- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 5.5/6 Opinie: 4
- Stron:
- 360
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Kanban
Zwinne metodyki zarządzania projektami biją kolejne rekordy popularności. Scrum jest najbardziej rozpoznawalną spośród nich, jednak nie sprawdza się w każdym przypadku. Dlatego warto poznać inne sposoby radzenia sobie z projektami. Ta książka została poświęcona metodyce kanban - specyficznej metodzie sterowania produkcją, opracowanej w latach pięćdziesiątych XX wieku w Japonii. Zaadaptowana do świata projektów IT, sprawdza się doskonale.
Jeżeli chcesz poznać założenia metodyki kanban, trafiłeś na doskonałą książkę. Sięgnij po nią i przekonaj się, dlaczego kanban przydaje się w tak wielu przypadkach. W trakcie lektury poznasz historię tej metodyki, podstawowe założenia oraz sposoby wdrażania. Na kolejnych stronach zobaczysz, jak mapować przepływ zadania, jak ustalać limity WIP (ang. Work In Progress) oraz jak zarządzać przepływem. Ponadto zapoznasz się z zaawansowanymi zagadnieniami szacowania, planowania oraz wskaźników. Na sam koniec zobaczysz, jak uczyć metodyki kanban poprzez granie. Ta metodyka na pewno zyska wielu zwolenników! A książka o niej jest doskonałym podręcznikiem i może zmienić niejeden projekt!
Dzięki tej książce:
- poznasz filozofię kanban,
- zwizualizujesz swoją pracę,
- przygotujesz kartę zadania,
- skutecznie ustalisz limity WIP,
- poznasz pułapki metodyki kanban,
- doprowadzisz projekt do szczęśliwego finału.
Encyklopedia wiedzy o metodyce kanban!
Wybrane bestsellery
-
Książka obejmuje tematykę inżynierii wymagań według programu certyfikacji IREB® CPRE® Foundation Level na poziomie podstawowym. Omawia zagadnienia wyszczególnione w planie nauczania IREB® CPRE® z naciskiem na aspekt praktyczny, a także przygotowuje do egzaminu certyfikacyjnego...
Certyfikowany inżynier wymagań. Opracowanie na podstawie planu nauczania IREB® CPRE®. Przykładowe pytania egzaminacyjne z odpowiedziami Certyfikowany inżynier wymagań. Opracowanie na podstawie planu nauczania IREB® CPRE®. Przykładowe pytania egzaminacyjne z odpowiedziami
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlate...
Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Przewodnik, który trzymasz w ręku, powstał właśnie po to, by zasypać otchłań między działem HR i pozostałymi dywizjami organizacji w procesie transformacji. Kate ma nadzieję, że dzięki książce uda jej się pomóc zarówno osobom przeprowadzającym transformację, jak i działom HR firm i organizacji. W...
Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.44 zł
49.90 zł(-35%) -
W tej książce zaprezentowano 75 KPI, które są uznawane za najbardziej istotne. Znajdziesz tu ich definicje wraz ze zwięzłym opisem, techniki obliczania, wreszcie ― co najważniejsze ― sposoby korzystania z tych narzędzi. Dzięki praktycznym przykładom niepostrzeżenie zaczniesz rozumieć ...
KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. 75 mierników ważnych dla każdego menedżera KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. 75 mierników ważnych dla każdego menedżera
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Design thinking, czyli myślenie projektowe. Wbrew pozorom ten sposób podejścia do biznesu nie jest przypisany wyłącznie do wielkich korporacji. Pracować w duchu design thinking może i powinna każda firma, której właścicielowi zależy na zwiększeniu wydajności, szybkim realizowaniu dobrych pomysłów...
Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy
(20.90 zł najniższa cena z 30 dni)20.90 zł
69.00 zł(-70%) -
Można, jeśli zbuduje się zdrową kulturę zespołową i właśnie o tym jest ta książka. Znajdziesz w niej zbiór prostych praktyk o wysokiej skuteczności, dzięki którym Twój zespół będzie mógł natychmiast wejść na ścieżkę pełnego uczestnictwa w zadaniach, produktywnego konfliktu i stałego postępu. Dowi...
Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole
Stefano Mastrogiacomo, Alexander Osterwalder i in. pełny spis w info
(39.50 zł najniższa cena z 30 dni)43.45 zł
79.00 zł(-45%) -
Pozornie skazany na sukces projekt często kończy się katastrofą. Powodów jest mnóstwo. Może to być błędne zdiagnozowanie oczekiwań klientów lub skoncentrowanie się bardziej na technologiach niż potrzebach przyszłych użytkowników. Nierzadko problemem okazuje się złe zarządzanie zespołem. Bywa i ta...
Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Gregory Bernarda, Alan Smith i in.
(53.40 zł najniższa cena z 30 dni)57.85 zł
89.00 zł(-35%) -
Gdy życie stawia Cię wobec PROJEKTU… …albo nawet - projektów, ponieważ właśnie zostałeś menedżerem, który będzie odpowiedzialny za ich realizację. Czy wiesz, jaką najbezpieczniejszą decyzję możesz wtedy podjąć? Odpowiedź jest prosta: nie podejmować wyzwania! Zrezygnować, poddać się, ...
Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie III poszerzone Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie III poszerzone
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Rola lidera produktu jest wyjątkowa. Trzeba się wykazać szeroką gamą talentów i umiejętności. Obowiązkiem lidera jest kreowanie wizji i strategii produktu, tworzenie zespołu produktowego oraz kierowanie nim, wreszcie - eksperymentowanie, sprawdzanie, ryzykowanie! Sukces lub porażka leżą w rękach ...(19.95 zł najniższa cena z 30 dni)
21.95 zł
39.90 zł(-45%) -
Skuteczna komunikacja to taka sama umiejętność jak jazda samochodem czy programowanie. Michał Bartyzel doskonale to pokazuje, rozkładając cały proces rozmowy na proste elementy. Dzięki temu czytelnik może nauczyć się rozpoznawać wzorce i dopasowywać odpowiednie techniki do kontekstu rozmowy.
Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%)
O autorach książki
Marcus Hammarberg, Joakim SundenMarcus Hammarberg — programista z doświadczeniem w TDD, BDD. Pracował w projektach Scrumowych od 2005 roku, a teraz rozwija projekt SpecFlow. Trener metodyki kanban.
Joakim Sunden — agile coach w firmie Spotify. Współtwórca pierwszej grupy użytkowników metodyki kanban w Europie. Aktywnie udziela się na konferencjach, w grupach użytkowników oraz społeczności skupionej wokół zwinnych metodyk.
Ebooka "Kanban" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Kanban" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Kanban" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Kanban (2) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: japonia-online.pl Olimpia Widowska-WielandtRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Zbyt dużo zadań wykonywanych jednocześnie oraz czynniki blokujące ich ukończenie to problem wielu pracowników. Z pomocą przychodzi metoda kanban, której celem jest „nieprzerwany przepływ pracy".
Kanban jest metodyką związaną z koncepcją lean*, która została opracowana w zakładach produkcyjnych Toyoty. Samo słowo można przetłumaczyć jako „kartę wizualną”, co trafnie oddaje jedną z głównych zasad metody – wizualizację pracy na karcie lub tablicy. Ma to pomóc w identyfikacji problemów i sprawić, aby zadania były szybciej kończone, a ich wyniki dostarczane do klientów. Ponieważ różnego rodzaju metodyki, w tym lean, są coraz bardziej popularne nie tylko w przedsiębiorstwach produkcyjnych, ale i w tych z sektora informatycznego, na naszym rynku pojawiła się książka „Kanban” autorstwa Marcusa Hammarberga i Joakima Sundéna, z których pierwszy jest programistą, a drugi trenerem metodyki agile**, używanej właśnie w procesie wytwarzania oprogramowania.
We wstępie wyjaśnione zostało, na czym ogólnie polega metoda kanban oraz jakie jej zagadnienia zostaną omówione w książce z podkreśleniem, iż wybrane zostało podejście praktyczne, ograniczające teorię do informacji niezbędnych dla zrozumienia przykładów. Dalej autorzy informują, że podzielili książkę na cztery części, które można w skrócie opisać jako: wprowadzenie, zrozumienie, zaawansowanie i nauczanie, co ma umożliwić czytelnikom o różnym stopniu wtajemniczenia wybranie najbardziej interesujących ich rozdziałów.
Ciekawostką jest fragment „O ilustracji na okładce” (w tym momencie puszczam oko w stronę wydawnictwa Helion). Śmiem stwierdzić, że ilustracja na okładce polskiego wydania zdecydowanie NIE przedstawia Ieyasu Tokugawy, a jeśli tak, to jest to niezwykle abstrakcyjny portret tego szoguna (w przeciwieństwie do okładki wydania oryginalnego). Myślę, że łatwo będzie poprawić to w kolejnym wydaniu, tak jak i literówkę w nazwie miejscowości Sekigahara.
Po tym wstępie przejdźmy do właściwej treści. Rozdział pierwszy jest świetnym posunięciem autorów w celu zainteresowania tematem pracowników działów informatycznych. Wprowadza on bowiem metodykę kanban za pomocą historyjki z życia wziętej. Sympatyczna grupa przedstawicieli różnych działów zajmujących się procesem tworzenia oprogramowania (od analityka począwszy po testera, jest też i manager) odbywa dwugodzinną konsultację z Marcusem i Joakimem. Opowiadają o swojej codziennej pracy, zadaniach, jakie wykonują, i problemach, które napotykają, a autorzy nakierowują ich na drogę prowadzącą do rozwiązań i ulepszeń. Uważam takie wprowadzenie za dobry pomysł, ponieważ pozwala w łatwy i szybki sposób dowiedzieć się, o co w ogóle chodzi w całej metodyce i dlaczego warto spróbować.
Tu mała dygresja. Metodyka kanban może być zastosowana w różnego rodzaju przedsiębiorstwach, natomiast w tej książce autorzy skupiają się na zastosowaniu jej w branży informatycznej, a dokładniej w zespole wytwarzającym oprogramowanie, korzystającym z jednej z metodyk agile. Przedstawiane zagadnienia są związane z codzienną pracą analityków, programistów czy testerów, aczkolwiek oczywiście można je odnieść do tych pojawiających się na innych stanowiskach czy też w zupełnie innych branżach. Wystarczy przypomnieć, iż metodyka jest stosowana w fabryce produkcyjnej Toyoty.
Rozdziały 2–7 są już mniej beletrystyczne, pojawiają się w nich definicje i zasady, ale także pytania, problemy (określane przez autorów mianem „okazji do usprawnień") i wskazówki do ich rozwiązania. Czytelnik dowie się tu o głównych zasadach kanban, czyli wizualizacji pracy, ograniczeniu pracy cząstkowej (WiP - ang. work in progress) oraz zarządzaniu przepływem pracy. Te hasła to nic innego jak przygotowanie tablicy, na której będziemy przyklejać karteczki z aktualnie wykonywanymi zleceniami, ograniczenie liczby zadań wykonywanych jednocześnie przez danego pracownika oraz zadbanie o to, żeby faktyczne ukończenie całej pracy nad konkretnym zagadnieniem zajęło jak najmniej czasu. Autorzy zwracają szczególną uwagę na to, iż przydzielenie pracownikowi kilku zadań do wykonania w tym samym czasie ma tak naprawdę negatywny wpływ na termin dostarczenia gotowego (i poprawnie działającego!) produktu dla klienta. Zgodnie z metodyką kanban tę liczbę należy ograniczać i skupić się bardziej na tym, aby zadanie szybciej „przepłynęło” przez cały proces jego wykonania i po prostu zostało ukończone. Teoria jest poparta przykładami, a nawet udowodnionym prawem matematycznym. Oczywiście nie jest to sprawa prosta, dlatego autorzy dają wskazówki, w jaki sposób należy zarządzać „przepływem pracy” (czyli procesem wytwarzania produktu), jak znajdować tak zwane blokady i wąskie gardła (miejsca, w których prace czekają na działania innych osób czy działów, niekiedy bardzo długo) i jak sobie z nimi radzić.
Rozdziały 8–12 sięgają nieco dalej poza podstawy (część ta nazwana jest przez autorów „Zaawansowany kanban”) i skierowane są do tych, którzy chcą się dowiedzieć "co dalej?". Hammarberg i Sundén omawiają kolejne kwestie, z którymi na pewno zetkną się ci, którzy wdrożą kanban w swoim zespole. Pojawią się tematy takie jak klasy usług, przypisywanie zadaniom priorytetów, szacowanie czasu wykonania zadań, spotkania planistyczne i retrospektywne, a także wprowadzanie ulepszeń. Rozdział 11. skupia się na wykresach i wskaźnikach pozwalających na wykrycie pojawiających się w pracy utrudnień i miejsc, w których nie może ona posuwać się do przodu. Rozdział 12. jest jednym z najciekawszych, ponieważ traktuje o wadach i pułapkach kanban, za co autorom należy się dodatkowy plus, ponieważ nie udają oni, iż proponowana przez nich metoda nie ma wad. Przy okazji zauważają, iż kanban nie jest samodzielną metodyką, ale procesem, którego należy używać razem ze stosowanymi w danej firmie systemami pracy.
Rozdział 13. prezentuje gry i zabawy, które obrazują, w jaki sposób zastosowanie zasad kanban usprawnia wykonywanie codziennych obowiązków. Dalej znajdziemy jeszcze dwa rozdziały-dodatki. Pierwszy prezentuje książki, blogi, konta Twittera oraz inne znalezione w sieci przydatne, według autorów, źródła, które mogą nas wspomóc w nauce nie tylko kanban czy agile, ale także zarządzania projektami. Drugi dodatek to elektroniczne narzędzia wspomagające stosowanie kanban – jeśli nie możemy lub nie chcemy korzystać z tradycyjnej tablicy i karteczek.
Książka napisana została bardzo przystępnym językiem, a autorzy – jak zapowiedzieli we wstępie – rzeczywiście skupiają się na praktycznym zastosowaniu metody. Jako sympatyczny dodatek we wszystkich rozdziałach pojawiają się humorystyczne minikomiksy, doskonale obrazujące wprowadzaną teorię, w których poznani na początku książki bohaterowie zadają różnego rodzaju pytania lub wyrażają swoje wątpliwości. Trzeba jednak zauważyć, że niektóre fragmenty książki i używane pojęcia do pełnego zrozumienia wymagają pewnej wiedzy lub jej uzupełnienia w innych źródłach, szczególnie dotyczy to elementów matematycznych oraz terminów stosowanych w metodyce agile, takich jak „iteracja", „sprint" czy „kadencja".
Warto także zwrócić uwagę, że książka „Kanban”, jak i sama metodyka, nie dostarczają gotowych rozwiązań, gdyż – jak tłumaczą Hammarberg i Sundén – konkretne rozwiązanie zależy od zespołu i specyfiki jego pracy. Efektem tego jest pojawiająca się często odpowiedź „to zależy”, do której dołączone są wskazówki, jaką drogą należy pójść, co jest zrozumiałe, ale może rozczarować czytelników oczekujących gotowych przepisów na sukces. Moim zdaniem przydałoby się więcej przykładów opisujących, w jaki sposób dane problemy były rozwiązywane w firmach, w których autorzy wdrażali kanban. Przedstawiane sytuacje są dość proste, a bohaterowie czasami zbyt szybko zgadzają się na proponowane przez konsultantów recepty. Z drugiej strony, skoro książka jest bardziej wprowadzeniem przeznaczonym dla wszystkich, jednoznaczne przykłady są bardziej wskazane, a autorzy zapewne nie chcą też wyjawiać wszystkich swoich sekretów, bo wtedy nie byliby potrzebni jako konsultanci.
Publikacja jest moim zdaniem warta przeczytania przez wszystkich, którzy chcieliby zacząć swoją przygodę z kanban. Nie dotyczy to tylko managerów, ale także i pracowników, którymi oni zarządzają, ponieważ ewentualne wdrożenie tej metody w przedsiębiorstwie wymaga współpracy całego zespołu (autorzy książki wielokrotnie podkreślają, że wszelkie rozwiązania i cele powinny być ustalane i modyfikowane podczas wspólnej dyskusji, a nie narzucane z góry). Interesujące są także wnioski, do których można dojść po zwizualizowaniu wykonywanych zadań na tablicy. Ponieważ kanban nie wymaga odrzucenia dotychczas stosowanych systemów zarządzania, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby przetestować chociaż kilka zawartych w książce rad i wskazówek, a następnie przekonać się, jak się sprawdzają i ewentualnie poszukać „okazji do usprawnień”. -
Recenzja: Gazeta Bankowa 06/2015Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Kanban to specyficzna i arcyciekawa metoda zarządzania i sterowania produkcją pochodząca z Japonii; wdrożona po raz pierwszy w latach 50. XX w., dziś na nowo staje się kultowa. I nie chodzi o możliwe wykorzystanie jej technik wyłącznie w produkcji czy projektach IT - kanban może zastosować każdy, kto miewa problemy z planowaniem pracy i zarządzaniem realizacją projektów. Przestań zaczynać, zacznij kończyć - to dobre motto przewodnie metody i książki. A ta jest przewodnikiem, z którego można wyczytać nie tylko o teorii kanban, ale i praktyce. Gry, karteczki, logiczne wskazówki dotyczące podejścia i rozumienia pracy zespołowej i dzielenia zadań na etapy. Świetne dla menedżerów, dyrektorów i wszystkich chcących zgłębić techniki wewnętrznej (i zewnętrznej) motywacji.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Kanban in Action
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-6966-5, 9788328369665
- Data wydania książki drukowanej:
- 2015-03-27
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-6967-2, 9788328369672
- Data wydania ebooka:
- 2015-03-27 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Format:
- 168x237
- Numer z katalogu:
- 109555
- druk na żądanie!
- dnż
- Rozmiar pliku Pdf:
- 18.4MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 26.8MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 57.9MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Zarządzanie projektami
Spis treści książki
- Przedmowa
- Patrzeć i rozumieć
- Wiedza to połowa bitwy
- Zbyt duży poziom WIP niszczy przepływ
- Wstęp
- Podróż Marcusa
- Podróż Joakima
- Wspólna podróż
- O książce
- Struktura książki
- Jak czytać tę książkę
- O autorach
- O ilustracji na okładce
- Podziękowania
- Marcus
- Joakim
- Część I Nauka kanban
- Rozdział 1. Początek drużyny Kanbaneros
- 1.1. Zapoznanie
- 1.2. Tablica
- 1.3. Mapowanie przepływu pracy
- 1.4. Zadania
- 1.5. Przekaż grosiki
- 1.6. Praca cząstkowa
- 1.7. Pilne prace
- 1.8. Wskaźniki
- 1.9. Odprawa
- 1.10. Podsumowanie
- Rozdział 1. Początek drużyny Kanbaneros
- Część II Zrozumieć kanban
- Rozdział 2. Zasady kanban
- 2.1. Zasady kanban
- 2.2. Zacznij natychmiast
- 2.3. Podsumowanie
- Rozdział 2. Zasady kanban
- Rozdział 3. Wizualizacja pracy
- 3.1. Ustalanie jasnych zasad
- 3.1.1. Grzejnik informacyjny
- Nie chowaj informacji w zamrażalniku
- Kolokacja? Luksus!
- Błąd przetwarzania
- Ma być duża
- Korzystaj lub zlikwiduj
- 1+1 równa się 3
- 3.1.1. Grzejnik informacyjny
- 3.1. Ustalanie jasnych zasad
- 3.2. Tablica kanban
- 3.2.1. Tablica
- 3.2.2. Mapowanie przepływu pracy na tablicy
- 3.3. Kolejki
- Kryteria wejścia i wyjścia
- 3.4. Podsumowanie
- Rozdział 4. Pozycje zadań
- 4.1. Zasady projektowe tworzenia kart
- 4.1.1. Ułatwienie podejmowania decyzji
- 4.1.2. Pomoc członkom zespołu w optymalizacji wyników
- 4.1. Zasady projektowe tworzenia kart
- 4.2. Karty zadań
- 4.2.1. Opis zadania
- Historyjka użytkownika
- Tytuł
- Ten, w którym
- 4.2.1. Opis zadania
- 4.2.2. Awatary
- 4.2.3. Terminy
- 4.2.4. Identyfikatory referencyjne
- 4.2.5. Blokady
- Zablokowane zadania
- Postępy blokady
- 4.3. Typy pracy
- 4.4. Wskaźniki postępu
- Odliczanie w dół
- 4.5. Rozmiar zadania
- 4.6. Zbieranie danych o przepływie
- 4.6.1. Zbieranie wskaźników przepływu
- 4.6.2. Zbieranie emocji
- 4.7. Tworzenie swoich własnych kart zadań
- 4.8. Podsumowanie
- Rozdział 5. Praca cząstkowa
- 5.1. Zrozumieć pracę cząstkową
- 5.1.1. Czym jest praca cząstkowa?
- Praca cząstkowa i czas dostarczenia
- Prawo Littlea
- 5.1.1. Czym jest praca cząstkowa?
- 5.1.2. Czym jest praca cząstkowa w branży tworzenia oprogramowania?
- Jeszcze niezaimplementowane specyfikacje
- Kod, który nie został zintegrowany
- Nieprzetestowany kod
- Kod niewdrożony
- 5.1. Zrozumieć pracę cząstkową
- 5.2. Efekty zbyt dużej ilości WIP
- 5.2.1. Przełączanie kontekstu
- 5.2.2. Opóźnienia powodują dodatkową pracę
- 5.2.3. Zwiększone ryzyko
- 5.2.4. Więcej narzutu
- 5.2.5. Niższa jakość
- 5.2.6. Obniżona motywacja
- 5.3. Podsumowanie
- Rozdział 6. Ograniczanie pracy cząstkowej
- 6.1. Poszukiwanie limitów WIP
- 6.1.1. Niższy jest lepszy niż wyższy
- 6.1.2. Ludzie bez zajęcia albo zajęcia bez ludzi
- 6.1.3. Brak limitu nie jest odpowiedzią
- 6.1. Poszukiwanie limitów WIP
- 6.2. Zasady ustalania limitów
- 6.2.1. Przestań zaczynać, zacznij kończyć
- 6.2.2. Jeden nie jest odpowiedzią
- 6.3. Podejście cała tablica, cały zespół
- 6.3.1. Weź jeden! Weź dwa!
- 6.3.2. Zbierzcie się razem
- 6.3.3. Na ziemię i 20 pompek
- 6.3.4. Wybierz numer i tańcz
- 6.4. Ograniczanie WIP dla kolumn
- 6.4.1. Zacznij od wąskiego gardła
- 6.4.2. Wybierz kolumnę, która pomoże Ci ulepszyć proces
- 6.4.3. Ograniczenie historyjek, proszę
- 6.4.4. Jak wizualizować limity WIP
- 6.5. Ograniczanie WIP na podstawie osób
- 6.5.1. Powszechne sposoby ograniczania WIP dla osoby
- Ta tablica jest za mała dla wszystkich awatarów
- Proszę, płyń własnym torem
- 6.5.1. Powszechne sposoby ograniczania WIP dla osoby
- 6.6. Często zadawane pytania
- 6.6.1. Zadania czy czynności co ograniczasz?
- 6.6.2. Czy powinieneś do limitu WIP wliczać kolejki?
- 6.7. Ćwiczenie: ustalaj limity
- 6.8. Podsumowanie
- Rozdział 7. Zarządzanie przepływem
- 7.1. Dlaczego przepływ
- 7.1.1. Eliminowanie odpadów
- 7.1.2. Siedem odpadów wytwarzania oprogramowania
- 7.1. Dlaczego przepływ
- 7.2. Pomóż pracy płynąć
- 7.2.1. Ograniczanie pracy cząstkowej
- 7.2.2. Skrócenie czasu oczekiwania
- Upewnienie się, że praca jest gotowa
- Tworzenie zadań o mniejszych, zbliżonych do siebie rozmiarach
- 7.2.3. Usuwanie blokad
- Śledzenie blokad
- Praca w roju
- 7.2.4. Unikanie powtórnej pracy
- Popyt na wartość i popyt klęski
- 7.2.5. Zespół wielofunkcyjny
- Zespoły funkcjonalności kontra zespoły kompetencji
- 7.2.6. Docelowe SLA lub czas dostarczenia
- 7.3. Codzienne spotkania
- 7.3.1. Dobre praktyki związane z codziennymi spotkaniami
- Codzienne spotkanie jest krótkie
- Spotkanie zaczyna się (i kończy) o czasie
- Spotkanie jest na temat
- Spotkanie jest cykliczne
- 7.3.1. Dobre praktyki związane z codziennymi spotkaniami
- 7.3.2. Praktyki kanban związane z codziennymi spotkaniami
- Skup się na pałeczce, nie na biegaczu
- Obchód tablicy
- Skupianie się na zapachach
- 7.3.3. Wyciągnij jak najwięcej ze spotkania
- Kwestia sumienia
- Praca nad niewłaściwym zadaniem
- Brak zrozumienia zadania
- Spontaniczne kaizen
- 7.3.4. Skalowanie spotkań
- Dlaczego?
- Wskazówki, jak zorganizować dobre wielozespołowe spotkanie
- Z dołu do góry czy z góry na dół
- 7.4. Czym powinienem się zająć teraz?
- Podsumowanie: czym powinienem się zająć teraz?
- 7.5. Zarządzanie wąskimi gardłami
- 7.5.1. Teoria ograniczeń: krótkie wprowadzenie
- Odkrywanie wąskich gardeł
- Wykorzystanie wąskiego gardła: tester
- Przykłady
- 7.5.1. Teoria ograniczeń: krótkie wprowadzenie
- 7.6. Podsumowanie
- Część III Zaawansowany kanban
- Rozdział 8. Klasy usług
- 8.1. Pilny przypadek
- 8.2. Czym jest klasa usług?
- 8.2.1. Aspekty, które należy brać pod uwagę podczas tworzenia klasy usług
- Wizualizacja
- Wpływ na WIP
- Priorytetyzacja
- Odrębny przepływ
- 8.2.1. Aspekty, które należy brać pod uwagę podczas tworzenia klasy usług
- 8.2.2. Powszechne klasy usług
- Z ustaloną datą dostarczenia
- Zwyczajne zadania
- Zadania nienamacalne
- Defekty
- 8.2.3. Wykorzystanie klas usług
- Rozdział 8. Klasy usług
- 8.3. Zarządzanie klasami usług
- Dziel i ponownie klasyfikuj
- Rozmiar ma znaczenie
- Niektórzy klienci są równiejsi od innych
- Definitywne cięcie
- Przybliż, eksperymentuj i uprość
- 8.4. Ćwiczenie: sklasyfikuj to!
- 8.5. Podsumowanie
- Rozdział 9. Planowanie i szacowanie
- 9.1. Harmonogramowanie planowania: kiedy powinieneś planować?
- 9.1.1. Planowanie dokładnie na czas
- 9.1.2. Punkt zamówienia
- 9.1.3. Filtr priorytetów: wizualizuj to, co jest ważne
- 9.1.4. Czasy oczekiwania Disneylandu
- 9.1. Harmonogramowanie planowania: kiedy powinieneś planować?
- 9.2. Szacowanie prac (mówiąc oględnie)
- 9.2.1. Punkty
- W jaki sposób to ma być użyteczne?
- Problemy związane z punktami
- 9.2.1. Punkty
- 9.2.2. Rozmiary koszulek
- 9.3. Techniki szacowania
- 9.3.1. Linia kart
- 9.3.2. Planning Poker
- Z jakich kart powinniśmy korzystać?
- 9.3.3. Złotowłosa
- 9.4. Kadencja
- Iteracje i kanban
- Odejście od procesów opartych na iteracjach
- Podejście do kadencji w kanban
- Nie bądź leniwy
- 9.5. Planowanie w stylu kanban: mniej bólu, więcej korzyści
- 9.5.1. Potrzeba słabnie
- 9.5.2. Logiczna dyskusja: apel do klienta
- 9.5.3. #NoEstimates poradzisz sobie bez szacunków?
- Czym jest #NoEstimates?
- Dlaczego #NoEstimates
- Lektury związane z #NoEstimates
- 9.6. Podsumowanie
- Rozdział 10. Ulepszanie procesu
- 10.1. Retrospektywy
- 10.1.1. Co to jest retrospektywa?
- 10.1.2. Jak to działa?
- Przygotowanie sceny
- Generowanie wniosków
- Kiedy powinieneś organizować retrospektywy?
- 10.1. Retrospektywy
- 10.2. Analiza źródła
- 10.2.1. Jak to działa?
- Co musimy zrobić, aby to naprawić?
- Znalezienie prawdziwej przyczyny problemu
- 10.2.1. Jak to działa?
- 10.3. Kanban kata
- 10.3.1. Czym jest kanban kata?
- Codzienne kata
- Kata ulepszające i trenerskie
- 10.3.1. Czym jest kanban kata?
- 10.3.2. Co się stało?
- 10.3.3. Dlaczego to działa?
- 10.4. Podsumowanie
- Rozdział 11. Wykorzystanie wskaźników do sprawdzania ulepszeń
- 11.1. Powszechne wskaźniki
- 11.1.1. Czasy cyklu i dostarczenia
- Pomiar wskaźnika
- Analizowanie wskaźnika
- Wizualizowanie wskaźnika
- 11.1.1. Czasy cyklu i dostarczenia
- 11.1.2. Przepustowość
- Pomiar wskaźnika
- Wizualizowanie wskaźnika
- Analizowanie wskaźnika
- 11.1. Powszechne wskaźniki
- 11.1.3. Problemy i zablokowane zadania
- Pomiar wskaźnika
- Wizualizowanie wskaźnika
- Analizowanie wskaźnika
- 11.1.4. Dotrzymywanie terminów
- Pomiar wskaźnika
- Wizualizowanie wskaźnika
- Analizowanie wskaźnika
- 11.1.5. Jakość
- Pomiar wskaźnika
- Wizualizowanie wskaźnika
- Analizowanie wskaźnika
- 11.1.6. Popyt na wartość i popyt klęski
- Pomiar wskaźnika
- Wizualizowanie wskaźnika
- Analizowanie wskaźnika
- 11.1.7. Porzucone i zaniechane pomysły
- Pomiar wskaźnika
- Analizowanie wskaźnika
- 11.2. Dwie rozbudowane wizualizacje
- 11.2.1. Kontrola statystyczna procesu
- Teoria zmienności
- Zasada nr 1: musisz zakładać, że wszystko będzie się zmieniać zawsze tak jest
- Zasada nr 2: zrozumienie zmienności powie Ci, czego oczekiwać
- Zasada nr 3: pracuj nad przyczynami zmienności, które zawsze można znaleźć w systemie
- Zasada nr 4: zrozumienie zmienności pozwoli Ci wykryć, kiedy coś się stanie
- Teoria zmienności
- Wykres SPC
- Czego potrzebujesz, aby narysować wykres?
- Jak narysować wykres?
- Jak czytać wykres?
- 11.2.1. Kontrola statystyczna procesu
- 11.2.2. Kumulacyjny diagram przepływu
- Jakie dane są potrzebne do stworzenia wykresu?
- Jak narysować wykres?
- Jak czytać wykres?
- 11.3. Wskaźniki jako przewodnicy po ulepszeniach
- Niech będą widoczne
- Czy wywierasz wpływ na biznes?
- Dostajesz to, co mierzysz
- Równoważ wskaźniki
- Niech będą łatwe do przechwycenia
- Wybieraj rzeczywiste dane zamiast danych szacowanych
- Korzystaj ze wskaźników w celu usprawniania, nie karania
- 11.4. Ćwiczenie: zmierz to!
- 11.5. Podsumowanie
- Rozdział 12. Pułapki kanban
- 12.1. Nie samą pracą żyje człowiek
- 12.1.1. Tworzenie kadencji dla świętowania
- Karta stałego klienta
- Wypełnienie limitu ciastkowego
- 12.1.1. Tworzenie kadencji dla świętowania
- 12.1. Nie samą pracą żyje człowiek
- 12.2. Ramy czasowe są dla Ciebie dobre
- 12.3. Niezbędna rewolucja
- 12.4. Nie pozwól, aby kanban był wymówką do bycia leniwym
- 12.5. Podsumowanie
- Część IV Nauczanie kanban
- Rozdział 13. Nauka kanban poprzez gry
- 13.1. Przekaż grosiki
- 13.1.1. Czego potrzebujesz do gry
- 13.1.2. Jak grać
- 13.1.3. Pytania do dyskusji
- 13.1.4. Główne wnioski
- 13.1.5. Wskazówki i warianty
- 13.1. Przekaż grosiki
- 13.2. Wielozadaniowa gra liczb
- 13.2.1. Czego potrzebujesz do gry
- 13.2.2. Jak grać
- 13.2.3. Pytania do dyskusji
- 13.2.4. Główne wnioski
- Rozdział 13. Nauka kanban poprzez gry
- 13.3. Gra kropek
- 13.3.1. Czego potrzebujesz do gry
- 13.3.2. Jak grać
- 13.3.3. Pierwsza iteracja
- 13.3.4. Druga iteracja
- 13.3.5. Trzecia (i ostatnia) iteracja
- 13.3.6. Główne wnioski
- 13.3.7. Wskazówki i warianty
- 13.4. Gra w wąskie gardło
- 13.4.1. Czego potrzebujesz do gry
- 13.4.2. Jak grać
- 13.4.3. Pytania do dyskusji
- 13.4.4. Główne wnioski
- 13.5. getKanban
- 13.5.1. Czego potrzebujesz do gry
- 13.5.2. Jak grać
- 13.5.3. Pytania do dyskusji
- 13.5.4. Wskazówki i warianty
- 13.5.5. Najważniejsze wnioski
- 13.6. Kanban Pizza
- 13.6.1. Czego potrzebujesz do gry
- 13.6.2. Jak grać
- 13.6.3. Pytania do dyskusji
- 13.6.4. Najważniejsze wnioski
- 13.7. Podsumowanie
- Dodatki
- Dodatek A Rekomendowane lektury i inne zasoby
- A.1. Książki na temat lean i kanban
- A.2. Książki na temat agile
- A.3. Książki na temat tworzenia oprogramowania
- A.4. Książki o biznesie i zmianach w zarządzaniu
- A.5. Inne zasoby
- A.5.1. Interesujące blogi
- A.5.2. Interesujące konta Twittera
- Dodatek A Rekomendowane lektury i inne zasoby
- Dodatek B Narzędzia kanban
- B.1. Samodzielne narzędzia
- B.1.1. LeanKit Kanban
- B.1.2. AgileZen
- B.1.3. Trello
- B.1.4. KanbanFlow
- B.1.5. Kanbanize
- B.1.6. Kanbanery
- B.1. Samodzielne narzędzia
- B.2. Narzędzia w narzędziach
- B.2.1. JIRA Agile
- B.2.2. Kanban w Team Foundation Service
- B.2.3. HuBoard
Helion - inne książki
-
Jesteś specjalistą IT. I jesteś dobry w tym, co robisz. Masz wiedzę, doświadczenie, chcesz się nimi podzielić z innymi, pomóc im radzić sobie z problemami, które sam już dawno rozwiązałeś, może także zaprezentować się od tej strony przyszłym pracodawcom i zleceniodawcom, tylko... kto - poza Tobą ...
Marka osobista w branży IT. Jak ją zbudować i rozwijać Marka osobista w branży IT. Jak ją zbudować i rozwijać
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.44 zł
49.90 zł(-35%) -
Oto zwięzłe i równocześnie praktyczne kompendium, w którym znajdziesz 20 praktyk udanego planowania, analizy, specyfikacji, walidacji i zarządzania wymaganiami. Praktyki te są odpowiednie dla projektów zarządzanych zarówno w tradycyjny, jak i zwinny sposób, niezależnie od branży. Sprawią, że zesp...
Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funk...
Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Niezależnie od tego, czy jesteś osobą kierującą dużym zespołem, początkującym menedżerem, czy inżynierem czuwającym nad pracą stażysty, znajdziesz w tej książce sporo praktycznych rad, które pomogą Ci w przezwyciężeniu problemów typowych dla zespołów inżynierskich. Znalazły się tu informacje doty...
Od inżyniera do menedżera. Tajniki lidera zespołów technicznych Od inżyniera do menedżera. Tajniki lidera zespołów technicznych
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
To prawda: świat kryptowalut jest skomplikowany. Możesz go jednak zrozumieć i nauczyć się po nim poruszać, w czym pomoże Ci ta książka — interesujący przewodnik, który przystępnie wyjaśnia technologiczne podstawy rynku kryptowalut i związanej z nim ekonomii cyfrowej. Dowiesz się stąd, jak f...
Jak nadążyć za kryptowalutami. Przewodnik po Bitcoinie i nowej cyfrowej ekonomii Jak nadążyć za kryptowalutami. Przewodnik po Bitcoinie i nowej cyfrowej ekonomii
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Agile i Scrum, Scrum i Agile. Opanowawszy branżę IT, powoli, ale konsekwentnie, zdobywają inne biznesowe przyczółki i rozgaszczają się w firmach na dobre… Albo niedobre, gdy budzą niezrozumienie, protesty, a czasem nawet chęć ucieczki! Agile i Scrum brzmią tak nowocześnie, w teorii świetnie...(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)
25.93 zł
39.90 zł(-35%) -
Scrum to sposób na kreatywność i współpracę w każdym projekcie. Książka Scrum dla bystrzaków wprowadzi Cię w ten popularny świat zwinnych ram postępowania w zakresie zarządzania projektami i pokaże, jak Scrum pomaga w pobudzaniu innowacyjności w każdej firmie lub branży, a nawet w życiu prywatnym...(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Dzięki tej książce poznasz podstawowe koncepcje CRM i przyswoisz zasady poruszania się po Salesforce. Dowiesz się, jak tworzyć czynności, zarządzać potencjalnymi klientami, konfigurować zabezpieczenia, współpracować z aplikacjami innych firm, budować przepływy, poszukiwać nowych klientów i rozwij...
Wprowadzenie do Salesforce. Jak zoptymalizować sprzedaż i marketing. Wydanie II Wprowadzenie do Salesforce. Jak zoptymalizować sprzedaż i marketing. Wydanie II
(59.40 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
Automatyka przemysłowa to najszybciej rozwijający się dział inżynierii elektrycznej. Nic w tym dziwnego - obecnie w wytwórczości dąży się do maksymalnego zautomatyzowania procesów produkcyjnych. By tak się stało, paradoksalnie potrzeba ludzi. Specjalistów, którzy rozumieją zasady, na jakich pracu...
SIMATIC Motion Control - sterowanie serwonapędami. Teoria. Aplikacje. Ćwiczenia. Wydanie 2 SIMATIC Motion Control - sterowanie serwonapędami. Teoria. Aplikacje. Ćwiczenia. Wydanie 2
(53.40 zł najniższa cena z 30 dni)57.85 zł
89.00 zł(-35%) -
Tę książkę docenią programiści, menedżerowie, inżynierowie i liderzy techniczni. Znajdziesz w niej cenne informacje o filozofii inżynierii oprogramowania, jak również o postępach w sposobie myślenia na jej temat. Na tej bazie oparto zestaw zasad ułatwiających skuteczne radzenie sobie z dwoma pods...
Nowoczesna inżynieria oprogramowania. Stosowanie skutecznych technik szybszego rozwoju oprogramowania wyższej jakości Nowoczesna inżynieria oprogramowania. Stosowanie skutecznych technik szybszego rozwoju oprogramowania wyższej jakości
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Kanban Marcus Hammarberg, Joakim Sunden (4) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(2)
(2)
(0)
(0)
(0)
(0)
więcej opinii