Biznesplan w małej firmie. Wydanie II zaktualizowane
- Autorzy:
- Colin Barrow, Paul Barrow, Robert Brown
- Ocena:
- 3.7/6 Opinie: 3
- Stron:
- 376
- Druk:
- oprawa miękka
Opis książki: Biznesplan w małej firmie. Wydanie II zaktualizowane
- zaprezentuje Ci procedury niezbędne do stworzenia doskonałego biznesplanu
- przeprowadzi z Tobą badania rynku
- opracuje strategię przewagi konkurencyjnej
- pomoże Ci w prognozowaniu przyszłych działań i ich skutków
- podpowie, jak na bieżąco śledzić wyniki finansowe firmy
- udzieli wskazówek na temat mistrzowskiego prezentowania biznesplanu inwestorom
Genialnie zarządzana mała firma!
Cały dział wiedzy i doświadczenia w jednym tomie
Przygotowanie solidnego i budzącego zaufanie biznesplanu to podstawa sukcesu Twojego przedsiębiorstwa. Będzie on Twoim orężem w walce o kredyt bankowy, kartą przetargową w negocjacjach z inwestorami i sposobem na pozyskanie środków finansowych na dalszy rozwój. Musi być doskonały w swej formie i treści -- odpowiednio napisany, zawierający szczegółowe informacje na tematy dotyczące Twojej działalności i w dodatku mistrzowsko przedstawiony na zewnątrz. Skorzystaj z rad swojego działu wiedzy i doświadczenia -- wypłyń na szerokie wody biznesu.
Tytuły wchodzące w skład serii "Mała firma" dedykowane są właścicielom niewielkich przedsiębiorstw. Czytelnik znajdzie w nich profesjonalną wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem w różnych jego aspektach, zawsze dostosowaną do realiów małej firmy. Autorzy ilustrują poruszane tematy czytelnymi przykładami, pochodzącymi z praktyki small biznesu. Drugie wydanie serii zostało uaktualnione zgodnie z bieżącymi realiami rynkowymi i walutowymi oraz obecnym stanem prawnym.
- Bezbłędne kierowanie małą firmą.
- Wykorzystywanie zalet small biznesu.
- Skuteczne taktyki rozwoju przedsiębiorstwa.
- Unikanie pułapek w prowadzeniu działalności gospodarczej.
Przeczytałem w życiu setki, a może i tysiące studenckich opracowań, których założeniem było opracowanie biznesplanu na działalność gospodarczą -- każda była inna. Z moich doświadczeń wynika, że nie ma gotowej recepty na biznesplan ani sukces, a przedsiębiorczości nie można nauczyć -- można co najwyżej inspirować i pobudzać postawy przedsiębiorcze. Dlatego też z pełną satysfakcją polecam moim studentom tę książkę, która poprzez liczne studia przypadków, przykłady oraz wyjaśnienia inspiruje i pobudza do tworzenia własnego biznesplanu.dr Artur Kwasek
wykładowca, kierownik Zakładu Systemów Informacyjnych i E-learningu Polish Open University
Pozyskanie środków unijnych na otworzenie mojej własnej działalności gospodarczej wymagało stworzenia dość szczegółowego biznesplanu całego przedsięwzięcia. Z zawodu jestem biologiem i nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z analizą możliwości rynkowych czy opisywaniem zasobów, które zamierzam wykorzystać, aby osiągnąć swoje cele w określonych warunkach konkurencji. Ta książka przeprowadziła mnie przez cały proces tworzenia dokumentu niczym najlepszy doradca biznesowy!Adam Jurkiewicz
mgr biologii, właściciel firmy ogrodniczej, subsydent środków z Europejskiego Funduszu Rozwoju Zasobów Ludzkich
Patron medialny:
Wybrane bestsellery
-
UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie spr...(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)
49.77 zł
79.00 zł(-37%) -
Growth hacking to jedna z metodyk prowadzenia działań marketingowych, sprzedażowych i rozwoju produktu, w której celem aktywności nie są największe zasięgi, a dotarcie do możliwie najlepiej określonej grupy docelowej. Oczywiście przy zachowaniu jak najniższego kosztu tego procesu. Gdy się nad tym...
Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Klientocentryczność to strategia orientująca działania firmy na potrzeby klienta, czyli tego, kto rzeczywiście ją żywi. To jego decyzje zakupowe: kupić – nie kupić, wrócić po kolejne towary lub usługi – nie wrócić, decydują o przyszłości Twojego biznesu. W zglobalizowanym, cyfrowym św...
Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone
(46.20 zł najniższa cena z 30 dni)46.20 zł
77.00 zł(-40%) -
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funk...
Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Możesz prowadzić najciekawszego bloga na świecie. Możesz umieszczać fascynujące treści w mediach społecznościowych. Twoja marka osobista może być odpowiedzią na pytania setek, tysięcy odbiorców. Pod warunkiem że będą mieli szansę się o Tobie dowiedzieć. Poznać Twojego bloga. Trafić na Twoje wpisy...(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł(-40%) -
Biznes nie istnieje bez twardych danych, założeń, KPI i ich realizacji. Także ta jego część, która jest związana z promocją. Szczególnie online. Dziś nie można być marketerem z prawdziwego zdarzenia i nie znać chociażby narzędzi oferowanych przez Google ― Analytics, Tag Manager, Search Cons...
Marketing i analityka biznesowa dla początkujących. Poznaj najważniejsze narzędzia i wykorzystaj ich możliwości Marketing i analityka biznesowa dla początkujących. Poznaj najważniejsze narzędzia i wykorzystaj ich możliwości
(34.20 zł najniższa cena z 30 dni)37.05 zł
57.00 zł(-35%) -
Są dwa rodzaje działań w marketingu. Pierwszy ma charakter doraźny, przypadkowy ― jest potrzeba, jest poszukiwanie pomysłu, jak na nią odpowiedzieć, jest kampania, są hasła, reklamy, budżet, mierzenie efektów i uspokojenie. Aż do następnej potrzeby. Drugi rodzaj to działania celowe. Nim roz...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł(-40%)
Zobacz pozostałe książki z serii
-
Dzięki tej książce poznasz kilka prostych, podstawowych zasad, które pozwolą Ci podjąć się zadania prowadzenia takiej księgi. Dowiesz się m.in., kto może skorzystać z takiej formy rozliczeń, jak księgować wydatki i rozliczać dochody, co zrobić, gdy popełnisz błąd w rachunkach. Odkryjesz kwestie z...
Księga Przychodów i Rozchodów. Wszystko, co musisz wiedzieć o rozliczaniu działalności gospodarczej. Wydanie II zaktualizowane Księga Przychodów i Rozchodów. Wszystko, co musisz wiedzieć o rozliczaniu działalności gospodarczej. Wydanie II zaktualizowane
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)22.45 zł
44.90 zł(-50%) -
Jak działać sprytnie? Wcale nie chodzi tu o kombinowanie i nieuczciwe praktyki. Sprytny biznes to taki, który wykorzystuje szanse i minimalizuje ryzyko. Spryciarz w biznesie nie musi dysponować wielkim kapitałem na starcie. Stara się natomiast osiągnąć jak najwięcej i ponieść jak najmniejsze kosz...
Sprytny biznes. Załóż i rozwijaj małą firmę w Polsce. Wydanie II rozszerzone Sprytny biznes. Załóż i rozwijaj małą firmę w Polsce. Wydanie II rozszerzone
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)18.50 zł
37.00 zł(-50%) -
Marcin Pietraszek wie, o czym pisze, ponieważ sam prowadzi firmę, która świadczy usługi z zakresu public relations małym przedsiębiorstwom. Postanowił podzielić się swoją wiedzą, bo, jak słusznie zauważył, na rynku jest wiele poradników z dziedziny marketingu i promocji, tyle że skierowanych do f...
PRo-MOC-ja. Reklama i public relations w małej firmie PRo-MOC-ja. Reklama i public relations w małej firmie
(9.90 zł najniższa cena z 30 dni)17.45 zł
34.90 zł(-50%) -
Czym jest franczyza? To koncepcja, która franczyzodawcy gwarantuje sukces, a franczyzobiorcy pozwala minimalizować ryzyko związane z prowadzeniem działalności. To długotrwała umowa na odpłatne udzielenie licencji w zakresie używania marki, znaku firmowego oraz wypracowanego know-how. Książka Fran...(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)
24.50 zł
49.00 zł(-50%) -
Celem autorki tej książki było stworzenie kompleksowego przewodnika po przepisach — nie tylko podatkowych — dla osób, które chcą osobiście zająć się rozliczaniem własnej działalności. Przewodnika nie tylko do jednorazowego przeczytania, ale takiego, do którego warto wielokrotnie wraca...
Podatkowa księga przychodów i rozchodów bez tajemnic Podatkowa księga przychodów i rozchodów bez tajemnic
(19.90 zł najniższa cena z 30 dni)27.45 zł
54.90 zł(-50%) -
Stworzenie biznesplanu pomaga osiągnąć sukces. Dzieje się tak dlatego, że planowanie w biznesie wymaga solidnych przygotowań i przemyśleń. Poszukiwanie rozwiązań wiąże się z uzupełnianiem wiedzy i gromadzeniem informacji. Tworzenie wizji i misji czy strategii marketingowej pobudza kreatywność i p...(9.90 zł najniższa cena z 30 dni)
14.95 zł
29.90 zł(-50%) -
Twój pierwszy pracownik. Zatrudniaj w małej firmie w Polsce to książka przygotowana z myślą o polskich przedsiębiorcach zatrudniających od jednej do dziesięciu osób. Znajdziesz w niej zarówno informacje o prostych metodach skutecznego zarządzania pracownikami, jak i przystępne opracowanie najważn...
Twój pierwszy pracownik. Zatrudniaj w małej firmie w Polsce Twój pierwszy pracownik. Zatrudniaj w małej firmie w Polsce
(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)22.20 zł
37.00 zł(-40%) -
Książka Zbigniewa Mendla odpowiada na pytanie, jak prowadzić firmę w sposób zwycięski — zarówno finansowo, jak i pod kątem osobistych przekonań czy wartości. Autor oprowadza czytelnika po świecie realnego biznesu, od momentu podjęcia decyzji o prowadzeniu firmy o konkretnym profilu działaln...(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)
24.50 zł
49.00 zł(-50%) -
W Zostań swoją szefową, czyli jak stworzyć i prowadzić własną firmę znajdziesz konkretne wskazówki, pozwalające zorientować się w przepisach i nie utknąć na jakiejś rafie. Niezależnie od tego, jaki typ działalności planujesz prowadzić, zdobędziesz wiedzę o obowiązującym prawie, regułach pisania b...
Zostań swoją szefową, czyli jak stworzyć i prowadzić własną firmę Zostań swoją szefową, czyli jak stworzyć i prowadzić własną firmę
(9.90 zł najniższa cena z 30 dni)19.95 zł
39.90 zł(-50%) -
Nie zakładaj firmy, opierając się na „dobrych radach” wszechwiedzących życzliwych. Skorzystaj z doświadczenia eksperta! Marek Jankowski to praktyk biznesowy oraz wydawca czasopisma branżowego. Były reporter radiowy, współpracował również z prasą i telewizją. Wspiera małe firmy - takie...
Pułapki small biznesu. 133 mity, które niszczą Twoją firmę Pułapki small biznesu. 133 mity, które niszczą Twoją firmę
(9.90 zł najniższa cena z 30 dni)18.50 zł
37.00 zł(-50%)
Ebooka "Biznesplan w małej firmie. Wydanie II zaktualizowane" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Biznesplan w małej firmie. Wydanie II zaktualizowane" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Biznesplan w małej firmie. Wydanie II zaktualizowane" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Biznesplan w małej firmie. Wydanie II zaktualizowane (1) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: menedzer.wp.plRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Sporządzanie biznesplanu leży u podstaw przedsiębiorczości. Jest to zwykle najważniejszy krok w zakładaniu przedsiębiorstwa lub rozszerzaniu działalności już istniejącej firmy. Biznesplan pozwoli ci na skrystalizowanie i ukierunkowanie swoich koncepcji. Jest to także dla ciebie swoista próba na ile stanowcza jest twoja decyzja dotycząca wejścia na rynek lub rozszerzenia działalności. Gotowy plan będzie służył ci jako pewien wyznacznik, który zwiększy twoje szanse dotarcia do obranego celu.
Pomimo tych wszystkich korzyści z przejścia przez proces tworzenia biznesplanu, tysiące niedoszłych przedsiębiorców wciąż próbują rozpoczynać działalność bez niego. Takie błędne mniemanie wynika zazwyczaj z mitu, który mówi, że klienci będą od ręki płacili gotówką, a dostawcy mogą miesiącami czekać na uiszczenie opłat. W przeciwieństwie do tego, co sądzą optymistyczni przedsiębiorcy, taka wzorowa postawa klientów i dostawców bynajmniej nie jest regułą. W każdej sytuacji działają dwa istotne prawa rynku: albo oferowany produkt lub usługa nie cieszy się popytem i rośnie sterta towarów, za które ostatecznie i tak trzeba będzie zapłacić, albo też produkty lub usługi sprzedają się jak świeże bułeczki, przyciągając w ten sposób na rynek potężniejszych przedsiębiorców. Jeśli danej firmie brakuje odporności zagwarantowanej przez odpowiedni sposób finansowania, nowi konkurenci bardzo szybko przejmą kontrolę nad rynkiem.
Systematyczne podejście do planowania sprawi, że popełnisz raczej błędy na papierze, a nie na rynku. Jeden z potencjalnych przedsiębiorców podczas gromadzenia danych do swojego biznesplanu odkrył, że sąsiednia konkurencyjna firma nie jest, jak początkowo sądził, małym jednoosobowym przedsiębiorstwem, lecz przedsięwzięciem pilotażowym dla nowo powstającej ogólnokrajowej sieci sklepów działających na zasadzie franchisingu. Takie odkrycie bez wątpienia miało ogromny wpływ na jego strategię wejścia na rynek. Kolejny przedsiębiorca w odpowiedniej chwili zorientował się, że ceny, które zaproponował, są poniżej progu rentowności i nie wystarczyłyby mu na pokrycie kosztów ogólnych. Tak naprawdę zanim zdecydował się na sporządzenia biznesplanu, nie miał nawet pojęcia, co oznaczają terminy: rentowność i koszty ogólne. Takie naiwne podejście do problemu kosztów bynajmniej nie należy do rzadkości.
Dobry biznesplan musi obejmować: krótkofalowe i długofalowe cele działalności, opis oferowanych produktów lub usług, możliwości rynkowe przewidziane dla ich wprowadzenia i wreszcie wyszczególnienie zasobów i środków, które zastosujesz, aby osiągnąć swoje cele w określonych warunkach konkurencji.
Dzięki temu podręcznikowi każdy, kto znajdzie w sobie nieco determinacji, sporządzi skuteczny biznesplan. Skuteczny czyli taki, który pomoże ci osiągnąć pożądany cel, niezależnie od tego, czy będzie nim dokładniejsze zrozumienie przedsięwzięcia, które planujesz zainicjować, czy też pozyskanie na nie zewnętrznych funduszy.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- The Business Plan Workbook, 4th Edition
- Tłumaczenie:
- Ewa Borówka, Michał Lipa
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-1870-5, 9788324618705
- Data wydania książki drukowanej:
- 2009-03-10
- Format:
- A5
- Numer z katalogu:
- 4766
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Marketing
- Serie wydawnicze: W małej firmie Small Business
Spis treści książki
- 1. Zamierzenia i cele firmy (29)
- 2. Opis przedsięwzięcia (38)
- 3. Opis Twoich produktów i/lub usług (57)
- Wprowadzenie (79)
- 4. Klienci (81)
- 5. Konkurencja (96)
- 6. Plan badań rynkowych (109)
- Wprowadzenie (127)
- 7. Ustalanie ceny (138)
- 8. Reklama i promocja (146)
- 9. Lokalizacja i dystrybucja (161)
- 10. Plan działań (179)
- Wprowadzenie (195)
- 11. Prognoza sprzedaży (195)
- 12. Bilans prognostyczny (204)
- 13. Prognostyczny rachunek zysków i strat (222)
- 14. Prognostyczny rachunek przepływów pieniężnych (233)
- 15. Analiza progu rentowności (244)
- 16. Wymagania dotyczące finansowania (257)
- Wprowadzenie (271)
- 17. Controlling finansowy (272)
- 18. Kontrola sprzedaży i działań marketingowych (282)
- 19. Inne systemy kontroli (285)
- 20. Pisanie i prezentacja biznesplanu (287)
- Badania gabinetowe (299)
- Badania terenowe (312)
- Adresy (314)
- Sektor publiczny - dotacje (317)
- Sektor publiczny - pożyczki i kredyty (320)
- Zadłużenie (349)
- Kapitał własny (351)
- Konkursy (360)
- Przydatne adresy WWW (360)
Wstęp (5)
Jak korzystać z tego podręcznika (7)
Dlaczego przygotowanie biznesplanu jest takie istotne? (13)
Oczekiwania podmiotów finansujących (17)
1. Wcześniejsze działania i stan obecny (29)
2. Badania rynku (79)
3. Strategia budowania przewagi konkurencyjnej (127)
4. Działania (179)
5. Prognozowanie wyników (195)
6. Kontrola nad firmą (271)
7. Pisanie i prezentacja biznesplanu (287)
A: Źródła informacji przydatnych w badaniach rynkowych (299)
B: Źródła finansowania nowych i małych firm (317)
Skorowidz (363)
Oceny i opinie klientów: Biznesplan w małej firmie. Wydanie II zaktualizowane Colin Barrow, Paul Barrow, Robert Brown (3) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(0)
(1)
(0)
(2)
(0)
(0)
więcej opinii