Recenzje:
Hej, czytasz to? Świetnie! Skoro zyskałam już Twoją uwagę, pozostało mi ok. 20 sekund Twojego czasu. Jak go nie zmarnować? Odpowiedź znajduje się w tym poradniku. ?Krótkie teksty na szybkie czasy", jak zaznaczono na okładce, to zbiór najbardziej praktycznych na polskim rynku technik, dzięki którym konkurencja nie będzie miała szans. To nie sucha teoria, lecz przede wszystkim warsztaty chwytliwego pisania. Świat przyśpieszył i nadal przyśpiesza. Zerkamy kątem oka na reklamy, posty, wiadomości, a zatrzymujemy się, jedynie gdy coś szczególnie zwróci naszą uwagę. Jak się przebić? Pisać mocno, celnie i krótko. Wystarczy kilka słów. Naprawdę, tylko tyle. Obecnie nic niewarte jest lanie wody, bo kto ma na to czas? Im krócej, tym lepiej.

Przegląd SANDRA ZAWADZKA


W czasach szybkich newsów i potężnego przepływu informacji w cenie jest umiejętność pisania krótkich, chwytliwych tekstów. Jak szybko się tego nauczyć? Książka Joanny Wryczy-Bekier to doskonały kurs, po którym czytelnik już nigdy nie będzie mieć kłopotów z tworzeniem krótkich tekstów. Autorka, na podstawie analizy tekstów piosenek, wierszy czy sloganów reklamowych daje czytelnikowi 21 technik i 4 warsztaty, po których żadna zajawka nie przysporzy trudu.

publicrelations.pl Justyna Dąbrowska; 2016-12-29


„Fast text. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę” jest dość specyficzną książką. Czytając ją możemy się poczuć czasami jak na lekcji języka polskiego w liceum. Pomimo tego niesie ze sobą sporą ilość wiedzy i przykładów.

O książce
Dużą zaletą książki jest to, że pisana jest przez Polską autorkę, która zna specyficzne realia polskich odbiorców. Książka przedstawia różne sposoby na przyciągnięcie odbiorców na naszą stronę. Dzięki fast text dowiemy się jak pisać zachęcające strony „O mnie” oraz jak pisać ciekawe twitty i wpisy na facebooku.

Moja opinia
Fast text czyta się dość szybko i przyjemnie, a duża ilość przykładów w książce sprawia, że dużo łatwiej możemy zrozumieć dane zagadnienie i je przećwiczyć.
Jak już wspominałem wcześniej, książka jest napisana przez Polkę, panią Joannę Wrycza-Bekier. Dzięki temu w książce nie znajdziemy porad, których się nie da zastosować na naszym rynku, jak to ma czasami miejsce z zagranicznymi autorami.
Książka ma też jeden mały minus (przynajmniej dla mnie). Mianowicie podczas czytania niektórych fragmentów czułem się jak na lekcji języka polskiego w liceum, gdzie omawiane są dynamiczne czasowniki, inspirujące przymiotniki itp.
Jako że jestem osobą bardziej techniczną, musiałem sobie w głowie odświeżyć pamięć i znaleźć odpowiednie rekordy dotyczące: „co to był czasownik”, „czym jest przymiotnik”. W dorosłym życiu każdy z nas tego używa. Jednak mało kto się zastanawia pisząc jakieś zdanie, który z tych wyrazów jest czasownikiem a który przyimkiem.

Niemniej jednak lektura książki „Fast text. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę” była przyjemna i polecam ją wszystkim osobom, które chcą pisać przyciągające uwagę czytelnika teksty.

motocyklowylifestyle.pl


Panią Joannę Wrycza-Bekier, autorkę książki „Fast text” poznałam na jednym z internetowych kursów pisania zatytułowanym „Webwriting” czyli dotyczący przede wszystkim tekstów internetowych. Jest również autorką innego poradnika pt. „Magia słów” Po książkę sięgnęłam z wielką radością, ponieważ jest w niej w dużej części zebrana treść, która została mi przekazana podczas trwania tego kursu. Bardzo miło wspominam życzliwe rady i uwagi Pani Joanny. Podobnie jak wtedy tak i teraz, podczas lektury książki autorka pokazała swoją rzeczowość, dobrą znajomość tematu i doświadczenie. Natknęłam się również na jej stronę internetową www.poradnikpisania.pl.

Fast text. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę.” , bo tak brzmi jej cały tytuł to świetny poradnik o pisaniu w dzisiejszych czasach. Na okładce rzuca się w oczy podtytuł „Krótkie teksty na szybkie czasy” – jest on niezwykle trafny. Obecnie, w czasach w których żyjemy, w ogólnym pospiechu ludzie poszukują krótkiej informacji, zwięzłych komunikatów, treściwych tekstów. W sposobie komunikacji zaszedł gwałtowny proces zmian. Dłuższe formy wypowiedzi zastępujemy SMS-ami, mailami czy wpisami na facebooku. Jest to spowodowane zapewne brakiem czasu, który doskwiera niejednokrotnie niejednemu z nas. Obecnie podejmując próby pisania konieczna jest świadomość, że teksty muszą być krótkie, bardzo chwytliwe i przyciągające uwagę. Jak czytam w książce – mamy zaledwie kilka sekund, żeby zatrzymać wzrok na naszym tekście, a około 20 sekund, żeby czytelnika do tego tekstu przekonać. Dotyczy to przede wszystkim tekstów internetowych. Po lekturze książki łatwo zauważyć, że pisząc w Internecie sam talent pisarski nie wystarczy.

Konieczna jest znajomość określonych zasad, które rządzą i kierują światem Internetu. O tych regułach pisze w swojej książce autorka książki.

Książka Pani Joanny Wrycza-Bakier to bardzo praktyczny poradnik. Zawiera wiele cennych wskazówek zarówno dla mniej jak i bardziej wprawionych pisarzy. Autorka w kolejnych rozdziałach książki porusza różne problemy, w których pokazuje jak pisać aby zaciekawić, zatrzymać wzrok i zachęcić czytelnika do przeczytania tekstu do końca. Czytając publikację dowiadujemy się m.in. jakich słów unikać, poznajemy słowa „papugi”, „tiki”, „koturny” czy „skamieliny”. Autorka tłumaczy jak w odpowiedni sposób budować zdania, zachęca do wykorzystywania zjawiska kontrastu, zachęca do pisania przez opowiadanie, a także do bezpośredniego zwrotu do czytelnika. Umiejętne użycie cytatów czy stawianie pytań czytelnikowi okazuje się, że też może znacznie zwiększyć czytelnictwo naszych tekstów. Jedną z największych zalet książki, jest duża liczba przykładów jakie przetacza autorka korzystając z licznych tekstów znanych pisarzy, a także ze swojej wyobraźni. Jest to niezwykle pomocne i pomaga utrwalić omawiane zasady pisania. Książka zawiera zarówno rozdziały poświęcone technikom pisania, jak i cztery warsztaty, które pomagają z teorii przejść w praktykę i samodzielnie spróbować własnych sił przez tworzenie własnych tekstów. Autorka analizuje liczne teksty piosnek, znanych pisarzy, także twórców reklam. Swoimi spostrzeżeniami dzieli się z czytelnikami.

Jedną rzecz na którą chciałabym zwrócić uwagę, choć nie jest to krytyka poradnika „Fast text” to obawa że przez zastosowanie niektórych metod bez umiaru można przekroczyć pewną granicę. Choć uważam, że metody opisywane przez autorkę są bardzo przydatne, bo pokazują realia świata internetowego i nie tylko, trzeba jednak pamiętać żeby nie przesadzić, tak aby nie stały się one wyrazem manipulacji czy perswazji. Niejednokrotnie na internetowych stronach spotkać możemy przecież chwytliwe tytuły za którymi zupełnie nic wartościowego się nie kryje – tylko pustka. Podczas lektury książki zrodziła się we mnie refleksja, aby szczególnie o tym pamiętać, bo przecież nikt nie chce być oszukany. Trzeba mieć świadomość, ze konieczna jest dzisiaj walka o uwagę czytelnika, bo taki jest świat Internetu. Chcąc pisać, szczególnie w Internecie trzeba te techniki znać. Ale, moim zdaniem stosować je należy ostrożnie, aby nasz tekst zachował swoją wartość.

Fast text” to pigułka wiedzy na temat pisania internetowego i nie tylko. Pomaga zbudować dobry warsztat pisarski. Dla mnie książka ta okazała się bardzo przydatna dlatego zdecydowanie ją polecam.

moznaprzeczytac.pl Magda; 2016-06-14


Świat przyspieszył, a tekst musi dotrzymać mu kroku. Czytelnik przesuwa palcem po ekranie, skanuje listę wyników, chwyta w locie strzępki zdań.W kilka sekund decyduje, co warto czytać. Gdy oko czytelnika pędzi po ekranie - liczy się każde słowo. Dlatego współcześnie rozkwitają formy krótkie: esemesy, tweety, memy, wpisy na Facebooku, wezwania do działania.

By zwyciężyć walkę o uwagę czytelnika, musisz nauczyć się pisać krótko, mocno i celnie. Od kogo? Od twórców reklam. Autorów tekstów piosenek. Poetów. Sławnych pisarzy. Mistrzów haiku. Specjalistów od SEO. Joanny Wrycza-Bekier, która dla Ciebie zebrała inspirujące, krótkie teksty i przyjrzała im się z punktu widzenia literaturoznawcy i specjalisty w zakresie internetowego słowa pisanego. Przed Tobą 21 technik i 4 warsztaty, dzięki którym nauczysz się pisać krótkie teksty, tak by szybko przykuć uwagę.

dojrzalakobieta.pl


Krótkie teksty na szybkie czasy – głosi o recenzowanej książce napis z okładki. Czasy istotnie szybkie, determinowane intensywnością życia – zarówno w świecie realnym, jak i wirtualnym. Dziś wymiana informacji, realizująca się przede wszystkim w internecie, podporządkowana jest czasowi. Chcemy wiedzieć, czytać, przeżywać dużo i szybko. Naprzeciw tym potrzebom, a także niewątpliwemu popytowi, wychodzi Joanna Wrycza-Bekier z książką Fast text. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę, której wnikliwa lektura przyniesie czytelnikowi wymierną wiedzę dotyczącą tego, jak władać słowem, by zainteresować odbiorcę.
 
Zwięźle, obrazowo i celnie – to jedne z zasad, których należy przestrzegać, by swoim krótkim tekstem porwać czytelnika. To jednak nie tylko rady, które autorka przekazuje odbiorcy, ale również określenia, które można wystosować wobec recenzowanej książki. Joanna Wrycza-Bekier prowadzi bowiem swoją pozycję w sposób tożsamy z treścią – oszczędny i wymowny. Radzi, udowadnia i wizualizuje w sposób niezwykle szeroki i merytoryczny, posługując się przy tym lapidarnymi treściami. Bazuje przede wszystkim na ukazywaniu zależności i udowadnianiu słuszności własnych tez na powszechnie znanych przykładach, a nie na prezentowaniu obszernej teorii, wyjaśniającej omawiane zjawiska i relacje. Fast text. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę traktuje o wszystkim tym, co niezbędne, by lakoniczne teksty – między innymi wiadomości, mejle, posty, tweety, memy – zainteresowały potencjalnego odbiorcę i sprawiły, by ten, zasypywany w każdej chwili lawiną informacji, poczuł się zaintrygowany konkretną publikacją.
 
Fast text przedstawia 21 technik oraz kilka warsztatów, których przyswojenie nie tylko rozwija i udoskonala warsztat osoby zainteresowanej publikowaniem krótkich form tekstowych, ale przede wszystkim naprowadza na drogę, której celem jest nabycie umiejętności pozwalającej na zaciekawianie odbiorców. To zasady, których poznawanie odbywa się dwutorowo: z jednej strony uznajemy, że wszystko, o czym czytamy, jest oczywiste, że dobrze o tym wiemy, a z drugiej otwierają się nam szerzej oczy, gdyż dostrzegamy, że wiemy o nich ze względu na codzienne, niekiedy nieświadome, obcowanie – przeglądając internet, czytając prasę, korzystając z różnych mediów, spotykamy się z nimi. Autorka sprawnie porusza się między teorią a praktyką, przytaczając rozmaite przykłady – tweety, teksty kultury, popularne hasła, slogany – które rozkłada, ukazując czytelnikowi nie tylko ich budowę, strukturę i istotę, ale również genezę i powody, przez które w oczach odbiorcy uchodzą za warte uwagi.
 
Warsztaty, które stanowią istotny element recenzowanej książki, przynoszą wymierne plony. Są poprowadzone w taki sposób, że czytający od razu – bezpośrednio po lekturze, bez konieczności zagłębiania się w inne źródła tudzież zewnętrzne rady – może dokonać pomyślnych zmian, urozmaicających i ulepszających teksty, o których traktują. To pod tym względem wydawnictwo naprawdę intrygujące, gdyż wiedza, którą przekazuje, przeplata się z praktyką, a umiejętności i świadomość tekstu kształtują się mimochodem w trakcie czytania. Wszystko, czego można oczekiwać od tej pozycji – sugerując się tytułem – zostaje w pełni zaspokojone.

Sztukater.pl Czytelnik7


Jak dobrze wiadomo jest wiele sposobów dzielenia się informacjami.Najpopularniejszym i ogólnie dostępnym, chociażby poprzez serwis z recenzjami książek, jest pisanie. Przekazywanie w ten sposób powinno być przemyślane i rozsądne, bo ?lanie wody? nikogo nie zaciekawi. W jaki sposób doręczyć wiadomość za pomocą krótkiego zwięzłego tekstu? Co zrobić aby zawierał dobrze dobrane i ciekawie połączone ze sobą słowa? O tym wszystkim jest ta książka.

"Fast text. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę" zawiera bardzo dużo przykładów, które obrazują w jaki sposób są dobierane słowa. Raz są to kontrasty, czasami metafory, synestezje albo kwantyfikatory. W książce przedstawione jest dwadzieścia jeden metod dzięki którym, nawet ze zwykłego tekstu, można stworzyć wręcz nokautującą notatkę. Najciekawszymi dla mnie z przedstawianych przykładów, są te które oparte są na sloganach reklamowych. Za pomocą tylko trzech czy czterech słów można wydobyć zainteresowanie lub emocje widza. Naprawdę. Wystarczy tylko tyle.

Książka oprócz wspomnianych wcześniej metod pisania krótkich tekstów, posiada jeszcze cztery warsztaty, które to z kolei zawierają porady dotyczące rzeczy związanych z pisaniem tekstów. Są to: "Krótkie bio", "Słowa kluczowe", "Znaczniki SEO" i "Wezwanie do działania".

Joanna Wrycza-Bekier to autorka kilku poradników dotyczących pisania, nie tylko krótkich tekstów, ale również tych zamieszczanych w internecie na stronach, forach, blogach i podobnych. Jest ona również doktorem nauk humanistycznych i trenerem biznesu.

Książka "Fast text. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę" to około dwustu stronnicowa książka, która dzięki zawartych w niej przykładach z naszego życia codziennego (reklamy, bajki, piosenki, lektury) uświadamia o konieczności rozważnego pisania przez nas tekstów.

Uważam, że warto ją przeczytać zwłaszcza, że w dzisiejszych czasach sprzedawanie informacji jest bardzo cienioną umiejętnością we wszystkich dziedzinach życia. Moja ocena: 9/10 Sam oceń!

DobreRecenzje.pl Marek; 2016-04-04


Gdy Twitter ogłosił, że planuje wydłużyć długość postów do tysiąca znaków, wybuchł lament użytkowników. Bo to właśnie 140 znaków sprawia, że trzeba się postarać, by zwięźle przekazać myśl, że nie ma tam miejsca na bełkot.  
Joanna Wrycza-Bekier już we wstępie udowadnia, że mniej znaczy więcej. Dowód? Najsłynniejsze zdanie z Małego Księcia ma 70 znaków, pytanie z Hamleta - 34, a „kocham cię” - 10. Nieważne, czy chcesz zostać nindżą mediów społecznościowych, wyróżnić swoją stronę w wynikach wyszukiwania, a może napisać slogan lub ogłoszenie do gazety, które rozreklamują Twoją firmę lub produkt - musisz być zwięzły. „Fast text” uczy żonglowania słowami - pokazuje, które niosą energię, a które ją wysysają, które tylko usztywniają tekst, a które wręcz robią z niego skamielinę. Z poziomu słów autorka przechodzi do zdań, a później technik, które pozwalają bawić się nimi, by osiągnąć zamierzony efekt. Tu nie ma miejsca na teorię, pojawiają się za to kapsle od Tymbarka, SEO, Agnieszka Osiecka i Szymon Majewski. Po lekturze Czytelnik szybko dojdzie do wniosku, że paralela, metonimia, synestezja i personifikacja to nie tylko narzędzia tortur ukochane przez polonistów, ale i coś, co może mu przynieść pieniądze.

wroclaw.naszemiasto.pl