświadczeń na ścieżce Twojego klienta. Wydanie II
(59.40 zł najniższa cena z 30 dni)59.40 zł
99.00 zł(-40%) -
Są dwa rodzaje działań w marketingu. Pierwszy ma charakter doraźny, przypadkowy ― jest potrzeba, jest poszukiwanie pomysłu, jak na nią odpowiedzieć, jest kampania, są hasła, reklamy, budżet, mierzenie efektów i uspokojenie. Aż do następnej potrzeby. Drugi rodzaj to działania celowe. Nim roz...(30.44 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
Dziesiątki tysięcy przedsiębiorców sprzedaje swoje produkty i usługi przez internet. Jednak tylko nieduży odsetek zdobywa w ten sposób wystarczająco licznych klientów, a naprawdę niewielu osiąga satysfakcjonujący poziom sprzedaży. Nawet próby podglądania najlepszych w tej dziedzinie i kopiowania ...
Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)47.40 zł
79.00 zł(-40%) -
Dowiesz się, jak inspirować, przyciągać i zatrzymywać przy sobie wspaniałych ludzi, pisać niezawodny biznesplan, identyfikować wymagania rynku, tworzyć wyróżniający się plan marketingowy, przywiązywać klientów do siebie i stale poprawiać ich obsługę. Nauczysz się szeregu prostych, praktycznych i ...
Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)35.40 zł
59.00 zł(-40%)
Ebooka "Teksty ezoteryczne w mediach w świetle krytycznej analizy dyskursu" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Teksty ezoteryczne w mediach w świetle krytycznej analizy dyskursu" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Teksty ezoteryczne w mediach w świetle krytycznej analizy dyskursu" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-808-8668-1, 9788380886681
- Data wydania ebooka:
- 2017-10-25 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Numer z katalogu:
- 73844
- Rozmiar pliku Pdf:
- 3.6MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Kategorie:
Marketing
Spis treści książki
- Stan badań 13
- Krytyczna analiza dyskursu 13
- Tekst a dyskurs 13
- Analiza dyskursu i krytyczna analiza dyskursu 15
- Teksty dotyczące wróżb i magii 19
- Krytyczna analiza dyskursu 13
- Założenia metodologiczne 25
- Dyskurs 25
- Dyskurs – przegląd definicji 25
- Dyskurs – tekst w kontekście 30
- Interakcyjny model dyskursu 30
- Krytyczna analiza dyskursu 31
- KAD – przegląd najważniejszych definicji 32
- Krytyczna analiza dyskursu jako pole badań interdyscyplinarnych 32
- Krytyczne ujęcie w KAD 36
- Dyskurs 25
- Psychologiczno-społeczny kontekst ezoteryzmu 39
- Ezoteryzm 39
- Definicja ezoteryzmu 39
- Źródła ezoteryzmu 42
- Zainteresowanie ezoteryzmem w XXI wieku – dane statystyczne 43
- Formy ezoteryzmu a chrześcijaństwo 61
- Ezoteryzm 39
- Klasyfikacja i charakterystyka analizowanych czasopism ezoterycznych 65
- Podział czasopism ze względu na ich dominantę tematyczną 66
- Czasopisma o wróżbiarskiej dominancie tematycznej 66
- Czasopismo, którego dominantą tematyczną są tajemnicze i niewyjaśnione naukowo zjawiska 68
- Czasopismo w całości poświęcone alternatywnym metodom leczenia 69
- Podział czasopism ze względu na szatę graficzną 70
- Czasopisma o bogatej i atrakcyjnej szacie graficznej 70
- Czasopisma o uboższej szacie graficznej 74
- Podział czasopism ze względu na ich dominantę tematyczną 66
- Charakterystyka ezoterycznych gatunków prasowych i telewizyjnych 81
- Charakterystyka wybranych gatunków gazet ezoterycznych 81
- Horoskop 82
- Kosmogram a horoskop gazetowy 83
- Konstrukcja i tematyka horoskopów 85
- Definicja, struktura i tematyka listów do redakcji 95
- Definicja, struktura i tematyka artykułów poradnikowych 105
- Definicja i budowa reklamy o tematyce ezoterycznej 117
- Reklama działalności wróżek i uzdrawiaczy 117
- Reklama produktów leczniczych 121
- Elementy wizualne reklam o charakterze ezoterycznym 122
- Horoskop 82
- Charakterystyka ezoterycznych gatunków telewizyjnych 124
- .„Wróżki” i „Tajemnice losu” – interaktywne programy rozrywkowe 126
- Konstrukcja programów 127
- Strona wizualna programów 136
- .„Ręce, które leczą” 139
- Konstrukcja programu 142
- Strona wizualna programu 151
- .„Wróżki” i „Tajemnice losu” – interaktywne programy rozrywkowe 126
- Charakterystyka wybranych gatunków gazet ezoterycznych 81
- Analiza językowa ezoterycznego dyskursu prasowego i telewizyjnego 155
- Poradnictwo jako forma władzy 156
- Cechy poradnictwa w mediach 156
- Władza w relacji doradca–radzący się 161
- Perswazja a manipulacja 164
- Perswazja i manipulacja – przegląd ważniejszych definicji 164
- Perswazja i manipulacja jako przykład asymetrycznej relacji nadawczo-odbiorczej 172
- Analiza językowa prasowego dyskursu ezoterycznego 176
- Sposoby oddziaływania o charakterze perswazyjno-manipulacyjnym 176
- Argumentacja 176
- Środki leksykalne 182
- Środki morfologiczne kształtujące relacje nadawczo-odbiorcze 192
- Sposoby oddziaływania o charakterze manipulacyjno-perswazyjnym 200
- Argumentacja 200
- Środki leksykalne 207
- Środki stylistyczne 212
- Sposoby oddziaływania o charakterze perswazyjno-manipulacyjnym 176
- Analiza językowa ezoterycznego dyskursu telewizyjnego 223
- Sposoby oddziaływania o charakterze perswazyjno-manipulacyjnym 224
- Argumentacja 224
- Środki leksykalne 226
- Środki morfologiczne kształtujące relacje nadawczo-odbiorcze 237
- Sposoby oddziaływania o charakterze manipulacyjno-perswazyjnym 238
- Psychologiczne sposoby oddziaływania na odbiorcę 238
- Językowe sposoby oddziaływania na odbiorcę 243
- Argumentacja 243
- Środki stylistyczne 247
- Stylistyczna wartość środków słowotwórczych 247
- Środki stylistyczno-składniowe 250
- Leksykalne środki stylistyczne 267
- Sposoby oddziaływania o charakterze perswazyjno-manipulacyjnym 224
- Poradnictwo jako forma władzy 156
Wstęp 9
Zakończenie 271
Wykaz skrótów 277
Bibliografia 279
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego - inne książki
-
Publikacja jest pokłosiem interdyscyplinarnych badań nad identyfikacją lokalnej polityki mieszkaniowej gmin wiejskich i wypełnia lukę w literaturze z zakresu socjologii, ekonomii i geografii społeczno-ekonomicznej. Autorzy posłużyli się metodą case study, opisując sześć podmiejskich gmin wiejs...
Rozwój lokalny a polityka mieszkaniowa w gminach wiejskich Rozwój lokalny a polityka mieszkaniowa w gminach wiejskich
Anna Miklaszewska, Małgorzata Marks-Krzyszkowska, Paweł Starosta
-
The prepared scientific monograph entitled The importance of social innovations in the knowledge-based economy in the context of footwear sector solutions is an attempt to further exemplify social innovations by identifying real links between social need and a specific good, service, method and p...
The importance of social innovations in the knowledge-based economy in the context of footwear sector solutions The importance of social innovations in the knowledge-based economy in the context of footwear sector solutions
-
Publikacja dotyczy relacji krymsko-rosyjskich oraz rozwoju gospodarczego i społecznego Półwyspu Krymskiego. Zawiera kompleksową charakterystykę Krymu - wyjątkowej krainy geograficznej stanowiącej człon południowej części Niziny Wschodnioeuropejskiej. Znajduje się w niej opis znalezisk archeologic...
Miejsce i rola Krymu w polityce rosyjskiej i międzynarodowej Miejsce i rola Krymu w polityce rosyjskiej i międzynarodowej
-
Książka Teatr bliskiego kontaktu. Studia przypadków grup teatralnych wypełnia lukę na polskim rynku wydawniczym dotyczącą aktualiów rodzimego teatru niezależnego (i socjologii teatru w ogóle). Pomimo że Teatr Węgajty, Stowarzyszenie Teatralne Chorea i Teatr Szwalnia wyrastają z poniekąd już "klas...
Teatr bliskiego kontaktu. Studia przypadków grup teatralnych Teatr bliskiego kontaktu. Studia przypadków grup teatralnych
Katarzyna Kalinowska, Katarzyna Kułakowska, Ewelina Wejbert-Wąsiewicz, Emilia Zimnica-Kuzioła
(21.21 zł najniższa cena z 30 dni)9.90 zł
24.95 zł(-60%) -
W polskiej literaturze naukowej brakuje kompleksowego opracowania eksperckiego poświęconego systemowemu ujęciu zagadnień integracji planowania. Książki o tematyce planowania przestrzennego i planowania rozwoju, ujęte w kontekście geografii społeczno-ekonomicznej, gospodarki przestrzennej, urbanis...
System zintegrowanego planowania rozwoju w warunkach polskich. Założenia - zasady kierunkowe - koncepcja System zintegrowanego planowania rozwoju w warunkach polskich. Założenia - zasady kierunkowe - koncepcja
(19.91 zł najniższa cena z 30 dni)9.90 zł
24.95 zł(-60%) -
Logika i przejrzystość wywodu to zalety tej pracy [...]. Ujęcie problemów jest twórcze, oryginalne, a także ciekawe, dlatego monografię czyta się z przyjemnością. Z recenzji prof. J. Garlińskiej-Bielawskiej * Monografia pt. Gospodarka międzynarodowa. Rys teoretyczny Magdaleny Rosińskiej-...
-
W książce zostały przedstawione wyniki badań autora oparte na wywiadach z liderkami prowadzącymi podmioty gospodarki społecznej. Rozmowy koncentrowały się na poznaniu opinii kobiet zarządzających przedsiębiorstwem społecznym na temat ich stylu zarządzania, cech charakteru niezbędnych w ich pracy,...(21.21 zł najniższa cena z 30 dni)
9.90 zł
24.95 zł(-60%) -
Trójkąt kulinarny, body positivity, jednopłciowy model ciała to niektóre z zawartych w publikacji pojęć objaśniających jak ludzkie ciała kształtują się i są kształtowane przez społeczeństwo. Książka zabiera czytelnika w podróż przez różne sfery życia społecznego, w których ciało ludzkie odgrywa k...
Ciało i społeczeństwo. Socjologia ciała w badaniach i koncepcjach teoretycznych Ciało i społeczeństwo. Socjologia ciała w badaniach i koncepcjach teoretycznych
(25.46 zł najniższa cena z 30 dni)12.90 zł
29.95 zł(-57%) -
This book is devoted to upwardly mobile university lecturers or people who "escaped the collective fate of their class". The upward mobility of the academic faculty is under-researched in the peripheries of global knowledge production, although there is a significant interest in the social mobili...
The Biographical Experience of Entering the Academic Profession. Popular-Class Lecturers at the Post-Socialist University The Biographical Experience of Entering the Academic Profession. Popular-Class Lecturers at the Post-Socialist University
-
Początki badań rozkładów dochodów i ich nierównomierności sięgają przełomu XIX i XX stulecia, kiedy ukazały się pierwsze prace włoskiego ekonomisty Vilfredo Pareto (1848-1923), współtwórcy teorii równowagi ekonomicznej. Monografia obejmuje szeroko rozumianą metodologię statystyczną dotyczącą r...
Klasyczne i nieklasyczne metody analizy nierówności dochodowych Klasyczne i nieklasyczne metody analizy nierówności dochodowych
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Teksty ezoteryczne w mediach w świetle krytycznej analizy dyskursu Anna Sokół-Klein (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.