Podręcznik perswazji. Najskuteczniejsze metody przekonywania innych i świadomej ochrony przed manipulacją
- Autor:
- Mateusz Grzesiak



- Wydawnictwo:
- Onepress
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- 4.8/6 Opinie: 8
- Stron:
- 232
- Czas nagrania:
- 2 godz. 14 min.
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
- Audiobook w mp3
Opis książki: Podręcznik perswazji. Najskuteczniejsze metody przekonywania innych i świadomej ochrony przed manipulacją
Naucz się uniwersalnych zasad argumentacji!
Myślisz, że działasz racjonalnie? Wydaje Ci się, że na chłodno podejmujesz decyzje? Jesteś pewien, że merytorycznie podchodzisz do wszystkiego, co robisz, i jesteś wolny od podszeptów własnych emocji oraz sugestii innych?
Zła wiadomość jest taka, że racjonalność to mit. Przeważnie działamy pod wpływem chwilowych impulsów, jesteśmy podatni na manipulację i każdego dnia popełniamy mnóstwo błędów poznawczych. W dodatku jesteśmy tego zupełnie nieświadomi. Z jaką skutecznością przekonujesz innych? Czy wiesz, jak etycznie wpłynąć na dziecko, by z chęcią odrobiło pracę domową, czy straszysz je "szlabanem"? Jak Ci idzie przekonywanie innych do swoich pomysłów? A siebie do podjęcia określonych działań?
Dobra wiadomość jest taka, że perswazji i odporności na nią można się nauczyć. Koniec z wywieraniem negatywnego wpływu na Twoje decyzje. Koniec z nieświadomym poddawaniem się manipulacji! To, że trzymasz w ręku tę książkę, oznacza, że już wykonałeś pierwszy krok. Kolejnym będzie poznanie zasad rządzących perswazją, popartych konkretnymi przykładami. Ta książka to zestaw narzędzi gotowych do użycia we wszelkiego rodzaju dyskusjach: prywatnych, zawodowych, medialnych, społecznych oraz politycznych. Tak wyposażony będziesz miał przewagę w każdej sytuacji.
Wybrane bestsellery
-
Od początku swojego życia funkcjonujemy wśród słów. To one nas stwarzają i kształtują, kiedy jesteśmy małymi i większymi dziećmi — istotami najbardziej wrażliwymi i bezbronnymi wobec przekazu ze strony rodziców, dziadków, opiekunów w przedszkolu i szkole. Słowa nadają nam tożsamość, słowami...
Uwięzieni w słowach rodziców. Jak uwolnić się od zaklęć, które rzucono na nas w dzieciństwie Uwięzieni w słowach rodziców. Jak uwolnić się od zaklęć, które rzucono na nas w dzieciństwie
(35.14 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Błękitny umysł przynosi odpowiedzi na pytania, dlaczego nam nie wychodzi to, co planujemy, i jak inaczej podejść do swoich celów, planów oraz samych siebie. Znajdziesz tu rozdziały „strategiczne”, dotyczące na przykład tego, jak przyspieszyć swoją karierę lub jak osiągnąć stan koncent...
Błękitny umysł. Myśl na odwrót, działaj na opak, poznaj nieznane! Błękitny umysł. Myśl na odwrót, działaj na opak, poznaj nieznane!
(31.36 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Modele mentalne można postrzegać jako szablony, które ułatwiają poprawną interpretację informacji oraz zrozumienie aktualnego kontekstu. Pomagają nam unikać pułapek i uzyskiwać pożądane rezultaty. Warto przyswoić jak najszerszą paletę modeli mentalnych, aby być przygotowanym na wszystko, co tylko...
30 modeli mentalnych. Ścieżka prowadząca do podejmowania najlepszych decyzji i szybkiego rozwiązywania trudnych problemów 30 modeli mentalnych. Ścieżka prowadząca do podejmowania najlepszych decyzji i szybkiego rozwiązywania trudnych problemów
(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)11.90 zł
39.90 zł(-70%) -
By zrozumieć założenia Porozumienia bez Przemocy, trzeba po pierwsze wyjaśnić, na czym ono bazuje i jak rozumie dwa kluczowe dla siebie pojęcia. Są to empatia, definiowana jako pełna skupienia obecność, i konflikt, który jest tu po prostu spotkaniem odmiennych strategii radzenia sobie z życiem. P...
KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej
(29.18 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Vilfredo Pareto nie sformułował zasady 80/20, choć był świadom zjawiska „kluczowych nielicznych”. Od dawna wiemy, że do większości skutków, efektów i nagród prowadzi mała liczba przyczyn, działań i wysiłków. Gdyby regułę 80/20 ująć dosłownie, oznaczałaby, że 80% osiągnięć w pracy zape...(37.76 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Szczęście. Stabilność. Spójność. Uśmiech na twarzy, spokój w głowie, radość w duszy. Słowem: spełnienie, do którego wszyscy dążymy. Tymczasem mało kto do tego upragnionego celu dociera. Bo... jesteśmy ludźmi i kierują nami emocje. Zwykle, o zgrozo, te negatywne: strach, złość...
Emocje zadbane i masz wyje**ne. O trudnej sztuce radzenia sobie z uczuciami Emocje zadbane i masz wyje**ne. O trudnej sztuce radzenia sobie z uczuciami
(25.93 zł najniższa cena z 30 dni)25.93 zł
39.90 zł(-35%) -
Ta książka jest szczególnym źródłem wiedzy i naukowo potwierdzonych technik, dzięki którym przekujesz swoje talenty w mistrzowskie umiejętności. Dowiesz się, z jakich czterech etapów składa się cykl przyswajania wiedzy i co robić, aby każdy z nich przebiegał z maksymalną efektywnością. Przekonasz...
Błyskawiczne przyswajanie umiejętności. Naukowe metody zapamiętywania i doskonalenia wiedzy Błyskawiczne przyswajanie umiejętności. Naukowe metody zapamiętywania i doskonalenia wiedzy
(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)11.90 zł
37.00 zł(-68%) -
Szkoła mówców jest napisana przez trenera, nie przez pisarza. To nie wydumane teorie, ale treści wynikające z wieloletniego doświadczenia autorki w pracy z żywym człowiekiem. Nie znajdziesz tu ogólników i łatwych rozwiązań. Dostaniesz za to mnóstwo praktycznej wiedzy i ćwiczenia, które realnie wp...
Szkoła Mówców. Myśl i prezentuj inaczej niż wszyscy Szkoła Mówców. Myśl i prezentuj inaczej niż wszyscy
(22.45 zł najniższa cena z 30 dni)22.45 zł
44.90 zł(-50%) -
Żyjemy w czasach przesytu — rzeczy, idei i książek. Wydawcy zalewają księgarnie nowościami. Wiele z nich to wartościowe lektury, niejedną chciałoby się przytulić do czytelniczego serca. Kupujemy je więc, kładziemy na półce i... biegniemy do innych zadań. Bo praca, bo szkoła, bo obowiązki. A...(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)
11.90 zł
39.90 zł(-70%) -
Wyobraź sobie, że jesteś żeglarzem. Gdy wypływasz w morze, prognoza pogody jest dobra, tafla wody spokojna, a wiatr powiewa w sam raz. Lecz nagle, gdy jesteś daleko od brzegu, przychodzi zmiana. Rozpętuje się straszliwy, potencjalnie zabójczy sztorm. Warunki są bardzo trudne, ale chcesz przetrwać...(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)
11.90 zł
39.90 zł(-70%)
O autorze książki
Mateusz Grzesiak
Dr Mateusz Grzesiak - konsultant, terapueta i wykladowca. Jest doktorem w trzech dyscyplinach: zarządzaniu, pedagogice i psychologii. Specjalizuje się w kompetencjach społecznych (miękkich) - umiejętnościach zarządzania myślami, emocjami i zachowaniami umożliwiających osiąganie wyznaczonych celów w życiu zawodowym i osobistym. Przez media nazywany najpopularniejszym psychologiem w Polsce i traktowany jako prekursor rynku rozwoju osobistego w kraju.
www.mateuszgrzesiak.com
https://pl.wikipedia.org/wiki/Mateusz_Grzesiak
https://www.researchgate.net/profile/Mateusz_Grzesiak
www.facebook.com/mateuszgrzesiak
www.youtube.com/grzesiakm
www.instagram.com/drmattofficial/
Mateusz Grzesiak - pozostałe książki
-
potrzebujesz dobrych nawyków - świadomie zaplanowanych, a następnie wdrożonych sposobów działania, dzięki którym szybko osiągniesz zaplanowane cele. Wśród nich może się znaleźć zbudowanie wymarzonego ciała, nauka języka obcego albo innej umiejętności, okazywanie uczuć partnerowi, spędzanie więcej...
Bądź skuteczny. 50 narzędzi rozwijających efektywność osobistą i zawodową Bądź skuteczny. 50 narzędzi rozwijających efektywność osobistą i zawodową
(31.85 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Mateusz Grzesiak na bazie praktycznej psychologicznej wiedzy, latach własnych międzynarodowych doświadczeń sprzedażowych i obserwacji najskuteczniejszych specjalistów od handlu opracował uniwersalny model sprzedaży: MasterSales. Jego pierwsza część, czyli Inner Game, tłumaczy zasady budowania pie...
Psychologia Sprzedaży - droga do sprawczości, niezależności i pieniędzy Psychologia Sprzedaży - droga do sprawczości, niezależności i pieniędzy
(25.93 zł najniższa cena z 30 dni)25.93 zł
39.90 zł(-35%) -
„Uwierz w siebie”, „poznaj siebie”, „bądź pewny siebie, a…” – zdobędziesz w życiu wszystko, czego chcesz, ludzie będą robić to, czego od nich oczekujesz, będziesz bogaty i spełniony. Kto wie, może nawet sięgniesz po władzę polityczną albo duchową i ...
Pewność siebie. Jak być asertywnym, pokonać lęk i sięgnąć po swoje Pewność siebie. Jak być asertywnym, pokonać lęk i sięgnąć po swoje
(19.95 zł najniższa cena z 30 dni)19.95 zł
39.90 zł(-50%) -
Kimkolwiek jesteś — żoną, mężem, dzieckiem, rodzicem, szefem, pracownikiem, klientką, menadżerem, influencerką, lekarzem, prawniczką, nauczycielem — Twój sukces w każdej sferze życia zależy od tego, jak postrzegają Cię ludzie, wśród których funkcjonujesz. Każdy ma zdanie na Twój temat...
Personal branding, czyli jak skutecznie zbudować autentyczną markę osobistą Personal branding, czyli jak skutecznie zbudować autentyczną markę osobistą
(25.93 zł najniższa cena z 30 dni)25.93 zł
39.90 zł(-35%) -
Umiejętność komunikowania się z obcokrajowcami w ich ojczystej mowie przydaje się w wielu aspektach. W pracy daje przewagę konkurencyjną. Pomaga zdobyć serca i umysły słuchaczy, gdy mówi się do nich w ich ojczystym języku. Pozwala podróżować i nie zależeć w tym od innych, poznawać ludzi i naprawd...(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)
11.90 zł
39.90 zł(-70%) -
Czytając Psychologię nauczania dowiesz się, jak skutecznie przekazywać posiadaną wiedzę. Poznasz skuteczne prawdy, którymi kierują się najlepsi praktycy zawodu. Zrozumiesz, czym jest stan trenera i jak zarządzać swoimi emocjami i zachowaniami – jak stać i siedzieć, jak mówić, jak się porusz...
Psychologia nauczania, czyli jak skutecznie prowadzić szkolenia, zarządzać grupami i występować przed publicznością Psychologia nauczania, czyli jak skutecznie prowadzić szkolenia, zarządzać grupami i występować przed publicznością
-
Psychologia Zmiany - najskuteczniejsze narzędzia pracy z ludzkimi emocjami, zachowaniami i myśleniem Psychologia Zmiany - najskuteczniejsze narzędzia pracy z ludzkimi emocjami, zachowaniami i myśleniem
(25.93 zł najniższa cena z 30 dni)25.93 zł
39.90 zł(-35%) -
Książka pomoże Ci uniknąć wielu konfliktów z bliskimi i uleczyć niedziałające relacje. Być może ochroni przed niepotrzebnym rozstaniem. Bez dwóch zdań ułatwi komunikację z bliskimi, usprawni emocje między Wami, powie dokładnie, jak i co robić w sytuacjach rodzinnych. To piękna książka z fascynują...
Psychologia Relacji, czyli jak budować świadome związki z partnerem, dziećmi i rodzicami (miękka oprawa) Psychologia Relacji, czyli jak budować świadome związki z partnerem, dziećmi i rodzicami (miękka oprawa)
(19.43 zł najniższa cena z 30 dni)19.43 zł
29.90 zł(-35%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Recenzje książki: Podręcznik perswazji. Najskuteczniejsze metody przekonywania innych i świadomej ochrony przed manipulacją (25)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
cosnapolce.blogspot.com Northman
łowa mają moc. Perswazji ulegamy na co dzień (często nie zdając nawet sobie z tego faktu sprawy). Czasem z kolei sami jej używamy ;) Niniejsza książka to zbiór technik perswazyjnych wraz z praktycznymi przykładami ich zastosowania, jednak myślą przewodnią lektury nie jest bynajmniej „szkolenie” w zakresie technik manipulacyjnych ;) Manipulacja jest rzecz jasna jednym z rodzajów perswazji (niekoniecznie przyjemnym dla manipulowanego), jednak niniejsza książka ma nieco inny cel, a jest nim uświadomienie czytelnikowi, czym tak naprawdę jest perswazja i jak niesamowicie często jej ulegamy. Poniekąd pozycja ta powstała z myślą o laikach w tym temacie z jasno postawionym przez autora celem, a jest nim próba nauczenia odbiorcy jak bronić się przez perswazyjnym wpływem innych. Przedstawionych technik znajdziemy w książce około stu. Każda została pokrótce opisana, opatrzona praktycznym przykładem, a także wskazaniami kiedy i jak dany sposób oddziaływania na innych może być zastosowany w praktyce. W efekcie dostajemy do rąk niemalże kompendium wiedzy o wszelkich rodzajach i technikach wpływu na innych :) Pamiętajcie jednak, że owo kompendium stworzono w dobrej wierze. Dla laika ta książka może być niesamowicie pomocna na co dzień. Do sięgania po tę lekturę na co dzień zachęca zresztą sam autor. I chyba warto, wszak codziennie spotkać się możemy z sytuacjami, w których ktoś próbuje na nas oddziaływać, przekonać nas do czegoś lub do czegoś nas skłonić – i to niekoniecznie w naszym dobrze pojętym interesie. Zapoznać się zatem z treścią jak najbardziej warto. W myśl starej zasady lepiej jest bowiem leczyć niż zapobiegać. A do zapobiegania konieczna jest wiedza na dany temat. Gorąco polecam!
-
CEO Sass Danuta
W biznesie tak jak w życiu zależy nam na przekonaniu innych do swoich pomysłów. Nie uda się tego osiągnąć bez odpowiedniego przygotowania, dzięki któremu nie tylko poznamy metody perswazji, ale także sposoby świadomej ochrony przed manipulacją. Te ważne dla każdego zagadnienia zostały zawarte w najnowszej książce dr. Mateusza Grzesiaka „Podręcznik perswazji”. Zacznijmy od teorii. Czym zatem są perswazja i manipulacja? Wydaje się, że perswazja (z łac. persuasio) nie ma wydźwięku negatywnego. Zgodnie z definicją podaną przez Mateusza Grzesiaka, „Perswazja jest sztuką przekonywania innych do określonych racji. (…). Jest neutralna i jedynie od intencji zależy, jaki będzie miała skutek dla osoby, na którą perswazyjny wpływ jest wywierany”. Manipulacja zaś (z łac.: manipulatio – podstęp, manewr, fortel) to taki sposób wywierania wpływu na ludzi, by realizowali zamierzenia manipulatora. Nie jest to więc kłamstwo, a przedstawianie rzeczy tylko z jednej strony, zwykle pozytywnej. Znając technikę, jakiej użył przeciwnik, można lepiej przygotować się na odparcie ataku, przekonanie do swoich racji czy uniknięcie błędu. Mateusz Grzesiak, znany psycholog interdyscyplinarny i międzynarodowy trener, najpopularniejszy w Polsce coach, jest autorem wielu książek, w tym takich pozycji, jak: „Psychologia zmiany – najskuteczniejsze narzędzia pracy z ludzkimi emocjami, zachowaniami i myśleniem”, „Psychologia nauczania, czyli jak skutecznie prowadzić szkolenia, zarządzać grupami i występować przed publicznością”, „Psychologia hejtu, czyli jak radzić sobie z krytyką w życiu osobistym i zawodowym”, „Psychologia sprzedaży – droga do sprawczości”. Jego najnowsza książka „Podręcznik perswazji. Najskuteczniejsze metody przekonywania innych i świadomej ochrony przed manipulacją” stanowi kompilację ponad 100 technik perswazji, przy czym przy każdej występuje definicja, zastosowanie, czyli praktyka, a także podanie przykładów. Autor zaznacza, że przygotowana lista technik perswazji nie jest skończona, w kolejnym wydaniu (jeśli się ukaże) być może dojdą nowe metody. Wybrane techniki Trudno wspomnieć o każdej technice perswazji czy manipulacji podanej przez autora, dlatego też wymienię te najczęściej stosowane, zwłaszcza w zarządzaniu i w reklamach. Arcumentum ad baculum, czyli groźba przemocy, zasygnalizowana wprost bądź ukryta, która ma na celu wywarcie presji na odbiorcy poprzez pokazanie negatywnych konsekwencji. Mówiąc najkrócej, jest to metoda „kija”, niegdyś często stosowana przez pracodawców (dziś już wiedzą, że może przynieść skutek odwrotny do zamierzonego). Argumentum ad personam polega na uciekaniu się do argumentów osobistych, niemerytorycznych, aby osłabić drugą stronę, a także jej przekaz. Choć metoda ta została opisana w XIX wieku przez Arthura Schopenhauera, jest wciąż aktualna, szczególnie dziś, gdy tak ważny jest wizerunek. W praktyce oznacza wykorzystanie słabości rozmówcy do kontrargumentacji. Może mieć wydźwięk zarówno pozytywny – poprzez podkreślenie zalet danej osoby – jak i negatywny. Argumentum ad numerum – wzmocnienie przekazu przedstawieniem liczb, procentów tabel, wykresów, dat, które służą uwiarygodnieniu. Technika jest często stosowana w prospektach firm, na stronach WWW, a także do uwiarygodnienia oferty. Negatywne konsekwencje i alternatywa – informuje, co bardziej motywuje ludzi do zmiany czy dokonania wyboru. Jak wykazują badania, wskazanie zagrożeń jest bardziej przekonujące niż stosowanie pozytywnych przekazów. Należy pamiętać, że samo straszenie nie wystarczy, konieczne jest wskazanie możliwości wyjścia. Retorsio argumenti to odwrócenie argumentu, żeby osłabić tezę komunikatu, a wzmocnić swój przekaz. W tym celu należy najpierw wysłuchać argumentów rozmówcy, a potem przytoczyć je w ten sposób, aby przedstawić swoje racje. Na przykład jeśli ktoś tłumaczy, że pracownik popełnia błędy, bo niedawno zaczął pracować w firmie, retorsio szefa brzmi: „Właśnie dlatego, że jest nowy, powinien ponieść konsekwencje, by negatywne nawyki zostały wyeliminowane”. Argumentum ad populum – odwołanie się do przekonań zbiorowych, aby zdobyć poparcie, czyli odwołanie się „do upodobań ludu”. Aby zastosować tę technikę, należy zapoznać się z badaniami na temat określonej populacji dotyczącymi problemów, upodobań, przekonań czy wartości danej grupy. Dzięki temu można skuteczniej argumentować swoje tezy. To właśnie często spotykane zapewnienie klienta: „W razie braku satysfakcji, zwrot pieniędzy gwarantowany”. Poznanie kryteriów to zastosowanie argumentów rozmówcy do jego przekonania. Oznacza, że najpierw należy dowiedzieć się, jakie warunki muszą być spełnione, aby dana osoba przyjęła proponowane jej rozwiązanie czy produkt. Społeczny dowód słuszności – łatwiej podejmować decyzję, wiedząc, jakich wyborów dokonuje większość. Tę metodę zastosował w 2009 r. rząd Wielkiej Brytanii w celu nakłonienia obywateli do płacenia podatków. Przekaz kampanii społecznej brzmiał: „9 z 10 Brytyjczyków płaci swoje podatki na czas”. W wyniku kampanii 86% Brytyjczyków zaczęło płacić podatki (w roku 2008 było to 57%, po poprzedniej kampanii odwołującej się do obowiązku). Personal brand eksperta to informacja dla każdego szefa, żeby nie był anonimowy. Jak wiadomo „Uznany autorytet ma większe możliwości wywierania wpływu niż osoba anonimowa”. W tym celu autor radzi stworzenie swego personal brandu na bazie matrycy (w jej skład wchodzą m.in.: referencje indywidualne, firmowe, medialne, nagrody itp.). Ważne jest też, aby wplatać „informacje na swój temat niepostrzeżenie w historie”. Podłączenie do wizji to technika ważna dla każdego szefa, który chce skutecznie zarządzać zespołem i pozyskiwać do niego najlepszych. Nic dziwnego, że stosują ją firmy z Doliny Krzemowej, ale też religie czy nawet totalitaryzmy. Wiele osób chce zmieniać świat, pracować dla idei, uczestniczyć w ważnym projekcie – to ważne zwłaszcza dla młodszych pracowników (milenialsów). Argumentum a minori ad maius (z mniejszego na większe) – polega na przypisywaniu cech podgrupy całej grupie. W praktyce jest tak, że to marka czyni produkt atrakcyjny, dlatego że firmuje „produkty-gwiazdy”. Argumentum a maiori ad minus (z większego na mniejsze), czyli odwrotność argumentum a minori ad maius. To mechanizm, na którym bazują znane marki, wprowadzając na rynek nowy produkt. „Skoro Audi jest dobre, to model A1 też pewnie będzie dobrym samochodem”. Argumentum ad novum (coś ma wartość, bo jest nowe) to przeciwieństwo techniki argumentum ad traditionem (wartość nadaje tradycja). Z techniki tej często korzystają nowe podmioty na rynku, producenci z branży FMCG, co nieraz oznacza podobny towar pod inną nazwą, w nowym opakowaniu, a także w branży technologicznej. Do historii przeszedł spot telewizyjny dotyczący PC firmy Apple z roku 1984, nawiązujący do powieści Georga Orwella „Rok 1984”. Zdrowy rozsądek i uczciwość przekazu na wagę złota Poznanie przedstawionych technik nie tylko może uchronić przed popełnianiem błędów poznawczych, ale też ochroni nas przed nieświadomemu uleganiu manipulacji. Istotne jest także to, że będziemy w stanie wzmocnić swój przekaz, łatwiej porozumiewać się z grupą i świadomie przekonywać ją do swoich racji bez uciekania się do gróźb czy szantażu. Autor radzi, żeby przed spotkaniem biznesowym czy ważną rozmową wybrać narzędzia, które nam pomogą osiągnąć zamierzone cele. Jak podkreśla Mateusz Grzesiak: „kto potrafi skutecznie i w określony z góry sposób wpłynąć na swego rozmówcę, ten będzie w życiu skuteczny”. Proste, ale ważne w życiu i w pracy - o poznawaniu i doborze odpowiednich technik perswazji rozmawiamy z autorem książki. CIO: Co skłoniło Pana do kompilacji metod perswazji i manipulacji? Mateusz Grzesiak: Zależało mi na wydaniu kolejnego podręcznika opisującego określoną tematykę z zakresu kompetencji społecznych. Chcę mieć je wszystkie opisane, jest to część większej serii. Poza tym nie było na rynku podręczników tak kompilujących te wszystkie metody, stwierdziłem, że jest to potrzebne wszystkim. Czy Pana zdaniem, jeśli chce się być przekonującym, należy najpierw postarać się dokonać oceny grupy, a dopiero potem wybrać metodę dotarcia do niej? Zawsze zaczynamy od sprofilowania grupy docelowej, bo to da nam merytoryczną wiedzę dotyczącą jej potrzeb docelowych. Żadna perswazja nie zastąpi i nawet nie ma na celu zastąpienia konkretnej wiedzy na temat ludzi, z którymi mamy do czynienia. Perswazja dotyczy przecież formy przekazu, a nie jej treści. Jaką strategię wybrać, chcąc przekonać prezesa czy zarząd do swojego projektu? Wydaje się, że argumentum ad numerum może okazać się najbardziej skuteczna. Nie da się na to pytanie odpowiedzieć, podobnie jak na to, jak najlepiej być szczęśliwym w życiu. Jeśli porównamy intelektualny kontekst technik perswazji do taktyk wykorzystywanych na ringu przez zawodników sztuk walki, to każda z tych taktyk jest skuteczna dopiero w określonej sytuacji. Nie możemy powiedzieć, że prawy sierpowy jest dobry zawsze, gdy przeciwnik ma odsłonięta twarz, bo może on akurat nas podpuszcza i za chwile zapaśniczo wejdzie nam w nogi. Techniki perswazji się studiuje po kolei, w ten sposób budując umiejętność, inteligencję komunikacyjną, zestaw skillsów, i to właśnie sprawia, że ktoś jest potem skuteczny. Tak więc być może argumentum ad numerum będzie przekonujące. Ale może też nie wystarczyć. Posługując się metodą argumentum ad numerum, należy zwrócić uwagę, żeby nie naginać liczb. Jeśli jednak jest za mało danych, czym się posiłkować, jak wzmocnić przekaz, by brzmiał wiarygodnie? Można dodać: „z mojego doświadczenia wynika” i dzięki temu posiłkować się własną oceną zamiast rynkowymi danymi. W każdej firmie ważna jest rola przywódcy. Jakie pułapki może kryć w sobie strategia podłączenia do wizji? Co zrobić, by być przekonującym, ale jednocześnie nie przedobrzyć? Jeśli ktoś nie wierzy w siebie i ma niską samoocenę, nie uzna, że jest w stanie zrobić coś, co ma większy wpływ. Wtedy najpierw trzeba go podnieść na duchu, a nawet potencjalnie zabezpieczyć przed sceptycyzmem, mówiąc: „może nie widać tego na pierwszy rzut oka, ale twoje działania mają konkretne przełożenie na zadowolenie klientów…” i zbudować ciąg przyczynowo-skutkowy pokazujący na końcu właśnie aspekt dotyczący wizji. Myślę, że to zmobilizuje pracownika do działań. No właśnie, zależy nam na zaangażowaniu ludzi w nowy projekt. Tymczasem są osoby, które od razu zakładają, że dany pomysł nie ma sensu. Co zrobić, żeby nie wpływały negatywnie na innych członków załogi? Trzymać się zasad komunikowania procesu zmiany: • Wejdź w buty odbiorcy – zrozum emocje i sytuację osoby, której zmiana dotyczy. • Powiedz, dlaczego następuje zmiana. • Pokaż dwie części zmiany – z czego na co? A > B • Zastanów się: Co zmiana oznacza dla osoby? • Zastanów się: Czy to naprawdę dokona zmiany? Czy będzie różnica? • Zastanów się: W jaki sposób zmierzymy rezultat? • Powiedz, pracownikowi jaką pomoc otrzyma. • Zaadresuj opór – pasywny i aktywny. • Bezpośrednia superwizja – 52% pracowników oczekuje wsparcia. • Wyznawaj zasady: spójność, precyzyjność (skrypty, manuale). Czy Pana zdaniem metody argumentum a minori ad maius (z mniejszego na większe) i argumentum a maiori ad minus (z większego na mniejsze) nie są zbyt często wykorzystywane w przekazach, głównie reklamowych? Nie uważam, że są często wykorzystywane. A powinny, bo są skuteczne. Czego się wystrzegać w relacjach międzyludzkich? Uniwersalnie złych rzeczy: zawiści, krytykanctwa, chamstwa, oszukiwania, zdrady, egoizmu. Zabrzmiało jak puenta naszej rozmowy, za którą bardzo dziękuję.
-
www.instagram.com/patrycjacyrych
Moja opinia to 6/10 – książka ta nie należy do typowych pozycji naukowych. Stanowi swego rodzaju praktyczny przewodnik po perswazji. Moim zdaniem jego sukces będzie związany z tym, że jest napisany w sposób prosty i przystępny każdemu czytelnikowi. Dzięki temu grono odbiorów tej książki znacząco się poszerza. Minusem tej pozycji jest brak przypisów i zbyt „notatkowy”, a nawet „ściągowy” styl przekazywania wiedzy.
-
www.instagram.com/milena_adach
Konsekwencja Tak naprawdę nowe sytuacje w naszym życiu wcale nie są nowe - jest to modyfikacja sytuacji dobrze już znanej
-
www.instagram.com/margaretkaw
Czy łatwo przekonać kogoś do swoich racji? Jak wpłynąć na decyzje innych? Jak to, co mówimy, jest odbierane przez osoby z naszego otoczenia? Czy można ustrzec się przed manipulacją Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziecie w książce #podręcznikperswazji Autor #mateuszgrzesiak w przystępny sposób omawia zagadnienia, podając nie tylko definicje, ale też przykłady zaczerpnięte z życia. Warto przeczytać i przemyśleć
-
http://www.marketingweb.pl Magda
O perswazji mówimy kiedy podwładny przekonuje szefa do słabego projektu, kiedy mówi swojemu dziecku aby założyło czapkę albo przestało grać w grę komputerową i zaczęło odrabiać lekcje. Z perswazją spotykamy się także wówczas, gdy próbujemy namówić partnera do zmiany jego zdania na nasze, ale również jeśli chcesz sprzedać swój produkt albo usługę. Jak więc można zauważyć, bez perswazji nie można uczestniczyć w społeczeństwie. I wcale nie chodzi tutaj o manipulację – chociaż oba te terminy mieszczą się na gruncie wpływu społecznego, to manipulacja jest nastawiona na własne korzyści oraz na wprowadzanie w błąd odbiorcę. Perswazja nie oznacza kłamstwa, ale przekonanie do swoich racji daną osobę bez wyrządzania jej krzywdy. Dzięki niej możemy komunikować się w otwarty sposób, a podczas dyskusji używać racjonalnych argumentów – nie dając się jednocześnie ponieść emocjom. Stosując odpowiednie techniki perswazji jesteśmy w stanie z łatwością poznawać nowych ludzi, zbierając wokół siebie coraz więcej osób, na które zawsze można liczyć! Warto zadbać o dobrą komunikację w relacjach zawodowych jak i prywatnych po to, aby nie ukrywać swojego zdania, swojej osobowości pod presją innych. Warto podnosić jakość swojego życia aby być sobą, być szczęśliwym dla siebie po to, aby swoje szczęście móc ofiarować innym. Bez dobrych umiejętności przekonywania Twoje zdanie w firmie czy w domu będzie pomijane, nie będziesz potrafił wyegzekwować swoich praw, własnych pomysłów, będziesz wstydził się poprosić o pożyczkę i zostaniesz na tej samej posadzie obawiając się zmian. Bez perswazji oraz pewności siebie, związek będzie wypełniony frustracjami, nierozwiązanymi konfliktami. Siłę perswazji można wykorzystywać także w przekonywaniu samego siebie – tak aby marzenia stawały się planami realizowanymi w zgodzie z własną naturą.
-
www.instagram.com/mariuszgamus8.8
Mateusz Grzesiak 🤵 to osoba, która przekazuje bardzo wartościową treść. Zawsze gdy go słucham lub czytam jego książki to szczęka mi opada!🙂 Potrafi mówić w ponad 10 językach świata🇵🇱🇪🇸🇵🇹 i ma ogromną wiedzę z szeroko pojętej psychologii. Każda z jego książek daje niesamowite narzędzia⚙️ do udoskonalania się w wielu płaszczyznach. A kogo Ty najbardziej cenisz w świecie biznesowym i rozwoju osobistego?
-
QulturaSlowa Justyna Gul
Dlaczego negocjowanie umów dla jednych wydaje się być przyjemnością, podczas kiedy dla innych to droga przez mękę? Dlaczego niektórzy mają problem ze zwyczajnym zwrotem towaru, podczas kiedy inni bez przeszkód egzekwują od innych swoje prawa / podjęte zobowiązania? Dlaczego są handlowcy, którzy uwielbiają swoją pracę i osiągają w niej spektakularne sukcesy, podczas kiedy inni spalają się, bezskutecznie próbując przekonać choć jednego klienta do zakupu swoich produktów? Dlaczego jednym politykom wierzymy mniej, podczas kiedy drudzy budzą w nas bezgraniczne zaufanie? Odpowiedź tkwi w zdolnościach negocjacyjnych, a ściślej – znajomości technik negocjacji. Oparte na psychologicznych mechanizmach techniki podnieść mogą naszą siłę perswazji i sprawiają, że jesteśmy w stanie osiągnąć wszystko (albo prawie wszystko), czego sobie tylko wymarzymy. Część z nas stosuje kilka technik świadomie, inni z kolei, używają ich intuicyjnie. Jedno jest pewne – na większość osób techniki te działają. Co więcej, takie kamuflowanie chęci szybkiego osiągnięcia porozumienia (naturalnie zadowalającego nas samych), stosowanie różnych zabiegów łagodzenia oporu przed wyrażeniem zgody na dane działanie, „zmiękczanie klienta”, jest – kiedy techniki stosowane są umiejętnie – akceptowane przez drugą stronę, co więcej, tacy „zmiękczeni” klienci często wracają, przekonani o naszej empatii, nieomylności, zaangażowaniu. Co zatem zrobić, żeby nauczyć się tych technik i stosować je w taki sposób, przy przynosiły nam efekty? Ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć swoją zdolność perswazji, elastycznie reagując na drugą stronę negocjacji, modyfikując pod wpływem jej emocji czy kierunku jej dążeń własne zachowanie. Aby jednak techniki stosować, na początku należy je poznać, i to najlepiej jak najwięcej z nich, po to, by móc je w kontaktach z drugą osobą swobodnie dopasowywać do sytuacji. Książka „Podręcznik perswazji”, autorstwa Matusza Grzesiaka, zajmującego się zawodowo i hobbystycznie mechanizmami relacji międzyludzkich, to zbiór najskuteczniejszych metod przekonywania innych. Opublikowany nakładem Wydawnictwa Helion poradnik / podręcznik, to nie tylko narzędzie, którym możemy posługiwać się w walce o odniesienie sukcesu, ale także skuteczna broń, dzięki której my sami możemy bronić się przed manipulacją. Kolejne rozdziały przynoszą nam nowe techniki, nowe metody, informacje na temat ludzkich reakcji, a wszystko po to, byśmy wśród tych wszystkich sposobów wybrali te, które najbardziej do nas czy też do danej sytuacji pasują. Omówienie zawiera zarówno podstawy teoretyczne danej techniki, jej zastosowanie praktyczne, a także – co najcenniejsze – przykłady, prezentujące gotowe sformułowania, które warto sobie przyswoić. Po każdym takim omówieniu jest miejsce na własne notatki, spostrzeżenia, uwagi, co czyni książkę nie tylko zwykłym poradnikiem, ale swego rodzaju żywym organizmem, który ewoluuje wraz z nabieraniem przez nas praktyki negocjacyjnej i wzrostem znajomości technik perswazji oraz sukcesami w praktycznym ich stosowaniu. To wszystko sprawia, że książki „Podręcznik perswazji” nie powinno zabraknąć nie tylko w biblioteczkach biznesmenów, negocjatorów, handlowców, ale wszystkich, którzy chcą zdobyć biegłość w sztuce perswazji, a także obronić się przed tymi technikami, w sytuacji stosowania ich przez drugą stronę.
-
W szponach literek martucha180
Znajomość technik perswazyjnych ma wymiar praktyczny. (s. 12) Na portalu Czytam Pierwszy jakiś czas temu zobaczyłam okładkę książki, która mnie zaintrygowała. Był to Podręcznik perswazji. Najskuteczniejsze metody przekonywania innych i świadomej ochrony przed manipulacją Mateusza Grzesiaka. PERSWAZJA – słowo klucz, które przyciągało mnie do siebie przez dłuższy czas jak magnes. W końcu uległam perswazji (!) i zakupiłam książkę. Nie powiem, także okładka miała w tym swój mały udział. Trybiki w głowie człowieka i poza nim ciągle się kręciły, aż i mnie wkręciły. A ta zieloność… Słowem – jedna z najładniejszych okładek, jakie widziałam. A i cała książka jest starannie i pięknie wydana, dopracowano szczegóły. Dr Mateusz Grzesiak interesuje się najnowszymi odkryciami naukowymi z różnych dziedzin, m.in.: biologii, psychologii, ekonomii, politologii. Bada mechanizmy różnych relacji międzyludzkich. Analizuje komunikację między sprzedawcą a klientem, przygląda się zależnościom między szefem a jego zespołem, pasjonują go rozmowy małżeńskie i wywieranie wpływu na grupy. Zupełnie inne światy, lecz łączy je wspólny mianownik. To zasady. Zasady perswazji. Uniwersalnych zasad perswazji, która działa, można się nauczyć! (s. 11) Codziennie świadomie lub nie wywieramy wpływ na innych. Skutki tego są różne, nie zawsze pożądane. Nie wiemy, jak się chronić przed wpływem innych. Przez brak umiejętności komunikacyjnych ludzie tracą wiele możliwości, dają sobą manipulować, robią coś wbrew sobie. Mimo różnorodności ludzie ulegają podobnym złudzeniom, popełniają te same błędy, a ich umysły stosują te same mechanizmy. Jest na to sposób – nauczyć się technik perswazji! A pomoże w tym książka dr. Mateusza Grzesiaka, w której autor na początku wyjaśnia podstawowe pojęcia: perswazja (nie mylić z manipulacją), technika perswazji, błąd poznawczy. Niniejsza pozycja to zbiór ponad stu technik perswazji. Każda technika jest zaprezentowana na nieparzystej stronie, a na parzystej znajduje się miejsce na notatki. Super pomysł! Omówienie techniki składa się z czterech elementów: nazwa techniki po polsku lub po łacinie, „Teoria”, „Praktyka”, „Przykład”. Najpierw autor tłumaczy łacińską nazwę. Potem dokładnie wyjaśnia technikę, podaje cel, czasem popiera badaniami i eksperymentami. W części praktycznej przechodzi do konkretnego działania – wydaje polecenia do wykonania dla czytelnika (znajdź, poznaj, użyj, przedstaw, umieść), a potem podaje swoje przykłady. Proste? Niby tak, lecz różnorodność technik perswazji i stopień ich trudności oraz nieznajomości sprawia, że niektóre z nich wymagają poświęcenia im więcej czasu. Umysł ludzki dąży do szeregowania zjawisk, przedmiotów, osób etc. (s. 189) Wiele technik każdy z nas zna podświadomie i posługuje się nimi intuicyjnie. To na przykład techniki: lubienie, uzasadnienie, przyznanie się do błędu, wzajemności, znajomości, racjonalizacja zakupów, efekt wyświadczonej przysługi, odwołanie się do autorytetu rozmówcy, analogia. Z wielu technik korzystają marketingowcy – społeczny dowód słuszności („8 na 10 klientów wybiera…”), argumentum ad novum („Bułki prosto z pieca”), efekt czystej ekspozycji (częste emitowanie jednej reklamy), efekt posiadania (próbna jazda autem). Przyczyną porażek osób na stanowiskach jest nieznajomość techniki delegacja z odpowiedzialnością. Technika potok słów używana jest często w popularnych programach telewizyjnych w rozmowach polityków. Media często „gdybają”, posługując się argumentum ad petitio proncipii („Załóżmy, że Y…”, „Gdyby było X, to czy wtedy przypadkiem…”). Z kolei organizacje charytatywne odwołują się do emocji i sumienia ludzi za pomocą argumentum ad misericordiam. Rodzice często wobec swych dzieci używają techniki argumentum ad baculum (kija). Namiętni gracze w Lotto działają pod wpływem techniki paradoks hazardzisty. Wydawcy książek często używają techniki fałszywe zwycięstwo, drukując na okładce świeżo wydanej książki „bestseller”(!). A która technika jest charakterystyczna dla Polaków? Moim zdaniem efekt Pollyanny, np.: „jakoś to będzie”, „wszystko będzie dobrze”, „nie ma tego złego…”. Zgadzacie się? Potraktuj ją jako zbiór gotowych do zastosowania instrukcji służących wywieraniu wpływu. (s. 12) W tej pozycji niebywale ważny jest język. Autor świadomie operuje słowem. Zwraca uwagę na różne kategorie słów, wymienia operatory modalne, presupozycje (ukryte założenia), sugestie itd. Świadomie wybiera wyrazy i ich używa, ot perswazja słowna. Przedstawiając się i swoje zainteresowania Mateusz Grzesiak pisze w pierwszej osobie. We wstępie, pierwszym rozdziale i epilogu czyni z czytelnika swojego ucznia, partnera, że oto razem będą działać (nim przejdziemy, dotarliśmy). Często zwraca się do niego bezpośrednio, używając trybu rozkazującego (potraktuj, pamiętaj, nie odkładaj), który nie brzmi kategorycznie jak rozkaz, bardziej jak prośba. Jednak w dziale o technikach perswazji rozkaźniki w części „Praktyka” brzmią jak polecenia, polecenia nauczyciela, które trzeba bezwzględnie wykonać. W końcu to podręcznik, więc… trzeba się uczyć. A tak naprawdę to podręcznik, poradnik, instrukcja i notatnik w jednym. Powodzenia w skutecznej komunikacji i w prawdziwych relacjach z ludźmi! (s. 225) Podręcznik perswazji to zbiór technik, które można czytać wyrywkowo, wybierając sobie jedną z nich i ją ćwicząc. Podręcznika nie należy czytać w jeden wieczór, to nie tego typu publikacja. Wtedy niewiele się z niego wyniesie. Trzeba studiować go i na bieżąco praktykować, trenować, uczyć się technik. Wtedy to ma sens i przyniesie pożądany efekt. Zawarte w nim narzędzia gotowe do użycia sprawdzą się w różnych rozmowach, a Ty będziesz miał przewagę w każdej sytuacji. Dla kogo ten podręcznik? Skorzystają z niego na pewno marketingowcy, biznesmeni, politycy, dziennikarze, copywriterzy, coachowie, nauczyciele. Jednak tak naprawdę, to książka dla każdego, bo każdy z nas używa perswazji na co dzień. Sięgnij po Podręcznik perswazji i poznaj techniki, tylko na tym skorzystasz, bowiem perswazji i odporności na nią po prostu można się nauczyć. Polecam!
-
www.instagram.com/sylka_sz
Racjonalne działania? Właściwe podejmowanie decyzji? Merytoryczne podejście do wszystkiego? Działanie bez względu na emocje i sugestie otoczenia? Według autora tej książki, jest to możliwe. Ale czy faktycznie? Moim zdaniem porady i metody perswazji zamieszczone w tej książce są szeroko dostępne i często wykorzystywane przez nas samych. Nie jest to nic nadzwyczajnego. Raptem, dwie/trzy metody były, takie, które uznałam za godne mojej uwagi i nie miałam dotychczas o nich pojęcia. Czy te metody wniosły coś do mojego życia? Nie sądzę. Nadal uważam tę literaturę za przeciętną. Nie wartą szczególnej uwagi, jedynie nie najgorszą. Jeśli ktoś lubi tego typu tematykę, to czemu by nie :) Zawsze można sobie poczytać co nieco do poduszki. Książka do każdej metody zawiera przykład i praktykę. Jednak moim zdaniem, nie wszystkie są sensowne i spójne z treścią :) Tej książki ani nie polecam, ani nie zniechęcam. W końcu każdy ma swoje upodobania i konkretne odczucia. Osobiście ten poradnik, bo "podręcznik" to za wysokie określenie, uważam za średniaka. "Harry Potter to taki James Bond na miarę naszych czasów." "Jestem opiekuńcza, bo jestem kobietą."
-
Po prostu życie.
Ocena: 7/10 Po ,,Podręcznik perswazji'' sięgnęłam za namową koleżanki. Nie żebym nie lubiła poradników. Po prostu nie do końca byłam przekonana, czy to pozycja dla mnie. Moje obawy okazały się niepotrzebne, o czym przekonacie się poniżej. Zaletą książki, o której mowa, jest przejrzystość. Autor książki na parzystych stronach pozostawia nam puste miejsca na notatki. Zdecydowanie wiąże to czytelnika z podręcznikiem na dłużej, mimo, iż spokojnie można przeczytać go w jeden wieczór. Obserwuję działania pana Mateusza w mediach społecznościowych, i to co w nich znajduję, podoba mi się. Książka jest tylko potwierdzeniem jego szerokiej wiedzy, profesjonalizmu i inteligencji. W książce znajdziemy kilkanaście teorii, praktykę jaką można w ich przypadku zastosować, oraz przykłady dla lepszego ich zrozumienia. Jest to niezwykle ważne, bo przy okazji możemy się czegoś nauczyć. Przynajmniej w moim przypadku tak było. Polecam tę książkę osobom, które bliżej chciałby się przyjrzeć perswazji. Poznać jej definicję, mechanizmy, i czegoś się w tym zakresie nauczyć. Być może wiedza ta zaprocentuje w przyszłości. Proszę się nie zrażać słowem podręcznik, który nie wszystkim może się dobrze kojarzyć. W tej książce autor niczego nam nie narzuca. Próbuje nam tylko wskazać dobrą drogę, jakkolwiek dziwnie to nie brzmi.
-
www.instagram.com/wolne.litery
Zdecydowanie ta książka jest bardzo dobrym narzędziem dla osób pracujących w marketingu lub takich, które muszą się reklamować i sprzedawać swoje usługi. Może nas również nauczyć, jak wpływają na nas media czy reklamy. W książce tej mamy aż 102 sposoby na perswazję. Każdy z nich opisany jest na jednej stronie. mamy tutaj jego krótki opis, czyli teorię, praktykę oraz przykłady. Książka zdecydowanie jest do nauki i do wracania do niej regularnie. Nie jest to pozycja do przeczytania na raz i do odłożenia na półkę. Przykłady i sposoby są napisane łatwym i bardzo przystępnym językiem. Powiem Wam szczerze, że mi ona pozwoliła jakoś tam uszeregować swoją wiedzę, a sama nie wiem czy nauczyłam się z niej dużo nowego. I tutaj oczywiście to o czym już kiedyś Wam pisałam, czyli minus za pustą liczbę stron! W książce mamy jedną stronę na przykład i jedną stronę na... nasze notatki. Ja osobiście, po książkach nie piszę wcale i powiem szczerze, że sama nie wiem co miałabym notować sobie w tej książce. Zrobiłam nawet ankietę, gdzie pytałam Was czy zdarza się Wam pisać po książkach 60 osób odpowiedziało przecząco i dało nam to 78% ! Dla mnie na 230 stron około 100 jest pustych! Sama uważam to za marnotrawstwo, szczególnie teraz, gdy tak dużo mówi się o recyklingu i szacunku dla dóbr naturalnych. W takim razie po co marnować aż tyle stron i oczywiście jeszcze za nie płacić? Cena książki to 39,90 i mimo tego, że jest naprawdę ładnie wydana, to uważam, że w tym przypadku to trochę sporo.
-
www.instagram.com/bookoholik27
Mateusz Grzesiak w swoim "Podręczniku Perswazji" umieścił ponad sto technik perswazyjnych, z których każda jest skuteczna, co potwierdzają badania, prowadzone przez naukowców z całego świata, jak i obserwacje praktyczne. Na każdą metodę składa się: teoria(pierwsze zdanie ogólne oraz kilka zdań opisowych), praktyka (co musimy zrobić, aby metoda perswazji przez nas stosowana była skuteczna) oraz przykłady zastosowań. Rzeczą, która mnie zadziwiła po otwarciu książki było to, że każda lewa strona jest pusta(jak się okazało jest przeznaczona na notatki). Niektóre metody były dość oczywiste. "Podręcznik perswazji" od innych podręczników odróżnia styl pisania. Dla tego typu książek jest on zazwyczaj naukowy, a w tym przypadku autor posługuje się swobodnym językiem. Dzięki temu podręcznikowi stałem się bardziej czuły na manipulację stosowaną wobec mnie. Autor podkreśla, że nie wystarczy jednokrotne przeczytanie "Podręcznika Perswazji", aby metody w nim zawarte były przez nas zapamiętane i stosowane. Musimy cały czas sięgać po niego i próbować dopasowywać metody perswazji do zdarzeń, które miały miejsce. W ten sposób najprawdopodobniej będziemy mogli bronić się przed wywieranym wpływem, ale również osiągnąć więcej w życiu.
-
www.instagram.com/domis_st
"Ludzie podejmują decyzje szybciej, gdy są pod wpływem silnych emocji." Uwielbiam książki psychologiczne. Obojetne czy to literatura naukowa czy kryminał. Mózg człowieka jest dla mnie fascynujacym tematem i dlatego, gdy tylko na portalu @czytampierwszy pojawiła się zapowiedź tej książki, zapragnęłam ją mieć. Podręcznik perswazji to zbiór metod maniupulacji, z którą mamy styczność na codzień. W pracy, na zakupach czy podczas ogladania telewizji. Ale czy zdajemy sobie sprawę z tego, że jest na nas wywierany wpływ? Pewno nie, a jeśli nawet tak, to nie potrafimy fachowo tego nazwać. W książce znajdziemy około 100 metod, na które jesteśmy narażeni. Podręcznik jest bardzo ładnie wydany, w twardej oprawie i ze wstążeczką. Niestety tekst jest tylko na co drugiej stronie, bo reszta to miejsce na notatki. Ogółem to fajne rozwiązanie, ale ja osobiście raczej z tych pustych stron nie skorzystam. Powiedziałam bym, że jest to pozycja bardziej do "podczytywania" niż czytania. A i czy słowo "podręcznik" nie jest trochę na wyrost? "Ludzie nie lubią ideałów. Ideały drażnią, bo pokazują wyraźnie (na zasadzie kontrastu), że inni są od nich gorsi." Według mnie książka jest warta przeczytania, chociaż jeśli czytaliście coś od Cialdiniego, tak jak ja, to ten podręcznik to nic odkrywczego. Będzie raczej fajnym dodatkiem i streszczeniem, do którego szybko można wrócić i odświeżyć pamięć. Sięgacie po takie książki? Czy raczej taka tematyka Was nie interesuje?
-
Dużo Czytać
"Ludzie podejmują decyzje szybciej, gdy są pod wpływem silnych emocji." wielbiam książki psychologiczne. Obojetne czy to literatura naukowa czy kryminał. Mózg człowieka jest dla mnie fascynujacym tematem i dlatego, gdy tylko na portalu Czytampierwszy.pl pojawiła się zapowiedź tej książki, zapragnęłam ją mieć. Podręcznik perswazji to zbiór metod maniupulacji, z którą mamy styczność na codzień. W pracy, na zakupach czy podczas ogladania telewizji. Ale czy zdajemy sobie sprawę z tego, że jest na nas wywierany wpływ? Pewno nie, a jeśli nawet tak, to nie potrafimy fachowo tego nazwać. W książce znajdziemy około 100 metod, na które jesteśmy narażeni. Podręcznik jest bardzo ładnie wydany, w twardej oprawie i ze wstążeczką. Niestety tekst jest tylko na co drugiej stronie, bo reszta to miejsce na notatki. Ogółem to fajne rozwiązanie, ale ja osobiście raczej z tych pustych stron nie skorzystam. Powiedziałam bym, że jest to pozycja bardziej do "podczytywania" niż czytania. A i czy słowo "podręcznik" nie jest trochę na wyrost? "Ludzie nie lubią ideałów. Ideały drażnią, bo pokazują wyraźnie (na zasadzie kontrastu), że inni są od nich gorsi." Według mnie książka jest warta przeczytania, chociaż jeśli czytaliście coś od Cialdiniego, tak jak ja, to ten podręcznik to nic odkrywczego. Będzie raczej fajnym dodatkiem i streszczeniem, do którego szybko można wrócić i odświeżyć pamięć.
-
www.instagram.com/poszukiwanieidealow
"Podręcznik perswazji" to książka, dzięki której będziecie mogli poznać podstawowe techniki perswazji oraz usystematyzować już posiadaną wiedzę w tym temacie. Każdy z nas, przez całe życie korzysta z perswazji. Rozmawiając z rodzicami, znajomymi, pracodawcą, partnerem - staramy się kogoś na różne sposoby przekonać do naszych racji, namówić na coś, albo odwieść od czegoś. Część z nas poznaje ją również na studiach, uczęszczając na zajęcia związane z retoryką, metodami sprzedaży etc. Cała książka składa się z omówień kolejnych metod perswazji (łącznie jest ich około 100). Jedna metoda to jedna strona tekstu autora oraz jedna strona na notatki. W moim odczuciu tego miejsca na notatki czytelnika jest trochę za dużo, ale być może ktoś to wykorzysta. Co do samych opisów technik to zawierają one podstawowe, konieczne informacje, przykłady, które mają zarysować na czym dana metoda się opiera i jak się z niej korzysta. Taka podstawowa wiedza, mająca zaznajomić czytelnika z arkanami perswazji :) Jeśli szukacie akademickiego podręcznika z ogromem wiedzy, opisem złożoności struktur komunikacji itp to "Podręcznik perswazji" raczej wam się nie spodoba, ale jeśli dopiero zaczynacie zgłębiać ten temat, chcecie poznać najpopularniejsze metody perswazji to jak najbardziej polecam wam tę pozycję.
-
CEO Magazyn Top Managerów
Perswazja i manipulacja towarzyszą nam na co dzień w pracy i w domu. Ważne, aby poznać metody przekonywania innych, wiedzieć, kiedy i jakimi sposobami ktoś próbuje nas do czegoś przekonać,a poznając je, umieć obronić się przed manipulacją. I odwrotnie: stosując metody perswazji, łatwiej jest wywierać wpływ na ludzi, zarządzać zespołem, być skutecznym menedżerem. Najnowsza książka dr. Mateusza Grzesiaka, najbardziej znanego w Polsce coacha, psychologa i trenera międzynarodowego, to kompilacja 102 technik perswazji; każda oprócz teorii zawiera sposoby praktycznego zastosowania oraz przykłady. „Podręcznik perswazji. Najskuteczniejsze metody przekonywania innych i świadomej obrony przed manipulacją” to przewodnik, dzięki któremu można lepiej przygotować się do ważnych rozmów, uniknąć nieprzyjemnych sytuacji, wzmocnić relacje zawodowe i prywatne. Książka napisana w przystępny sposób, a jej forma umożliwia szybkie zapamiętanie metod i przykładów. Podane przez dr. Mateusza Grzesiaka techniki są znane i wykorzystywane od lat. Jedną z nich jest technika argumentum ad novum, czyli coś ma wartość, bo jest nowe. To przeciwieństwo metody argumentum ad traditionem. Obie techniki są często wykorzystywane zwłaszcza w branży FMCG czy technologicznej. Jak pisze Mateusz Grzesiak, argumentum ad novum to klasyka reklamy. Już w 1984 r. została zastosowana przez Apple w spocie telewizyjnym będącym zapowiedzią komputera osobistego Macintosh. Wykorzystując datę, spot nawiązywał do powieści George’a Orwella „Rok 1984”, podkreślając, że prezentowany pecet to prawdziwa rewolucja na rynku w przeciwieństwie do wyrobów konkurencji, które „są stare i opresyjne”. Myślę, że tylko ten przykład zachęci każdego do przeczytania książki.
-
granice.pl Dagus93
Zdecydowanie ta książka jest bardzo dobrym narzędziem dla osób pracujących w marketingu lub takich, które muszą się reklamować i sprzedawać swoje usługi. Może nas również nauczyć, jak wpływają na nas media czy reklamy. W książce tej mamy aż 102 sposoby na perswazję. Każdy z nich opisany jest na jednej stronie. mamy tutaj jego krótki opis, czyli teorię, praktykę oraz przykłady. Książka zdecydowanie jest do nauki i do wracania do niej regularnie. Nie jest to pozycja do przeczytania na raz i do odłożenia na półkę. Przykłady i sposoby są napisane łatwym i bardzo przystępnym językiem. Powiem Wam szczerze, że mi ona pozwoliła jakoś tam uszeregować swoją wiedzę, a sama nie wiem czy nauczyłam się z niej dużo nowego. Minus za pustą liczbę stron! W książce mamy jedną stronę na przykład i jedną stronę na... nasze notatki. Ja osobiście, po książkach nie piszę wcale i powiem szczerze, że sama nie wiem co miałabym notować sobie w tej książce. Sama uważam to za marnotrawstwo, szczególnie teraz, gdy tak dużo mówi się o recyklingu i szacunku dla dóbr naturalnych. W takim razie po co marnować aż tyle stron i oczywiście jeszcze za nie płacić? Cena książki to 39,90 i mimo tego, że jest naprawdę ładnie wydana, to uważam, że w tym przypadku to trochę sporo.
-
https://kochamczytac-mojapasja.blogspot.com
Jako, że z zawodu jestem psychologiem to z chęcią sięgam po książki związane z tą dziedziną nauki. Skoro to ma być podręcznik perswazji, to podeszłam do tj. pozycji profesjonalnie. Pozycja Mateusza Grzesiaka skład się z krótkiego wstępu, definicji, a następnie mamy opisane techniki perswazji. O ile dobrze policzyłam, to według spisu treści mamy ich opisanych 102. Całokształt sprawia wrażenie naprawdę profesjonalne, autor używa licznych łacińskich nazw, wykorzystuje profesjonalne nazewnictwo i pisze w sposób patetyczny, a na końcu mamy pokaźny spis treści. Ale według mnie w tym podręcznikowa strona tej książki się kończy. Treść tej książki jest owszem pomocna i łatwo wytłumaczona, jednakże bardziej przypomina notatki studenta, aniżeli podręcznik stanowiący podstawę do naukowego wykładania perswazji. Każda technika jest opisana na jednej stronie – następna strona to miejsce na notatki czytelnika. Co najbardziej świadczy o tym, że to tylko notatki, a nie naukowa rozprawa? Mianowicie to, że książka w tekście nie ma odnośników do bibliografii. Czytelnik nie jest w tanie stwierdzić, które informację stanowią przypisy, które są własnymi przemyśleniami autora. Jako, że wydałam już kilka tekstów własnych z psychologii wiem, że trudno napisać coś naukowego, własnego bez przytaczanie bibliografii. Ten zabieg autora sprawia, że czytelnik ma wrażenie, że autor napisał tekst po czym losowo wrzucił bibliografie. Szkoda, bo książka miała potencjał. Moja ostateczna opinia to 6/10 – książka ta nie należy do typowych pozycji naukowych. Stanowi swego rodzaju praktyczny przewodnik po perswazji. Moim zdaniem jego sukces będzie związany z tym, że jest napisany w sposób prosty i przystępny każdemu czytelnikowi. Dzięki temu grono odbiorów tej książki znacząco się poszerza. Minusem tej pozycji jest brak przypisów i zbyt „notatkowy”, a nawet „ściągowy” styl przekazywania wiedzy. Czy polecę innym tę pozycję? Owszem, jeżeli jesteś samoukiem i uczysz się psychologii tylko i wyłącznie dla własnego użytku, to ta książka bardzo Cię zadowoli. Jednakże, jeżeli jesteś profesorem lub naukowcem psychologii, to książka Grzesiaka może momentami być dla Ciebie niewystarczająca.
-
https://www.instagram.com/poprostuiwona Iwona Nocoń
Po ,,Podręcznik perswazji" sięgnęłam za namową @domis_st. Nie, żebym nie lubiła poradników. Po prostu nie do końca byłam przekonana, czy to pozycja dla mnie. Moje obawy okazały się niepotrzebne, o czym przekonacie się poniżej. Zaletą książki o której mowa, jest przejrzystość. Autor książki na parzystych stronach pozostawia nam puste miejsce na notatki. Zdecydowanie wiąże to czytelnika z podręcznikiem na dłużej, mimo iż spokojnie można przeczytać ją w jeden wieczór. Obserwuję działania Pana Grzegorza w mediach społecznościowych, i to co w nich znajduję, podoba mi się. Książka jest tylko potwierdzeniem jego szerokiej wiedzy, profesjonalizmu i inteligencji. W książce znajdujemy kilkanaście teorii, praktykę jaką można w ich przypadku zastosować oraz przykłady dla lepszego zrozumienia. Jest to niezwykle ważne, bo przy okazji możemy się czegoś nauczyć. Przynajmniej w moich przypadku tak było. Polecam tę książkę osobom, które chciałyby bliżej przyjrzeć się perswazji. Poznać jej definicje, mechanizmy i czegoś się w tym zakresie nauczyć. Być może wiedza ta zaprocentuje w przyszłości. Proszę się też nie zrażać słowem podręcznik, który nie wszystkim może się dobrze kojarzyć. W tej książce autor niczego nam nie narzuca. Próbuje tylko wskazać nam dobrą drogę jakkolwiek dziwnie to nie brzmi.
-
Recenzjekrolewskie.blogspot.com Patrycja Sudoł
"Nie ma usługi, oferty, osoby, która miałby same zalety. Wady prędzej czy później wyjdą na jaw. Gdy mowa o rynku, klient poszuka ich sam albo dowie się o nich od konkurencji. Ujawniając je wcześniej, wyprzedza się podejrzliwość odbiorcy i uwiarygadnia w jego oczach." Jesteśmy uparci i zawsze chcemy mieć we wszystkim rację. Niestety, spotykamy drugą osobę z takim samym podejściem i dochodzi do kłótni. Nikt nie jest zadowolony, nie można osiągnąć zamierzonych celów. Przeważnie działamy pod wpływem chwilowych impulsów, jesteśmy podatni na manipulację i każdego dnia popełniamy mnóstwo błędów poznawczych. W dodatku jesteśmy tego zupełnie nieświadomi. Z jaką skutecznością przekonujesz innych? Czy wiesz, jak etycznie wpłynąć na dziecko, by z chęcią odrobiło pracę domową, czy straszysz je "szlabanem"? Jak Ci idzie przekonywanie innych do swoich pomysłów? A siebie do podjęcia określonych działań? "Systematycznie powtarzaj określone słowa, z którymi chcesz być identyfikowany." Perswazji zdecydowanie można się nauczyć. Jest ona bardzo przydatna w życiu, a wręcz zaryzykuję stwierdzenie, że niezbędna. Koniec z wywieraniem negatywnego wpływu na Twoje decyzje. Koniec z nieświadomym poddawaniem się manipulacji! Ta książka to zestaw narzędzi gotowych do użycia we wszelkiego rodzaju dyskusjach: prywatnych, zawodowych, medialnych, społecznych oraz politycznych. "Doprowadź do sytuacji, w której odbiorca zrobi dla Ciebie coś dobrego." Książki psychologiczne są super. Często mi uświadamiają jak wielu rzeczy o ludzkiej psychice nie wiem, jak wiele rzeczy jest iluzją. Podręcznik Perswazji? Brzmi super. Ale czy rzeczywiście? Tak. To jak rozmowa się potoczy, czy wywrzemy na kimś pożądany wpływ, to wszystko zależy od tego jak sami stworzymy sytuację, pokierujemy rozmową. Ten podręcznik tego wszystkiego uczy, wyjaśnia wszystkie zachodzące mechanizmy, podaje przykłady... Ale jak dla mnie w zbyt skomplikowany sposób. Miałam wrażenie, że wszystko zostało napisane bardziej naukowym językiem niż takim przyjemnym dla przeciętnego człowieka. Często zastanawiałam się co to znaczy, co właśnie przeczytałam i czytałam dane sformułowanie kilka razy. Podręcznik Perswazji to przydatny poradnik dla osób, które chcą nauczyć się perswazji, choć trochę trudny w obsłudze. Moja ocena: 7/10
-
Charaktery
Każdy z nas stara się wywierać wpływ na innych, każdy też tym wpływom ulega. Ale większość robi to nieświadomie, intuicyjnie albo - w najlepszym przypadku - nie do końca nad tym panując. Przeciętny człowiek nie ma świadomości, jak rozmawiać, co mówić, by wywołać u rozmówcy lub grupy pożądany skutek. No i jak chronić się przed presją czy naciskami innych (niekiedy bardzo zgubnymi)? Mateusz Grzesiak nie ma wątpliwości, że racjonalne podejmowanie decyzji to mit, ale perswazji i odporności na nią można się nauczyć - wystarczy stosować odpowiednie techniki. "Podręcznik perswazji" to książka stricte narzędziowa, zawierająca rozmaite ćwiczenia uczące argumentacji i aser-tywności. Bo ten, ?kto potrafi skutecznie i w określony z góry sposób wpłynąć na swego rozmówcę, będzie skuteczny, stanie się liderem oraz wygra w życiu zawodowym i osobistym" -uważa autor.
-
Miesięcznik Benefit
Myślisz, że działasz racjonalnie? Jesteś pewien, że merytorycznie podchodzisz do wszystkiego, co robisz, i jesteś wolny od podszeptów własnych emocji oraz sugestii innych? Racjonalność to mit, ale perswazji i odporności na nią można się nauczyć - przekonuje w swojej najnowszej książce Podręcznik perswazji Mateusz Grzesiak.
-
Dziennik Zachodni Jadwiga Jenczelewska
Książka Mateusza Grzesiaka ma także podtytuł "Podręcznik perswazji. Najskuteczniejsze metody przekonywania innych i świadomej ochrony przed manipulacją". Na rynku ukaże się lada dzień - jej premierę zaplanowano na 19 września. Punkt wyjścia całej konstrukcji książki jest następujący. Myślisz, żedziałasz racjonalnie? Wydaje ci się, że na chłodno podejmujesz decyzje? Jesteś pewien, że merytorycznie podchodzisz do wszystkiego, co robisz ije-steś wolny od podszeptów własnych emocji oraz sugestii innych? Niestety, racjonalność to mit. Przeważnie działamy pod wpływem chwilowych impulsów, jesteśmy podatni na manipulację i każdego dnia popełniamy mnóstwo błędów poznawczych. Wdodatku jesteśmy tego zupełnie nieświadomi. Na szczęście perswazji i odporności na nią można się nauczyć. Ta książka jest niezwykle przydatna - to rodzaj poradnika i zestaw "narzędzi" gotowych do użycia we wszelkiego rodzaju dyskusjach: prywatnych, zawodowych, medialnych, społecznych oraz politycznych. Zawiera ćwiczenia i metody,jakie można stosować, by bronić się przed manipulacją i być bardziej asertywnym, więcej zarabiać, niedaćs obie wchodzić na głowę".
-
Miesięcznik Benefit
Jesteś pewien, że merytorycznie podchodzisz do wszystkiego, co robisz, i jesteś wolny od podszeptów własnych emocji oraz sugestii innych? Racjonalność to mit, ale perswazji i odporności na nią można się nauczyć.
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-4816-5, 9788328348165
- Data wydania książki drukowanej:
- 2018-09-19
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-5297-1, 9788328352971
- Data wydania ebooka:
-
2018-09-19
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- ISBN Audiobooka:
- 978-83-283-5533-0, 9788328355330
- Data wydania audiobooka:
-
2019-02-08
Data wydania audiobooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Format:
- 140x208
- Numer z katalogu:
- 75516
- Rozmiar pliku Pdf:
- 1.5MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 3.5MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 7.6MB
- Rozmiar pliku mp3:
- 124.5MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Perswazja i NLP
Spis treści książki
- Geneza (17)
- Niedostępność (19)
- Argumentum ad auditorem (21)
- Argumentum ad feminam (23)
- Lubienie (25)
- Efekt przywiązania (27)
- Analogia (29)
- Argumentum ad misericordiam (31)
- Argumentum ad traditionem (33)
- Zatruwanie studni (35)
- Zwolnienie z konsekwencji (37)
- Budowanie potencjału reakcji (39)
- Argumentum ad baculum (41)
- Argumentum ad personam (43)
- Odwołanie się do autorytetu (45)
- Argumentum ad numerum (47)
- Uzasadnienie (49)
- Negatywne konsekwencje i alternatywa (51)
- Retorsio argumenti (53)
- Przyznanie się do błędu (55)
- Zadawanie pytań kierunkowych (57)
- Argumentum ad populum (59)
- Etykietowanie (61)
- Odczucia i prośba (63)
- Poznanie kryteriów (65)
- Społeczny dowód słuszności (67)
- Złoty środek (69)
- Balans (71)
- Argumentum ad vanitatem (73)
- Kontrast percepcyjny (75)
- Potwierdź i prowadź (77)
- Delegacja z odpowiedzialnością (79)
- Intensywne emocje (81)
- Argumentum ad petitio principii (83)
- Własny błąd (85)
- Stopa w drzwiach (87)
- Argumentum ad ignorantiam (89)
- Personal brand eksperta (91)
- Podłączenie do wizji (93)
- Wprowadzanie cienia (95)
- Argumentum ad nauseam (97)
- Podobieństwa (99)
- Argumentum ad lazarum (101)
- Social jiu-jitsu (103)
- Wzajemność (105)
- Argumentum a minori ad maius (107)
- Argumentum a maiori ad minus (109)
- Specjalne traktowanie (111)
- Konsekwencja (113)
- Argumentum ad novum (115)
- Nieistotny humor (117)
- Nieosiągalna doskonałość (119)
- Znajomości (121)
- Argumentum ad crumenam (123)
- Ucieczka w ogólniki (rozmydlanie) (125)
- Zmiana tematu (127)
- Błahe wątpliwości (129)
- Fałszywe zwycięstwo (131)
- Potok słów (133)
- Efekt czystej ekspozycji (135)
- Efekt izolacji (137)
- Efekt kontrastu (139)
- Efekt Pollyanny (141)
- Efekt pominięcia (143)
- Efekt posiadania (145)
- Efekt potwierdzenia (147)
- Iluzja korelacji (149)
- Efekt pierwszeństwa (151)
- Autowaloryzacja, autoweryfikacja, samopoznanie (153)
- Efekt pseudopewności (155)
- Efekt skupienia (157)
- Efekt ślepej plamki (159)
- Efekt wspierania decyzji (161)
- Efekt wyniku (163)
- Efekt wyświadczonej przysługi (165)
- Iluzja wstrząsu (167)
- Niechęć do straty (169)
- Racjonalizacja zakupu (171)
- Skrzywienie zawodowe (173)
- Złudzenie kontroli (175)
- Złudzenie planowania (177)
- Błąd koniunkcji (179)
- Efekt pewności wstecznej (181)
- Efekt przekonania (183)
- Heurystyka dostępności (185)
- Heurystyka zakotwiczenia i dostosowania (187)
- Iluzja grupowania (189)
- Paradoks hazardzisty (191)
- Pozytywna retrospekcja (193)
- Zasada: szczyt - koniec (195)
- Błąd przypisania cech (197)
- Efekt grupy (199)
- Efekt aureoli (201)
- Efekt horoskopowy (203)
- Złudzenie ponadprzeciętności (205)
- Efekt projekcji (207)
- Fenomen sprawiedliwego świata (209)
- Iluzja przejrzystości (211)
- Samospełniające się przewidywania (213)
- Tendencja samoobronna (215)
- Efekt jednorodności grupy obcej (217)
- Metamodel i model Miltona (219)
Wstęp (11)
Źródła i definicje (13)
Techniki (15)
Epilog (225)
Bibliografia (227)
Onepress - inne książki
-
Ta książka to kompletny przewodnik nie tylko dla przedstawicieli działów HR, ale i dla wszystkich, którym temat zarządzania zasobami ludzkimi jest bliski, napisany ze szczególnym uwzględnieniem employee journey. Dowiesz się z niej, jakie zadania stoją przed organizacją w obszarze zarządzania kap...
Employee journey. Od rekrutacji do ostatniego dnia w pracy Employee journey. Od rekrutacji do ostatniego dnia w pracy
(44.92 zł najniższa cena z 30 dni)38.94 zł
59.90 zł(-35%) -
Wyjaśnienie, czym jest silna psychika, kryje się w odpowiedzi na pytanie: ile jesteś w stanie znieść i się nie załamać? Ile wytrzymasz i czy poradzisz sobie z problemem: z negatywnymi emocjami, wątpliwościami, oporami, wahaniami, lękami, kolejnymi rozczarowaniami. Z tym wszystkim, co podkopuje fu...
Silna psychika. Poradnik wzmacniania odporności psychicznej na trudne czasy Silna psychika. Poradnik wzmacniania odporności psychicznej na trudne czasy
(34.47 zł najniższa cena z 30 dni)32.44 zł
49.90 zł(-35%) -
Coaching definiuje się jako interaktywny proces rozwoju zawodowego lub osobistego. Sięgając po metody rodem z psychologii, coaching pomaga poprawiać wyniki, osiągać cele i odpowiadać na ważne pytania związane z działaniem firmy, karierą lub życiem prywatnym. W procesie coachingowym uczestniczą zw...
Autocoaching dla każdego. Odnajdź swoje mocne strony i osiągnij zaplanowane cele Autocoaching dla każdego. Odnajdź swoje mocne strony i osiągnij zaplanowane cele
(34.93 zł najniższa cena z 30 dni)32.44 zł
49.90 zł(-35%) -
W tej przystępnie napisanej książce znajdziesz sekretną wiedzę, dzięki której spełnisz marzenia o świetnie prosperującej i rozwijającej się firmie. Przekonasz się, że w przyciąganiu klientów nie ma żadnej magii — musisz tylko dobrze zrozumieć, kim są Twoi idealni klienci, dowiedzieć się, gd...
Tajniki zwiększania ruchu. Sekretny podręcznik napełniania lejków sprzedażowych najlepszymi klientami Tajniki zwiększania ruchu. Sekretny podręcznik napełniania lejków sprzedażowych najlepszymi klientami
(42.88 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Ludzie szukają konkretnego produktu lub usługi, ponieważ chcą rozwiązać jakieś swoje problemy. Oczekują konkretnych rezultatów. Są gotowi zapłacić za pewność, że dzięki zakupowi uzyskają oczekiwany efekt. Co więcej, za jakiś czas chętnie powrócą, a nawet pozostaną wierni danemu produktowi przez w...
Tajniki eksperta. Sekretny podręcznik zamieniania przypadkowych gości w stałych klientów Tajniki eksperta. Sekretny podręcznik zamieniania przypadkowych gości w stałych klientów
(42.88 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Na czym należy bazować, by pisać naprawdę skuteczne teksty marketingowe, angażujące, przekonujące i wciągające niczym najlepszy film ― tego nie wie wielu copywriterów. Wbrew pozorom bowiem skuteczny copywriting nie polega jedynie na umiejętnym łączeniu ze sobą odpowiednich słów. Jest on prz...(31.36 zł najniższa cena z 30 dni)
31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Początkowo DevOps dotyczyło branży IT i miało zapobiegać konfliktom zespołów w ramach firmy. Dziś zasady i wzorce DevOps pozwalają na przełamanie problemów, które bez interwencji powodowały opóźnienia w dostarczaniu produktów, ich niską jakość i powiększanie się...
DevOps. Światowej klasy zwinność, niezawodność i bezpieczeństwo w Twojej organizacji. Wydanie II DevOps. Światowej klasy zwinność, niezawodność i bezpieczeństwo w Twojej organizacji. Wydanie II
Gene Kim, Jez Humble, Patrick Debois, John Willis, Nicole Forsgren, PhD
(64.35 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
Jak to się stało, że to właśnie Allegro osiągnęło sukces? Co sprawiło, że polski portal sprzedażowy skutecznie się opierał ― i wciąż się opiera ― ekspansji światowego giganta, jakim jest Amazon? W czym jest równie dobry, a nawet lepszy od najlepszych w branży? I jakie narzędzia oferuj...
Vademecum allegrowicza. Sprzedawaj na pomarańczowym portalu bez tajemnic Vademecum allegrowicza. Sprzedawaj na pomarańczowym portalu bez tajemnic
(25.54 zł najniższa cena z 30 dni)25.93 zł
39.90 zł(-35%) -
W książce, którą trzymasz w dłoni, znajdziesz zbiór prelekcji wygłoszonych przez Napoleona Hilla na antenie radiowej. Podczas tych audycji objaśniał on podstawowe działania, dzięki którym człowiek może przezwyciężyć wszelkie przeciwności i zamienić je w korzyści. Teraz możesz się poczuć tak, jakb...
Pokochaj przeciwności losu! Jak sprostać każdemu wyzwaniu i odnosić sukcesy Pokochaj przeciwności losu! Jak sprostać każdemu wyzwaniu i odnosić sukcesy
(32.44 zł najniższa cena z 30 dni)32.44 zł
49.90 zł(-35%) -
Książka Sklep online w 30 dni to taka instrukcja dla osób, które chcą samodzielnie założyć sklep internetowy. Autorka prowadzi czytelnika krok po kroku przez wszystkie etapy tego procesu, od planowania i weryfikowania pomysłu na biznes, przez wybór asortymentu i platformy, aż po zdobywanie pierws...
Sklep online w 30 dni. Zaplanuj, uruchom i zacznij zarabiać Sklep online w 30 dni. Zaplanuj, uruchom i zacznij zarabiać
(37.76 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.


Oceny i opinie klientów: Podręcznik perswazji. Najskuteczniejsze metody przekonywania innych i świadomej ochrony przed manipulacją Mateusz Grzesiak (8)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(6)
(0)
(0)
(0)
(0)
(2)
Karol Salawa,
Data dodania: 2022-07-18 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2020-06-24 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Faktyczny,
Data dodania: 2018-10-03 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
diff,
Data dodania: 2018-10-02 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2018-09-28 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
DzikaPola,
Data dodania: 2018-09-23 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Tomasz,
Data dodania: 2023-01-29 Ocena: 1 Opinia niepotwierdzona zakupem
Marek,
Data dodania: 2019-05-07 Ocena: 1 Opinia potwierdzona zakupem
więcej opinii