Recenzje:
Osoby, które pociąga PR polityczny i spin doctoring w polskim wydaniu powinny natomiast sięgnąć po lekturę z serii „Ten wredny PR – 2009. Jak Public Relations zmieniło Polskę“, wydaną przez wydawnictwo One Press. Książka pokazuje kulisy debat politycznych, kreowania newsów i wykorzystywania medialnych rekwizytów dla zdobycia popularności lub osiągnięcia medialnych celów. Jest to kolejne dzieło zbiorowe, pokazujące różnorodne spojrzenie na PR okiem nie tylko PR-owców, ale także trenerów, coachów oraz samych dziennikarzy. To, co łączy wszystkie zebrane w niej historie, to nietuzinkowe myślenie o doradztwie komunikacyjnym, wychodzenie poza utarty schemat i odważne przełamywanie obowiązujących standardów. W PR trzeba być bowiem nie tylko super strategiem, korzystającym z doświadczenia najlepszych specjalistów czy dobrym rzemieślnikiem, sięgającym po wiedzę wybitnych profesorów i znanych praktyków, ale także odważnie wytyczać nowe trendy, o czym starają się przekonać nas autorzy ostatniej pozycji.

proto.pl Iwona Kubicz


O Public Relations pisze się dużo zarówno w pozytywnym, jak i negatywnym kontekście. Określeniem Public relations często też „na wiatr” i w niewłaściwym kontekście rzucają politycy. Wydana przez wydawnictwo Helion książka Ten wredny PR 2009. Jak Public relations zmieniło Polskę to nic innego jak spojrzenie okiem znanych dziennikarzy i publicystów na rolę Public Relations w naszej rodzimej polityce. Tę książkę polecał podczas jednego z wykładów jeden z wykładowców. Teraz postanowiłam po nią sięgnąć. Nie jest to książka dla tych, którzy szukają teoretycznego kompendium wiedzy na temat PRu politycznego. Jest to raczej zbiór prezentujący punkty widzenia osób będących bacznymi obserwatorami życia politycznego w Polsce. Wypowiadają się Katarzyna Kolenda-Zaleska, Monika Olejnik, Sebastian Chachołek, Wiesław Gałązka, Andrzej Mleczko, Marek Skała, Wojciech K. Szalkiewicz, Jacek Żakowski. Znani i cenieni publicyści. Książka jest zbiorem wcześniej już publikowanych artykułów i felietonów. Dobrym jej uzupełnieniem jest rozdział zawierający publikacje Marka Skały. Wydaje się on być bardziej merytoryczny (z punktu widzenia teoretyków PRu). Humoru dodaje rozdział z grafikami Andrzeja Mleczki – w tym przypadku jak zwykle można liczyć na dawkę dobrego humoru i trafnych komentarzy. Polecam zajrzeć do książki tym, którzy interesują sie marketingiem politycznym – dla skonfrontowania własnych obserwacji zachowań polityków w Polsce oraz ich podejściem do PRu. Również tym, którzy cenią uporządkowaną wiedzę praktyczną połączoną z komentarzem do zastosowanych rozwiązań.

marketingdokobiet.pl 2011-09-07


Wartość książki polega między innymi na tym, że nie jest oderwanym od życia zbiorem encyklopedycznych ustaleń, lecz refleksją osób, które są bezpośrednimi uczestnikami, twórcami i odbiorcami sytuacji, zdarzeń public relations - Katarzyna Kolenda-Zaleska, Monika Olejnik, Sebastian Chachołek, Wiesław Gałązka, Andrzej Mleczko, Marek Skała, Wojciech K. Szalkiewicz, Jacek Żakowski.
Autorzy z wrodzoną sobie i znaną z telewizji bezpośredniością, a chwilami wręcz bolesną szczerością, opowiadają przystępnym językiem o mechanizmach public relations w Polsce, o wpływie tych praktyk na życie polityczne i gospodarcze w naszym kraju.
Można mieć do nich, Autorów, różny stosunek, można ich lubić lub wręcz "nie trawić’, ale warto ich posłuchać (poczytać), gdyż taki, miedzy innymi, jest obraz public relation w Polsce i warto rozważać o realiach, a nie tylko akademickich teoriach.

legologos.blog.polityka.pl


Tak wielu znanych nazwisk Wydawnictwo Onepress jeszcze nigdy nie zgromadziło między okładkami jednej książki. Katarzyna Kolenda-zaleska, Monika Olejnik, Andrzej Mleczko czy Jacek Żakowski -to tylko niektórzy z zabierających głos w dyskusji pod tytułowym hasłem "Ten wredny PR 2009. Jak Public Relations zmieniło Polskę". A ponieważ to zbiór refleksji opisujących rzeczywistość spod znaku PR tu i teraz - jak najszybciej trzeba po nie sięgnąć. Bo realia zmienne są niczym kobiety -jutro możemy ich już nie poznać, a książka nabierze archiwalnego charakteru. Więc kujmy żelazo, bierzmy się za lekturę - póki gorące.
Zwłaszcza że to lektura niekoniecznie dla każdego przyjemna, ale z pewnością łatwa, bo przybrana w formę felietonów. Dłuższych, krótszych, a nawet... jednozdaniowych (jak w przypadku Andrzeja Mleczki). Autorzy- sypiąc aktualnymi przykładami - zajmują się "pijarem", jako zespołem pokracznych działań wizerunkowych-jaki Public Relations, traktowanym jako normalna dziedzina wiedzy i rzetelnego biznesu.

POLSKA - DZIENNIK ŁÓDZKI Marek Niedźwiecki, 19/10/2009


Książka "Ten wredny PR 2009", to zbiór krótkich felietonów autorstwa przedstawicieli świata mediów i branży public relations. Trudno doszukać się tu definicji public relations. Ale za to czytelnik znajdzie humor, trafne spostrzeżenia oraz cięte pointy. "Raz jest śmieszna, raz smutna, czasami wredna, ale zawsze szczera - taka jest nasza książka o wrednym PR 2009".

HOME & MARKET