Psychologia zmiany. Rzecz dla wściekniętych
- Autorzy:
- Marek Skała, Andrzej Mleczko
- Ocena:
- 5.4/6 Opinie: 42
- Stron:
- 184
- Druk:
- oprawa miękka
Sprawdź nowe wydanie
Psychologia zmiany. Rzecz dla wściekniętych. Wydanie II rozszerzone. Książka z autografem
Marek Skała
Opis książki: Psychologia zmiany. Rzecz dla wściekniętych
Jeśli chcesz coś zmienić, spowodować, by Twoje życie w jakimś obszarze stało się inne, to wkurzenie, złość czy irytacja SĄ NAJLEPSZYM ZE STARTERÓW. Emocja, związana z tym, że czegoś nie potrafisz, że Cię odrzucili, że inni potrafią a Ty nie, to świetny i chyba, najbardziej polecany element dokonywania zmian. Praktycznie biorąc -- JAK SIĘ NIE WŚCIEKNIESZ, TO SIĘ NIE ZMIENISZ.
Istnieją też inne -- bardzo wyrozumowane, przemyślane decyzje o zmianie dotychczasowego życia czy nawyków. Dość często jednak bezemocjonalne, deklaracje kończą się słomianym zapałem. Można też przejść traumę -- zobaczyć umierającego na raka płuc przyjaciela (i rzucić palenie) albo zwalnianego z pracy kolego (i przysiąść do nauki angielskiego). Jednak tej bolesnej motywacji do zmian nie polecam.
Książkę szczególnie polecam wściekniętym -- tym, którzy już szukają czegoś nowego w swoim życiu, są żadni zmiany. I proponuję im ponad sto technik rozmaitych z różnych dziedzin, zaczerpniętych od wielu ludzi, profesorów, księży, guru biznesu.
Autor upraszcza, nie spłycając, daje trafne przykłady, wyjaśniając jednoznacznie opisywane idee, reguły i zasady. Lektura dla wszystkich! Książka świetnie smakuje dzięki osobistemu podejściu autora, bezpretensjonalnej opowieści o spotkaniach z wieloma znakomitymi osobistościami świata społecznego, ludźmi pokazywanymi w ujmujący, bezpośredni sposób. Przybliżając autorów, przybliża ich idee."
Wybrane bestsellery
-
Retoryka to sztuka budowania artystycznej, perswazyjnej wypowiedzi, a także wiedza o właściwej komunikacji między autorem treści i jej odbiorcami. W starożytności uważana była za jeden z filarów kultury. W średniowieczu nauczano jej w szkołach. Aż do XIX wieku uważano za niezbędny element wykszta...
Szkoła retoryki. Jak przekonująco przemawiać, dyskutować i pisać Szkoła retoryki. Jak przekonująco przemawiać, dyskutować i pisać
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
Żyjemy w świecie, w którym realne kompetencje, czyli posiadane przez nas wiedza, doświadczenie i umiejętności, są zaledwie wstępem, podglebiem sukcesu. Jeśli zostaną dostrzeżone i nagrodzone bez dodatkowego zaangażowania z naszej strony, to super. Niestety, to się nieczęsto zdarza. Dużo częstsza ...
Dlaczego Twój sąsiad zarabia więcej od Ciebie i jak temu zaradzić. Czyli o sztuce autoprezentacji Dlaczego Twój sąsiad zarabia więcej od Ciebie i jak temu zaradzić. Czyli o sztuce autoprezentacji
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)26.94 zł
44.90 zł(-40%) -
Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego delegowania zadań, by były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym przez przełożonego poziomie. Dokładnie, z oczekiwanym wynikiem, ale także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak, że to, co menedżer spokojnie...
Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)40.20 zł
67.00 zł(-40%) -
Przewodnik, który trzymasz w ręku, powstał właśnie po to, by zasypać otchłań między działem HR i pozostałymi dywizjami organizacji w procesie transformacji. Kate ma nadzieję, że dzięki książce uda jej się pomóc zarówno osobom przeprowadzającym transformację, jak i działom HR firm i organizacji. W...
Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
By zrozumieć założenia Porozumienia bez Przemocy, trzeba po pierwsze wyjaśnić, na czym ono bazuje i jak rozumie dwa kluczowe dla siebie pojęcia. Są to empatia, definiowana jako pełna skupienia obecność, i konflikt, który jest tu po prostu spotkaniem odmiennych strategii radzenia sobie z życiem. P...
KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)26.94 zł
44.90 zł(-40%) -
Współczesny biznes liczbami stoi. Wykresy, tabele, przetwarzanie danych, analizowanie wyników z przeszłości, prognozowanie sprzedaży, zakupów i produkcji… Większość działów w dużych przedsiębiorstwach wspiera się tym, co policzalne. Większość, ale raczej nie dział human resources. Dlaczego?...
Liczby w HR. Matematyczne ramy najbardziej ludzkiej części biznesu Liczby w HR. Matematyczne ramy najbardziej ludzkiej części biznesu
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)47.40 zł
79.00 zł(-40%) -
Każda rozmowa, podczas której chcemy dojść z kimś do porozumienia, to negocjacje. O ile oczywiście wyjściowo mieliśmy odrębne zdania... Ale to już wiesz. Teraz czas poznać pozostałe reguły rządzące procesem profesjonalnej komunikacji biznesowej. Przedstawi Ci je w swojej książce Paweł Kowalewski,...
Profesjonalne negocjacje. Psychologia rozmów (nie tylko) biznesowych Profesjonalne negocjacje. Psychologia rozmów (nie tylko) biznesowych
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)26.94 zł
44.90 zł(-40%) -
Oto Twój klucz do świata sprzedaży, w którym klient i jego oczekiwania są na pierwszym miejscu, rozmowa toczy się w sposób rzeczowy i naturalny, a podjęcie współpracy przynosi satysfakcję Tobie i Twoim klientom. Poradnik został skonstruowany zgodnie z koncepcją drogi, którą wraz z autorami przejd...
Jak nie wciskać? Czyli o relacyjnej sprzedaży w bezpośrednim wydaniu Jak nie wciskać? Czyli o relacyjnej sprzedaży w bezpośrednim wydaniu
(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)11.90 zł
39.90 zł(-70%) -
Czy masz już dość ludzi, którzy biorą Cię za chłopca na posyłki? Męczy Cię już stawianie priorytetów innych przed swoimi własnymi? Dowiedz się jak odmawiać z przekonaniem, odzyskać kontrolę nad czasem i tworzyć zdrowe, zrównoważone relacje przekładające się na lepsze życie.
Sztuka mówienia "NIE". Broń swoich racji, odzyskaj kontrolę i czas, odmawiaj bez poczucia winy Sztuka mówienia "NIE". Broń swoich racji, odzyskaj kontrolę i czas, odmawiaj bez poczucia winy
(19.95 zł najniższa cena z 30 dni)14.90 zł
39.90 zł(-63%) -
Ten niezwykły podręcznik negocjacji handlowych pozwoli Ci zniwelować te różnice. Znajdziesz w nim świetnie zaprezentowane strategie, taktyki, techniki i umiejętności, dzięki którym tak pokierujesz swoim rozwojem, aby stać się silnym i skutecznym negocjatorem. W efekcie nauczysz się podchodzić do ...
Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora
(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)17.90 zł
59.00 zł(-70%)
O autorach książki
Marek Skała, Andrzej MleczkoMarek Skała - jest trenerem warsztatowym, mówcą inspiracyjnym i coachem, właścicielem firmy szkoleniowej MEGALIT – Instytut Szkoleń. Od 30 lat prowadzi dla firm szkolenia z przywództwa, negocjacji, motywacji, wdrażania zmian, efektywności, technik rozwoju i coachingu. Autor książek i dziennikarz. Ma na koncie cztery bestsellery: Psychologia zmiany — rzecz dla wściekniętych, Manipulacja odczarowana, Skuteczność górą! i 77 historii, które mogą dać Ci kopa w życiu i biznesie. Współzałożyciel Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców i Polskiej Izby Firm Szkoleniowych. Od wielu lat jest członkiem International Coach Federation i International Federation of Journalists. Laureat Ostrego Pióra BCC, Protonu 2012 dla najlepszego edukatora w branży PR; w 2019 roku otrzymał nagrodę Złote Pióro w Wiedniu.
Andrzej Mleczko urodził się w 1949 roku w Tarnobrzegu. Studiował na wydziale architektury Politechniki Krakowskiej. W 1971 roku zadebiutował na łamach tygodnika „Student”. Od tego czasu zajmuje się przede wszystkim rysunkiem satyrycznym, ale także plakatem, scenografią, grafiką oraz rysunkiem reklamowym. Jest autorem ponad dwudziestu tysięcy rysunków i ilustracji opublikowanych w kilkudziesięciu pismach i magazynach. Dotychczas zbiory jego prac ukazały się w 46 książkach i albumach. Twórczość artysty była prezentowana na 125 wystawach indywidualnych w kraju i na 30 wystawach za granicą. W 1983 roku utworzył swoją Galerię Autorską w Krakowie przy ulicy Św. Jana 14. Galeria miała być tylko krótkotrwałym eksperymentem, ale w związku z dużym zainteresowaniem funkcjonuje do dzisiaj. W Galerii znajdują się najnowsze oraz archiwalne rysunki prezentowane w formie oryginałów, plakatów, kartek pocztowych i wydawnictw.
Marek Skała, Andrzej Mleczko - pozostałe książki
-
Jeśli chcesz coś zmienić, spowodować, by Twoje życie w jakimś obszarze stało się inne, to wkurzenie, złość czy irytacja SĄ NAJLEPSZYMI STARTERAMI. Taka właśnie EMOCJA — związana z tym, że czegoś nie potrafisz, z czymś nie dajesz sobie rady, że inni potrafią, a Ty nie — to świetny pocz...
Psychologia zmiany. Rzecz dla wściekniętych. Wydanie 3 rozszerzone Psychologia zmiany. Rzecz dla wściekniętych. Wydanie 3 rozszerzone
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
W tytule książki, która stanowi podstawę tego szkolenia, jest słowo „manipulacja”. Słowo uznane za brzydkie, choć w wielu fabrykach używa się manipulatorów, a w domu, kiedy używamy pilotów, manipulujemy sprzętem RTV. Książka, którą napisałem, miała odczarować to słowo, a w ślad za tym...
Techniki wpływu. Kurs video. Broń się przed manipulacją i skutecznie przekonuj innych Techniki wpływu. Kurs video. Broń się przed manipulacją i skutecznie przekonuj innych
(31.60 zł najniższa cena z 30 dni)29.90 zł
79.00 zł(-62%) -
Słowo „manipulacja” wywodzi się z łaciny: „mani” to „ręka”, „pulus” to „pełny”, „kontrolowany”. W efekcie „manipulacja” to działanie, w którym świadomie „trzymamy w ręce” jakiś proces. Wpływamy na kogo...
MANIPULACJA ODCZAROWANA! 777 skutecznych technik wpływu. Wydanie 2 rozszerzone MANIPULACJA ODCZAROWANA! 777 skutecznych technik wpływu. Wydanie 2 rozszerzone
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
Ta książka powstała po to, abyś mógł stanąć przed lustrem i powiedzieć do siebie: „To ja jestem najlepszym manipulatorem!”. Albo przynajmniej: „Nie dam sobą manipulować!”. Z tym, że nie na pewno ;)
MANIPULACJA ODCZAROWANA! 777 skutecznych technik wpływu MANIPULACJA ODCZAROWANA! 777 skutecznych technik wpływu
(25.92 zł najniższa cena z 30 dni)23.94 zł
39.90 zł(-40%) -
Ile potrwa światowy kryzys gospodarczy, tego nie wiemy. Potrzebujemy jednak wskazówek, jak go przetrwać. Na szybkie odbicie się od dna nie możemy liczyć, stagnacja sporo potrwa. Dlatego drugie wydanie zostało uzupełnione o rozdział kryzysowy. Pierwsze wydanie tej książki ukazało się niemal na rok...
Psychologia zmiany. Rzecz dla wściekniętych. Wydanie II rozszerzone Psychologia zmiany. Rzecz dla wściekniętych. Wydanie II rozszerzone
(14.50 zł najniższa cena z 30 dni)9.90 zł
29.00 zł(-66%) -
Wiele lat temu, przed samym końcem zwiedzania, wszedłem do muzealnego sklepu w Wiedniu. Zapłaciłem za kilka pamiątkowych drobiazgów, miło porozmawiałem z panią w kasie. Wybiła osiemnasta, sklep zamknięto. Jednak jakaś turystka koniecznie chciała coś kupić, zrobiła awanturę, podeszli ochroniarze. ...
Skuteczność górą! Mechanizmy - Inspiracje - Techniki wpływające na Twoje decyzje Skuteczność górą! Mechanizmy - Inspiracje - Techniki wpływające na Twoje decyzje
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
Te trzy pojęcia należą do najważniejszych, jeśli ktoś chce zrobić w pracy lub życiu coś więcej, coś ponad przeciętność i normę. Dotyczy to zarówno szefów myślących o swoich pracownikach, jak i rodziców troszczących się o swoje dzieci. Dotyczy każdego z nas, bo konsekwencja i automotywacja przynal...
Motywacja i automotywacja. Kurs video. Zmobilizuj siebie i innych do działania Motywacja i automotywacja. Kurs video. Zmobilizuj siebie i innych do działania
(31.60 zł najniższa cena z 30 dni)29.90 zł
79.00 zł(-62%) -
Wtedy pojawia się ONA. Opowieść. Intrygująca, choć pozornie kompletnie niezwiązana z tematem, dla którego zebrano się w klimatyzowanej sali konferencyjnej. Jest ciekawa, wciągająca, zabawna. Płynie wartko aż do zaskakującego końca. I morału, który okazuje się zadziwiająco zbieżny z tym, o czym by...
77 historii, które mogą dać Ci kopa w życiu i biznesie 77 historii, które mogą dać Ci kopa w życiu i biznesie
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)29.40 zł
49.00 zł(-40%)
Ebooka "Psychologia zmiany. Rzecz dla wściekniętych" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Psychologia zmiany. Rzecz dla wściekniętych" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Psychologia zmiany. Rzecz dla wściekniętych" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Psychologia zmiany. Rzecz dla wściekniętych (6) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: Dziennik Gazeta PrawnaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Czym jest ta książka Prawdopodobnie próbą wykorzystania wiedzy psychologicznej w codziennym życiu do zmiany naszych działań na lepsze. Stąd psychologia zmiany. A czemu dla wściekniętych Bo jak się nie wściekniesz, to się nie zmienisz - twierdzi autor. I korzysta z najważniejszych zdobyczy psychologii oraz dokonań takich znamienitości, jak Robert Cialdini, guru w temacie wywierania wpływu na ludzi. Philip Kotler, twórca pojęcia marketingu, czy specjalista od motywacji Kevin Hogan. Wkład w postaci własnych recept na powodzenie wniosły też sławy z naszego rodzimego podwórka, takie jak Wojciech Eichelberger czy Grzegorz Turniak. Autor zrozumiale i dowcipnie przedstawia psychologiczne prawa, ale jeszcze ciekawsze są zamieszczone w książce instrukcje. Publikacja jest pasjonująca również pod względem szaty graficznej - każda strona i zagadnienie zilustrowane są pieprznymi i niezwykle zabawnymi rysunkami Andrzeja Mleczki.
-
Recenzja: Trade Marketer 03/2008Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Jeśli chcesz coś zmienić, spowodować, by Twoje życie w jakimś obszarze stało się inne, to wkurzenie, złość czy irytacja SĄ NAJLEPSZYM ZE STARTERÓW. Emocja, związana z tym, że czegoś nie potrafisz, że Cię odrzucili, że inni potrafią a Ty nie, to świetny i chyba, najbardziej polecany element dokonywania zmian. Praktycznie biorąc -- JAK SIĘ NIE WŚCIEKNIESZ, TO SIĘ NIE ZMIENISZ. Książkę szczególnie polecam wściekniętym -- tym, którzy już szukają czegoś nowego w swoim życiu, są żadni zmiany. I proponuję im ponad sto technik rozmaitych z różnych dziedzin, zaczerpniętych od wielu ludzi, profesorów, księży, guru biznesu.
-
Recenzja: POLSKA - DZIENNIK ŁÓDZKI 01/2008Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Wścieknij się wreszcie...! Wścieknij się i coś wreszcie zrób z tym swoim życiem, także zawodowym! - namawia autor wydanej przez Onepress książki Psychologia zmiany. Rzecz dla wściekniętych". Marka Skałę wspomaga w namawianiu znany rysownik, a przy okazji niezły świntuch, Andrzej Mleczko. Autor odwołuje się chętnie nie tylko do autorytetu znanego rysownika, ale i innych swoich znajomych, czasem mistrzów, czasem promotorów. Nie zawsze potrzebnie, bo przecież sam prezentuje twarde (jak... Skała) argumenty, Ciekawie, dowcipnie rozwijając je w teorię dopingowania niezdecydowanych. Na początku poznajemy startową zasadę samowyzwalacza i podrzędne mu zasady wzajemności, zaangażowania czy niedostępności. Następnie znajdujemy kilka sprytnych chwytów na samego siebie, rozliczamy się z nawyków, a w końcu autor zachęca: Pokaż mi swego GURU, a powiem Ci...". Marek Skała sięga do koncepcji obcojęzycznych mistrzów (nawet aktora Russella Crowe′a), by wrócić na - polską! - ziemię, dając następnemu rozdziałowi tytuł Rozglądaj się - GURU są wśród nas". I tu poznajemy bliżej nie tylko wściekniętego" psychologa Wojciecha Eichelbergera, ale i... Tomasza Kammela, a nawet rodzinę Skatów. Równie ciekawie, a może nawet najciekawiej, jest między Marsem i Wenus", czyli w rozdziale poświęconym rozważaniom podczas... sikania, oglądania się za kobietami czy codziennego punktowania się partnerów. Czy czytelnik się wścieknie po przeczytaniu na siebie czy na autora -jego rzecz. W każdym razie obojętnie obok tej intrygującej książki nie przejdzie...
-
Recenzja: Eurostudent gj; 2007-12-05Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
"Książkę szczególnie polecam wściekniętym -- tym, którzy już szukają czegoś nowego w swoim życiu i są żądni zmiany. I proponuję im ponad sto technik rozmaitych z różnych dziedzin, zaczerpniętych od wielu ludzi: profesorów, księży, guru biznesu" -- mówi Marek Skała, autor książki.
To książka o tym, że zmiany zachodzą tylko wtedy, kiedy na coś się wściekniemy. Jeśli chcemy spowodować, by nasze życie się zmieniło, to wkurzenie na zaistniałą sytuacje, złość i irytacja są najlepszym zapalnikiem. Emocja związana z tym, że czegoś nie potrafimy, że ktoś nas odrzucił, że ktoś jest w czymś lepszy, to skuteczny mobilizator do zmian.
-
Recenzja: Nasz Rynek Kapitałowy Andrzej Stawiarski; 12/2007Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Autor i wydawnictwo zastrzegają się, że nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce. To brzmi jak reklama -- dostajecie do rąk pocisk. Wyniesie was na orbitę -- patrz okładka -- albo wybuchnie w rękach.
Zaryzykowałem i przeczytałem. "Psychologia zmiany" -- Marka Skały jest książką podstępną. Gdy się ją czyta, zarządzanie wydaje się proste, wręcz oczywiste, ale kto kiedykolwiek próbował wprowadzić dobre rady w życie, ten wie, że łatwo nie jest. -- A kto obiecywał, że będzie -- ripostuje Marek (w tej branży wszyscy mówią do siebie po imieniu, co jeszcze wcale nie oznacza zażyłości).
Wiadomo już, że złe zarządzanie generuje koszty -- i to nie tylko złe samopoczucie czy stratę czasu. Realne koszty, czyli stracone pieniądze, lub co gorsza niezarobione pieniądze. Stąd takie powodzenie szkoleń, odczytów i książek pisanych przez światowe autorytety. Polska nie leży już na peryferiach -- odwiedzają nas guru, ale jeżeli już przyjechali, to rzecz pewna, że Marek Skała spotka się z nimi. Są na to dowody: wspólne fotografie, dedykacje, korespondencja: Robert Cialdini, William Ury, Brian Tracy, to tylko niektóre z postaci pojawiających się w książce.
Koszt uczestnictwa w wykładach guru z zagranicy to grube tysiące; Marek publikuje ich rady i dodaje własny komentarz. Nawet pisząc o zasadach Roberta Cialdiniego, uzupełnia je dwoma akapitami: Jak się bronić? Jak korzystać? A są to uwagi praktyka!
Przyznam, że czasami mnie denerwuje tymi mądrościami. Zachęta, by analizować film "Gladiator" z Russellem Crow i traktować niemal jak przewodnik w życiu: "Bo każdy z nas ma własną misję do spełnienia", jest przesadą. Pokazuje jednak, że to proste prawdy decydują o powodzeniu. Trzeba je jednak stosować! Zaplanuj i zrób" -- to inna rada -- sprowadza się do konsekwencji i organizacji życia -- niby proste, ale jak wkurzające.
Guru zarządzania tworzą dystans -- Marek Skała świadomie z tego rezygnuje, odsłania tajemnice, nawet te najbardziej osobiste. Poznajemy jego rodzinę -- córki, i przyjaciół. Relacje między trenerami -- bez wstydu i otwarcie opowiada, co od kogo zapożyczył. Bo to udowadnia, że uczy się i umie obserwować.
Marek wie, że nie wolno mu nudzić, wie, że wiedzę należy podawać w sposób uporządkowany (na czerwono i kursywą)... wie też, jak silnie przemawiają obrazki -- a rysunki Andrzeja Mleczki w szczególności. Są satyrycznym komentarzem do każdego z tekstów -- stąd właściwie otrzymujemy twórcze połączenie autorskiego albumu rysownika z pracą o zarządzaniu.
Dodatkowo -- a to jest wyczyn i przykład chwalebnego samoograniczenia (kto zna elokwencję Marka, wie, jakie to poświęcenie) -- każdy tekst mieści się na jednej stronie!
Książka Marka Skały jest przykładem dążenia do efektu "WOW". Chris Daffy, angielski autorytet w dziedzinie obsługi klienta, nazywa tak techniki wywołujące zachwyt. To sposób na sprawienie, by klient -- czytelnik był zadowolony. Czekał z niecierpliwością na kolejną książkę. Która też będzie WOW książką.
Wieczna erekcja to MIT! Więc nie oczekuj od siebie, że będziesz efektywny 12 godzin na dobę. Rytm pracy, ale i rytm odpoczynku (!) muszą być w równowadze. Inaczej się wypalisz. Więc musisz wiedzieć, co możesz sobie odpuścić. I odpuść… z "Megalitycznego Dekalogu Biznesowego Marka Skały".
-
Recenzja: Puls Biznesu, Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. MK; 11/2007Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Humor i szata graficzna a la tabloid, ale treść głęboka. Marek Skała, szef Megalitu Instytutu Szkoleń, wie, jak się pisze bestsellery. Philip Kotler, Kevin Hogan, Stephen Covey i inne stawy w dziedzinie zarządzania mają mu za co dziękować. Chyba nikt lepiej nie umiałby przybliżyć ich najważniejszych koncepcji.
"Psychologia zmiany" to książka dla kogoś, kto nie jest zadowolony ze swojego życia, ale nie zamierza poprzestać na celebrowaniu swych smutków. W gniewie, irytacji i złości tkwią wielkie możliwości rozwoju twierdzi autor, opierając się na mądrości autorytetów światowego biznesu i na własnych doświadczeniach (wiele inspirujących historii). Dodatkowym walorem książki są trafne komentarze rysunkowe Andrzeja Mleczki.
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-246-1200-9, 8324612009
- Data wydania książki drukowanej:
- 2007-10-24
- Format:
- B5
- Numer z katalogu:
- 3861
Spis treści książki
- Moje spotkania z Bobem (13)
- Wywieranie wpływu na ludzi - list od Roberta Cialdiniego (15)
- Etyka manipulacji - szmugler, partacz i detektyw (17)
- Siła MY (19)
- CHWILE MOCY numer jeden i dwa (21)
- Metazasada samowyzwalacza (23)
- Zasada 1. Wzajemność (25)
- Zasada 2. Zaangażowanie i konsekwencja (27)
- Zasada 3. Społeczny dowód słuszności (29)
- Zasada 4. Lubienie i sympatia (31)
- Zasada 5. Autorytet (33)
- Zasada 6. Niedostępność (35)
- Klucz decyzyjny odpowiedzi na prośbę w wybranych kulturach (37)
- Etyczny przewodnik wpływu. Dekalog Roberta Cialdiniego (39)
- Energia podąża za myślą, myśl... (43)
- Chcę? - Skąd! Ja muszę!!! (45)
- BETIS, ale nie Sewilla... (47)
- Tywonkowanie (49)
- Myśli/myślało/okazało się (51)
- A przejdź sobie po desce... (53)
- Afirmacje Piwniczne i nie tylko... (55)
- Wizualizuj! - Ale co??? (57)
- A gdybym był młotkowym (59)
- Z żab w szczury - techniki zwierzęcych guru (61)
- Michael Schumacher w bolidzie dysocjacji (63)
- Spotkanie ze Stephenem (67)
- 7 nawyków - idea (69)
- Nawyk 1. Bądź proaktywny (71)
- Nawyk 2. Zaczynaj z wizją końca (73)
- Nawyk 3. Rób najpierw to, co najważniejsze (75)
- Nawyk 4. Myśl w kategoriach wygrana-wygrana (77)
- Nawyk 5. Staraj się najpierw zrozumieć, potem być zrozumianym (79)
- Nawyk 6. Twórz synergię (81)
- Nawyk 7. Ostrz piłę (83)
- Nawyk 8. Toż to cała nowa i gruba książka! (85)
- Wściec się to nie wszystko - szukaj GURU! (89)
- Każdy swego GURU ma lub powinien mieć! (91)
- Philip Kotler - GURU szczególny (93)
- Kevin Hogan - Matko Boska?! Tak tanio?! (95)
- Russell Crowe - What you give out, you'll get back (97)
- Chris Daffy - Ucz się od misia Henry'ego (99)
- Tom Peters - Obserwuj świat i myśl! (101)
- Brian Tracy - Cztery miliony ludzi!!! (103)
- Renée Mauborgne i W. Chan Kim - Twórcy i żeglarze Blue Ocean (105)
- William L. Ury - Pomiędzy TAK i NIE (107)
- Rudolph W. Giuliani - Na wesela możesz chodzić, na pogrzeby musisz! (109)
- Wojciech Eichelberger - Dobry Opiekun, ból egzystencji (113)
- Barbara Skała, Magda Skała, Ewelina Skała - 3 Skały różne - ucz się od dzieci (115)
- Małgorzata Tomankiewicz - Komandosi dadzą radę! (117)
- Tomasz Kammel - Nie kucaj! - rzecz o tremie - I nie tykaj! (119)
- Robert Krool - Jedni szukają powodu, inni sposobu (121)
- Piotr Stós - Napieramy, nalegamy (123)
- Marek Rożalski - Pierwsza i Druga Metafora Rożala (125)
- Grzegorz Turniak - Odpuść sobie, przyjacielu (127)
- Neurolingwistyczne programowanie straszy i wciąga (131)
- Pozycje, ale nie te ;-) - teoria (132)
- Pozycje, ale nie te ;-) - schemat praktyczny (133)
- Tylko mi NIE PRÓBUJ... (135)
- ...ale, bo... (137)
- Na wszystkich poziomach - Dilts (138)
- Na wszystkich poziomach - Dilts - Kim jestem? (139)
- Na wszystkich poziomach - Dilts - Co jest możliwe?! (141)
- Małpowanie, czyli technika modelowania (143)
- Metaprogramy - ile razy? (145)
- Metaprogramy - kilka innych do wyboru? (147)
- Zamów nowe ramki (149)
- Sikanie obok jaskini i grupa wsparcia (153)
- Dlaczego facet ogląda się za kobietami? (155)
- Nie słuchaj, jak mówię (157)
- Jestem twoim mężem, nie przyjaciółką, czyli o emocjach (159)
- Męska intuicja (161)
- Jak sekretarek z monterką, czyli synchroniczność/sekwencyjność (163)
- Kobieta zmienną jest (165)
- Odwieczna walka płci - chyba męskiej! (167)
- A może ... - rzecz o winie i scenariuszach (169)
- Kobieta na górze, mężczyzna na dole, czyli o punktowaniu (171)
- Jednak i z Marsa, i z Wenus - podsumujmy (173)
- MEGALITyczny DEKALOG BIZNESOWY AUTORA (177)
Rozdział 1. Robert Cialdini. Numer 1 na świecie (11)
Rozdział 2. Kilka sprytnych chwytów na samego siebie (41)
Rozdział 3. Stephen R. Covey. Proaktywność i efektywność (65)
Rozdział 4. Pokaż mi swego GURU, a powiem Ci... (87)
Rozdział 5. Rozglądaj się - GURU są wśród nas (111)
Rozdział 6. To niedobre NLP (129)
Rozdział 7. Między Marsem i Wenus (151)
Megalityczny dekalog (175)
Oceny i opinie klientów: Psychologia zmiany. Rzecz dla wściekniętych Marek Skała, Andrzej Mleczko (42) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(30)
(4)
(4)
(2)
(1)
(1)
Oceny i opinie poprzednich wydań
więcej opinii