Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania
- Autor:
- Simon Sinek
- Bestseller#36
- Promocja Przejdź
- Bestseller#36
- Promocja Przejdź
- Promocja Przejdź



- Wydawnictwo:
- Onepress
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- 4.3/6 Opinie: 36
- Stron:
- 248
- Czas nagrania:
- 9 godz. 54 min.
- Czyta:
- Matter
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
- Audiobook w mp3
Opis książki: Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania
Droga na szczyt. Czy chodzi tylko o sukces? >>
Zrób to inaczej niż inni
Każdy człowiek i każda organizacja mogą wyjaśnić, CO robią. Niektórzy z nas potrafią pokazać, CZYM różnią się od innych. Jednak tylko nieliczni są w stanie jasno wyartykułować, DLACZEGO robią to, co robią. DLACZEGO nie ma nic wspólnego z finansami i zyskami. DLACZEGO jest tym, co inspiruje Ciebie i Twoje otoczenie.
Otwórz tę książkę i odnajdź samą kwintesencję inspiracji. Przewróć kilka stron i poznaj prosty wzór, sposób myślenia, działania i komunikowania się, dzięki któremu przywódcy są w stanie skutecznie zainspirować swoje otoczenie. Wczytaj się w historie Martina Luthera Kinga juniora czy Steve'a Jobsa i przekonaj się, że wszyscy liderzy, którzy kogokolwiek inspirują, myślą, działają i komunikują się z innymi z pominięciem ogólnodostępnych schematów.
Każdy z nas może zdobyć tę umiejętność. Przy odrobinie dyscypliny każdy lider lub organizacja mogą skutecznie oddziaływać na innych. Przeczytaj wszystkie porywające opowieści i naucz się być skutecznym przywódcą. Przyciągnij do siebie ludzi i trwale zmień oblicze biznesu. Poznaj siłę DLACZEGO!
Książka ta jest przeznaczona dla tych, którzy chcą inspirować innych i tych, którzy szukają kogoś, kto by ich zainspirował.
"Zaczynaj od DLACZEGO jest jedną z najważniejszych i najużyteczniejszych książek, jakie przeczytałem w ostatnich latach. Prosto i przekonująco pokazuje nam, na czym polega prawdziwe przywództwo".
William Ury, współautor książki Getting to Yes
"Książka Zaczynaj od DLACZEGO rozpaliła płomień w moim sercu. Potrafi zaprowadzić człowieka na takie wyżyny doskonałości, o jakich nawet nie marzył".
generał Chuck Horner, dowódca sił powietrznych biorących udział w operacji Pustynna Burza
"Każdy przytoczony przykład zmusza do spojrzenia na świat z zupełnie innej perspektywy. Perspektywy, w której jest sama prawda".
Mokhtar Lamani, były ambasador, wysłannik specjalny do Iraku
Wybrane bestsellery
-
Budowanie biznesu sieciowego bez konieczności posiadania własnego kapitału jest jak najbardziej możliwe. W tej książce znajdują się skuteczne i sprawdzone metody, które zostały przetestowane przez setki osób.(34.32 zł najniższa cena z 30 dni)
34.32 zł
40.38 zł(-15%) -
Błękitny umysł przynosi odpowiedzi na pytania, dlaczego nam nie wychodzi to, co planujemy, i jak inaczej podejść do swoich celów, planów oraz samych siebie. Znajdziesz tu rozdziały „strategiczne”, dotyczące na przykład tego, jak przyspieszyć swoją karierę lub jak osiągnąć stan koncent...
Błękitny umysł. Myśl na odwrót, działaj na opak, poznaj nieznane! Błękitny umysł. Myśl na odwrót, działaj na opak, poznaj nieznane!
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)34.30 zł
49.00 zł(-30%) -
Oto książka, dzięki której nauczysz się maksymalnie wykorzystywać potencjał swojego umysłu. Dowiesz się, jak myślą i reagują na rzeczywistość ludzie sukcesu, i przekonasz się, że możesz z łatwością zastosować w praktyce ich metody. Opisano tu sprawdzone sposoby odnajdywania i rozwijania naturalny...
Get Smart! Myśl i postępuj jak najbogatsi ludzie, którzy odnoszą największe sukcesy Get Smart! Myśl i postępuj jak najbogatsi ludzie, którzy odnoszą największe sukcesy
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)34.93 zł
49.90 zł(-30%) -
Współczesny biznes liczbami stoi. Wykresy, tabele, przetwarzanie danych, analizowanie wyników z przeszłości, prognozowanie sprzedaży, zakupów i produkcji… Większość działów w dużych przedsiębiorstwach wspiera się tym, co policzalne. Większość, ale raczej nie dział human resources. Dlaczego?...
Liczby w HR. Matematyczne ramy najbardziej ludzkiej części biznesu Liczby w HR. Matematyczne ramy najbardziej ludzkiej części biznesu
(51.35 zł najniższa cena z 30 dni)55.30 zł
79.00 zł(-30%) -
Praca z ludźmi to nie tylko dążenie do wspólnego celu. To także okazja do towarzyszenia innym w ich rozwoju, odkrywaniu własnego potencjału, realizowaniu ważnych celów. Aby skutecznie zarządzać, trzeba dobrze poznać samego siebie, swoje wady i mocne strony, sposoby reagowania w sytuacjach konflik...
Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców. Wydanie II rozszerzone Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców. Wydanie II rozszerzone
-
Książka, którą trzymasz w ręku, to zbiór doświadczeń autorki, od coachingu, psychologii i psychoterapii po NLP, hipnozę, reiki, ho’oponopono, thetahealing itp. To siedem kroków odpuszczania, które powstały właśnie po przetestowaniu na sobie przeróżnych sposobów, jak naprawdę sobie samemu od...
Miej wyje**ne, będzie Ci dane. O trudnej sztuce odpuszczania. Wydanie II Miej wyje**ne, będzie Ci dane. O trudnej sztuce odpuszczania. Wydanie II
(49.00 zł najniższa cena z 30 dni)34.30 zł
49.00 zł(-30%) -
Twórcą idei zwanej Porozumieniem bez Przemocy (Nonviolent Communication — NVC) jest amerykański psycholog Marshall B. Rosenberg. Zaproponował on sposób komunikacji, w którym odchodzi się od paradygmatu szukania winnego, ustalania za wszelką cenę, kto ma rację, na rzecz budowania relacji i w...
Dogadać się z innymi, czyli Porozumienie bez Przemocy nie tylko w życiu organizacji Dogadać się z innymi, czyli Porozumienie bez Przemocy nie tylko w życiu organizacji
(32.44 zł najniższa cena z 30 dni)34.93 zł
49.90 zł(-30%) -
Ten wyjątkowy planer, bogaty w cytaty z oryginalnego chińskiego dzieła, będzie Ci towarzyszyć przez dwanaście miesięcy, ale — uwaga — niekoniecznie kolejno, od stycznia do grudnia. Pracę z nim możesz rozpocząć w dowolnym momencie roku. Trzy osobne tasiemki do oznaczania ważnych dat po...(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)
17.90 zł
49.00 zł(-63%) -
Nie ważne czy zaczynasz nową pracę, dostałaś awans, firma wysyła Cię na zagraniczną placówkę, czy może powierzono Ci funkcję dyrektora wykonawczego, bowiem to, jak poradzisz sobie w czasie próby na etapie przystosowania do zmian, zadecyduje o Twoim sukcesie lub porażce. Użyj tej książki jako godn...
Pierwsze 90 dni. Sprawdzone strategie ułatwiające liderom wejście na najwyższe obroty szybciej i mądrzej Pierwsze 90 dni. Sprawdzone strategie ułatwiające liderom wejście na najwyższe obroty szybciej i mądrzej
(31.85 zł najniższa cena z 30 dni)34.30 zł
49.00 zł(-30%) -
Psycholog, mówca, trener i mentor, którego szeroki świat internetu poznał ― i którym się zachwycił ― dziesięć lat temu. We wrześniu 2012 roku Jacek Walkiewicz opowiedział słuchaczom TEDxWSB we Wrocławiu, w czym tkwi pełna moc naszych możliwości. Zarejestrowane dwudziestominutowe wystą...(32.44 zł najniższa cena z 30 dni)
34.93 zł
49.90 zł(-30%)
O autorze książki
Simon Sinek
Simon Sinek, autor, mówca motywacyjny. Przewodzi ruchowi, którego celem jest motywowanie ludzi do robienia tego, co ich inspiruje. Współpracuje z RAND Corporation, wykłada komunikację strategiczną na Uniwersytecie Columbia i aktywnie udziela się w świecie sztuki oraz przedsięwzięć non profit. Zapraszali go członkowie Kongresu i ambasadorowie, przedstawiciele drobnego biznesu i wielkie korporacje, takie jak Microsoft czy Wal-Mart, by wyjaśnił, jak inspirować innych, i wyłożył swoją koncepcję DLACZEGO.
Geniusz wielkich przywódców polega na tym, że oni dostrzegają to, czego większość z nas w ogóle nie widzi. Potrafią dać nam to, o czym nawet nie pomyślimy, by poprosić. Gdy wybuchła rewolucja komputerowa, użytkownicy pierwszych maszyn wcale nie żądali interfejsu graficznego. Jednak firma Apple coś takiego zaoferowała.
Więcej informacji dostępnych jest na stronie Simona: https://startwithwhy.com/
Simon Sinek - pozostałe książki
-
W tej książce przywództwo jest pokazane w niespotykany sposób. Imperatyw wyciskania z ludzi imponującej efektywności zastąpiły fundamenty przywództwa z nieskończonym nastawieniem. Awans, nagroda czy wygrana walka budzą rozkoszny dreszczyk, ale nie należy na tym opierać swojej przyszłości. Jeśli j...(31.85 zł najniższa cena z 30 dni)
34.30 zł
49.00 zł(-30%) -
Spełnienie jest czymś głębszym i trwalszym niż poczucie szczęścia. W życiu zawodowym szczęście przynoszą nam różne sprawy: awans, podwyżka, pomyślne ukończenie trudnego projektu. Szczęście jednak trwa krótko. Przynosi radość i satysfakcję, ale intensywność tych uczuć mija wraz z upływem czasu. Sp...
Znajdź swoje DLACZEGO. Droga do poczucia spełnienia i wewnętrznej motywacji Znajdź swoje DLACZEGO. Droga do poczucia spełnienia i wewnętrznej motywacji
(32.44 zł najniższa cena z 30 dni)29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
Otwórz tę książkę i odnajdź samą kwintesencję inspiracji. Przewróć kilka stron i poznaj prosty wzór, sposób myślenia, działania i komunikowania się, dzięki któremu przywódcy są w stanie skutecznie zainspirować swoje otoczenie. Wczytaj się w historie Martina Luthera Kinga juniora czy Steve’a...
Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania
(31.85 zł najniższa cena z 30 dni)34.30 zł
49.00 zł(-30%) -
Dlaczego tak wielu pracowników z utęsknieniem odlicza czas do piątku i traktuje każdy dzień pracy jako zło konieczne? Dlaczego ludzie nie lubią swojej pracy i nie są w stanie zaangażować się w wykonywane obowiązki? Menedżerowie marzą, by ich podwładni z entuzjazmem oddawali się pracy, jednak więk...
Liderzy jedzą na końcu. Dlaczego niektóre zespoły potrafią świetnie współpracować, a inne nie Liderzy jedzą na końcu. Dlaczego niektóre zespoły potrafią świetnie współpracować, a inne nie
(31.85 zł najniższa cena z 30 dni)34.30 zł
49.00 zł(-30%) -
Co czujesz, gdy wybierasz się do pracy? Niechęć? Znudzenie? Lęk? A może już sama perspektywa kolejnego dnia spędzonego ze współpracownikami sprawia, że dopadają Cię ból głowy i zmęczenie?(24.05 zł najniższa cena z 30 dni)
25.90 zł
37.00 zł(-30%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Recenzje książki: Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania (4)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Women in Technology Poland Ewelina
Na czym skupia się autor książki Zaczynaj od dlaczego? Simon Sinek przekonuje, że powinniśmy najpierw zadawać sobie pytanie, dlaczego coś robimy, a dopiero później co robimy i jak to robimy. Konsekwencją tej kolejności ma być skuteczność działań. Jak sensowniej komunikować nasze pomysły i jak być dobrym liderem. Znany cytat z książki: Są przywódcy i ci, którzy przewodzą. Przywódcy działają z pozycji siły lub wpływów. Ci, którzy przewodzą, inspirują nas - pochodzi właśnie z tej książki. Z książki wyciągniesz wiele dobrych informacji jak być dobrym liderem, jak inspirować ludzi/swój zespół. Książkę słucha się bardzo przyjemnie i lekko. Już po pierwszych rozdziałach łapałam się na tym, że zanim coś zrobię, zadaję sobie pytanie „dlaczego?” ;) Czy musisz przeczytać tę książkę? Nie musisz, ale dlaczego nie sięgnąć po nią?Skoro już czytasz tę recenzję, to znak, że w jakiś sposób cię zainteresowała. Polecam.
-
https://insi.pl/
Z INNEJ PERSPEKTYWY zaczynaj od dlaczego Simon Sinek wykłada komunikację strategiczną na Uniwersytecie Columbia i aktywnie udziela się w świecie sztuki. Współpracuje na przykład z Microsoft, a jego specjalizacją jest zachęcanie ludzi do robienia tego, co ich inspiruje. Sinek przekonuje, że każdy z nas może zdobyć tę umiejętność. Książka „Zaczynaj od dlaczego” pokazuje sposób, jak odnaleźć kwintesencję inspiracji. Potrzebne jest do tego poznanie prostego wzoru, który wymaga jednak innego myślenia, działania i komunikowania niż zazwyczaj. Według Simona Sinka nieliczni z nas potrafią powiedzieć, dlaczego robią to, co robią. Mają świadomość, co robią. ale DLACZEGO to robią to już nie wiedzą. I w tym tkwi problem. Sinek przytacza historie ludzi, którzy wiedzą DLACZEGO, a są to na przykład Martin Luther King czy Steve Jobs. To liderzy, którzy bezapelacyjnie odnieśli sukces, ponieważ działali, pomijając ogólnodostępne schematy. Książka Sinka pozwala odkryć siłę DLACZEGO. Jedną z rad amerykańskiego profesora jest zadawanie sobie pytania: „Dlaczego mam takie przeczucie?”. Sinek twierdzi, że czasem warto balansować między przeczuciami a racjonalną kalkulacją. I w biznesie, i w życiu właśnie to robimy najczęściej. Już samo pytanie, dlaczego mamy wątpliwości, mimo że zebraliśmy wszelkie twarde dane, świadczące o jakimś fakcie, pozwala nam wybrać lepszą opcję. Wtedy nawet niezbite dowody możemy pominąć i wyjdzie nam to na dobre. Podejmowanie decyzji przy takich niespójnościach jest szalenie trudne. Co zrobić, żeby mieć całkowitą pewność? Sięgnijcie po książkę specjalisty od strategii udanego życia.
-
Sprawnymarketing.pl Hubert Jezierski
5 inspiracji z książki Simona Sineka „Zaczynaj od dlaczego. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania”. W dzisiejszych czasach zdecydowana większość produktów z podobnej kategorii jest do siebie zbliżona stosunkiem ceny do jakości. Powoduje to, że firmy, chcąc uzyskać przewagę rynkową, uciekają się do gier cenowych i promocji. Niestety w samej istocie jest to podobne do pewnego rodzaju uzależnienia. Jeżeli obniżysz cenę, to na jakiś czas wzrośnie Twoja sprzedaż, a wraz z nią zyski. Jednak jeśli klienci raz zapłacą niższą cenę, trudno będzie Ci ich przekonać, żeby później płacili więcej. W rezultacie sprzedaż i zyski spadną, a Ty będziesz musiał ponownie zrobić promocję. I koło się zamyka. Warto zadać sobie pytanie: czy manipulacja cenowa to rzeczywiście jedyny sposób na zyskanie klientów? Cofnijmy się do roku 1984 Idą równo, jeden za drugim. Ubrani w szare, niedopasowane uniformy. Wszyscy są ogoleni na łyso. Maszerują równym krokiem przez chłodne, industrialne korytarze. W tle słychać rozpoczynające się emocjonalne przemówienie Wielkiego Brata. „Dziś świętujemy pierwszą, chlubną rocznicę Dyrektywy Czystości Informacyjnej”. Kobieta ubrana na sportowo, w jaskrawe, czerwone szorty oraz biały top biegnie z młotem, goniona przez kilku żołnierzy. Ludzie idą dalej równo, patrząc się tylko przed siebie. Zajmują miejsca siedzące na sali. Przed nimi znajduje się ogromny ekran, a na nim widać głowę Wielkiego Brata. „Pierwszy raz w historii stworzyliśmy ogród czystej ideologii, gdzie każdy pracownik może wzrastać bezpieczny od szkodników sprzecznych myśli”. Wszyscy siedzą wpatrzeni w ekran i słuchają go z pełną uwagą. Na ich bladych twarzach nie widać najmniejszych emocji. Lekkoatletka dalej biegnie, a goniący ją żołnierze zdają się być coraz bliżej. „Nasze ujednolicenie myśli jest potężniejszą bronią niż jakakolwiek flota lub armia na Ziemi”. Kobieta wbiega do sali. „Jesteśmy jednymi ludźmi, z jedną wolą, z jednym postanowieniem i z jednego powodu”. Żołnierze są tuż za nią. „Nasi przeciwnicy muszą zagadać się nawzajem na śmierć, a my ich pochowamy w ich własnym zamęcie”. Zatacza koło i rzuca młotem w ekran. „Powinniśmy zapanować!” W tym momencie młot uderza w ekran, który eksploduje jasnym światłem. Ludzie patrzą zszokowani. Głos zabiera lektor: „24 stycznia Apple Computer zaprezentuje Macintosha i zobaczysz, dlaczego rok 1984 nie będzie jak rok “1984”. Właśnie taką, 60-sekundową reklamę reżyserowaną przez samego Ridleya Scotta zaprezentowała firma Apple podczas przerwy Super Bowl w roku 1984. Zdecydowałem się ją przytoczyć, ponieważ idealnie oddaje to, o czym jest ten artykuł i przywołana przeze mnie książka. Zaprezentuję Ci kilka głównych myśli, które pomogą Twojej firmie podejść zupełnie inaczej do swojej komunikacji i działania. 1. Odpowiedz sobie na pytanie: czym zajmuje się Twoja firma? Co robisz zawodowo? Jakie jest Twoje hobby? Zakładam, że nie masz problemu z odpowiedzeniem sobie na te pytania. Bardzo łatwo nam mówić o tym, czym zajmujemy się na co dzień. Zazwyczaj nikt nie ma problemu, żeby opowiedzieć, na czym polega jego działalność. No chyba że tłumaczysz swojej babci, na czym polega praca social media managera. Schody zaczynają się w momencie, gdy zadasz sobie pytanie: jak robisz to, co robisz oraz w jaki sposób prowadzisz swoją działalność? Okej, a dlaczego? 2. Zastanów się, „jak” i „dlaczego” – zasady złotego kręgu Schemat ten oparty jest na biologii. Zgadza się. Biologii, a nie psychologii. Kora mózgowa, którą wykształciliśmy dopiero w ostatnim stadium rozwoju gatunku ludzkiego, odpowiada właśnie za odpowiedź na pytanie „co?”. Dzięki niej jesteśmy w stanie myśleć analitycznie, racjonalnie oraz te myśli werbalizować. Poza korą w środku naszego „komputera” są jeszcze dwie sekcje nazywane mózgiem limbicznym. To on daje nam zdolność odczuwania emocji oraz podejmowania decyzji. Niestety nie jest w stanie wpływać na mowę. Dlatego właśnie tak trudno odpowiedzieć na pytania „jak?” oraz „dlaczego?”. Te trzy pytania posłużyły do stworzenia odkrywczej dla wielu firm koncepcji Złotego Kręgu. Jej twórcą jest Simon Sinek, znany mówca motywacyjny i autor bestsellerowych książek, takich jak m.in. „Liderzy jedzą na końcu. Dlaczego niektóre zespoły potrafią świetnie współpracować, a inne nie” i „Razem, czyli lepiej. Mała księga inspiracji”. Wówczas jednak był on małym amerykańskim przedsiębiorcą, borykającym się z kryzysem własnego biznesu i przechodzącym depresję. Simon zastanawiał się, jak to jest, że jedni liderzy potrafią inspirować ludzi do działania, a inni nie. Odkrył, że większość firm porusza się po Złotym Kręgu od zewnątrz, rzadko kiedy docierając nawet do samego środka. Potrafią opisać swój produkt (co?), powiedzieć, jakie są jego wyróżniki (jak?), lecz zaledwie garstka firm wie jeszcze, jaki jest cel istnienia ich produktu i ich samych jako takich (dlaczego?). „Ludzie nie kupują tego co robisz; kupują to, dlaczego to robisz” – Simon Sinek Wróćmy do Apple’a Przytoczona przeze mnie wcześniej reklama Apple’a idealnie oddaje DNA marki: podważanie status quo. Steve Jobs i Steve Wozniak nie założyli firmy produkującej komputery. Oni stworzyli organizację, która daje pojedynczym ludziom możliwość zwyciężania z megakorporacjami. Do tej pory komputery kosztowały majątek i zajmowały ogromną przestrzeń. Pojawiające się natomiast komputery osobiste (PC) dawały swoim użytkownikom podstawowe funkcje i były kierowane zwłaszcza do inżynierów i branży przemysłowej. Młodzi buntownicy, jakimi byli Jobs i Wozniak, postanowili dać ludziom narzędzie, które wyzwoli ich kreatywność i potencjał twórczy. Od tej pory pojedynczy człowiek mógł wykonywać czynności, którymi kiedyś zajmowały się całe firmy. 3. Inspiruj, zamiast manipulować Później firma Apple zaczęła wprowadzać również inne produkty. Weźmy na przykład iPody i sposób, w jaki były promowane – „1000 piosenek w kieszeni”. Przypomnę, że były to czasy, kiedy na odtwarzaczu MP3 mieściło się kilkanaście dobrych jakościowo utworów. Apple znowu zrobiło coś w stronę podważenia status quo. Od tej pory ludzie nie musieli już decydować, czego chcą przez najbliższy czas słuchać. Teraz mogli wgrać dużo więcej muzyki i wybierać na bieżąco. A przecież nie była to rewolucja. 22 miesiące wcześniej (!) firma Creative wprowadziła na rynek odtwarzacz o pojemności 5 GB. Jest to porównywalne do 1000 piosenek, a jednak to Apple odniosło sukces z iPodem. Firma Dell, również słynąca z produkowania wysokiej jakości komputerów, wprowadziła w podobnym czasie swój odtwarzacz MP3. Nie sprzedawał się on jednak dobrze. Konsumenci nie wiedzieli, dlaczego mają kupić odtwarzacz od firmy, która po prostu produkuje komputery. „Co?” jest tylko środkiem realizowania „dlaczego?”. We wstępie napisałem, że na współczesnym wysoko konkurencyjnym rynku wiele firm ogranicza się do manipulacji ceną oraz intensywnej promocji sprzedażowej. Jednak nie jest to jedyna droga. Simon Sinek odkrył, że przodujące firmy poruszają się po Złotym Kręgu od wewnątrz, a nie do wewnątrz, jak większość. Ich podstawowym założeniem jest cel, rozumiany nie jako zarabianie pieniędzy, bo to nie jest celem samym w sobie, a jedynie rezultatem. Jeśli kierujesz się „dlaczego?”, to tak naprawdę nie ma większego znaczenia, co robisz. Środki do celu mogą i będą się zmieniać. Firmy, które odnoszą sukces, robią to dlatego, że inspirują. Rynek, zwłaszcza dzisiejszy, niejednokrotnie wymaga szybkich i dużych zmian. Wiele firm porusza się płynnie między branżami, tworząc coraz to nowsze, różne od siebie produkty. To, co pozwala im przetrwać to poczucie, dlaczego istnieją oraz skuteczne komunikowanie tego na zewnątrz. Jak skutecznie inspirować? Nadaj swoim produktom wartość. Ale nie taką materialną, lecz ideologiczną. Niech komputer przestanie być komputerem, a stanie się osobistym narzędziem do wydajniejszej pracy, do tworzenia. Właśnie dlatego fani sprzętu z nadgryzionym jabłkiem są w stanie zapłacić za niego więcej, choć konkurencyjne produkty mają wręcz identyczną lub nawet niekiedy lepszą specyfikację techniczną. 4. Popracuj nad marką osobistą Nie mniej ważna w kontekście całej koncepcji Złotego Kręgu jest marka osobista, zarówno szefa, jak i pracownika. Każdy członek organizacji powinien utożsamiać się z firmowym „dlaczego?”. Służy to nie tylko budowaniu autentyczności, ale także ułatwia pracę. Pracownicy, którzy będą wiedzieli, jaki jest cel działania firmy i będą rozumieli sens swoich zadań, nie będą potrzebowali motywacji. Wiele razy odwołałem się w tym artykule firmy Apple, więc teraz dla odmiany napiszę trochę o byłym szefie i twórcy Microsoftu Billu Gatesie. Z charakteru jest typowym introwertykiem. Spokojny, mówi cicho i powoli. Jak więc jest w stanie inspirować tylu ludzi? Jak udało mu się wynieść markę Microsoft na szczyt? Odpowiedź jest oczywista – Bill ma jasno sprecyzowane „dlaczego?”. Odkąd tylko rozpoczęła się „rewolucja komputerowa”, Gates uwierzył w to, że można pomóc przezwyciężyć ludziom przeszkody uniemożliwiające im pełne wykorzystanie swoich możliwości. Teraz gdy nie jest już CEO Microsoftu, Bill Gates spełnia się, działając w swojej fundacji. Nadal realizuje swój cel, jednak teraz robi to zwyczajnie w inny sposób. Zadbaj o to, żeby każdy pracownik w Twojej firmie utożsamiał się z jej „dlaczego?”. 5. Wróć do początku Mam nadzieję, że z tego tekstu jasno wynika, jak ważne jest, by wszystko, co robimy wynikało z odpowiedzi na pytanie: dlaczego to robimy? Warto cofnąć się do samego początku i spisać sobie odpowiedź na to pytanie. Dopiero w dalszej kolejności należy się zastanowić, czy to co i jak robisz, jest spójne z celem, bądź celami Twojej organizacji. Nie bój się o tym myśleć. Nawet jeśli dojdziesz do wniosku, że Twoja działalność jest niespójna, bezcelowa lub nieszczera, potraktuj to jako punkt wyjścia do pracy nad DNA marki/produktu, bo jak by nie patrzeć, to właśnie od tego zaczyna się życie..
-
QulturaSlowa Justyna Gul
Obserwując sukcesy innych, lub po prostu działania firm, można odnieść wrażenie, że wszyscy tłumaczą się otoczeniu, co robią i tym chcą nakłonić wszystkich do zakupu. Czasami też dokładnie wyjaśniają, w jaki sposób różnią się od konkurencji, co również ma przekonać nas do tego, że są lepsi. Tak naprawdę jednak, ani „co” ani „czym” nie przynosi wymiernych zysków – wzrost świadomości otoczenia, a także rosnąca konkurencja i dostępność towarów sprawiają, że nie są to już atuty, którymi można się posłużyć. O wiele bardziej interesujące jest to, „dlaczego” dana firma robi to, co robi. Owo pytanie „dlaczego”, powinno być również wskazówką dla menedżerów, a także dla samych pracowników. Nie tylko zwiększa ono motywację, ale sprawia, że dzięki zrozumieniu procesu, możliwe jest podkreślenie ważkiej roli w nim pracowników, a także pokazanie, jak bardzo wyjątkowy jest dany produkt. O tym, jak ważne jest „dlaczego” i w jaki sposób można wykorzystać je do lepszego zarządzania, do inspirowania innych, pisze Simon Sinek, w swojej książce „Zaczynaj od dlaczego. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania”. Autor jest nie tylko wykładowcą uniwersytetu Columbia, ale również przewodzi ruchowi, którego celem jest inspirowanie ludzi do robienia równie inspirujących rzeczy. Opublikowana nakładem Wydawnictwa Helion książka, to właśnie efekt wieloletnich doświadczeń autora z pytaniem „dlaczego”. To również dowód na to, że – przy odrobinie wysiłku – każdy z nas może zdobyć taką umiejętność. I nie ważne, czy chcemy zainspirować do działania innych, czy siebie, „dlaczego” po prostu działa! Po książkę sięgnąć mogą zarówno osoby, które zarządzają przedsiębiorstwami i / lub ludźmi, bądź też chcą zwiększyć motywację własną. Autor, w sześciu częściach książki tłumaczy, dlaczego „dlaczego” działa, w jaki sposób i jakimi sposobami, również możemy na tym skorzystać. Pokazuje m.in. różnice, pomiędzy inspirowaniem a manipulowaniem, obnażając słabość konkurowania ceną czy krótkoterminowe zalety rabatów, zwracając uwagę, że wszystkie manipulacje mogą co prawda prowadzić do zawarcia transakcji, ale nie zapewnią lojalności klienta. Tym samym zachęca nas do motywowania poprzez inspirację, a nie manipulację, opisując złoty krąg, który pozwala dostrzec elementy uporządkowania i przewidywalności w ludzkim zachowaniu, czyli pomaga zrozumieć, dlaczego robimy to, co robimy. Sinek dowodzi również, że „dlaczego” znacznie ułatwia podejmowanie decyzji, bowiem wyrażone słowami „dlaczego” tworzy emocjonalny kontekst podejmowanych decyzji. Pisze też o cechach wielkich przywódców i o tym, jak istotny jest umiejętność wynajdywania ludzi wierzących w to, co oni. Pokazuje również, że gdy motywacja wynika z „dlaczego”, to sukces przychodzi niemal samoistnie. Przestrzega również przed tym, by nasze „dlaczego” nie straciło klarowności, by nie zapomnieć, „dlaczego” dana firma istnieje. Lektura książki „Zaczynaj od dlaczego” to swego rodzaju rewolucja – nie tylko w podejściu do motywowania, ale zarządzania w szerszym tego słowa rozumieniu. Szereg przykładów, wskazówek dostarczanych przez autora pomaga lepiej zrozumieć zastaną rzeczywistość i to, dlaczego jednym się udaje, innym zaś nie. Po skończeniu tego osobliwego poradnika, jeśli tylko będziemy chcieli się zmienić, przemyśleć „dlaczego” coś robimy, ten sukces może stać się również i naszym udziałem!
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Start with Why: How Great Leaders Inspire Everyone to Take Action (przepakowanie 2)
- Tłumaczenie:
- Zbigniew Waśko
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-8576-4, 9788328385764
- Data wydania książki drukowanej:
- 2013-05-24
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-8577-1, 9788328385771
- Data wydania ebooka:
-
2018-03-08
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- ISBN Audiobooka:
- 978-83-283-4456-3, 9788328344563
- Data wydania audiobooka:
-
2018-04-10
Data wydania audiobooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Format:
- 140x208
- Numer z katalogu:
- 152235
- Rozmiar pliku Pdf:
- 1.7MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 3.3MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 7.4MB
- Rozmiar pliku mp3:
- 443.4MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
Spis treści książki
- Zaczynaj od DLACZEGO
- Przedmowa Potęga DLACZEGO
- Wstęp Dlaczego należy zaczynać od DLACZEGO?
- 1.
- 2.
- 3.
- Część I Świat, który nie zaczyna od DLACZEGO
- Rozdział 1. Przypuszczam, więc wiem
- Rozdział 2. Kije i marchewki
- Inspiracja a manipulacja
- Cena
- Promocje
- Strach
- Ambicje
- Presja otoczenia
- Nowinka (nazywana innowacją)
- Cena zarobionych pieniędzy
- Manipulacje prowadzą do transakcji, ale nie do lojalności
- Skuteczne nie znaczy dobre
- Część II Z innej perspektywy
- Rozdział 3. Złoty krąg
- Nie jedyny, po prostu jeden sposób
- Rozdział 4. To nie wydumana teoria, to czysta biologia
- Wewnętrzny głos nie pochodzi z brzucha
- Ważne jest to, czego nie widać
- Rozdział 5. Klarowność, dyscyplina i spójność
- Klarowne DLACZEGO
- Zdyscyplinowane JAK
- Spójne CO
- Właściwa kolejność
- Jeśli nie wiesz DLACZEGO, nie możesz wiedzieć JAK
- Manipulacja i inspiracja są podobne, ale to nie to samo
- Biznes jest jak randka
- Stopnie pewności
- Rozdział 3. Złoty krąg
- Część III Liderzy potrzebują poparcia
- Rozdział 6. Zdobywanie zaufania
- Od człowieka pierwotnego odróżnia Cię jedynie samochód, jakim jeździsz
- Wyszukiwanie ludzi wierzących w to samo co my
- Daj im katedrę
- Gdy motywacja wynika z DLACZEGO, sukces sam przychodzi
- Innowacje rodzą się na obrzeżach
- Definicja ufności
- Prawdziwa ufność bierze się z tego, czego nie widać
- Wpływ otoczenia
- Rozdział 7. Jak dochodzi do przełomu
- Nierespektowanie prawa dyfuzji drogo kosztuje
- Daj ludziom coś, w co będą wierzyć
- Rozdział 6. Zdobywanie zaufania
- Część IV Jak poruszyć tych, którzy wierzą
- Rozdział 8. Zaczynaj od DLACZEGO, ale wiedząc JAK
- Energia pobudza, charyzma inspiruje
- Wybrana ścieżka
- Wzmocnij źródło inspiracji
- Ja mam marzenie (a on ma plan)
- Ci, którzy wiedzą DLACZEGO, potrzebują tych, którzy wiedzą JAK
- Kierować czy przewodzić
- Zbuduj megafon, który zadziała
- Mów tylko to, w co wierzysz
- Powtarzalność sukcesu
- Wszystkie ruchy mają podłoże osobiste
- Rozdział 9. Wiadomo DLACZEGO. Wiadomo JAK. Więc CO?
- Mów klarownie, a będziesz rozumiany
- Rozdział 10. Komunikacja to bardziej słuchanie niż mówienie
- Test selerowy
- Im więcej selerów użyjesz, tym więcej zaufania zdobędziesz
- Wbrew selerowi
- Rozdział 8. Zaczynaj od DLACZEGO, ale wiedząc JAK
- Część V Największym wyzwaniem jest sukces
- Rozdział 11. Gdy DLACZEGO przestaje być klarowne
- Kolos na glinianych nogach
- Odnieść sukces czy mieć poczucie sukcesu
- Osiągnięcie a spełnienie
- Rozdział 12. Wewnętrzny dysonans
- Największym wyzwaniem jest sukces
- Zmierzone oznacza wykonane
- Dobry następca pielęgnuje istniejące DLACZEGO
- Gdy DLACZEGO zanika, pozostaje wyłącznie CO
- Rozdział 11. Gdy DLACZEGO przestaje być klarowne
- Część VI Poznaj swoje DLACZEGO
- Rozdział 13. Narodziny DLACZEGO
- DLACZEGO rodzi się z patrzenia w przeszłość
- Moja klęska
- Inspirować ludzi do robienia rzeczy, które ich inspirują
- Rozdział 14. Nowa konkurencja
- Jeśli pójdziesz za swoim DLACZEGO, inni pójdą za Tobą
- Rozdział 13. Narodziny DLACZEGO
- Posłowie
- Przyłącz się do naszego ruchu, podziel się swoją wizją świata
- Podziękowania
- Przypisy
- Rozdział 1. Przypuszczam, więc wiem
- Rozdział 2. Kije i marchewki
- Rozdział 3. Złoty krąg
- Rozdział 4. To nie wydumana teoria, to czysta biologia
- Rozdział 5. Klarowność, dyscyplina i spójność
- Rozdział 6. Zdobywanie zaufania
- Rozdział 7. Jak dochodzi do przełomu
- Rozdział 8. Zaczynaj od DLACZEGO, ale wiedząc JAK
- Rozdział 10. Komunikacja to bardziej słuchanie niż mówienie
- Rozdział 11. Gdy DLACZEGO przestaje być klarowne
- Rozdział 12. Wewnętrzny dysonans
- Rozdział 13. Narodziny DLACZEGO
- Rozdział 14. Nowa konkurencja
Onepress - inne książki
-
Książka Sklep online w 30 dni to taka instrukcja dla osób, które chcą samodzielnie założyć sklep internetowy. Autorka prowadzi czytelnika krok po kroku przez wszystkie etapy tego procesu, od planowania i weryfikowania pomysłu na biznes, przez wybór asortymentu i platformy, aż po zdobywanie pierws...
Sklep online w 30 dni. Zaplanuj, uruchom i zacznij zarabiać Sklep online w 30 dni. Zaplanuj, uruchom i zacznij zarabiać
(47.20 zł najniższa cena z 30 dni)41.30 zł
59.00 zł(-30%) -
Dzięki tej książce zrozumiesz, że jeśli zechcesz, możesz wieść niezwykłe życie. Dowiesz się także, w jaki sposób to osiągnąć. Znajdziesz tu mnóstwo bezcennych informacji, podanych w formie zrozumiałych przypowieści. Przekonasz się, jak niesamowite są Twoje zdolności twórcze, i nauczysz się z nich...(31.92 zł najniższa cena z 30 dni)
27.93 zł
39.90 zł(-30%) -
Nowoczesny mówca MÓWI do ludzi, a NIE WYGŁASZA przemówienia. Jest otwarty, życzliwy i autentyczny. Jego celem jest podzielenie się wiedzą, zainspirowanie innych, a nie zdobycie uznania i wzbudzenie podziwu ― niezależnie od tego, czy zwraca się do audytorium bezpośrednio, czy za pośrednictwe...
Porywający mówca. Jak brzmieć pewnie i przekonująco Porywający mówca. Jak brzmieć pewnie i przekonująco
(32.44 zł najniższa cena z 30 dni)34.93 zł
49.90 zł(-30%) -
Otóż największe finansowe kłamstwo brzmi tak: pieniądze szczęścia nie dają. To zdanie, choć powtarzane do znudzenia, nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Liczne badania, prowadzone w różnych częściach świata, pokazują coś zupełnie przeciwnego: poziom życiowego szczęścia wiąże się bezpośrednio ...
Finansowa Podróż. Wyrusz w drogę do spokoju, szczęścia i wolności osobistej Finansowa Podróż. Wyrusz w drogę do spokoju, szczęścia i wolności osobistej
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)41.30 zł
59.00 zł(-30%) -
Tak nie wypada, a tak trzeba. Bo tak się przyjęło. Tak należy. Musisz iść w tę stronę, tam czekają pieniądze, a w tamtym kierunku nie idź ― owszem, tam może czekać nagroda, ale najpewniej spotka Cię porażka. Każda kobieta powinna być matką, a każdy mężczyzna musi spłodzić syna i posadzić dr...
Strach ma wielkie oczy, może Ci naskoczyć. O trudnej sztuce poszukiwania w sobie odwagi Strach ma wielkie oczy, może Ci naskoczyć. O trudnej sztuce poszukiwania w sobie odwagi
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)31.43 zł
44.90 zł(-30%) -
Książka składa się z krótkich, luźno powiązanych ze sobą esejów na temat najważniejszych aspektów osiągania sukcesów w różnych wymiarach i dziedzinach ludzkiego życia. Dzięki niej dowiesz się, jakie postawy i działania sprzyjają realizacji celów, nauczysz się podejmować prawidłowe decyzje i pozna...
Sztuka rozwoju osobistego. Poznaj zasady najlepszego nauczyciela dobrobytu w Ameryce Sztuka rozwoju osobistego. Poznaj zasady najlepszego nauczyciela dobrobytu w Ameryce
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)34.93 zł
49.90 zł(-30%) -
Przewodnik, który trzymasz w ręku, powstał właśnie po to, by zasypać otchłań między działem HR i pozostałymi dywizjami organizacji w procesie transformacji. Kate ma nadzieję, że dzięki książce uda jej się pomóc zarówno osobom przeprowadzającym transformację, jak i działom HR firm i organizacji. W...
Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)34.93 zł
49.90 zł(-30%) -
Machiavelli został surowo oceniony przez potomnych. Jego Księcia okrzyknięto podręcznikiem dla amoralnych tyranów, ale przecież opisane w nim doktryny nie zostały odkryte przez Machiavellego. On jedynie miał odwagę opisać to, co praktykowali inni, aby rządzić skutecznie i zapewnić przetrwanie pań...
Historie florenckie. Od czasów najdawniejszych do śmierci Wawrzyńca Wspaniałego Historie florenckie. Od czasów najdawniejszych do śmierci Wawrzyńca Wspaniałego
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)41.30 zł
59.00 zł(-30%) -
Są dwa rodzaje działań w marketingu. Pierwszy ma charakter doraźny, przypadkowy ― jest potrzeba, jest poszukiwanie pomysłu, jak na nią odpowiedzieć, jest kampania, są hasła, reklamy, budżet, mierzenie efektów i uspokojenie. Aż do następnej potrzeby. Drugi rodzaj to działania celowe. Nim roz...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
34.93 zł
49.90 zł(-30%) -
Dziesiątki tysięcy przedsiębiorców sprzedaje swoje produkty i usługi przez internet. Jednak tylko nieduży odsetek zdobywa w ten sposób wystarczająco licznych klientów, a naprawdę niewielu osiąga satysfakcjonujący poziom sprzedaży. Nawet próby podglądania najlepszych w tej dziedzinie i kopiowania ...
Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie
(51.35 zł najniższa cena z 30 dni)55.30 zł
79.00 zł(-30%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.


Oceny i opinie klientów: Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania Simon Sinek (36)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(12)
(4)
(11)
(2)
(4)
(3)
Ewelina,
Data dodania: 2022-05-12 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2022-06-24 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
Oceny i opinie poprzednich wydań
Data dodania: 2019-12-27 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2018-11-22 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2018-09-13 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2016-12-23 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Artur,
Data dodania: 2015-08-23 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2015-02-24 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Maciej Kozubik, Coach i trener biznesu, lider MLM
Data dodania: 2014-08-28 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Adam Choromański,
Data dodania: 2014-01-10 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2014-01-02 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Przemyslaw Muszynski,
Data dodania: 2013-10-31 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Piotr Michalak, Strategie Rozwoju sp. z o.o. - prezes zarządu
Data dodania: 2013-09-18 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Mateusz,
Data dodania: 2021-02-04 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2018-12-08 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2017-03-09 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2021-01-07 Ocena: 4 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2017-11-05 Ocena: 4 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2017-05-06 Ocena: 4 Opinia potwierdzona zakupem
Programista
Data dodania: 2016-11-26 Ocena: 4 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2016-03-12 Ocena: 4 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2015-03-03 Ocena: 4 Opinia potwierdzona zakupem
Łukasz B.,
Data dodania: 2015-01-12 Ocena: 4 Opinia potwierdzona zakupem
Michał, Kierownik Projektów
Data dodania: 2015-01-10 Ocena: 4 Opinia potwierdzona zakupem
Max,
Data dodania: 2014-12-28 Ocena: 4 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2014-06-29 Ocena: 4 Opinia potwierdzona zakupem
Magda,
Data dodania: 2013-08-28 Ocena: 4 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2020-02-07 Ocena: 3 Opinia potwierdzona zakupem
programista
Data dodania: 2017-01-02 Ocena: 3 Opinia potwierdzona zakupem
Karol Salawa ,
Data dodania: 2022-09-08 Ocena: 2 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2021-02-02 Ocena: 2 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2018-12-03 Ocena: 2 Opinia niepotwierdzona zakupem
Daniel Karski,
Data dodania: 2018-09-13 Ocena: 2 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2021-01-16 Ocena: 1 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2019-12-09 Ocena: 1 Opinia potwierdzona zakupem
Bartosz,
Data dodania: 2019-11-27 Ocena: 1 Opinia potwierdzona zakupem
więcej opinii