Kredytowanie przedsiębiorców indywidualnych - Specyfika, procesy, polityka
- Autor:
- Agnieszka Czajkowska
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 384
-
PDF
Opis książki: Kredytowanie przedsiębiorców indywidualnych - Specyfika, procesy, polityka
Problematyka pracy dr Agnieszki Czajkowskiej jest bez wątpienia aktualna, ważna, a przy tym interesująca zarówno z poznawczego, jak i głównie praktycznego punktu widzenia. Autorka próbuje przeanalizować z różnych punktów widzenia problematykę kredytowania przedsiębiorców indywidualnych w kontekście doświadczenia banków oraz przedsiębiorców.
Praca adresowana jest głównie do środowiska akademickiego, ale i do praktyków, przede wszystkim związanych z sektorem bankowo-finansowym.
Wybrane bestsellery
-
Czy wiesz, czym są ETF-y (z ang. exchange traded funds)? Tym akronimem, coraz popularniejszym w świecie finansów, określa się produkty, które można umieścić między tradycyjnymi funduszami inwestycyjnymi a akcjami. Z roku na rok rośnie grono zwolenników ETF-ów ― zarówno za granicą, jak i w P...
ETF-y, czyli działasz lokalnie, zarabiasz globalnie. Kompleksowy przewodnik dla polskiego inwestora ETF-y, czyli działasz lokalnie, zarabiasz globalnie. Kompleksowy przewodnik dla polskiego inwestora
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Dzięki tej książce przekonasz się, że nic, co dotyczy zarabiania, inwestowania i rozsądnego wydawania pieniędzy, już od dawna nie jest tajemnicą. Dowiesz się, jakie mity o pieniądzach wciąż funkcjonują w społeczeństwie, i zajmiesz się prawami dotyczącymi finansów. Pozwoli Ci to na zakończenie w o...
Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Niektórzy lekarze w obliczu zagrożenia nie poddają się terapiom, które ordynują pacjentom. Podobnie jest z doradcami finansowymi — najczęściej nie korzystają z produktów, które polecają klientom. Sytuację komplikuje prosty, choć przemilczany fakt, że nie istnieje jedyny właściwy sposób inwe...
Jak inwestować swoje pieniądze. Eksperci finansowi ujawniają skuteczne sposoby lokowania i wydawania pieniędzy Jak inwestować swoje pieniądze. Eksperci finansowi ujawniają skuteczne sposoby lokowania i wydawania pieniędzy
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Prowadzenie własnego biznesu wymaga wiedzy o finansach. Opieranie się wyłącznie na intuicji wpędziło w tarapaty wiele obiecujących przedsięwzięć. Nawet jeśli nie ma problemów z przychodami, pieniądze się rozchodzą i kolejne okresy rozrachunkowe kończą się stratą. Opanowanie zasad rachunkowości ni...
Inteligencja finansowa. Co przedsiębiorca musi wiedzieć o liczbach Inteligencja finansowa. Co przedsiębiorca musi wiedzieć o liczbach
(46.20 zł najniższa cena z 30 dni)50.05 zł
77.00 zł(-35%) -
Większość ludzi myśli, że pieniądze — inwestowanie, finanse osobiste i decyzje biznesowe — to przede wszystkim matematyka. Wystarczy mieć odpowiednie dane i wzory, aby się dowiedzieć, co dokładnie należy robić. Jednak w prawdziwym życiu ludzie nie podejmują decyzji finansowych na pods...
Psychologia pieniędzy. Ponadczasowe lekcje o bogactwie, chciwości i szczęściu Psychologia pieniędzy. Ponadczasowe lekcje o bogactwie, chciwości i szczęściu
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Bez zadęcia, bez pouczania i bez branżowego żargonu. Oto, jak powstało pierwsze wydanie tej praktycznej książki, dającej tym menedżerom i liderom, którzy nie mają na co dzień styczności z zagadnieniami finansowymi, możliwość nabrania pewności siebie w interpretacji danych liczbowych. Rozwinięcie ...
Inteligencja finansowa. Co kryją liczby. Przewodnik menedżera. Wydanie II Inteligencja finansowa. Co kryją liczby. Przewodnik menedżera. Wydanie II
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Nowe, zaktualizowane i rozszerzone wydanie cieszącego się od lat niesłabnącym zainteresowaniem podręcznika zawierającego prezentację podstawowych zagadnień współczesnej ekonomii, zarówno w skali makro, jak i mikro. Obok ujęć teoretycznych, odnoszących się do dorobku głównych ...(69.68 zł najniższa cena z 30 dni)
83.20 zł
104.00 zł(-20%) -
Kluczowe wskaźniki efektywności (KPI). Tworzenie, wdrażanie i stosowanie Kluczowe wskaźniki efektywności (KPI). Tworzenie, wdrażanie i stosowanie
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)47.40 zł
79.00 zł(-40%)
Ebooka "Kredytowanie przedsiębiorców indywidualnych - Specyfika, procesy, polityka" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Kredytowanie przedsiębiorców indywidualnych - Specyfika, procesy, polityka" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Kredytowanie przedsiębiorców indywidualnych - Specyfika, procesy, polityka" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-796-9143-2, 9788379691432
- Data wydania ebooka:
- 2014-06-10 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Numer z katalogu:
- 41449
- Rozmiar pliku Pdf:
- 4.3MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
Spis treści książki
Wstęp 7
ROZDZIAŁ 1. Specyfika przedsiębiorców indywidualnych oraz polityka kredytowa
banków – przegląd teorii 11
1.1. Identyfikacja przedsiębiorców indywidualnych jako podsektora gospodarstw do-
mowych oraz mikroprzedsiębiorców 11
1.2. Wpływ form organizacyjno-prawnych przedsiębiorców indywidualnych na współ-
pracę z bankami 23
1.3. Rola mikroprzedsiębiorstw w gospodarce 31
1.4. Mikroprzedsiębiorstwa w Polsce na tle krajów Unii Europejskiej 39
1.5. Znaczenie kredytów bankowych w porównaniu z innymi źródłami finansowania działalności przedsiębiorców indywidualnych 49
1.6. Rodzaje kredytów bankowych dla przedsiębiorców indywidualnych 59
1.7. Istota misji oraz strategii działania w kontekście kształtowania polityki kredy-
towej banków 71
1.7.1. Konkurencyjne uwarunkowania działalności kredytowej banków 71
1.7.2. Misja i cele banków 76
1.7.3. Rodzaje strategii marketingowych banków 81
1.7.4. Istota polityki kredytowej 91
1.8. Determinanty współpracy przedsiębiorców indywidualnych i kredytodawców
w świetle polityk banków 98
1.8.1. Problemy wyboru banku-kredytodawcy 98
1.8.2. Współczesne trendy polityk banków w zakresie współpracy z przedsię- biorcami 103
1.8.3. Segmentacja przedsiębiorców indywidualnych 106
ROZDZIAŁ 2. Procesy oceny zdolności kredytowej i obsługi kredytów przedsiębior-
ców indywidualnych 117
2.1. Procesy negocjacji i zakres weryfikacji formalno-prawnej dokumentacji kredytowej 117
2.2. Pojęcie i metodyka badania zdolności kredytowej przedsiębiorców indywidualnych 126
2.2.1. Idea oceny zdolności kredytowej 126
2.2.2. Specyfika oceny zdolności kredytowej przedsiębiorców indywidualnych 130
2.2.3. Kategorie zdolności kredytowej i metody jej oceny 133
2.3. Wstępna analiza uproszczonej sprawozdawczości finansowej 138
2.3.1. Sprawozdawczość przedsiębiorców indywidualnych jako podstawa analizy 138
2.3.2. Celowość analizy ekonomiczno-finansowej w procesie oceny zdolności kre-
dytowej 140
2.3.3. Wykorzystanie analizy wskaźnikowej do oceny czynników obiektywnych 142
2.4. Ocena zdolności kredytowej przedsiębiorców w oparciu o metodę punktową 146
2.5. Prawa i obowiązki wynikające z zawarcia umowy kredytu 152
2.6. Monitoring kredytów udzielonych przedsiębiorcom indywidualnym 163
2.7. Identyfikacja barier kredytowych 168
2.7.1. Zakres barier ograniczających powstawanie i rozwój przedsiębiorstw 168
2.7.2. Bariery związane z uzyskaniem kredytów przez mikroprzedsiębiorstwa 172
2.7.3. Przyczyny ograniczeń kredytowych w opiniach banków 182
2.8. Specyfika ryzyka kredytowania przedsiębiorców indywidualnych 191
2.8.1. Istota ryzyka kredytowego 191
2.8.2. Rodzaje i źródła ryzyka kredytowania przedsiębiorców 194
2.8.3. Konsekwencje kredytowania podmiotów rozpoczynających oraz rozwijają-
cych działalność gospodarczą 204
2.9. Preferencje banków i przedsiębiorców indywidualnych w zakresie doboru zabez-
pieczeń spłaty kredytów 206
ROZDZIAŁ 3. Analiza polityki kredytowania przedsiębiorców indywidualnych
w świetle badań 223
3.1. Uwarunkowania popytu i podaży kredytów 223
3.1.1. Zapotrzebowanie przedsiębiorców indywidualnych na kredyty 223
3.1.2. Czynniki kształtujące podaż kredytów 233
3.2. Struktura zadłużenia przedsiębiorców indywidualnych 239
3.2.1. Kredyty oferowane przez banki przedsiębiorcom indywidualnym 239
3.2.2. Struktura walutowa kredytów dla przedsiębiorców indywidualnych 249
3.3. Jakość należności bankowych od przedsiębiorców indywidualnych 251
3.4. Wpływ polityki kredytowej banków na popyt przedsiębiorców na kredyty 261
3.5. Wykorzystanie kredytów bankowych przez sektor MMSP w krajach Unii Euro-
pejskiej 277
3.6. Ocena polityki kredytowej banków przez przedsiębiorców indywidualnych –
wyniki własnych badań ankietowych 288
3.6.1. Zakres i metodyka badań oraz charakterystyka respondentów 288
3.6.2. Ocena wyników i wnioski z badań 293
3.6.3. Analiza postulatów przedsiębiorców indywidualnych wobec polityki kre-
dytowej banków 308
3.7. Model metody punktowej oceny zdolności kredytowej przedsiębiorców indywi- dualnych 310
3.7.1. Metodyka badania 310
3.7.2. Studia przypadków 325
Zakończenie 331
Załącznik 341
Spis tabel, wykresów i schematów 349
Summary 353
Bibliografia 355
Od Redakcji 383
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego - inne książki
-
Publikacja jest pokłosiem interdyscyplinarnych badań nad identyfikacją lokalnej polityki mieszkaniowej gmin wiejskich i wypełnia lukę w literaturze z zakresu socjologii, ekonomii i geografii społeczno-ekonomicznej. Autorzy posłużyli się metodą case study, opisując sześć podmiejskich gmin wiejs...
Rozwój lokalny a polityka mieszkaniowa w gminach wiejskich Rozwój lokalny a polityka mieszkaniowa w gminach wiejskich
Anna Miklaszewska, Małgorzata Marks-Krzyszkowska, Paweł Starosta
-
The prepared scientific monograph entitled The importance of social innovations in the knowledge-based economy in the context of footwear sector solutions is an attempt to further exemplify social innovations by identifying real links between social need and a specific good, service, method and p...
The importance of social innovations in the knowledge-based economy in the context of footwear sector solutions The importance of social innovations in the knowledge-based economy in the context of footwear sector solutions
-
Publikacja dotyczy relacji krymsko-rosyjskich oraz rozwoju gospodarczego i społecznego Półwyspu Krymskiego. Zawiera kompleksową charakterystykę Krymu - wyjątkowej krainy geograficznej stanowiącej człon południowej części Niziny Wschodnioeuropejskiej. Znajduje się w niej opis znalezisk archeologic...
Miejsce i rola Krymu w polityce rosyjskiej i międzynarodowej Miejsce i rola Krymu w polityce rosyjskiej i międzynarodowej
-
Książka Teatr bliskiego kontaktu. Studia przypadków grup teatralnych wypełnia lukę na polskim rynku wydawniczym dotyczącą aktualiów rodzimego teatru niezależnego (i socjologii teatru w ogóle). Pomimo że Teatr Węgajty, Stowarzyszenie Teatralne Chorea i Teatr Szwalnia wyrastają z poniekąd już "klas...
Teatr bliskiego kontaktu. Studia przypadków grup teatralnych Teatr bliskiego kontaktu. Studia przypadków grup teatralnych
Katarzyna Kalinowska, Katarzyna Kułakowska, Ewelina Wejbert-Wąsiewicz, Emilia Zimnica-Kuzioła
(9.90 zł najniższa cena z 30 dni)21.21 zł
24.95 zł(-15%) -
W polskiej literaturze naukowej brakuje kompleksowego opracowania eksperckiego poświęconego systemowemu ujęciu zagadnień integracji planowania. Książki o tematyce planowania przestrzennego i planowania rozwoju, ujęte w kontekście geografii społeczno-ekonomicznej, gospodarki przestrzennej, urbanis...
System zintegrowanego planowania rozwoju w warunkach polskich. Założenia - zasady kierunkowe - koncepcja System zintegrowanego planowania rozwoju w warunkach polskich. Założenia - zasady kierunkowe - koncepcja
(9.90 zł najniższa cena z 30 dni)9.98 zł
24.95 zł(-60%) -
Logika i przejrzystość wywodu to zalety tej pracy [...]. Ujęcie problemów jest twórcze, oryginalne, a także ciekawe, dlatego monografię czyta się z przyjemnością. Z recenzji prof. J. Garlińskiej-Bielawskiej * Monografia pt. Gospodarka międzynarodowa. Rys teoretyczny Magdaleny Rosińskiej-...
-
W książce zostały przedstawione wyniki badań autora oparte na wywiadach z liderkami prowadzącymi podmioty gospodarki społecznej. Rozmowy koncentrowały się na poznaniu opinii kobiet zarządzających przedsiębiorstwem społecznym na temat ich stylu zarządzania, cech charakteru niezbędnych w ich pracy,...(9.90 zł najniższa cena z 30 dni)
9.98 zł
24.95 zł(-60%) -
Trójkąt kulinarny, body positivity, jednopłciowy model ciała to niektóre z zawartych w publikacji pojęć objaśniających jak ludzkie ciała kształtują się i są kształtowane przez społeczeństwo. Książka zabiera czytelnika w podróż przez różne sfery życia społecznego, w których ciało ludzkie odgrywa k...
Ciało i społeczeństwo. Socjologia ciała w badaniach i koncepcjach teoretycznych Ciało i społeczeństwo. Socjologia ciała w badaniach i koncepcjach teoretycznych
(12.90 zł najniższa cena z 30 dni)25.46 zł
29.95 zł(-15%) -
This book is devoted to upwardly mobile university lecturers or people who "escaped the collective fate of their class". The upward mobility of the academic faculty is under-researched in the peripheries of global knowledge production, although there is a significant interest in the social mobili...
The Biographical Experience of Entering the Academic Profession. Popular-Class Lecturers at the Post-Socialist University The Biographical Experience of Entering the Academic Profession. Popular-Class Lecturers at the Post-Socialist University
-
Początki badań rozkładów dochodów i ich nierównomierności sięgają przełomu XIX i XX stulecia, kiedy ukazały się pierwsze prace włoskiego ekonomisty Vilfredo Pareto (1848-1923), współtwórcy teorii równowagi ekonomicznej. Monografia obejmuje szeroko rozumianą metodologię statystyczną dotyczącą r...
Klasyczne i nieklasyczne metody analizy nierówności dochodowych Klasyczne i nieklasyczne metody analizy nierówności dochodowych
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Kredytowanie przedsiębiorców indywidualnych - Specyfika, procesy, polityka Agnieszka Czajkowska (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.