- Ocena:
- 1.0/6 Opinie: 1
- Stron:
- 184
- Druk:
- oprawa miękka
Opis książki: Public relations od podstaw
Public relations jest jednym z filarów działania nowoczesnej organizacji. W połączeniu z komunikacją odgrywa coraz większą rolę we współczesnym świecie. Z racji powiązań z handlem, marketingiem, reklamą, badaniami rynku i wieloma innymi dziedzinami właściwe zaplanowanie działań public relations wymaga od osób przygotowujących takie działania przekrojowej wiedzy związanej z tymi dziedzinami. Znajomość podstaw tych branż jest niezbędna do rozpoznania i właściwej oceny problemów, które mogą pojawić się podczas tworzenia kampanii PR.
"Public relations od podstaw" to książka przeznaczona zarówno dla tych osób, które rozpoczynają pracę w roli specjalisty od działań PR, jak i dla tych, które pracują już w tej branży. Przedstawia proces projektowania i wdrażania profesjonalnej kampanii PR. Opisuje prawne i etyczne aspekty działalności public relations oraz zasady współpracy z firmami zewnętrznymi i podwykonawcami -- agencjami reklamowymi, drukarniami, fotografikami i projektantami. W książce zawarto również informacje dotyczące organizacji targów, spotkań i wystaw, kontaktów z mediami oraz sposobów oceny skuteczności kampanii.
- Korzystanie z usług zewnętrznych firm konsultingowych
- Etyka i prawo w kontekście działań PR
- Współpraca z podwykonawcami materiałów wykorzystywanych podczas kampanii
- Organizacja targów, wystaw i imprez promocyjnych
- Sponsoring i działalność edukacyjna
- Zasady redagowania pism, artykułów i notek prasowych
- Współpraca z mediami
- Ocena i analiza zakończonej kampanii
Jeśli pracujesz lub chcesz pracować w branży PR,
ta książka stanie się Twoim podstawowym przewodnikiem.
Wybrane bestsellery
-
To opowieść o zemście, władzy, spisku i wielkich pieniądzach. Trzymająca w napięciu od pierwszej do ostatniej strony historia intrygi zorganizowanej przez miliardera, właściciela serwisu PayPal Petera Thiela — z udziałem najbardziej znanego na świecie zapaśnika Hulka Hogana — udowadni...
Anatomia intrygi. Opowieść o spisku wartym miliony dolarów Anatomia intrygi. Opowieść o spisku wartym miliony dolarów
(17.99 zł najniższa cena z 30 dni)38.94 zł
59.90 zł(-35%) -
Chaos, chaos, wszędzie chaos. Fabryka nie nadąża z produkcją, ponieważ zamówienia docierają do niej zbyt późno. Kontrahent otrzymuje nie ten towar, który kupił, albo owszem – ten, tyle że w zbyt małej/zbyt dużej ilości. Faktury kupujący nie dostaje wcale, gdyż zawalona papierami księgowość ...
Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking
(24.90 zł najniższa cena z 30 dni)32.45 zł
59.00 zł(-45%) -
Nie musisz znać się na wszystkim - po prostu pisz - a promocją zajmiemy się razem! Jesteś pisarką/pisarzem? Samodzielnie wydajesz swoją książkę lub ebooka? A może po prostu chcesz zająć się promocją swojej twórczości? POMOGĘ CI PRZEJŚĆ PRZEZ TO KROK PO KROKU. W ebooku znajdziesz informacje...
Promocja? Tak, poproszę! Jak samodzielnie wypromować książkę Promocja? Tak, poproszę! Jak samodzielnie wypromować książkę
-
Nie musisz znać się na wszystkim - po prostu pisz - a promocją zajmiemy się razem! Jesteś pisarką/pisarzem? Samodzielnie wydajesz swoją książkę lub ebooka? A może po prostu chcesz zająć się promocją swojej twórczości? POMOGĘ CI PRZEJŚĆ PRZEZ TO KROK PO KROKU. W ebooku znajdziesz informacje...
Promocja? Tak, poproszę! Jak samodzielnie wypromować e-booka Promocja? Tak, poproszę! Jak samodzielnie wypromować e-booka
-
Gdy 12 września 2022 r. rosyjskie rakiety uderzyły w infrastrukturę energetyczną wschodniej Ukrainy, Zełenski zwrócił się do Rosjan: „Bez gazu czy bez was? Bez was! Bez światła czy bez was? Bez was! Bez wody czy bez was? Bez was! Bez jedzenia czy bez was? Bez wa...
Potęga ulotnych słów. Komunikacyjny fenomen Zełenskiego Potęga ulotnych słów. Komunikacyjny fenomen Zełenskiego
(9.90 zł najniższa cena z 30 dni)38.25 zł
45.00 zł(-15%) -
«Міфи про PR» Річа Лі 2014 це цілком новий погляд н&...
Міфи про PR. Поганого паблісіті не буває та інші поширені хибні уявлення Міфи про PR. Поганого паблісіті не буває та інші поширені хибні уявлення
(21.06 zł najniższa cena z 30 dni)21.06 zł
26.00 zł(-19%) -
Oddajemy w Państwa ręce podręcznik traktujący o trudnej sztuce marketingu. Przede wszystkim dlatego, że marketing cały czas ewoluuje. Przyczyniają się do tego zmiany zachodzące w zachowaniach odbiorców, postęp technologiczny, rozwój mediów oraz ewolucja sposobu zarządzania pr...
-
Zachodzące zmiany rynkowe doprowadziły do przesycenia komunikacji marketingowej reklamą i innymi środkami tradycyjnej promocji. Klienci coraz częściej nie zwracają uwagi na komunikaty komercyjne, przez co trudniej jest zdobyć miejsce w ich świadomości przez poszczególne marki. Wobec powyżs...
Internetowe public relations w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw Internetowe public relations w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw
(9.90 zł najniższa cena z 30 dni)9.98 zł
24.95 zł(-60%) -
Rozważania podejmowane w monografii oraz prace badawcze przeprowadzone na jej potrzeby ukierunkowano na wyjaśnienie, uwzględniając perspektywę filantropii korporacyjnej, motywów i mechanizmów tworzenia, funkcjonowania fundacji korporacyjnych oraz ich relacji z przedsiębiorstwami zał...
Fundacje korporacyjne w Polsce jako forma działalności filantropijnej przedsiębiorstw Fundacje korporacyjne w Polsce jako forma działalności filantropijnej przedsiębiorstw
-
Buyer Persona – a jeśli nie jest tym, co myślisz Rosnące zainteresowanie tą koncepcją doprowadziło do licznych nieporozumień i wypaczonego pojmowania sposobu tworzenia, stosowania i skuteczności Buyer Persony. Chodzi w niej o dostosowanie produktu i technik marketingowych do rzeczywistyc...(19.90 zł najniższa cena z 30 dni)
35.92 zł
44.90 zł(-20%)
Zobacz pozostałe książki z serii Exclusive
-
Blockchain. Klucz do świata kryptowalut. Słowo, które brzmi jak obietnica bogactwa. Tylko... Czym tak naprawdę jest ów Blochchain? Niestety, w większości książek, artykułów, dyskusji w mediach tradycyjnych i Internecie mówi się o nim albo niezrozumiale, albo w mocnych uproszczeniach i z niepotrze...
Świat kryptomilionerów. Znajdź swoją szansę w świecie Blockchaina Świat kryptomilionerów. Znajdź swoją szansę w świecie Blockchaina
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Można, jeśli zbuduje się zdrową kulturę zespołową i właśnie o tym jest ta książka. Znajdziesz w niej zbiór prostych praktyk o wysokiej skuteczności, dzięki którym Twój zespół będzie mógł natychmiast wejść na ścieżkę pełnego uczestnictwa w zadaniach, produktywnego konfliktu i stałego postępu. Dowi...
Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole
Stefano Mastrogiacomo, Alexander Osterwalder i in. pełny spis w info
(34.90 zł najniższa cena z 30 dni)43.45 zł
79.00 zł(-45%) -
Pozornie skazany na sukces projekt często kończy się katastrofą. Powodów jest mnóstwo. Może to być błędne zdiagnozowanie oczekiwań klientów lub skoncentrowanie się bardziej na technologiach niż potrzebach przyszłych użytkowników. Nierzadko problemem okazuje się złe zarządzanie zespołem. Bywa i ta...
Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Gregory Bernarda, Alan Smith i in.
(53.40 zł najniższa cena z 30 dni)57.84 zł
89.00 zł(-35%) -
Doktryna jakości Andrzeja J. Bliklego to projekt rozpisany na lata. Autor, profesor matematyki i dyplomowany mistrz cukierniczy, przez dwie dekady kierował firmą, której nazwę zna chyba każdy Polak. Równocześnie pracował nad swoim opus magnum. Wciąż nad nim pracuje. Książka ta bowiem zmienia się ...
Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji. Wydanie III Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji. Wydanie III
(59.40 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
To kolejny tom z serii Strategyzer przeznaczonej dla wizjonerów biznesu. Skorzystają z niej przedsiębiorcy, kierownictwo dużych organizacji oraz liderzy innowacji. Znalazły się tu opisy kluczowych narzędzi pozwalających budować modele biznesowe odporne na destabilizację, zarządzać portfelem przed...
Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Alan Smith, Frederic Etiemble
(26.90 zł najniższa cena z 30 dni)26.90 zł
89.00 zł(-70%) -
10 lat temu Andrzej Jeznach, polski biznesmen, postawił na dobre życie i zmienił zasady zarządzania. Odszedł od nadzoru i hierarchii i już po kilku latach jego firma pracowała właściwie sama. Kiedy się zdecydował przekazać losy firmy w ręce młodszego pokolenia, jego celem było stworzenie organiza...(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)
17.90 zł
59.00 zł(-70%) -
W tym samym roku, w którym Titanic zderzył się z górą lodową, Dale Carnegie zaczął prowadzić zajęcia z wystąpień publicznych na nowojorskim Harlemie. Obydwa te wydarzenia wywarły wpływ na losy wielu ludzi. Dziś tragiczny rejs Titanica jest zaledwie jedną z wielu historii z przeszłości, a książki ...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Gdy życie stawia Cię wobec PROJEKTU… …albo nawet - projektów, ponieważ właśnie zostałeś menedżerem, który będzie odpowiedzialny za ich realizację. Czy wiesz, jaką najbezpieczniejszą decyzję możesz wtedy podjąć? Odpowiedź jest prosta: nie podejmować wyzwania! Zrezygnować, poddać się, ...
Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie III poszerzone Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie III poszerzone
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
W tej książce przywództwo jest pokazane w niespotykany sposób. Imperatyw wyciskania z ludzi imponującej efektywności zastąpiły fundamenty przywództwa z nieskończonym nastawieniem. Awans, nagroda czy wygrana walka budzą rozkoszny dreszczyk, ale nie należy na tym opierać swojej przyszłości. Jeśli j...(34.20 zł najniższa cena z 30 dni)
34.20 zł
57.00 zł(-40%)
Ebooka "Public relations od podstaw" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Public relations od podstaw" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Public relations od podstaw" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Public relations od podstaw (2) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: proto.pl Maria MatusiewiczRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Ta mała, lekka, niedroga książeczka, która trafiła w moje ręce, o niepozornym tytule „PR od podstaw” okazała się być ścieżką jaką Philip Henslowe prowadzi czytelnika krok po kroku przez kampanię PR. Publikacja ta, to wartościowe omówienie głównych zagadnień jakie to przedsięwzięcie angażuje. Dobrą wizytówką dla publikacji jest osoba redaktora wydania w postaci Anne Gregory. Książka napisana jest zupełnie inaczej aniżeli większość podręczników, szczególnie tych o podobnym tytule. Ma bardzo przyjazną, lekką i przejrzystą formułę. Podstawy, o których pisze Henslowe to fundamenty rozpoczęcia działalności PR zgodnie z bardzo nowoczesnym podejściem, kierowane do praktyków, nie do teoretyków. Zaczyna więc od komunikacji (w życiu codziennym, miejscu pracy, organizacji). Następnie szczegółowo omawia działalność firmy konsultingowej (z zakresu public relations), wskazując zarówno przymioty, jak i wady jej usług. Wydawnictwo zadbało o to, by przybliżyć książkę napisaną przez Amerykanina polskiemu czytelnikowi i zamieściło wiele uwag, adresów i linków, czyniących wykorzystanie treści bliższemu rzeczywistości. Kolejne zagadnienie poruszane przez Philip’a Henslow’a to etyka i prawo (zostawiane przez większość autorów zazwyczaj na koniec...), w których autor pisze o prawach autorskich i dobrych obyczajach. Ten rozdział również przygotowany jest dla polskiego czytelnika i skorygowany o wiadomości z polskiego Dziennika Ustaw. Następne części traktują o współpracy z dostawcami (tu autor skupia się raczej na zagadnieniach ekonomicznych) i z wydawcami własnych materiałów, a nawet współpracy z drukarnią. P. Henslowe wszystkie poruszane problemy omawia króciutko, jednak nie odbywa się to kosztem zawartości merytorycznej. Do codziennego i przyziemnego warsztatu pr-owca autor przechodzi w następnych rozdziałach, w których opisuje współpracę z fotografami i projektantami (wraz z niezbędnymi ilustracjami). Tworzenie filmów wideo, jako jeden z narzędzi PR, Henslowe analizuje przez pryzmat pomysłu, kosztów, scenariusza, samego filmowania, a nawet etapów postprodukcyjnych. Przez wszystkie fazy jesteśmy prowadzeni przez Henslow’a niemalże „za rękę”, jednak są to zagadnienia o których początkujący PR-owiec nie musi mieć pojęcia, jeśli dotąd nie miał z nimi do czynienia. Nie zabrakło oczywiście wskazówek jak zorganizować imprezę, stoisko na targach, wystawę oraz konferencje (szalenie szczegółowo). W końcu przejrzyście, krótko i zwięźle wytłuszczone zostały elementy i cechy sponsoringu. Tu jednak wzbudził się we mnie pewien dysonans - otóż autor podchodzi do filantropii jako elementu sponsoringu... co (na szczęście) niekoniecznie odnosi się do rzeczywistości. Sztandarowe elementy każdej publikacji omawiającej podstawy PR (kryzys, media relations) są omawiane wyjątkowo trzeźwo i bez przysłowiowego „lania wody”. Aneksy to: Kodeks Etyki PSPR i niezbędna część „Prawo w odniesieniu do public relations” oraz wzór umowy z klientem, elementy prawa pracy, szczegółowy plan zorganizowania wystawy (lista zadań) i program imprezy i konferencji. Do załączników załączone również plan przyjęcia wizyty władz, układ pisemnego raportu, porządek zebrania i dwa wzory dokumentów. „Public relations od podstaw” to książka dla wszystkich praktyków, szczególnie początkujących. Jest przejrzysta i nowoczesna, zawiera, zdaje się, wszystko co powinna, więc w praktyce okaże się zapewne wyjątkowo pomocna. Polecam.
-
Recenzja: Bliżej Przedszkola 11/2006Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Pojęcie "public relations" zawiera szereg technik zaprojektowanych, by budować i utrzymywać dobry wizerunek firmy oraz jej produktów i usług. Podstawowym działaniem w tym zakresie jest komunikacja -- docieranie z przekazem informacyjnym do mediów. Książka Philipa Henslowe "Public relations od podstaw" wprowadza czytelnika w świat działań public relations.
Autor daje praktyczne wskazówki jak planować kampanie, organizować konferencje, targi, wystawy i inne imprezy. Omawia zasady współpracy z podwykonawcami firm -- dostawcami, fotografikami, drukarniami, projektantami, a także mediami. Pozycja ta zawiera także instruktaż redagowania pism biznesowych, artykułów, not prasowych. Philip Henslowe nie ominął zasad sponsoringu czy zarządzania kryzysowego. Niezwykle cennym dodatkiem są tu przepisy prawne i etyczne, które warunkują działania public relations.
"Public relations od podstaw" to kompendium wiedzy, podręczny przewodnik, który pomoże odnaleźć się w świecie public relations osobom, które rozpoczynają przygodę z nimi, a tym którzy mają już doświadczenie, pomoże w usystematyzowaniu działań PR-owskich.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Public Relations: A Practical Guide to the Basics (Public Relations in Practice Series)
- Tłumaczenie:
- Monika Lipiec-Szafarczyk
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-736-1899-6, 8373618996
- Data wydania książki drukowanej:
- 2005-07-21
- Format:
- A5
- Numer z katalogu:
- 2850
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Public Relations
- Serie wydawnicze: Exclusive
Spis treści książki
- Wstęp (15)
- Komunikowanie się (16)
- Komunikowanie się organizacji (18)
- Społeczna odpowiedzialność biznesu (19)
- Reklama (20)
- Wizerunek (21)
- Wiedza i zrozumienie (22)
- Zainteresowanie (22)
- Akceptacja (22)
- Współczucie (23)
- Wstęp (25)
- Firmy konsultingowe (25)
- Dlaczego korzysta się z usług firmy konsultingowej? (26)
- Rodzaje konsultingu (27)
- Zalety korzystania z usług firm konsultingowych (29)
- Wady korzystania z usług firm konsultingowych (29)
- Łączenie rozwiązań (29)
- Etyka (31)
- Kodeks etyki (31)
- Prawo (32)
- Prawo autorskie (34)
- Wytyczne (39)
- Umowa (40)
- Określanie czasu (40)
- Koszty (41)
- Sprawdzanie postępów (41)
- Wytyczne (43)
- Umowa (44)
- Maszynopis autorski (44)
- Promocja i dystrybucja (46)
- Tło (47)
- Wytyczne i umowa (48)
- Ilustracje (48)
- Specyfikacja papieru (49)
- Wybór fotografika (51)
- Banki zdjęć (52)
- Kolorowe czy czarno-białe? (53)
- Plener i studio zdjęciowe (53)
- Stykówki, przezrocza czy zapis cyfrowy? (55)
- Efekty specjalne (56)
- Przeniesienie praw autorskich (57)
- Laboratoria fotograficzne (57)
- Tło (59)
- DTP (60)
- Zlecenie (60)
- Dzieło (61)
- Podsumowanie (63)
- Wstęp (65)
- Producenci (65)
- Koszt (66)
- Pomysł (66)
- Scenariusz (67)
- Filmowanie (67)
- Postprodukcja (67)
- Wystawy i targi (69)
- Kontakt z publicznością przy stoisku (70)
- Przygotowanie i prowadzenie stoiska (71)
- Organizowanie wystawy (76)
- Podsumowanie (77)
- Miejsce (79)
- Program (80)
- Charakterystyka i kategorie imprez (80)
- Wizyty VIP-ów (87)
- Wizyty władz państwowych (88)
- Patronat (89)
- Sponsoring (90)
- Dlaczego sponsorować? (91)
- Rodzaje sponsoringu (92)
- Totalizator sportowy (95)
- Ocena (96)
- Zasady ogólne (97)
- Raporty i oferty (98)
- Notatki służbowe (98)
- Protokół (98)
- Artykuły prasowe (99)
- Co to jest zarządzanie kryzysowe? (105)
- Jak sobie poradzić (106)
- Po wszystkim (108)
- Wpływ (109)
- Odbiorcy (110)
- Telewizja (110)
- Radio (112)
- Telegazeta (112)
- Dystrybucja (115)
- Media transmitowane (116)
- Monitoring i ocena (116)
- Obsługa redakcyjna (117)
- ISDN (117)
- Więcej informacji (118)
- Po co komu program? (119)
- Program (120)
- Ocena (123)
- Ewaluacja (124)
- Podsumowanie (127)
Przedmowa (11)
Wstęp (13)
1. Komunikowanie się i rola public relations (15)
2. Zewnętrzne agencje PR (25)
3. Etyka i prawo (31)
4. Praca z dostawcami (39)
5. Praca z wydawcami (43)
6. Współpraca z drukarnią (47)
7. Współpraca z fotografikami (51)
8. Współpraca z projektantami (59)
9. Tworzenie filmów wideo (65)
10. Wystawy i inne imprezy (69)
11. Promocje i imprezy (79)
12. Wizyty (87)
13. Sponsoring i działalność edukacyjna (89)
14. Pisma biznesowe (97)
15. Zarządzanie kryzysowe (105)
16. Praca z mediami (109)
17. Zewnętrzne wsparcie medialne (115)
18. Planowanie i programowanie (119)
19. Ocena i ewaluacja (123)
20. Podsumowanie (129)
Literatura (131)
A Kodeks etyki Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, przyjęty na II Kongresie PSPR 26 czerwca 1996 roku (133)
B Prawo w odniesieniu do public relations (135)
C Przykładowa umowa z klientem (141)
D Przepisy regulujące zatrudnianie (149)
E Lista kontrolna zadań public relations na stoisku wystawowym (153)
F Planowanie imprez i konferencji (155)
G Wizyty VIP-ów (159)
H Wizyty władz państwowych (161)
I Raporty pisemne (163)
J Porządek zebrania (165)
K Przykład układu wewnętrznego dokumentu (167)
L Przykładowy plan protokołu (169)
M Planowanie na wypadek kryzysu (171)
Skorowidz (177)
Oceny i opinie klientów: Public relations od podstaw Philip Henslowe (1) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)
(1)