ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta

(ebook) (audiobook) (audiobook)
Autor:
Dominika Maison
Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta Dominika Maison - okładka książki

Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta Dominika Maison - okładka książki

Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta Dominika Maison - okładka audiobooka MP3

Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta Dominika Maison - okładka audiobooks CD

Ocena:
Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
Stron:
288
     PDF

Ebook (55,20 zł najniższa cena z 30 dni)

69,00 zł (-33%)
46,23 zł

Dodaj do koszyka lub Kup na prezent Kup 1-kliknięciem

(55,20 zł najniższa cena z 30 dni)

Przenieś na półkę

Do przechowalni

Badania jakościowe, chociaż od lat pełnią ważną rolę w podejmowaniu decyzji marketingowych, prowadzone i wykorzystywane są dosyć intuicyjnie. Autorka przekonuje, że w świetle dokonań współczesnej psychologii należy zrewidować tradycyjne spojrzenie na konsumenta. Wiedzę tę warto uwzględniać na każdym etapie prowadzonych badań marketingowych, począwszy od konstruowania schematów badań, scenariuszy wywiadów, przez decyzje o tym, o co pytać respondentów wprost, a co próbować zrozumieć w sposób pośredni, aż po analizę i interpretację wyników badań, która powinna wykraczać poza deklaracje respondentów. Publikacja jest adresowana do studentów i wykładowców marketingu, zarządzania, ekonomii, psychologii, socjologii, stanowi także ważne źródło wiedzy dla praktyków pracowników firm realizujących badania marketingowe i pracowników działów marketingu zlecających te badania. Książka Dominiki Maison jest na polskim rynku pierwszą książką, w której prezentowane jest w sposób jasny, atrakcyjny i pragmatyczny nowoczesne podejście do jakościowych badań marketingowych. Autorka łączy kompetencje rasowego psychologa akademickiego na bieżąco śledzącego najnowsze dyskusje i idee, z kompetencjami doświadczonego badacza rynku. Dzięki temu idee naukowe okazują się użyteczne, a badania marketingowe interesujące poznawczo (szczególnie cenne są w książce przykłady zaczerpnięte z autentycznych badań). Na podkreślenie zasługuje też połączenie zrozumienia potrzeb marketingu wszak badania mają marketingowi właśnie dostarczyć zrozumienia i informacji, z głęboką wiedzą o samych badaniach jakościowych które nie powinny być nadużywane ani lekceważone. Autorka jest niezwykle uczciwa i rzetelna w prowadzonej przez siebie dyskusji : ukazuje pożytki z dobrych badań jakościowych, ale i ich słabe strony; podkreśla zawsze w nich obecny element subiektywnej interpretacji tego, co się zobaczyło i usłyszało. Tym samym, badanie jakościowe i to chyba jest jego największy walor - jest według autorki zaproszeniem do myślenia i dyskusji. (Prof. Anna Giza)

Wybrane bestsellery

Dominika Maison

Wydawnictwo Naukowe PWN - inne książki

Zamknij

Wybierz metodę płatności