Recenzje:
Obrazowe historie, ciekawe przykłady, trafne spostrzeżenia, oraz czasami niezrozumiały język. Tak mógłbym bardzo pobieżnie opisać tę książkę. Cała koncepcja opiera się o wskazanie drogi myślenia zintegrowanego - zamiast wybierania jednej opcji albo drugiej stworzyć zupełnie nową - trzecią. I to do mnie trafiło. Bardzo trafiło. Czasami jesteśmy w sytuacjach, kiedy naprawdę wydaje się, że są tylko dwa wyjścia. Jednak Roger Martin w swej publikacji pokazuje jak najlepsi z najlepszych tworzą trzecie, zupełnie niespotykane dotąd rozwiązanie. Cechą charakterystyczną prezesów firm opisanych w książce jest to, iż unikają upraszczania problemów jakie przed nimi stoją. Analizując możliwe rozwiązania skupiają się na wielu zmiennych, przez co wybór staje się dużo cięższy ale trafniej odpowiada rzeczywistości. …Myślenie integracyjne sprawia, że - jak to powiedział poeta Wallace Stevens - mamy „wybór nie pomiędzy, ale z”… Na książkę trafiłem w perfekcyjnym momencie, ponieważ stoję przed bardzo trudnym wyzwaniem, a czytając kolejne wciągające historie, czułem radość wierząc, że zawsze jest trzecie jeszcze lepsze wyjście. Autor pokazuje jak do tego trzeciego wyjścia dojść. Z czystym sumienie polecam tę książkę każdej osobie, a zwłaszcza osobom stojącym przed trudnym wyborem. W skali od 1 do 10 (10 - najlepsza) przyznaję 8.

neoma.pl Dawid


Myślenie jest złotem. Ciężko jest, pisząc książkę o efektywnym wykorzystywaniu kreatywnego myślenia w zarządzaniu, nie popaść w banały. Jednym ze sposobów, by tego uniknąć, jest przedstawienie konkretnych przypadków i przykładów kreatywnego myślenia z życia korporacji i kierujących nimi menedżerów. Właśnie w taki sposób Martin próbuje przedstawić ważkość myślenia integracyjnego w nowoczesnym zarządzaniu. Czy to mu się udaje? Dla każdego, kogo fascynuje uczenie się od najkreatywniejszych ludzi z branży marketingowej, "Niepokorny umysł" może dostarczyć solidnych przykładów z życia takich guru marketingu, jak A. G. Lafley z P&G czy Isador Sharp.

Brief Monika Szymańska, 25/04/2009