Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking
- Autorzy:
- Łukasz Kuciński, Dagmara Mielczarek
- Ocena:
- 6.0/6 Opinie: 6
- Stron:
- 424
- Czas nagrania:
- 15 godz. 38 min.
- Czyta:
- Marek Kacprzak
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
- Audiobook w mp3
Opis książki: Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking
Perfekcyjnie, jak to w korporacji
Chaos, chaos, wszędzie chaos. Fabryka nie nadąża z produkcją, ponieważ zamówienia docierają do niej zbyt późno. Kontrahent otrzymuje nie ten towar, który kupił, albo owszem - ten, tyle że w zbyt małej/zbyt dużej ilości. Faktury kupujący nie dostaje wcale, gdyż zawalona papierami księgowość zapomniała ją wystawić. Dział obsługi klienta gęsto się tłumaczy, szuka winnych, ale nie znajduje, bo w tym samym czasie wściekli handlowcy okupują biurko dyrektora marketingu - przekrzykując się nawzajem, narzekają na marketingowców i pytają: "Gdzie druki reklamowe? Gdzie gadżety?". "Nie ma - broni swoich ludzi dyrektor marketingu. - Nie ma, bo nie złożyliście na czas zapotrzebowania. Zresztą, i tak nigdy nie odbieracie materiałów z magazynu". Zamieszanie, nerwy, bałagan. Stan naturalny w większości dużych przedsiębiorstw.
Skąd to się bierze?
Krótkowzroczność, daleko posunięta specjalizacja, ściśle określony zakres obowiązków na każdym stanowisku wyłączają w umysłach pracowników tzw. świadomość biznesową. Tracą oni zdolność ustalania priorytetów i postrzegania swojej pracy szerzej, z punktu widzenia skuteczności firmy. Tymczasem nawet pojedyncza nietrafnie podjęta decyzja w jednym dziale skutkować może obniżeniem efektywności całego korporacyjnego mechanizmu. Jak to zmienić? Jak wyrwać przedsiębiorstwo z chaosu?
Po pierwsze, trzeba zrozumieć, że ludzie są tylko ludźmi i zawsze będą stawiać własny interes nad interes kolegi z innego działu. Po drugie, sprzęgnąć interes pracownika z interesem przedsiębiorstwa. Proste? Nie, raczej trudne. Wykonalne? Jak najbardziej, jeśli będzie się działać krok po kroku, konsekwentnie eliminując poukrywane po firmowych kątach problemy. Design Thinking to nie tylko metoda tworzenia innowacji produktowych, ale też narzędzie pozwalające na sprawne zarządzanie organizacją.
W książce znajdziesz odpowiedź na pytania:
- Jak wykorzystać narzędzie desing thinking, aby w korporacji żyło się lepiej, a zespół osiągał maksymalną efektywność?
- Jak nauczyć się sprawnej komunikacji i współpracy?
- Jak zwiększyć kreatywność zatrudnionych pracowników?
- Jak w dobie rynku pracy pracownika pozyskać i utrzymać najlepszych specjalistów, a także zwiększyć lojalność już zatrudnionych?
- Jak zmniejszyć wydatki marketingowe już na etapie projektowania produktów i usług?
- Jak pracować w organizacji, wdrażając sposób pracy Design Thinking oparty na empatii?
Wybrane bestsellery
-
Publikacjami poświęconymi zarządzaniu projektami można wypełnić całe biblioteki. Dostępne są niemal encyklopedyczne kompendia wiedzy na ten temat, wyjaśniające metodologie prowadzenia projektów, sposoby ich klasyfikacji czy też przewagi i niedociągnięcia poszczególnych z nich. Z licznych pozycji ...
10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych 10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)37.17 zł
59.00 zł(-37%) -
Oto zwięzłe i równocześnie praktyczne kompendium, w którym znajdziesz 20 praktyk udanego planowania, analizy, specyfikacji, walidacji i zarządzania wymaganiami. Praktyki te są odpowiednie dla projektów zarządzanych zarówno w tradycyjny, jak i zwinny sposób, niezależnie od branży. Sprawią, że zesp...
Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlate...
Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Znasz zasadę 80/20? Zgodnie z nią 20 procent przyczyn czy też wkładu w przedsięwzięcie przekłada się na 80 procent uzyskanych wyników. Zbyt wiele czasu bowiem poświęcamy szczegółom, zamiast skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przekonaj się, że kiedy wprowadzisz w życie zasadę 80/20, Twoja efekt...
Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem
(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)25.92 zł
39.90 zł(-35%) -
Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego delegowania zadań, by były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym przez przełożonego poziomie. Dokładnie, z oczekiwanym wynikiem, ale także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak, że to, co menedżer spokojnie...
Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Dowiesz się, jak inspirować, przyciągać i zatrzymywać przy sobie wspaniałych ludzi, pisać niezawodny biznesplan, identyfikować wymagania rynku, tworzyć wyróżniający się plan marketingowy, przywiązywać klientów do siebie i stale poprawiać ich obsługę. Nauczysz się szeregu prostych, praktycznych i ...
Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Podstawowe założenie tej książki jest bardzo proste: jej autorzy chcą Ci dostarczyć maksimum wiedzy, praktycznych porad i wskazówek. Dzięki nim będziesz w stanie nie tylko uruchomić działania z zakresu employer brandingu (EB), ale także zadbać o ich dopasowanie do grupy docelowej, skuteczność i r...(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
W tej książce zaprezentowano 75 KPI, które są uznawane za najbardziej istotne. Znajdziesz tu ich definicje wraz ze zwięzłym opisem, techniki obliczania, wreszcie ― co najważniejsze ― sposoby korzystania z tych narzędzi. Dzięki praktycznym przykładom niepostrzeżenie zaczniesz rozumieć ...
KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. 75 mierników ważnych dla każdego menedżera KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. 75 mierników ważnych dla każdego menedżera
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Zakładasz firmę. Zakładasz ją, ponieważ to chcesz w życiu robić. Prowadzić własny biznes. Masz na niego pomysł, masz zdolności, cele, zapał, ręce i głowę do pracy. Jesteś gotów na poświęcenia, nadgodziny, od czasu do czasu nawet zarwane weekendy. I masz to: nie śpisz po nocach, pracujesz po 18 go...
Mindf*ck szefa. Żeby w końcu wyszło tak, jak wyjść nie chce Mindf*ck szefa. Żeby w końcu wyszło tak, jak wyjść nie chce
(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)17.90 zł
59.00 zł(-70%) -
Design thinking, czyli myślenie projektowe. Wbrew pozorom ten sposób podejścia do biznesu nie jest przypisany wyłącznie do wielkich korporacji. Pracować w duchu design thinking może i powinna każda firma, której właścicielowi zależy na zwiększeniu wydajności, szybkim realizowaniu dobrych pomysłów...
Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy
(20.90 zł najniższa cena z 30 dni)20.90 zł
69.00 zł(-70%)
O autorach książki
Łukasz Kuciński, Dagmara MielczarekŁukasz Kuciński — właściciel firmy szkoleniowej Biznes Plus oraz Prezes Zarządu AMS PRESTIGE – Akademia Menedżera Sprzedaży. Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe na stanowiskach kierowniczych w firmach o zróżnicowanym profilu działania. Do 2011 roku Dyrektor Działu Nauczania Języków Obcych w Wydawnictwach Szkolnych i Pedagogicznych. Współtwórca koncepcji CGT (Corporate Global Thinking) — metody kreatywnego rozwiązywania problemów w przedsiębiorstwach. Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń z zakresu zarządzania, sprzedaży, marketingu, ze szczególnym uwzględnieniem efektywnych strategii komunikacyjnych opartych na analizie osobowości zawodowej, innowacji w zarządzaniu oraz marketingu 4.0. Twórca autorskiego programu studiów podyplomowych na kierunku Akademia Menedżera Sprzedaży w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu i w Bydgoszczy, Społecznej Akademii Nauk w Łodzi, wykładowca oraz koordynator bloku Marketing i Sprzedaż na Studiach MBA w Wyższej Szkole Bankowej w Bydgoszczy i Toruniu/Franklin University Columbus/Ohio. Członek Komisji Sędziowskiej w prestiżowym konkursie PNSA (Polish National Sales Awards) dla wszystkich osób związanych zawodowo ze sprzedażą i zarządzaniem sprzedażą. Organizator wielu konferencji na temat sprzedaży i przedsiębiorczości w ramach programu Łódź Przedsiębiorcza oraz Kujawy Przedsiębiorcze. Prelegent i mówca na ogólnopolskich konferencjach z cyklu Nowoczesne Techniki Sprzedaży. Autoryzowany partner systemu wspomagającego Zarządzanie Zasobami Ludzkimi — Badania Facet5 do diagnozowania osobowości zawodowej. Autor bloga o sprzedaży, zarządzaniu i marketingu oraz wielu publikacji na temat zarządzania.
Dagmara Mielczarek — absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego kierunek Zarządzanie i Marketing. Ekspert w dziedzinie marketingu, sprzedaży, zarządzania zasobami ludzkimi oraz metodologii Design Thinking . Przez 12 lat tworzyła strategie marketingowe dla firm z sektora MŚP oraz zarządzała zespołami sprzedażowymi. Jest współtwórcą i prowadzącą Akademii E-commerce dla przedsiębiorców z zakresu narzędzi e-marketingu. Obecnie właściciel firmy Design Thinking Centre. Koordynuje i realizuje złożone projekty wykorzystujące Design Thinking jako narzędzie w obszarze budowania przewagi konkurencyjnej, innowacji, restrukturyzacji, sprzedaży, marketingu, komunikacji, rekrutacji i rozwoju kompetencji pracowników na różnych szczeblach. Doradza przedsiębiorcom w zakresie tworzenia strategii, kampanii reklamowych, zarządzania zasobami ludzkimi oraz metod minimalizacji kosztów i ograniczenia ryzyka. Zarządza złożonymi projektami z zakresu budowania marki miejsca, produktu oraz projektowania przestrzeni. Często sięga przy tym po niekonwencjonalne metody oparte między innymi na konsultacjach społecznych. Wykładowca w Wyższej Szkole Bankowej oraz Społecznej Akademii Nauk, gdzie prowadzi zajęcia praktyczne dla menedżerów z wykorzystania Design Thinking w działach sprzedaży i marketingu.
Zobacz pozostałe książki z serii Exclusive
-
Blockchain. Klucz do świata kryptowalut. Słowo, które brzmi jak obietnica bogactwa. Tylko... Czym tak naprawdę jest ów Blochchain? Niestety, w większości książek, artykułów, dyskusji w mediach tradycyjnych i Internecie mówi się o nim albo niezrozumiale, albo w mocnych uproszczeniach i z niepotrze...
Świat kryptomilionerów. Znajdź swoją szansę w świecie Blockchaina Świat kryptomilionerów. Znajdź swoją szansę w świecie Blockchaina
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Można, jeśli zbuduje się zdrową kulturę zespołową i właśnie o tym jest ta książka. Znajdziesz w niej zbiór prostych praktyk o wysokiej skuteczności, dzięki którym Twój zespół będzie mógł natychmiast wejść na ścieżkę pełnego uczestnictwa w zadaniach, produktywnego konfliktu i stałego postępu. Dowi...
Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole
Stefano Mastrogiacomo, Alexander Osterwalder i in. pełny spis w info
(34.90 zł najniższa cena z 30 dni)43.45 zł
79.00 zł(-45%) -
Pozornie skazany na sukces projekt często kończy się katastrofą. Powodów jest mnóstwo. Może to być błędne zdiagnozowanie oczekiwań klientów lub skoncentrowanie się bardziej na technologiach niż potrzebach przyszłych użytkowników. Nierzadko problemem okazuje się złe zarządzanie zespołem. Bywa i ta...
Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Gregory Bernarda, Alan Smith i in.
(53.40 zł najniższa cena z 30 dni)57.84 zł
89.00 zł(-35%) -
Doktryna jakości Andrzeja J. Bliklego to projekt rozpisany na lata. Autor, profesor matematyki i dyplomowany mistrz cukierniczy, przez dwie dekady kierował firmą, której nazwę zna chyba każdy Polak. Równocześnie pracował nad swoim opus magnum. Wciąż nad nim pracuje. Książka ta bowiem zmienia się ...
Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji. Wydanie III Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji. Wydanie III
(59.40 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
To kolejny tom z serii Strategyzer przeznaczonej dla wizjonerów biznesu. Skorzystają z niej przedsiębiorcy, kierownictwo dużych organizacji oraz liderzy innowacji. Znalazły się tu opisy kluczowych narzędzi pozwalających budować modele biznesowe odporne na destabilizację, zarządzać portfelem przed...
Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Alan Smith, Frederic Etiemble
(26.90 zł najniższa cena z 30 dni)26.90 zł
89.00 zł(-70%) -
10 lat temu Andrzej Jeznach, polski biznesmen, postawił na dobre życie i zmienił zasady zarządzania. Odszedł od nadzoru i hierarchii i już po kilku latach jego firma pracowała właściwie sama. Kiedy się zdecydował przekazać losy firmy w ręce młodszego pokolenia, jego celem było stworzenie organiza...(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)
17.90 zł
59.00 zł(-70%) -
W tym samym roku, w którym Titanic zderzył się z górą lodową, Dale Carnegie zaczął prowadzić zajęcia z wystąpień publicznych na nowojorskim Harlemie. Obydwa te wydarzenia wywarły wpływ na losy wielu ludzi. Dziś tragiczny rejs Titanica jest zaledwie jedną z wielu historii z przeszłości, a książki ...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Gdy życie stawia Cię wobec PROJEKTU… …albo nawet - projektów, ponieważ właśnie zostałeś menedżerem, który będzie odpowiedzialny za ich realizację. Czy wiesz, jaką najbezpieczniejszą decyzję możesz wtedy podjąć? Odpowiedź jest prosta: nie podejmować wyzwania! Zrezygnować, poddać się, ...
Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie III poszerzone Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie III poszerzone
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
W tej książce przywództwo jest pokazane w niespotykany sposób. Imperatyw wyciskania z ludzi imponującej efektywności zastąpiły fundamenty przywództwa z nieskończonym nastawieniem. Awans, nagroda czy wygrana walka budzą rozkoszny dreszczyk, ale nie należy na tym opierać swojej przyszłości. Jeśli j...(34.20 zł najniższa cena z 30 dni)
34.20 zł
57.00 zł(-40%)
Ebooka "Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking (2) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: businessinsider.com.pl Walków MarcinRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Grywalizacja. Współczesny wyścig szczurów nie tylko w pracy, ale i w życiu prywatnym. Aplikacja w smartfonie powiadamia, że nie zdobyłeś dziś punktów za naukę nowych słówek po hiszpańsku? Opaska na nadgarstku wibruje, bo od godziny nie naliczasz kolejnych kroków? Tablica na ścianie w firmie przypomina, że jesteś tuż za podium rankingu najlepszych pracowników? To właśnie grywalizacja w praktyce. Łukasz Kuciński i Dagmara Mielczarek w jednym z rozdziałów obnażającej korporacyjne realia książki "Firma jako całość" przekonują, że ma ona swoje złe, prowadzące do wyścigu szczurów, ale i dobre strony. Podkreślają, że grywalizacja będzie kluczową formą motywacji najmłodszego pokolenia pracowników, które dopiero wchodzi na rynek pracy - Millenialsów. "Ich życie to bowiem nie praca, lecz przede wszystkim fun, a dopiero potem wysiłek" - piszą. Jednak starsze generacje nie wchodzą w grywalizację tak szybko, a nawet, nieraz za wszelką cenę próbują się z niej wyrwać. Praca jak gra komputerowa. Grywalizacja a wyścig szczurów Podają przykład firmy, w której handlowcy rywalizują o prawo do jazdy w kolejnym miesiącu lepszym samochodem służbowym, tj. Skodą Superb czy Oplem Insignia zamiast Fabią czy Corsą. Każdy chciał się polansować chociaż przez miesiąc lepszą furą, ale musiał kombinować, jak zrealizować sprzedaż i dodatkowe punktowane zadania, żeby pokonać konkurentów. (...) Efekty były bardzo dobre. W końcu nawet jak się nie udawało, to nie było wielkiej straty. Inny przykład do przyznawanie przez szefa trzech wirtualnych monet każdego dnia. Trzej najlepsi pracownicy mogą je później przeznaczyć np. na wybrane szkolenie, wyjazd do SPA albo dodatkowe godziny wsparcia firmowego call center, które zadzwoni do najlepszych klientów i umówi za handlowca spotkania. "Są firmy, w których za takie monety można kupować uwagę współpracowników. Mianowicie można za nie kupić stopień ważności e-maili wysyłanych do ważnych osób w firmie" - piszą Kuciński i Mielczarek. Po pracy grywalizacja nadal trzyma nas w swoich szponach. Inny przykład, który autorzy opisują w książce, to gra proponowana przez kelnera, proponującego mniej znany napój. Rzut monetą. Wygrywasz - pijesz, za darmo. Przegrywasz - płacisz, tyle ile jest w karcie. Punkty zbierasz nawet wtedy, gdy szczoteczka do zębów przyznaje je za prawidłowy czas szczotkowania, albo aplikacja w smartfonie rozlicza z tego, ile razy w tym tygodniu biegałeś albo byłeś na siłowni - i jak wypadasz w porównaniu ze swoimi znajomymi. Jednak już kilka akapitów później autorzy wyraźnie podkreślają, że grywalizacja ma tyle samo zalet, co wad. "W opozycji do zwiększonego zaangażowania, podniesienia efektywności i przychodów stoją przemęczenie pracowników, utrata work-life balance, spadek efektywności w dłuższym okresie i konieczność częstszej niż zazwyczaj rotacji pracowników - wymiany zmczonych na świeżych" - czytamy. Grywalizacja w pracy. Kiedy to może się udać? By nie wpaść ze skrajności w skrajność, autorzy radzą myśleć o grywalizacji w dłuższej perspektywie. "Grunt, żeby z grywalizacji nie wyszła nam grapokalipsa" - piszą. Nie chcą bowiem rzeczywistości, w której liczba uzbieranych punktów za brak zwolnień lekarskich i wypracowane nadgodziny decyduje o awansie w pracy albo choćby możliwości osobistego załatwienia sprawy z szefem, zamiast przez e-mail. "Warto więc pochylić się nad tematem grywalizacyjnego wyścigu szczurów w firmie, bo potrzeba od dwóch do trzech lat, żeby zaczął przynosić stabilne efekty" - czytamy. Fazy wdrażania grywalizacji w firmie. Wykres z książki "Firma jako całość" Opisują ten proces, dzieląc go na sześć faz: W początkowej fazie i przy odpowiednich warunkach zaangażowanie w pracę szybuje w górę niczym rosyjska rakieta kosmiczna. Pracownicy, którzy wejdą w ten proces i polubią zabawę, osiągają natychmiast nieprzeciętne wyniki. Ta faza może trwać rok lub dłużej, ale zawsze potem przychodzą zmęczenie i zniechęcenie. Ludzie odwracają się od gry, bo zdają sobie sprawę z tego, że oprócz nieprzespanych nocy i większej kupki pieniędzy na koncie niewiele z tego mają. Dlatego kolejny krok to odrzucenie gier i powrót do stanu normalności. Część pracowników, zmęczonych grywalizacją, odchodzi z pracy. Nowi dostaną ostrzeżenie i nie tak ochoczo będą chcieli brać udział w wyścigu szczurów, choć zawsze znajdą się młode wilki, które spróbują i potraktują to jako szansę na zrobienie kariery. Ale to już faza porządkowania. Potem następuje przyzwyczajanie się do gry przez każdą ze stron grywalizacji i wypracowywanie standardów, by miała ona cywilizowany przebieg. To faza spokojna, lecz wzrostowa - faza stabilnego wzrostu. Po roku lub dwóch następuje faza akceptacji narzędzi grywalizacyjnych. Wtedy są one już dopracowane i dają długofalowo bardzo dobre rezultaty - faza stabilizacji i akceptacji. "Dopóki możemy, sprawiajmy, żeby rywalizowanie było przyjemnością, a nie koniecznością w walce o stanowisko pracy, wynagrodzenie czy utrzymanie się w firmie. Wtedy wszystkie zyski wygenerowane przez przedsiębiorstwo są zyskami dającymi motywację wszystkim pracownikom, firmie i jej managerom" - podsumowują.
-
Recenzja: AMS Prestige - Akademia Menedżera SprzedażyRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Warto zapoznać się z nową publikacją wydawnctwa ONEPRESS. Łukasz Kuciński i Dagmara Mielczarek opisują w niej, jak poradzić sobie z bałaganem w firmie. Materiał zawiera mnóstwo merytorycznych narzędzi i przykładów, które pozwolą Ci spojrzeć na swoją firmę z innej perspektywy. Książka napisana lekko, czasem żartobliwie, co sprawia, że czyta się ją niemalże jak powieść.
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-3661-2, 9788328336612
- Data wydania książki drukowanej:
- 2019-03-04
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-5772-3, 9788328357723
- Data wydania ebooka:
- 2019-02-13 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- ISBN Audiobooka:
- 978-83-283-5919-2, 9788328359192
- Data wydania audiobooka:
- 2019-07-01 Data wydania audiobooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Format:
- 158x235
- Numer z katalogu:
- 67741
- Rozmiar pliku Pdf:
- 24.4MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 6.3MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 13.2MB
- Rozmiar pliku mp3:
- 766.9MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Public Relations
Zarządzanie
Zasoby ludzkie (HR)
- Serie wydawnicze: Exclusive
Spis treści książki
- 2.1. Wieńczysława zderzenie z korpo (12)
- 2.2. Skąd się bierze bałagan (16)
- 2.3. Patologie korporacyjne (21)
- 2.4. Inne objawy patologicznego chaosu (35)
- 2.5. Poziomy funkcjonowania firmy (50)
- 2.6. Chaos a zadowolenie pracowników (53)
- 2.7. Straty i korzyści wynikające z chaosu (56)
- 3.1. Wieńczysław walczy o swoje (66)
- 3.2. Co to jest struktura (70)
- 3.3. Zasady tworzenia struktury organizacyjnej (83)
- 3.4. Typy struktury organizacyjnej (86)
- 3.5. Ogarnianie kuwety, czyli jak radzić sobie z systemem (101)
- 3.6. Chłopcy do bicia (103)
- 3.7. Jak ujarzmić system (110)
- 3.8. Apdejting (114)
- 3.9. Restrukturyzacja a motywacja zespołu (120)
- 3.10. Bezpieczne zmiany struktury (125)
- 3.11. Optymalizacja struktury organizacyjnej (128)
- 3.12. Zmiana struktury firmy a porządki w garażu (137)
- 4.1. Wieńczysław buduje zespół (142)
- 4.2. Śpieszmy się kochać pracowników - tak szybko odchodzą (149)
- 4.3. Fakty i mity o pracownikach (153)
- 4.4. Jak skutecznie rekrutować (163)
- 4.5. Efektywność pracowników i co z tego wynika (178)
- 4.6. Źródła wydajności pracy (186)
- 4.7. Wyścig szczurów a wyniki finansowe przedsiębiorstwa (188)
- 5.1. Wieńczysław nie lubi Bibliotekarza (202)
- 5.2. Skąd się bierze zarząd (208)
- 5.3. Cele członków zarządu a funkcjonowanie przedsiębiorstwa (212)
- 6.1. Wieńczysław kreuje (222)
- 6.2. Początki CGT - Corporate Global Thinking (228)
- 6.3. Definicja CGT - Corporate Global Thinking (241)
- 6.4. Obszary stosowania Corporate Global Thinking (244)
- 7.1. Wieńczysław jest chory (250)
- 7.2. Etap I Corporate Global Thinking - etap badawczy (256)
- 8.1. Wieńczysław traci budżet i co z tego wynika (276)
- 8.2. Etap II Corporate Global Thinking - etap twórczy (281)
- 8.3. Szkolenia i działania przygotowujące do wdrożeń (340)
- 8.4. Badanie osobowości zawodowej pracowników (348)
- 8.5. Pięć żywiołów w zarządzaniu zespołem (356)
- 8.6. TeamScape - efektywny zespół (361)
- 9.1. Wieńczysław wyjeżdża w podróż (368)
- 9.2. Etap III Corporate Global Thinking - etap wdrożeniowy (372)
- 9.3. Zarządzanie ryzykiem (382)
- 9.4. Budowanie grup projektowych (386)
- 9.5. Model TOTE - wdrażaj, kontroluj, poprawiaj (389)
- 9.6. Siła nawyku we wdrażaniu zmian (391)
- 9.7. Narzędziowy minimalizm w działaniach wdrożeniowych (399)
- 10.1. Wieńczysław zdobywa szacunek i uznanie (406)
- 10.2. Burz, niszcz, zmieniaj... i porządkuj (412)
- 10.3. Porządkowanie korporacyjnego chaosu. Co jeszcze warto wiedzieć (419)
Rozdział 1. Wstęp (7)
Rozdział 2. Na początku był chaos (11)
Rozdział 3. Struktura firmy i jej wpływ na pracę (65)
Rozdział 4. Przegląd zasobów (141)
Rozdział 5. Starcie żywiołów w zarządzaniu przedsiębiorstwem (201)
Rozdział 6. Strategia CGT - skąd się wzięła (221)
Rozdział 7. Kompleksowe badanie przedsiębiorstwa (249)
Rozdział 8. Najlepszym przewidywaniem przyszłości jest jej tworzenie (275)
Rozdział 9. Porządkowanie chaosu (367)
Rozdział 10. Zakończenie i wnioski końcowe (405)
Onepress - inne książki
-
Ten brakujący element znajdziesz w książce Briana Tracy’ego, światowej sławy eksperta w dziedzinie działań sprzedażowych. Przekonasz się, że domykania sprzedaży można się po prostu nauczyć — trzeba jedynie wiedzieć jak i trochę poćwiczyć. Otrzymasz również pokaźny zbiór przydatnych um...
Mistrzowskie domykanie transakcji. Klucz do zarabiania pieniędzy w sferze profesjonalnej sprzedaży Mistrzowskie domykanie transakcji. Klucz do zarabiania pieniędzy w sferze profesjonalnej sprzedaży
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Branża IT jest dość nietypowa. Poza nielicznymi wyjątkami ― jak specjaliści od sprzętu ― większość osób realizujących projekty informatyczne, tworzących oprogramowania i podtrzymujących działanie systemów może pracować zdalnie. Co więcej, zdalnie oznacza czasem operowanie z drugiego k...(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)
37.17 zł
59.00 zł(-37%) -
Social media stały się naszą codziennością. Budzimy się rano i zaglądamy do telefonu - w zależności od wieku i bańki, w której funkcjonujemy, są to Facebook, Instagram, X (dawny Twitter), TikTok, YouTube... Sprawdzamy, co słychać u znajomych i co się wydarzyło na świecie w czasie, gdy spaliśmy. A...
Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)37.17 zł
59.00 zł(-37%) -
Wielu ludzi zadaje sobie pytanie, dlaczego niektórzy odnoszą większe sukcesy niż inni. Jeśli zamiast szukać prawdziwej odpowiedzi, wolisz zadowolić się czymś w rodzaju „świat nie jest sprawiedliwy” albo „tylko osoby mające niezwykłe szczęście mogą być spełnione i bogate”, ...
Nawyki warte miliony. Jak nauczyć się zachowań przynoszących bogactwo (premium) Nawyki warte miliony. Jak nauczyć się zachowań przynoszących bogactwo (premium)
(59.81 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
W social mediach autentyczność to potęga ― ludzie ją doceniają i nagradzają. Przybywa obserwujących, siła marki rośnie. A czy jest ktoś bardziej prawdziwy niż człowiek, który w mediach społecznościowych występuje osobiście, korzystając przy tym ze swojego potencjału wyrażonego ciepłym głose...(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)
37.17 zł
59.00 zł(-37%) -
Era sztucznej inteligencji, która potrafi przeszukać, skompilować i (niemal) twórczo przekształcić nieskończone zasoby internetu w spójny, mający sens artykuł, właśnie nadeszła. ChatGPT jest powszechnie przedstawiany jako bat na copywriterów. W kilka sekund, szybko i sprawnie robi to, co człowiek...
Biblia webwritingu. Jak pisać teksty w czasach, gdy sztuczna inteligencja robi to szybciej i nikt ich nie czyta, bo wszyscy wolą wideo Biblia webwritingu. Jak pisać teksty w czasach, gdy sztuczna inteligencja robi to szybciej i nikt ich nie czyta, bo wszyscy wolą wideo
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)34.59 zł
54.90 zł(-37%) -
Żyjemy w świecie, w którym realne kompetencje, czyli posiadane przez nas wiedza, doświadczenie i umiejętności, są zaledwie wstępem, podglebiem sukcesu. Jeśli zostaną dostrzeżone i nagrodzone bez dodatkowego zaangażowania z naszej strony, to super. Niestety, to się nieczęsto zdarza. Dużo częstsza ...
Dlaczego Twój sąsiad zarabia więcej od Ciebie i jak temu zaradzić. Czyli o sztuce autoprezentacji Dlaczego Twój sąsiad zarabia więcej od Ciebie i jak temu zaradzić. Czyli o sztuce autoprezentacji
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Retoryka to sztuka budowania artystycznej, perswazyjnej wypowiedzi, a także wiedza o właściwej komunikacji między autorem treści i jej odbiorcami. W starożytności uważana była za jeden z filarów kultury. W średniowieczu nauczano jej w szkołach. Aż do XIX wieku uważano za niezbędny element wykszta...
Szkoła retoryki. Jak przekonująco przemawiać, dyskutować i pisać Szkoła retoryki. Jak przekonująco przemawiać, dyskutować i pisać
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)31.44 zł
49.90 zł(-37%) -
Ta książka daje zestaw prostych, łatwych w zrozumieniu narzędzi, z których możesz skorzystać natychmiast, by od razu skierować swoją firmę na ścieżkę zwiększania rentowności. Przekonasz się, że szybkość decyzji odgrywa tu decydującą rolę — miliony przedsiębiorstw działają bez aktualnego pla...
TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)31.44 zł
49.90 zł(-37%) -
Ta książka zawiera niepublikowane dotychczas transkrypcje sześciu wykładów wygłoszonych przez Napoleona Hilla w Los Angeles w 1947 roku. Znajdziesz w nich skarbnicę mądrości pozwalającej odmienić swoje życie, a także omówienie pozytywnego wpływu osób, które wspierały i inspirowały Napoleona Hilla...
Siła pozytywnego wpływu. Ludzie, którzy ukształtowali filozofię Napoleona Hilla Siła pozytywnego wpływu. Ludzie, którzy ukształtowali filozofię Napoleona Hilla
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking Łukasz Kuciński, Dagmara Mielczarek (6) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(6)
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)
więcej opinii