Szkoła Mówców. Myśl i prezentuj inaczej niż wszyscy
- Autor:
- Lidia Buksak
- Bestseller #42
- Promocja Przejdź
- Bestseller #42
- Promocja Przejdź
- Bestseller #42
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- 5.2/6 Opinie: 14
- Stron:
- 320
- Czas nagrania:
- 8 godz. 7 min.
- Czyta:
- Lidia Buksak
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
- Audiobook w mp3
Opis
książki
:
Szkoła Mówców. Myśl i prezentuj inaczej niż wszyscy
Wystąpienia publiczne rządzą się swoimi prawami. Świat biznesu codziennie się zmienia, więc metody i techniki prezentacyjne również powinny podlegać modyfikacjom. Chcąc być skutecznym i osiągać swoje biznesowe cele, musisz się wyróżniać i używać nowych metod, odpowiednich do współczesnego, szybko rozwijającego się biznesu.
Szkoła mówców jest napisana przez trenera, nie przez pisarza. To nie wydumane teorie, ale treści wynikające z wieloletniego doświadczenia autorki w pracy z żywym człowiekiem. Nie znajdziesz tu ogólników i łatwych rozwiązań. Dostaniesz za to mnóstwo praktycznej wiedzy i ćwiczenia, które realnie wpłyną na Twój sposób prezentowania.
Dowiesz się, jak myśleć i prezentować swoje idee inaczej niż inni.
W książce:
- Jak występować publicznie inaczej niż wszyscy
- Jak skutecznie i szybko tworzyć strategię i strukturę nowoczesnej prezentacji
- Jak być pewnym siebie, radzić sobie ze stresem oraz budować swój autorytet i pozycję eksperta
- Jak wzmacniać swój przekaz głosem, mową ciała i wyjątkowymi slajdami
Mycompanypolska.pl: Więcej niż słowa, czyli digital body language
Lidia Buksak gościem audycji "Zakręceni wokół sztuki" (RADIO GDAŃSK):
Wybrane bestsellery
-
Bestseller Nowość Promocja
Ostatnie kilka lat było dla naszej cywilizacji bardzo trudne. Co więcej, problemy bezustannie się pogłębiają, przez co rośnie niepewność. Wciąż jednak pojawiają się kolejne, nieznane wcześniej możliwości. W naszej nowej, szalonej rzeczywistości klarowność i poczucie bezpieczeństwa w sferze życia zawodowego stają się marzeniem niemal każdej osoby, na każdym etapie rozwoju kariery.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Model Biznesowy Ty. Wydanie II
Timothy Clark, Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Bruce Hazen, Alan Smith
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
50.56 zł
79.00 zł (-36%) -
Nie bez powodu naukowcy umieścili manipulatorów w tzw. Mrocznej triadzie, w towarzystwie psychopatów i narcyzów. Uznano bowiem, że ich działalność zajmuje wysokie miejsce na makabrycznym podium najbardziej szkodliwych społecznie. To w wyniku ich manipulacji tracimy poczucie własnej wartości, dajemy się porwać poczuciu winy czy z każdym dniem takich interakcji stajemy się coraz to bardziej uwikłani w układ, z którego tak trudno jest się wyzwolić. To również przez nich tracimy wiarę w siebie, obniża się nasza sprawczość i kreatywność, a po motywacji do czegokolwiek z czasem nie zostaje już ani śladu. A mimo to wciąż dajemy się im omotać — czasem nieświadomie, a czasem celowo odpuszczając przysłowiowe „kopanie się z koniem”. Wtedy to manipulatorzy wygrywają, zamieniając nasze życie — tak zawodowe, jak rodzinne — w koszmar.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Czasowo niedostępna
-
Bestseller Nowość Promocja
Storytelling to metoda wywoływania emocji u odbiorcy, co pozwala efektywniej na niego oddziaływać. Poprzez opowieści łatwiej jest przekonywać, inspirować i sprzedawać.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
42.88 zł
67.00 zł (-36%) -
Bestseller Nowość Promocja
Autorem poradnika, który trzymasz w ręku, jest człowiek profesjonalnie zajmujący się tematyką uczenia się. Metody skutecznego nauczania to jego pasja i praca - gromadzi je od trzydziestu lat, testuje na sobie i uczy korzystania z nich osoby w różnym wieku. Najskuteczniejsze z nich zebrał w tej książce po to, by i Tobie umożliwić zastosowanie metod, dzięki którym przyswoisz niezbędną wiedzę szybciej, przyjemniej i skuteczniej.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
31.94 zł
49.90 zł (-36%) -
Bestseller Promocja
Jacek Walkiewicz to psycholog, który swoją życiową misję upatruje w edukowaniu dorosłych. Tworzy programy szkoleniowe i wykłady, jest autorem cenionych książek. Ma przemyślenia - "rozmyślenia" - na tematy, które nurtują wielu z nas. Co czyni życie tak fascynującą przygodą? Czym jest mądrość i czy bycia mądrym można się nauczyć? Czy i dlaczego w życiu warto się kierować wartościami? Na te i inne pytania autor poszukuje odpowiedzi na kartach Rozmyślnika. Bazując na własnych doświadczeniach, odsłania przed Czytelnikiem swoją interpretację, wnioski na dany temat, a potem zaprasza do wyruszenia w samodzielną podróż ku zrozumieniu i działaniu, bo co prawda Rozmyślnik służy do rozmyślania, ale efektem rozmyślania powinno być działanie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
31.94 zł
49.90 zł (-36%) -
Bestseller Promocja
Jesteś przedsiębiorcą i chcesz lepiej zrozumieć tych, którzy korzystają z towarów lub usług Twojej firmy? Marketerem, który poszukuje skuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorców formułowanych przez siebie przekazów? Handlowcem, którego premia zależy od jego relacji z partnerami biznesowymi? A może osobą, której na sercu leży zapewnienie obsługi klienta na najwyższym poziomie? Jeśli na którekolwiek z powyższych pytań odpowiadasz twierdząco ― ta książka jest dla Ciebie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
31.94 zł
49.90 zł (-36%) -
Bestseller Promocja
Po pierwsze: gratulacje! Właśnie doceniono Twoją ciężką pracę, dobre pomysły, zaangażowanie i wysoki poziom odpowiedzialności za powierzone zadania. Nagrodzono Cię awansem. To wspaniale, prawda? Nowe stanowisko często wiąże się z wyższą pensją, ciekawszymi zadaniami ― i zarządzaniem ludźmi. Bycie liderem czy liderką oznacza odpowiedzialność za drugiego człowieka. Jak oceniasz swoją gotowość, by się tego podjąć? Czy już czujesz się dobrze w nowej roli? A może równocześnie i odczuwasz radość, i trochę się obawiasz? Jeśli tak, to ta książka jest dla Ciebie!- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
37.76 zł
59.00 zł (-36%) -
Promocja
Nie jesteśmy ekspertami od emocji. Mamy problem z odczytywaniem ich u innych ludzi, nierzadko nie potrafimy nawet określić tego, co nam samym w duszy gra. To efekt tego, jak nas wychowano, spadku kulturowego, jaki odziedziczyliśmy. Także w pracy. W rezultacie zamiast partnerskich w wielu relacjach zawodowych panują niezdrowe układy podległości i dominacji. A my, choć podskórnie czujemy, że coś tu jest nie w porządku, i tak się na to godzimy, i znosimy atmosferę, która psuje nam krew i obrzydza życie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(26,94 zł najniższa cena z 30 dni)
28.74 zł
44.90 zł (-36%) -
Promocja
Sztuka wojny Sun Tzu to kanon literatury militarystycznej. Liczące około 2500 lat traktaty zadziwiają swoją ponadczasowością i walorami poznawczymi. Z każdego odtworzonego i przetłumaczonego przez współczesnych badaczy zdania bije ogromna wiedza mająca zastosowanie nie tylko na prawdziwym polu bitwy, ale także w wielu innych sferach życia — w walce o rynek toczonej między przedsiębiorstwami, w motywowaniu ludzi do wydajniejszej pracy czy w rozwiązywaniu osobistych problemów. To wszystko dzięki dualnemu charakterowi rad udzielanych przez tych dwóch wielkich strategów — dosłownemu i metaforycznemu. Dlatego współcześni czytelnicy nie muszą znać historii starożytnej chińskiej wojskowości, aby skorzystać z potencjału, jaki kryją w sobie myśli dwóch wielkich przedstawicieli rodziny Sun.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(34,20 zł najniższa cena z 30 dni)
36.48 zł
57.00 zł (-36%) -
Promocja
Storytelling oparty na danych to idealne narzędzie dla tych zespołów w firmie, których praca polega między innymi na wspieraniu procesów decyzyjnych (takich jak dział finansowy czy dział analiz). Jego celem jest skuteczne korzystanie ze skomplikowanych analiz lub z rozbudowanych danych do podejmowania szybkich i trafnych decyzji. Używa się w tym celu zarówno charakterystycznej dla storytellingu narracji, jak i wizualizacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.16 zł
69.00 zł (-36%)
O autorze książki
Lidia Buksak - trener wystąpień publicznych, logopeda medialny. Od ponad 20 lat szkoli, konsultuje i doradza w zakresie wystąpień publicznych, prezentacji biznesowych, wystąpień w mediach, emisji głosu i dykcji. Szkoliła najbardziej znanych dziennikarzy telewizyjnych i radiowych. Od 10 lat prowadzi indywidualne treningi dla menedżerów. Pracowała między innymi dla: TVP, TVN, Ministerstwa Finansów (rzecznicy prasowi MF, izb skarbowych i izb celnych), Wirtualnej Polski, BZ WBK Leasing, BZ WBK, CITI Handlowego, Konsalnetu, Millenium TFI, Sygnity, portalu Trójmiasto.pl, GlaxoSmithKline, Promedica, S4E. Stworzyła jedyne w Polsce studia podyplomowe dla osób występujących publicznie Szkoła Mówców i realizowała ten autorski projekt pod szyldem Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu w Gdyni. Wykładała na uczelniach. Występuje jako ekspert na wielu konferencjach w Polsce.
Ebooka "Szkoła Mówców. Myśl i prezentuj inaczej niż wszyscy" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Szkoła Mówców. Myśl i prezentuj inaczej niż wszyscy" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Szkoła Mówców. Myśl i prezentuj inaczej niż wszyscy" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Szkoła Mówców. Myśl i prezentuj inaczej niż wszyscy (8) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: http://apetyczneksiazki.blogspot.com/ Angelika FroniaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Witajcie kochani :) Ja jeszcze na wakacjach, ale oczywiście nie byłabym sobą, gdybym nie wzięła kilka książek do walizki. Dzisiaj chcę wam opowiedzieć o książce, nie tylko dla osób, które są na wysokich szczeblach w dużych korporacjach, ale też dla managerów, czy osób, mających kontakt z klientami. Sztuka prezentacji przydaje się nie tylko w pracy zawodowej, ale również i życiu osobistym, więc polecam przeczytać Szkołę mówców każdemu z was. Zawiera ona sporo wiedzy teoretycznej, ale i praktycznej, przez co łatwiej będzie przyswoić wiedzę i osiągnąć zamierzony skutek, którym jest występowanie publiczne bez stresu. "Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba jeszcze mówić do ludzi" (Stanisław Jerzy Lec) Autorka powyższym cytatem otwiera książkę, zgadzam się z nim, bo niestety większość przemawiających do publiczności skupia się na tym co chce przekazać, a nie patrzy na to, jak te informacje odbierze publiczność. Z zawodu jestem nauczycielem, dodatkowo też managerem w firmie Oriflame, więc temat wystąpień publicznych nie jest mi obcy. Z prezentacjami wszelkiego rodzaju miałam do czynienia przede wszystkim na studiach. Niestety w ogromnej mierze były one, co tu dużo mówić, po prostu nudne. Autorka przytacza nam przykłady, z którymi się spotkała w swojej pracy, mówi co było źle i jak poprawić dane czynności, aby być lepszym mówcą. Najlepiej wyobrazić sobie pewne czynności na konkretnych przykładach. Co mi się także ogromnie spodobało to fakt, iż autorka wprowadziła część z ćwiczeniami, aby każdy z nas mógł się zastanowić nad samym sobą, co robi dobrze, a nad czym trzeba popracować. Jak inaczej będziemy wiedzieć, co trzeba zmienić? Jest dużo pytań, nad którymi należy przemyśleć swoje działania, a także emocje, jakie towarzyszą nam podczas wystąpień publicznych. "Dobre przemówienie musi posiadać interesujący początek i ciekawe zakończenie. A przede wszystkim: zakończenie musi znajdować się jak najbliżej początku" (Anthony Eden) Już w szkole uczą nas na lekcjach języka polskiego, że dobre wypracowanie składa się z wstępu, rozwinięcia i zakończenia. W dalszej części Lidia Buksak pisze o swojej autorskiej formule 5K (Kierunek, Kto? Komu? Korzyści, Komunikat), dzięki której wiemy, jak powinna być skonstruowana dobra prezentacja. A jeśli chcesz zobaczyć, kto był dla autorki przykładem mówcy idealnego, przeczytaj tą książkę. Książka bardzo mi się spodobała, ze względu na dużą liczbę przykładów i przede wszystkich ćwiczeń wymowy, do których będę chętnie wracała. Jeśli chcecie wiedzieć, jak występować publicznie, nie stresując się przy tym i nie będąc nudnym dla publiczności, jak być pewnym siebie, jak zaciekawić publiczność, to na te i inne pytania znajdziecie odpowiedź w Szkole mówców. A wy boicie się wystąpień publicznych, czy może traktujecie je jako szansę, a nie karę? Jak radzicie sobie ze stresem? Piszcie w komentarzach, miłego dnia, A.
-
Recenzja: Lady Business Club Business Women Foundation Marta PłowiecRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
W życiu nie ma przypadków. Zdecydowanie. Opowiem krótką historię aby to wyjaśnić. szkoła mówców lidia buksak W życiu nie ma przypadków. Zdecydowanie. Opowiem krótką historię aby to wyjaśnić. W marcu tego roku brałam udział w bardzo interesującej konferencji dla kobiet biznesu Power to Women, organizowanej przez Puls Biznesu. Wśród wielu kobiet, które brały udział w spotkaniu, w którymś momencie moją uwagę przykuła uśmiechnięta blondynka w kobaltowej sukience w przepięknych szpilkach. Odwzajemniła również mój uśmiech. Godzinę później kiedy stanęła na scenie okazało się, że jest jedną z prelegentek i będzie mówiła o wystąpieniach publicznych. Byłam już wiele razy na takich wystąpieniach, nie oczekiwałam, że dowiem się czegoś nowego. Przecież ile można mówić o postawie, wymowie, pewności siebie i dobrych slajdach. Wspomniana kobieta to Lidia Buksak. Nie miała slajdów, ale za to mega pozytywne nastawienie i pewność siebie, której wielu kobietom nadal brakuje. Przewrotnie zaczęła od konkursu. „Kto zgadnie autora cytatu, który rozpoczyna moją książkę Szkoła Mówców?” Po pierwszych słowach wiedziałam już, że przecież to mój ulubiony, życiowy cytat. „[…] Bo to oni powodują zmiany. To oni posuwają nasz gatunek naprzód. I choć niektórzy uważają ich za wariatów, my widzimy w nich geniuszy. Tylko ludzie dość szaleni, by myśleć, że mogą zmienić świat, są zdolni naprawdę tego dokonać”. (Think Different, Steve Jobs). Z radością zabrałam książkę do domu, zaczęłam czytać już tego samego dnia, obiecałam napisać recenzję. Ale przyznaję od tamtej pory minęło już trochę czasu. I wcale nie dlatego, że książka jest zła, ale wręcz przeciwnie, to książka, do której się wraca, zmusza do myślenia. To książka, którą szczerze polecam każdemu, kto nie tylko występuje (lub chce występować) na scenie, ale także temu kto ma prezentacje w firmie. Lidia wspaniale pokazuje, że ranga prezentacji nie ma znaczenia – zwyczajnie każda jest ważna i każda jest wspaniałą okazją do przekazania odbiorcom swojej wiedzy czy pasji. Jedno jest pewno – warto aby zapadła w pamięci i w sercu. W książce pojawia się wiele pytań, na które warto odpowiedzieć, uczciwie samemu przed sobą, m.in.: Co jest dla mnie ważne? Dlaczego robię to, co robię? Jakie cele sobie wyznaczam? Co mnie motywuje, a co odbiera mi chęci do działania? Co sprawia, że wstaję rano, i skąd czerpię energię do działania? Czym się interesuję, co jest moją pasją? Co jest dla mnie najważniejsze w mojej pracy? Jakie wartości stoją za moim zaangażowanie w pracy i w życiu prywatnym? To tylko kilka, z wielu wartościowych pytań, które pada w tej książce. Znajdziecie w niej wiele praktycznych ćwiczeń z dykcji, postawy, prezencji. Osobiście najważniejsze były dla mnie pytania o cele wystąpień, dlaczego chcę to robić, co jest dla mnie ważne i co tak naprawdę chcę przekazać innym? Bo gdybyś dzisiaj miała/ miał wystąpić przed Twoimi odbiorcami – nie ważne czy byłyby ich setki czy tylko kilka osób – to co chciałabyś / chciałbyś przekazać im, aby trafiło do ich serc? Historia naszego poznania ma swoją dalszą kontynuację. Katarzyna Krajewska – Turyczyn – właścicielka KKT Studio z Pomorza wrzuciła na swój funpage zdjęcia z sesji wizerunkowej Lidii. Było to w dniu kiedy akurat zastanawiałam się, kto może być Ekspertem naszego kolejnego spotkania Lady Business Club w Sopocie. Szybkie pytania, zaproszenie i o to 13 czerwca Lidia wystąpi na tym spotkaniu w Hotelu Testa w Sopocie. Nie ma przypadków, ludzie stają na naszej drodze kiedy jesteśmy na to gotowi!
-
Recenzja: Książka z nadzieją Tusia i LenaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
To najlepsza książka dotycząca wystąpień publicznych, prezentacji jaką czytałam. Każdy kto chodź raz musiał publicznie powiedzieć kilka słów wie jakie to trudne.Mamy dla Was dzisiaj książkę która pomoże Wam waszym wystąpieniem oczarować słuchaczy. Książka napisana została przez wieloletniego trenera panią Lidię Busak (trener wystąpień biznesowych z ponad 20-letnim doświadczeniem w szkoleniu menedżerów, logopeda medialny). Wystąpienia publiczne to bardzo trudny temat. W świecie biznesu który cały czas się zmienia są one powszechne. Dlatego trzeba cały czas się rozwijać i dążyć do perfekcji. Ta książka to nie teorie, to treści wynikające z wieloletniego doświadczenia autorki w pracy z żywym człowiekiem. W tej świetnej publikacji dostaniesz mnóstwo praktycznej wiedzy i ćwiczenia, które realnie wpłyną na Twój sposób prezentowania. W książce znajdziesz odpowiedzi między innymi na takie pytania: Jak występować publicznie inaczej niż wszyscy Jak skutecznie i szybko tworzyć strategię i strukturę nowoczesnej prezentacji Jak być pewnym siebie, radzić sobie ze stresem oraz budować swój autorytet i pozycję eksperta Jak wzmacniać swój przekaz głosem, mową ciała i wyjątkowymi slajdami. Książka napisana bardzo zrozumiałym i czytelnym językiem. Autorka pisze w sposób bardzo przystępny, nawet nie zauważyłam kiedy doszłam do ostatniego rozdziału. Dużo konkretnej wiedzy popartej przykładami i ćwiczeniami. Przedstawiana jest jako publikacja skierowana głównie do osób prezentujących w biznesie, ale świetnie sprawdzi się też w każdym innym środowisku. W książce znajdziemy informację co warto dodać do prezentacji, czego unikać, w jaki sposób mówić. Autorka zadbała też o to by w książce znalazły się ćwiczenia artykulacyjne, oddechowe.
-
Recenzja: www.pb.plRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
2/3 pomysłów biznesowych jest odrzucanych nie dlatego, że są absurdalne, tylko dlatego, że zostały źle przedstawione. Co więc trzeba robić, żeby prezentować skutecznie? Mówi się, że 2/3 pomysłów biznesowych nigdy nie zostanie wcielonych w życie bo menedżerowie źle je przedstawili. Aż trudno to sobie wyobrazić! Jedynie co trzeci dobry pomysł biznesowy będzie zrealizowany i przyniesie zysk. I to jedynie dlatego, że ktoś potrafił o nim opowiedzieć w taki sposób, żeby ludzie chcieli go zrealizować. To oznacza, że doskonaląc umiejętności prezentowania pomysłów biznesowych i występowania publicznego 2/3 menedżerów mogłoby zwiększyć swoje szanse na skuteczne przedstawianie i rozwój biznesu, a tym samym na swój awans. Tymczasem większość wystąpień i prezentacji polskich menedżerów niestety nie jest atrakcyjna, wciągająca i motywująca do działania. Przeciwnie - jest przeładowana danymi, za długa, nic nie wnosząca - po prostu nudna. Prezenterzy są jak niewolnicy przestarzałych metod – ich pan ma na imię Nuda, a na nazwisko Power Point. Można mieć wrażenie, że przygotowując i prowadząc prezentacje nie myślą w innowacyjny sposób i nie szukają nowych rozwiązań. Owszem, rozwój biznesu jest pasją menedżerów, ale opowiadanie o nim jedynie obowiązkiem. Sami traktują swoje wystąpienia jak nic nie wnoszącą konieczność, nie przygotowują się, nie angażują, nie wciągają odbiorców do swojej gry i co w efekcie uzyskują? To, że nic się nie zmienia! A szkoda. Bo wystąpienia publiczne są szansą, a nie karą! Szansą opowiedzenia światu o swojej wizji biznesowej. Szansą jej realizacji. Rozumiejący tę szansę menedżerowie chcą prezentować inaczej. Szanują wzorce i znane narzędzia, ale zadają sobie pytania: „Co dalej?”, „Jak się rozwijać?”, „Co zrobić inaczej, żeby pokazać światu swój biznes w innowacyjny sposób?”, „Jak opowiedzieć o biznesie, żeby zarazić ludzi tym pomysłem i zachęcić ich do zrealizowania go?”. Szukają sposobu, żeby stać się świetnym mówcą. Rozumieją rzecz najważniejszą: nowoczesny, skuteczny mówca to lider. A lider nie zalewa odbiorców milionem faktów, tylko buduje relację z publicznością rozumiejąc jej potrzeby, jasno mówi o celach i pokazuje korzyści z realizacji tych celów. Mówca- lider wywiera wpływ! Jaki jest przepis na mówcę- lidera? Ma wizję biznesową i pomysł na nietuzinkową, inną niż wszystkie prezentację. do powiedzenia. Zawsze jest przygotowany. Nie sprowadza przygotowań do zrobienia slajdów. Nie myśli: „Jakoś to będzie”, „Coś tam powiem.” Jego wystąpienie nie jest chaosem. Ma strategię osiągnięcia swoich celów. Przygotowuje nowoczesną, atrakcyjną strukturę wystąpienia i dzięki temu jego treści są ciekawe i uporządkowane. Buduje relację z publicznością, rozumiejąc, że „Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba jeszcze mówić do ludzi”. Jest uważny na potrzeby odbiorców, wie, co zrobić i co mówić, żeby na te potrzeby odpowiedzieć. Jest zaangażowany i mówi z pasją. Jest pewny siebie, potrafi panować nad stresem. Niczego nie udaje, jest autentyczny i szczery. Swoją energią i prawdą wywiera wpływ na odbiorców. Mówca- lider jest świadomy siebie i nieustannie się rozwija. Doskonali swoje umiejętności, obserwuje najlepszych mówców biznesowych, analizuje swoje wystąpienia i wprowadza zmiany. A przede wszystkim szkoli się i czyta. A potem działa i wywiera wpływ swoimi wystąpieniami. O tym jak stać się mówcą – liderem pisze Lidia Buksak, trener wystąpień publicznych w książce „SZKOŁA MÓWCÓW. Myśl i prezentuj inaczej niż wszyscy”. Warto ją przeczytać, ponieważ to książka napisana przez trenera, nie przez pisarza. To nie wydumane teorie, tylko treści wynikające z wieloletniego doświadczenia autorki w pracy z żywym człowiekiem. Nie ma w niej ogólników i łatwych rozwiązań. Lidia Buksak proponuje swoje autorskie metody, takie jak Formuła 5K, czy koło struktury prezentacji, dzięki którym wystąpienia nigdy nie będą nudne i przewidywalne. To praktyczna wiedza i ćwiczenia, pozwalające przygotować skuteczną prezentację, doskonalić głos i sposób mówienia, pracować nad mową ciała. A także trening mentalny, który nauczy Czytelnika radzić sobie ze stresem i mówić z zaangażowaniem i pasją. Lektura i przepracowanie treści zawartych w książce „SZKOŁA MÓWCÓW” to trening wystąpień publicznych. To sposób na to, żeby myśleć i prezentować swoje idee inaczej niż wszyscy, a tym samym na to, żeby rozwijać swój biznes i mieć większe szanse na awans. Autor: Lidia Buksak – trener wystąpień biznesowych z ponad 20-letnim doświadczeniem w szkoleniu menedżerów, logopeda medialny, autorka książki „SZKOŁA MÓWCÓW. Myśl i prezentuj inaczej niż wszyscy”.
-
Recenzja: Manager z głowąRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
KSIĄŻKA MIESIĄCA -> "Szkoła mówców" Brak umiejętności radzenia sobie ze stresem oraz brak pewności siebie to problemy wielu osób, które występują publicznie. Ta książka powie Ci co zrobić i jak mówić, żeby inni chcieli Cię słuchać, a później zaczęli wdrażać to, co im przekazałeś.
-
Recenzja: nauka-to-tez-sztuka.blogspot.comRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Chyba każdy z nas pamięta z lat szkolnych i studenckich, jak bardzo nauczyciele potrafią nudzić i usypiać. Jak często nic do nas nie docierało z tego, co pedagog próbował nam przekazać... Pewnie każdy pamięta też ten monotonny głos, nudne fakty i schematyczną prezentację pisaną językiem, którego niemal nikt nie rozumie, czasem łącznie z wykładowcą... Ta książka powstała, by żaden z nas nie był tak nudnym mówcą - zarówno jako wykładowca, nauczyciel, czy po prostu biznesmen prezentujący nowy sprzęt lub podsumowujący roczne osiągnięcia firmy. Szkoła mówców jest więc dla każdego, kto chce się nauczyć mówić i prezentować ciekawiej. Jestem pozytywnie zaskoczona tym, jak wiele tu rad i wskazówek. Lidia Buksak jest (tak jak ja) logopedą medialnym, więc w dużej mierze zna się właśnie na tematach wystąpień publicznych, autoprezentacji i wielu innych sprawach związanych z komunikacją. Widać przy tym, że ma duże doświadczenie w pracy, również w tym, jak należy szkolić ludzi. To, że mamy wiedzę i umiejętności przecież nie zawsze jest równoznaczne z tym, że potrafimy je przekazać. Książka teoretycznie jest skierowana głównie do osób prezentujących w biznesie, ale świetnie sprawdzi się też w środowisku akademickim. Jestem wykładowcą, więc czytałam książkę również pod swoim kontem i uczyłam się, jak mogę jeszcze bardziej zainteresować i aktywować studentów. Znalazłam wiele cennych rad odnośnie tego, co warto dodać do prezentacji (np. elementy fun), czego unikać, w jaki sposób mówić. Autorka na szczęście pisze w sposób bardzo przystępny, więc nawet nie zauważyłam, kiedy książka dobiegła końca. Z doświadczenia w gabinecie wiem, że pacjenci mają duży problem z... samogłoskami! Autorka wprowadziła sporo ćwiczeń artykulacyjnych, oddechowych i również tych na samogłoskach, ale zabrakło mi rysunków. Ludzie nie mają pojęcia, jak szeroko powinni otwierać buzię i jak duże znaczenie ma to dla wyrazistości mówienia. Lidia Buksak świetnie opowiada o roli pauzy, a także odpowiedniej melodii mowy. Autorka wprowadziła również sporo ćwiczeń oddechowych i zadbała również o odpowiednią mowę ciała. W książce znajdziemy to i wiele, wiele więcej cennych rad, które pomoże nam odnaleźć przejrzysty spis treści. Ogólnie w publikacji chciałabym zobaczyć więcej obrazków, zarówno podsumowań np. w formie grafów, tabel, map myśli, ilustracji, komiksów... Niemniej jednak książka niesie ze sobą tyle wiedzy i doświadczenia autorki, że w zasadzie nie ma więcej powodów do marudzenia. Jeżeli potrzebujecie nauczyć się mówić do ludzi i w ciekawy sposób prezentować swoje racje, to koniecznie kupcie tę książkę. Jest prawdziwą skarbnicą wiedzy. Ocena: 5/6
-
Recenzja: https://nauka.trojmiasto.pl Magdalena RaczekRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Czy wiecie, co to jest miękki atak dźwięku, mówienie na masce, czesanie warg zębami, elementy prozodyczne języka, akcent logiczny, elementy fun, przekaz niewerbalny? Jeśli nie, to jest szansa, by się dowiedzieć o nich (i wielu innych) z książki Lidii Buksak, zatytułowanej "Szkoła mówców. Myśl i prezentuj inaczej niż wszyscy". Publikacja jest efektem ponad dwudziestu lat doświadczeń autorki w pracy ze słowem mówionym. Związana z Trójmiastem autorka - Lidia Buksak - jest trenerem wystąpień publicznych i logopedą medialnym. Z wykształcenia logopeda (Podyplomowe Studium Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego) i śpiewaczka (Wydział Wokalno-Aktorski Akademii Muzycznej w Gdańsku), prowadzi szkolenia, konsultacje i doradztwo w zakresie wystąpień publicznych i medialnych, prezentacji biznesowych, budowania wizerunku, emisji głosu, wyrazistego mówienia i kultury żywego słowa. Buksak szkoliła najbardziej znanych dziennikarzy radiowych i telewizyjnych, takich jak wiodący prezenterzy i reporterzy "Wiadomości" w TVP1, których można oglądać codziennie na antenie z Piotrem Kraśką na czele czy Annę Morawską - dziennikarkę "Panoramy" TVP2. Buksak prowadzi także indywidualne treningi dla menedżerów. Stworzyła jedyne w Polsce studia podyplomowe dla osób występujących publicznie pod nazwą Szkoła Mówców i realizowała ten autorski projekt w Wyższej Szkole Administracji i Biznesu w Gdyni. Mnóstwo praktycznej wiedzy i ćwiczenia Książka nosi ten sam tytuł, stanowi kontynuację wszystkich doświadczeń autorki. Jej życiorys zawodowy daje pewność, że mamy do czynienia ze znawcą tematu i profesjonalistą najwyższych lotów. Wydawca również ten fakt podkreśla, zapowiadając, że "Szkoła mówców" jest napisana przez trenera, nie przez pisarza, a w samej książce znajdziemy nie teorię, lecz mnóstwo praktycznej wiedzy i ćwiczenia. I tak jest w istocie. Dla biznesowych mówców Publikacja została podzielona na pięć części oraz 31 rozdziałów. Każda z tych części poprzedzona jest celnym i dającym do myślenia mottem, a kończy się swoistym podsumowaniem, czyli "10 przykazaniami" na dany temat. Pierwsza część dotyczy "mówcy biznesowego" - mamy tu kilka słów o wystąpieniach publicznych (w tym również przytoczone opinie samych menedżerów), o tym, jak wyglądają konferencje biznesowe i dlaczego powinny wyglądać inaczej, o samoświadomości mówcy (tu ćwiczenia z zakresu "jakim mówcą jestem"), o mówcach przyszłości (wskazówki jak stać się dobrym mówcą), a także o emocjach, które pociągają ludzi za daną ideą. Część druga zbudowana została wokół odpowiedniego przygotowania nowoczesnej prezentacji biznesowej (strategia prezentacji, autorska formuła 5K, struktura prezentacji). W tej partii książki znajdziemy sporo rysunków, które ułatwią zrozumienie niektórych zagadnień, tj. formuła 5K. Autorka skupia się tu na kwestiach semiotycznych: komunikacji, komunikacie, odbiorcy, nadawcy, o których bardzo często zapominamy tak na co dzień, jak i podczas wystąpień publicznych. Prawidłowa wymowa i przekaz niewerbalny W trzeciej części autorka skupia się z kolei na kwestiach stricte logopedycznych, związanych z głosem, z odpowiednim oddechem, fonacją, rezonansem, artykulacją i emisją głosu. Znajdziemy tu wiele ćwiczeń z zakresu prawidłowego oddechu, jak ćwiczyć dykcję, emisję głosu, wzmacniać rezonans, modulować natężenie i wysokość głosu, jak ćwiczyć prawidłową wymowę, a także elementy prozodii języka (tempo, pauzy, akcentowanie itp.). Z kolei przekaz niewerbalny, czyli mowa ciała wraz z zagadnieniem prawidłowej postawy ciała, tym, jak poruszać się po scenie, gestykulacją, kontaktem wzrokowym, mimiką, a także jak zarządzać przestrzenią wokół, slajdami i rekwizytami, z jakich korzystamy w trakcie wystąpień - wszystko to znalazło się w części czwartej. Jak radzić sobie ze stresem? I na koniec - trening mentalny mówcy, czyli tak bardzo modne ostatnio (chyba we wszystkich dziedzinach) psychologiczne ujęcie tematu. Jaka jest nasza samoświadomość jako mówcy? Możemy także sprawdzić swoje słabe i mocne strony - służy do tego przygotowana tabela oraz wskazówki, jak pracować w tym obszarze. Mamy tu również tabele ukazujące różne style komunikacji, a także rady jak pokonać stres oraz jak budować swoją pewność siebie. Prawdziwe kompendium wiedzy Książka Lidii Buksak pt. "Szkoła mówców" jest prawdziwym kompendium wiedzy na temat wystąpień publicznych - nie tylko biznesowych, ale i wszelkich innych. Znajdziemy tu porady, jak przygotować ciekawą prezentację, jak być liderem świadomie i jak korzystać z mowy ciała, a także w jaki sposób pracować nad swoim głosem, nad wymową, która jest naszą wizytówką. Autorka dzieli się z nami swoją wiedzą bezceremonialnie i daje się odczuć chęć przekazania odbiorcy jak największej ilości praktycznych informacji. Słabszą stroną publikacji jest wydanie. Niestety ten nadmiar treści przygniata szata graficzna, na jaką zdecydował się wydawca. Niezrozumiała jest np. decyzja edytorska, by po rozdziałach zostawiać odstępy (i tym samym z książki "straszą" białe kartki), podczas gdy większe partie, czyli części - nie mają wyraźnych odstępów, przez co zlewają się w jedno. Przy takim założeniu jednocześnie dziwi "oszczędność" edytorska - wydawca nie zastosował ani wklejki, ani prawidłowo stron tytułowych - pierwsze strony są ściśnięte i od razu mamy spis treści. Podobnie na końcu - bibliografia niemal "wchodzi" na okładkę. Takie "brudy" edytorskie nie powinny mieć miejsca u szanującego się wydawnictwa. Jeśli zaś chodzi o zawartość książki, to za dużo znalazło się tam wytłuszczeń, podkreśleń, wszelkich podkreśleń "ważnych informacji". Czytelnik ma czasem poczucie, że wszystko jest ważne i wszystko mogłoby właściwie być wytłuszczone. Sprawia to wrażenie nadmiaru i brakuje oddechu, tak wszak ważnego, jeśli chodzi o dobrego mówcę. Pozycja została wydana przez oficynę Onepress (grupa wydawnicza Helion), która jest liderem na rynku poradników dla biznesu i książki ekonomicznej. Tytuły tej marki kierowane są zwłaszcza do menedżerów i właścicieli firm, często też goszczą na listach bestsellerów polskich księgarń i sieci handlowych. W ramach Onepress wydano książki takich autorów, jak: Kevin Hogan, Philip Kotler czy Joe Vitale, a także najlepsze tytuły wydawnictwa Harvard Business Press.
-
Recenzja: kobieta.wp.plRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Gestykulacja, czyli co zrobić z rękami w czasie wystąpienia. Ludzie nadal popełniają podstawowe błędy Ręce, podobnie jak całe ciało, same cię wesprą w czasie mówienia, pod warunkiem że im na to pozwolisz. Wielu mówców nie pozwala. Skupiają się na tym, żeby wykonywać jakieś konkretne gesty, a wtedy te gesty są sztuczne. W efekcie zaczyna się gubić w treści, zawieszać, mylić. I kłopoty gotowe. Poniższe rady pochodzą z książki Lidii Buksak "Szkoła mówców" (wydawnictwo Onepress). Publikacja dostępna w księgarni Sensus. Widziałam wielokrotnie, jak ręce mówcy zaczynają naturalnie pracować, gdy występujący nie skupia się na nich, tylko na zbudowaniu relacji z publicznością, gdy tłumaczy coś z sensem i z zaangażowaniem. Najlepiej więc byłoby, żebyś przestał się w szczególny sposób koncentrować na gestach, jakie powinieneś wykonywać, i pozwolił robić rękom "swoją robotę”.[...] Jak pracować nad konkretnymi błędami? Przede wszystkim trzeba zrozumieć, co jest ich źródłem, i ćwiczyć. Przyjrzyjmy się kilku najczęstszym złym nawykom. Przyklejanie łokci do tułowia Gdy jesteś zestresowany, to podświadomie chcesz sam siebie przytulić. Wiesz jednocześnie, że nieprawidłowe jest zakładanie ręki na rękę na wysokości brzucha (tzw. gest zamknięty). Zamiast tego przyciągasz więc łokcie do tułowia i w ten sposób „siebie przytulasz”. Masz mylne wrażenie, że wszystko jest w porządku, bo przecież ruszasz przedramionami, możesz nawet wykonywać gesty otwarte. Ale to tylko pozory. Jeśli się nagrasz, zobaczysz, że wyglądasz wręcz śmiesznie: jak kurczak machający skrzydełkami. W dodatku trzymanie łokci przyklejonych do tułowia spina całe ciało, a szczególnie tułów, bo musisz się naprawdę napracować, żeby tak ściskać sam siebie. Prawidłowe są swobodne, otwarte ruchy całymi rękami, nie tylko przedramionami (oczywiście nie chodzi o szalone machanie rękami). Co zrobić? Zwróć uwagę na to, by rozluźnić i lekko odsunąć łokcie od tułowia. Od razu poczujesz, jak twoje ciało staje się swobodniejsze. Naucz się dostrzegać moment, w którym w czasie wystąpienia się spinasz, a gdy zaczniesz to zauważać, natychmiast „puszczaj” łokcie. Zakładanie i splatanie rąk na brzuchu Powyżej napisałam już, że to gest zamknięty (a to rodzaj gestów, których unikamy). Ten gest również wynika z chęci przytulenia samego siebie. Co zrobić? Naucz się luźno opuszczać ramiona. Nie chodzi o to, żeby mieć zwisające, martwe ręce, ale żeby na chwilę wracać do pozycji wyjściowej, neutralnej, a potem pozwolić rękom na nowo gestykulować. Ugniatanie, pocieranie dłoni To typowy objaw stresu, jak większość błędów w mowie ciała. To nieprawidłowy nawyk. Jeśli więc tylko zauważysz, że twoje dłonie zbliżają się do siebie, od razu je „otwórz”. Ponieważ ugniatanie i pocieranie dłoni jest nawykiem, możesz się spodziewać, że Twoje dłonie będą automatycznie dążyć do tego, żeby się złączyć na nowo, i to będzie się ciągle powtarzać. Co zrobić? Zmiana nawyku wymaga samokontroli, czasu i konsekwencji — bądź wyrozumiały dla siebie i po prostu rozłączaj ręce. Zaciskanie dłoni w pięści Taki odruch pojawia się w stresie albo gdy jesteśmy bardzo podekscytowani i w „bojowym” nastroju. Unikaj tego gestu, bo sprawiasz wtedy wrażenie osoby agresywnej, a zapewne to nie jest efekt, który chcesz osiągnąć. Co zrobić? Rozluźniaj dłonie za każdym razem, gdy zauważysz, że zacisnąłeś je w pięści. Zakładanie rąk do tyłu To tzw. pozycja surowego nauczyciela. Bierze się stąd, że nie wiesz, co zrobić z rękami, i taki gest wydaje Ci się bezpieczny. To pozycja bardzo nieprawidłowa z kilku powodów. Po pierwsze, sprawiasz wtedy wrażenie starszego, poważniejszego i bardziej kategorycznego, niż jesteś. Po drugie, to pozycja, która kojarzy się ze srogim nauczycielem, a twoja publiczność na pewno nie chce być pouczana przez takiego belfra. Po trzecie, to gest, który ciągnąc mięśnie do tyłu, wymusza oddech szczytowy, a ten jest nieprawidłowy w emisji głosu. Wreszcie po czwarte, przy tym geście bardzo spina się cały tułów, ręce wręcz ciągną barki do tyłu, napinając jednocześnie mięśnie szyi. Co zrobić? Ilekroć twoje ręce będą wędrować do tyłu, puść je luźno wzdłuż tułowia, czyli powróć do pozycji wyjściowej. Splatanie palców i ściskanie dłoni To rodzaj przytulania samego siebie, tylko gest wykonywany jest w mniejszym wymiarze — przytulasz i ściskasz swoje dłonie, żeby poczuć się bezpieczniej. Ten odruch wynika ze stresu i jednocześnie bardzo ten stres ujawnia publiczności. Niektórzy robią to tak mocno, że aż bieleją lub sinieją im dłonie. To zachowanie jest nieprawidłowe, bo oprócz tego, o czym pisałam powyżej, bardzo trudno jest rozpleść palce, są jakby zaciśnięte, zakleszczone. Co zrobić? Za każdym razem, gdy spleciesz palce, szybko, ale spokojnie je rozpleć i rozłóż ręce na boki lub opuść je na chwilę wzdłuż ciała. Wieżyczka To chyba najbardziej wyśmiewany dziś gest. Kiedyś polecano wykonywanie go w momentach ważnych, ponieważ skupia uwagę odbiorców. Dziś świadczy o przestarzałym podejściu do mowy ciała i powoduje, że publiczność postrzega Cię jako nienowoczesnego, a czasem śmiesznego. Co zrobić? Rada jest podobna jak wyżej: gdy zauważysz, że palce twoich dłoni zbliżają się do siebie, żeby zrobić wieżyczkę, od razu rozłóż ręce. Brak gestykulacji Całkowity brak gestykulacji zdarza się bardzo rzadko. Wiąże się z „zastygnięciem” całego ciała. Jest to spowodowane paraliżującym strachem i jeszcze dodatkowo go potęguje. Drugą przyczyną może być podejście: nie wiem, co zrobić z rękami, więc nie będę robić nic. To zachowanie jest nieprawidłowe również dlatego, że na pewno w takim przypadku będziesz miał także „martwą” twarz — raczej trudno sobie wyobrazić człowieka, który ma bardzo bogatą mimikę twarzy albo chociażby się uśmiecha i jednocześnie ma zupełnie nieruchome ciało. Co zrobić? Najpierw się zastanów, z jakiego powodu „wyłączyłeś” gestykulację. A potem wykonaj ćwiczenia gestykulacji, które omówiłam na początku tego rozdziału. Ćwicz tak długo, aż ożywisz mowę ciała. Nadmierna gestykulacja To zachowanie również wynika ze stresu. Może dotyczyć osób, które z natury są ekspresyjne, a pod wpływem stresu wymachują rękami jeszcze intensywniej niż zwykle. Do tego często dołącza się chaotyczne chodzenie po scenie, co razem sprawia, że wyglądasz na osobę szaloną, nieopanowaną, a zatem niegodną zaufania. Co zrobić? Tu praca polega na wyciszaniu siebie i ograniczaniu ruchów. Ćwicz przed lustrem i nagrywaj się, żeby zobaczyć, w jakich momentach zaczynasz nadmiernie gestykulować. Gdy widzisz, że cię „ponosi”, zacznij świadomie głębiej oddychać, stań w miejscu, przodem do publiczności, i skup się na odbiorcach oraz na tym, co chcesz im przekazać. Powtarzanie tych samych wyuczonych gestów niezależnie od poruszanego tematu To częsty błąd osób, które szkoliły się z mowy ciała albo czytały na ten temat. Nauczyłeś się kilku polecanych gestów i myślisz, że skoro są dobre, to masz je stosować cały czas, bez względu na to, o czym mówisz. Tymczasem nawet jeśli jakiś obiektywnie poprawny gest wykonujesz co chwilę, staje się on manierą, przykuwa uwagę swoją sztucznością. Co zrobić? Potrenuj zgodnie ze wskazówkami z początku tej części książki i uwolnij się od sztampy w gestykulacji. Mowa ciała w naturalnej rozmowie jest różna, dąż więc do tego, żeby różnicować gesty i być naturalnym, nie zaś zachowywać się w sposób wyuczony. Listek figowy To typowa pozycja obronna. Taką pozycję przyjmują piłkarze, gdy ustawiają się do obrony rzutu karnego i składają dłonie poniżej pasa. I o ile w czasie meczu jest to gest uzasadniony, o tyle w czasie wystąpienia jest śmieszny. Świadczy o wielkim strachu mówcy. Co zrobić? Myślę, że gdy tylko uświadomisz sobie, jak taki gest wygląda, od razu oduczysz się go robić. Po prostu.
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-289-0007-3, 9788328900073
- Data wydania książki drukowanej :
- 2018-10-08
- ISBN Ebooka:
- 978-83-832-2972-0, 9788383229720
- Data wydania ebooka :
- 2018-10-08 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami [email protected].
- ISBN Audiobooka:
- 978-83-289-0846-8, 9788328908468
- Data wydania audiobooka :
- 2018-11-14 Data wydania audiobooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami [email protected].
- Format:
- 140x208
- Numer z katalogu:
- 195211
- Rozmiar pliku Pdf:
- 2MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 3.4MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 7.7MB
- Rozmiar pliku mp3:
- 399MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF »
Spis treści książki
Wstęp 7
CZĘŚĆ I. MÓWCA W BIZNESIE 13
Rozdział 1. Co o wystąpieniach publicznych myślą sami menedżerowie 17
Rozdział 2. Innowacyjny produkt i bardzo przestarzały sposób mówienia o nim 27
Rozdział 3. Świadomość prezentacyjna menedżera mówcy 31
Rozdział 4. Mówca przyszłości 35
Rozdział 5. Jak inspirować i zarażać wizją w biznesie 49
10 PRZYKAZAŃ MÓWCY BIZNESOWEGO 54
CZĘŚĆ II . PRZYGOTOWANIE PREZENTACJI BIZNESOWEJ, CZYLI JAK ZBUDOWAĆ INSPIRUJĄCY PRZEKAZ 55
Rozdział 6. Strategia prezentacji 59
Rozdział 7. Struktura prezentacji 85
10 PRZYKAZAŃ PRZYGOTOWANIA NOWOCZESNEJ PREZENTACJI 114
CZĘŚĆ III. GŁOS I SPOSÓB MÓWIENIA, CZYLI JAK MÓWIĆ, ŻEBY NAS SŁUCHALI 115
Rozdział 8. Słuchaj samego siebie 121
Rozdział 9. Jak i co ćwiczyć, żeby mieć piękny głos i dobrą dykcję 123
Rozdział 10. Jak oddychać 127
Rozdział 11. Jak ćwiczyć emisję głosu, wzmacniać rezonans, różnicować natężenie i wysokość głosu 141
Rozdział 12. Jak ćwiczyć prawidłową wymowę 149
Rozdział 13. Jak wykorzystywać pauzy, żeby wzmacniać siłę przekazu 179
Rozdział 14. Tempo, modulacja, akcent, czyli o elementach prozodycznych języka polskiego 183
10 PRZYKAZAŃ ŚWIADOMEGO POSŁUGIWANIA SIĘ GŁOSEM 197
CZĘŚĆ IV. PRZEKAZ NIEWERBALNY, CZYLI TO, CO POKAZUJESZ ODBIORCOM SWOIM CIAŁEM, MÓWI GŁOŚNIEJ NIŻ SŁOWA 199
Rozdział 15. Jakie błędy najczęściej popełniają mówcy 203
Rozdział 16. Oceń swoją mowę ciała 207
Rozdział 17. Jaką postawę powinien mieć mówca biznesowy 211
Rozdział 18. Jak się poruszać po scenie 215
Rozdział 19. Gestykulacja, czyli co zrobić z rękami w czasie wystąpienia 219
Rozdział 20. Mimika, czyli co powinna wyrażać Twoja twarz 227
Rozdział 21. Jak nawiązywać kontakt wzrokowy 231
Rozdział 22. Jak zadbać o przestrzeń, w której będziesz występować 235
Rozdział 23. Jak wykorzystywać rekwizyty i pracować z nimi na scenie 239
Rozdział 24. Jak przygotować inspirujące, wspierające przekaz slajdy 243
10 PRZYKAZAŃ DOBREGO PRZEKAZU NIEWERBALNEGO 252
CZĘŚĆ V. TRENING MENTALNY MÓWCY, CZYLI TO, CO MYŚLISZ O SOBIE, DAJESZ SWOIM ODBIORCOM 253
Rozdział 25. Pierwsze wrażenie i wizerunek mówcy 257
Rozdział 26. Samoświadomość mówcy. Autodiagnoza: mocne strony i obszary do pracy 267
Rozdział 27. Przekonania wspierające i ograniczające 271
Rozdział 28. Czas na zmiany! 279
Rozdział 29. Style komunikacji 285
Rozdział 30. Pewność siebie 295
Rozdział 31. Jak sobie radzić ze stresem 299
10 PRZYKAZAŃ ŚWIADOMEGO MÓWCY 311
Zakończenie 313
Podziękowania 317
Bibliografia 318
Onepress - inne książki
-
Bestseller Nowość Promocja
Kto z nas pamięta, kiedy po raz ostatni użył dyskietki komputerowej albo discmana? Życie składa się z ciągu doświadczeń, tymczasem zwykle nie doceniamy chwili, tzw. tu i teraz, i nie jesteśmy w niej prawdziwie obecni. Czas płynie, a my często nie zdajemy sobie sprawy z tego, że jakaś era naszego życia się zakończyła. Dlaczego? Ponieważ nic szczególnego się wtedy nie wydarzyło, a tym samym nie byliśmy w pełni świadomi naszej decyzji ani jej nie zarejestrowaliśmy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(31,99 zł najniższa cena z 30 dni)
31.94 zł
49.90 zł (-36%) -
Nowość Promocja
To już szóste, zaktualizowane wydanie kompleksowego wprowadzenia do zagadnień ryzyka biznesowego i organizacyjnego. Treść książki jest w pełni zgodna z normą ISO 31000 i ze strukturą ramową COSO ERM. Omówiono tu kluczowe zasady zarządzania ryzykiem (zarówno w przedsiębiorstwie, jak i w projektach) i planowania ciągłości działania, dokonano też przeglądu międzynarodowych standardów w tym zakresie. To wydanie uwzględnia również takie zagadnienia jak ryzyko cybernetyczne, wysoce nieprawdopodobne zdarzenia o wielkim wpływie i ryzyko zmian klimatycznych. Zawiera ponadto omówienie kwestii kultury ryzyka i apetytu na ryzyko, a także zagrożeń występujących w łańcuchu dostaw i tematyki sprawozdawczości w zakresie ryzyka. Poszczególne aspekty zostały zilustrowane rysunkami, schematami, wykresami, tabelami i podsumowaniami.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
63.36 zł
99.00 zł (-36%) -
Bestseller Nowość Promocja
Szukasz słów, które sprzedają? Takich słów nie ma. To znaczy: nie ma słów, które sprzedają na autopilocie i które działają w każdej sytuacji. Ale każde słowo, właściwie dobrane, może się stać częścią komunikatu, który zmieni czyjeś myślenie albo decyzję.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
42.88 zł
67.00 zł (-36%) -
Spędź 2025 rok z kalendarzem dra Mateusza Grzesiaka, psychologa i wykładowcy akademickiego, który miesiąc po miesiącu będzie Cię wspierał w procesie przemiany najważniejszych obszarów Twojego życia! Pracuj nad nimi przez 365 dni, inspirując się cytatami, ucząc się teorii i wykonując praktyczne ćwiczenia przygotowane dla Ciebie przez autora tego rozwojowego kalendarza-planera.
- Druk pkt
Czasowo niedostępna
-
Bestseller Nowość Promocja
Dzięki tej książce przekonasz się, że sukces, spełnienie marzeń i szczęśliwe życie jest dla każdego. By osiągnąć te cele, nie musisz czekać na przypadek, tajemniczą i ulotną inspirację ― możesz działać już teraz. Wystarczy wsłuchać się w siebie, zrozumieć swoją wewnętrzną moc i przejąć kontrolę nad własnym życiem!- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(32,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.14 zł
54.90 zł (-36%) -
Bestseller Nowość Promocja
Pochodzący z języka angielskiego termin brand purpose na polski tłumaczy się czasem niedosłownie tak: słuszna sprawa. Autorka książki definiuje to pojęcie jako pozamaterialny cel istnienia marki. Co poza oczywistą chęcią zarobkowania kryje się za działalnością danej firmy? W jaki sposób poprawia ona jakość życia? Świat przesuwa się w stronę brandów zaangażowanych, funkcjonujących w duchu odpowiedzialności. Właściciele firm, twórcy marek muszą to zrozumieć i zastanowić się, co poza towarami lub usługami wnoszą do społeczeństwa. Warto to zrobić, tym bardziej że odnalezienie swojego brand purpose może pozytywnie wpłynąć na rozwój przedsiębiorstwa.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
37.76 zł
59.00 zł (-36%) -
Nowość Promocja
W tej książce znajdziesz podpowiedź, co zrobić, aby prawa szczęścia działały na Twoją korzyść. Zrozumiesz, że warto korzystać z ponadczasowej zasady przyczyny i skutku, wyznaczać właściwe cele i pogłębiać potrzebną wiedzę. Nauczysz się kształtować i ukierunkowywać nawyki, aby niemal bez wysiłku podążać w odpowiednim kierunku. Dowiesz się też, jak zwiększać swój osobisty magnetyzm i zaprzyjaźniać się z ludźmi, którzy pomogą Ci w osiąganiu zamierzonych celów. Szybko się przekonasz, jak niewiarygodnie wzrośnie Twoja efektywność. I jak to jest, kiedy inni ludzie nazywają Cię prawdziwym szczęściarzem!- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
31.94 zł
49.90 zł (-36%) -
Bestseller Nowość Promocja
Prawo w IT. Praktycznie i po ludzku to prawdziwe kompendium wiedzy nie tylko dla prawników, ale także konsultantów IT, menedżerów do spraw bezpieczeństwa informacji, wreszcie wszystkich tych, którym zależy na zrozumieniu i stosowaniu prawa w obszarze technologii informatycznych. Lektura niezbędna dla osób chcących się efektywnie poruszać w cyfrowej rzeczywistości i skutecznie chronić swoje interesy w świecie internetu i nowych mediów.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
56.96 zł
89.00 zł (-36%) -
Nowość Promocja
Dzięki tej książce zrozumiesz, dlaczego zalecane dziś rozwiązania i tak zwane dobre praktyki skutkują pogłębieniem frustracji marginalizowanych osób i sprawiają, że intencje liderów są odbierane jako nieszczere. Dowiesz się również, jak przygotować konkretny plan działania, który uwzględni postulaty DEI i będzie skuteczny również w trudnych realiach funkcjonującego przedsiębiorstwa. Przewodnik prezentuje pragmatyczne podejście do DEI, oparte na wynikach badań nad przeprowadzaniem zmian w organizacji, a także na wnikliwych spostrzeżeniach płynących z doświadczeń w pracy oddolnej i odgórnej. Poprzez kompleksowe omówienie sprawdzonych technik wytyczy rozsądną drogę postępowania dla każdego, kto chce się stać skutecznym praktykiem, rzecznikiem i liderem DEI. Niczego więcej nie trzeba, aby przemienić jednostkowe i oderwane od siebie inicjatywy w prawdziwą, systemową zmianę!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
42.88 zł
67.00 zł (-36%) -
Bestseller Promocja
To książka przeznaczona dla przedsiębiorców, dyrektorów, managerów i specjalistów, którzy chcą poznać fundamentalną filozofię, jaka leży u podstaw skutecznych działań marketingowych na rynku B2B. Prowadzisz tego typu firmę i chcesz zacząć inwestować w marketing, by Twoja marka stała się rozpoznawalna i pomagała Ci pozyskać klientów? A może pierwszy raz w karierze zatrudniasz się w firmie B2B i zastanawiasz się, od czego zacząć swoje działania?- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
37.76 zł
59.00 zł (-36%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: [email protected]
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Szkoła Mówców. Myśl i prezentuj inaczej niż wszyscy Lidia Buksak (14) Weryfikacja opinii następuje na podstawie historii zamowień na koncie Użytkownika umiejszczającego opinię.
(11)
(1)
(0)
(0)
(0)
(2)
więcej opinii