Podejmowanie decyzji i delegowanie zadań. 151 błyskotliwych rozwiązań
- Autorzy:
- Robert E. Dittmer, Stephanie McFarland
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 176
- Druk:
- oprawa miękka
Opis książki: Podejmowanie decyzji i delegowanie zadań. 151 błyskotliwych rozwiązań
Twój osobisty regulamin pracy
- Przede wszystkim stosuj nowoczesne techniki
- Następnie zdobywaj klientów niewielkim kosztem
- I wreszcie, opracuj jasną wizję sukcesu
Reguły -- strona po stronie
Wygrana w wojnie decyzyjnej
Na Twoich barkach spoczywa codzienny ciężar podejmowania decyzji. Czasem musisz zrobić to samodzielnie, innym razem konieczna jest szersza konsultacja albo nawet podział odpowiedzialności. Od tego, jak się zachowasz, zależeć będzie Twoja reputacja, wypracowany autorytet, a nawet przyszła kariera. Jeśli masz wątpliwości lub nie wiesz, jakie narzędzia zastosować podczas określonego procesu decyzyjnego, sięgnij po niezawodny zestaw reguł, które doprowadzą Cię do dokonania trafnego wyboru.
Jakość Twojej pracy i działań Twojego zespołu określana jest również poprzez odpowiednie delegowanie kompetencji. To, ile zadań będziesz prowadzić osobiście, a ile razem z kredytem zaufania przekażesz swoim pracownikom, zależy od Twoich umiejętności. Musisz cenić swój czas, znać możliwości i kompetencje podwładnych oraz nauczyć się rozpoznawać obowiązki, które mogą zostać delegowane. Aby proces ten uczynić łatwiejszym, skorzystaj z praktycznych wskazówek stworzonych w oparciu o wieloletnie doświadczenia.
Metody działania w sytuacji, gdy:
- podejmujesz szybką decyzję lub opracowujesz stosowną strategię,
- potrzebna jest burza mózgów albo zdanie się na własny osąd,
- trzeba kogoś przekonać lub odwieść od jakiegoś wyboru,
- obawiasz się oddać część władzy albo boisz się konsekwencji,
- pragniesz większego zaangażowania zespołu albo zdobycia zaufania.
Wybrane bestsellery
-
Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego delegowania zadań, by były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym przez przełożonego poziomie. Dokładnie, z oczekiwanym wynikiem, ale także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak, że to, co menedżer spokojnie...
Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Jeśli chcesz coś zmienić, spowodować, by Twoje życie w jakimś obszarze stało się inne, to wkurzenie, złość czy irytacja SĄ NAJLEPSZYMI STARTERAMI. Taka właśnie EMOCJA — związana z tym, że czegoś nie potrafisz, z czymś nie dajesz sobie rady, że inni potrafią, a Ty nie — to świetny pocz...
Psychologia zmiany. Rzecz dla wściekniętych. Wydanie 3 rozszerzone Psychologia zmiany. Rzecz dla wściekniętych. Wydanie 3 rozszerzone
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Przewodnik, który trzymasz w ręku, powstał właśnie po to, by zasypać otchłań między działem HR i pozostałymi dywizjami organizacji w procesie transformacji. Kate ma nadzieję, że dzięki książce uda jej się pomóc zarówno osobom przeprowadzającym transformację, jak i działom HR firm i organizacji. W...
Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
By zrozumieć założenia Porozumienia bez Przemocy, trzeba po pierwsze wyjaśnić, na czym ono bazuje i jak rozumie dwa kluczowe dla siebie pojęcia. Są to empatia, definiowana jako pełna skupienia obecność, i konflikt, który jest tu po prostu spotkaniem odmiennych strategii radzenia sobie z życiem. P...
KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Współczesny biznes liczbami stoi. Wykresy, tabele, przetwarzanie danych, analizowanie wyników z przeszłości, prognozowanie sprzedaży, zakupów i produkcji… Większość działów w dużych przedsiębiorstwach wspiera się tym, co policzalne. Większość, ale raczej nie dział human resources. Dlaczego?...
Liczby w HR. Matematyczne ramy najbardziej ludzkiej części biznesu Liczby w HR. Matematyczne ramy najbardziej ludzkiej części biznesu
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Twórcą idei zwanej Porozumieniem bez Przemocy (Nonviolent Communication — NVC) jest amerykański psycholog Marshall B. Rosenberg. Zaproponował on sposób komunikacji, w którym odchodzi się od paradygmatu szukania winnego, ustalania za wszelką cenę, kto ma rację, na rzecz budowania relacji i w...
Dogadać się z innymi, czyli Porozumienie bez Przemocy nie tylko w życiu organizacji Dogadać się z innymi, czyli Porozumienie bez Przemocy nie tylko w życiu organizacji
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
Ta książka nie jest kolejnym poradnikiem o wyciskaniu z siebie resztek sił, aby osiągnąć mityczny sukces i bezustannie się rozwijać. To rzecz o tym, jak można prowadzić firmę i zarządzać zespołem, aby każdy wykonał dobrą robotę i miał dość czasu dla siebie. Przekonasz się, że spokojna praca, uważ...
Mam kocioł w pracy. Odrzuć chaos i niepokój - osiągnij sukces Mam kocioł w pracy. Odrzuć chaos i niepokój - osiągnij sukces
(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)11.90 zł
39.90 zł(-70%) -
Chaos, chaos, wszędzie chaos. Fabryka nie nadąża z produkcją, ponieważ zamówienia docierają do niej zbyt późno. Kontrahent otrzymuje nie ten towar, który kupił, albo owszem – ten, tyle że w zbyt małej/zbyt dużej ilości. Faktury kupujący nie dostaje wcale, gdyż zawalona papierami księgowość ...
Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking
(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)17.90 zł
59.00 zł(-70%) -
Zatrudnianie nowych pracowników to zaledwie czubek góry lodowej wyzwań, przed którymi staje dział HR. Jego najważniejszą rolą jest dbanie o to, by z grupy indywidualności, dla potrzeb zawodowych zgromadzonych w jednym biurze, stworzyć harmonijnie współpracujący ze sobą zespół, który w dodatku będ...
Efektywne zarządzanie rozwojem pracowników w firmie. Rezultaty przede wszystkim Efektywne zarządzanie rozwojem pracowników w firmie. Rezultaty przede wszystkim
(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)11.90 zł
39.00 zł(-69%)
Ebooka "Podejmowanie decyzji i delegowanie zadań. 151 błyskotliwych rozwiązań" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Podejmowanie decyzji i delegowanie zadań. 151 błyskotliwych rozwiązań" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Podejmowanie decyzji i delegowanie zadań. 151 błyskotliwych rozwiązań" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Podejmowanie decyzji i delegowanie zadań. 151 błyskotliwych rozwiązań (1) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: gazetamiasta.pl Anna Bzdek-Kołakowska, 2013-04-02Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Nie da się stworzyć bardziej praktycznej książki motywacyjnej. Dosłownie - spis 151 błyskotliwych rozwiązań. Oczywiście, nie musisz tej książki czytać, jeżeli wiesz jak delegować zadania i podejmować decyzje. Bardzo często robimy wszystko sami.
Albo poprawiamy wszystko po wszystkich. Albo robimy coś za innych, bo kto jak nie my zrobi to lepiej? Gorzej, zwlekamy z decyzja ponieważ boimy się porażki. Zwlekając i nie podejmując decyzji bardzo często nie dotrzymujemy terminów i tracimy w oczach innych. Boimy się, odkładamy wszystko na jutro. A nic się samo nie zrobi. Problemy się nawarstwiają i tracimy grunt pod nogami. Wtedy już nie wiemy co mamy robić. Żeby zapobiec takim sytuacjom warto sięgnąć po tą pozycję. Bez zbędnych tekstów wprowadzających i obietnic o cudownym uleczeniu. Po prostu – zasada- zadanie do wykonania i krótki epilog.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- 151 Quick Ideas for Delegating and Decision Making
- Tłumaczenie:
- Marta Czub
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-1659-6, 9788324616596
- Data wydania książki drukowanej:
- 2008-10-21
- Format:
- A5
- Numer z katalogu:
- 4603
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Zasoby ludzkie (HR)
- Serie wydawnicze: 151 błyskotliwych rozwiązań
Spis treści książki
Jak korzystać z tej książki (9)
Wstęp (11)
1. Co to jest decyzja? (13)
2. Decyzje jako środek zaradczy (14)
3. Decyzje jako możliwości rozwoju (15)
4. Czy podjęcie decyzji należy do Ciebie? (16)
5. Zasadnicze pytanie: dlaczego podejmujesz tę decyzję? (17)
6. Decyzje ratujące reputację (18)
7. Decyzje w celu zapewnienia sobie prestiżu (19)
8. Decyzje służące adaptacji w grupie (19)
9. Decyzje jako dążenie do awansu (20)
10. Czy decyzja należy wyłącznie do Ciebie? (21)
11. Czy musisz podejmować decyzję wspólnie z innymi? (22)
12. Konsultacja z kluczowymi graczami (23)
13. Czy potrzebujesz konsensusu? (24)
14. Czy proces decyzyjny na zasadzie konsensusu ma zastosowanie w Twoim przypadku? (25)
15. Kiedy konsensus to właściwe rozwiązanie... (26)
16. ...a kiedy nie (27)
17. Poznaj swój styl decyzyjny (28)
18. Proste decyzje (29)
19. W czym problem? (30)
20. Covey dobrze to ujął: zacznij od końca (31)
21. Zacznij przygotowania od uszu (32)
22. Jak dobrze słuchać (33)
23. Techniki zadawania pytań (35)
24. Myśl - nie reaguj (36)
25. Przemyśl opcje! (37)
26. Priorytety - kiedy podjąć jaką decyzję (38)
27. Proś o informacje - nawet jeśli decyzja leży wyłącznie w Twojej gestii (39)
28. Decyzje służące ocaleniu reputacji (40)
29. Konsultuj się z mentorami, weteranami w danej dziedzinie, specjalistami i kolegami (41)
30. Doceń wkład innych (42)
31. Burza mózgów (43)
32. Rozważanie zalet i wad (44)
33. Nie ma błędów, są tylko nauczki (44)
34. Ryzyko jest dobre - podejmij je! (45)
35. Uwzględnij ryzyko wliczone w rezultaty (46)
36. Unikaj decyzji podejmowanych z pobudek własnego ego (47)
37. Unikaj podejmowania politycznych decyzji (48)
38. Nie reaguj pod wpływem emocji (49)
39. Strzeż się syndromu grupowego myślenia (50)
40. Syndrom grupowego myślenia to manipulacja, nie konsensus (51)
41. Pamiętaj o "warstwach" w organizacji (52)
42. Prr! Chcesz naruszyć status quo? (53)
43. Gdy na przeszkodzie staje kultura organizacji (54)
44. Niejednoznaczność - zastosowanie zasady jednakowej orientacji w temacie (56)
45. Staraj się o efekty korzystne dla wszystkich (57)
46. Decyzje, które wymagają strategii (58)
47. Prawo malejących przychodów krańcowych (59)
48. Rezygnacja z wszelkich: "A co, jeśli..." (60)
49. Myśl w sposób otwarty (61)
50. Pozbądź się założeń (62)
51. Pozbądź się strachu (63)
52. Dostrzeż możliwości (64)
53. Nie bój się konfliktu (64)
54. Zmiana to naturalny katalizator konfliktu (65)
55. Zmiana napędza rozwój (66)
56. Nie bierz tego do siebie (67)
57. Nie nadawaj sprawie wymiaru osobistego (68)
58. Radzenie sobie z oponentami (69)
59. Opieraj swoją decyzję na zaletach propozycji rozwiązania (70)
60. Powstrzymaj chęć, by chwycić się pierwszej zaprezentowanej opcji (70)
61. Powstrzymaj chęć ograniczenia się do niewielkiej liczby informacji (71)
62. Powstrzymaj chęć, by odsuwać problemy, które wymagają dynamicznych decyzji (72)
63. Zrób, co należy! (73)
64. Uczciwość (74)
65. Brak decyzji to decyzja (74)
66. Nie zachowuj się jak osioł Buridana (75)
67. Wycofaj się, żeby dokonać weryfikacji (76)
68. Czasem musisz nacisnąć na hamulec (77)
69. Porównanie wyników z celami i założeniami (78)
70. Pokonywanie blokad mentalnych w procesie decyzyjnym (79)
71. Idź się zabawić! (80)
72. Wypoć się! (81)
73. Pozwól sobie na myślenie automatyczne! (82)
74. Daj temu spokój! (83)
75. A może trochę teorii (84)
76. Kto odpowiada za doping? (85)
77. I Ty możesz dopingować (85)
78. Wspieranie innych decydentów (86)
79. Korzystaj z doświadczenia innych (87)
80. Szanuj różnice poglądów (88)
81. Kontakty z innymi decydentami (89)
82. Kontakty z osobami uzależnionymi od Twojej decyzji (90)
83. Kontakty z własnymi pracownikami (91)
84. Asertywne prośby a asertywne polecenia (92)
85. Pokaż, zamiast mówić (93)
86. Gdy ostateczna decyzja nie należy do Ciebie (93)
87. Władza a wpływy (95)
88. Podejmowanie lepszych decyzji dzięki argumentacji, a nie pozycji (96)
89. Siła przekonywania zasady "każdy wygrywa" (97)
90. Ocena decyzji (98)
91. Ocena to również ustosunkowanie się do ludzi (99)
92. Dobra decyzja dziś to murowany sukces jutro (100)
93. Ruszaj dalej - po sukcesie i porażce (101)
94. Definicja delegowania obowiązków (102)
95. Delegowanie a podejmowanie decyzji (103)
96. Czym nie jest delegowanie (104)
97. Kultura organizacji - czy jesteś gotów na sukces? (105)
98. Bliższe spojrzenie na delegowanie (106)
99. Delegowanie poziome i pionowe (107)
100. Po co stosować delegowanie? (108)
101. Ale będę musiał poświęcić moją władzę! (109)
102. Żeby więcej zrobić, trzeba więcej czasu (110)
103. Podejmuj szybkie, dobre decyzje (111)
104. Pracownicy, łączcie się! (113)
105. Zachęć pracowników do zaangażowania (114)
106. Daj ludziom wędkę, a nie rybę (115)
107. Poznaj swój styl zarządzania (116)
108. Rozwiń swoje umiejętności trenerskie (117)
109. Lubią mnie! Naprawdę mnie lubią! (118)
110. Popularność to zaleta (119)
111. Delegowanie jako sposób na poprawę relacji (120)
112. Uprawnienia a obowiązki (121)
113. Przedstaw wizję i nagrody (122)
114. Opracuj strategię działania (123)
115. Przedmiot i podmiot delegowania (125)
116. Ocena zespołu (126)
117. Przekazywanie pracy (127)
118. Pokaż optymistyczne nastawienie (128)
119. Określ swoje oczekiwania (129)
120. Wyznacz terminy (130)
121. Kontrola (131)
122. Wiara w kompetencje (132)
123. Zwalcz brak zaufania (133)
124. Poważna decyzja (134)
125. Pokonaj strach przed delegowaniem poważnych decyzji (135)
126. Określ konkretnie, co należy zrobić (136)
127. Roześlij wici (137)
128. Nie zrywaj się przy pierwszej oznace kłopotów (139)
129. Działaj, nawet gdy pojawią się problemy (140)
130. Pomóż pracownikom rozwiązać problem (141)
131. Perfekcjonizm jest zbędny (142)
132. Delegowanie a korzyści dla organizacji (143)
133. Delegowanie a korzyści dla Ciebie (144)
134. Odciążenie z nadmiaru pracy (145)
135. Większe zaangażowanie zespołu (146)
136. Lepsze rezultaty (147)
137. Wzrost lojalności zespołu (148)
138. Lepiej rozwinięte umiejętności (149)
139. Większe poczucie własnej wartości (150)
140. Poczucie spełnienia (151)
141. Znaczenie zaufania (152)
142. Zadbaj o szkolenie (153)
143. Szkolenie w przypadku problemów (154)
144. Świętowanie sukcesu (155)
145. Nagradzaj sukces (156)
146. Zachęcaj (157)
147. Nie wystarczy być dobrym słuchaczem (158)
148. Zostań mentorem (159)
149. Stań się źródłem wiedzy (160)
150. Nie deleguj obowiązków tylko po to, by o nich zapomnieć! (161)
151. Uczyń z delegowania standardową procedurę (162)
Skorowidz (165)
O autorach (169)
Oceny i opinie klientów: Podejmowanie decyzji i delegowanie zadań. 151 błyskotliwych rozwiązań Robert E. Dittmer, Stephanie McFarland (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.