Kidnaping. Jak marketerzy kontrolują umysł Twojego dziecka
- Autorzy:
- Daniel S. Acuff, Robert H. Reiher
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 432
- Druk:
- oprawa miękka
Opis książki: Kidnaping. Jak marketerzy kontrolują umysł Twojego dziecka
Internet, telewizja i fast-food.
A gdzie się podziały normalne dziecięce rozrywki?
Dzieci spędzają jedną czwartą dnia przed telewizorem lub komputerem -- tyle czasu nie poświęcają na żadne inne czynności. Większość programów telewizyjnych zawiera podteksty erotyczne. 80% gier wideo propaguje przemoc. Odsetek dzieci otyłych rośnie w zastraszającym tempie. Wyliczać dalej?
Dzieci zawsze były łatwym łupem złych i pazernych ludzi. Kiedyś harowały w kopalniach, w czasach wojen służyły w armii, a dziś machina komercji odziera je z ludzkich uczuć. Są bezbronne wobec zmasowanej reklamy i technik neuromarketingowych. Ale Ty bądź czujny. Chroń dzieci swoje i innych. Otwórz oczy na nieetyczny marketing. Wybieraj zdrowsze i lepsze produkty dla dzieci. Dowiedz się, jak:
- chronić umysł dziecka w wieku 3-7, 8-12, 13-15 i 16-19 lat,
- nauczyć dziecko umiaru w jedzeniu i piciu,
- chronić dzieci przed narkotykami, alkoholem i tytoniem,
- podsuwać dziecku pozytywne produkty i programy telewizyjne,
- prowadzić lobbing przeciwko szkodliwym produktom i programom telewizyjnym.
Wybrane bestsellery
-
UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie spr...(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)
49.77 zł
79.00 zł(-37%) -
Klientocentryczność to strategia orientująca działania firmy na potrzeby klienta, czyli tego, kto rzeczywiście ją żywi. To jego decyzje zakupowe: kupić – nie kupić, wrócić po kolejne towary lub usługi – nie wrócić, decydują o przyszłości Twojego biznesu. W zglobalizowanym, cyfrowym św...
Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone
(46.20 zł najniższa cena z 30 dni)46.20 zł
77.00 zł(-40%) -
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funk...
Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Tę książkę możesz potraktować jako kontynuację bestsellera Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie. Możesz też czytać jako zupełnie oddzielną pozycję. Ten poradnik został pomyślany i napisany jako swojego rodzaju kolejny krok do sukcesu we wprowadzaniu na ryne...
Nadaj życie marce, czyli jak stworzyć skuteczną komunikację Nadaj życie marce, czyli jak stworzyć skuteczną komunikację
(35.94 zł najniższa cena z 30 dni)38.94 zł
59.90 zł(-35%) -
Możesz prowadzić najciekawszego bloga na świecie. Możesz umieszczać fascynujące treści w mediach społecznościowych. Twoja marka osobista może być odpowiedzią na pytania setek, tysięcy odbiorców. Pod warunkiem że będą mieli szansę się o Tobie dowiedzieć. Poznać Twojego bloga. Trafić na Twoje wpisy...(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł(-40%) -
Odpowiednia strategia to gwarancja sukcesu. Tę prawdę znali wielcy wodzowie i menedżerowie ― ci, którzy osiągali cele uważane za niedostępne. Dla rozwoju marki i firmy znaczenie strategii jest wręcz kluczowe, zwłaszcza dziś, w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Dlatego nowe wydani...
Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków. Wydanie II poszerzone Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków. Wydanie II poszerzone
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Biznes nie istnieje bez twardych danych, założeń, KPI i ich realizacji. Także ta jego część, która jest związana z promocją. Szczególnie online. Dziś nie można być marketerem z prawdziwego zdarzenia i nie znać chociażby narzędzi oferowanych przez Google ― Analytics, Tag Manager, Search Cons...
Marketing i analityka biznesowa dla początkujących. Poznaj najważniejsze narzędzia i wykorzystaj ich możliwości Marketing i analityka biznesowa dla początkujących. Poznaj najważniejsze narzędzia i wykorzystaj ich możliwości
(34.20 zł najniższa cena z 30 dni)37.05 zł
57.00 zł(-35%) -
Są dwa rodzaje działań w marketingu. Pierwszy ma charakter doraźny, przypadkowy ― jest potrzeba, jest poszukiwanie pomysłu, jak na nią odpowiedzieć, jest kampania, są hasła, reklamy, budżet, mierzenie efektów i uspokojenie. Aż do następnej potrzeby. Drugi rodzaj to działania celowe. Nim roz...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
Na czym należy bazować, by pisać naprawdę skuteczne teksty marketingowe, angażujące, przekonujące i wciągające niczym najlepszy film ― tego nie wie wielu copywriterów. Wbrew pozorom bowiem skuteczny copywriting nie polega jedynie na umiejętnym łączeniu ze sobą odpowiednich słów. Jest on prz...(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)
29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
Dowiesz się, jak inspirować, przyciągać i zatrzymywać przy sobie wspaniałych ludzi, pisać niezawodny biznesplan, identyfikować wymagania rynku, tworzyć wyróżniający się plan marketingowy, przywiązywać klientów do siebie i stale poprawiać ich obsługę. Nauczysz się szeregu prostych, praktycznych i ...
Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%)
Ebooka "Kidnaping. Jak marketerzy kontrolują umysł Twojego dziecka" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Kidnaping. Jak marketerzy kontrolują umysł Twojego dziecka" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Kidnaping. Jak marketerzy kontrolują umysł Twojego dziecka" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Kidnaping. Jak marketerzy kontrolują umysł Twojego dziecka (2) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: kobietabezpieczna.pl RedS; 11/2006Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Żyjemy w świecie zaawansowanych technologii, które coraz częściej zastępują nam ludzki dotyk i ciepło. Aparaty, kamery, telewizory, telefony komórkowe to nagroda za postęp cywilizacyjny i kara, za blokowanie umysłów na potrzeby innych i ludzkie emocje.
Współczesny rozwój cywilizacji jest szczególnie niebezpieczny dla najmłodszych. Dzieci często nie myślą logicznie, są impulsywne w działaniach, bardzo podatne na naśladownictwo, często nie potrafią odróżnić rzeczywistości od fantazji. To tylko kilka powodów, dla których ochrona przed zagrożeniami płynącymi z telewizji i internetu powinna być szczególnie aktywna i skuteczna. Daniel S.Acuff i Robert H.Reiher, w swojej książce "Kidnaping. Jak marketerzy kontrolują umysł Twojego dziecka" dotykają tego właśnie problemu.
Dzieci spędzają 1/4 dnia przed telewizorem lub komputerem. Większość programów telewizyjnych zawiera podteksty erotyczne. 80% gier video propaguje przemoc. Z tego też powodu stają się łatwym łupem pazernych ludzi. Machina konsumpcji odziera je z ludzkich wartości i uczuć. Na naszych oczach rozgrywa się prawdziwy kidnaping. Do dorosłych należy chronienie swoich pociech. Jak maja to robić? Czego powinni uczyć swoich dzieci? W jaki sposób w praktyce chronić przed przemocą i seksem dominującym na ekranach?
Na te pytania pojawiają się proste, logiczne i łatwe do zastosowania odpowiedzi. By się o tym przekonać warto przeczytać "Kidnaping". Hasło towarzyszące książce: "zwróć dziecku dzieciństwo - nie pozwól by nim manipulowano".
-
Recenzja: Bliżej Przedszkola Aneta Korzec; 08/2006Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Kidnaping? A co to w ogóle jest? Takie pytania nasuwają się od razu, kiedy weźmie się do ręki tę książkę. To pewnego rodzaju system, który odkrywa szereg niepokojących tendencji w społeczeństwie. Żyjemy w czasach, w których marketing wyznacza kierunki naszego myślenia a co gorsze -- postępowania.
Kidnaping zwraca naszą uwagę na niebezpieczeństwa płynące z zabiegów marketingowo-promocyjnych. Powstał on przede wszystkim po to, by ustrzec najmłodszych -- naszych wychowanków przed szkodliwymi skutkami manipulacji w mediach. Bardzo często zdarza się tak, że dzieci oglądają nieodpowiednie dla ich wieku filmy czy programy, podobnie sytuacja wygląda z reklamami produktów, które są dla nich ewidentnie niezdrowe, a przecież kształtują ich przyzwyczajenia na całe życie.
Długość czasu spędzanego przed ekranem -- dzieci poświęcają go jedynie więcej na sen, otyłość -- kolejny ważny problem -- związana ze wzrostem konsumpcji niezdrowej żywności, ograniczeniem aktywności fizycznej -- oczywiście na rzecz czasu poświęcanego internetowi czy banalnym serialom telewizyjnym, wzrost uczucia niepokoju i stresu, który, jak twierdzą niektórzy badacze, jest mocno związany z przemocą i agresją występującą w większości programów, filmów i gier wideo -- to tylko przykłady negatywnych skutków źle opracowanego marketingu. Dzieci mają kontakt także z niewłaściwą dla ich wieku seksualnością w mediach, poddawane są ciągłej indoktrynacji, co jest modne, a czego należy się wstydzić. Są wychowywane na nienasyconych konsumentów, dla których zakup jakiegoś produktu jest wyznacznikiem bycia lepszym.
Grupa młodzieży jest podstawowym celem twórców reklam, gdyż to ją najłatwiej jest zmanipulować i przekonać do określonego wzorca postępowania uważanego za ogólnie panujący.
Autorzy tej książki, doświadczeni w badaniach nad rozwojem świadomości najmłodszych, zwracają uwagę, że we współczesnej rzeczywistości dzieci stały się łatwym łupem w potężnym, manipulowanym przez dorosłych świecie komercjalizacji. Dlatego też powstała ta książka, by dostarczyć, głównie rodzicom i opiekunom, ważnym informacji, które pozwolą uchronić dziecko przed wpływem nieodpowiedzialnego marketingu podczas promowania produktów, programów i przeżyć. Można tutaj przeczytać o konkretnych sposobach chronienia dzieci przed nadmiernym wpływem technologii i mediów, można także nauczyć się rozpoznawać reklamowe techniki manipulujące świadomością młodych odbiorców.
Badacze dokonują jasnej klasyfikacji dobrych, neutralnych i złych produktów, koncentrując się przy tym przede wszystkim na dziecku -- w różnych etapach jego rozwoju i w różnych przedziałach wiekowych. To psychologiczno-socjologiczne podejście do problemu pomaga w lepszej jego analizie i obraniu właściwszej metody przeciwdziałania niebezpieczeństwom.
Książka ta jest kluczem do zrozumienia prawdziwego przesłania produktów i programów, do rozszyfrowania ich ukrytego podtekstu. Uczula także na szereg innych niebezpieczeństw, z którymi stykają się dzieci na co dzień, a co najważniejsze, podaje konkretne sposoby ich unikania bądź walki z nimi.
Kidnaping nie ma na celu wszczęcia protestu przeciwko specjalistom od marketingu skierowanego do grupy małolatów, gdyż wielu twórców reklam zachowuje się odpowiedzialnie i rozsądnie, planując swoje kampanie. Niestety inni nie wykazują żadnego zrozumienia, czym są dobre, a czym złe praktyki marketingowe, a także jakie są ich potencjalne niebezpieczne skutki. I do tych kierowana jest także ta książka. Ma ona pomóc w edukacji specjalistów tej branży, a także zachęcić ich do skupienia uwagi na wytwarzaniu pozytywnych, rozwijających dzieci produktów i programów.
Wychowanie zdrowych i świadomych różnych zagrożeń młodych obywateli jest bardzo trudne, dlatego najważniejsza jest współpraca, jak twierdzą autorzy książki, rodziców i marketingowców.
Rodzicom Kidnaping daje informacje, praktyczne porady i sprawdzone techniki, dzięki którym można zapobiec negatywnemu działaniu reklamy i nauczyć się wybierać tylko te jej elementy, które są w jakiś sposób ważne w rozwoju dzieci, z kolei dla marketingowców jest to świetny przewodnik, oparty na badaniach naukowych, pomagający w przyjęciu pozytywnych i nieszkodliwych dla grupy docelowej rozwiązań reklamowych.
Warto sięgnąć po tę książkę, gdyż często nie zdajemy sobie sprawy, co tak właściwie kryje reklama, będąca jedynie - pozornie przerywnikiem w oglądaniu naszego ulubionego serialu. A nikt z nas zapewne nie chciałby zostać podprogowo zmanipulowany.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Kidnapped: How Irresponsible Marketers Are Stealing the Minds of Your Children
- Tłumaczenie:
- Monika Lipiec-Szafarczyk, Joanna Sugiero
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-246-0343-3, 8324603433
- Data wydania książki drukowanej:
- 2006-07-18
- Format:
- A5
- Numer z katalogu:
- 3275
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Marketing
Spis treści książki
- Marketing nakierowany na cel i dzieci w roli łatwego łupu (14)
- W jaki sposób ta książka może pomóc (15)
- Punkt krytyczny (18)
- Współpraca, by wychować zdrowe dzieci (20)
- Syndrom łatwego łupu (24)
- Niebezpieczne czasy (25)
- Niewidzialne i Nienamacalne Przeciążenie Informacyjne (30)
- Inne niebezpieczeństwa grożące współczesnym dzieciom (35)
- Przyjąć odpowiedzialność (50)
- Zazwyczaj pozytywne produkty i programy (54)
- Neutralne: produkty i programy wymagające nadzoru (54)
- Złe - produkty i programy, które są zdecydowanie szkodliwe (81)
- Czas na działanie (99)
- Wymiar pierwszy - elementy rozwoju (104)
- Wymiar drugi - słabe punkty (115)
- Wymiar trzeci - dynamika komunikacji (119)
- Podsumowanie (120)
- Wymiar pierwszy - elementy rozwoju (124)
- Wymiar drugi - słabe punkty (130)
- Wymiar trzeci - dynamika komunikacji (134)
- Komunikaty marketingowe, czas ekranowy i psychologia łatwego łupu (139)
- Programy dla dzieci w wieku od narodzin do trzech lat (142)
- Najsłabsze punkty niemowląt i małych dzieci (149)
- Tydzień z życia malucha (150)
- Krótki przewodnik dotyczący strategii, które wzbogacają dzieci (154)
- Przejście do okresu od trzech do siedmiu lat (156)
- Wymiar pierwszy - elementy rozwoju (161)
- Wymiar drugi - słabe punkty (169)
- Wymiar trzeci - dynamika komunikacji (172)
- Wybory dobrych produktów i programów dla dzieci w grupie wiekowej od trzech do siedmiu lat (177)
- Produkty i programy dla tej grupy wiekowej wymagające nadzoru (179)
- Zdecydowanie niebezpieczne produkty, których należy unikać w tej grupie wiekowej (197)
- Najsłabsze punkty dziecka w wieku od trzech do siedmiu lat (203)
- Tydzień z życia (204)
- Krótki przewodnik dotyczący strategii, które wzbogacają dzieci (210)
- W drodze do etapu rozwoju "dziel i rządź" - dzieci w wieku od ośmiu do dwunastu lat (213)
- Wymiar pierwszy - elementy rozwojowe (216)
- Wymiar drugi -słabe punkty (224)
- Wymiar trzeci - dynamika komunikacji (227)
- Marketing skierowany do dzieci w tym wieku (231)
- Dobre produkty i programy dla dzieci w wieku od ośmiu do dwunastu lat (233)
- Produkty i programy wymagające nadzoru (233)
- Produkty i programy zdecydowanie niebezpieczne (251)
- Najsłabsze punkty dzieci w wieku od ośmiu do dwunastu lat (260)
- Tydzień z życia (261)
- Krótki przewodnik dotyczący strategii wzbogacających dzieci (270)
- Burza hormonów nadchodzi! (274)
- Wymiar pierwszy - elementy rozwojowe (277)
- Wymiar drugi - słabe punkty (284)
- Wymiar trzeci - dynamika komunikacji (290)
- Pozytywne produkty i programy (293)
- Neutralne - produkty i programy wymagające nadzoru (294)
- Produkty niebezpieczne z natury (310)
- Najsłabsze punkty dzieci w wieku od trzynastu do piętnastu lat (328)
- Krótki przewodnik dotyczący strategii wzbogacających dzieci (330)
- Tydzień z życia nastolatka (331)
- Wejście w późny okres dojrzewania (343)
- Wymiar pierwszy - ostatnie etapy rozwoju mózgu człowieka (346)
- Wymiar drugi - słabe punkty (352)
- Wymiar trzeci - dynamika komunikacji (357)
- Demografia i psychografia marketingu skierowanego do nastolatków (360)
- Najbardziej niebezpieczne produkty, programy i komunikaty reklamowe (363)
- Najsłabsze punkty dzieci w wieku od szesnastu do dziewiętnastu lat (365)
- Tydzień z życia dwóch nastolatków (369)
- Krótki przewodnik dotyczący strategii wzbogacających dzieci (375)
- Wykorzystanie "efektu małego steru" (377)
- Strategia działania dla rodziców (382)
- Co mogą zrobić wychowawcy (388)
- Namawianie producentów, marketingowców i sprzedawców, żeby przystąpili do działania (390)
- Dokonywanie mądrych wyborów przez społeczeństwo (393)
- Cenzurować czy nie cenzurować (394)
- Zmiana w paradygmatach (397)
- DR DANIEL S. ACUFF (423)
- DR ROBERT H. REIHER (424)
Wstęp do wydania polskiego (9)
Wstęp (11)
1. Natura stanu bycia dzieckiem (23)
2. Klasyfikacja dobrych, neutralnych i niebezpiecznych produktów oraz programów (53)
3. Trzy wymiary rozwoju (103)
4. Wiek niewinności - od urodzenia do trzeciego roku życia (123)
5. Bezkrytyczne lata - od trzeciego do siódmego roku życia (159)
6. Etap rozwoju "dziel i rządź" - wiek od ośmiu do dwunastu lat (215)
7. Okres dojrzewania - wiek od trzynastu do piętnastu lat (275)
8. Późny okres dojrzewania - wiek od szesnastu do dziewiętnastu lat (345)
9. Zastosowanie wiedzy w praktyce (379)
Źródła informacji o wychowaniu dziecka (401)
Skorowidz (409)
O autorach (423)
Oceny i opinie klientów: Kidnaping. Jak marketerzy kontrolują umysł Twojego dziecka Daniel S. Acuff, Robert H. Reiher (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.