Wykorzystaj siłę design thinking! Przygotuj zespół do realizacji celów w środowisku VUCA
- Autor:
- Tomasz Krzemiński
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 248
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Wykorzystaj siłę design thinking! Przygotuj zespół do realizacji celów w środowisku VUCA
Biznesowa nauka latania na najwyższym poziomie niepewności
Termin VUCA wywodzi się z wojskowości. Jest to akronim utworzony od czterech angielskich słów: zmienność (volatility), niepewność (uncertainty), złożoność (complexity) i niejednoznaczność (ambiguity). Koncepcję tę wprowadzono po to, by opisać płynną rzeczywistość świata po zakończeniu zimnej wojny. Mniej więcej na początku XXI wieku VUCA zaczęto przeszczepiać na grunt biznesu, w którym również panuje coraz większa zmienność i niejednoznaczność, rośnie stopień skomplikowania problemów, a dawne pewniki stają się niewiadomymi.
Jak odnaleźć się w takim świecie? Odpowiedzią jest praktyczne podejście do koncepcji VUCA, które proponuje autor tego przewodnika. Składa się on z trzech części. Pierwsza, AGILE, stanowi ukierunkowanie pozwalające zrozumieć kontekst działania w środowisku VUCA oraz technologie, metody i narzędzia, które wspierają planowanie i realizację celów w takim środowisku. Druga, DESIGN, zawiera zestaw narzędzi, instrukcji i scenariuszy umożliwiających samodzielne zaprojektowanie kompletnego modelu strategic workflow - strategicznego strumienia pracy. Trzecia, THINKING, przygotowuje do realizacji celów i strategii.
Wybrane bestsellery
-
Ekstremalne projektowanie strategii, to koncepcja która otwiera nowe możliwości w obszarze planowania i wdrażania strategii biznesu. Wyzwala od klasycznego planowania i związanych z nim barier. Bazuje na naturalnych ludzkich cechach związanych z myśleniem i działaniem. *** To „...
Ekstremalne projektowanie strategii. Podręcznik projektanta biznesu Ekstremalne projektowanie strategii. Podręcznik projektanta biznesu
-
GO Model Canvas jest narzędziem, które wspiera planowanie celów i strategii. Pozwala zaoszczędzić czas i energię koncentrując na tym co przyniesie najlepsze rezultaty. Jest narzędziem chętnie wykorzystywanym przez menedżerów jak również osoby, które planują cele...
GO Model Canvas.Jak w zwinny sposób projektować cele, czynniki sukcesu i wskaźniki KPI. Podręcznik designera GO Model Canvas.Jak w zwinny sposób projektować cele, czynniki sukcesu i wskaźniki KPI. Podręcznik designera
-
Człowiek ― jak flaming ― należy do istot stadnych. Chętnie szukamy towarzystwa, lubimy się gromadzić i przeżywać wspólnie wyjątkowe chwile, do których potem będziemy wracać pamięcią. Magnetyczną moc eventów od dawna wykorzystuje marketing. Czas najwyższy, by zaczęły „pracować...
Eventy. Jak organizować niezapomniane wydarzenia firmowe Eventy. Jak organizować niezapomniane wydarzenia firmowe
(48.30 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Jesteś przedsiębiorcą i chcesz lepiej zrozumieć tych, którzy korzystają z towarów lub usług Twojej firmy? Marketerem, który poszukuje skuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorców formułowanych przez siebie przekazów? Handlowcem, którego premia zależy od jego relacji z partnerami biznesowymi? A...
Instrukcja obsługi ścieżki klienta, czyli praktyczny przewodnik po Customer Journey Maps Instrukcja obsługi ścieżki klienta, czyli praktyczny przewodnik po Customer Journey Maps
(31.91 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Storytelling oparty na danych to idealne narzędzie dla tych zespołów w firmie, których praca polega między innymi na wspieraniu procesów decyzyjnych (takich jak dział finansowy czy dział analiz). Jego celem jest skuteczne korzystanie ze skomplikowanych analiz lub z rozbudowanych danych do podejmo...(37.95 zł najniższa cena z 30 dni)
37.95 zł
69.00 zł(-45%) -
Marka osobista. To niejako alternatywne, może nowocześniejsze, a na pewno marketingowe określenie na coś, co kiedyś nazywaliśmy reputacją. A reputacja to wiadomo - słyszymy czyjeś nazwisko, widzimy czyjąś twarz i wiemy: to taki a taki lub taka a taka, zajmuje się tym i tym, zachowuje się tak i ta...
Ty w social mediach. Podręcznik budowania marki osobistej dla każdego. Wydanie III poszerzone Ty w social mediach. Podręcznik budowania marki osobistej dla każdego. Wydanie III poszerzone
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Publikacjami poświęconymi zarządzaniu projektami można wypełnić całe biblioteki. Dostępne są niemal encyklopedyczne kompendia wiedzy na ten temat, wyjaśniające metodologie prowadzenia projektów, sposoby ich klasyfikacji czy też przewagi i niedociągnięcia poszczególnych z nich. Z licznych pozycji ...
10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych 10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Branża IT jest dość nietypowa. Poza nielicznymi wyjątkami ― jak specjaliści od sprzętu ― większość osób realizujących projekty informatyczne, tworzących oprogramowania i podtrzymujących działanie systemów może pracować zdalnie. Co więcej, zdalnie oznacza czasem operowanie z drugiego k...(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Wielu ludzi zadaje sobie pytanie, dlaczego niektórzy odnoszą większe sukcesy niż inni. Jeśli zamiast szukać prawdziwej odpowiedzi, wolisz zadowolić się czymś w rodzaju „świat nie jest sprawiedliwy” albo „tylko osoby mające niezwykłe szczęście mogą być spełnione i bogate”, ...
Nawyki warte miliony. Jak nauczyć się zachowań przynoszących bogactwo (premium) Nawyki warte miliony. Jak nauczyć się zachowań przynoszących bogactwo (premium)
(64.35 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
Jesteś specjalistą IT. I jesteś dobry w tym, co robisz. Masz wiedzę, doświadczenie, chcesz się nimi podzielić z innymi, pomóc im radzić sobie z problemami, które sam już dawno rozwiązałeś, może także zaprezentować się od tej strony przyszłym pracodawcom i zleceniodawcom, tylko... kto - poza Tobą ...
Marka osobista w branży IT. Jak ją zbudować i rozwijać Marka osobista w branży IT. Jak ją zbudować i rozwijać
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%)
O autorze książki
Tomasz KrzemińskiTomasz Krzemiński - specjalista w zakresie planowania działalności organizacyjnej. Pasjonat zarządzania strategicznego, realizator programów wspierających rozwój zarządzania. Autor metod i narzędzi wspomagających planowanie i realizację celów, między innymi GO Model Canvas, Stragilera oraz ekstremalnego projektowania strategii. Absolwent Wydziału Zarządzania i Wydziału Informatyki Politechniki Śląskiej. Doświadczenie zawodowe zdobywał w dużych przedsiębiorstwach przemysłowych, w działach organizacyjnych oraz skupionych na strategii zarządzania. Obecnie prowadzi projekty wdrożeniowe, wspierając zarządy i menedżerów wszystkich szczebli. Miłośnik kolarstwa górskiego.
Ebooka "Wykorzystaj siłę design thinking! Przygotuj zespół do realizacji celów w środowisku VUCA" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Wykorzystaj siłę design thinking! Przygotuj zespół do realizacji celów w środowisku VUCA" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Wykorzystaj siłę design thinking! Przygotuj zespół do realizacji celów w środowisku VUCA" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-7034-0, 9788328370340
- Data wydania książki drukowanej:
- 2021-05-25
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-8325-8, 9788328383258
- Data wydania ebooka:
- 2021-05-25 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Format:
- 240x190
- Numer z katalogu:
- 122836
- Rozmiar pliku Pdf:
- 9.5MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 15.6MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 36.0MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Twoja kariera
Zarządzanie
Spis treści książki
- O czym i dla kogo jest ta książka (8)
- O autorze (9)
- Instrukcja lotu (10)
- VUCA (14)
- Pod presją VUCA (14)
- Siły VUCA (15)
- Źródła VUCA (16)
- Jak działać w VUCA (16)
- Nowa ścieżka strategiczna (18)
- Integracja metod i kompetencji (19)
- Zwinna strategia (22)
- Technologia OKR (23)
- Co to jest OKR (23)
- Cechy metody OKR (25)
- Jak działa metoda OKR (31)
- Zasady projektowania OKR-ów (33)
- Strategic Workflow (37)
- Strategiczny strumień pracy (37)
- Model Strategic Workflow (38)
- Jak projektować Strategic Workflow (39)
- Praktyka projektowania Strategic Workflow (42)
- Wartości Strategic Workflow (43)
- Stragiler & Flying Squad (46)
- Transformacja liderów i zespołów (46)
- Stragiler (47)
- Profile kompetencji Stragilera (48)
- Flying Squad (49)
- Profile kompetencji Flying Squadu (50)
- Flow Session (54)
- Role i kompetencje (57)
- Strategic Workflow Design Projektowanie w strefie 1., Runway (58)
- Etap 1. Gdzie jesteśmy (59)
- Szablon 1. | Navigator (61)
- Instrukcja projektowania. Etap 1. Gdzie jesteśmy (62)
- Krok 1. Określ cel ogólny (62)
- Krok 2. Określ czynniki sukcesu (62)
- Krok 3. Określ członków zespołu (63)
- Krok 4. Określ lidera (63)
- Rezultaty projektowania. Etap 1. Gdzie jesteśmy (64)
- Etap 2. Ukierunkowanie (66)
- Szablon 2. | Analyser (68)
- Instrukcja projektowania. Etap 2. Ukierunkowanie (69)
- Krok 1. Określ priorytety - kluczowe czynniki sukcesu (69)
- Krok 2. Dokonaj analizy sytuacji (70)
- Krok 3. Określ siły wpływu (71)
- Krok 4. Poszukaj rozwiązań (72)
- Rezultaty projektowania. Etap 2. Ukierunkowanie (73)
- Etap 3. Strategia (75)
- Szablon 3. | GO Model Canvas (76)
- Instrukcja projektowania. Etap 3. Strategia (77)
- Krok 1. Określ cel ogólny (77)
- Krok 2. Określ kluczowe czynniki sukcesu (78)
- Krok 3. Określ cele (Objectives) (79)
- Krok 4. Dopasuj do celów mierniki KPI (81)
- Krok 5. Zaproponuj projekty i inicjatywy (83)
- Rezultaty projektowania. Etap 3. Strategia (84)
- Etap 4. OKR-y (86)
- Szablon 4. | OKR Canvas (87)
- Instrukcja projektowania. Etap 4. OKR-y (88)
- Krok 1. Określ cel (Objective) (88)
- Krok 2. Określ kluczowe rezultaty (Key Results) (89)
- Krok 3. Przypisz odpowiedzialność (90)
- Rezultaty projektowania. Etap 4. OKR-y (91)
- Podsumowanie projektowania Strefa 1. | Runway (93)
- Strategic Workflow Design Projektowanie w strefie 2. | Feedback Loop (95)
- Etap 5. Monitoring OKR-ów (96)
- Szablon 5. | Check-In Canvas (98)
- Instrukcja projektowania. Etap 5. Monitoring OKR-ów (99)
- Krok 1. Wprowadź do szablonu OKR-y (99)
- Krok 2. Określ kadencję Check-In dla OKR-ów (99)
- Krok 3. Zaprezentuj zasady realizacji Check-In (100)
- Rezultaty projektowania. Etap 5. Monitoring OKR-ów (101)
- Etap 6. Ocena postępów (103)
- Szablon 6. | Drop Zone Canvas (105)
- Instrukcja projektowania. Etap 6. Ocena postępów (106)
- Krok 1. Określ kadencję cyklu realizacji (106)
- Krok 2. Określ Drop Zone (106)
- Krok 3. Oceń rezultaty (106)
- Krok 4. Zewidencjonuj rezultaty (107)
- Rezultaty projektowania. Etap 6. Ocena postępów (108)
- Podsumowanie projektowania Strefa 2. | Feedback Loop (110)
- Strategic Workflow Design Projektowanie w strefie 3. | Service (111)
- Etap 7. Przegląd biznesu (112)
- Szablon 7. | Business Review Canvas (114)
- Instrukcja projektowania. Etap 7. Przegląd biznesu (115)
- Krok 1. Stwórz scenariusz Business Review (115)
- Krok 2. Określ zasady oceny realizowanej strategii (115)
- Krok 3. Określ zasady modyfikowania strategii (116)
- Krok 4. Oceń taktyczną cenę wpływu (117)
- Rezultaty projektowania. Etap 7. Przegląd biznesu (118)
- Podsumowanie projektowania Strefa 3. | Service (120)
- Creo Camp (124)
- Role i kompetencje (127)
- Scenariusz TOP-DOWN & BOTTOM-UP (128)
- Top-down - draft OKR (129)
- Bottom-up - final OKR (135)
- Prezentacja OKR-ów do realizacji (136)
- Scenariusz Creo Camp (137)
- Strategic Workflow Strefa 1. Runway (137)
- Wprowadzenie do przykładu (137)
- Model biznesu (140)
- Strumień wartości (142)
- Charakterystyka strumieni wartości w przykładzie (145)
- Perspektywa planowania (147)
- Design Thinking (147)
- Creo Camp Scenariusz Runway (153)
- Etap 1. Projektowanie draftu OKR lidera dla głównego strumienia wartości (154)
- Krok 1. Określenie celu ogólnego (Goal) (157)
- Krok 2. Analiza luk (158)
- Krok 3. Sformułowanie celu (160)
- Krok 4. Określenie wskaźników KPI (161)
- Krok 5. Opracowanie draftu OKR (164)
- Etap 2. Ukierunkowanie menedżerów (167)
- Krok 1. Realizacja spotkania kierunkującego (169)
- Etap 3. Projektowanie draftu OKR menedżera operacyjnego strumienia wartości (170)
- Krok 1. Projektowanie szablonu Navigator - operacyjny strumień wartości (173)
- Krok 2. Wybór priorytetów i wgląd w sytuację (174)
- Krok 3. Określenie celów i intencji rozwoju (175)
- Krok 4. Określenie wskaźników KPI (176)
- Krok 5. Opracowanie draftu OKR dla operacyjnego strumienia wartości (178)
- Etap 4. Poszukiwanie rozwiązań (Design Thinking) (180)
- Krok 1. Poszukiwanie pomysłów rozwiązań (182)
- Etap 5. Pre-alignment draftów OKR (184)
- Krok 1. Prezentacja portfolio rozwiązań (186)
- Krok 2. Włączenie inicjatyw/projektów do draftów OKR (187)
- Krok 3. Opracowanie "dziedziczonego" draftu OKR (189)
- Etap 6. Projektowanie draftu OKR menedżera rozwojowego strumienia wartości (192)
- Krok 1. Projektowanie szablonu Navigator - rozwojowy strumień wartości (195)
- Krok 2. Określenie priorytetów i wgląd w sytuację (195)
- Krok 3. Określenie celów (197)
- Krok 4. Określenie wskaźników KPI (199)
- Krok 5. Przygotowanie draftów OKR dla rozwojowego strumienia wartości (200)
- Etap 7. Poszukiwanie rozwiązań (Design Thinking) (202)
- Krok 1. Poszukiwanie pomysłów rozwiązań (204)
- Etap 8. Pre-alignment draftów OKR (206)
- Krok 1. Wzbogacenie draftów OKR (208)
- Krok 2. Zintegrowanie draftów OKR (209)
- Etap 9. Przygotowanie finalnych OKR-ów (211)
- Krok 1. Przegląd i zatwierdzenie draftów OKR (213)
- Podsumowanie przykładu (215)
- Strategic Sprint (216)
- Role i kompetencje (221)
- Scenariusz Strategic Sprint (222)
- 1. Przygotuj i przeprowadź Kick Off (223)
- 2. Przygotuj się do Check-In (224)
- 3. Zrealizuj Check-In (225)
- 4. Przygotuj się do Drop Zone (227)
- 5. Zrealizuj Business Review (228)
- Refuelling (regeneracja) (231)
- Dodatki (234)
- Czasowniki operacyjne do formułowania celów (Objectives) (235)
- Szablony do projektowania Strategic Workflow (236)
- Dostęp do zasobów wiedzy i narzędzi (245)
- Literatura (źródła) (246)
agile (13)
design (53)
thinking (123)
Oceny i opinie klientów: Wykorzystaj siłę design thinking! Przygotuj zespół do realizacji celów w środowisku VUCA Tomasz Krzemiński (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.