Sposób na listę to-do. Twórz listy zadań, które nie stresują a pomagają!
- Autor:
- Damon Zahariades
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- 4.3/6 Opinie: 3
- Stron:
- 176
- Czas nagrania:
- 4 godz. 11 min.
- Czyta:
- Marcin Fugiel
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
- Audiobook w mp3
Opis książki: Sposób na listę to-do. Twórz listy zadań, które nie stresują a pomagają!
Listy zadań są jednym z najpopularniejszych systemów zarządzania czasem, wykorzystywanym zarówno przez zabiegane mamy, jak i korporacyjnych wyjadaczy. Jednak mimo swojej prostoty nadzwyczaj często stają się źródłem frustracji. Czas przecieka przez palce, a poziom stresu rośnie: priorytetowych prac nie można ukończyć w terminie, a do listy trzeba regularnie dopisywać nowe zadania, które od razu domagają się uwagi. Listy zadań niespostrzeżenie robią się absurdalnie długie. Sytuacja zaczyna wymykać się spod kontroli i nikt rozsądny nie wierzy, że zadania umieszczone na liście kiedykolwiek zostaną zrealizowane...
Dzięki tej niewielkiej książeczce dowiesz się, jak uniknąć tego czarnego scenariusza. Została napisana w taki sposób, aby bez tracenia cennej energii ułatwić Ci jak najszybsze przejście do działania i odzyskanie kontroli nad własnym czasem i obowiązkami. Zapoznasz się z kilkoma różnymi systemami prowadzenia list zadań, a następnie zbudujesz taki, który najlepiej będzie pasować do Twojego indywidualnego stylu pracy. Szybko zaczniesz pisać skuteczne listy. Poznasz cały ten proces krok po kroku i doprowadzisz do tego, by listy zadań stały się przydatnym, wspierającym Cię narzędziem, które po prostu działa bez zarzutu każdego dnia. Spośród zawartych w książce propozycji wybierzesz najlepsze dla Ciebie taktyki, dzięki którym zawsze zdążysz na czas, przestaniesz się stresować i poczujesz większą radość z życia!
W tej książce znajdziesz informacje o:
- błędach popełnianych podczas tworzenia listy zadań oraz ich konsekwencjach
- najpopularniejszych strategiach pisania list
- najdoskonalszym systemie list zadań
- technikach i zasadach prowadzenia list rzeczy do zrobienia
- przyczynach, dla których warto tworzyć również listy zadań zrealizowanych
Lista zadań? Ma wspierać, nie stresować!
Wybrane bestsellery
-
Ten brakujący element znajdziesz w książce Briana Tracy’ego, światowej sławy eksperta w dziedzinie działań sprzedażowych. Przekonasz się, że domykania sprzedaży można się po prostu nauczyć — trzeba jedynie wiedzieć jak i trochę poćwiczyć. Otrzymasz również pokaźny zbiór przydatnych um...
Mistrzowskie domykanie transakcji. Klucz do zarabiania pieniędzy w sferze profesjonalnej sprzedaży Mistrzowskie domykanie transakcji. Klucz do zarabiania pieniędzy w sferze profesjonalnej sprzedaży
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Wielu ludzi zadaje sobie pytanie, dlaczego niektórzy odnoszą większe sukcesy niż inni. Jeśli zamiast szukać prawdziwej odpowiedzi, wolisz zadowolić się czymś w rodzaju „świat nie jest sprawiedliwy” albo „tylko osoby mające niezwykłe szczęście mogą być spełnione i bogate”, ...
Nawyki warte miliony. Jak nauczyć się zachowań przynoszących bogactwo (premium) Nawyki warte miliony. Jak nauczyć się zachowań przynoszących bogactwo (premium)
(59.81 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
Żyjemy w świecie, w którym realne kompetencje, czyli posiadane przez nas wiedza, doświadczenie i umiejętności, są zaledwie wstępem, podglebiem sukcesu. Jeśli zostaną dostrzeżone i nagrodzone bez dodatkowego zaangażowania z naszej strony, to super. Niestety, to się nieczęsto zdarza. Dużo częstsza ...
Dlaczego Twój sąsiad zarabia więcej od Ciebie i jak temu zaradzić. Czyli o sztuce autoprezentacji Dlaczego Twój sąsiad zarabia więcej od Ciebie i jak temu zaradzić. Czyli o sztuce autoprezentacji
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Jesteś specjalistą IT. I jesteś dobry w tym, co robisz. Masz wiedzę, doświadczenie, chcesz się nimi podzielić z innymi, pomóc im radzić sobie z problemami, które sam już dawno rozwiązałeś, może także zaprezentować się od tej strony przyszłym pracodawcom i zleceniodawcom, tylko... kto - poza Tobą ...
Marka osobista w branży IT. Jak ją zbudować i rozwijać Marka osobista w branży IT. Jak ją zbudować i rozwijać
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)31.44 zł
49.90 zł(-37%) -
Retoryka to sztuka budowania artystycznej, perswazyjnej wypowiedzi, a także wiedza o właściwej komunikacji między autorem treści i jej odbiorcami. W starożytności uważana była za jeden z filarów kultury. W średniowieczu nauczano jej w szkołach. Aż do XIX wieku uważano za niezbędny element wykszta...
Szkoła retoryki. Jak przekonująco przemawiać, dyskutować i pisać Szkoła retoryki. Jak przekonująco przemawiać, dyskutować i pisać
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)31.44 zł
49.90 zł(-37%) -
Ta książka zawiera niepublikowane dotychczas transkrypcje sześciu wykładów wygłoszonych przez Napoleona Hilla w Los Angeles w 1947 roku. Znajdziesz w nich skarbnicę mądrości pozwalającej odmienić swoje życie, a także omówienie pozytywnego wpływu osób, które wspierały i inspirowały Napoleona Hilla...
Siła pozytywnego wpływu. Ludzie, którzy ukształtowali filozofię Napoleona Hilla Siła pozytywnego wpływu. Ludzie, którzy ukształtowali filozofię Napoleona Hilla
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Życie nie jest sprawiedliwe. Talenty nie są rozdzielane jednakowo wszystkim ludziom. Każdy jednak może wykorzystać swoją szansę na życiowy sukces. Wystarczy zapanować nad pragnieniami i emocjami, aby dokonywać słusznych wyborów i radzić sobie z pokusami i trudnościami. Wystarczy odkryć sekret umi...
Siła samodyscypliny. O panowaniu nad sobą w każdej sytuacji Siła samodyscypliny. O panowaniu nad sobą w każdej sytuacji
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Znasz zasadę 80/20? Zgodnie z nią 20 procent przyczyn czy też wkładu w przedsięwzięcie przekłada się na 80 procent uzyskanych wyników. Zbyt wiele czasu bowiem poświęcamy szczegółom, zamiast skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przekonaj się, że kiedy wprowadzisz w życie zasadę 80/20, Twoja efekt...
Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem
(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)25.92 zł
39.90 zł(-35%) -
Relacje mają wielkie znaczenie w życiu. Kontakty z innymi ludźmi są równocześnie źródłem licznych emocjonalnych trudności i okazją do tego, by łatwiej rozwiązywać tego rodzaju problemy. Ot, paradoks. W każdym razie na świecie nie jesteśmy sami i nie żyjemy tylko dla siebie. Współistniejemy w skom...
Alfabet empatii. Żyj w zgodzie ze sobą i innymi. Porozumienie bez przemocy w praktyce. Wydanie 2 Alfabet empatii. Żyj w zgodzie ze sobą i innymi. Porozumienie bez przemocy w praktyce. Wydanie 2
(35.94 zł najniższa cena z 30 dni)38.94 zł
59.90 zł(-35%) -
Zanim powiesz „przecież ja nie umiem rysować”, przeczytaj słowa Dana Roama, od wielu lat z powodzeniem posługującego się techniką sketchnotingu w obszarach biznesowych: W praktyce okazuje się, że to właśnie osoby rozpoczynające przygodę z koncepcją myślenia wizualnego, zaczynające od...
Sketchnoting. Jak prezentować swoje myśli za pomocą prostych rysunków i grafik Sketchnoting. Jak prezentować swoje myśli za pomocą prostych rysunków i grafik
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%)
O autorze książki
Damon ZahariadesDamon Zahariades uważa siebie za korporacyjnego uchodźcę. Na bazie osobistych doświadczeń stał się ekspertem w dziedzinie zarządzania czasem i własną wydajnością. W wolnych chwilach wspomaga rozwijające się firmy umiejętnościami z dziedziny copywritingu. Jest autorem lubianych książek, w tym kilku bestsellerów Amazona. Mieszka w południowej Kalifornii.
Damon Zahariades - pozostałe książki
-
Dzięki tej książce zrozumiesz, co prowadzi do unieszczęśliwiającego perfekcjonizmu. Poznasz jego mechanizmy i rozprawisz się z licznymi mitami dotyczącymi dążenia do ideału i doskonałości. Dowiesz się także, jak rozróżnić niezdrowy perfekcjonizm od ważnego celu, jakim jest samodoskonalenie. Ten z...
Radość z niedoskonałości. 18 prostych kroków do pokonania perfekcjonizmu Radość z niedoskonałości. 18 prostych kroków do pokonania perfekcjonizmu
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Czy często cierpisz z powodu prokrastynacji? Czy zdarza Ci się, że z trudem przekonujesz się do rozpoczęcia pracy nad ważnymi projektami? Czy pozwalasz na to, by lista zadań do wykonania rozrastała się do takich rozmiarów, że masz wrażenie przytłoczenia i dopada Cię stres?
Recepta na prokrastynację. 21 sprawdzonych taktyk budowania dobrych nawyków Recepta na prokrastynację. 21 sprawdzonych taktyk budowania dobrych nawyków
(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)11.90 zł
39.90 zł(-70%) -
Czy masz już dość ludzi, którzy biorą Cię za chłopca na posyłki? Męczy Cię już stawianie priorytetów innych przed swoimi własnymi? Dowiedz się jak odmawiać z przekonaniem, odzyskać kontrolę nad czasem i tworzyć zdrowe, zrównoważone relacje przekładające się na lepsze życie.
Sztuka mówienia "NIE". Broń swoich racji, odzyskaj kontrolę i czas, odmawiaj bez poczucia winy Sztuka mówienia "NIE". Broń swoich racji, odzyskaj kontrolę i czas, odmawiaj bez poczucia winy
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)21.95 zł
39.90 zł(-45%) -
Oto zwięzły i praktyczny poradnik, dzięki któremu nauczysz się trenować własną uwagę. Zdziwisz się, jak szybko doprowadzisz swoją koncentrację do perfekcji i jak imponująco zwiększysz własną produktywność! Dowiesz się, czym jest prawdziwe skupienie i w jaki sposób stworzyć sobie środowisko sprzyj...
Sztuka błyskawicznej koncentracji. Mistrzostwo w zarządzaniu uwagą Sztuka błyskawicznej koncentracji. Mistrzostwo w zarządzaniu uwagą
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)21.95 zł
39.90 zł(-45%)
Ebooka "Sposób na listę to-do. Twórz listy zadań, które nie stresują a pomagają!" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Sposób na listę to-do. Twórz listy zadań, które nie stresują a pomagają!" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Sposób na listę to-do. Twórz listy zadań, które nie stresują a pomagają!" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Sposób na listę to-do. Twórz listy zadań, które nie stresują a pomagają! (3) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: czytanie_z_przyjemnoscia Gąbka AnnaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Jak planować, żeby lista zadań do wykonania nas nie przytłoczyła? Jak stworzyć listę zadań, żeby rzeczywiście usprawnić swoją pracę i co zrobić, by czerpać satysfakcję z tego co udało się nam zrealizować? Na te i wiele innych pytań znajdziemy odpowiedź w książce autorstwa Damona Zahariadesa " Sposób na listę to-do". Tytuł ten zaciekawił mnie, gdyż szukałam czegoś, co pomoże mi zmotywować się do działania. Jak powszechnie wiadomo, to co zapiszemy, jest nam potem łatwiej zrealizować. Dlatego też postanowiłam zgłębić swoją wiedzę na temat tworzenia skutecznych list zadań. Książka podzielona jest na dziesięć rozdziałów, które stopniowo przybliżają wiedzę dotyczącą konstruowania list rzeczy do zrobienia. Książka pozwala zrozumieć, dlaczego nie udaje się nam zrealizować wszystkich naszych planów, poznajemy również najpopularniejsze rodzaje list, by następnie dowiedzieć się jak skonstruować własną i sprawnie ją stosować. Jest tu dużo konkretnych wskazówek, więc każdy może znaleźć coś dla siebie, czy to zwolennicy tradycyjnych list, spisywanych na papierze, czy osoby lubiące podążać za nowinkami technicznymi, korzystające ze spisów zadań do wykonania w wersji online. Lektura dla tych, którzy poszukują sposobu na planowanie i dla tych, którzy pragną usprawnić stosowany system tworzenia list zadań.
-
Recenzja: Paweł Polejowski - Trener Języka Angielskiego Polejowski PawełRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Według Umberto Eco listy zadań do wykonania jest początkiem kultury, ponieważ gdzie by nie spojrzeć na historie jakiejkolwiek kultury, znajdzie się tam takie właśnie listy. Lista zadań do wykonania były chętnie stosowane między innymi przez mojego idola i jednego z pierwszych self-made man, czyli Benjamina Franklina. Zasłynął on ze stosowania list, jak i bardzo ściśle określonego planu dnia, którego starał się trzymać. Według autora książki „Sposób na listę to-do”, Damona Zahariadesa, „prowadzenie listy rzeczy do zrobienia to jeden z najprostszych stosowanych dzisiaj systemów zarządzania czasem.” Skoro historia list sięga niepamiętnych czasów i jest to system stosowany powszechnie nawet dzisiaj, to przecież nie można tego robić źle. Okazuje się jednak, że lista zadań może bardziej nam przeszkadzać niż pomagać. Listy zadań to jedna z tych rzeczy, które wkradły się do mojego życia niepostrzeżenie i zostały w nim na dłużej. W momencie, kiedy postanowiłem zostać panem swojego czasu i przestać marnotrawić czas, tylko w końcu wziąć się do pracy i dokańczać raz rozpoczęte projekty, listy zadań stały się pierwszym narzędziem, po które sięgnąłem. Wydaje mi się, że argument Umberto Eco o tym, że takie listy są mocno zakorzenione w naszej kulturze, może mieć sens. Tak właśnie stałem się użytkownikiem i twórcą własnych list zadań do wykonania. Z książki "Sposób na listę to-do" dowiedziałem się jednak, że tworze je kompletnie źle. Może nie źle, ale dowiedziałem się, że można tworzyć je lepiej. O wiele lepiej. "Sposób na listę to-do" to zbiór cennych rad dotyczących tego, jak wykrzesać z list zadań tyle ile się da i tworzyć takie listy, które rzeczywiście będą nam pomagać w osiąganiu celów, a nie w nich przeszkadzać. Muszę przyznać, że wykorzystanie w praktyce kilku rad, które znalazłem w tej książce, rzeczywiście przełożyło się na poprawę mojej efektywności. Czy warto więc sięgnąć po tę pozycję? Jak najbardziej! Dzięki niej staniesz się mistrzem produktywności.
-
Recenzja: rosnijwsile.plRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Masz milion rzeczy do zrobienia? Nie jesteś w stanie ich wszystkich spamiętać? Gonią Cię terminy, stres się potęguje i przestajesz się wyrabiać z tym co musisz zrobić. Rozwiązaniem jest lista rzeczy do zrobienia. Lista rzeczy do zrobienia to jeden z najprostszych i najbardziej popularnych systemów do lepszego zarządzania czasem. To sprawdzona metoda planowania i organizowania zadań, które mamy do wykonania. Jednak mimo swojej prostoty listy rzeczy do zrobienia u wielu z nas też stają się źródłem frustracji. Być może jesteś jedną z takich osób, które próbowały korzystać z listy „To Do”, ale stwierdziły, że to nie działa. Nie Ty jeden. Bez odpowiedniej strategii zarządzania zadaniami łatwo jest utracić kontrolę nad swoim dniem. Zamiast być efektywnym i produktywnym czas, który mamy codziennie do wykorzystania przepływa nam przez palce. Często nie jesteśmy w stanie skończyć priorytetowych prac w wyznaczonym terminie, przez co czujemy coraz większy stres. Jednocześnie na naszej liście „do zrobienia” pojawiają się wciąż nowe zadania, które też domagają się naszej uwagi. Paradoks wydajności: Tworzymy listy rzeczy do zrobienia, żeby lepiej zorganizować sobie pracę, a także skuteczniej zarządzać swoim czasem i wywiązywać się z obowiązków. Ale ponieważ polegamy na nieprzemyślanych, niedopracowanych systemach zarządzania czasem, tworzymy listy, które ostatecznie sabotują nasze wysiłki. – Damon Zahariades Idealnie byłoby, gdybyś mógł do końca każdego dnia ukończyć i skreślić wszystkie zadania, które są na Twojej liście rzeczy do zrobienia. Jeśli masz z tym problem być może popełniasz, jeden z ośmiu najczęstszych błędów o których pisze Damon Zahariades w swojej książce „Sposób na listę to-do„, które powodują, że ludzie nie realizują swoich list rzeczy do zrobienia. Każdy z nich może zrujnować Twoją produktywność i uniemożliwić Ci załatwienie wszystkich spraw na czas. Lista rzeczy do zrobienia: 8 powodów dlaczego nie realizujesz wszystkich zadań, ze swojej listy „To Do”? #01 Nie rozumiesz celu tworzenia tych list Dlaczego tworzysz listy rzeczy do zrobienia? Co chcesz dzięki nim osiągnąć? Większość ludzi odpowiada „aby zrobić to, co mam do zrobienia”, „aby załatwić sprawy”. Jednak to nie jest dobry powód, aby dobrze zaprojektować skuteczną listę rzeczy do zrobienia. Głównym celem listy rzeczy do zrobienia jest pomóc Ci zorganizować Twoje zadania i projekty, w ten sposób aby wyróżnić te, które są najważniejsze. Lista rzeczy do zrobienia pomaga Ci odciążyć umysł od pamiętania o różnych sprawach, które mogłyby Ci gdzieś umknąć. Dzięki liście nie musisz ciągle o wszystkim pamiętać i nie boisz się, że przegapisz coś ważnego. Poprzez wyciągnięcie wszystkich spraw do załatwienia ze swoje głowy i wypisanie ich, zbierasz wszystko w jednym miejscu. Dzięki temu nie musisz obciążać swojej pamięci. Od razu zyskujesz lepszą perspektywę i widzisz czym powinieneś się zająć. Możesz łatwiej organizować zadania w zależności od tego, kiedy muszą być ukończone i odpowiednio zaplanować swój dzień. Już samo to pomoże Ci skupić się na najważniejszej pracy do wykonania. Twoja lista zadań nie jest narzędziem, które służy do tego abyś zrobił wszystko co przychodzi Ci do głowy. Jest to raczej narzędzie, które ma zagwarantować, że robisz to, co jest rzeczywiście konieczne do zrobienia. Dobrze napisana lista przyciąga Twoją uwagę do odpowiednich zadań i nie dopuszcza do tego, żeby rozproszyły Cię mniej istotne prace. Sprawia, że że wykonasz wszystkie „właściwe” zadania. #02 Nie określasz terminów wykonania poszczególnych prac Lista rzeczy do zrobienia bez terminów jest listą życzeń. Niczym więcej. Bez terminów, zmierzamy w kierunku bezczynności. Gdy nie goni nas termin, nie czujemy się zmuszeni do działania. Terminy to coś więcej niż tylko narzucenie poczucia pilności. Pomagają nam one ustalić priorytety zadań i projektów w zależności od tego, ile czasu mamy na ich wykonanie. Dodatkowo, gdy zbliża się termin, mobilizują nas do pracy i działania. Bez terminów, nie ma odpowiedniego bodźca. Bez bodźca brakuje impetu do działania, nic nie zostaje zrobione. To jest powód, dla którego tak wiele list rzeczy do zrobienia wymyka się spod kontroli. Z dnia na dzień lista spraw do załatwienia staje się coraz dłuższa i dłuższa, a zadania pozostają wciąż niedokończone. Jest to poważny problem, ponieważ większość ludzi zmaga się z odkładaniem pracy na później. Terminy są wrogiem prokrastynacji – odwlekania spraw na potem. Motywują nas do podejmowania działań i kończenia zadań na czas. Pomagają nam również ocenić skuteczność naszych wysiłków w obszarze zarządzania czasem. Jeżeli regularnie wykonujemy wszystkie ważne zadania w terminie, to znaczy, że nasz system i organizacja dobrze działa i jest skuteczny. Terminy pomagają nam również zdecydować, na co powinniśmy przeznaczyć nasz ograniczony czas i uwagę. Zawsze będzie więcej zadań do wykonania niż czasu potrzebnego do ich ukończenia. Terminy pomagają nam wybrać pomiędzy konkurującymi ze sobą zadaniami w oparciu o cele, które mamy nadzieję osiągnąć. #03 Listy są za długie Wiesz, o czym mowa. Chodzi o codzienne listy zadań, które wydają się nie mieć końca. Są bardzo długie i zawierają nawet kilkadziesiąt punktów. Takie listy na wiele sposobów przynoszą efekt przeciwny do zamierzonego. Po pierwsze rozpraszają uwagę. Zawierają one zbyt wiele opcji, z których każda odciąga Twoją uwagę od najważniejszej pracy. Po drugie, są nierealistyczne. Listy, które są zbyt długie, w końcu osiągają punkt, w którym stają się nie do opanowania. Nie jesteś w stanie „skreślić” wszystkich punktów z listy, bo jest ich po prostu za dużo. Po trzecie są zniechęcające. Kończysz każdy dzień, ze świadomością, że nie udało ci się zrealizować wszystkich zadań, które miałeś w planie. Jeżeli tak się dzieje codziennie, możesz stracić całą motywację do działania. Po czwarte, zachęcają do odkładania pracy na później. Nie wykonując swoich zadań z listy, dzień po dniu, uczysz swój umysł, aby zaakceptował ten kiepski wynik. Z czasem, stracisz impet potrzebny, by wykonać wszystkie zadania na czas. Wiele osób popełnia błąd i zapisuje wszystko, co musi albo chce zrobić na jednej liście. Nie dzieli zadań na kategorie, co pozwoliłoby na stworzenie mniejszych, odrębnych list pogrupowanych według kontekstu, priorytetu i pilności. Skutkuje to jedną bardzo długą listą, która wciąż się wydłuża, bo każdego dnia dodawane są do niej nowe zadania. Jest to bardzo nieefektywne podejście do zarządzania czasem i zadaniami do zrobienia. Masz ograniczony czas na to, żeby zrobić wszystko, co masz do zrobienia w danym dniu. Twoja lista powinna więc to ograniczenie uwzględniać. Jeśli masz tylko np. trzy godziny do swojej dyspozycji, zadbaj o to, aby zadania z Twojej listy do zrobienia były możliwe do wykonania w tym czasie. #04 Twoje listy są zbyt zróżnicowane Jeśli bez większego przemyślenia wpisujesz kolejne zadania na swoją listę rzeczy do zrobienia, to z czasem może się ona zmienić w spis prac wszelakich, które mają bardzo szeroko zakres. Zadania, których wykonanie zajmie trzy minuty, znajdują się na liście obok zadań, których realizacja zajmie trzy tygodnie. Zadania o wysokim priorytecie znajdują się na liście obok zadań o niskim priorytecie, które spokojnie bez większych konsekwencji można odłożyć na później. Na tej samej liście znajdują się zadania dotyczące różnych, niezwiązanych ze sobą projektów. Takie podejście ma poważne konsekwencje. Po pierwsze kiedy widzisz długą listę opcji, jej ogrom Cię przytłacza i w rezultacie nie robisz nic albo wybierasz aktywność o niewielkiej wartości taką jak przeglądanie mediów społecznościowych albo oglądanie kolejnego odcinka swojego ulubionego serialu. To tzw. „paradoks wyboru”: „Im więcej mamy opcji, tym trudniej jest nam wybrać najlepszą z nich i tym większy niepokój odczuwamy”. Drugą konsekwencją zbyt dużej różnorodności zadań jest to, że ich wykonanie zajmuje Ci więcej czasu. Albo trwasz w bezczynności albo starasz się dokonać „właściwego wyboru”, tak czy inaczej tracisz cenny czas i cierpi na tym Twoja produktywność. Po trzecie, zbyt duże zróżnicowanie zadań na Twojej liście zwiększa poziom stresu. Tracisz koncentrację, bo masz bardziej rozproszoną uwagę. A to oznacza, że będziesz pracował mniej efektywnie. Nie jesteś w stanie zdecydować, nad którym zadaniem powinieneś pracować, co negatywnie wpływa na Twoją zdolność do efektywnego zarządzania czasem. W konsekwencji masz mniej czasu na realizację ważnych projektów, co zmusza Cię do cięższej pracy, aby nadrobić zaległości i wykonać zadania na czas. Kiedy masz do dyspozycji mniej czasu jest większe prawdopodobieństwo, że nie dotrzymasz terminu, co może wywołać przykre konsekwencje, poczucie winy, wstydu i frustracji. W takich okolicznościach poziom stresu może znacząco wzrosnąć, a wtedy trudniej Ci będzie dobrze wykonywać swoją pracę #05 Masz zbyt wiele możliwości do wyboru Ten problem jest ściśle związany ze zbyt dużym zróżnicowaniem zadań na liście rzeczy do zrobienia. Jednak zasługuje na dodatkowe wyróżnienie, dlatego że wpływa na to, jak mózg podejmuje decyzje. Budzimy się rano z określonym zapasem zasobów poznawczych. Szybko je zużywamy podejmując różne decyzje w ciągu dnia. Wszystkie nasze decyzje, zarówno proste jak i bardziej skomplikowane, „pobierają opłatę” i zużywają zasoby poznawcze. Jest to tzw. „zmęczenie decyzyjne”. To stan, w którym trudniej jest Ci podejmować dobre decyzje, bo jesteś zmęczony po całym dniu dokonywania wyborów. To dlatego większości z nas wczesnym rankiem łatwiej jest wybierać spośród różnych opcji. A na koniec dnia natomiast nawet proste decyzje potrafią sprawić trudność. Twoja zdolność do podejmowania racjonalnych decyzji maleje w czasie. Twoje zasoby poznawcze są…wyczerpywane. Warto mieć świadomość tego zjawiska, bo ma ono istotny wpływ na naszą umiejętność decydowania o tym, jak dysponować czasem, gdy mamy kilka opcji do wyboru. Stajemy się mniej racjonalni, mniej skoncentrowani i mniej zdolni do kontrolowania naszych zachowań. To powoduje, że jesteśmy bardziej skłonni do wybierania działań, które dają natychmiastową gratyfikację, w stosunku do tych, które są prawdopodobnie lepsze dla nas, ale wymagają więcej wysiłku. Listy rzeczy do zrobienia, które zawierają zbyt wiele opcji, pogłębiają ten problem. Zmuszają bowiem, do podejmowania niepotrzebnych decyzji dotyczących tego, nad którymi zadaniami należy pracować. Każda decyzja czerpie z Twoich zasobów poznawczych i nasila zmęczenie decydowaniem. To w końcu prowadzi do unikania podejmowania jakichkolwiek decyzji. W obliczu zbyt wielu opcji, unikasz wybierania spośród nich, ponieważ wymaga to od Ciebie zbyt dużego wysiłku umysłowego. Zamiast tego, poświęcasz cenny czas np. na sprawdzanie poczty elektronicznej, przeglądanie Facebooka albo zabawę swoim smarftonem, a wszystko po to, żeby uniknąć konieczności decydowania, które zadanie teraz wykonać. Konsekwencje takiego postępowania są dość łatwe do przewidzenia. Twoja wydajność spada, a rzeczy do zrobienia, włączając te ważne, pozostają niedokończone. #06 Nie określasz kontekstu poszczególnych zadań Jednym z największych niedociągnięć wielu list rzeczy do zrobienia jest brak kontekstu dla poszczególnych spraw. Dodajemy do listy zadania bez określenia czasu jaki potrzebujemy na ich ukończenie, nie określamy priorytetu ani roli, jaką te zadania odgrywają w realizacji naszych celów. Bez takiego kontekstu trudno jest określić, które zadania zasługują na Twoją natychmiastową uwagę. Tak naprawdę, trudno nawet stwierdzić, czy czy jesteś w stanie wykonać określoną pracę w danych okolicznościach. Trudno jest ocenić, czy dane zadanie wymaga od Ciebie natychmiastowej uwagi, gdy nie znasz szczegółów dotyczących jego kontekstu. Jeśli nie wiesz, ile czasu zajmie Ci ukończenie czegoś, jak ważne to jest oraz jak to zadanie przyczynia się do osiągnięcia Twoich celów, to skąd możesz wiedzieć, czy powinieneś pracować nad tym zadaniem? Jeśli nie wiesz, czy potrzebujesz określonych zasobów, aby wykonać to zadanie, to skąd możesz wiedzieć, czy w ogóle będziesz w stanie je wykonać w danym momencie? Jest wielce prawdopodobne, że nie będziesz mógł tego stwierdzić. To jest powód, dla którego listy rzeczy do zrobienia, które nie informują o kontekście poszczególnych zadań, są nieskuteczne. W rzeczywistości wyrządzają one więcej szkody niż pożytku. Zamiast motywować Cię do pracy nad najważniejszymi zadaniami, powodują, że marnujesz czas na rzeczy źle dopasowane do Twojej obecnej sytuacji. Angażujesz się i tracisz czas na na zadania, które wcale nie są ważne ani pilne. Kiedy zadania na Twojej liście nie zawierają informacji o kontekście, trudno jest Ci wybrać te najważniejsze i najpilniejsze. #07 Zadania są zdefiniowane zbyt szeroko Problem z szeroko zdefiniowanymi zadaniami polega na tym, że mają one zbyt duży zakres. Wielu z nich brakuje jasno określonego początku i końca. Powoduje to, że trudno jest jednoznacznie zmierzyć sukces i stwierdzić czy zostały dobrze wykonane, czy też nie. Na przykład, załóżmy, że jednym z elementów Twojej listy rzeczy do zrobienia jest zadanie: „zbudować stronę internetową”. To zadanie jest zbyt szeroko zdefiniowane. Stworzenie strony internetowej obejmuje kilka kroków, z których wiele nie może być wykonanych, dopóki inne nie zostaną ukończone. Trzeba zarezerwować domenę, znaleźć i skonfigurować serwer, opracować szatę graficzną strony i wykonać wiele innych czynność, aby „zbudować stronę internetową”. Tak szeroko zdefiniowane zadanie jest tak naprawdę rozbudowanym projektem, który składa się z wielu mniejszych prac. Kiedy projekty nie są podzielone na mniejsze elementy, możemy je błędnie wziąć za zadania. A jeśli te elementy nie zostaną zdefiniowane, trudno będzie Ci stwierdzić, czy dany projekt został ukończony. Zbyt szerokie definiowanie zadań znacząco utrudnia ich wykonanie. Niejasny opis sprawia, że odkładamy je na później. Duże zadanie sprawia, że często nie wiemy od czego powinniśmy zacząć. Zupełnie inaczej jest w przypadku wąsko zdefiniowanych zadań, które są konkretne i mają wyraźnie określony początek i koniec. Rozpisując duże projekty na mniejsze zadania, łatwiej jest Ci je „ogarnąć” i nie będziesz też mieć większych problemów z określeniem, czy zostały wykonane. #08 Twoje zadania nie są powiązane z konkretnymi celami Wszystko, co robisz, ma swój cel. Na przykład, zmieniasz olej w swoim samochodzie aby utrzymać silnik w dobrej kondycji. Płacisz podatki na czas, aby uniknąć kary i grzywny. Zdrowo się odżywiasz i ćwiczysz, aby być lepszej kondycji fizycznej i psychicznej. Rezerwujesz stolik w swojej ulubionej restauracji, aby mieć zapewnione miejsce i uniknąć czekania na wolny stolik. Każde nasze działania ma jakiś określony cel i rezultat, który dzięki niemu chcemy osiągnąć. Nasze cele pobudzają nas do działania. Jesteśmy mniej skłonni do odkładania spraw na potem, kiedy jesteśmy w stanie przewidzieć pozytywny rezultat wykonania konkretnego zadania. Im bardziej jesteśmy pewni wyniku, tym większe jest prawdopodobieństwo, że zaczniemy działać. Niestety wiele osób zapomina o tej zasadzie tworząc swoje listy rzeczy do zrobienia. Zapisują każde zadanie, które przychodzi im do głowy. Ale nie udaje im się powiązać tych zadań z konkretnymi celami. W konsekwencji przeznaczają swoje ograniczone zasoby czasu na zadania, które na dłuższą metę niewiele się liczą. Musisz określić konkretny cel dla każdego zadania z listy. Znać powód, dla którego każde z zadań musi zostać ukończone. Jeśli zaniedbasz ten krok, będziesz miał mniejszą motywację, aby wykonać i skreślić dany punkt ze swojej listy „do zrobienia”. Jak stworzyć doskonałą listę rzeczy do zrobienia? Wiesz już jakich błędów nie popełniać i jakie są główne powody, że nie realizujemy zdań z naszych list rzeczy do zrobienia. Ale jak więc zbudować dobrą listę rzeczy do zrobienia? Oto 10 wskazówek, o których powinieneś pamiętać, aby stworzyć listę rzeczy do zrobienia, która będzie skuteczna: #01 Oddziel obecne zadania od przyszłych #02 Zdefiniuj zadania oparte na pożądanych rezultatach #03 Podziel większe projekty na pojedyncze zadania #04 Określ termin każdego zadania #05 Ogranicz liczbę bieżących zadań do max. 7 #06 Uporządkuj zadania według projektów, rodzaju albo miejsca #07 Usuń z listy niepotrzebne zadania #08 Oszacuj, ile czasu zajmie Ci wykonanie każdego z zadań #09 Opisując zadanie, używaj czasownika mówiącego o działaniu #10 Zidentyfikuj zadania, które wymagają zaangażowania innych osób Pamiętaj, że produktywność nie bierze się z tego, że jesteś wciąż zajęty, lecz z robienia właściwych rzeczy, które są powiązane z Twoimi krótkoterminowymi i długofalowymi celami. Odważ się eksperymentować i wypróbuj różne podejścia. Stwórz taki system, który najlepiej będzie pasować do Twoich potrzeb, metod działania i stylu życia. Uwagi końcowe Twoja lista rzeczy do zrobienia ma kluczowy wpływ na to, jak przebiega Twój dzień. Skuteczny system zarządzania tym co masz do zrobienia, nie tylko pomoże Ci być ze wszystkim na bieżąco, ale też ułatwi radzenie sobie z codziennymi obowiązkami. Odzyskasz kontrolę nad swoim dniem, zmniejszysz stres i będziesz lepiej korzystał z czasu, który masz do dyspozycji. Jeśli chcesz tworzyć listy rzeczy do zrobienia, które zachęcają do działania, pomagają skuteczniej wykonać daną pracę i zwiększają Twoją produktywność to koniecznie sięgnij po książkę „Sposób na listę to-do. Twórz listy zadań, które nie stresują a pomagają!„, którą napisał Damon Zahariades. Książka dzięki wydawnictwu OnePress jest dostępna po polsku w tłumaczeniu Joanny Sugiero. To objętościowo niewielka lektura, ale jest w niej zawarta sama esencja i masa konkretnych rad, które są praktyczne a przede wszystkim działają. Nauczysz się z niej jak zarządzać zadaniami i tworzyć takie listy „Do zrobienia”, które pomogą Ci być bardziej produktywnym i wykonać wszystkie ważne prace na czas. Jest tylko jeden warunek, po przeczytaniu tej książki, musisz zacząć stosować zdobytą wiedzę w praktyce, bo bez tego nic się nie zmieni. Znajdziesz w niej więcej informacji na temat często popełnianych błędów i przyczyn dlaczego nie realizujesz wszystkich zadań z list rzeczy do zrobienia. Dowiesz się o różnych popularnych systemach zarządzania czasem i różnych sposobach na tworzenie list rzeczy do zrobienia. Poznasz zalety i wady każdego z tych systemów oraz wskazówki jak możesz z nich skorzystać, aby były skuteczne. Damon Zahariades przeprowadzi Cię też krok po kroku przez cały proces tworzenia skutecznych list „Do zrobienia”, które faktycznie działają. Dzięki czemu Twoje listy naprawdę będą Ci pomagać w realizowaniu kolejnych zadań. Podkręć swoją produktywność Świetnym dodatkiem do tej książki jest blisko 50-stronicowy poradnik „Podkręć swoją produktywność„. Znajdziesz w nim opis dobrych nawyków, które powinieneś w sobie wykształcić, żeby działać bardziej efektywnie i skutecznie. Dzięki nim będziesz mógł czerpać więcej radości z życia i mieć więcej czasu na robienie, rzeczy które są dla Ciebie na prawdę ważne. Te nawyki są jak fundament dla Twojej produktywności, w połączeniu z dobrze skonstruowaną listą „To Do”, sprawią, że będziesz praktycznie nie do zatrzymania. Każdy cel jaki sobie postawisz, prędzej czy później stanie się Twoim udziałem i sięgniesz po niego. Zbuduj doskonałą listę rzeczy do zrobienia. Osiągnij wyższy poziom produktywności. Zrób to co masz zrobić!
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- To-Do List Formula: A Stress-Free Guide To Creating To-Do Lists That Work!
- Tłumaczenie:
- Joanna Sugiero
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-6201-7, 9788328362017
- Data wydania książki drukowanej:
- 2020-06-03
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-6202-4, 9788328362024
- Data wydania ebooka:
- 2020-06-02 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- ISBN Audiobooka:
- 978-83-283-6546-9, 9788328365469
- Data wydania audiobooka:
- 2020-06-23 Data wydania audiobooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Format:
- 140x208
- Numer z katalogu:
- 109228
- Rozmiar pliku Pdf:
- 1.6MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 3.3MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 7.1MB
- Rozmiar pliku mp3:
- 199.0MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Kompetencje osobiste
Motywacja
Rozwój osobisty
Spis treści książki
- Powód 1. Nie rozumiesz celu tworzenia tych list 21
- Powód 2. Nie określasz terminów wykonania poszczególnych prac 23
- Powód 3. Listy są za długie 24
- Powód 4. Twoje listy są zbyt zróżnicowane 25
- Powód 5. Masz zbyt wiele możliwości do wyboru 27
- Powód 6. Nie określasz kontekstu poszczególnych zadań 29
- Powód 7. Zadania są zdefiniowane zbyt szeroko 30
- Powód 8. Twoje zadania nie są powiązane z konkretnymi celami 32
- Samoocena: jak skuteczne są Twoje listy rzeczy do zrobienia? 34
- Jak negatywne emocje obniżają Twoją produktywność? 36
- 1. Rozbudowana lista all inclusive 39
- 2. System "zadanie + data rozpoczęcia + termin wykonania" 41
- 3. Dwie listy: główna i codzienna 42
- 4. Strategia "3+2" 44
- 5. Reguła "1 - 3 - 5" 47
- 6. System oparty na projekcie 48
- 7. Metoda 3NZ 50
- 8. Metoda kanban 52
- 9. System matrycy 55
- 10. Getting Things Done (GTD) 57
- Getting Things Done - czy to działa? 60
- Krok 1. Oddziel obecne zadania od przyszłych 64
- Krok 2. Zdefiniuj zadania oparte na pożądanych rezultatach 65
- Krok 3. Podziel projekty na pojedyncze zadania 67
- Krok 4. Określ termin każdego zadania 69
- Krok 5. Ogranicz liczbę bieżących zadań do siedmiu 71
- Krok 6. Uporządkuj zadania według projektów, rodzaju albo miejsca 73
- Krok 7. Usuń z listy niepotrzebne zadania 76
- Krok 8. Oszacuj, ile czasu zajmie Ci wykonanie każdego z zadań 79
- Krok 9. Opisując zadanie, używaj czasownika mówiącego o działaniu 81
- Krok 10. Zidentyfikuj zadania, które wymagają zaangażowania innych osób 83
- Wskazówka 1. Prowadź listę "małych zadań" 88
- Wskazówka 2. Nie pozwól, żeby lista Cię przerosła 90
- Wskazówka 3. Zdefiniuj swoje listy według kontekstu 91
- Wskazówka 4. Przeprowadzaj cotygodniowe przeglądy 92
- Wskazówka 5. Aktualizuj swoją listę celów 95
- Wskazówka 6. Nie ugrzęźnij w metodologii 97
- Wskazówka 7. Zbuduj system, który działa u CIEBIE, i stosuj go 99
- Wskazówka 8. Bądź konsekwentny 100
- Co zrobić, gdy noga Ci się powinie? 102
- Argumenty za metodą kartki i długopisu 105
- Argumenty za prowadzeniem list zadań w internecie 107
- Jak stworzyć listę rzeczy zrobionych? 116
Prezent dla Ciebie 7
Przedmowa 9
Rozdział 1. Jaki jest cel Twojej listy rzeczy do zrobienia? 13
Rozdział 2. Paradoks wydajności, czyli dlaczego Twoje listy blokują Ci drogę do sukcesu 17
Rozdział 3. Dlaczego nie skreślasz wszystkich punktów z listy? 21
Rozdział 4. Dziesięć najpopularniejszych systemów tworzenia list 39
Rozdział 5. Jak stworzyć doskonałą listę rzeczy do zrobienia? 63
Rozdział 6. Jak stosować sprawnie funkcjonujący system list rzeczy do zrobienia? 87
Rozdział 7. Offline czy online - gdzie prowadzić listy rzeczy do zrobienia? 105
Rozdział 8. Jak zsynchronizować kalendarz z listami rzeczy do zrobienia? 111
Rozdział 9. Czym jest lista rzeczy zrobionych (i czy warto ją prowadzić)? 115
Rozdział 10. Uwagi końcowe na temat tworzenia skutecznych list rzeczy do zrobienia 119
Czy mogę Cię prosić o małą przysługę? 121
O autorze 123
Podkręć swoją produktywność 125
Onepress - inne książki
-
Publikacjami poświęconymi zarządzaniu projektami można wypełnić całe biblioteki. Dostępne są niemal encyklopedyczne kompendia wiedzy na ten temat, wyjaśniające metodologie prowadzenia projektów, sposoby ich klasyfikacji czy też przewagi i niedociągnięcia poszczególnych z nich. Z licznych pozycji ...
10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych 10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)37.17 zł
59.00 zł(-37%) -
Branża IT jest dość nietypowa. Poza nielicznymi wyjątkami ― jak specjaliści od sprzętu ― większość osób realizujących projekty informatyczne, tworzących oprogramowania i podtrzymujących działanie systemów może pracować zdalnie. Co więcej, zdalnie oznacza czasem operowanie z drugiego k...(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)
37.17 zł
59.00 zł(-37%) -
Social media stały się naszą codziennością. Budzimy się rano i zaglądamy do telefonu - w zależności od wieku i bańki, w której funkcjonujemy, są to Facebook, Instagram, X (dawny Twitter), TikTok, YouTube... Sprawdzamy, co słychać u znajomych i co się wydarzyło na świecie w czasie, gdy spaliśmy. A...
Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)37.17 zł
59.00 zł(-37%) -
W social mediach autentyczność to potęga ― ludzie ją doceniają i nagradzają. Przybywa obserwujących, siła marki rośnie. A czy jest ktoś bardziej prawdziwy niż człowiek, który w mediach społecznościowych występuje osobiście, korzystając przy tym ze swojego potencjału wyrażonego ciepłym głose...(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)
37.17 zł
59.00 zł(-37%) -
Era sztucznej inteligencji, która potrafi przeszukać, skompilować i (niemal) twórczo przekształcić nieskończone zasoby internetu w spójny, mający sens artykuł, właśnie nadeszła. ChatGPT jest powszechnie przedstawiany jako bat na copywriterów. W kilka sekund, szybko i sprawnie robi to, co człowiek...
Biblia webwritingu. Jak pisać teksty w czasach, gdy sztuczna inteligencja robi to szybciej i nikt ich nie czyta, bo wszyscy wolą wideo Biblia webwritingu. Jak pisać teksty w czasach, gdy sztuczna inteligencja robi to szybciej i nikt ich nie czyta, bo wszyscy wolą wideo
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)34.59 zł
54.90 zł(-37%) -
Ta książka daje zestaw prostych, łatwych w zrozumieniu narzędzi, z których możesz skorzystać natychmiast, by od razu skierować swoją firmę na ścieżkę zwiększania rentowności. Przekonasz się, że szybkość decyzji odgrywa tu decydującą rolę — miliony przedsiębiorstw działają bez aktualnego pla...
TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)31.44 zł
49.90 zł(-37%) -
UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie spr...(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)
49.77 zł
79.00 zł(-37%) -
Growth hacking to jedna z metodyk prowadzenia działań marketingowych, sprzedażowych i rozwoju produktu, w której celem aktywności nie są największe zasięgi, a dotarcie do możliwie najlepiej określonej grupy docelowej. Oczywiście przy zachowaniu jak najniższego kosztu tego procesu. Gdy się nad tym...
Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Rozmowa o pensji należy do tych, do których nikt nas nie przygotowuje. Ani w domu, ani w szkole, ani na studiach ― nawet ekonomicznych ― nie skupiamy się na tym, co naprawdę potrafimy i jak wyceniamy swoje umiejętności. Często nie wiemy nawet, jaka miesięczna kwota wynagrodzenia byłab...
Wynagrodzenie odczarowane. Skąd się bierze płaca i ile mogę zarabiać? Wynagrodzenie odczarowane. Skąd się bierze płaca i ile mogę zarabiać?
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Czy wiesz, czym są ETF-y (z ang. exchange traded funds)? Tym akronimem, coraz popularniejszym w świecie finansów, określa się produkty, które można umieścić między tradycyjnymi funduszami inwestycyjnymi a akcjami. Z roku na rok rośnie grono zwolenników ETF-ów ― zarówno za granicą, jak i w P...
ETF-y, czyli działasz lokalnie, zarabiasz globalnie. Kompleksowy przewodnik dla polskiego inwestora ETF-y, czyli działasz lokalnie, zarabiasz globalnie. Kompleksowy przewodnik dla polskiego inwestora
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Sposób na listę to-do. Twórz listy zadań, które nie stresują a pomagają! Damon Zahariades (3) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(1)
(1)
(0)
(0)
(1)
(0)
więcej opinii