Narysuj swoje myśli. Jak skutecznie prezentować i sprzedawać pomysły na kartce papieru
- Autor:
- Dan Roam
- Ocena:
- 5.7/6 Opinie: 3
- Stron:
- 320
- Druk:
- oprawa miękka
Sprawdź nowe wydanie
Narysuj swoje myśli. Jak skutecznie prezentować i sprzedawać pomysły na kartce papieru. Wydanie II
Dan Roam
Opis książki: Narysuj swoje myśli. Jak skutecznie prezentować i sprzedawać pomysły na kartce papieru
Galeria sprzedanych pomysłów
- Graficzne przedstawienie idei
- Wykorzystanie wrodzonych predyspozycji zmysłu wzroku
- Najważniejsze biologiczne narzędzia myślenia wizualnego
- Sześć podstawowych modeli rysunków -- kto, co, ile, gdzie, kiedy, jak, dlaczego
Pomysł dobrze rozrysowany to połowa drogi do sukcesu!
Rysujesz od zawsze i przy każdej nadarzającej się okazji -- wszystko zaczęło się od dzieł wykonywanych świecowymi kredkami. Dziś również często tworzysz: szkic mapy dojazdu do dentysty, serce ze strzałą, kreślone palcem na piasku, bazgroły na marginesach notatek szkoleniowych. O ile łatwiej jest przekazać skomplikowaną treść za pomocą zaledwie kilku kresek! A teraz wyobraź sobie, że każdy biznesowy problem można przedstawić jaśniej za pomocą rysunku.
Wszyscy rodzimy się z talentem do myślenia wizualnego -- nie próbuj przekonywać, że nie potrafisz rysować! Już Michał Anioł powiedział: "Umiejętność rysunku jest źródłem i istotą samego malarstwa, rzeźby i architektury, i wszelkiego przedstawienia podpadającego pod zmysły. (...) Rysownik, który stanie się panem tej umiejętności, ma w rękach skarb nieoszacowany". Jednak my nie wymagamy aż takiego mistrzostwa -- wystarczy, że potrafisz narysować kwadrat, strzałkę, ludzika. Zastanawiasz się pewnie, jak to działa? Popatrz na przykład Herba Kellehera. Głowił się on, w jaki sposób pokonać linie lotnicze funkcjonujące według modelu tradycyjnego. W pewnej chwili chwycił za długopis i serwetkę. Narysował trzy kropki, reprezentujące Dallas, Houston i San Antonio. Dodał trzy proste strzałki, symbolizujące bezpośrednie połączenia lotnicze między tymi miastami. Nie tylko rozwiązał w ten sposób swój problem, lecz również zapewnił sobie doskonały sposób przekonania do swojego pomysłu klientów i inwestorów.
Właściwie wykorzystany prosty rysunek na zwykłej serwetce może okazać się potężniejszy niż Excel czy PowerPoint. Może pomóc nam skrystalizować pomysły, myśleć nieszablonowo i przekazywać wyciągnięte wnioski w taki sposób, aby inni ludzie chwycili je w lot.
- Sprawdź, czy reprezentujesz osobowość czarnego pióra, czy żółtego zakreślacza. A może jesteś czerwonym długopisem?
- Zdobądź MBA z myślenia wizualnego.
- Naszkicuj swój sukces!
Wybrane bestsellery
-
Zanim powiesz „przecież ja nie umiem rysować”, przeczytaj słowa Dana Roama, od wielu lat z powodzeniem posługującego się techniką sketchnotingu w obszarach biznesowych: W praktyce okazuje się, że to właśnie osoby rozpoczynające przygodę z koncepcją myślenia wizualnego, zaczynające od...
Sketchnoting. Jak prezentować swoje myśli za pomocą prostych rysunków i grafik Sketchnoting. Jak prezentować swoje myśli za pomocą prostych rysunków i grafik
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
Dzięki tej książce przekonasz się, że nic, co dotyczy zarabiania, inwestowania i rozsądnego wydawania pieniędzy, już od dawna nie jest tajemnicą. Dowiesz się, jakie mity o pieniądzach wciąż funkcjonują w społeczeństwie, i zajmiesz się prawami dotyczącymi finansów. Pozwoli Ci to na zakończenie w o...
Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
Napoleon Hill zdobył sławę i bogactwo, gdyż dzięki swojej pracowitości i determinacji odkrył prawa sukcesu i podzielił się tą bezcenną wiedzą z ludźmi. Mistrz jednak wiedział, że prawdziwy sukces w życiu ma inny wymiar i osiąga się go poprzez pomaganie drugiemu człowiekowi. W efekcie swojej wnikl...(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)
26.94 zł
44.90 zł(-40%) -
Pomoże Ci w tym ta niewielka książeczka - jej lektura sprawi, że nawet jeśli brak Ci motywacji albo nie lubisz jakiegoś zagadnienia, przyswoisz je szybko i skutecznie! Zorientujesz się, jaki sposób uczenia się jest dla Ciebie najwłaściwszy i jak ćwiczyć, aby osiągnąć mistrzostwo w wybranej dziedz...
Ucz się jak Einstein. Jak zapamiętywać więcej, czytać szybciej i z łatwością zdobywać nowe umiejętności Ucz się jak Einstein. Jak zapamiętywać więcej, czytać szybciej i z łatwością zdobywać nowe umiejętności
(22.20 zł najniższa cena z 30 dni)22.20 zł
37.00 zł(-40%) -
Masz czasem tak, że po prostu nie dajesz rady? Czujesz, że nie spełniasz oczekiwań - współpracowników, szefów, podwładnych, przełożonych, rodziny, znajomych, swoich własnych? Świata? Że jeszcze chwila i oszalejesz albo schowasz się w mysiej dziurze i już nigdy z niej nie wyjdziesz?
Miej wyje**ne, będzie Ci dane. 102 praktyczne zadania z odpuszczania Miej wyje**ne, będzie Ci dane. 102 praktyczne zadania z odpuszczania
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)26.94 zł
44.90 zł(-40%) -
Nowoczesny mówca MÓWI do ludzi, a NIE WYGŁASZA przemówienia. Jest otwarty, życzliwy i autentyczny. Jego celem jest podzielenie się wiedzą, zainspirowanie innych, a nie zdobycie uznania i wzbudzenie podziwu ― niezależnie od tego, czy zwraca się do audytorium bezpośrednio, czy za pośrednictwe...
Porywający mówca. Jak brzmieć pewnie i przekonująco Porywający mówca. Jak brzmieć pewnie i przekonująco
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
Wystarczy przerzucić kilka telewizyjnych kanałów, by trafić na narcyza wśród polityków czy celebrytów, albo posurfować po internecie, by natknąć się na influencerów, których narcyzm stał się skutecznym narzędziem budowania własnej marki. Na szczęście telewizor można wyłączyć, a przeglądanie medió...
Narcyz. Jak nie dać się skrzywdzić i jak nie krzywdzić innych Narcyz. Jak nie dać się skrzywdzić i jak nie krzywdzić innych
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.94 zł
54.90 zł(-40%) -
Wewnętrzny brak odwagi jest problemem ponadczasowym. I ponadczasową prawdą jest, że odwaga to warunek rozwoju, postępu i… szczęścia. W tej książce znajdziesz inspirujący przegląd myśli filozofów, przywódców i wizjonerów, a także wiele prawdziwych historii ludzi, którzy pokazali, jak pokonać...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
Na czym należy bazować, by pisać naprawdę skuteczne teksty marketingowe, angażujące, przekonujące i wciągające niczym najlepszy film ― tego nie wie wielu copywriterów. Wbrew pozorom bowiem skuteczny copywriting nie polega jedynie na umiejętnym łączeniu ze sobą odpowiednich słów. Jest on prz...(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)
29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
Psycholog, mówca, trener i mentor, którego szeroki świat internetu poznał ― i którym się zachwycił ― dziesięć lat temu. We wrześniu 2012 roku Jacek Walkiewicz opowiedział słuchaczom TEDxWSB we Wrocławiu, w czym tkwi pełna moc naszych możliwości. Zarejestrowane dwudziestominutowe wystą...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł(-40%)
Dan Roam - pozostałe książki
-
Niniejsza książka pozwoli Ci zrozumieć zasady skutecznej, ciekawej prezentacji. W interesujący sposób pokaże Ci, jak przygotować się do wystąpienia, mówić i wykorzystać obrazy do opowiedzenia swojej historii. Wskazówki, które tutaj znajdziesz, umożliwią Ci nauczenie się sztuki wypowiadania się i ...
Pokaż, opowiedz i zainteresuj. Jak przygotować i przeprowadzić niezwykłą prezentację Pokaż, opowiedz i zainteresuj. Jak przygotować i przeprowadzić niezwykłą prezentację
(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)11.90 zł
39.90 zł(-70%) -
Otworzy ona przed Tobą zupełnie nowe perspektywy. Nauczysz się wizualnie definiować swój problem i przedstawiać go innym, dostosowywać formę i treść rysunku do oczekiwań odbiorcy, jasno i precyzyjnie formułować swój komunikat. Odkryjesz także siłę tkwiącą w rozrysowywaniu problemów i znajdowaniu ...
Narysuj swoje myśli. Jak skutecznie prezentować i sprzedawać pomysły na kartce papieru. Wydanie II Narysuj swoje myśli. Jak skutecznie prezentować i sprzedawać pomysły na kartce papieru. Wydanie II
(19.50 zł najniższa cena z 30 dni)14.90 zł
39.00 zł(-62%) -
Jeśli chcesz nauczyć się rozrysowywać swoje myśli, jasno przedstawiać innym pomysły i rozwiązania problemów, ułatwiać zrozumienie skomplikowanych kwestii, sprzedawać dowolny produkt, a ponadto robić to wszystko w sposób zabawny i inteligentny, koniecznie sięgnij po tę książkę. Znajdziesz w niej m...
Wizualna strona biznesu. Jak przekonywać, przewodzić i sprzedawać za pomocą rysunków Wizualna strona biznesu. Jak przekonywać, przewodzić i sprzedawać za pomocą rysunków
(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)11.90 zł
39.90 zł(-70%)
Ebooka "Narysuj swoje myśli. Jak skutecznie prezentować i sprzedawać pomysły na kartce papieru" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Narysuj swoje myśli. Jak skutecznie prezentować i sprzedawać pomysły na kartce papieru" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Narysuj swoje myśli. Jak skutecznie prezentować i sprzedawać pomysły na kartce papieru" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Narysuj swoje myśli. Jak skutecznie prezentować i sprzedawać pomysły na kartce papieru (3) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: Dziennik Gazeta PrawnaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Nie nudź! Narysuj to!
Dan Roam trochę poleżał na moim służbowym stosiku z książkami. Wiecznie coś go wyprzedzało. A to, bo ważniejsze, a to znów ambitniejsze i bardziej na czasie. I pewnie nie bez powodu. "Narysuj swoje myśli" to nie jest przecież żadna bomba, o której można godzinami dyskutować. W końcu jednak nie wytrzymałem i wyjąłem Roama ze stosiku. Bo książek nie czyta się tylko po to, żeby mieć O CZYM dyskutować. Ale również po to, by wiedzieć, JAK to robić.
W czasach wszędobylskich prezentacji komputerowych (PowerPoint dla początkujących, Prezi dla ambitnych) zanikła gdzieś sztuka rysowania. Ale Amerykanin Dan Roam próbuje ją w tej książce wskrzesić. Z niezłym skutkiem. Przekonuje na przykład, że nie zawsze mamy czas i miejsce, by nasze pomysły sprzedawać w formie dużej i przygotowanej zawczasu prezentami. Czasem jest tylko chwila, by zdobyć uwagę kogoś, na kim nam zależy. Bo akurat siedzimy z nim przy obiedzie albo w pociągu. Co wtedy? Wtedy trzeba poszukać serwetki, czegoś do pisania i po prostu swoją opowieść narysować. Nie jest nam do tego konieczny żaden talent graficzny (a jak go mamy, to tym lepiej). W końcu nie chodzi tu o zebranie pochwał za niezłą kreskę. Tylko o to, żeby nasz rozmówca kupił nasz pomysł na biznes, książkę, artykuł czy organizacyjną nowinkę. A jak mu to narysujemy, to nasze szanse na sukces na pewno nie spadną.
Rysowanie pomaga też - zdaniem Roama - w uporządkowaniu swoich własnych przemyśleń. Aby to zrobić, należy narysować na kartce papieru niebywale brzydką (łatwizna!) kałamarnicę z pięcioma mackami. Te macki to pięć podstawowych dylematów, jakie stoją przed nami wtedy, gdy próbujemy opisać jakiś problem. Te macki składają się jednocześnie na słowo "SQUID" (po angielsku właśnie "kałamamica"). Stoi za tym oczywiście amerykańska maniera do budowania akronimów. Za S kryje się dylemat: proste czy złożone (simple or elaborate). Q - to ilościowo czy jakościowo (ąualita-tive or quantitative). U (a właściwie V, ale na papierze wygląda podobnie) oznacza alternatywę: wizja czy realizacja (vision or execution). I równa się przeciwstawieniu indywidualnie czy w porównaniu (indi-vidual or comparison). I wreszcie D (no dobra, tu Roam trochę naciągnął, bo powinno być C, ale tłumaczy, że wpadł na ten pomysł, jadąc metrem na spotkanie z wydawcą) - zmiana czy staus quo (change or status quo). Te pięć pytań i pięć nóg to dla Dana Roama punkt wyjścia do poznawania technologii rysunku. Który ma służyć lepszemu przedstawianiu koncepcji oraz perswazji z tym związanej. Kto chce poznać więcej, niech zajrzy do środka.
Ja tylko dodam, że choć narracja tego dziełka jest nieznośnie amerykańska, to jednak kryje się za nią pewna słuszna intuicja. A na pewno nowa umiejętność, której poznanie na pewno nam nie zaszkodzi. Wstydzić się nie ma czego. W końcu niejedna nośna idea w dziejach ludzkości zaczęła się od tego, że ktoś narysował ją dla kogoś na kawiarnianej serwetce. -
Recenzja: mapymysli.com Katarzyna, 2012-01-07Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Ile razy będąc uczestnikiem spotkania biznesowego liczyłeś panele podłogowe, guziki w koszuli prowadzącego, albo ilość brunetów na sali, tylko po to, żeby nie stracić koncentracji i w najgorszym wypadku – nie zasnąć? To może skrajna wizja zakończenia takiej sytuacji, ale w duchu przyznasz na pewno, ze wiele razy czułeś się podobnie. Ja niestety także. To zmora współczesnej kultury korporacyjnej (i nie tylko), żeby zagadać słuchaczy i zapełnić im kolejną godzinę w outlooku na mało produktywnej prezentacji, czy statusie. Dlaczego prelegenci i szefowie grup zadaniowych tak często pokazują slajdy z taką ilością słów, jakby przekleili do nich powieść Sienkiewicza? Dlaczego jedyny żywy slajd to w najlepszym wydaniu slajd z wykresem słupkowym? Jeśli podobne myśli kiedykolwiek przeszły Ci przez głowę, to znajdujesz się we właściwym miejscu. Intuicyjnie czujesz, że nie tak powinna wyglądać prezentacja, w której uczestniczysz, nie taką formę powinny przyjąć materiały informacyjne, które otrzymałeś po spotkaniu, nie tak powinien traktować słuchaczy prelegent, naprawdę nie tak… Setki słów, dziesiątki tabel i zestawień, świetnie jeśli najważniejsze z myśli są prezentowane w punktach, ale nie zawsze mamy tyle szczęścia. Przemawiający czasem zapominają nawet o wpuszczeniu powietrza pomiędzy swoje słowa, nie mówiąc już o przestrzeni do zebrania myśli pomiędzy tymi wypełnionymi tekstem slajdami. Do czego to wszystko prowadzi? Z jednej strony – podczas takiej prezentacji się nudzisz. I nie możesz nic na to poradzić, Twój umysł po prostu „odpłynie” po kilkunastu minutach słowotoku przemawiającego… Z drugiej strony – już wiesz, że będziesz zmuszony odrobić pracę domową po spotkaniu i przeczytać prezentację i materiały, bo w zasadzie mało wyniesiesz z obecności na nim. I w tym momencie na scenę wchodzi Dan Roam, który wyłącza rzutnik, bierze do ręki kolorowe flamastry i podchodzi do flipcharta. Mówi o najważniejszych kwestiach i równocześnie rysuje je na tablicy. Nie tworzy obrazów Picassa, rysuje kreski i kółka układające się w ludziki, składniki ich otoczenia i charakterystyczne dla nich elementy. PATRZYSZ na to wszystko i nagle WIDZISZ. Dostrzegasz sens, relacje, powiązania i… ROZUMIESZ. Nie nudzisz się, bo Twój umysł lubi obrazki. Sam tworzy je non-stop, nawet nie zdajesz sobie z tego sprawy. Każdy obraz pobudza w Twojej pamięci inne obrazy, które są Twoimi wspomnieniami i zapisanymi w ten sposób doświadczeniami. Czy wiesz ile sytuacji biznesowych (i nie tylko) można uprościć używając czegoś więcej niż słów? Ze słów zwykle wynikają inne słowa. I tylko tyle. Zatem jeśli będziesz w niedługim czasie przemawiał do swojego zespołu – nakarm koniecznie ich zmysł wzroku, a nie tylko słuchu. Kiedy mówisz o kimś lub o czymś – pokaż zdjęcie, albo zrób rysunek. Kiedy chcesz zaprezentować ilości – zrób wykres, albo pokaż te wielkości, a nie tylko suche liczby. Jeśli mówisz o miejscach – pokaż ich mapę, fotografię, albo opowiedz o nich obrazowo. Kiedy umieszczasz coś w czasie – przedstaw to na osi czasu. A kiedy rozwiązujesz jakiś problem i odpowiadasz na pytania „jak” i „dlaczego” – pokaż zależności pomiędzy elementami, ich kontekst, relacje pomiędzy nimi. Czy odważysz się zaprzeczyć, że powyższe zabiegi nie uproszczą sytuacji i nie pomogą Ci szybciej osiągnąć celów? Czy masz jeszcze jakiekolwiek wątpliwości, że rysunek pomoże Ci spojrzeć na Twój problem z innej, świeższej perspektywy i zbliży Cię do jego rozwiązania? Książki Dana Roama to prawdziwa rewolucja dla wielu jajogłowych, a dla pozostałych – zbawienie. W przystępny sposób uczy, jak najprościej wprowadzić do życia biznesowego odrobinę życia i obrazów. Nie jest podręcznikiem do rysowania i nie wymaga od Ciebie takich umiejętności. Do przedstawienia nawet najbardziej skomplikowanego problemu wystarczy Ci kilka kresek, kółek, kwadracików i trójkątów. Dlatego pozwól się porwać zapałowi autora i posłuchaj niezwykle wciągającej i przekonującej opowieści o tym, jak wielu poważnym biznesmenom rysunki uratowały życie.
-
Recenzja: POLSKA - DZIENNIK ŁÓDZKI . N, 2010-07-23Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Często podczas nudnego wykładu coś bazgrzemy na kartce. Często robimy to również celowo-dla zobrazowania jakiegoś problemu. I temu drugiemu rysowaniu swoich myśli" poświęcona jest ta interesująca książka.
Pocieszające dla wielu będzie zapewne to, że dla graficznego zilustrowania problemów nie trzeba mieć plastycznego talentu. Więc wymówka ale ja nie umiem rysować..." zda się nanic. Odkryjmy wreszcie w sobie umiejętność myślenia wizualnego. Może się ono okazać pomocne, nawet na co dzień...
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- The Back of the Napkin: Solving Problems and Selling Ideas with Pictures
- Tłumaczenie:
- Bartosz Sałbut
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-2170-5, 9788324621705
- Data wydania książki drukowanej:
- 2009-11-16
- Format:
- A5
- Numer z katalogu:
- 5248
Spis treści książki
- 1. Zupełnie nowy sposób patrzenia na biznes (9)
- 2. Jakie problemy, jakie rysunki i kim jesteśmy "my"? (21)
- 3. Ryzyko, które zawsze się opłaca, czyli cztery etapy myślenia wizualnego (45)
- 4. Dziękuję, tylko oglądam (61)
- 5. Sześć sposobów widzenia (87)
- 6. SQVID, czyli zajęcia z wyobraźni stosowanej (115)
- 7. Modele pokazywania (151)
- 8. Pokazywanie i MBA z myślenia wizualnego (171)
- 9. Kim są nasi klienci, czyli rysunki rozwiązujące problemy typu kto/co (177)
- 10. Ilu kupuje? Rysunki rozwiązujące problemy typu ile (189)
- 11. Gdzie szukać klientów? Rysunki rozwiązujące problemy typu gdzie (203)
- 12. Kiedy możemy wprowadzić usprawnienia? Rysunki rozwiązujące problemy typu kiedy (227)
- 13. W jaki sposób poprawić nasze wyniki? Rysunki rozwiązujące problemy typu jak (247)
- 14. Po co w ogóle się w to bawić? Rysunki rozwiązujące problemy typu dlaczego (255)
- 15. Wszystkiego, co wiem o biznesie, nauczyłem się podczas prezentacji (273)
- 16. Wyciąganie wniosków... za pomocą rysunków (291)
Część I: Wprowadzenie
Każdy, zawsze, wszędzie: Rozwiązywanie problemów za pomocą rysunków
Część II: Odkrywanie pomysłów
Lepiej patrzeć, ostrzej widzieć, dalej sięgać wyobraźnią, czyli zasady i narzędzia skutecznego myślenia wizualnego
Część III: Rozwijanie pomysłów
MBA z myślenia wizualnego, czyli jak wykorzystać myślenie wizualne w praktyce
Część IV: Przekonywanie do pomysłów
Czas pochwalić się naszym dorobkiem
Podziękowania (297)
Dodatek A. Myślenie wizualne w ujęciu naukowym (301)
Dodatek B. Zasobnik dla osób zainteresowanych myśleniem wizualnym (313)
Oceny i opinie klientów: Narysuj swoje myśli. Jak skutecznie prezentować i sprzedawać pomysły na kartce papieru Dan Roam (3) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(2)
(1)
(0)
(0)
(0)
(0)
Oceny i opinie poprzedniego wydania
więcej opinii