Reakcja małych i średnich przedsiębiorstw na kryzys
- Autor:
- Anna Skowronek-Mielczarek
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- CeDeWu
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 285
-
PDF
Opis książki: Reakcja małych i średnich przedsiębiorstw na kryzys
Dynamiczne zmiany koniunktury gospodarki, obserwowane w latach 2009-2014, wywołały określone reakcje małych i średnich przedsiębiorstw, wpłynęły na zmiany ich zachowań, sposobów funkcjonowania, skutkowały także podejmowaniem określonych działań dostosowawczych.
Książka stanowi syntetyczne podsumowanie badań naukowych, realizowanych przez zespół pracowników Instytutu Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, których celem była identyfikacja i ocena reakcji małych i średnich przedsiębiorstw na kryzys.
Oprócz rozważań teoretycznych zawiera także wyniki badań empirycznych, zrealizowanych w małych i średnich przedsiębiorstwach. Pozwoliły one wnioskować o reakcji małych i średnich przedsiębiorstw na kryzys w następujących obszarach, dotyczących:
o zasobów ludzkich,
o zasobów informacyjno-komunikacyjnych,
o zasobów marketingowych,
o zarządzania strategicznego,
o modeli współpracy przedsiębiorstw.
Ze względu na aktualność problematyki warto zapoznać się ze szczegółowymi rozważaniami, zawartymi w kolejnych rozdziałach niniejszej monografii, do czego serdecznie namawiamy Czytelników.
Wybrane bestsellery
-
Monografia ta stanowi swoistą syntezę badań, dotyczących zarządzania procesami w przedsiębiorstwach medialnych, możliwości i barier występujących w tym zakresie w praktyce gospodarczej.
Zarządzanie procesami a nowoczesne przedsiębiorstwa medialne Zarządzanie procesami a nowoczesne przedsiębiorstwa medialne
(45.90 zł najniższa cena z 30 dni)45.90 zł
54.00 zł(-15%) -
Zarządzanie przedsiębiorstwem determinowane jest wieloma czynnikami pochodzącymi z otoczenia, jak i związanymi z wewnętrznymi procesami i zasobami.
Zasobowe uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw w Polsce Zasobowe uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw w Polsce
(43.35 zł najniższa cena z 30 dni)43.35 zł
51.00 zł(-15%) -
Ten brakujący element znajdziesz w książce Briana Tracy’ego, światowej sławy eksperta w dziedzinie działań sprzedażowych. Przekonasz się, że domykania sprzedaży można się po prostu nauczyć — trzeba jedynie wiedzieć jak i trochę poćwiczyć. Otrzymasz również pokaźny zbiór przydatnych um...
Mistrzowskie domykanie transakcji. Klucz do zarabiania pieniędzy w sferze profesjonalnej sprzedaży Mistrzowskie domykanie transakcji. Klucz do zarabiania pieniędzy w sferze profesjonalnej sprzedaży
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Social media stały się naszą codziennością. Budzimy się rano i zaglądamy do telefonu - w zależności od wieku i bańki, w której funkcjonujemy, są to Facebook, Instagram, X (dawny Twitter), TikTok, YouTube... Sprawdzamy, co słychać u znajomych i co się wydarzyło na świecie w czasie, gdy spaliśmy. A...
Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Ta książka daje zestaw prostych, łatwych w zrozumieniu narzędzi, z których możesz skorzystać natychmiast, by od razu skierować swoją firmę na ścieżkę zwiększania rentowności. Przekonasz się, że szybkość decyzji odgrywa tu decydującą rolę — miliony przedsiębiorstw działają bez aktualnego pla...
TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Klientocentryczność to strategia orientująca działania firmy na potrzeby klienta, czyli tego, kto rzeczywiście ją żywi. To jego decyzje zakupowe: kupić – nie kupić, wrócić po kolejne towary lub usługi – nie wrócić, decydują o przyszłości Twojego biznesu. W zglobalizowanym, cyfrowym św...
Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone
(46.20 zł najniższa cena z 30 dni)50.05 zł
77.00 zł(-35%) -
Odpowiednia strategia to gwarancja sukcesu. Tę prawdę znali wielcy wodzowie i menedżerowie ― ci, którzy osiągali cele uważane za niedostępne. Dla rozwoju marki i firmy znaczenie strategii jest wręcz kluczowe, zwłaszcza dziś, w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Dlatego nowe wydani...
Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków. Wydanie II poszerzone Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków. Wydanie II poszerzone
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Takich osób jest jednak niewiele. Większość z nas potrzebuje wskazówek i narzędzi, by móc w pełni świadomie zaprojektować pozytywne doświadczenie swoich klientów na każdym etapie ich kontaktu z marką. Nie tylko w fazie wyboru, ale i podczas korzystania z produktu czy usługi. Dobra wiadomość: ta k...
Customer Experience Management. Moc pozytywnych doświadczeń na ścieżce Twojego klienta. Wydanie II Customer Experience Management. Moc pozytywnych doświadczeń na ścieżce Twojego klienta. Wydanie II
(59.40 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
W tej przystępnie napisanej książce znajdziesz sekretną wiedzę, dzięki której spełnisz marzenia o świetnie prosperującej i rozwijającej się firmie. Przekonasz się, że w przyciąganiu klientów nie ma żadnej magii — musisz tylko dobrze zrozumieć, kim są Twoi idealni klienci, dowiedzieć się, gd...
Tajniki zwiększania ruchu. Sekretny podręcznik napełniania lejków sprzedażowych najlepszymi klientami Tajniki zwiększania ruchu. Sekretny podręcznik napełniania lejków sprzedażowych najlepszymi klientami
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
By zrozumieć założenia Porozumienia bez Przemocy, trzeba po pierwsze wyjaśnić, na czym ono bazuje i jak rozumie dwa kluczowe dla siebie pojęcia. Są to empatia, definiowana jako pełna skupienia obecność, i konflikt, który jest tu po prostu spotkaniem odmiennych strategii radzenia sobie z życiem. P...
KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%)
Ebooka "Reakcja małych i średnich przedsiębiorstw na kryzys" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Reakcja małych i średnich przedsiębiorstw na kryzys" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Reakcja małych i średnich przedsiębiorstw na kryzys" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-794-1497-0, 9788379414970
- Data wydania ebooka:
- 2016-01-01 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Rozmiar pliku Pdf:
- 8.6MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Kategorie:
Sprzedaż
Spis treści książki
Wstęp 9
Rozdział 1
Uwarunkowania reakcji małych i średnich przedsiębiorstw na kryzys - Anna Skowronek-Mielczarek 13
1.1. Wprowadzenie 13
1.2. Istota zewnętrznych uwarunkowań funkcjonowania oraz rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw 14
1.3. Zmiany sytuacji małych i średnich przedsiębiorstw w okresie spowolnienia gospodarczego 18
1.4. Bariery i zagrożenia w otoczeniu wpływające na funkcjonowanie oraz rozwój małych i średnich przedsiębiorstw 25
1.5. Możliwości i szanse w otoczeniu wpływające na funkcjonowanie oraz rozwój małych i średnich przedsiębiorstw 35
1.6. Działania dostosowawcze podejmowane w małych i średnich przedsiębiorstwach w okresie spowolnienia gospodarczego 45
1.7. Podsumowanie 50
Bibliografia 51
Rozdział 2
Wykorzystanie funduszy unijnych w małych i średnich przedsiębiorstwach jako reakcja na kryzys - Rafał Kasprzak 53
2.1. Wprowadzenie 53
2.2. Istota polityki wspierania małych i średnich przedsiębiorstw w programach europejskich 54
2.3. Wykorzystanie środków finansowych z programów europejskich w małych i średnich przedsiębiorstwach 56
2.4. Wykorzystanie ofert instytucji otoczenia biznesu w małych i średnich przedsiębiorstwach 68
2.5. Podsumowanie 81
Bibliografia 83
Rozdział 3
Zachowania organizacyjne a innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw w okresie kryzysu - Barbara Bojewska 85
3.1. Wprowadzenie 85
3.2. Ocena innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw jako rezultatu zachowań organizacyjnych 87
3.3. Zachowania organizacyjne menedżerów w kontekście innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw 99
3.4. Zachowania organizacyjne pracowników w kontekście innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw 112
3.5. Podsumowanie 119
Bibliografia 121
Rozdział 4
Technologie internetowe w małych i średnich przedsiębiorstwach a ich reakcja na kryzys - Celina Sołek-Borowska 123
4.1. Wprowadzenie 123
4.2. Modele działań małych i średnich przedsiębiorstw w Internecie 125
4.3. Przychody z działalności tradycyjnej versus działalność w Internecie 128
4.4. Nowe technologie komunikacyjne wspierające rozwój małych i średnich przedsiębiorstw 133
4.5. Obszary wykorzystania technologii internetowych w działalności małych i średnich przedsiębiorstw 146
4.6. Powody niekorzystania z rozwiązań internetowych 154
4.7. Podsumowanie 156
Bibliografia 158
Rozdział 5
Zmiany strategii marketingowych małych i średnich przedsiębiorstw jako reakcja na kryzys - Katarzyna Bachnik 161
5.1. Wprowadzenie 161
5.2. Marketing w kryzysie 162
5.3. Podejście małych i średnich przedsiębiorstw w zakresie wprowadzania zmian w strategii marketingowej 167
5.4. Kierunek zmian podejmowanych w działalności marketingowej małych i średnich przedsiębiorstw 175
5.5. Wprowadzenie określonych rozwiązań do działalności marketingowej małych i średnich przedsiębiorstw 185
5.6. Podsumowanie 192
Bibliografia 196
Rozdział 6
Reakcja na kryzys małych i średnich przedsiębiorstw w obszarze zarządzania strategicznego - Mirosław Jarosiński 199
6.1. Wprowadzenie 199
6.2. Definiowanie strategii w małych i średnich przedsiębiorstwach 200
6.3. Strategie produktowo-rynkowe małych i średnich przedsiębiorstw 204
6.4. Działania strategiczne podejmowane przez małe i średnie przedsiębiorstwa w okresie kryzysu i ich skuteczność 206
6.5. Strategie konkurencji w małych i średnich przedsiębiorstwach 220
6.6. Podsumowanie 235
Bibliografia 236
Rozdział 7
Współpraca małych i średnich przedsiębiorstw jako reakcja na kryzys - Marta Ziółkowska 237
7.1. Wprowadzenie 237
7.2. Współpraca małych i średnich przedsiębiorstw - analiza poziomu i determinant 239
7.3. Formy współpracy małych i średnich przedsiębiorstw w okresie spowolnienia gospodarczego 255
7.4. Efekty i bariery współpracy małych i średnich przedsiębiorstw 261
7.5. Podsumowanie 269
Bibliografia 273
Załącznik 275
CeDeWu - inne książki
-
Książka jest dziełem znanej na rynku księgarskim spółki autorskiej, której ambicją jest przybliżanie dziejów gospodarczych Polski w sposób budzący zainteresowanie nie tylko wąskiej grupy specjalistów, ale także szerszego grona czytelników...
Dlaczego nie jesteśmy bogaci? Dystans gospodarki polskiej do zchodnioeuropejskiej. Wydanie II Dlaczego nie jesteśmy bogaci? Dystans gospodarki polskiej do zchodnioeuropejskiej. Wydanie II
(39.95 zł najniższa cena z 30 dni)39.95 zł
47.00 zł(-15%) -
Publikacja to zbiór opracowań na temat aktualnych, ważnych problemów prawnych występujących na rynku energii.(46.75 zł najniższa cena z 30 dni)
46.75 zł
55.00 zł(-15%) -
Przedstawione w nim rozważania mają na celu podjęcie dyskusji na temat aktualnych problemów z zakresu rachunkowości i bankowości.
Rachunkowość i bankowość XXI wieku. Zainteresowania młodego pokolenia. Tom 6 Rachunkowość i bankowość XXI wieku. Zainteresowania młodego pokolenia. Tom 6
(45.05 zł najniższa cena z 30 dni)45.05 zł
53.00 zł(-15%) -
During its entire history, the world has never changed as quickly as it is today. Customers' expectations, as well as widely understood conditions of doing business, are changing continuously.
The Concept of a Comprehensive Approach to Knowledge Management in the Organization The Concept of a Comprehensive Approach to Knowledge Management in the Organization
(65.45 zł najniższa cena z 30 dni)65.45 zł
77.00 zł(-15%) -
Koniec roku to czas, w którym porządkujemy i podsumowujemy cały rok. Bank Spółdzielczy należy do instytucji finansowych, które zgodnie z ustawą o rachunkowości sporządzają roczne sprawozdanie finansowe.(84.15 zł najniższa cena z 30 dni)
84.15 zł
99.00 zł(-15%) -
Zarówno w teorii, jak i w praktyce funkcjonuje przekonanie, iż marketing jest tą dziedziną działalności, której efekty najtrudniej jest zmierzyć, a co za tym idzie, niezwykle trudno udowodnić jest zyskowność działań podejmowanych w tym zakresie.(43.35 zł najniższa cena z 30 dni)
43.35 zł
51.00 zł(-15%) -
In this research work, Author focus on the analysis of the trade relationships between European Union and People Republic China.
European Union - China. Trade Relationships. In the 70 years of born anniversary and 47 years of scientific work European Union - China. Trade Relationships. In the 70 years of born anniversary and 47 years of scientific work
(91.80 zł najniższa cena z 30 dni)91.80 zł
108.00 zł(-15%) -
Niniejsza publikacja omawia zasady prawidłowego gospodarowania składnikami majątku w jednostce budżetowej wraz z kompletną dokumentacją.
Gospodarka majątkiem jednostki budżetowej. Wydanie II Gospodarka majątkiem jednostki budżetowej. Wydanie II
(83.30 zł najniższa cena z 30 dni)83.30 zł
98.00 zł(-15%) -
otrzeba sprawowania nadzoru nad przedsiębiorstwem wynika z konfliktu interesów między uczestnikami struktury korporacyjnej, mającego swoje korzenie w oddzieleniu własności spółki od zarządzania nią.
Kompendium wiedzy o nadzorze i kontroli nad przedsiębiorstwem (wyd. II) Kompendium wiedzy o nadzorze i kontroli nad przedsiębiorstwem (wyd. II)
(72.25 zł najniższa cena z 30 dni)72.25 zł
85.00 zł(-15%) -
W książce w sposób syntetyczny zaprezentowano istotę mikrofinansów oraz współczesne problemy stojące przed instytucjami mikrofinansowymi na świecie, w Europie oraz w Polsce.
Mikrofinanse w ograniczaniu niedoskonałości rynków kredytowych. Wydanie II Mikrofinanse w ograniczaniu niedoskonałości rynków kredytowych. Wydanie II
(64.60 zł najniższa cena z 30 dni)64.60 zł
76.00 zł(-15%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Reakcja małych i średnich przedsiębiorstw na kryzys Anna Skowronek-Mielczarek (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.