|
|
Drogi Czytelniku!
Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera - taki tytuł ma polskie wydanie światowego bestsellera, prawdziwe drukowane objawienie ostatniego roku. Książka napisana i narysowana przez Alexandra Osterwaldera i Yvesa Pigneura jest efektem współpracy 470 menedżerów z 45 krajów świata (w tym zacnym gronie znaleźli się także Polacy). O co jednak naprawdę chodzi?
Za większością porażek dotyczących nowych rozwiązań stoi po prostu ich... nieuporządkowanie i niedopracowanie! Na szczęście przy pomocy łatwego do opracowania schematu, tablicy, kolorowych kartek i pisaków można opisać model niemal każdego biznesu. Opisać, a następnie systematycznie i konsekwentnie rozwinąć. Jak tego dokonać, dowiesz się z książki Tworzenie modeli biznesowych. Wejdź na stronę książki i zobacz, jak modelowo rozrysowano Facebook ;)
Polskim partnerem wydania jest firma Innovatika, która promuje pracę Osterwaldera w kraju. Na jej zaproszenie Alexander Osterwalder odwiedzi nas 29 marca b.r. O czym więcej za tydzień...
Życzę inspirującej lektury!
Justyna Wydra
redakcja newslettera Onepress.pl
|
|
Książki, które inspirują:
|
|
|
Impuls dla innowacji...
To się nie przyjmie! Nie ma szans! Nikt tego nie kupi!
A jednak! Karta kredytowa, wypożyczalnia samochodów, leasing kserokopiarek czy Google AdWords — odważne rozwiązania, których na początku nikt nie rozumiał i nie wróżył im wielkiego sukcesu… Powiedzieć, że dziś mają się świetnie, to za mało! Dzięki temu, że wyszły poza utarte schematy, wręcz wywróciły je do góry nogami, stały się przełomowymi biznesowymi modelami naszych czasów i przyniosły niewyobrażalne zyski!
|
|
Uskrzydlająca prezentacja...
Ludzie w większości są wzrokowcami — najsilniej przemawiają do nas obrazy. Wiemy o tym, lecz przygotowując prezentację, zbyt często traktujemy obraz li tylko jako ozdobny dodatek do treści. Tymczasem umiejętność prowadzenia porywającej narracji wizualnej bywa nieodzowna w pracy, szczególnie na niektórych stanowiskach. Dyrektor, menedżer czy trener wiedzą, że od tego, co i jak przekażą słuchaczom, może zależeć ich stan konta, awans, a czasami nawet sytuacja rynkowa firmy, w imieniu której przemawiają!
|
|
Inspirujące historie...
Dziś, w czasach przesytu informacjami, w budowaniu wizerunku zwyciężają mistrzowskie narracje. Ogniskują uwagę mediów i opinii publicznej. Wspomagają osiągnięcie sukcesu daleko wykraczającego poza swe środowiska czy branże. Przykłady? Proszę bardzo — Virgin z Richardem Bransonem, Nike, Levi Strauss, Starbucks, Apple. Opowieść, historia, story. To ona dziś sprzedaje. To ona buduje wizerunek — firmy, marki, specjalisty, sportowca i polityka.
|
|
Lekcja zarządzania w trudnych czasach...
Pierwszy i jedyny na polskim rynku podręcznik operacyjny, zawierający aktualne zasady wojskowe, nadające się do natychmiastowego zastosowania w biznesie. Militarne wyzwania, jakie stały przed jego autorem, pozwoliły na zgromadzenie unikalnego zbioru doświadczeń, użytecznych zarówno dla ludzi w mundurach, jak i tych w garniturach. Tyle teorii, przejdźmy do praktyki: zacznij formować szeregi, kompletować uzbrojenie i szkolić ludzi, bo jak przyjdzie Twoja godzina, nikt nie będzie pytał, czy jesteś gotowy do walki!
|
|
Pomoc dla tych co na starcie...
Jeśli jesteś na etapie poszukiwania swojej ścieżki zawodowej: zastanawiasz się nad wyborem odpowiedniego kierunku studiów, właśnie opuszczasz mury uczelni, szukasz pracy albo po prostu zamierzasz zmienić profil zawodowy, ten poradnik jest dla Ciebie! Przeczytaj go i zrób zawarte w nim testy, zanim zaczniesz rozsyłać dokumenty aplikacyjne. Gdy odłożysz książkę po skończonej lekturze, będziesz mieć pełną wiedzę o sobie - o Twoim temperamencie, typie inteligencji, predyspozycjach zawodowych. Poszukiwanie wymarzonej pracy stanie się łatwiejsze, szybsze i znacznie bardziej efektywne.
|
|
|
|