Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw
- Autorzy:
- Cecil Bozarth, Robert B. Handfield
- Ocena:
- 5.3/6 Opinie: 3
- Stron:
- 728
- Druk:
- oprawa miękka
Opis książki: Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw
Kompletny podręcznik logistyki i zarządzania dostawami
- Dla specjalistów i menedżerów poszukujących oszczędności w działach zaopatrzenia i produkcji
- Dla studentów, którzy zamierzają robić karierę w działach logistyki i zaopatrzenia
- Dla trenerów i wykładowców akademickich poszukujących praktycznych materiałów szkoleniowych i wszechstronnych studiów przypadku
Optymalna moc produkcyjna, ciągła poprawa jakości, produkcja bez wąskich gardeł i doskonałe zarządzanie zapasami -- nie tylko we własnej organizacji, ale w całej sieci dostawców i partnerów handlowych. Oto cel godny firmy XXI wieku.
Z tej książki dowiesz się, jak i nad czym pracują działy logistyki i zaopatrzenia w firmach takich, jak Dell Computer, Procter & Gamble, Chrysler, Toyota, Kraft Foods, czy Whirlpool. Poznasz nowe miary wydajności operacyjnej oraz czynniki, od których zależą koszty i jakość w zarządzaniu dostawami. Przeanalizujesz krok po kroku wyczerpujące studia przypadków. Dowiesz się, w jaki sposób systemy informatyczne usprawniają łańcuch dostaw. Nauczysz się znajdować punkty, w których proces dostaw łączy się z innymi procesami w firmie, takimi jak zarządzanie projektami, rozwój nowych produktów czy sprzedaż. Opanujesz nowe narzędzia analityczne, które z pomocą wskazówek autorów wykorzystasz w arkuszu MS Excel.
Główne tematy poruszane w książce to:
- miary wydajności -- produktywność, czas trwania cyklu operacyjnego, miary wydolności procesu,
- mapowanie procesów i relacji w łańcuchu dostaw,
- narzędzia ciągłego doskonalenia -- diagramy przyczynowo-skutkowe, wyrywkowa kontrola odbiorcza,
- zarządzanie projektami -- wykresy Gantta, siatki zadań (AON), metoda ścieżki krytycznej (CPM), kompresja projektu,
- zarządzanie mocą produkcyjną -- próg rentowności, drzewa decyzyjne, krzywa doświadczenia, punkt obojętności,
- prognozowanie -- średnie ruchome, wygładzanie wykładnicze, regresja liniowa i wielowymiarowa,
- koszty pozyskiwania zasobów -- dźwignia zysku, analiza kosztu całkowitego, system oceny ważonej,
- logistyka -- konsolidacja ładunków, odsetek idealnie wykonanych zamówień, koszt nabycia, modelowanie optymalizacyjne,
- zarządzanie zapasami -- metoda kontroli okresowej, ekonomiczna wielkość zamówienia, rabaty, zapas bezpieczeństwa,
- zarządzanie produkcją -- planowanie potrzeb materiałowych (MRP), sekwencjonowanie zadań,
- system bezzapasowy just-in-time,
- zarządzanie jakością w łańcuchu dostaw, w tym ISO 9000,
- rola zaopatrzeniowców i dostawców w procesie rozwoju produktu,
- rachunek kosztu docelowego i analiza wartości,
- indywidualizacja produktu w łańcuchu dostaw.
Wybrane bestsellery
-
To piąte, uzupełnione wydanie podręcznika zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw, uwzględniające obecne wymagania rynku pracy oraz zmiany w otoczeniu biznesowym. Książka pozwala łatwo zrozumieć związek między potrzebami firmy, planowaniem jej rozwoju a technikami stosowanymi w zarządzaniu oper...
Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw. Wydanie V Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw. Wydanie V
(44.90 zł najniższa cena z 30 dni)44.90 zł
149.00 zł(-70%) -
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlate...
Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Znasz zasadę 80/20? Zgodnie z nią 20 procent przyczyn czy też wkładu w przedsięwzięcie przekłada się na 80 procent uzyskanych wyników. Zbyt wiele czasu bowiem poświęcamy szczegółom, zamiast skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przekonaj się, że kiedy wprowadzisz w życie zasadę 80/20, Twoja efekt...
Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem
(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)25.92 zł
39.90 zł(-35%) -
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funk...
Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Kto stoi na czele organizacji i stara się skutecznie nią kierować, doskonale wie, że wiąże się to z koniecznością pokonywania różnego rodzaju wyzwań. Szefowanie nigdy nie było łatwe, jednak szczególnie ostatnie lata, w których doświadczyliśmy pandemii, wojny, kryzysu energetycznego, masowych zmia...
Taktyki sił zbrojnych w życiu i biznesie. Skuteczność - reputacja - wpływ Taktyki sił zbrojnych w życiu i biznesie. Skuteczność - reputacja - wpływ
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Odpowiedzi na to pytanie udzielił Dale Carnegie dziesiątki lat temu. W tej książce, pełnej praktycznych rad i przykładów zaczerpniętych z życia najznakomitszych liderów, znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz, aby stać się efektywnym, inspirującym liderem. Nauczysz się posługiwać narzędziami i t...
Sztuka przywództwa. Jak być liderem i budować wyjątkowo skuteczne zespoły Sztuka przywództwa. Jak być liderem i budować wyjątkowo skuteczne zespoły
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego delegowania zadań, by były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym przez przełożonego poziomie. Dokładnie, z oczekiwanym wynikiem, ale także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak, że to, co menedżer spokojnie...
Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Przewodnik, który trzymasz w ręku, powstał właśnie po to, by zasypać otchłań między działem HR i pozostałymi dywizjami organizacji w procesie transformacji. Kate ma nadzieję, że dzięki książce uda jej się pomóc zarówno osobom przeprowadzającym transformację, jak i działom HR firm i organizacji. W...
Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Dowiesz się, jak inspirować, przyciągać i zatrzymywać przy sobie wspaniałych ludzi, pisać niezawodny biznesplan, identyfikować wymagania rynku, tworzyć wyróżniający się plan marketingowy, przywiązywać klientów do siebie i stale poprawiać ich obsługę. Nauczysz się szeregu prostych, praktycznych i ...
Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
By zrozumieć założenia Porozumienia bez Przemocy, trzeba po pierwsze wyjaśnić, na czym ono bazuje i jak rozumie dwa kluczowe dla siebie pojęcia. Są to empatia, definiowana jako pełna skupienia obecność, i konflikt, który jest tu po prostu spotkaniem odmiennych strategii radzenia sobie z życiem. P...
KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%)
O autorze książki
Cecil Bozarth, Robert B. HandfieldRobert Handfield jest pracownikiem naukowym i doświadczonym konsultantem w dziedzinie zaopatrzenia i logistyki, napisał na ten temat kilka książek. Był redaktorem naczelnym Journal of Operations Management.
Zobacz pozostałe książki z serii Exclusive
-
Blockchain. Klucz do świata kryptowalut. Słowo, które brzmi jak obietnica bogactwa. Tylko... Czym tak naprawdę jest ów Blochchain? Niestety, w większości książek, artykułów, dyskusji w mediach tradycyjnych i Internecie mówi się o nim albo niezrozumiale, albo w mocnych uproszczeniach i z niepotrze...
Świat kryptomilionerów. Znajdź swoją szansę w świecie Blockchaina Świat kryptomilionerów. Znajdź swoją szansę w świecie Blockchaina
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Można, jeśli zbuduje się zdrową kulturę zespołową i właśnie o tym jest ta książka. Znajdziesz w niej zbiór prostych praktyk o wysokiej skuteczności, dzięki którym Twój zespół będzie mógł natychmiast wejść na ścieżkę pełnego uczestnictwa w zadaniach, produktywnego konfliktu i stałego postępu. Dowi...
Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole
Stefano Mastrogiacomo, Alexander Osterwalder i in. pełny spis w info
(34.90 zł najniższa cena z 30 dni)43.45 zł
79.00 zł(-45%) -
Pozornie skazany na sukces projekt często kończy się katastrofą. Powodów jest mnóstwo. Może to być błędne zdiagnozowanie oczekiwań klientów lub skoncentrowanie się bardziej na technologiach niż potrzebach przyszłych użytkowników. Nierzadko problemem okazuje się złe zarządzanie zespołem. Bywa i ta...
Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Gregory Bernarda, Alan Smith i in.
(53.40 zł najniższa cena z 30 dni)57.84 zł
89.00 zł(-35%) -
Doktryna jakości Andrzeja J. Bliklego to projekt rozpisany na lata. Autor, profesor matematyki i dyplomowany mistrz cukierniczy, przez dwie dekady kierował firmą, której nazwę zna chyba każdy Polak. Równocześnie pracował nad swoim opus magnum. Wciąż nad nim pracuje. Książka ta bowiem zmienia się ...
Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji. Wydanie III Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji. Wydanie III
(59.40 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
To kolejny tom z serii Strategyzer przeznaczonej dla wizjonerów biznesu. Skorzystają z niej przedsiębiorcy, kierownictwo dużych organizacji oraz liderzy innowacji. Znalazły się tu opisy kluczowych narzędzi pozwalających budować modele biznesowe odporne na destabilizację, zarządzać portfelem przed...
Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Alan Smith, Frederic Etiemble
(26.90 zł najniższa cena z 30 dni)26.90 zł
89.00 zł(-70%) -
10 lat temu Andrzej Jeznach, polski biznesmen, postawił na dobre życie i zmienił zasady zarządzania. Odszedł od nadzoru i hierarchii i już po kilku latach jego firma pracowała właściwie sama. Kiedy się zdecydował przekazać losy firmy w ręce młodszego pokolenia, jego celem było stworzenie organiza...(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)
17.90 zł
59.00 zł(-70%) -
W tym samym roku, w którym Titanic zderzył się z górą lodową, Dale Carnegie zaczął prowadzić zajęcia z wystąpień publicznych na nowojorskim Harlemie. Obydwa te wydarzenia wywarły wpływ na losy wielu ludzi. Dziś tragiczny rejs Titanica jest zaledwie jedną z wielu historii z przeszłości, a książki ...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Gdy życie stawia Cię wobec PROJEKTU… …albo nawet - projektów, ponieważ właśnie zostałeś menedżerem, który będzie odpowiedzialny za ich realizację. Czy wiesz, jaką najbezpieczniejszą decyzję możesz wtedy podjąć? Odpowiedź jest prosta: nie podejmować wyzwania! Zrezygnować, poddać się, ...
Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie III poszerzone Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie III poszerzone
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
W tej książce przywództwo jest pokazane w niespotykany sposób. Imperatyw wyciskania z ludzi imponującej efektywności zastąpiły fundamenty przywództwa z nieskończonym nastawieniem. Awans, nagroda czy wygrana walka budzą rozkoszny dreszczyk, ale nie należy na tym opierać swojej przyszłości. Jeśli j...(34.20 zł najniższa cena z 30 dni)
34.20 zł
57.00 zł(-40%)
Ebooka "Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Introduction to Operations and Supply Chain Management
- Tłumaczenie:
- Michał Lipa
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-246-0066-3, 8324600663
- Data wydania książki drukowanej:
- 2007-02-21
- Format:
- B5
- Numer z katalogu:
- 3023
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Zarządzanie
- Serie wydawnicze: Exclusive
Spis treści książki
- Autorzy (6)
- Przedmowa (19)
- Nasza wizja (19)
- Omówienie narzędzi i technik analitycznych (20)
- Narzędzia i techniki omówione w książce (22)
- Nowatorskie podejście do usług (24)
- Podziękowania (25)
- Wprowadzenie (28)
- 1.1. Dlaczego warto studiować zarządzanie operacjami oraz łańcuchami dostaw? (30)
- Zarządzanie operacjami (32)
- Zarządzanie łańcuchem dostaw (34)
- 1.2. Ważne trendy (36)
- Handel elektroniczny (37)
- Rosnąca konkurencja i globalizacja (38)
- Zarządzanie relacjami (38)
- 1.3. Zarządzanie operacjami oraz łańcuchami dostaw a Twoja kariera (39)
- Organizacje zawodowe (39)
- 1.4. Przeznaczenie i struktura niniejszej książki (41)
- Powiązania między różnymi obszarami funkcjonalnymi oraz między różnymi organizacjami (41)
- Podsumowanie rozdziału (45)
- Najważniejsze pojęcia (45)
- Pytania do przemyślenia (45)
- Zadania (46)
- Studium przypadku (46)
- Bibliografia (50)
- Dell Computer Corporation (52)
- Wprowadzenie (53)
- 2.1. Elementy firmy (53)
- 2.2. Strategia (54)
- 2.3. Strategie związane z operacjami i łańcuchami dostaw (56)
- Wartość dla klienta (58)
- Cztery wymiary wydajności (59)
- Trudne wybory pomiędzy różnymi wymiarami wydajności (62)
- Zdobywcy zamówień oraz kwalifikatory zamówień (63)
- Koordynacja ze strategią biznesową (64)
- Kluczowe kompetencje w obszarze operacji i łańcucha dostaw (66)
- Podsumowanie rozdziału (68)
- Najważniejsze wzory (68)
- Najważniejsze pojęcia (68)
- Rozwiązane zadanie (69)
- Pytania do przemyślenia (71)
- Zadania (71)
- Studium przypadku (74)
- Bibliografia (76)
- Procter & Gamble (78)
- Wprowadzenie (80)
- 3.1. Procesy biznesowe (80)
- Doskonalenie procesów biznesowych (82)
- 3.2. Mapowanie procesów biznesowych (83)
- Mapa relacji (84)
- Mapa procesu (86)
- 3.3. Mierzenie wydajności procesów (91)
- Produktywność (92)
- Efektywność (94)
- Czas trwania cyklu (96)
- 3.4. Skracanie czasów trwania cykli (97)
- Czynniki wpływające na wydłużenie czasu trwania cyklu (97)
- Organizowanie działalności w celu skrócenia czasu trwania cyklu (98)
- 3.5. Benchmarking (99)
- 3.6. Strategie doskonalenia procesów biznesowych (101)
- Wewnętrzne i zewnętrzne procesy biznesowe (101)
- Ciągłe doskonalenie oraz przebudowa procesów biznesowych (102)
- Podsumowanie rozdziału (102)
- Najważniejsze wzory (102)
- Rozwiązane zadanie (103)
- Najważniejsze pojęcia (103)
- Pytania do przemyślenia (105)
- Zadania (106)
- Studium przypadku (110)
- Bibliografia (111)
- Superbank S.A. (114)
- Wprowadzenie (115)
- 4.1. Definicja jakości (115)
- 4.2. Całkowity koszt jakości (117)
- 4.3. Kompleksowe zarządzanie jakością (TQM) (120)
- 4.4. Narzędzia ciągłego doskonalenia (125)
- Mapowanie procesu (126)
- Analiza przyczyn źródłowych (126)
- Cykl PDCA (131)
- 4.5. Statystyczna kontrola jakości (132)
- Wydolność procesu (132)
- Jakość six-sigma (136)
- Karty kontrolne (137)
- Wyrywkowa kontrola odbiorcza (145)
- Funkcja utraty jakości Taguchiego (148)
- 4.6. Zarządzanie jakością w ramach łańcucha dostaw (149)
- ISO (149)
- Zewnętrzne błędy w łańcuchu dostaw (150)
- Podsumowanie rozdziału (151)
- Najważniejsze wzory (152)
- Najważniejsze pojęcia (154)
- Wykorzystanie programu Microsoft Excel w zarządzaniu jakością (155)
- Rozwiązane zadanie (156)
- Zadania (158)
- Pytania do przemyślenia (158)
- Studium przypadku (166)
- Bibliografia (169)
- Bechtel Group (172)
- Wprowadzenie (173)
- 5.1. Rosnące znaczenie zarządzania projektami (174)
- 5.2. Fazy projektu (175)
- Faza koncepcyjna (175)
- Faza definicji projektu (175)
- Faza planowania (176)
- Faza realizacji (176)
- Faza powykonawcza (177)
- 5.3. Narzędzia zarządzania projektami (177)
- Wykres Gantta (177)
- Sieć czynności (180)
- Konstruowanie sieci czynności (181)
- Kompresja projektu (186)
- 5.4. Oprogramowanie wspomagające zarządzanie projektami (190)
- Podsumowanie rozdziału (192)
- Najważniejsze pojęcia (193)
- Najważniejsze wzory (193)
- Rozwiązane zadanie (194)
- Pytania do przemyślenia (196)
- Zadania (196)
- Studium przypadku (201)
- Bibliografia (202)
- Whirlpool (204)
- Wprowadzenie (205)
- Projekt produktu i proces rozwoju (205)
- Cztery powody rozwijania nowych produktów i usług (206)
- 6.1. Ujęcie procesu rozwoju produktów i usług z perspektywy operacji i łańcucha dostaw (208)
- Solidny projekt, łatwość testowania i łatwość obsługi (208)
- Wielkość produkcji (209)
- Koszty produkcji (209)
- Dopasowanie do istniejących możliwości (211)
- 6.2. Proces rozwoju (212)
- Model procesu rozwoju (212)
- Rozwój sekwencyjny kontra inżynieria współbieżna (215)
- 6.3. Role odgrywane przez różne jednostki funkcjonalne w procesie rozwoju produktów i usług (216)
- Dział inżynieryjny (216)
- Marketing (217)
- Księgowość (217)
- Finanse (217)
- Projektanci (217)
- Zaopatrzenie (218)
- Dostawcy (218)
- Kto prowadzi? (219)
- 6.4. Metody doskonalenia projektów produktów i usług (219)
- Dopasowanie funkcji jakości (QFD) (220)
- Projektowanie wspomagane komputerowo (CAD) oraz projektowanie i wytwarzanie wspomagane komputerowo (CAD/CAM) (222)
- Projektowanie pod kątem łatwości wytwarzania (DFM), projektowanie pod kątem łatwości konserwacji (DFMt) oraz projektowanie pod kątem środowiska (DFE) (222)
- Rachunek kosztu docelowego i analiza wartości (224)
- Podsumowanie rozdziału (226)
- Najważniejsze pojęcia (226)
- Pytania do przemyślenia (227)
- Studium przypadku (228)
- Bibliografia (230)
- Stylowe Meble Sp. z o.o. (232)
- Wprowadzenie (233)
- 7.1. Procesy produkcyjne (233)
- Linie produkcyjne oraz produkcja ciągła (234)
- Produkcja jednostkowa (236)
- Produkcja seryjna (237)
- Produkcja stacjonarna (238)
- Hybrydowe procesy produkcyjne (238)
- Łączenie procesów produkcyjnych w ramach łańcucha dostaw (240)
- Wybór procesu produkcyjnego (240)
- Macierz produkt-proces (241)
- 7.2. Indywidualizacja produktu w łańcuchu dostaw (242)
- Cztery poziomy indywidualizacji (242)
- Punkt indywidualizacji (243)
- 7.3. Procesy usługowe (246)
- Pakiet usług (246)
- Indywidualizacja usług (247)
- Kontakt z klientem (248)
- Pozycjonowanie usług (249)
- Usługi w łańcuchu dostaw (251)
- 7.4. Modele podejmowania decyzji dotyczących rozmieszczenia przestrzennego zasobów (251)
- Równoważenie linii (252)
- Przydzielanie pomieszczeń jednostkom funkcjonalnym (257)
- Podsumowanie rozdziału (261)
- Najważniejsze wzory (262)
- Najważniejsze pojęcia (263)
- Rozwiązane zadanie (263)
- Pytania do przemyślenia (266)
- Zadania (266)
- Studium przypadku (272)
- Bibliografia (274)
- Cele rozdziału (275)
- Merck i Crixivan (276)
- Wprowadzenie (277)
- 8.1. Moc produkcyjna (277)
- Mierniki mocy produkcyjnej (278)
- Czynniki wpływające na poziom mocy produkcyjnej (279)
- Czynniki związane z łańcuchem dostaw (280)
- 8.2. Trzy podstawowe strategie dopasowywania mocy produkcyjnej do popytu (280)
- 8.3. Metody oceny różnych opcji mocy produkcyjnej (282)
- Koszty (282)
- Popyt (285)
- Wartość oczekiwana (286)
- Drzewa decyzyjne (287)
- Analiza progu rentowności (290)
- Inne względy (291)
- Teoria ograniczeń (292)
- 8.4. Teorie wspomagające zarządzanie mocą produkcyjną (292)
- Teoria kolejek (294)
- Krzywe doświadczenia (300)
- Podsumowanie rozdziału (304)
- Najważniejsze wzory (305)
- Najważniejsze pojęcia (306)
- Wykorzystanie programu Microsoft Excel w zarządzaniu mocą produkcyjną (307)
- Rozwiązane zadanie (308)
- Pytania do przemyślenia (309)
- Zadania (310)
- Studium przypadku (317)
- Bibliografia (318)
- Ford - problemy z palladem (320)
- Wprowadzenie (321)
- 9.1. Rodzaje prognoz (321)
- Prognozy popytu (322)
- Prognozy podaży (322)
- Prognozy cen (322)
- 9.2. Prawa prognozowania (322)
- Prawo 1. Prognozy niemal zawsze są niedokładne (323)
- Prawo 2. Prognozy krótkookresowe są bardziej dokładne (323)
- Prawo 3. Prognozy dla grup produktów lub usług są bardziej dokładne (323)
- Prawo 4. Prognozy nie są substytutem wartości, które można dokładnie określić (323)
- 9.3. Wybór metody prognozowania (324)
- 9.4. Jakościowe metody prognozowania (325)
- 9.5. Modele prognozowania oparte na szeregach czasowych (326)
- Metoda naiwna (328)
- Średnia ruchoma (329)
- Średnia ruchoma ważona (331)
- Wygładzanie wykładnicze (332)
- Liniowy model wygładzania wykładniczego Holta (336)
- Regresja liniowa (337)
- Dostosowania sezonowe (342)
- 9.6. Modele prognozowania przyczynowo-skutkowego (347)
- Regresja liniowa (347)
- Regresja wieloraka (351)
- 9.7. Mierniki trafności prognoz (354)
- 9.8. Programy komputerowe do tworzenia prognoz (356)
- 9.9. Wspólne planowanie, prognozowanie i uzupełnianie zapasów (357)
- Najważniejsze wzory (359)
- Podsumowanie rozdziału (359)
- Najważniejsze pojęcia (361)
- Rozwiązane zadanie (362)
- Pytania do przemyślenia (365)
- Zadania (366)
- Studium przypadku (373)
- Bibliografia (374)
- Dell Computer Corporation (376)
- Wprowadzenie (376)
- 10.1. Dlaczego zaopatrzenie jest tak ważne? (377)
- Zmieniający się globalny krajobraz konkurencyjny (377)
- Wymiar finansowy (378)
- Wpływ zaopatrzenia na wydajność (381)
- 10.2. Decyzje dotyczące pozyskiwania produktów i usług (383)
- Wady i zalety insourcingu i outsourcingu (383)
- Analiza kosztu całkowitego (386)
- 10.3. Strategie pozyskiwania produktów i usług (389)
- 10.4. Proces zaopatrzenia (392)
- Identyfikacja potrzeb (393)
- Opis (393)
- Identyfikacja i ocena dostawców (395)
- Wybór dostawcy (397)
- Przygotowanie zamówienia (399)
- Kontrola i przyspieszanie realizacji (399)
- Odbiór i kontrola (399)
- Zatwierdzanie faktur i zapłata (400)
- Aktualizacja danych (400)
- 10.5. Wielokryterialne modele decyzyjne w pozyskiwaniu zasobów i zaopatrzeniu (400)
- Analityczny proces hierarchiczny (metoda AHP) (401)
- System oceny ważonej (409)
- 10.6. Trendy w zarządzaniu zaopatrzeniem (411)
- Kontrakty długoterminowe i konsolidacja (411)
- Redukcja liczby dostawców (412)
- Zaopatrzenie w skali globalnej (412)
- Ocena wydajności dostawców (412)
- Technologia dostawcy (412)
- Technologia informatyczna (413)
- Profesjonalizm w zaopatrzeniu (413)
- Podsumowanie rozdziału (416)
- Najważniejsze wzory (416)
- Najważniejsze pojęcia (417)
- Rozwiązane zadanie (418)
- Pytania do przemyślenia (419)
- Zadania (420)
- Studium przypadku (425)
- Bibliografia (426)
- Kraft Foods (428)
- Wprowadzenie (429)
- 11.1. Renesans logistyki (430)
- 11.2. Dlaczego logistyka jest tak ważna? (430)
- 11.3. Obszary decyzyjne w logistyce (431)
- Transport (432)
- Wybór środka transportu (435)
- Transport multimodalny (436)
- Gospodarka magazynowa (438)
- Zwiększanie elastyczności operacyjnej (442)
- Logistyczne systemy informatyczne (443)
- Przeładunek i pakowanie (444)
- Zarządzanie zapasami (445)
- 11.4. Strategia logistyczna (446)
- Posiadanie kontra outsourcing (446)
- Pomiar wydajności systemu logistycznego (448)
- Koszt nabycia (449)
- 11.5. Modele decyzyjne w logistyce (452)
- Metoda wyważonego środka ciężkości (452)
- Modele optymalizacyjne (454)
- Zagadnienie transportowe (454)
- Podsumowanie rozdziału (461)
- Najważniejsze wzory (462)
- Rozwiązane zadanie (463)
- Najważniejsze pojęcia (463)
- Pytania do przemyślenia (466)
- Zadania (466)
- Studium przypadku (471)
- Bibliografia (472)
- Cele rozdziału (473)
- Aquatic Sp. z o.o. - część pierwsza (474)
- Wprowadzenie (474)
- 12.1. Miejsce SOP w cyklu planowania (475)
- 12.2. Najważniejsze metody planowania sprzedaży i operacji (476)
- Planowanie zastępujące (478)
- Różne rodzaje planów produkcji (482)
- Planowanie wstępujące (489)
- Analiza przepływu pieniądza (491)
- 12.3. Przygotowanie organizacyjne i wdrażanie procesu planowania sprzedaży i operacji (495)
- Wybór najlepszego planu (495)
- Ruchomy horyzont planistyczny (497)
- Wdrażanie procesu planowania sprzedaży i operacji w organizacji (498)
- 12.4. SOP w działalności usługowej (499)
- Dostosowanie sprzedaży do mocy produkcyjnej (500)
- Dopasowanie mocy produkcji do sprzedaży (501)
- 12.5. Integracja procesu SOP w ramach łańcucha dostaw (502)
- 12.6. Zastosowanie modelowania optymalizacyjnego w tworzeniu SOP (503)
- Podsumowanie rozdziału (509)
- Najważniejsze wzory (509)
- Najważniejsze pojęcia (509)
- Pytania do przemyślenia (512)
- Zadania (512)
- Studium przypadku (521)
- Bibliografia (522)
- Amazon.com (524)
- Wprowadzenie (525)
- 13.1. Znaczenie zapasów (525)
- Rodzaje zapasów (526)
- Czynniki sprzyjające gromadzeniu zapasów (529)
- Zapasy o popycie niezależnym i zależnym (531)
- 13.2. Metoda kontroli okresowej (532)
- Granica uzupełniania zapasów (533)
- 13.3. Metoda kontroli ciągłej (534)
- Ekonomiczna wielkość zamówienia (536)
- Punkt ponownego zamawiania i zapas bezpieczeństwa (539)
- Rabaty ilościowe (543)
- 13.4. Metoda zapasu jednookresowego (546)
- Docelowy poziom obsługi (547)
- Docelowy poziom uzupełniania zapasów (549)
- 13.5. Zapasy w łańcuchu dostaw (551)
- Efekt bykowca (551)
- Lokalizacja zapasów (553)
- Transport, pakowanie i przeładunek (555)
- 13.6. Aktywne zarządzanie zapasami o popycie niezależnym (556)
- Podsumowanie rozdziału (558)
- Najważniejsze wzory (558)
- Najważniejsze pojęcia (560)
- Wykorzystanie programu Microsoft Excel w zarządzaniu zapasami (560)
- Rozwiązane zadania (562)
- Pytania do przemyślenia (563)
- Zadania (564)
- Studium przypadku (571)
- Bibliografia (574)
- Herman Miller (576)
- Wprowadzenie (577)
- 14.1. Planowanie nadrzędne (579)
- Moduł planu nadrzędnego (580)
- Korzystanie z planu nadrzędnego (585)
- 14.2. Planowanie potrzeb materiałowych (587)
- Moduł MRP (590)
- Zalety MRP (598)
- Warunki stosowania MRP (598)
- 14.3. Systemy kontroli działalności produkcyjnej i zarządzania złożonymi zamówieniami (601)
- Kolejność zadań (601)
- Technologie służące do kontrolowania działalności (604)
- 14.4. Synchronizacja planowania i kontroli w ramach łańcucha dostaw (604)
- Planowanie potrzeb dystrybucyjnych (604)
- Podsumowanie rozdziału (608)
- Najważniejsze pojęcia (610)
- Rozwiązane zadanie (610)
- Pytania do przemyślenia (611)
- Zadania (612)
- Bibliografia (623)
- Toyota Motor Company (626)
- Wprowadzenie (627)
- 15.1. Marnotrawstwo w filozofii JIT (628)
- 15.2. Zapasy w filozofii JIT (630)
- 15.3. Systemy kanban (632)
- Kontrolowanie stanu zapasów z wykorzystaniem systemu kanban (635)
- Synchronizacja działań w łańcuchu dostaw z wykorzystaniem systemu kanban (638)
- Połączenie techniki MRP i systemu kanban (639)
- Podsumowanie rozdziału (641)
- Najważniejsze wzory (641)
- Najważniejsze pojęcia (642)
- Rozwiązane zadanie (642)
- Pytania do przemyślenia (643)
- Zadania (644)
- Studium przypadku (646)
- Bibliografia (649)
- SciQuest (652)
- Wprowadzenie (653)
- 16.1. Znajomość potrzeb informacyjnych (654)
- Różnice pomiędzy poziomami organizacyjnymi (654)
- Kierunek połączeń (656)
- 16.2. Diagnozowanie i usprawnianie przepływów informacji w łańcuchu dostaw (657)
- Profil przepływu informacji (657)
- 16.3. Systemy informacyjne w zarządzaniu łańcuchem dostaw (661)
- 16.4. Profile dostawców oprogramowania (665)
- SAP AG (665)
- Siebel Systems (665)
- i2 (666)
- SAS (667)
- Podsumowanie rozdziału (667)
- Najważniejsze pojęcia (669)
- Pytania do przemyślenia (669)
- Studium przypadku (670)
- Bibliografia (672)
- Dodatek A
- Powierzchnie pod krzywą normalną (674)
- Dodatek B
- Skumulowane prawdopodobieństwa w rozkładzie Poissona (678)
- Dodatek C
- Wartości e-? do wykorzystania przy obliczaniu prawdopodobieństwa w rozkładzie Poissona (681)
- Dodatek D
- Liczby pseudolosowe (682)
- Słowniczek (683)
- Skorowidz (705)
Część I TWORZENIE WARTOŚCI ZA POMOCĄ OPERACJI I ŁAŃCUCHÓW DOSTAW
1. Wprowadzenie do zarządzania operacjami oraz łańcuchami dostaw (27)
2. Strategie związane z operacjami i łańcuchami dostaw (51)
3. Procesy biznesowe (77)
4. Zarządzanie jakością (113)
Część II TWORZENIE ŚRODOWISKA OPERACYJNEGO
5. Zarządzanie projektami (171)
6. Rozwój produktów i usług (203)
7. Wybór procesu oraz decyzje dotyczące organizacji produkcji i usług (231)
8. Zarządzanie mocą produkcyjną (275)
Część III TWORZENIE POWIĄZAŃ W RAMACH ŁAŃCUCHA DOSTAW
9. Prognozowanie (319)
10. Decyzje dotyczące pozyskiwania produktów i usług oraz proces zaopatrzenia (375)
11. Logistyka (427)
Część IV PLANOWANIE ORAZ KONTROLA OPERACJI I ŁAŃCUCHÓW DOSTAW
12. Planowanie sprzedaży i operacji (planowanie zagregowane) (473)
13. Zarządzanie zapasami w ramach łańcucha dostaw (523)
14. Zarządzanie produkcją w ramach łańcucha dostaw (575)
15. Just-in-time - produkcja odchudzona (625)
16. Zarządzanie technologiami informatycznymi w ramach łańcucha dostaw (651)
Dodatki (673)
Oceny i opinie klientów: Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw Cecil Bozarth, Robert B. Handfield (3) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(1)
(2)
(0)
(0)
(0)
(0)
więcej opinii