
Practical Aspects in Doing International Business

- Autorzy:
- Tomasz Dorożyński, Janusz Świerkocki


- Ocena:
- 4.0/6 Opinie: 1
- Stron:
- 192
-
PDF
Opis książki: Practical Aspects in Doing International Business
The book is addressed primarily to students of courses in economics and management. We hope it will also make interesting reading for entrepreneurs and people indirectly involved in international business, who work in its immediate environment in banks, chambers of commerce and consulting companies and those who have dealings with public administration at different levels in foreign countries.
Wybrane bestsellery
-
Większość ludzi myśli, że pieniądze — inwestowanie, finanse osobiste i decyzje biznesowe — to przede wszystkim matematyka. Wystarczy mieć odpowiednie dane i wzory, aby się dowiedzieć, co dokładnie należy robić. Jednak w prawdziwym życiu ludzie nie podejmują decyzji finansowych na pods...
Psychologia pieniędzy. Ponadczasowe lekcje o bogactwie, chciwości i szczęściu Psychologia pieniędzy. Ponadczasowe lekcje o bogactwie, chciwości i szczęściu
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Moc oddziaływania na ludzi i sytuacje Poznaj sześć najskuteczniejszych zasad wpływania na ludzi i... włącz je w swój naturalny repertuar zachowań. Naucz się błyskawicznie rozpoznawać, gdy ktoś próbuje Cię oszukać, i... subtelnie demaskuj te nieetyczne zabiegi.
Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego
(25.93 zł najniższa cena z 30 dni)25.93 zł
39.90 zł(-35%) -
Tę książkę możesz potraktować jako kontynuację bestsellera Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie. Możesz też czytać jako zupełnie oddzielną pozycję. Ten poradnik został pomyślany i napisany jako swojego rodzaju kolejny krok do sukcesu we wprowadzaniu na ryne...
Nadaj życie marce, czyli jak stworzyć skuteczną komunikację Nadaj życie marce, czyli jak stworzyć skuteczną komunikację
(38.94 zł najniższa cena z 30 dni)38.94 zł
59.90 zł(-35%) -
Klientocentryczność to strategia orientująca działania firmy na potrzeby klienta, czyli tego, kto rzeczywiście ją żywi. To jego decyzje zakupowe: kupić – nie kupić, wrócić po kolejne towary lub usługi – nie wrócić, decydują o przyszłości Twojego biznesu. W zglobalizowanym, cyfrowym św...
Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone
(50.05 zł najniższa cena z 30 dni)50.05 zł
77.00 zł(-35%) -
Możesz prowadzić najciekawszego bloga na świecie. Możesz umieszczać fascynujące treści w mediach społecznościowych. Twoja marka osobista może być odpowiedzią na pytania setek, tysięcy odbiorców. Pod warunkiem że będą mieli szansę się o Tobie dowiedzieć. Poznać Twojego bloga. Trafić na Twoje wpisy...(44.85 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Wiesz, czym jest TikTok? Jeśli nie, to szybko uruchom swój smartfon, ściągnij na niego tę aplikację i zacznij z niej korzystać, ponieważ - to pewne - Twoi klienci już tam są! Główną funkcjonalnością TikToka jest możliwość nagrywania i rozpowszechniania za jego pośrednictwem krótkich materiałów wi...
Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej) Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej)
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)36.58 zł
59.00 zł(-38%) -
Chcesz, by Twoja marka była wielka? Chcesz, by konsumenci ją lubili, by chcieli z nią obcować i by - co tu dużo mówić - ją kupowali? W takim razie czas wziąć się do pracy i po prostu to zrobić. Wielu powie, że aby zbudować silną markę, trzeba mieć ogromny budżet. Oczywiście, z grubymi milionami w...
Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie
(38.94 zł najniższa cena z 30 dni)38.94 zł
59.90 zł(-35%) -
Co działo się w Pałacu Prezydenckim, w polskich służbach i w wojsku po wybuchu wojny na Ukrainie? Czy między Andrzejem Dudą a Wołodymyrem Żełenskim była prawdziwa przyjaźń? Jak małostkowe konflikty po kilku miesiącach wspólnej gry wdarły się do wielkiej polityki i co z tego wynikło? Nieznane fakt...(28.89 zł najniższa cena z 30 dni)
31.37 zł
36.90 zł(-15%) -
Kim jest copywriter? To osoba, która pisze teksty o określonej funkcji. Najczęściej są to treści reklamowe, wizerunkowe i pozycjonujące. Copywriterzy piszą teksty ofert handlowych i na firmowe strony internetowe, tworzą scenariusze spotów radiowych i telewizyjnych, opisują produkty i usługi oraz ...(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)
11.90 zł
39.90 zł(-70%) -
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funk...
Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów
(44.85 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%)
Tomasz Dorożyński, Janusz Świerkocki - pozostałe książki
-
A characteristic feature of the modern global economy is the deepening economic interdependence and increasingly closer business-to-business trade relations. The growth of international trade has been significantly supported by transaction financing mechanisms. Extensive use of traditional as wel...
The Role of Export Credit Agencies in Trade Financing The Role of Export Credit Agencies in Trade Financing
-
Celem naukowym monografii było podsumowanie wyników 25 lat funkcjonowania specjalnych stref ekonomicznych w Polsce (SSE) oraz dokonanie wstępnej oceny nowego programu polska strefa inwestycji (PSI). Istotnym wkładem do badań na temat SSE była analiza i interpretacja bardzo obszernego mater...
Specjalne strefy ekonomiczne w Polsce. Doświadczenia i perspektywy Specjalne strefy ekonomiczne w Polsce. Doświadczenia i perspektywy
-
Książka, napisana przez pracowników Katedry Wymiany Międzynarodowej Uniwersytetu Łódzkiego, jest źródłem wiedzy na temat społecznej odpowiedzialności biznesu. Odnosi się do najważniejszych jej filarów: miejsca pracy, środowiska przyrodniczego, społeczności lokalnej i r...
Społeczna odpowiedzialność biznesu. Studia przypadków firm międzynarodowych Społeczna odpowiedzialność biznesu. Studia przypadków firm międzynarodowych
ogdan Buczkowski, Tomasz Dorożyński, Anetta Kuna-Marszałek, Tomasz Serwach, Justyna Wieloch
-
Considering environmental protection requirements in business operations may, in the long run, determine if a lasting comparative advantage can be achieved. That is why our textbook, rich in case studies, identifies not only the threats a business may pose to the environment but stresses the ways...
-
International expansion of Polish enterprises through foreign direct investment is a relatively new although dynamic phenomenon that starts to exerts powerful effect on the landscape of Polish economy and its competitiveness. Understandably, it arouses growing interest among businessmen, politici...
Poland's Outward Foreign Direct Investment. Experiences of Enterprises from the Łódź Region Poland's Outward Foreign Direct Investment. Experiences of Enterprises from the Łódź Region
Bogdan Buczkowski, Agnieszka Kłysik-Uryszek, Anetta Kuna-Marszałek, Janusz Świerkocki
-
Międzynarodowa ekspansja polskich przedsiębiorstw w formie bezpośrednich inwestycji zagranicznych jest stosunkowo nowym, ale dynamicznym zjawiskiem, które mocno wpływa na krajobraz polskiej gospodarki i konkurencyjności. Wzbudza też rosnące zainteresowanie praktyków (specjalist&oacu...
Polskie inwestycje bezpośrednie. Doświadczenia przedsiębiorstw regionu łódzkiego Polskie inwestycje bezpośrednie. Doświadczenia przedsiębiorstw regionu łódzkiego
Bogdan Buczkowski, Agnieszka Kłysik-Uryszek, Anetta Kuna-Marszałek, Janusz Świerkocki
-
Opracowanie poświęcone jest roli polityki spójności Unii Europejskiej w niwelowaniu nierówności w gospodarczym rozwoju europejskich regionów oraz możliwościom wykorzystania ich doświadczeń przez polskie regiony. Proces doganiania (catch up) umożliwia mniej rozwiniętym obszaro...
Rola polityki spójności Unii Europejskiej w usuwaniu regionalnych nierówności gospodarczych. Wnioski dla Polski Rola polityki spójności Unii Europejskiej w usuwaniu regionalnych nierówności gospodarczych. Wnioski dla Polski
Ebooka "Practical Aspects in Doing International Business" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Practical Aspects in Doing International Business" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Practical Aspects in Doing International Business" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-796-9988-9, 9788379699889
- Data wydania ebooka:
-
2016-04-29
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Język publikacji:
- angielski
- Rozmiar pliku Pdf:
- 1.2MB
Spis treści książki
-
Preface 9
Chapter 1. Business etiquette (Janusz Świerkocki) 11
1.1. What is etiquette and why do you need to know and observe it? 11
1.2. Greeting someone and saying hello. Saying goodbye 13
1.3. Introducing people 16
1.4. Visiting cards 16
1.5. Having a conversation 19
1.6. Correspondence 21
1.7. Business events and receptions 23
1.7.1. Invitations 24
1.7.2. Cocktail party 25
1.7.3. Seated parties 27
1.8. Personal appearance and dress code 30
Questions and assignments 32
Literature 33
Chapter 2. Business plan (Tomasz Dorożyński, Wojciech Urbaniak) 34
2.1. Notion 34
2.2. Characteristics 35
2.3. Using a business plan 38
2.4. Contents 42
2.4.1. Executive summary 43
2.4.2. Business description 44
2.4.3. Short description of the project 45
2.4.4. Products and services covered by the project 45
2.4.5. Business location 46
2.4.6. Initial outlays 46
2.4.7. Financing initial outlays 47
2.4.8. Market analysis 48
2.4.9. Market activities plan 50
2.4.10. Human resources 53
2.4.11. Supplies of materials for production (services) 53
2.4.12. Other operating costs of production and their forecast 54
2.4.13. Project timetable 55
2.4.14. Financial forecast 56
2.4.15. Risk factor 57
Questions and assignments 59
Literature 59
Appendices 60
Appendix 1. Simplified Balance Sheet 61
Appendix 2. Profit and Loss Account 62
Appendix 3. Cash Flow Forecast 63
Chapter 3. Foreign market research (Tomasz Dorożyński, Wojciech Urbaniak) 64
3.1. Notion 64
3.2. Characteristics 67
3.3. The role of market research in selecting foreign outlet marketplaces 69
3.4. Geographic market research 70
3.5. Goods and services market research 73
3.6. Stages of foreign market research 77
3.7. Research methods 79
3.8. Sources of information about foreign markets 83
Questions and assingements 85
Literature 85
Chapter 4. International business transactions (Bogdan Buczkowski) 87
4.1. Foreign market entry modes 87
4.1.1. Non-capital forms of operating on the international market 89
4.1.2. Forms of operating on the international market with capital involve- ment 94
4.2. Preparation and conclusion of commercial transactions 96
4.2.1. Inquiry, offer, order and contracts 96
4.2.2. Law applicable to the contract 97
4.2.3. Commercial jurisdiction and enforcement of judgements 100
4.2.4. Commercial uses, customs and contractual clauses 102
4.4.5. Additional contract clauses 110
4.3. Settlements of international business transactions 113
Questions and assignments 116
Literature 117
Chapter 5. Insurance in international business transactions (Bogdan Buczkow-
ski) 119
5.1. Classification of risks and risk management 119
5.2. Liability of carriers in international transport 124
5.2.1. Liability of carriers in maritime transport 124
5.2.2. Liability of carriers in road transport 125
5.2.3. Liability of carriers in rail transport 125
5.2.4. Liability of carriers in air transport 126
5.3. Methods for mitigation of risk 127
5.4. Types of insurance contracts 127
5.5. Policy insurance conditions 131
5.6. Procedures for settlement of claims 133
Questions and assignments 135
Literature 135
Chapter 6. Customs procedures in foreign trade (Bogdan Buczkowski) 136
6.1. European Union Customs Code 137
6.2. TARIC – Integrated Tariff of the European Union 137
6.3. Documenting the origin of goods in foreign trade 139
6.4. Customs value of goods as a basis for determining the charges due 140
6.5. Incurrence of the customs debt and guarantees 145
6.5.1. Customs debt on import 145
6.5.2. Customs debt on export 146
6. 6. Customs-approved use of goods 146
6.6.1. Entering the goods into customs free zones or customs warehouses ... 148
6.6.2 Abandonment of goods for the benefit of the state 150
6.6.3. Re-export 150
6.6.4. Destruction of goods 150
6.7. Placing of goods under customs procedures 151
6.7.1. Customs warehouse 151
6.7.2. Processing under customs control 155
6.7.3. Temporary importation or exportation 156
6.7.4. Inward processing 158
6.7.5. Outward processing 160
6.7.6. Release into free circulation 160
6.7.7. External and internal transit 161
6.7.8. Exports 163
6.7.9. Customs declaration with the use of the SAD 165
Questions and assignments 166
Literature 167
Chapter 7. Electronic business (Anetta Kuna-Marszałek) 169
7.1. The substance of the “new” economy 169
7.2. Definition of e-business and related terms 173
7.3. The Internet as an e-business environment 177
7.4. E-business models 180
Questions and assignments 187
Literature 187
List of tables 190
List of figures 191
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego - inne książki
-
Monografia dotyczy jednego z najbardziej złożonych zagadnień we współczesnej debacie na temat mobilności międzynarodowej, a jednocześnie takiego, które wciąż nie doczekało się pogłębionej analizy zarówno na gruncie europejskim, jak i polskim. Celem pracy jest diagnoza kompetencji emerytalnych pol...
Kompetencje emerytalne polskich pracowników migrujących do państw objętych koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego w Unii Europejskiej Kompetencje emerytalne polskich pracowników migrujących do państw objętych koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego w Unii Europejskiej
-
Sektor bankowy jest uznawany za specyficzną dziedzinę gospodarki, ponieważ wystawiony na zbyt wysoki poziom konkurencji może zwiększać ryzyko dla innych sektorów lub powodować kryzys. Banki jako instytucje zaufania publicznego nie mogą sobie pozwolić na psucie wizerunku i doprowadzanie do upadku ...
Kapitał intelektualny a konkurencyjność banków w Polsce Kapitał intelektualny a konkurencyjność banków w Polsce
-
Firma, która chce utrzymać się na rynku, powinna analizować swoją sytuację finansową w celu identyfikacji pojawiających się problemów i jak najszybszego ich rozwiązywania. Znajomość metod prognozowania upadłości ułatwia zarządzanie przedsiębiorstwem oraz pozwala inwestorom uniknąć strat związanyc...(25.46 zł najniższa cena z 30 dni)
25.46 zł
29.95 zł(-15%) -
Monografia poświęcona jest sektorowi nowoczesnych usług biznesowych (NUB), który stanowi jeden z ważniejszych i bardzo dynamicznie rozwijających się działów gospodarek, w tym gospodarki Polski. Ta kategoria usług stała się istotnym elementem poprawy efektywności przedsiębiorstw. Nowy potencjał w ...
Rola i efekty funkcjonowania centrów usług wspólnych w Polsce Rola i efekty funkcjonowania centrów usług wspólnych w Polsce
-
W publikacji zostały zaprezentowane kluczowe argumenty zarówno za pozytywnym, jak i negatywnym oddziaływaniem korupcji na gospodarkę. Autorka omówiła temat optymalnego poziomu przekupstwa i dokonała przeglądu badań dotyczących wpływu korupcji na wybrane zmienne makroekonomiczne. Z jednej strony k...
Wpływ korupcji na podstawowe zmienne makroekonomiczne na przykładzie państw europejskich Wpływ korupcji na podstawowe zmienne makroekonomiczne na przykładzie państw europejskich
-
W monografii przedstawiono wiele zagadnień związanych z prowadzeniem analiz finansowych za pomocą metod ilościowych. Walorem opracowania jest omówienie problemów, z jakimi spotykają się analitycy finansowi oraz prezentacja przykładów aplikacji różnych metod zarówno ułatwiających ocenę i opis omaw...(25.46 zł najniższa cena z 30 dni)
25.46 zł
29.95 zł(-15%) -
Monografia ma charakter interdyscyplinarny, sytuuje się bowiem na granicy dwóch obszarów badawczych finansów - finansów behawioralnych oraz bankowości inwestycyjnej. Jej główny cel stanowi analiza psychologicznych uwarunkowań procesów decyzyjnych na rynku kapitałowym, które dotyczą nie tylko racj...
Nadmierny optymizm analityków sporządzających rekomendacje giełdowe w wycenach przedsiębiorstw Nadmierny optymizm analityków sporządzających rekomendacje giełdowe w wycenach przedsiębiorstw
-
Celem głównym monografii jest identyfikacja poziomu transparentności dokonań polskich uniwersytetów z perspektywy zewnętrznych interesariuszy - w wymiarze finansowym i niefinansowym - oraz odniesienie go do poziomu transparentności dokonań najlepszych uczelni na świecie. Praca ta wpisuje się ...
Transparentność dokonań uczelni wyższej. Perspektywa zewnętrznych interesariuszy Transparentność dokonań uczelni wyższej. Perspektywa zewnętrznych interesariuszy
(25.46 zł najniższa cena z 30 dni)25.46 zł
29.95 zł(-15%) -
W zgromadzonych w publikacji tekstach naukowych padły ważne kwestie - postulaty badawcze, pytania, które mogą stanowić cenne inspiracje do dalszych rozważań. Słuszne jest założenie redakcyjne, zwerbalizowane we wstępie, że książka pozwoli poszerzyć dyskurs naukowy związany z perswazją, manipulacj...
Zjawiska propagandy i manipulacji w prasie, telewizji, radiu i Internecie. Tom II Zjawiska propagandy i manipulacji w prasie, telewizji, radiu i Internecie. Tom II
(16.24 zł najniższa cena z 30 dni)16.96 zł
19.95 zł(-15%) -
To ważna i wartościowa pozycja skierowana przede wszystkim do osób zainteresowanych szerokim nurtem studiów miejskich, ale również bezpośrednio do łodzian. Autor prezentuje interesujący temat, jakim jest funkcjonowanie więzi z miastem. Dla socjologów publikacja może stanowić inspirację i punkt wy...
Więź mieszkańców z miastem. Studium socjologiczne poprzemysłowej Łodzi Więź mieszkańców z miastem. Studium socjologiczne poprzemysłowej Łodzi
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana


Oceny i opinie klientów: Practical Aspects in Doing International Business Tomasz Dorożyński, Janusz Świerkocki (1)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(0)
(0)
(1)
(0)
(0)
(0)