W biznesie wieczność trwa 15 lat [premiera] |
|
Drogi Czytelniku!
Większość nowych przedsiębiorstw zakładana jest z intencją działania po wsze czasy, a przynajmniej do momentu szczęśliwej i zyskownej sprzedaży hojnemu inwestorowi. Rzeczywistość jest jednak (jak zwykle) kompletnie różna od marzeń menedżerów - jedynie nieliczne firmy będą istniały nadal po 15 latach od dnia swego powstania. Dlaczego tak jest i - skoro problem okazuje się tak powszechny - czy można próbować walczyć z fatum magicznych 15 lat?
Michel Muszynski napisał książkę, którą sam określa mianem "koła ratunkowego dla menedżera. W biznesie przetrwają nieliczni nie jest podręcznikiem zarządzania sensu stricto. Książka to przede wszystkim rzetelny, naszpikowany konkretnymi informacjami poradnik, który każdy zarządzający powinien mieć na biurku i sięgać po niego, gdy sytuacja staje się nietypowa, niezrozumiała i... groźna. Sięgnij po książkę Michela Muszynskiego i zadbaj o to, by móc z radością świętować 15 rocznicę powstania Twojej firmy!
Zapraszam do obejrzenia wywiadu z Autorem.
Życzę owocnej lektury!
Justyna Wydra
redakcja newslettera Onepress.pl
|
|
|
Zarządzanie w praktyce
W chwili przygotowywania niniejszej publikacji spośród stu największych amerykańskich przedsiębiorstw działających w 1935 roku istniało jeszcze tylko trzydzieści sześć, a zaledwie jedna firma (IBM) znajdowała się ciągle w grupie gigantów. Jednocześnie skonstatowano, że — choć podmioty gospodarcze tworzy się na ogół z myślą o tym, że będą funkcjonować wiecznie — w praktyce okres życia firmy nie przekracza średnio piętnastu lat. Dlaczego tak się dzieje? Kto jest temu winien? Menedżerowie czy nieprzewidziane przypadki? I jak ustrzec się przed pułapkami pojawiającymi się w trakcie działania podmiotów gospodarczych?
|
|
Kiedy ostatnio zrobiłeś coś po raz pierwszy?
Posyłamy nasze dzieci do szkoły i z obsesją obserwujemy ich oceny, zachowania oraz umiejętność dopasowania się do otoczenia.
Szukamy nowego pracownika i mamy nadzieję znaleźć kogoś, kto ma ogromne doświadczenie, skończył najlepszą uczelnię i wie, jak unikać porażek. Chcemy w coś zainwestować i szukamy firmy, która miała świetne wyniki w zeszłym kwartale, nie zastanawiając się nad tym, jakie są jej plany na przyszłość. Dlaczego więc dziwimy się, gdy wszystko się psuje?
|
|
Profil na plusie
Google+ to sieć społecznościowa, do której każdego dnia dołączają dziesiątki tysięcy nowych odbiorców. W ciągu pierwszych kilku tygodni istnienia pojawiło się w niej 20 milionów użytkowników, co oznacza, że sieć ta bardzo szybko dogoni inne sieci społecznościowe, a co więcej, ma także szansę zagrozić hegemonowi wśród portali społecznościowych - Facebookowi! Potencjał Google+ dostrzegły również firmy: lawinowo rośnie liczba profili firmowych w ramach Google+. Nie przegap tej szansy i zacznij swoje działania biznesowe w Google+ już dziś!
|
|
Sprzedawca w dążeniu do ideału
Arkadiusz Bednarski zaprasza Ciebie, świetnego sprzedawcę, na wspólną wędrówkę, której celem jest wyższy poziom handlowania. Razem rozważycie, dlaczego tak trudno zaplanować i zrealizować postawione sobie cele. Zastanowicie się, co jest bardziej opłacalne w dłuższej perspektywie — sprzedaż etyczna czy nieetyczna? Autor podpowie, jak mądrze wywierać wpływ na ludzi, by w efekcie podejmowali decyzje, które będą dobre dla obu stron. Zwróci Twoją uwagę na siłę płynącą z umiejętnego zadawania pytań i wyposaży w najskuteczniejszy ich zestaw, dzięki któremu zdobędziesz nawet najtrudniejszego klienta i staniesz się prawdziwym arcymistrzem sprzedaży!
|
|
|
|