Księgarnia Onepress - literatura biznesowa, książki klasy business

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Religia w amerykańskich wyborach prezydenckich

Wydawnictwo:
CeDeWu
Ocena:
Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
Stron:
193
Dostępny format:
     PDF
Czytaj fragment

Ebook 24,58 zł najniższa cena z 30 dni

29,97 zł (-17%)
24,91 zł

Dodaj do koszyka lub Kup 1-kliknięciem

(24,58 zł najniższa cena z 30 dni)

Przenieś na półkę

Do przechowalni

Jaką rolę ogrywa religia w sekularnym systemie politycznym, takim jak amerykański? Czy wyznanie religijne kandydata w wyborach prezydenckich, jego przynależność do organizacji religijnej, przekonania w kwestiach moralności wpływają na decyzje wyborców?

Książka przedstawia transformację w sposobie traktowania religii w prezydenckich kampaniach wyborczych w Stanach Zjednoczonych, zaczynając od dominacji kandydatów grupy WASP, uprzywilejowanych społecznie i politycznie protestantów pochodzenia anglosaskiego, po pierwszą kandydaturę katolika w wyborach prezydenckich 1928 roku oraz pierwszego i jedynego prezydenta-katolika wybranego w wyborach 1960 roku, po kandydaturę mor­mona w kampanii wyborczej 2012 roku. Zachodzące przeobrażenia etniczne, kulturowe i religijnie społeczeństwa amerykańskiego znajdują odbicie w wyborze kandydatów na prezydenta i wiceprezydenta we współczesnych kampaniach.

Wybrane bestsellery

Zamknij

Przenieś na półkę
Dodano produkt na półkę
Usunięto produkt z półki
Przeniesiono produkt do archiwum
Przeniesiono produkt do biblioteki

Zamknij

Wybierz metodę płatności