Who is who w dziale sprzedaży Helionu
Andrzej Kierzkowski
Dyrektor handlowy
|
|
Współzałożyciel oraz wiceprezes wydawnictwa Helion S.A. Dyplom magistra informatyki uzyskał na Uniwersytecie Wrocławskim. Ukończył również Podyplomowe Studia Polityki Wydawniczej i Księgarstwa na Uniwersytecie Warszawskim.
Zorganizował i zarządza kluczowymi działami wydawnictwa, jest szefem projektu księgarni internetowej helion.pl - jednej z największych księgarni internetowych w Polsce. Od 2002 r. pełni funkcję dyrektora handlowego wydawnictwa. Stworzył i kieruje pierwszą profesjonalną siecią przedstawicieli handlowych w branży literatury informatycznej; podjął i skutecznie realizuje wyzwanie, jakim była decyzja o odejściu od dystrybucji książek na rynku hurtowym.
Jest autorem i współautorem kilku bestsellerowych książek związanych z informatyką, specjalizuje się w dziedzinie programowania i technik internetowych. W wolnych chwilach gra w koszykówkę, jeździ na nartach i snowboardzie, chodzi po górach, podróżuje (szczególnym sentymentem darzy kraje południowo-wschodniej Azji).
|
Adam Blaska
Dyrektor ds. sprzedaży regionalnej
|
|
|
Jest absolwentem Wyższej Szkoły Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych w Katowicach. Od 10 lat zaangażowany w pracę działów handlowych wielu przedsiębiorstw, a od 2000 roku współtwórca działu sprzedaży wydawnictwa Helion S.A. Karierę w wydawnictwie rozpoczął od stanowiska szefa sprzedaży ds. sieci handlowych. Po zmianach struktury działu dystrybucji powierzono mu tworzenie i rozwój działu sprzedaży regionalnej, zajmującego się współpracą z rynkiem księgarskim. Grupa przedstawicieli, którą kieruje, obsługuje ponad 700 punktów sprzedaży książek i jest największą spośród wszystkich grup handlowych wydawnictwa. Jest współtwórcą sukcesu handlowego książki „Sztuka podstępu” Kevina Mitnicka w Polsce oraz Czechach. Lubi wysoki poziom adrenaliny i nowe wyzwania — zarówno w życiu zawodowym, jaki i prywatnym. W wolnych chwilach jeździ na snowboardzie, chodzi po górach, uprawia wspinaczkę skałkową. Uwielbia podróże w najodleglejsze zakątki świata (Mongolia, Spitsbergen), gdzie realizuje swoją największą pasję — fotografowanie.
|
Adam Dziedzic
Dyrektor ds. kluczowych kontrahentów
|
|
Pracuje dla nas od lutego 1992 roku. Jego pierwszym zadaniem było zorganizowanie punktu sprzedaży książek informatycznych na krakowskiej AGH. Taki punkt istniał już wtedy na Politechnice Śląskiej w Gliwicach. Od lata 1992 r. (kiedy to zapadła decyzja o likwidacji naszych punktów z książkami informatycznymi) do grudnia 2001 r. pełnił funkcję szefa działu sprzedaży. W początkowym okresie do jego głównych zadań — oprócz zakupów sznurka i papieru pakowego — należało min. znajdowanie nowych kontrahentów oraz pakowanie i wysyłanie książek. W miarę rozwoju firmy pakowania było coraz mniej (przybywało nowych pracowników), a nowych odbiorców coraz więcej. Z wieloma z nich współpracujemy zresztą do dzisiaj. Po reorganizacji i rozbudowie działu handlowego został dyrektorem ds. kluczowych kontrahentów. Prowadzony przez niego dział organizuje sprzedaż książek m.in. w sieci EMPiK i Matras. Wolny czas najchętniej spędza z rodziną. Lubi słuchać muzyki: od klasyki po mocne uderzenie. Z całego serca popiera (czynnie) akcję „Cała Polska czyta dzieciom”. Studiował na Wydziale Zarządzania Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, brał udział w zajęciach Podyplomowego Studium Polityki Wydawniczej i Księgarstwa na Uniwersytecie Warszawskim. |
Sebastian Kuffel
Dyrektor ds. sieci handlowych
|
|
Z wykształcenia fizyk (studiował na Wydziale Fizyki Politechniki Śląskiej), z zamiłowania muzyk (jest gitarzystą w zespole Le Fleur), z zawodu handlowiec (od 5 lat skutecznie wprowadza produkty do sieci handlowych). Z wydawnictwem Helion związany od 2001 roku. Po reorganizacji działu sprzedaży do jego głównych obowiązków należy współpraca z sieciami handlowymi i sklepami komputerowymi. Dzięki jego staraniom Helion z powodzeniem sprzedaje książki do większości sieci hipermarketów w Polsce. W ciągu zaledwie 2 lat dział prowadzony przez niego podwoił obroty. Jest współorganizatorem premiery czeskiej edycji „Sztuki podstępu” na rynku czeskim i słowackim. Gra w koszykówkę, dużo pływa, kocha Afrykę.
|
Grzegorz Schwarz
Dyrektor ds. marketingu
|
|
Absolwent Akademii Ekonomicznej w Katowicach oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Pracuje w wydawnictwie od 1999 roku. Początkowo pracownik redakcji, w której zajmował się odbiorem technicznym tłumaczeń i materiałów nadesłanych przez autorów. W 2000 roku został szefem marketingu wydawnictwa Helion. Jest odpowiedzialny za całą politykę marketingową firmy, współtworzy podstawową strategią marketingową, a także szczegółowe strategie produktów, promocji sprzedaży, reklamy i Public Relation. Na co dzień wspiera działalność działu handlowego i redakcji. Prowadzony przez niego dział opracowuje materiały promocyjne i ekspozycyjne, które do punktów sprzedaży dostarczają reprezentanci handlowi. Wspiera redakcję w doborze tytułów i planowaniu produktu, organizuje badania marketingowe wśród czytelników. Jest autorem strategii promocji książki „Sztuka podstępu”, organizował wizytę Kevina Mitnicka w Polsce i w Czechach. Od początku 2002 roku jest szefem sprzedaży księgarni internetowej helion.pl, która jest głównym kanałem promocji wydawnictwa w internecie. |