Postępowanie z uciążliwymi pracownikami. 151 błyskotliwych rozwiązań
- Autor:
- Carrie Mason-Draffen
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 200
- Druk:
- oprawa miękka
Opis książki: Postępowanie z uciążliwymi pracownikami. 151 błyskotliwych rozwiązań
- Przede wszystkim stosuj politykę "zero tolerancji" dla toksyn
- Następnie opracuj strategię postępowania z ludźmi
- I wreszcie, nie obawiaj się radykalnych rozwiązań
Reguły -- strona po stronie
Rozbrajanie bomby w dziale personalnym
Do swojej dyspozycji masz zestaw gotowych rozwiązań, które pomogą Ci podjąć stanowcze kroki w sytuacjach podbramkowych, a także opracować odpowiednio wcześniej strategie długofalowe. Dzięki nim nauczysz się sprawnie zarządzać pracownikami o różnych typach osobowości, radzić sobie z zachowaniami odbiegającymi od normy oraz stosować profilaktykę. Część opisanych tu zagadnień nie jest Ci pewnie obca, jednak pamiętaj -- ludzie potrafią zaskakiwać, dlatego zawsze warto ubezpieczyć się od pożaru odpowiednio wcześniej.
Metody działania w sytuacji, gdy:- kłopotliwy pracownik jest Twoim szefem albo podwładnym;
- masz do czynienia z osobą leniwą lub pracoholikiem;
- nie szanuje się Twojego czasu czy przerzuca na Ciebie obowiązki;
- masz do czynienia z manipulatorem albo perfekcjonistą;
- konieczne jest zwolnienie kogoś lub złożenie wypowiedzenia.
Wybrane bestsellery
-
Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego delegowania zadań, by były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym przez przełożonego poziomie. Dokładnie, z oczekiwanym wynikiem, ale także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak, że to, co menedżer spokojnie...
Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)40.20 zł
67.00 zł(-40%) -
Jeśli chcesz coś zmienić, spowodować, by Twoje życie w jakimś obszarze stało się inne, to wkurzenie, złość czy irytacja SĄ NAJLEPSZYMI STARTERAMI. Taka właśnie EMOCJA — związana z tym, że czegoś nie potrafisz, z czymś nie dajesz sobie rady, że inni potrafią, a Ty nie — to świetny pocz...
Psychologia zmiany. Rzecz dla wściekniętych. Wydanie 3 rozszerzone Psychologia zmiany. Rzecz dla wściekniętych. Wydanie 3 rozszerzone
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
Przewodnik, który trzymasz w ręku, powstał właśnie po to, by zasypać otchłań między działem HR i pozostałymi dywizjami organizacji w procesie transformacji. Kate ma nadzieję, że dzięki książce uda jej się pomóc zarówno osobom przeprowadzającym transformację, jak i działom HR firm i organizacji. W...
Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
By zrozumieć założenia Porozumienia bez Przemocy, trzeba po pierwsze wyjaśnić, na czym ono bazuje i jak rozumie dwa kluczowe dla siebie pojęcia. Są to empatia, definiowana jako pełna skupienia obecność, i konflikt, który jest tu po prostu spotkaniem odmiennych strategii radzenia sobie z życiem. P...
KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)26.94 zł
44.90 zł(-40%) -
Współczesny biznes liczbami stoi. Wykresy, tabele, przetwarzanie danych, analizowanie wyników z przeszłości, prognozowanie sprzedaży, zakupów i produkcji… Większość działów w dużych przedsiębiorstwach wspiera się tym, co policzalne. Większość, ale raczej nie dział human resources. Dlaczego?...
Liczby w HR. Matematyczne ramy najbardziej ludzkiej części biznesu Liczby w HR. Matematyczne ramy najbardziej ludzkiej części biznesu
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)47.40 zł
79.00 zł(-40%) -
Twórcą idei zwanej Porozumieniem bez Przemocy (Nonviolent Communication — NVC) jest amerykański psycholog Marshall B. Rosenberg. Zaproponował on sposób komunikacji, w którym odchodzi się od paradygmatu szukania winnego, ustalania za wszelką cenę, kto ma rację, na rzecz budowania relacji i w...
Dogadać się z innymi, czyli Porozumienie bez Przemocy nie tylko w życiu organizacji Dogadać się z innymi, czyli Porozumienie bez Przemocy nie tylko w życiu organizacji
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
Ta książka nie jest kolejnym poradnikiem o wyciskaniu z siebie resztek sił, aby osiągnąć mityczny sukces i bezustannie się rozwijać. To rzecz o tym, jak można prowadzić firmę i zarządzać zespołem, aby każdy wykonał dobrą robotę i miał dość czasu dla siebie. Przekonasz się, że spokojna praca, uważ...
Mam kocioł w pracy. Odrzuć chaos i niepokój - osiągnij sukces Mam kocioł w pracy. Odrzuć chaos i niepokój - osiągnij sukces
(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)11.90 zł
39.90 zł(-70%) -
Chaos, chaos, wszędzie chaos. Fabryka nie nadąża z produkcją, ponieważ zamówienia docierają do niej zbyt późno. Kontrahent otrzymuje nie ten towar, który kupił, albo owszem – ten, tyle że w zbyt małej/zbyt dużej ilości. Faktury kupujący nie dostaje wcale, gdyż zawalona papierami księgowość ...
Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking
(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)17.90 zł
59.00 zł(-70%) -
Zatrudnianie nowych pracowników to zaledwie czubek góry lodowej wyzwań, przed którymi staje dział HR. Jego najważniejszą rolą jest dbanie o to, by z grupy indywidualności, dla potrzeb zawodowych zgromadzonych w jednym biurze, stworzyć harmonijnie współpracujący ze sobą zespół, który w dodatku będ...
Efektywne zarządzanie rozwojem pracowników w firmie. Rezultaty przede wszystkim Efektywne zarządzanie rozwojem pracowników w firmie. Rezultaty przede wszystkim
(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)11.90 zł
39.00 zł(-69%) -
Niezależnie od tego, czy jesteś osobą kierującą dużym zespołem, początkującym menedżerem, czy inżynierem czuwającym nad pracą stażysty, znajdziesz w tej książce sporo praktycznych rad, które pomogą Ci w przezwyciężeniu problemów typowych dla zespołów inżynierskich. Znalazły się tu informacje doty...
Od inżyniera do menedżera. Tajniki lidera zespołów technicznych Od inżyniera do menedżera. Tajniki lidera zespołów technicznych
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)41.40 zł
69.00 zł(-40%)
Ebooka "Postępowanie z uciążliwymi pracownikami. 151 błyskotliwych rozwiązań" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Postępowanie z uciążliwymi pracownikami. 151 błyskotliwych rozwiązań" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Postępowanie z uciążliwymi pracownikami. 151 błyskotliwych rozwiązań" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Postępowanie z uciążliwymi pracownikami. 151 błyskotliwych rozwiązań (1) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: karierapodkontrola.pl Beata Rzepka, 2013-09-13Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Wiesz co zrobić, gdy ktoś w firmie przygotuje ci przyjęcie – niespodziankę? Powiedz „Dzisiaj kończę więcej lat niż wynosi IQ osoby, która przygotowała to przyjęcie”. Tak, dobrze widzisz. Masz dopieprzyć temu, co chciał, żeby ci było miło.
Tego typu porady znajdziemy w książce „Postępowanie z uciążliwymi pracownikami”. Tak naprawdę w przytoczonym przeze mnie przykładzie chodzi o sytuację, w której ktoś kończy np. 50 lat i ma ogromny z tym problem. Wtedy przyjęcie może być dla niego niekomfortowe. Ale tak, czy inaczej, ośmieszanie kogoś, kto chciał zrobić niespodziankę jubilatowi jest potwornie nieeleganckie i nie wiem co trzeba mieć w głowie, żeby coś takiego zaproponować czytelnikowi.
Książka jest średnia. Niestety, przez dłuższy moment nie wiedziałam do końca do kogo jest skierowana. Czy do pracowników tzw. szeregowych, czy do menedżerów niższego szczebla, czy wyższego. Później się okazało, że raczej do menedżerów niższego szczebla. Autorka podaje 151 rozwiązań na problemy z pracownikami. Niestety, niektóre z tych rozwiązań są tak słabe, że ręce opadają. Np. co zrobić, gdy okaże się, że ktoś z pracowników skarży się na molestowanie seksualne ze strony innego pracownika? Odpowiedź – uświadom swoim pracownikom, że nie tolerujesz molestowania. Aha, bosko.
Niektóre z zaprezentowanych rozwiązań są na takim poziomie, że nie wiadomo czy się śmiać, czy płakać. Np. przytoczone przeze mnie zorganizowanie przyjęcia urodzinowego. Albo jeżeli pracownik śmierdzi lub też jest nadmiernie wyperfumowany – rozwiązaniem na to jest napisać i podrzucić mu anonimowy liścik, w którym będzie napisane, że ma tego zaniechać. Ewentualnie jak chcesz poruszyć tę kwestię w otwartej rozmowie, to lepiej nie mówić „Jestem alergikiem, chciałbym cię prosić, żebyś nie używał więcej tych perfum.” Nie, trzeba znowu zrobić z kogoś pośmiewisko i powiedzieć „Czy teraz sprzedaje się to na litry?” Serio, serio.
Jest kilka całkiem przydatnych rozwiązań, ale raczej dla początkujących menedżerów i niekoniecznie korporacyjnych. Zdarzają się sensowne uwagi i spostrzeżenia. Kilka z nich podsunęło mi tematy na blogowe wpisy, więc to akurat dobrze dla mnie :)
Nie jest to zła książka, ale też nie jest dobra. Jest dziwna, to na pewno ;)
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- 151 Quick Ideas to Deal With Difficult People
- Tłumaczenie:
- Magda Witkowska
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-1660-2, 9788324616602
- Data wydania książki drukowanej:
- 2008-10-21
- Format:
- A5
- Numer z katalogu:
- 4602
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Zasoby ludzkie (HR)
- Serie wydawnicze: 151 błyskotliwych rozwiązań
Spis treści książki
Jak korzystać z tej książki (9)
1. Nakreśl politykę zero tolerancji (11)
2. Nie pozwól, by trudni ludzie nadawali ton atmosferze panującej w biurze (12)
3. Naucz się radzić sobie z trudnymi pracownikami (14)
4. Nie czekaj, aż konflikt się zaogni (15)
5. Bądź dobrym słuchaczem (16)
6. Wspólnie szukaj rozwiązań (18)
7. Realizuj plany działania (19)
8. O jaką cechę osobowości chodzi? (20)
9. Upewnij się, że Twój pracownik rozumie (22)
10. Sięgnij po szczyptę humoru (23)
11. Wyraź przekonanie, że dana osoba może się zmienić (24)
12. Dziękuj za współpracę (25)
13. Ćwicz prowadzenie trudnych rozmów (27)
14. Szkol swoich menedżerów w prowadzeniu trudnych rozmów (28)
15. Nie promuj przeciętności (29)
16. Zasięgnij opinii innych właścicieli firm (30)
17. Zapanuj nad problematycznymi członkami rodziny (32)
18. Nie rzucaj słów na wiatr (33)
19. Jak sobie poradzić z niechęcią do nadgodzin (34)
20. Jak poradzić sobie z osobami, które nie dzielą się informacjami (36)
21. Kiedy należy skonsultować się z ekspertem (37)
22. Problemy dotyczące relacji z pracownikami zawsze zostawiaj w biurze (38)
23. Gdy pracownik grozi przemocą (39)
24. Agresywnym pracownikom przedstaw alternatywę, a nie tylko obiekcje (40)
25. Prowadź dokumentację niepożądanych zajść i zachowań (41)
26. Obserwuj przebieg rozmów telefonicznych trudnych pracowników (43)
27. Dostrzegaj pracowników, którzy potrafią rozwiązywać konflikty (44)
28. Biuro nie jest żłobkiem ani przedszkolem (45)
29. Irracjonalne prośby traktuj jak wstęp do rozmowy (47)
30. Zatrudniaj z głową (48)
31. Zwalniaj z głową (49)
32. Zachęcaj swoich podwładnych, by informowali Cię o problematycznych zachowaniach swoich kolegów (50)
33. Nie obawiaj się zwrócić uwagi problematycznemu menedżerowi (52)
34. Problematyczny pracownik na wypowiedzeniu (53)
35. Opracuj system składania skarg (54)
36. Bądź wzorem do naśladowania (55)
37. Zachęcaj menedżerów, by o problemach informowali swoich przełożonych (56)
38. Nie udzielaj reprymend skierowanych do ogółu (57)
39. Nie matkuj trudnym pracownikom (58)
40. Promuj pracę zespołową (60)
41. W razie potrzeby usuń członka zespołu (61)
42. Rozmawiaj z pracownikami odchodzącymi z pracy (62)
43. Gdy pracownicy opierają się zmianom (63)
44. Nieskuteczni menedżerowie plotkują o swoich podwładnych (65)
45. Ach, te nieobecności (66)
46. Czy praca jest sprawiedliwie dzielona między wszystkich pracowników? (67)
47. Nie podważaj autorytetu swoich menedżerów (68)
48. Pamiętaj o pozostałych pracownikach (69)
49. Pomocy! Jak mam znaleźć prawnika? (70)
50. Wykorzystaj Program Pomocy Pracownikom (72)
51. Zrób sobie przerwę (73)
52. Połóż kres złodziejstwu (74)
53. Stosuj różne podejścia (75)
54. Promuj pozytywne zachowania w pracy (76)
55. Nie ustawaj w szkoleniu swoich ludzi (77)
56. Żadnych odruchów (78)
57. Czy romans zaszkodzi firmie? (79)
58. Jak poradzić sobie ze skutkami nieprzyjemnego rozstania dwojga romansujących ze sobą podwładnych (80)
59. Gdy pracownik niestosownie się ubiera (81)
60. Potrząśnij spóźnialskimi (82)
61. Ocena pracownika może być planem rozwiązania jego problemów (83)
62. Rozliczaj pracowników z nieodpowiedniego posługiwania się komputerem i Internetem (84)
63. Zduś w zarodku skłonność do faworyzowania niektórych pracowników (85)
64. Pozbądź się problematycznych menedżerów (86)
65. Gdy pracownik chce pożyczyć pieniądze (87)
66. Dlaczego przeprosiny są tak ważne (88)
67. Przypominaj pracownikom o hierarchii zwierzchności (90)
68. Wymagaj od swoich ludzi wrażliwości (91)
69. Tak przy okazji: "Na tym polega twoja praca" (92)
70. Uważaj na wyróżniających się pracowników (93)
71. Kiedy należy ograniczać straty (95)
72. Zniechęcaj pracoholików (96)
73. Co będę z tego miał? (97)
74. Poproś problematycznych pracowników o przeprowadzenie samooceny (98)
75. Doceniaj przemiany pracowników (99)
76. Utrzymywanie dystansu wobec osób napastliwych (100)
77. Zniechęcaj ludzi do rasistowskich dowcipów (101)
78. Poproś współpracownika, aby posprzątał w swoim boksie (102)
79. Różnicy zdań nie traktuj jako ataku na swoją osobę (104)
80. Jak rozmawiać ze współpracownikiem na temat higieny osobistej (105)
81. Odgrywanie ról przed konfrontacją (106)
82. Skłoń kolegów, by szanowali Twój czas (107)
83. Nie dolewaj oliwy do ognia (109)
84. Nie daj się firmowym primadonnom (110)
85. Nie daj się osobom, które szukają dziury w całym (111)
86. Dowiedz się, jakie prawa przysługują Ci w pracy (112)
87. Agresywnych współpracowników podejmuj na własnych warunkach (113)
88. Wyznacz zasady omawiania spornych kwestii wewnątrz zespołu (114)
89. Jak radzić sobie z osobami, które oczerniają innych (115)
90. Gdy kolega nie chce współpracować (116)
91. Naucz się radzić sobie z ludźmi, którzy wiecznie narzekają (118)
92. Telefon komórkowy i związane z nim problemy (119)
93. Niektóre rozmowy telefoniczne powinny pozostać poufne (121)
94. Wyobraź sobie, jak odnosisz sukces (122)
95. Jak poradzić sobie z rocznicowym przyjęciem-niespodzianką (123)
96. Ach te lunche... (124)
97. Jak radzić sobie z ludźmi, którzy nieustannie Ci przeszkadzają (126)
98. Nie pozwól, by agresywny współpracownik przejął kontrolę nad spotkaniem (127)
99. Zwróć uwagę na różnice pokoleniowe (129)
100. Nie toleruj podsłuchiwania (130)
101. Podaj pomocną dłoń (131)
102. Pokonaj uczucie zazdrości (132)
103. Zadbaj o to, by szef usłyszał również Twoją wersję wydarzeń (133)
104. Jak podnieść się po upadku (134)
105. Daj sobie siłę (136)
106. Zapytaj kolegę o opinię (137)
107. Poproś o wsparcie (138)
108. Z krytyką walcz pochwałami (139)
109. Nie toleruj niestosownych e-maili (140)
110. Jeśli musisz, zmień miejsce pracy (141)
111. Biurowi samotnicy (142)
112. Nie wszystko na raz (143)
113. W podróży (144)
114. Kiedy iść do sądu (145)
115. Odzyskiwanie zaufania (146)
116. Wypracuj sobie przydatne nawyki (147)
117. Uważaj na to, komu się zwierzasz (148)
118. Zostań liderem lidera (149)
119. Domagaj się szacunku (150)
120. Zostań mediatorem w swoim otoczeniu (151)
121. Gdy kolega nie chce zwrócić pożyczonych pieniędzy (152)
122. Baw się i nie zważaj na malkontentów (153)
123. Uważaj na "proroków" (154)
124. Przygotuj się do spotkania z szefem (155)
125. Epidemia grypy (156)
126. Uważaj na manipulatorów (157)
127. Sztuka ripostowania (158)
128. Uwaga! Współpracownik umniejsza Twoje zasługi w oczach szefa (160)
129. W pułapce perfekcjonizmu (161)
130. Wykorzystuj dostępne atuty (162)
131. Ach, ten nadwrażliwy współpracownik! (164)
132. Gdy zostajesz poproszony o poprawienie raportu po współpracowniku (165)
133. Posłuchaj! (166)
134. Gdzie jest mój zszywacz? (167)
135. Przyznawaj się do błędów (168)
136. Nie jesteś sam (169)
137. Unikaj ludzi, którzy minimalizują (170)
138. Skup się na tym, co dobre (172)
139. Kiedy wróg prosi o przysługę (173)
140. Postępowanie wobec nietrzeźwego współpracownika (174)
141. Kiedy drugi menedżer nie okazuje Twoim podwładnym szacunku (175)
142. Znikający współpracownik (176)
143. Kiedy problematyczny pracownik zostaje Twoim szefem (178)
144. Żądaj wzajemności (179)
145. Zapachowa fala uderzeniowa (180)
146. Przeciwstawiaj się biurowym akwizytorom (181)
147. Teraz to Ty jesteś szefem (182)
148. Kiedy szef prosi Cię o dokonanie oceny współpracownika, bądź uczciwy (184)
149. W pewnych sytuacjach należy unikać drażliwych tematów (185)
150. Naucz się reagować w warunkach kryzysu emocjonalnego (186)
151. Kiedy najlepszym rozwiązaniem jest po prostu iść dalej do przodu (187)
Indeks (189)
O autorce (193)
Oceny i opinie klientów: Postępowanie z uciążliwymi pracownikami. 151 błyskotliwych rozwiązań Carrie Mason-Draffen (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.