Recenzje:
Marka osobista brzmi górnolotnie, ale w rzeczywistości dotyczy każdego z nas, bo marka osobista to nic innego jak opinia o tobie na rynku pracy. Niezależnie od tego, czy jesteś księgarzem, marketingowcem czy nauczycielką możesz zbudować sobie pozycję eksperta. Rynek pracy cały czas się zmienia - dziś pracujesz w korporacji, ale jutro możesz mieć własną firmę lub świadczyć usługi jako niezależny doradca. W każdej sytuacji występujesz pod swoim nazwiskiem. To ono ma gwarantować jakość. Dlatego przez chwilę spójrz na siebie jak na markę. Co ci się w sobie podoba? Co nie pasuje? Co warto zmienić? I najważniejsze - gdzie widzisz siebie za kilka lat? WRAŻENIE, JAKIE ROBISZ NA LUDZIACH Marka osobista to zbiór cech, jakie przypisują nam inni i na podstawie których wyrabiają sobie o nas opinię, a ta wpływa na naszą pozycję w miejscu pracy, w rodzinie, w życiu. Trenerka biznesu Joanna Malinowska-Parzydło do najważniejszych cech osoby, która ma silną markę - czyli mówiąc prościej: cieszy się zasłużoną dobrą opinią w środowisku - zalicza m.in. odwagę, zaangażowanie społeczne, kompetencje, wierność swoim wartościom i zdolność do przekraczania granic. W książce ?Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą" trenerka wprowadza pojęcie ?kapitału reputacji" i tłumaczy, że jest to ?wartość człowieka dla jego otoczenia oraz suma opinii ludzi, którzy mają z nim do czynienia". Reputacja to coś wiecej niż wizerunek, z którym bywa mylona. Zbudowana jest wokół osobistej wiarygodności, spójności, przewidywalności, jakości relacji i komunikacji z innymi oraz tradycyjnie rozumianej przyzwoitości. ?Walutą kapitału reputacji jest zaufanie" - pisze Joanna Malinowska-Parzydło. Wizerunek to nasza kreacja, to, jak chcemy być postrzegani przez otoczenie. Reputacja to opinia innych o nas. Zatem, gdy w nowej pracy proszą cię o referencje i pytają o opinię byłych szefów, to znaczy, że twój przyszły pracodawca czy klient chce poznać twoją reputację. To właśnie ona decyduje o etacie, ba, nawet o tym, czy znajdziesz się w doborowym gronie ekspertów. Twoja kariera, ale też twoje miejsce w życiu jest sumą wrażeń, jakie zrobiłaś na ludziach, którzy się z tobą zetknęli. Pamiętaj więc, że wiele zależy od tego, jak komunikujesz się z innymi i czy umiesz pokazać im swój potencjał. PRACUJESZ NA SWOJE NAZWISKO Wyrobienie marki to długookresowe i strategiczne zarządzanie sobą. Od czego zaczać? Od odpowiedzi na pytania: Kim jestem? Co chcę osiągnąć w życiu? Potem daj się poznać, ale nie wszystkim - w myśl zasady: "Nieważne, jak mówią, byle nie przekręcali nazwiska" - tylko tym, wśród których chcesz zbudować sobie opinię specjalisty. Uzupełniaj wiedzę i dziel się nią, zdobywaj kompetencje i wykorzystuj je do tworzenia standardów. Pamiętaj, że budowanie własnej marki to długofalowa inwestycja - nie przyniesie natychmiastowego zwrotu, ale jeśli osiągniesz pozycję eksperta, będziesz mogła dyktować swoje warunki. Nowe technologie i media społecznościowe oferują wiele bezpłatnych rozwiązań. Wystarczy założyć blog, fanpage na Facebooku czy kanał w YouTubie i pokazywać się w roli specjalisty. Nauczycielka angielskiego może przygotować cykl kilkuminutowych lekcji i udostępnić je w Internecie, księgarz pisać o literaturze, przewodnik zadbać o takie zdjęcia na Instagramie, że oglądający tylko z nim zechce pojechać w kolejną podróż. Każdy ma jakąś markę - tylko od ciebie zależy, jaką reputację będzie miało twoje nazwisko. A dobra reputacja oznacza nie tylko więcej lepszych propozycji zawodowych, ale też, a może przede wszystkim, życie z pasją, bycie szczęśliwym i spełnionym.

Magazyn SENS


Jesteś marką, Joanna Malinowska – Parzydło – to nie jest lektura, którą autorka przygotowała z myślą, by przekonać cię do budowy marki osobistej. Jej celem jest utwierdzenie cię w przekonaniu, że MUSISZ to robić. Możliwe, że nasuwa ci się pytanie – po co w ogóle zawracać sobie tym głowę? Choćby z tak prozaicznego powodu jak efekt halo. Ładnym osobom przypisujemy niemal automatycznie pozytywne cechy. Tak samo działa to z osobami, które dbają o swoją markę osobistą – możemy ich nie znać, ale uważamy, że na pewno są ekspertami w swoich dziedzinach. Spójność twojej ścieżki zawodowej, publikacja treści na poważanych portalach, udział w konferencjach i zadbane media społecznościowe uczynią cię osobą na którą inni patrzą z podziwem. Otwiera tym samym nowe furtki, przyciągasz do siebie nowe osoby, składane są ci propozycje pracy czy wystąpień na konferencjach. Temat rzeka, ale od tego masz właśnie książkę. Muszę zaznaczyć, że napisana jest od początku do końca w dość formalny sposób – taki jaki używają osoby na wyższych stanowiskach. Zapoznaj się z blogiem autorki – jeśli jej język ci odpowiada to jest szansa, że książka również przypadnie ci do gustu. Sam swego czasu przygotowałem rozbudowany wpis na temat marki osobistej.

jakzarabiacpieniadze.com.pl Mateusz Kiszło; 2016-12-20


Czym jest dla Ciebie marka? Co to jest autentyczność? Czy tworząc swój wizerunek myślisz o tym, że możesz być marką i to marką premium? Otóż Jesteś marką czy tego chcesz czy nie. Jedynie od Ciebie zależy, jak będziesz postrzegany przez innych. O tym, czym jest marka osobista i w jaki sposób ją rozwijać można dowiedzieć się z publikacji Wydawnictwa OnePress – Jesteś marką autorstwa Joanny Malinowskiej-Parzydło.

Książka Jesteś marką omawia bardzo dokładnie zjawisko marki osobistej, które coraz częściej pojawia się w kontekście content marketingu oraz marketingu bazującego na autentyczności. Ciekawie o tym pisze również w swojej książce Autentyczny copywriting Anna Piwowarska.

W publikacji autorstwa Joanny Malinowskiej-Parzydło znajdziemy nie tylko wyjaśnienie czym jest marka, ale także przeczytamy o tym, w jaki sposób możemy zbudować swoją markę osobistą. Jednak nie są to „tanie sztuczki” marketingowe. Wiedza przekazana w książce pozwala na budowanie autentycznego wizerunku, który wzmacnia siłę marki, a co za tym idzie również i naszych działań. Autentyczność pozwana na zbudowanie wokół siebie dobrej aury budzącej zaufanie (nie tylko w odniesieniu do biznesu, ale i w życiu prywatnym), co owocuje stworzeniem autorytetu dla osób zebranych wokół marki.

Książka została podzielona na kilka rozdziałów, w których opisane zostały najważniejsze kwestie dotyczące poszczególnych zagadnień związanych z marką osobistą. Na końcu każdego z rozdziałów znajduje się podsumowanie, w którym ujęte są najważniejsze zagadnienia. Duża ilość tabel, wykresów i cytatów sprawia, że książkę czyta się szybciej i o wiele przyjemniej, a dodatkowo można lepiej zapamiętać najważniejsze dla nas rzeczy. Autorka umieściła tu także sporo życiowych przykładów, a także zadań dla czytelników.

Książka jest napisana ciekawym i przystępnym językiem. Z uwagi na to, że omawia całościowo tematykę marki osobistej, najbardziej przyda się osobom, które po raz pierwszy mają styczność z tym tematem i chcą poszerzyć swoją wiedzę, a także zastosować ją w praktyce.

Czytając Iwona; 2016-09-29


Zgodnie z zapowiedzią na FB blogu, co piątek będę dzielić się z Wami książkami, które przeczytałam i do jakich warto sięgnąć chcąc rozwijać się jako coach, trener i ludzki lider. Nie zawsze będą to obszerne recenzje, ale obok tej pozycji nie mogłam przejść obojętnie. To jedna z tych książek, która zmieniła mi perspektywę. Tym razem mowa o „Jesteś marką” autorstwa Joanny Malinowskiej-Parzydło.

„Jesteś marką” – to hasło jeszcze do niedawna wywoływało we mnie lekki grymas zniechęcenia. Jak można o Człowieku mówić, że jest marką?, Jak można tak uprzedmiotawiać Osobę?, Co to za kolejny nieludzki trend? – pytałam samą siebie, tak naprawdę nie szukając odpowiedzi. Postanowiłam więc pewnego dnia chwycić byka za rogi i sięgnąć po literaturę, która dotyka sedna tego tematu. Jakież było moje zaskoczenie. Definicja bycia marką jaką przyjmuje Pani Joanna i mi w duszy gra!

"Marka osobista to efekt poznania samego siebie oraz budowania reputacji i relacji opartych na zaufaniu, a nie lansowaniu się i udawaniu kogoś, kim się nie jest. To konkurowanie wartościowym wnętrzem, spójność pomiędzy podejmowanymi działaniami a komunikowanymi wartościami oraz osobista wiarygodność. Twoja marka to esencja tego, co jest w Tobie najbardziej wartościowe, unikalne, najlepsze i potrzebne innym."

Taką marką, to ja mogę być! Przecież dokładnie tym bardzo często zajmuję się pracując z Klienami podczas sesji coachingu. Dokładnie w takich budowach marek towarzyszę jako trener. Ba, takimi też widzę liderów, którzy realizują mój wymarzony „leadership po ludzku”, bo przecież zaufanie i autentyczność to jego główne filary. Książka więc idealnie przyda się i coachom i trenerom i ludzkim liderom. Mogą dzięki niej na chwilę zatrzymać się i poprzyglądać samemu sobie i swojej reputacji, którą autorka opisuje tak:

​"Twoja reputacja to finalne wrażenie i zaufanie do Ciebie, które zostawiasz po sobie. To opinie, które wypełniają miejsce po Tobie, kiedy odchodzisz z pracy lub życia."

Ileż myśli ta definicja teraz przywołuje, ileż obrazów… Co po sobie zostawiłeś w pracy X, a co w Y? Co wypełniło po Tobie miejsce w relacji z osobą A, a co z osobą B? Co po sobie zostawisz, gdy odejdziesz na zawsze?

Liderzy znajdą w „Jesteś marką” inspirujące wskazówki do bycia skutecznymi szefami. Chociażby zasady wikinomii, czyli systemu wymiany informacji, wiedzy, spostrzeżeń między internautami opartego na partnerstwie i prowadzącego do nowych odkryć, podsuwają wiele cennych refleksji. Lider na pewno czerpie z tych zasad zachętę do bycia otwartym, a także do budowania swojego autorytetu nie na władzy, tylko na mądrym angażowaniu ludzi, dobrej komunikacji i oferowaniu korzyści oraz dzieleniu się wiedzą i doświadczeniem.

Książka poza samym podejściem, zawiera też liczne wartościowe pytania skłaniające do pogłębionej autorefleksji. Chociażby takie: Jaki jest Twój życiowy fundament? Czego ludzie mają oczekiwać po kontaktach z Tobą? Czego jesteś obietnicą? Przechodząc kolejne rozdziały i wypełniając zaproponowane ćwiczenia można dookreślić swoją „mantrę marki”, znaleźć co jest dla nas tak naprawdę ważne. Dostajesz i meteorytykę i narzędzia i przestrzeń na osobiste odkrycia. Warto więc po książkę sięgnąć, nawet bardzo warto!;) Niech te słowa Pani Joanny:

"Spotkałam w swoim życiu zbyt wielu ludzi, którzy mieli potencjał, a nie wykorzystali go, bo nigdy nie zadali sobie trudu, żeby „ogarnąć” siebie, poświęcić czas samemu sobie i zastanowić się, co chcą osiągnąć w życiu, czego w tym celu potrzebują, kiedy planują to zrobić i jak się upewnią, że osiągnęli sukces."

będą dla Ciebie takim pozytywnym kopniakiem do działania, bo Ty też masz potencjał, bo może to właśnie jest Twój czas żeby się „ogarnąć”. Nie lansuj się, tylko się poznaj. Nie udawaj, tylko poszukaj siebie.

Jeśli interesuje Cię temat budowania osobistej marki, takiej właśnie opartej na wartościach, to warto zajrzeć jeszcze na blog Agnieszki Walczak-Skałeciej. Znajdziecie tam mnóstwo inspiracji i wartościowych treści w tym temacie. Agnieszka pięknie pisze o tym jak silne marki zmieniają świat. Na pewno Ty też możesz być właśnie taką marką!

www.joannagrela.pl Joanna Grela; 2016-07-29


W czasach globalnego marketingu zapominamy czasem, że to ludzie, a nie instytucje  robią ze sobą interesy. Żyjąc w świecie marek firm, produktów i usług bierzemy do ręki książkę, która już swym tytułem objawia prawdę o nas samych, mówiąc „ jesteś marką”.
To nie tylko  lektura o marce osobistej, wprowadzająca nas w arkana personal brandingu. To też historia o życiu, wartościach, odkrywaniu samego siebie i relacjach z innymi, zarówno zawodowych jak i prywatnych. Oparta na osobistych doświadczeniach autorki jest autentyczna i przekonywująca. To lektura obowiązkowa dla wszystkich, bo każdy z nas jest marką.

fashionbusiness.pl


Marka osobista to to, co mówią o tobie inni, gdy nie ma cię w pobliżu. Pamiętaj, że osoba, dla której dziś jesteś klientem, którą potraktujesz z góry lub nie zapłacisz faktury, może kiedyś być twoim klientem lub mieć z nimi styczność.

Internet szybko wystawi ci opinię. Na dobrą pracuje się latami, stracić można ją dosłownie w kilka chwil.

„Ludzie mogą zapomnieć, co powiedziałaś, mogą nie pamiętać, co zrobiłaś, ale nigdy nie zapomną tego, jak się poczuli w twojej obecności.” Oprah Winfrey

„W dzisiejszych czasach marketing to nie jest wojna między różnymi produktami. To wojna wrażeń i przekonań.” Joanna Malinowska – Parzydło

Jak budować silną markę osobistą opartą na zaufaniu?

Buduj życie zawodowe na osobistym potencjale. Dla mnie tym potencjałem jest pisanie, recenzowanie, czytanie, udział w webinarach, przeprowadzanie wywiadów, zgłębianie wiedzy psychologicznej. A dla Ciebie? Bazując na tym, co twoje, zapewnisz sobie nieograniczony dostęp do życiowej energii, nawet jeśli początkowo musisz zaciskać pasa.

Nie podejmuj się działań niezgodnych z wartościami i niespójnych ze stylem życia. Prowadzisz blog o zdrowym odżywianiu? Reklamowanie tabletek na odchudzanie może być strzałem w kolano. Szczycisz się, że rodzina jest dla ciebie najważniejsza, dlatego wybrałaś własny biznes? Jeśli potem nie masz czasu na zabawę z dziećmi, bo tak bardzo pochłania cię praca, przestajesz być spójna z tym, co deklarujesz.

Zawsze dotrzymuj słowa. Co do terminu realizacji, ale też jakości, własnego zaangażowania w projekt. Współcześnie sprzedajesz nie tym, co sama o sobie wspomnisz na stronie, ale rekomendacjami innych klientów. Liczbami, które przemawiają na twoją korzyść, ilością wykonanych projektów na takim poziomie, że nie wstydzisz się opublikować ich w portfolio, ani podpisać swoim nazwiskiem. Inaczej będziesz skazana na konkurowanie cenami.

„Jeśli nie możesz robić rzeczy wielkich, rób małe rzeczy z wielkim zaangażowaniem”

Każdy od czegoś zaczyna, dla wielu copywriterów jest to pisanie tekstów SEO, tworzenie treści na stronę znajomej. Okej, ślęczenie nad tekstem SEO nie ma większego sensu, ale napisanie go poprawnie gramatycznie i wedle wymagań wyszukiwarek, jest niezbędnym minimum! Jeśli nie możesz czegoś zrobić poprawnie, dobrze, w ogóle się za to nie bierz. Nie myśl tylko o tym, że dziś potrzebujesz pieniędzy. Myśl o także o tym, co będzie za pięć lat, czy podejmując określone decyzje, podwyższysz stawki, staniesz się specjalistą, a może wyrobnikiem?

„Oryginalna marka osobista (…) nie jest masowa, tania, powszechnie dostępna, łatwo zastępowalna czy „krzykliwa”. Nie została też zbudowana w oparciu o wizerunek wymyślony przez „eksperta” i nie skutkuje przebraniem człowieka za kogoś innego, niż jest w rzeczywistości, aby finalnie ukryć go pod „opakowaniem” z krzykliwą kokardą, markowym garniturem lub wymyślnym awatarem na potrzeby profilu społecznościowego.” Joanna Malinowskiej – Parzydło

Zatrzymaj się na czas

„Znasz zapewne ludzi, których natychmiast ulokujesz na szczycie listy, świadomie kierujących sobą i swoim życiem. Poznajemy ich po dbałości o drobne elementy składające się na życie, jak dobry sen, poziom życiowej energii, zdrowe jedzenie, nawadnianie organizmu, zdrowie oczu, głęboki i spokojny oddech, wydajne płuca, mocne mięśnie. (…) Są to osoby dbające o ciało i zdrowie, zarządzające własnymi emocjami, spełniające swoje cele, pogodzone ze sobą i z losem („pogodzone” nie oznacza przegrane, tylko zaprzyjaźnione ze sobą i światem), trzymające się blisko swoich wartości, podążające drogą swoich marzeń, pasji i przeznaczenia, dbające o  ważne relacje (…).” Joanna Malinowska – Parzydło

Wewnętrzna spójność, zdrowe ciało i pozytywne emocje rozkwitają na twojej twarzy. Są widoczne w entuzjastycznych ruchach, w spokoju i pewności siebie, której nie może podważyć żadna krytyka, a na nią jesteś podwójnie narażona, bo bardzo denerwujesz innych swoim szczęściem i spełnieniem. W ten sposób poznasz, że budujesz silną markę osobistą.

„Jedyny rodzaj godności, który jest prawdziwy, to ten, którego nie zdoła pomniejszyć brak szacunku innych. Nie pomniejszysz majestatu wodospadu Niagara, plując na niego.”

Anthony De Mello (cytat z książki: „Jesteś Marką” Joanna Malinowskiej – Parzydło).

Niedoskonała Mama Marta Szyszko; 2015-10-06


Dzisiejszy wpis będzie dotyczył książki autorstwa Joanny Malinowskiej - Parzydło Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą i skierowany jest głównie do osób, które pragną rozwijać się i dbać o markę, którą stanowią.
 
Joanna Malinowska - Parzydło jest prekursorką tematyki zarządzania kapitałem reputacji w oparciu o markę osobistą w Polsce. Twórczyni unikalnego procesu BrandYourName®, programów zarządzania marką lidera, marką zespołu, marką przywództwa oraz marką kobiecego przywództwa w firmach. Autorką bloga www.jestesmarka.pl. Jak sama o sobie mówi:
 
Gdybym miała opowiedzieć o sobie w 60 sekund, tak jak uczę moich klientów, moja opowieść brzmiałaby następująco:
Kim jestem
Nazywam się Joanna Malinowska-Parzydło. Jestem mamą Janka i Olka. Żoną Marka. Zawodowo zajmuję się eksperckim wspieraniem ludzi w zarządzaniu kapitałem osobistym i kapitałem reputacji w oparciu o autorską koncepcję marki osobistej, marki lidera, marki kobiecego przywództwa i marki zespołu.
 
Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą to swoisty poradnik jak zbudować silną markę osobistą. Jednak jak zaznacza wielokrotnie sama autorka nie jest to przewodnik, jak w krótkim czasie osiągnąć sukces. To raczej zbiór najistotniejszych wskazówek, na które należy zwrócić uwagę budując swoją markę osobistą tak, aby była ona wiarygodna, solidna i silna. Silna i wiarygodna marka to moment, w którym ludzie pozytywnie wypowiadają się o nas w chwili, gdy nie ma nas obok nich. Z kolei taka sytuacja to wynik naszych codziennych poczynań. Nie raz to co budujemy przez lata może legnąć w gruzach w wyniku naszego nieodpowiednie niego zachowania, prywatnego zdjęcia, które wynikło do sieci a nawet niefortunnego statusu na Fecebooku czy Tweeterze.
 
Silna marka osobista jest efektem strategii opracowanej przez wartościową osobę, świadomego człowieka, który buduje swój autorytet w oparciu o dobrą reputację. Joanna Malinowska-Parzydło próbuje wskazać wszystkie kluczowe zagadnienia potrzebne do tego byśmy świadomie kierowali własnym życiem, podejmowali odpowiednie decyzje a tym samym stali się kreatorami własnej marki osobistej. Książka Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą została podzielona na 8 rozdziałów. Każdy z nich zawiera merytoryczne omówienie danego zagadnienia oraz wiele przydatnych ćwiczeń. Jeżeli zatem sięgacie po tę książkę świadomie, by lepiej przyjrzeć się zagadnieniu marki osobistej, a tym samym rozwijać się przygotujcie zeszyt i długopis a co najważniejsze wykonujcie zawarte w książce polecenia. Na swoim przykładzie wiem, że pomagają one lepiej poznać własną osobę oraz wskazać obszary, nad którymi powinniśmy popracować.
 
Każdy z rozdziałów zakończony jest podsumowaniem dzięki czemu możemy w skondensowanej formie przypomnieć sobie najważniejsze zagadnienia. Warto również zwrócić uwagę na styl. Książka napisana jest lekkim i przystępnym językiem, jednak niepozbawionym pewnego rodzaju elegancji. Sama autorka zwraca uwagę, że również język, którym się posługujemy wpływa na odbiór naszej osoby przez otoczenie. Tam gdzie poruszana tematyka tego wymaga autorka posługuje się językiem fachowym. Całość czyta się bardzo przyjemnie, mimo poruszanej tematyki z książki bije życzliwość oraz ciepłe spojrzenia na drugiego człowieka. Joanna Malinowska-Parzydło dała Czytelnikom swojej książki kompletny zbiór materiałów umożliwiający w jasny sposób stworzyć markę równie silną, jak wiele najlepszych, znanych marek.
 
To pozycja, do której powinno się wracać co jakiś czas, która zawiera mnóstwo cennych wskazówek, i która pozwoli nam w pełni realizować stawiane przez nas cele związane z tworzeniem silnej marki osobistej. Joanna Malinowska - Parzydło ze względu na swoje bogate doświadczenie zna się na rzeczy. Oprócz swoich doświadczeń pokazuje w książce trafne przykłady historii sukcesów różnych ludzi oraz popełnianych przez nich błędów.
Duży plus należy się również za wydanie książki. Twarda solidna okładka, szyte strony oraz specjalna wstążeczka do zaznaczania, w którym miejscu skończyliśmy. Jestem bardzo zadowolona z wydania. Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa OnePress. Polecam ją szczególnie osobom pragnącym zagłębić tajniki tworzenia silnej marki osobistej, świadomym swoich życiowych celów oraz tym, którzy pragną się rozwijać. Niewątpliwie budowanie własnej unikalnej marki osobistej jest rzeczą trudną i długoterminową. Równocześnie to tematem nieco śliskim, gdyż można szybko się „wypalić". Nieustanna praca pomaga zbudować naprawdę coś wyjątkowego i kreować własny wizerunek i siebie. Należy przy tym pamiętać, by robić to tak jak sami chcemy a nie tak, jak oczekują od nas ludzie.

Sztukater.pl Marta


Czy można odnieść sukces i pozostać sobą? Mogłoby się wydawać, że trzeba wybrać. Joanna Malinowska-Parzydło przekonuje, że jest to nie tylko możliwe, ale że prawdziwy sukces związany z budowaniem marki nieodzownie wiąże się z byciem w zgodzie z sobą.

Książka Jesteś marką nie jest poradnikiem w konwencji „jak przekonać do siebie tłumy” czy „jak szybko i na skróty zbić fortunę”. To lektura wymagająca od czytelnika głębokiej refleksji nad sobą, swoimi wartościami, dążeniami. Jednocześnie wszystkie treści służą konkretnemu celowi: budowaniu własnej marki.

Marką jest człowiek, nie produkt, nazwa czy logo firmy. Takie rozumienie budowania marki wymaga więcej, ale też daje szansę na więcej. Marka „Ty” jest trwała, niezależna od miejsca zatrudnienia, bo oparta o znajomość siebie, autentyczne talenty, trzymanie się określonego systemu wartości i zgodna z życiowymi celami, rozumianymi zdecydowanie szerzej niż zawodowy sukces. Autorka namawia do zadbania o to, kim jesteśmy i jak jesteśmy widziani. Każdy jest marką, każdy ma jakąś reputację, niezależnie od tego, czy jest tego świadomy, czy nie. Warto zarządzać marką osobistą tak, aby owa reputacja była zgodna z tym, na czym nam zależy.

Zainteresowani znajdą w książce Jesteś marką wszelkie niezbędne narzędzia, aby móc nad marką popracować, od autorefleksji zaczynając, a na pomiarze skuteczności swoich działań kończąc.

Leaders' Magazine


Kto chce, ten może drwić, kpić i hejtować albo przewracać oczami. A ja i tak myślę, że nawet największy twardziel powinien raz na jakiś czas przeczytać sobie książkę w stylu „Jesteś marką” Joanny Malinowskiej-Parzydło.

To książka o tym, jak być fajnym. I jak umieć to wykorzystać. Fachowo nazywa się to budowaniem i zarządzaniem kapitałem reputacji. Przeglądając kolejne strony tej książki, czytelnik szybko zdaje sobie sprawę, że tu jest trochę o... wszystkim. Garść refleksji dotyczących skutecznej autoprezentacji, wezwanie do ustawicznej pracy nad sobą albo rozważania o potrzebie zachowania zdrowego balansu między pracą a życiem osobistym. Są porady praktyczne. Na przykład takie: „Koło odpowiada 100 proc. Twojego dotychczasowego życia. Podziel je jak tort, proporcjonalnie do czasu, gdy: byłeś autentycznie sobą, grałeś rolę – wskaż oddzielnymi kawałkami tortu, w jakim procencie odgrywałeś daną rolę”. Jest też o tym, żeby się nie przejmować lajkami ani hejtami. Albo używać ładnej polszczyzny (uwaga na słowo „bynajmniej”). Krótko mówiąc, przez trzysta stron Malinowska-Parzydło przekonuje czytelnika, żeby wejrzał w samego siebie. Bo z tego samozrozumienia zrodzą się siła i blask. Autorka właśnie to nazywa naszą własną „marką”, która pomoże nam odnieść sukces. I to długotrwały. To znaczy odporny na nieuchronne zmiany koniunktury, wzloty i życiowe upadki.

Oczywiście, że trochę to wszystko zalatuje banałem. Nieznośny jest również wyświechtany styl „skracania dystansu”, na który zdecydowała się autorka („ta książka może być o Tobie”). Albo infantylizacja czytelnika („kluczyk masz już w dłoni. Co więcej drzwi przed Tobą są tymi właściwymi, jeśli tylko odpowiednio uważnie odbyłeś podróż do wnętrza siebie”). No i te wszystkie emotikony i znaki towaru zastrzeżonego. Dość jednak taniego narzekactwa. Bo ta książka ma także wiele plusów.

Wśród nich ten najważniejszy. Takie lektury po prostu są potrzebne. Nie mówię, żeby czerpać z nich całą wiedzę o otaczającym nas świecie. Ale nie widzę żadnych przeszkód, by nie potraktować ich jako odtrutki na codzienny pracowy kołowrót. I tak samo jak nawet największy życiowy sceptyk powinien sobie od czasu do czasu obejrzeć komedię romantyczną, tak samo i zaprawiony w bojach korporacyjny twardziel może sobie książkę Malinowskiej-Parzydło przejrzeć. I dzięki niej znaleźć garść inspiracji, jak zawiadować swoim życiem zawodowym. A niech nawet zrobi sobie tę tabelkę dzielącą kontakty na „kałuże” i „oceany”. Albo wymyśli sobie (choćby dla hecy) życiową mantrę na wzór sloganów korporacyjnych. Dlaczego nie?! A nuż pomoże mu to w ogarnięciu zawodowego i życiowego chaosu wokół. Zwłaszcza że książka „Jesteś marką” jest bardzo mocno osadzona w polskim korporacyjnym kontekście (autorka przez wiele lat była szefem HR-u w telewizji TVN). I choć Malinowska-Parzydło pozostaje pod silnym wpływem dominujących anglosaskich teorii zarządzania i HR-u, to jednak widać, że wyrosła w polskim korpoklimacie. Rynku młodym i podszytym ciągłym drżeniem o to, co przyniesie przyszłość.
Czytajcie więc takie książki, jak ta Joanny Malinowskiej-Parzydło. One też istnieją i mają swoje miejsce na półce ekonomiczno-biznesowych poradników. A potem wróćcie do normalnego życia. Które oczywiście nigdy nie będzie takie proste.

DZIENNIK GAZETA PRAWNA Rafal Woś; 2015-09-18


,,To nie jest książka o tym, jak się lansować. Ani o tym, jak udawać kogoś innego. Jest o tym, jak konsekwentnie budować trwały sukces osobisty dzięki autentyczności i byciu sobą. ”

Joanna Malinowska–Parzydełko przez wszystkie lata ścieżki zawodowej dbała o tworzenie niezależności. Opierała się na tym, w czym jest dobra, a nie w związku z logo firmy, która ją zatrudniała. Spostrzeżeniami dzieliła się na prowadzonym blogu, z czasem pozyskując duże grono stałych czytelników na całym świecie. W tym roku wydała własną powieść. Podeszła do opisywanego tematu profesjonalnie, udzielając wiele wskazówek i propozycji umożliwiających samorozwój.

,,Moje doświadczenia pokazują, że ludzi można podzielić na dwie kategorie. Do pierwszej należą osoby, które żyją z wizją swojego życia, realizują swoje cele, (...) wiedzą, kim są i kim chcą się stać. Druga grupa to ludzie, którzy uważają, że planowanie i zarządzanie to sfera korporacji, a oni sami żyją, akceptując to, co im świat przyniesie. (...) Ta książka z pewnością przypadnie do gustu tym pierwszym i może wzbudzić niechęć u drugich. ”

Czy tego chcesz, czy nie, jesteś marką – codziennie kształtujesz indywidualny wizerunek i stajesz się świadectwem oferowanych usług.

W książce znajduje się wiele przydatnych zaleceń popartych refleksyjnymi pytaniami. Urozmaicają je trafne przykłady historii sukcesów różnych ludzi oraz popełnianych przez nich błędów. Podział poszczególnych rozdziałów, dopasowana czcionka i odpowiednia interlinia ułatwiają czytanie, sprawiając, że czytelnik przedziera się przez kolejne strony bez kontroli nad czasem. Zadbano nawet o miejsca umożliwiające zrobienie krótkich notatek. Osobiście nie skorzystałam z tej opcji – żałowałabym pisania po tak dobrze zrobionej książce. Wydanie jest świetne, jedne z najładniejszych, jakie widziałam. Idealnie odwzorowuje główną myśl tej publikacji. Lekturę umila także przystępny styl autorki – wciąż fachowy, ale jednocześnie pełen życzliwości, ciepłego spojrzenia na drugiego człowieka.

Koncepcja zarządzania sobą nie musi być ofertą dla wszystkich. To propozycja dla ludzi świadomych siebie, relacji z innymi i swoich potrzeb, aktywnie śledzących zmiany zachodzące wokół nich. ,,Jesteś marką” przypadnie do gustu osobom z ambicjami, które czują potrzebę pozytywnych zmian i potrafią do nich konsekwentnie dążyć.
 

Lubimy Czytać Anna Zborowska


Marka to nie towar, logo czy nazwa. To zdecydowanie więcej. To obietnica jakości, idea łącząca ludzi o podobnym stylu życia lub identyfikujących się z określonymi wartościami oraz tworzenie tradycji opartej na zaufaniu i przywiązaniu. Przy wyborze towarów i usług kierujemy się często właśnie marką. Dlaczego?

Ekspertka w dziedzinie kreowania marki osobistej, Jesteś markąkomunikacji i zarządzania, Joanna Malinowska-Parzydło, wyjaśnia w swojej książce „Jesteś marką”, czym marka jest, a czym nie jest, jakie niesie z sobą korzyści i zobowiązania. Udowadnia też, że każdy z nas jest marką, tyle że nie produktową, a osobową. Definiuje markę osobistą jako kombinację wrażeń, wywołanych przez nas w odbiorcy, odczuć, skojarzeń, emocji, opinii o nas w oparciu o naszą reputację, wiarygodność, zaufanie do nas, spójność deklarowanych przez nas wartości z naszymi działaniami. Krótko mówiąc – nasza marka osobista to całokształt postrzegania nas przez innych, zarówno w życiu zawodowym, jak i osobistym. Jeśli wypracowaliśmy silną markę, będziemy postrzegani przez innych jako osoby, z którymi warto wchodzić w relacje, które warto zatrudniać lub dla których chce się pracować, które są dobrymi partnerami życiowymi, wnoszą coś unikalnego w życie innych ludzi, w otoczenie i miejsce pracy. Aby jednak mieć tak cenioną wśród innych markę, trzeba być sobą i siebie samego poznać. Odkryć i dopracować swoje mocne strony, ujednolicić przekaz, dotrzymywać obietnic, postawić sobie cele i co równie ważne – nauczyć się komunikować innym, kim jesteśmy i czego mogą od nas oczekiwać. Cały ten proces autorka rozłożyła na etapy, przez które przeprowadza nas w swojej książce, pomagając w postawieniu diagnozy (samouświadomienie, rozpoznanie sytuacji) i opracowaniu strategii.

Joanna Malinowska-Parzydło to między innymi trenerka biznesu i doradca w kwestii zarządzania kapitałem intelektualnym przedsiębiorstw, osoba z bogatym doświadczeniem, założycielka Personal Brand Institute, w którym realizuje swój autorski proces budowania marki osobistej BrandYourName© oraz Polskiego Stowarzyszenia Mentoringu, blogerka, mama, żona, wykładowca akademicki, niegdyś dyrektor personalny w TVN S.A. i można wymieniać dalej, ponieważ jest osobą niezwykle aktywną zawodowo. Dzięki ściśle sprecyzowanym celom i świetnej samoorganizacji, potrafi pogodzić karierę z życiem osobistym, mającym dla niej ogromną wartość. Bardzo chętnie dzieli się swoją wiedzą, doświadczeniem i sposobami, dzięki którym jest osiągalne to, co dla wielu wydaje się niemożliwe – spełnienie w pracy i życiu osobistym, jedno i drugie na wysoce satysfakcjonującym poziomie. Jak to zrobić, możemy dowiedzieć się z książki „Jesteś marką”, w której znajdziemy także adresy stron WWW oraz bezpośredni kontakt mailowy. Sama siebie nazywa koneserką życia i głęboko wierzy w to, że jego jakość w dużej mierze zależy od naszych wyborów.

Nakładem Wydawnictwa Helion ukazała książka Joanny Malinowskiej-Parzydło „Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą”, która jest świetnym i wyczerpującym poradnikiem, inicjującym proces budowania marki osobistej. Twarda oprawa, bardzo przydatna zakładka z tasiemki, szeroka interlinia ułatwiająca czytanie, rozdziały zakończone podsumowaniem, pozwalającym na utrwalenie i uporządkowanie przeczytanej treści. Ambasadorką książki została Martyna Wojciechowska.

To wręcz podręcznik, tyle że napisany przyjaznym językiem i wzbogacony osobistym doświadczeniem oraz życzliwymi radami autorki. Warto tę książkę nie tyle przeczytać, co przeanalizować.

urodaizdrowie.pl Iwona Marczewska


Książka „Jesteś marką” – wyzwanie, którego warto się podjąć.

Ostatnio wpadła mi  ręce wyjątkowa książka – Jesteś marką, autorstwa Joanny Malinowskiej-Parzydło.

Książka porusza temat zarządzania marką osobistą, jest również silnie związana z zagadnieniem samorozwoju, obszarem bardzo mi bliskim, w którym pragnę się w najbliższym czasie kształcić.

Joanna Malinowska-Parzydło to osoba o szerokiej wiedzy z dziedziny marketingu i zarządzania zasobami ludzkimi, to także kobieta posiadająca wysoką samoświadomość i dla mnie ciekawa osobowość, z którą z przyjemnością spotkałabym się na kawę. W swojej książce „Jesteś marką” autorka przedstawia narzędzia i techniki wykorzystywane do zarządzania marką w przedsiębiorstwie oraz modyfikuje je w odpowiedni sposób tak, aby możliwe było odniesienie ich do marki człowieka, a nie marki produktowej.

Książka zapewnia ciekawą i czasem niekomfortową podróż w głąb siebie – ale czy wyjście ze strefy komfortu nie jest tym, co rozwija nas najbardziej? :)

Podstawowym celem lektury jest pomoc w zbudowaniu silnej marki osobistej, tzn. wykreowaniu wizerunku opartego na:
  • wyjątkowym i unikalnym pomyśle na siebie,
  • wysyłaniu wiarygodnych i szczerych komunikatów,
  • oferowaniu realnych wartości,
  • chęci i umiejętności dzielenia się z innymi czymś ważnym i potrzebnym.
Aby z sukcesem zbudować silną marką osobistą – tzw. markę premium, stanowiącą klucz do pasjonującego i harmonijnego życia, możemy posłużyć się modelem stworzonym na tę potrzebę przez Joannę. Wspomniany model, noszący nazwę BrandYourName@, podzielony został na 6 etapów, do których należą:
  1. KORZYŚCI płynące z wysokiej reputacji – to pierwszy etap budowania silnej marki, służący określeniu, jak postrzegają nas inni. Dzięki narzędziom takim jak mapa mentalna czy audyt reputacji osobistej, możemy sprawdzić, z jakimi wartościami jesteśmy kojarzeni oraz co myślą inni, kiedy słyszą nasze nazwisko.
  2. DIAGNOZA stanu wyjściowego zbudowana na samoświadomości – na tym etapie mamy ocenić jakie są nasze aktualne wartości i zasady, którymi kierujemy się w życiu. Mamy opisać nasze dążenia, które staną się punktem wyjścia do opracowania wizji, misji oraz celów strategicznych, jakie będziemy chcieli w dalszej kolejności osiągnąć. To bardzo ważny i jednocześnie trudny etap, którego przejście zajęło mi sporo czasu. Na co dzień nie mam bowiem zbyt wiele czasu na analizę i nie zastanawiam się godzinami, czy role, które aktualnie pełnię, są całkowicie zgodne z moją wizją życia. To zadanie jest jednak konieczne, aby poznać siebie, wsłuchać się w swój głos wewnętrzny i zastanowić, w którą stronę chcemy naprawdę zmierzać. Ups – zrobiło się nieco górnolotnie, jednak ja tego typu rozważania traktuję bardzo poważnie :)
  3. ZASOBY, w tym AUTENTYCZNOŚĆ – po dogłębnej analizie tego, jak jesteśmy postrzegani i jaki jest nasz aktualny fundament życiowy, przychodzi czas na zadanie sobie pytania – jaką chcemy być marką? Określamy więc, z jakimi wartościami pragniemy być kojarzeni, a naszym odbiorcom składamy ponadto realne i zgodne z sumieniem obietnice oraz uczymy się mówić w przekonujący oraz spójny sposób, tzw. językiem korzyści.
  4. STRATEGIA uwzględniająca UNIKALNOŚĆ – na tym etapie dokonujemy analizy naszego aktualnego doświadczenia zawodowego i dotychczasowych osiągnięć, dzięki czemu możemy określić mocne strony, niepospolite talenty i potencjalne przewagi. Efektem prac jest stworzenie Brylantu Marki@ – będącego naszym życiowym drogowskazem.
  5. KOMUNIKACJA zapewniająca WPŁYW – kiedy już wiemy, co chcemy komunikować, warto zastanowić się, w jaki sposób mamy zamiar to robić. Analizujemy, jak pragniemy porozumiewać się w relacjach zawodowych i prywatnych oraz wybieramy odpowiednie narzędzia i techniki, które mają pomóc nam w zbudowaniu efektownej i zgodnej z oczekiwaniami odbiorców komunikacji.
  6. POMIAR gwarantujący długoterminowy SUKCES – po ustaleniu życiowej drogi – strategii, jaką mamy zamiar realizować, warto jest zadbać o wskaźniki pomiaru, które zabezpieczą nas przed ewentualnym zboczeniem ze szlaku. Pozwolą nam również sprawdzić czy osiągnęliśmy zamierzony efekt i czy nasza reputacja jest zgodna z przyjętymi założeniami.

Nie miałam czasu, żeby wykonać porządnie wszystkie zadania zawarte w lekturze, czytałam nieco w pośpiechu, poganiana przez inne książki, spoglądające na mnie złowrogo z nocnego stolika. Mimo to, książka zapewniła mi odkrycie sfer życia, uczuć i emocji dotąd mi nieznanych, lepsze poznanie siebie, swoich dotychczasowych decyzji oraz dążeń. Dzięki lekturze mogłam się również choć na chwilę zatrzymać, mieć czas dla siebie i tylko ze sobą, odrobinę intymności, która w dzisiejszych czasach jest przez nas nieco lekceważona.

Tego typu książka to również spore wyzwanie. Lektura stymuluje bowiem do zastanowienia się nad dotychczasowym życiem, dlatego warto wygospodarować sobie więcej czasu, aby nie pominąć żadnej ważnej części naszej życiowej układanki. W lekturze zawarte są często wymagające czasu ćwiczenia, takie jak np. wykonanie bilansu niezbędnego do prac nad strategią marki. Trudność stanowić mogą również zadania, w które mamy zaangażować osoby nam bliskie, których opinia, choć tak bardzo dla nas cenna, może być jednocześnie najbardziej dotkliwa. Przekonanie o nas pochodzące od najbliższych (czasem nie takie jakie chcielibyśmy usłyszeć) może stać się wspaniałym początkiem do rozpoczęcia zmian, pracy nad sobą i długotrwałej przygody prowadzącej nas do osiągnięcia życiowego sukcesu.

Asiu – dziękuję Ci za to, że Twoja książka stała się motorem napędowym mojego życiowego rebrandingu :) Polecam wszystkim, którzy pragną świadomie zarządzać swoim własnym kapitałem, nie boją się zmian i zwyczajnie chcą stać się lepszymi ludźmi. Polecam również tym, którym niestraszne są życiowe wyzwania i są gotowi na realizację WŁASNEGO I PRZEMYŚLANEGO planu na życie

marketingwpigulce.pl Joanna Wojciak


Las rzeczy o marketingu, budowaniu marki i życiu

Okazuje się, że marketingowym spojrzeniem można objąć o wiele więcej niż biznes. Marketingowe strategie, narzędzia, frazy i słowa mogą być także całkiem użyteczne i w kształtowaniu własnego życia, i w mówieniu o życiu. To główna refleksja, która przyszła mi do głowy po lekturze książki Joanny Malinowskiej-Parzydło – Jesteś marką.

Przeniesienia, powiązania, echa
Książką tą rządzi praktyka przeniesień i odbić. Po pierwsze, odnajdujemy tu strategie i praktyki marketingowe zastosowane do codziennego budowania relacji i reputacji. Po drugie, początku tej książki trzeba szukać w Sieci. Już sam jej tytuł – Jesteś marką odsyła do bloga autorki.
Bloga i książkę łączy i forma, i tematyka. W książce widać dążenie do zaangażowania czytelnika. Widoczna jest strategia przełamywania „nadawania” – bezpośrednimi i pośrednimi pytaniami, wezwaniami do akcji i internetowym komponowaniem przekazu.

Najlepszym dowodem komponowania książki niczym przekazu przeznaczonego do Sieci jest praktykowanie w niej bezpośredniości (Ja–Ty), zamiłowanie do specyficznych nagłówków (np. 15 powodów, dla których warto budować markę osobistą czy Sześć grzechów głównych związanych z zabieraniem głosu), list, wytłuszczeń, powtórzeń, podsumowań, infografik i interakcji. Dowodem tej ostatniej jest pozostawianie list, tabel czy pól do przemyślenia lub wypełnienia przez czytelnika, niczym w zeszytach ćwiczeniowych. 

Do natury blogowego pisania nawiązuje też narracja, którą można nazwać „hybrydową”. Marketingowe i brandowe definicje sąsiadują tu z fachowymi i osobistymi komentarzami, treściami o charakterze dydaktycznym, cytatami z klasyków ekonomii i literatury pięknej oraz z Sieci, aforyzmami, metaforami i wspomnieniami autorki. A między tymi „miękkimi fragmentami” posadowione są – procedury, narzędzia, karty pomiaru, kwestionariusze przydatne w budowaniu kapitału własnej marki. Całość układa się w swoisty las rzeczy o budowaniu marki osobistej, marki lidera (w tym także kobiecego lidera), marki eksperta. 

Poetyka wyzwania
Treść książki jest jednym wielkim wyzwaniem do działania. Jest wyzwaniem do działania motywowanym racjonalnie i emocjonalnie, filozoficznie, socjologicznie, psychologicznie i na końcu ekonomicznie. 

Miej wizję, miej marzenia, miej samoświadomość – skąd przyszedłeś, co jest jądrem Twoich unikalnych wartości, co jest twoją historią, a wreszcie miej świadomość, że jesteś marką, czyli obietnicą konkretnych wartości – powtarza autorka. To wyzwania, które niczym refren przewijają się przez książkę Jesteś marką. Inne słowa klucze to: autentyczność, unikalność (i unikatowość, wyjątkowość, oryginalność), słuchanie innych, reputacja, zaufanie, mantra marki, komunikacja marki. 

Tym samym książka ta w sposób niezamierzony łączy się z aktualnym nurtem myślenia o e-marketingu, w którym autentyczność, szczerość, oryginalność, dzielenie się czymś wartościowym i słuchanie, słuchanie, słuchanie …urastają do pierwszorzędnych zagadnień. Wystarczy zacytować choćby Dava Kerpena: „Komunikacja to 50% słuchania i 50% mówienia”, „Gdy obecni i potencjalni klienci uświadomią sobie, że słuchasz, automatycznie wzmacnia się wasza więź”, „Aby stworzyć lubianą firmę, która aktywnie wysłuchuje swoich aktualnych i potencjalnych klientów, musisz w pełni włączyć słuchanie w swoją prace lub działanie agencji”. 

Na przekór łatwym obietnicom
Wszystko to, o czym napisałam powyżej, stawia ofertę Joanny Malinowskiej-Parzydło w konflikcie z obiegowymi wyobrażeniami o łatwych i szybkich, czysto technicznych i zewnętrznych sposobach tworzenia i komunikowania marki. Widać tu wyraźny opór wobec marketingowego „markowania marki” czy kopiowania sprawdzonych wzorców. Jako tropicielka miejsc wspólnych i rozłącznych pomiędzy marketingiem i teatrem nie mogę nie odnotować niechęci autorki do wszelkich teatralizacji, do marketingowych i brandowych występów, ucharakteryzowań, przebrań, odgrywań narzuconych ról. 

Jako fanka content marketingu nie mogę nie podkreślić przywiązania Joanny Malinowskiej-Parzydło do procesów budowania marek przez dobre treści, publikowane z inteligencją komunikacyjną. Tym bardziej, że content marketing autorka uważa za ważny aspekt nowoczesnej komunikacji w ogóle, a w budowaniu mocnej i odpowiedzialnej marki w szczególności. Pisze wprost: 

„Jednym z Twoich zadań w procesie budowania marki osobistej jest dostarczanie wiarygodnych i pożądanych przez internautów wiadomości i informacji branżowych, merytorycznych, eksperckich lub rozwojowych, dzięki czemu obie strony, Ty i odbiorca, odnosicie korzyści”. 

Dla kogo to wszystko 
Jest to książka dla wszystkich, którzy nie boją się konfrontacji z myśleniem o budowaniu i komunikowaniu marki jako trudnym i długofalowym wyzwaniu. A szczególnie jest to książka dla wszystkich, którzy debiutują w budowaniu własnej marki, także dla tych, którzy być może debiutują po raz drugi. Jest to wreszcie lektura i dla tych, którzy na marketingu i brandingu zjedli zęby i szykują się do… wydania własnej książki.  

Jest to też propozycja dla wszystkich którzy lubią zdystansowaną wobec przedmiotu i kobiecą narrację. I nie chodzi tu wcale o te dyskretnie rysowane różnice płciowe w zachowaniach biznesowych czy przywoływanie mocnych kobiecych marek, z Coco Chanel czy Fridą Khalo na czele. Chodzi raczej o obecność w życiu i pracy wartości, które od wieków łączone są z kobietami, jak: przywiązanie do korzeni, rodziny, ekologicznego stylu życia i pracy, elegancji, a nawet wytworności. 

info-office.pl Anna Tytkowska


Jesteś marką to pozycja łącząca zarówno wiedzę z dziedziny zarządzania, jak i rozwoju osobistego. Dzięki technikom z pierwszego obszaru uczymy się kreować swój wizerunek, a co za tym idzie, realizować siebie, spełniać własne marzenia i plany. Każdy kolejny rozdział książki obfituje w rady i narzędzia wspomagające nasz rozwój. Autorka zostawia także przestrzeń dla czytelnika, który samodzielnie musi się nad wieloma kwestiami zatrzymać i zastanowić. Pokazuje jak budować osobistą markę wzbudzającą zaufanie, ale przede wszystkim jak pozostać autentyczną osobą na drodze do sukcesu.

Książka Joanny Malinowskiej-Parzydło to niezwykle wartościowa pozycja poparta bogatym doświadczeniem zawodowym autorki. Na pierwszy rzut oka niepasujące do siebie zestawienie zagadnień z zarządzania i rozwoju osobistego okazuje się strzałem w dziesiątkę. Autorka ostrzega jednak, że budowanie wartościowej marki osobistej to zadanie dla ludzi ambitnych. Warto podjąć to wyzwanie.  

Magazyn Przestrzeń Joanna Niedziela


Każdy z nas jest marką. Nie chodzi o to, czym się w życiu zajmujemy i jaki tytuł zapisano na naszych wizytówkach, bo to może się zmieniać. Znaczenie ma to, jak się komunikujemy i jakie pozostawiamy po sobie ostatnie wrażenie. Czy kroczymy przez życie we własnym tempie i okazujemy ludziom należną uwagę Autorka pokazuje, że jedynie nieliczni świadomie zarządzają własną marką. To ludzie sukcesu, znani ze swoich pasji, dokonań, przyzwoitości i komunikacji opartej na szacunku. Każdego z nich kojarzymy z określonymi wartościami, są wiarygodnymi autorytetami i realizują własny pomysł na siebie. Joanna Malinowska-Parzydło udowadnia, że warto budować swój sukces na zasadach, którymi się kierujemy, i na tym, co nadaje sens naszemu życiu. Także na tym, co jest ściśle powiązane z naszym unikalnym doświadczeniem i nie może być niczym zastąpione. Daje nam to wolność wyboru, możliwość decydowania, gdzie i z kim chcemy być, żyć oraz pracować.

Książka Jesteś marką przekazuje wiedzę na temat strategicznego zarządzania firmą, marketingiem i ludźmi do świadomego realizowania własnej strategii życia i sukcesu. Nie jest to książka o tym, jak się lansować, ani o tym, jak udawać kogoś innego. Autorka pokazuje, jak konsekwentnie budować trwały sukces osobisty dzięki autentyczności i byciu sobą. Przypomina, że każdy z nas ma własne unikalne doświadczenie oraz wartości, o których - gnając w ekspresowym tempie przez życie - zdarza nam się zapominać.

Personel i Zarządzanie 06/2015


Wrzucasz do internetu zdjęcie siebie z kawą. Część ludzi cieszy się, że Cię widzi. Część nawet tego zdjęcia nie zauważa. Część nie wie, jak to się ma do Twojego wizerunku zawodowego. Część się obraża, że wypominasz im różnicę w dostępnych warunkach życia. I tak po trzy razy dziennie.

Tydzień w tydzień. Miesiąc w miesiąc. Rok w rok. Dopóki jesteś w Internecie – na zawsze.

Jak w takich warunkach zachować zdrowie psychiczne i zbudować spójną markę osobistą, którą sprzymierzeńcy docenią, przeciwnicy uszanują, a Ty się będziesz świetnie ze sobą czuć? Nie jest to proste zadanie. Nie jest też szybkie.

Jest za to wykonalne i potrafi z czasem przynieść tyle korzyści, że każdy wysiłek zwróci się po dziesięciokroć. Odpowiedź gwarantuje Joanna Malinowska-Parzydło w książce “Jesteś Marką“. To świeża premiera z portfolio wydawnictwa OnePress – na półki trafiła z początkiem wiosny 2015.

Wartość zawartą pomiędzy okładkami najefektywniej ujęła jedna z ambasadorek wydania, więc nie będę poprawiał dobrego:

„Jesteś Marką” to książka o tym, jak mądrze się rozwijać, jak dobrze zarządzać sobą na różnych płaszczyznach życia, nie tylko zawodowego, żeby osiągnąć sukces. Ale nie taki materialny, tylko prawdziwy, kompleksowy. Taki, który daje prawdziwe spełnienie. Polecam.” – Martyna Wojciechowska, podróżniczka, redaktor naczelna National Geographic Polska

Wartości prezentowane w “Jesteś Marką” są najczystszej wody. Nie znajdziesz w środku ani jednego “super skrótu” obiecującego błyskawiczny poklask całego świata. Znajdziesz za to mądre wskazówki i sugerowane wskaźniki, dzięki którym zyskasz coś o wiele cenniejszego. Prawdziwą, dokładną mapę prowadzącą do wybranego przez Ciebie celu. A to nie jest prezent, na jaki trafia się w życiu często.

Na osobne słowa pochwały zasługuje fenomenalne stopniowanie trudności. We wstępie i pierwszych rozdziałach znajdziesz sporo anegdot z życia wielkich firm, ogólne myśli dotyczące jakości życia i balansu pomiędzy marzeniami prywatnymi i zawodowymi. Potem pojawiają się ćwiczenia do samodzielnego oceniania własnej sytuacji.

Pod koniec zaś nie wierzyłem własnym oczom. Joanna Malinowska-Parzydło dała Czytelnikom swojej książki pełne kwestionariusze i protokoły pozwalające w czytelny sposób stworzyć markę tak silną, jak wiele najlepszych, znanych z mediów.

To kompletny poradnik, który jest w stanie z osoby nie mającej większego pojęcia o budowaniu marek wykrzesać potencjał, na którym spokojnie stanie nazwisko znane nie tylko w Polsce, ale też na świecie.

Bardzo polecam.

Słowa klucze: psychologia, marka osobista, rozwój osobisty, kompetencje osobiste, marketing, media.

Styl: pomiędzy lekkim i konwersacyjnym a eleganckim i formalnym, bardzo przyjemny.

Kiedy warto kupić: gdy podchodzi się na poważnie do swojej przyszłości. To książka dla ludzi, którzy świadomi są pozycji własnej osoby w społeczeństwie i cenią sobie przeżywanie wybranych, spełniających chwil. Lektura obowiązkowa dla chcących robić karierę w biznesie lub mediach.

Kiedy lepiej pominąć: gdy przejawia się alergiczne zachowania na historie sukcesu innych ludzi. “Jesteś Marką” dekonstruuje na czynniki pierwsze pewne międzyludzkie zależności, a nie jest to temat, z którym wszyscy czują się swobodnie.

Jednym zdaniem: Przeczytałem “Jesteś Marką” w trzy dni. O mało co nie zawalając innych zobowiązań. Powstało z niej blisko sześć stron notatek i już teraz niektóre z nich zamieniam ze słów na papierze w realny, mający swoje odzwierciedlenie w codzienności czyn. Mistrzowska książka.

jestKULTURA.pl Andrzej Tucholski


Jesteś marką” to ładnie i estetycznie wydany poradnik w twardej oprawie. Jeśli szukasz idealnego prezentu dla swojej przyjaciółki czy siostry, ta książka będzie odpowiednia, szczególnie dla osób, które chciałyby osiągnąć samorealizacje, ale stoją w miejscu, wątpiąc w swoje siły.

Autorka - Joanna Malinowska – Parzydło to kobieta, która w swoim życiu osiągnęła bardzo wiele, a na pewno szeroko pojęty sukces zawodowy, osobisty i samorealizację.

W książce skrótowo opisuje ona swoją ścieżkę kariery. Dzięki swojemu bogatemu doświadczeniu i zdolnościom interpersonalnym została cenioną trenerką biznesu oraz wykładowcą akademickim.

Książka to poradnik i pierwszy krok dla wszystkich osób, które chcą osiągnąć sukces, a przy tym pozostać sobą, być wiernym swoim zasadom.

Zawiera sporo ważnej treści oraz ciekawe ćwiczenia dla rozwijania swoich zdolności, które możemy wykonać sami w domu. Jest to więc alternatywa dla drogich i często niedostępnych dla nas kursów czy spotkań z coachem/ doradcą zawodowym.

Evv-vie.blogspot.com Ev vie


Jesteś diamentem i nie musisz tego sobie udowadniać, ale jeśli chcesz by ludzie traktowali Cię jako diament a nie styropian. Musisz wyrobić swoją markę. Możesz to zrobić na setki sposobów. Jedne są etyczne drugie mniej. Te drugie to taka tykająca bomba, gdyż nigdy nie wiesz, kiedy wybuchnie i jaką krzywdę Ci wyrządzi.

Autorka jest świadoma takich zagrożeń i w swojej książce dzieli się swoimi przeżyciami, opowiada o człowieku, który zniszczył swój kilkunastoletni wizerunek eksperta publikując jeden post na portalach społecznościowy. Poznajemy historie człowieka, który traktował ludzi gorzej niż zwierzęta a sam ubiegał się o pozytywne referencje. Książka uczy, że dobra marka to chwila w której ludzie pozytywnie wypowiadają się o tobie gdy nie ma Ciebie obok nich.

Uważam, że książka jest kapitalna. Nie ma w niej bajek, które są tworzone przez niedzielnych marketerów na kolanie w szkolnej toalecie. Autorka swoja wiedzę przekazuje w prosty sposób, ale za każdym razem między wierszami można przeczytać. Odniesiesz sukces ale to wymaga czasu oraz zangażowania. Jest to niewątpliwie jedna z tych książek, która jedną złotą myślą może namieszać pozytywnie w życiu. Moim ulubioną mądrością z książki to zdanie. W którym pisarka doradza, byśmy przestali przepływać dla ludzi oceany jeśli oni nie chcą dla nas przeskoczyć kałuży.

Jest to jedna z tych pozycji, które należy przeczytać jeśli myślimy poważnie o sukcesie zawodowym. A dopiero stawiamy pierwsze kroki w naszej karierze zawodowej. Wiedza zawarta w książce, jest niezwykle praktyczna. Autorka zamiast prezentować oklepane techniki marketingowe zmusza czytelnika by odnalazł w sobie płomień, który trzyma nas przy życiu, ognia który sprawia, że nasze życie jest absolutnie wyjątkowe. Gdyż ten płomień przyciągnie więcej ludzi do nas niż nadmuchana reklama, która będzie agresywnie atakowała ludzi byle by tylko im sprzedać. Książkę niesamowicie wciąga, przykłady biznesowe autorki zapadają w pamięć, wywołując lawinę wniosków. Przesłanie książki jest proste, buduj swoją reputacje etycznie inaczej świat nie koniecznie musi być miły względem Twojej osoby. Bo gdy padają na Ciebie reflektory jesteś otoczony pseudo znajomymi ponosząc porażki jesteś otoczony wyłącznie przyjaciółmi. Od Ciebie zależy kim chcesz się otaczać. W skali od 1 do 90 książka otrzymuje ocenę 83.

Joanna Malinowska-Parzydło - prekursorka tematyki zarządzania kapitałem reputacji w oparciu o markę osobistą w Polsce. Twórczyni unikalnego procesu BrandYourName®, programów zarządzania marką lidera, marką zespołu, marką przywództwa oraz marką kobiecego przywództwa w firmach. Autorka bloga www.jestesmarka.pl. Doradca strategiczny w obszarze zarządzania kapitałem intelektualnym, zintegrowanej komunikacji, przywództwa i zarządzania przez wartości w firmach. Wcześniej odpowiedzialna za strategiczną komunikację marketingową, następnie za strategie personalne w polskich mediach. W latach 2007 – 2012 — Dyrektor Personalny TVN S.A. Obecnie CEO Personal Brand Institute. Założycielka i Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Mentoringu. Mentorka w polskiej edycji programu Fundacji Hillary Clinton Vital Voices. Ambasadorka Przedsiębiorczości Kobiet. Trenerka biznesu. Wykładowca akademicki. Mama Jaśka i Olka.  www.jestesmarka.pl

Wojownik Pokoju Łukasz Chrzanowski


Czy wiesz, jaką jesteś marką Tylko nieliczni świadomie nią zarządzają - to ludzie sukcesu, znani ze swoich pasji, dokonań, konkretnych wartości. Dowiedz się, jak skutecznie budować swoją reputację i jak wykorzystywać wiedzę z zakresu zarządzania firmą, marketingiem i ludźmi do świadomego realizowania własnej strategii życia i sukcesu.

Miesięcznik Benefit 05/2015


Nieważne, czym w życiu się zajmujemy i jaki tytuł widnieje na naszej wizytówce. To może się zmieniać. Rzecz w tym, jak się komunikujemy i jakie pozostawiamy po sobie ostatnie wrażenie. Ostatnie, bo pierwsze wrażenie ludzie nauczyli się już skutecznie weryfikować. Każdy z nas jest marką, ale tylko nieliczni świadomie nią zarządzają. To ludzie sukcesu, znani ze swoich pasji, dokonań, przyzwoitości i komunikacji opartej na szacunku. Każdego z nich kojarzymy z określonymi wartościami. Każdy z nich jest wiarygodnym autorytetem i realizuje własny pomysł na siebie. Każdy świeci wyjątkowym światłem wartościowego wnętrza, bez konieczności kreowania się na kogoś, kim nie jest. Autorka pomaga wykorzystać najlepszą wiedzę na temat strategicznego zarządzania firmą, marketingiem i ludźmi do świadomego realizowania własnej strategii życia i sukcesu.

Personel Plus 05/2015


Joanna Malinowska-Parzydło po latach przepracowanych w branży reklamowo-mediowej, wieloletnia dyrektor personalna w międzynarodowych i polskich mediach, w wieku 36 lat zrobiła bilans, który pomógł jej ustalić, czemu zawdzięcza sukces. Dzięki czemu m.in. zaistniała w roli eksperta, którego chętnie cytują i prezentują dziennikarze. Nazwała ten proces i opisała w jednym z rozdziałów książki. Malinowska-Parzydło odpowiada na wiele pytań i daje receptę na to, jak dobrze budować markę, dbać o reputację i komunikować to innym. Mówi nie tylko o tym, jak zrobić pierwsze dobre wrażenie, ale przede wszystkim skupia się na tym ostatnim.

Opisuje narzędzia, które wspierają budowanie osobistego brandu, sposoby zarządzania marką; wymienia ludzi, którym się to udało, np. Martynę Wojciechowską, Richarda Bransona. W książce znajdziemy także puste wykresy, pytania i miejsce na ich wypełnienie. To ma nam pomóc w ocenie siebie i odpowiednim zarządzaniu swoją marką. A wszystko po to, by odchodząc po latach pracy w jednej firmie, gdy z wizytówki znika nazwa rozpoznawalnej marki medium, pozostało równie rozpoznawalne nazwisko

PRESS DR 05/2015