Dobry szef, zły szef
- Wydawnictwo:
- MT Biznes
- Wydawnictwo:
- MT Biznes
- Ocena:
- Stron:
- 304
- Czas nagrania:
- 8 godz. 45 min.
- Czyta:
- Janusz German
- Dostępne formaty:
-
ePubMobi
- Audiobook w mp3
Opis książki: Dobry szef, zły szef
Jeżeli jesteś szefem, to czy jesteś tym dobrym? W jaki sposób możesz nieustannie szlifować swoje umiejętności i dopingować ludzi, aby dawali z siebie wszystko i byli dumni z faktu, że dla ciebie pracują? Czy zdajesz sobie sprawę, jak twoje słowa i czyny (i twoje miny) wpływają na podwładnych? Czy jesteś świadom tego, jak cię widzą, czy też żyjesz w świecie złudzeń? Gdyby twoi pracownicy mieli wybór, czy nadal by u ciebie pracowali?
Do napisania Dobrego szefa, złego szefa zainspirowały dr. Roberta Suttona tysiące e-maili, artykuły, wpisy na blogu oraz rozmowy będące odzewem na jego bestseller The No Asshole Rule. Zastosował on swoje zdroworozsądkowe podejście, aby pokazać, czym wspaniali szefowie naszego świata różnią się od tych, którzy są tacy sobie albo, co gorsza, zupełnie niekompetentni.
Przeplatając przykłady z życia stosownymi naukowymi badaniami behawioralnymi, Sutton przedstawia staranny i miejscami zaskakujący raport na temat tego, co robią najlepsi szefowie. Pokazuje sposób myślenia, środki działania i postępowanie najlepszych szefów oraz wyciąga wnioski z błędów, jakie ci najgorsi popełniają raz po raz. Zestawia dobre i złe posunięcia szefów w czasie pełnienia podstawowych obowiązków: obejmowania kierownictwa, podejmowania mądrych decyzji, potwierdzania słów czynami czy wykonywania „brudnej roboty”.
Jego książka Dobry szef, zły szef to ostateczny plan działania dla każdego, kto jest liderem, menedżerem lub kierownikiem, kto ma bezpośredni i częsty kontakt z podwładnymi i jest osobiście odpowiedzialny za kierowanie nimi oraz ocenę ich pracy, a także droga wybawienia dla tych, których szefowie nie rozumieją problemu.
***
Poradnik na czasie, jak stać się lepszym menedżerem.
- „Financial Times”
Pełna kapitalnych spostrzeżeń... materiał do przemyśleń w organizacjach dużych i małych.
- Agencja Reutera
Przeczytanie i zrozumienie tej książki powinno należeć do obowiązków każdego szefa.
- John Lilly, dyrektor generalny Mozilla Corporation
Sutton czerpie z bogactwa anegdotycznych doświadczeń oraz badań naukowych, aby wyjaśnić, co liderzy i menedżerowie powinni robić każdego dnia.
- magazyn „Inc.”
Sutton to świetny pisarz. (...) Jego prosty język sprawia, że niektóre z opisanych co skrajniejszych przypadków dobrych i złych szefów stają się tym bardziej wiarygodne, a nawet przejmujące. Książka wzbudza niesłabnące zainteresowanie, gdyż [Sutton] zarówno przekazuje informacje, jak i po trosze uczy.
- „Miami Herald”
***
Do napisania Dobrego szefa, złego szefa skłonili mnie durnie w różnych miejscach pracy, ponieważ zetknąłem się z wieloma osobami, które ze wszystkich sił pragnęły być mądrymi szefami albo marzyły, by dla takich szefów pracować.
W mojej książce nie przedstawiam strategicznych metod zarządzania wielkim przedsiębiorstwem lub setkami czy tysiącami szeregowych pracowników (z których większość lider zna słabo albo w ogóle się z nimi nie spotyka). Nieważne, czy ktoś jest dyrektorem generalnym spółki z listy Fortune 500, szefem restauracji, trenerem koszykówki, menedżerem w Starbucksie, czy prowadzi projekt w zespole rozwoju produktu. Sukces zależy od szczegółów praktycznych, jak radzisz sobie z najbliższymi współpracownikami, którzy obserwują twoje działania z bliska i oczekują od ciebie wskazówek, inspiracji oraz wprowadzania dyscypliny.
Moje wnioski oraz rady na temat działań najlepszych (i najgorszych) szefów opierają się na tym, czego dowiedziałem się z ogromnej liczby opracowań naukowych w ciągu trzydziestu lat pracy jako badacz oraz z tysięcy obserwacji i rozmów z szefami (i ich kolegami) we wszelkiego rodzaju miejscach pracy. Poparte dowodami zalecenia sformułowałem także pod kątem własnych opinii oraz wartości związanych z tym, co najlepsi szefowie mówią i robią.
Jeżeli jesteś szefem, to możesz sobie oszczędzić wielu problemów, rozważając błędy i niepowodzenia innych zwierzchników. Jak głosi myśl przypisywana byłej pierwszej damie Ameryki, Eleanor Roosevelt: „Ucz się na błędach innych. Nikt nie żyje dostatecznie długo, aby popełnić je wszystkie samemu”.
[fragment]
***
Robert Sutton jest profesorem teorii i techniki zarządzania na Uniwersytecie Stanforda oraz profesorem honorowym w dziedzinie zachowań organizacyjnych w Podyplomowej Szkole Biznesu Stanforda. Prowadzi także warsztaty dla dyrektorów i menedżerów z dziesiątków branż i z ponad 25 krajów. Szczególnie bliska jest mu uczelnia Hasso Plattner Institute of Design, powszechnie nazywana „szkołą myślenia projektowego na Stanfordzie”. Sutton jest współtwórcą jej wielokierunkowego programu edukacyjnego, który pozwala stosować w praktyce i rozpowszechniać „myślenie projektowe”.
Napisał wiele książek, między innymi bestseller „New York Timesa” i „BusinessWeek” The No Asshole Rule (Bubkom mówimy – nie), który został przetłumaczony na 19 języków, a jego nieangielskojęzyczne wydania sprzedano w liczbie ponad 350 000 egzemplarzy. Sutton został uhonorowany wieloma wyróżnieniami i otrzymał liczne nagrody, m.in. został uznany przez magazyn „Business 2.0” za czołowego „guru zarządzania”, a także według „BusinessWeek” wszedł do grona dziesięciu „największych gwiazd szkół handlowych”, które zrzesza „profesorów wywierających wpływ na współczesny biznes, wykraczając w swoim myśleniu daleko poza akademicką naukę”.
Wybrane bestsellery
MT Biznes - inne książki
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Dobry szef, zły szef Robert I. Sutton (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.