Human Capital Management in the Wandering Context of Events - Challenges for the Managerial Staff
- Autor:
- Marzena Stor (red.)
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (Z chęcią przeczytam książkę w języku polskim)
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 159
-
PDF
Opis książki: Human Capital Management in the Wandering Context of Events - Challenges for the Managerial Staff
This monograph is the result of cooperation between twenty researchers from eleven Polish universities and is based on the assumption that both employees and HRM in organizations are increasingly subject to unprecedented contextualization. The context is perceived as a phenomenon of a dynamic nature in which different stakeholders have to operate. The dynamics of this context is so specific and so enormous that this context becomes a wandering context of events in which it is more and more difficult to make rational decisions. The main goal of the monograph is to present empirical research findings and conceptual developments in selected HRM problems in various contexts. As for these contexts, the journey undertaken in this monograph begins with organizational contexts, then virtual and digital, followed by that of the pandemic, and finally ends in a context strongly focused on people. As the monograph is of a scientific and research nature, it is dedicated to other researchers dealing with HRM issues as well as management students who would like to deepen their knowledge in this field and learn about the latest research. At the same time, the authors also hope that it may be interesting for management practitioners who are looking for inspiration to create effective solutions in their work with human capital.
Wybrane bestsellery
-
Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego delegowania zadań, by były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym przez przełożonego poziomie. Dokładnie, z oczekiwanym wynikiem, ale także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak, że to, co menedżer spokojnie...
Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Podstawowe założenie tej książki jest bardzo proste: jej autorzy chcą Ci dostarczyć maksimum wiedzy, praktycznych porad i wskazówek. Dzięki nim będziesz w stanie nie tylko uruchomić działania z zakresu employer brandingu (EB), ale także zadbać o ich dopasowanie do grupy docelowej, skuteczność i r...(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Twórcą idei zwanej Porozumieniem bez Przemocy (Nonviolent Communication — NVC) jest amerykański psycholog Marshall B. Rosenberg. Zaproponował on sposób komunikacji, w którym odchodzi się od paradygmatu szukania winnego, ustalania za wszelką cenę, kto ma rację, na rzecz budowania relacji i w...
Dogadać się z innymi, czyli Porozumienie bez Przemocy nie tylko w życiu organizacji Dogadać się z innymi, czyli Porozumienie bez Przemocy nie tylko w życiu organizacji
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
Ta książka nie jest kolejnym poradnikiem o wyciskaniu z siebie resztek sił, aby osiągnąć mityczny sukces i bezustannie się rozwijać. To rzecz o tym, jak można prowadzić firmę i zarządzać zespołem, aby każdy wykonał dobrą robotę i miał dość czasu dla siebie. Przekonasz się, że spokojna praca, uważ...
Mam kocioł w pracy. Odrzuć chaos i niepokój - osiągnij sukces Mam kocioł w pracy. Odrzuć chaos i niepokój - osiągnij sukces
(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)11.90 zł
39.90 zł(-70%) -
Chaos, chaos, wszędzie chaos. Fabryka nie nadąża z produkcją, ponieważ zamówienia docierają do niej zbyt późno. Kontrahent otrzymuje nie ten towar, który kupił, albo owszem – ten, tyle że w zbyt małej/zbyt dużej ilości. Faktury kupujący nie dostaje wcale, gdyż zawalona papierami księgowość ...
Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking
(24.90 zł najniższa cena z 30 dni)32.45 zł
59.00 zł(-45%) -
Spełnienie jest czymś głębszym i trwalszym niż poczucie szczęścia. W życiu zawodowym szczęście przynoszą nam różne sprawy: awans, podwyżka, pomyślne ukończenie trudnego projektu. Szczęście jednak trwa krótko. Przynosi radość i satysfakcję, ale intensywność tych uczuć mija wraz z upływem czasu. Sp...
Znajdź swoje DLACZEGO. Droga do poczucia spełnienia i wewnętrznej motywacji Znajdź swoje DLACZEGO. Droga do poczucia spełnienia i wewnętrznej motywacji
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
Otwórz tę książkę i odnajdź samą kwintesencję inspiracji. Przewróć kilka stron i poznaj prosty wzór, sposób myślenia, działania i komunikowania się, dzięki któremu przywódcy są w stanie skutecznie zainspirować swoje otoczenie. Wczytaj się w historie Martina Luthera Kinga juniora czy Steve’a...
Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
Niezależnie od tego, czy jesteś osobą kierującą dużym zespołem, początkującym menedżerem, czy inżynierem czuwającym nad pracą stażysty, znajdziesz w tej książce sporo praktycznych rad, które pomogą Ci w przezwyciężeniu problemów typowych dla zespołów inżynierskich. Znalazły się tu informacje doty...
Od inżyniera do menedżera. Tajniki lidera zespołów technicznych Od inżyniera do menedżera. Tajniki lidera zespołów technicznych
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)41.40 zł
69.00 zł(-40%) -
Nie ważne czy zaczynasz nową pracę, dostałaś awans, firma wysyła Cię na zagraniczną placówkę, czy może powierzono Ci funkcję dyrektora wykonawczego, bowiem to, jak poradzisz sobie w czasie próby na etapie przystosowania do zmian, zadecyduje o Twoim sukcesie lub porażce. Użyj tej książki jako godn...
Pierwsze 90 dni. Sprawdzone strategie ułatwiające liderom wejście na najwyższe obroty szybciej i mądrzej Pierwsze 90 dni. Sprawdzone strategie ułatwiające liderom wejście na najwyższe obroty szybciej i mądrzej
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
Ta książka jest drugą częścią cyklu "Psychologia szefa". Pierwsza część "Szef to zawód" jest obecna na rynku od dziesięciu lat i sprzedała się w nakładzie ponad 40 000 egzemplarzy. Wojciech Haman i Jerzy Gut w obu książkach konsekwentnie proponują konkretne narzędzia, które zapewniają skuteczne d...(44.85 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł(-40%)
Ebooka "Human Capital Management in the Wandering Context of Events - Challenges for the Managerial Staff" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Human Capital Management in the Wandering Context of Events - Challenges for the Managerial Staff" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Human Capital Management in the Wandering Context of Events - Challenges for the Managerial Staff" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-769-5988-7, 9788376959887
- Data wydania ebooka:
- 2022-09-19 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Język publikacji:
- angielski
- Rozmiar pliku Pdf:
- 3.0MB
- Kategorie:
Zasoby ludzkie (HR)
Spis treści książki
Preface 8
Part I. The contextual effects of the organization’s type on HCM
1. Employee development and competency management in MNCs – a comparison between Eastern and Western Europe (Marzena Stor) 12
1.1. Introduction 12
1.2. Theoretical foundations for the variables describing ED & CM in M NCs 13
1.3. The empirical research methodics 15
1.4. The empirical research findings 17
1.5. Final conclusions and research summary 22
2. Training as a process in civil and military organizations – the concept of standardization for the needs of the Armed Forces of the Republic of Poland (Krystian Wojtasik) 25
2.1. Introduction 25
2.2. Theoretical foundations for an interdisciplinary and processual approach to training 26
2.3. The research methodics used to develop a theoretical concept 28
2.4. The comparative research findings 29
2.5. Final conclusions and research summary 31
3. Competency model of the research and administrative support staff in Polish universities – the empirical research results (Barbara Kożusznik, Olaf Flak, Adrian Pyszka, Katarzyna Więcek-Jakubek, Grzegorz Filipowicz) 33
3.1. Introduction 33
3.2. Theoretical foundations for the competency model in the academic environment 34
3.3. The empirical research methodics 37
3.4. The empirical research findings 40
3.5. Final conclusions and research summary 44
Part II. HCM in the context of work virtualization and digitalization
4. Virtualization of social relations in the organization from the employees’ perspective (Joanna Cewińska, Małgorzata Striker) 46
4.1. Introduction 46
4.2. Theoretical foundations for the employees’ social needs in virtualizing working relations 47
4.3. The empirical research methodics 50
4.4. The empirical research findings 51
4.5. Final conclusions and research summary 54
5. Digital transformation of employee learning and development in the organization (Katarzyna Mikołajczyk) 56
5.1. Introduction 56
5.2. The overview of a new context for employee learning and development 57
5.3. Transformation of learning and development in the organization 59
5.4. Selected digital technologies used in employee development 62
5.5. Final conclusions and overview summary 65
6. Benefits and threats of knowledge management supported with artificial intelligence algorithms from the end user’s perspective (Katarzyna Czainska) 68
6.1. Introduction 68
6.2. Theoretical foundations for the concept of Generation Z and AI solutions in knowledge management 69
6.3. The empirical research methodics 71
6.4. The empirical research findings 72
6.5. Final conclusions and research summary 74
Part III. HCM in the context of the COVID-19 pandemic
7. Job satisfaction among teachers during the COVID-19 pandemic (Dorota Grego-Planer) 77
7.1. Introduction 77
7.2. Theoretical foundations for the concept of job satisfaction 78
7.3. Empirical research methodics 81
7.4. Empirical research findings 82
7.5. Final conclusions and research summary 84
8. Managing staff development during the COVID-19 pandemic (Agnieszka Jarosik-Michalak, Monika Miętkiewicz, Joanna Olkowicz). 86
8.1. Introduction 86
8.2.Theoretical foundations for the contextual influence of the COVID-19 pandemic on employee development and requirements regarding competencies 87
8.3. The empirical research methodics 90
8.4. The empirical research findings 92
8.5. Final conclusions and research summary 95
9. The importance of role and tasks of HR Business Partners during the COVID-19 pandemic (Joanna Tabor-Błażewicz) 98
9.1. Introduction 98
9.2. Theoretical foundations for the HR Business Partner concept 99
9.3. The empirical research methodics 101
9.4. Empirical research findings 102
9.5. Final conclusions and research summary 105
Part IV. The human side of business as a modern contextual factor for HCM
10. Job security – from the perspective of employee interests (Anna Cierniak- -Emerych) 108
10.1. Introduction 108
10.2. Theoretical foundations for job security and its importance for employee interests 109
10.3. The empirical research methodics 112
10.4. The empirical research findings 113
10.5. Final conclusions and research summary 115
11. The social activity of organizations as a determinant of employee satisfaction and commitment (Dominika Nieć, Grzegorz Łukasiewicz) 117
11.1. Introduction 117
11.1. Theoretical foundations for the concept of the social activity of an organization 118
11.2. Theoretical concept of the relation between employee commitment and the social activity of the organization 123
11.3. Theoretical concept of the relation between employee job satisfaction and the social activity of an organization 124
11.4. The final concept of relations between employee satisfaction and commitment and the social activity of an organization 126
12. Benefits and limitations in the use of green human resources management practices in an automotive industry company – a case study (Inez Pomorska-Jarząb) 128
12.1. Introduction 128
12.2.Theoretical foundations for the concept of Green HRM 129
12.3. The empirical research methodics 133
12.4. The empirical research findings 134
12.5. Final conclusions and research summary 138
Summary. 140
References 142
List of figures 160
List of tables 160
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - inne książki
-
Monografia składa się z czterech rozdziałów. Stanowi ona studium polskiego systemu finansowego gospodarki w kontekście jego służebnej roli we wspieraniu rozwoju gospodarek regionalnych. Autorzy opracowania odpowiadają na pytania o to, w jaki sposób i dlaczego zmieniały się regionalne systemy fin...
Regionalne systemy finansowe gospodarki - podejście instytucjonalne. Wyzwania dla rozwoju systemu pośrednictwa finansowego w Polsce Regionalne systemy finansowe gospodarki - podejście instytucjonalne. Wyzwania dla rozwoju systemu pośrednictwa finansowego w Polsce
-
Monografia dedykowana prof. dr hab. Krystynie Mazurek-Łopacińskiej składa się z czterech części. Pierwsza dotyczy drogi naukowej Pani Profesor i licznych dokonań o charakterze naukowym, organizacyjnym, dydaktycznym oraz związanych z kształceniem kadr, których wspólnym mianownikiem, niezależnie o...
Konsument i rynek - Badania marketingowe - Strategie i działania marketingowe. Księga jubileuszowa z okazji 50-lecia pracy twórczej prof. zw. dr hab. Krystyny Mazurek-Łopacińskiej Konsument i rynek - Badania marketingowe - Strategie i działania marketingowe. Księga jubileuszowa z okazji 50-lecia pracy twórczej prof. zw. dr hab. Krystyny Mazurek-Łopacińskiej
-
Książka wpisuje się w nurt publikacji poświęconych przeciwdziałaniu zmianom klimatu, degradacji środowiska i możliwościom wdrażania zrównoważonego rozwoju. Punkt wyjścia rozważań stanowią dwa dokumenty: Agenda 2030 i Europejski Zielony Ład, a także warunki i możliwości ich operacjonalizacji na sz...
Zielona transformacja gospodarki i finansów samorządowych Zielona transformacja gospodarki i finansów samorządowych
(24.30 zł najniższa cena z 30 dni)24.00 zł
30.00 zł(-20%) -
Niniejszy numer "Debiutów Studenckich" poświęcony gospodarce nieruchomościami rozpatruje je w trzech obszarach tematycznych, które stanowią: nieruchomości jako przedmiot podatku, kosztów ponoszonych na utrzymanie nieruchomości oraz finansowanie ich. W zeszycie omówiono takie zagadnienia, jak: ko...
Gospodarka nieruchomościami 2023 [DEBIUTY STUDENCKIE] Gospodarka nieruchomościami 2023 [DEBIUTY STUDENCKIE]
-
Opracowanie dostarcza spójnego spojrzenia na ocenę użyteczności informacji zawartych w sprawozdaniu finansowym spółek z branży rolno-spożywczej. Szczególną uwagę skierowano na potencjalne kierunki zmian w prezentacji informacji sprawozdawczej z uwzględnieniem zarówno dynamicznych zmian w otoczeni...
Użyteczność informacji w sprawozdaniu spółek z branży rolno-spożywczej Użyteczność informacji w sprawozdaniu spółek z branży rolno-spożywczej
-
Niniejszy numer "Debiutów Studenckich" zawiera siedem artykułów dotyczących zróżnicowanych obszarów koncentrujących się na jakości życia oraz dylematach społeczno-ekonomicznych. Serię prezentowanych prac otwiera tekst wskazujący na znaczące funkcje statystyki publicznej i możliwości wykorzystania...
Współczesne problemy społeczno-ekonomiczne w ujęciu analitycznym 2023 [DEBIUTY STUDENCKIE] Współczesne problemy społeczno-ekonomiczne w ujęciu analitycznym 2023 [DEBIUTY STUDENCKIE]
-
Zawarte w zeszycie artykuły poruszają zaledwie część zagadnień dotyczących zmian podatku dochodowego od osób fizycznych i podatku od osób prawnych. Opracowanie zawiera 13 artykułów naukowych przygotowanych przez studentów i studentki naszego Uniwersytetu, Uniwersytetu Łódzkiego oraz Politec...
-
Problematyka zrównoważonego rozwoju staje się obecnie jednym z najważniejszych tematów podejmowanych w dyskursie naukowym, społecznym, medialnym i politycznym. Cele monografii stanowiły ocena wyzwań, jakie niesie implementacja zasad zrównoważonego rozwoju dla branży ubezpieczeniowej, oraz weryfik...
-
W prezentowanej monografii skupiono się na przedstawieniu możliwości doskonalenia jakości pracy przewodnickiej (pilockiej). Książka ma na celu przedstawienie wieloaspektowego podejścia do doskonalenia kompetencji przewodnickich (pilockich) i jego roli w promowaniu turystyki przyjazdowej i wyjazdo...
Doskonalenie jakości usług przewodnickich w dobie pandemii Doskonalenie jakości usług przewodnickich w dobie pandemii
-
Wielopłaszczyznowy charakter publikacji składającej się z 10 artykułów odzwierciedla różne kierunki zainteresowań autorów, którzy szczegółowo omówili następujące zagadnienia: oczekiwania pokolenia Z wobec rynku pracy w zakresie warunków zatrudnienia; praca zdalna jako nowa forma zatrudnienia w Po...
Problemy gospodarki i rynku pracy 2023 [DEBIUTY STUDENCKIE] Problemy gospodarki i rynku pracy 2023 [DEBIUTY STUDENCKIE]
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Human Capital Management in the Wandering Context of Events - Challenges for the Managerial Staff Marzena Stor (red.) (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.