Jak zmienić zachowanie użytkowników i zdobyć wiernych klientów. Zastosowania psychologii i ekonomii behawioralnej. Wydanie II
- Autor:
- Stephen Wendel
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 336
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Jak zmienić zachowanie użytkowników i zdobyć wiernych klientów. Zastosowania psychologii i ekonomii behawioralnej. Wydanie II
Zmiana nawyków czy modyfikacja zachowania bywa bardzo istotną kwestią. Często chodzi o coś więcej niż o proste przestawienie się z produktu na produkt - stawką może być zdrowie albo bezpieczeństwo. Jest sporo produktów cyfrowych, które mają za zadanie ułatwić użytkownikom wprowadzanie takich ważnych zmian: celem może być na przykład regularna aktywność fizyczna czy racjonalne zarządzanie swoim budżetem. Użyteczność tych produktów bywa jednak niewielka z wielu przyczyn. Podstawowa to nieuwzględnienie zasad, jakimi rządzi się ludzki umysł i mechanizm podejmowania decyzji.
Ta książka jest przewodnikiem po zdobyczach nauk o zachowaniu. Dowiesz się z niej, czym trzeba się kierować podczas projektowania różnych produktów, aby doprowadzić do korzystnych zmian w zachowaniach użytkowników. Przedstawiono tu po kolei wszystkie kroki prowadzące do stworzenia nowego produktu: odkrycie, projektowanie, implementację i ulepszenia. Opisano model działań CREATE, dzięki któremu unikniesz najczęstszych błędów i skuteczniej skłonisz użytkowników do określonych działań. Dzięki prezentacji modelu DECIDE dowiesz się, jak zaprojektować właściwą interwencję. Odkryjesz też, że zasady opisane w tej książce mogą być przydatne również wtedy, gdy postanowisz doprowadzić do dobrej zmiany nawyków... we własnym zespole!
Najważniejsze zagadnienia:
- jak działa ludzki umysł i jak podejmuje decyzje
- trzy główne strategie zmiany zachowań
- co przeszkadza w pożądanej zmianie nawyków
- jak projektować produkty, które użytkownik polubi
- jak mierzyć wpływ produktu na zmianę zachowania
- co wyjdzie z połączenia nauki o zachowaniu z data science
Dobry projekt? To użyteczny produkt i korzystna zmiana w nawykach!
Wybrane bestsellery
-
Jesteś specjalistą IT. I jesteś dobry w tym, co robisz. Masz wiedzę, doświadczenie, chcesz się nimi podzielić z innymi, pomóc im radzić sobie z problemami, które sam już dawno rozwiązałeś, może także zaprezentować się od tej strony przyszłym pracodawcom i zleceniodawcom, tylko... kto - poza Tobą ...
Marka osobista w branży IT. Jak ją zbudować i rozwijać Marka osobista w branży IT. Jak ją zbudować i rozwijać
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
Retoryka to sztuka budowania artystycznej, perswazyjnej wypowiedzi, a także wiedza o właściwej komunikacji między autorem treści i jej odbiorcami. W starożytności uważana była za jeden z filarów kultury. W średniowieczu nauczano jej w szkołach. Aż do XIX wieku uważano za niezbędny element wykszta...
Szkoła retoryki. Jak przekonująco przemawiać, dyskutować i pisać Szkoła retoryki. Jak przekonująco przemawiać, dyskutować i pisać
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
Ta książka zawiera niepublikowane dotychczas transkrypcje sześciu wykładów wygłoszonych przez Napoleona Hilla w Los Angeles w 1947 roku. Znajdziesz w nich skarbnicę mądrości pozwalającej odmienić swoje życie, a także omówienie pozytywnego wpływu osób, które wspierały i inspirowały Napoleona Hilla...
Siła pozytywnego wpływu. Ludzie, którzy ukształtowali filozofię Napoleona Hilla Siła pozytywnego wpływu. Ludzie, którzy ukształtowali filozofię Napoleona Hilla
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)26.94 zł
44.90 zł(-40%) -
Życie nie jest sprawiedliwe. Talenty nie są rozdzielane jednakowo wszystkim ludziom. Każdy jednak może wykorzystać swoją szansę na życiowy sukces. Wystarczy zapanować nad pragnieniami i emocjami, aby dokonywać słusznych wyborów i radzić sobie z pokusami i trudnościami. Wystarczy odkryć sekret umi...
Siła samodyscypliny. O panowaniu nad sobą w każdej sytuacji Siła samodyscypliny. O panowaniu nad sobą w każdej sytuacji
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)35.40 zł
59.00 zł(-40%) -
Znasz zasadę 80/20? Zgodnie z nią 20 procent przyczyn czy też wkładu w przedsięwzięcie przekłada się na 80 procent uzyskanych wyników. Zbyt wiele czasu bowiem poświęcamy szczegółom, zamiast skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przekonaj się, że kiedy wprowadzisz w życie zasadę 80/20, Twoja efekt...
Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem
(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)23.94 zł
39.90 zł(-40%) -
Relacje mają wielkie znaczenie w życiu. Kontakty z innymi ludźmi są równocześnie źródłem licznych emocjonalnych trudności i okazją do tego, by łatwiej rozwiązywać tego rodzaju problemy. Ot, paradoks. W każdym razie na świecie nie jesteśmy sami i nie żyjemy tylko dla siebie. Współistniejemy w skom...
Alfabet empatii. Żyj w zgodzie ze sobą i innymi. Porozumienie bez przemocy w praktyce. Wydanie 2 Alfabet empatii. Żyj w zgodzie ze sobą i innymi. Porozumienie bez przemocy w praktyce. Wydanie 2
(35.94 zł najniższa cena z 30 dni)35.94 zł
59.90 zł(-40%) -
Zanim powiesz „przecież ja nie umiem rysować”, przeczytaj słowa Dana Roama, od wielu lat z powodzeniem posługującego się techniką sketchnotingu w obszarach biznesowych: W praktyce okazuje się, że to właśnie osoby rozpoczynające przygodę z koncepcją myślenia wizualnego, zaczynające od...
Sketchnoting. Jak prezentować swoje myśli za pomocą prostych rysunków i grafik Sketchnoting. Jak prezentować swoje myśli za pomocą prostych rysunków i grafik
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
Dzięki tej książce przekonasz się, że nic, co dotyczy zarabiania, inwestowania i rozsądnego wydawania pieniędzy, już od dawna nie jest tajemnicą. Dowiesz się, jakie mity o pieniądzach wciąż funkcjonują w społeczeństwie, i zajmiesz się prawami dotyczącymi finansów. Pozwoli Ci to na zakończenie w o...
Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
Napoleon Hill zdobył sławę i bogactwo, gdyż dzięki swojej pracowitości i determinacji odkrył prawa sukcesu i podzielił się tą bezcenną wiedzą z ludźmi. Mistrz jednak wiedział, że prawdziwy sukces w życiu ma inny wymiar i osiąga się go poprzez pomaganie drugiemu człowiekowi. W efekcie swojej wnikl...(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)
26.94 zł
44.90 zł(-40%) -
Pomoże Ci w tym ta niewielka książeczka - jej lektura sprawi, że nawet jeśli brak Ci motywacji albo nie lubisz jakiegoś zagadnienia, przyswoisz je szybko i skutecznie! Zorientujesz się, jaki sposób uczenia się jest dla Ciebie najwłaściwszy i jak ćwiczyć, aby osiągnąć mistrzostwo w wybranej dziedz...
Ucz się jak Einstein. Jak zapamiętywać więcej, czytać szybciej i z łatwością zdobywać nowe umiejętności Ucz się jak Einstein. Jak zapamiętywać więcej, czytać szybciej i z łatwością zdobywać nowe umiejętności
(22.20 zł najniższa cena z 30 dni)22.20 zł
37.00 zł(-40%)
O autorze książki
Stephen WendelDr Stephen Wendel jest kierownikiem zespołu naukowców w Morningstar, organizacji badającej rynek inwestycyjny. Interesuje się zastosowaniem nauk o zachowaniu w tworzeniu produktów cyfrowych służących do zarządzania pieniędzmi. Napisał kilka książek poświęconych naukom o zachowaniu. Często wygłasza wykłady podczas branżowych konferencji, udziela się też w mediach.
Ebooka "Jak zmienić zachowanie użytkowników i zdobyć wiernych klientów. Zastosowania psychologii i ekonomii behawioralnej. Wydanie II" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Jak zmienić zachowanie użytkowników i zdobyć wiernych klientów. Zastosowania psychologii i ekonomii behawioralnej. Wydanie II" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Jak zmienić zachowanie użytkowników i zdobyć wiernych klientów. Zastosowania psychologii i ekonomii behawioralnej. Wydanie II" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Designing for Behavior Change: Applying Psychology and Behavioral Economics, 2nd Edition
- Tłumaczenie:
- Katarzyna Bogusławska
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-7429-4, 9788328374294
- Data wydania książki drukowanej:
- 2021-05-25
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-7430-0, 9788328374300
- Data wydania ebooka:
- 2021-05-25 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Format:
- 168x237
- Numer z katalogu:
- 139858
- Rozmiar pliku Pdf:
- 7.7MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 9.0MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 19.4MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Rozwój osobisty
Spis treści książki
- Zmiana zachowania... 26
- ...i nauki o zachowaniu 27
- Wstęp do nauk behawioralnych: jak działa umysł 28
- Jesteśmy ograniczeni 30
- Dwa umysły 32
- Chodzimy na skróty: błędy i heurystyki 34
- Chodzimy na skróty: nawyki 36
- Kontekst ma olbrzymie znaczenie 39
- Możemy projektować kontekst 41
- Co może pójść nie tak 42
- Kaprysy procesu podejmowania decyzji 42
- Kaprysy działania 44
- Mapa procesu podejmowania decyzji 45
- Krótkie podsumowanie pojęć 47
- Od problemów do rozwiązań 50
- Prosty model tego, kiedy i dlaczego działamy 50
- Wskazówka 53
- Reakcja 54
- Ocena 57
- Zdolność 59
- Czas 60
- Doświadczenie 63
- Model działania CREATE 63
- Każdy etap jest względny 65
- Etapy mogą na siebie wpływać 66
- Model powtarza się zawsze, gdy człowiek działa, i za każdym razem jest inny 67
- Krótkie podsumowanie pojęć 68
- Wykorzystywanie modelu CREATE do tworzenia przeszkód w działaniu 73
- Zmiana istniejących nawyków 74
- Uwaga: unikaj wskazówek 75
- Pochopne decyzje i godne pożałowania działania 79
- Krótkie podsumowanie pojęć 81
- Szczególnie narzędzia cyfrowe manipulują użytkownikami 84
- Co poszło nie tak: cztery typy zmiany zachowania 87
- Długi cień 88
- Produkty uzależniające 89
- Behawioryzm etyki 90
- Idziemy za pieniędzmi 92
- Dalsze kroki: samodzielne korzystanie z nauk o zachowaniu 92
- Oceń zamiary 92
- Oceń bariery behawioralne 93
- Odśwież sobie pamięć dzięki planowi etycznemu 93
- Stwórz zespół opiniujący 94
- Nie bądź elastyczny 95
- Podnieś stawkę: używaj energii społecznej do zmiany motywacji 95
- Pamiętaj o podstawowym błędzie przypisania 95
- Stosuj zachęty prawne i ekonomiczne 96
- Dlaczego projektowanie zmiany zachowania to temat szczególnie drażliwy 96
- Krótkie podsumowanie pojęć 98
- Zrozumienie nie wystarczy - potrzebujemy procesu 104
- Proces jest powszechny 106
- Szczegóły mają znaczenie 107
- Skoro też jesteśmy ludźmi: praktyczne wskazówki i arkusze robocze 109
- Trochę praktyki 109
- Gdy zespoły produktowe nie zdefiniują jasno problemu 112
- Rozpocznij od wizji produktu 114
- Sprecyzuj oczekiwany rezultat 115
- Doprecyzuj rezultat 115
- Zdefiniuj wskaźniki mierzące rezultat 120
- Praca z celami zorientowanymi na firmę 121
- Lista kontrolna 123
- Kto podejmuje działanie? 124
- Spisz swój początkowy pomysł działania 124
- Doprecyzuj działanie 125
- Wskaźniki działania 126
- Szukaj minimalnego opłacalnego działania 127
- Hipoteza zmiany zachowania 128
- Przykłady z różnych dziedzin 130
- Przypomnienie: działanie != rezultat 131
- Trochę praktyki 131
- Co wiesz o swoich użytkownikach? 134
- Jak zachowują się w codziennym życiu? 135
- Jak zachowują się w aplikacji? 137
- Persony behawioralne 138
- Mapa behawioralna: jakie mikrozachowania prowadzą do działania? 140
- Budowanie mapy behawioralnej 140
- Zapisz to lub narysuj i dodaj szczegóły 142
- Nowe produkty lub funkcjonalności a istniejące 145
- Mapa behawioralna zaprzestania działania 145
- Czy jest lepsze działanie? 145
- Techniki generowania pomysłów 146
- Wystrzegaj się oczywistości 147
- Wybierz idealne oczekiwane działanie 148
- Aktualizacja person behawioralnych 149
- Diagnozowanie problemu przy użyciu modelu CREATE 150
- Diagnozowanie niepodjęcia działania 150
- Diagnozowanie niezaprzestania działania 152
- Trochę praktyki 153
- Zrób to za nich, gdy możesz 159
- Strategie oszukiwania w jednorazowych działaniach 159
- Strategie oszukiwania w powtarzających się działaniach 163
- Ale czy oszukiwanie to nie... oszukiwanie? 165
- Oszukiwanie w modelu działania 166
- Kiedy nie możesz działać za nich, używaj modelu CREATE 166
- Patrz dalej niż na motywację 167
- Wartość i ograniczenia uświadamiania użytkowników 168
- Patrz dalej niż na ekran produktu 170
- Trochę praktyki 170
- Wskazówki do działania 176
- Poproś ich 176
- Przekształć coś we wskazówkę 178
- Wyjaśnij, gdzie działać 179
- Usuń rozproszenia: zmieć konkurencję 179
- Bądź tam, gdzie skierowana jest uwaga użytkownika 180
- Dopasuj się do grafiku użytkownika 180
- Korzystaj z przypomnień 181
- Taktyka dodatkowa: migający tekst 182
- Reakcja intuicyjna 182
- Opowiadaj o przeszłości, by wspierać przyszłe działania 182
- Niech myślą o sukcesie 183
- Buduj skojarzenia z tym, co dobre i znane 183
- Skorzystaj z dowodu społecznego 184
- Korzystaj z porównań ze znajomymi 185
- Wykaż autorytet w danej dziedzinie 186
- Bądź autentyczny i miej indywidualne podejście 186
- Stwórz profesjonalną i piękną stronę 187
- Świadoma ocena 188
- Upewnij się, że zachęty są właściwe 189
- Wykorzystaj istniejące motywacje, zanim dodasz nowe 189
- Unikaj bezpośrednich płatności 191
- Wykorzystaj lęk przed stratą 191
- Twórz kontrakty zobowiązań i nośniki zobowiązań 192
- Wypróbuj różne rodzaje motywacji 193
- Wykorzystaj współzawodnictwo 194
- Przenieś przyszłe motywacje do teraźniejszości 194
- Kilka uwag na temat podejmowania decyzji 195
- Unikaj narzutu poznawczego 195
- Upewnij się, że instrukcje są zrozumiałe 196
- Unikaj nadmiaru wyboru 196
- Zwolnij 196
- Trochę praktyki 197
- Zdolność użytkownika do działania 200
- Usuń uciążliwości i wąskie gardła 200
- Buduj zamiar implementacji 202
- Porównanie ze znajomymi też może pomóc 203
- Druga strona medalu: wiesz, że sobie poradzisz 203
- Poszukaj "prawdziwych" przeszkód 204
- Właściwy czas 204
- Użyj słownictwa, które nie pozwala na czasową krótkowzroczność 204
- Przypomnij o wcześniejszym zobowiązaniu do działania 205
- Złóż zobowiązania innym 205
- Niech nagroda nie powszednieje 206
- Zarządzanie wcześniejszym doświadczeniem 206
- Stosuj nowe początki 207
- Korzystaj z reinterpretacji historii 208
- Korzystaj z technik wspierających podejmowanie lepszych decyzji 209
- Spraw, że działanie będzie celowo nieznane 209
- Sprawdź jeszcze raz - pytasz inną osobę 210
- Trochę praktyki 210
- Ingerencje wieloetapowe 214
- Łącz, gdzie to możliwe 214
- Znów - oszukuj, jeśli możesz 215
- Pozwalaj na "małe zwycięstwa" 215
- Stwórz pętlę informacji zwrotnej 216
- Częste błędy 217
- Kształtowanie nawyków 218
- Utrudnianie działania 221
- Działania nawykowe 222
- Pomysły na utrudnianie innych działań 222
- Trochę praktyki 224
- Dokonaj oceny etycznej 228
- Zostaw miejsce na kreatywność 228
- Ku przestrodze: moja opaska treningowa 230
- Twórz wskaźniki behawioralne od pierwszego dnia 231
- Co powinieneś już mieć 232
- Implementacja monitorowania behawioralnego 232
- Implementacja testów A/B i eksperymentów 234
- Narzędzia monitorowania zachowania i eksperymentów 234
- Trochę praktyki 235
- Testy: jak i dlaczego 241
- Dlaczego eksperymenty są (prawie) lepsze niż ciepłe bułeczki 242
- Projektowanie eksperymentalne w szczegółach 243
- Ile osób "wystarczy"? 243
- Jak długo to wystarczająco długo? 245
- Wykorzystanie wagi biznesowej, by zdefiniować "wystarczająco" 246
- Punkty do zapamiętania na temat projektowania eksperymentu 248
- Analizowanie rezultatów eksperymentów 249
- Czy efekt jest "wystarczająco" duży? Określanie istotności statystycznej 249
- Inne rozważania 250
- Rodzaje eksperymentów 251
- Inne rodzaje eksperymentów 251
- Optymalizacja eksperymentów 253
- Kiedy i dlaczego testować? 255
- Trochę praktyki 256
- Inne sposoby określenia wpływu 262
- Analiza przed - po 262
- Przekrojowa analiza wpływu 264
- Unikatowe działania i rezultaty 265
- Co, jeśli rezultatu nie można zmierzyć w produkcie? 266
- Znajdź dowolny sposób mierzenia rezultatu i działania (byle nie była to ankieta) 267
- Znajdź przypadki połączenia zachowania produktowego z realnymi rezultatami 268
- Budowanie mostu danych 269
- Trochę praktyki 270
- Określ, jakie zmiany zaimplementować 273
- Zbierz 273
- Nadaj priorytety 274
- Włącz 274
- Mierz wpływ każdej dużej zmiany 275
- Jakościowe testy przyrostowych zmian 277
- Kiedy jest "wystarczająco dobrze"? 277
- Trochę praktyki 278
- Co zrobiliśmy: światowe badania zespołów behawioralnych 282
- Kogo tam mamy? 284
- Co nas interesuje 286
- Zespoły dedykowane 286
- Pozostałe zespoły 288
- Szeroki zakres zastosowań 289
- Początki 289
- Model biznesowy 289
- Miejsce 289
- Obszary zainteresowań 290
- Wyzwania 291
- Praktyczne wyzwania w funkcjonowaniu zespołu 291
- Kryzys powtarzalności w nauce 292
- Trochę praktyki 294
- Od tego, co zrobiono, do tego, co Ty zrobisz 296
- Udowodnienie swojej wartości 296
- Przemyśl model biznesowy 297
- Umiejętności i ludzie, których potrzebujesz 299
- Pierwszy zestaw umiejętności: podstawy niebehawioralne 299
- Drugi zestaw umiejętności: ocena wpływu 299
- Trzeci zestaw umiejętności: głębokie zrozumienie umysłu i jego osobliwości 300
- Poza listą: tytuł naukowy 301
- Jak łączyć te umiejętności w zespole 301
- Pomoc badaczy akademickich 302
- Data science i nauki o zachowaniu 303
- Korzystanie z data science w projektowaniu zmiany zachowania 304
- Trochę praktyki 305
- Jak podejmujemy decyzje i działania 307
- Kształtowanie zachowania przez produkt: model CREATE 308
- Model DECIDE i budowanie ingerencji behawioralnej 310
- Inne tematy 311
- Często zadawane pytania 312
- Czym zwykle różnią się warunki wstępne od działania? 312
- Co się zmienia, gdy użytkownik nabiera doświadczenia z produktem? 313
- Jak utrzymać zaangażowanie w produkt? 315
- Co się dzieje, zanim człowiek po raz pierwszy podejmie działanie? 316
- Spojrzenie w przód 318
Przedmowa 11
CZĘŚĆ I. JAK DZIAŁA UMYSŁ 23
1. Decyzja i podjęcie działania 25
2. Tworzenie działania 49
3. Powstrzymywanie chybionych działań 71
4. Etyka zmiany zachowania 83
CZĘŚĆ II. PLAN ZMIANY ZACHOWANIA 101
5. Podsumowanie procesu 103
6. Definiowanie problemu 111
7. Badanie kontekstu 133
8. Zrozumienie naszej pracy: krótka historia o rybce 157
9. Tworzenie ingerencji: wskazówka, reakcja i ocena 173
10. Tworzenie ingerencji: zdolność, czas, doświadczenie 199
11. Tworzenie ingerencji: tematy zaawansowane 213
12. Implementacja w produkcie 227
13. Określanie wpływu za pomocą testów A/B i eksperymentów 239
14. Określanie wpływu, gdy nie można przeprowadzić testów A/B 261
15. Ocena kolejnych kroków 271
CZĘŚĆ III. ZBUDUJ SWÓJ ZESPÓŁ I ODNIEŚ Z NIM SUKCES 279
16. Obecny stan wiedzy 281
17. Czego będziesz potrzebował dla swojego zespołu 295
18. Wnioski 307
Słowniczek pojęć 319
Bibliografia 323
Oceny i opinie klientów: Jak zmienić zachowanie użytkowników i zdobyć wiernych klientów. Zastosowania psychologii i ekonomii behawioralnej. Wydanie II Stephen Wendel (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.