Znakomita organizacja czasu. 151 błyskotliwych rozwiązań
- Autor:
- Robert E. Dittmer
- Ocena:
- 5.0/6 Opinie: 1
- Stron:
- 192
- Druk:
- oprawa miękka
Opis książki: Znakomita organizacja czasu. 151 błyskotliwych rozwiązań
- Przede wszystkim jasno określ swoje cele i zadania
- Następnie wyeliminuj problemy i przeszkody
- I wreszcie odzyskaj swój cenny czas
Reguły - strona po stronie
Czas jest jak pieniądz -- naucz się go oszczędzać
Czas stał się dziś jedną z największych wartości. Każdego dnia starasz się upchnąć w dwudziestu czterech godzinach tak wiele czynności, ile tylko się da, a mimo to zawsze coś zostaje przełożone na następny dzień. Efektywna organizacja dnia to klucz do Twojego sukcesu, a co za tym idzie, także do wydajniejszej pracy, zmniejszenia stresu i większej satysfakcji zarówno w życiu zawodowym, jak i osobistym.
Koniec z marnowaniem Twoich cennych minut! Nikt nie będzie szanował Twojego czasu, jeśli Ty nie zaczniesz go szanować. Rozmowy telefoniczne, wiadomości w skrzynce poczty elektronicznej, spotkania, zebrania, nawet Twoje biurko... wszystkie te elementy da się uporządkować w taki sposób, by nie pożerały Twojego czasu, ale stały się sprzymierzeńcem w codziennej walce, jaką toczysz w biurze i domu.
Metody działania w sytuacji, gdy:- musisz znaleźć czas na sytuacje nieprzewidziane i niezaplanowane;
- Twoi współpracownicy rozpraszają Cię i przeszkadzają w pracy;
- technologia zaczyna Ci utrudniać pracę, zamiast ją upraszczać;
- zebrania, w których bierzesz udział, są zbyt czasochłonne;
- konieczna jest decyzja dotycząca delegowania zadań.
Wybrane bestsellery
-
Retoryka to sztuka budowania artystycznej, perswazyjnej wypowiedzi, a także wiedza o właściwej komunikacji między autorem treści i jej odbiorcami. W starożytności uważana była za jeden z filarów kultury. W średniowieczu nauczano jej w szkołach. Aż do XIX wieku uważano za niezbędny element wykszta...
Szkoła retoryki. Jak przekonująco przemawiać, dyskutować i pisać Szkoła retoryki. Jak przekonująco przemawiać, dyskutować i pisać
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)31.44 zł
49.90 zł(-37%) -
Żyjemy w świecie, w którym realne kompetencje, czyli posiadane przez nas wiedza, doświadczenie i umiejętności, są zaledwie wstępem, podglebiem sukcesu. Jeśli zostaną dostrzeżone i nagrodzone bez dodatkowego zaangażowania z naszej strony, to super. Niestety, to się nieczęsto zdarza. Dużo częstsza ...
Dlaczego Twój sąsiad zarabia więcej od Ciebie i jak temu zaradzić. Czyli o sztuce autoprezentacji Dlaczego Twój sąsiad zarabia więcej od Ciebie i jak temu zaradzić. Czyli o sztuce autoprezentacji
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Zanim powiesz „przecież ja nie umiem rysować”, przeczytaj słowa Dana Roama, od wielu lat z powodzeniem posługującego się techniką sketchnotingu w obszarach biznesowych: W praktyce okazuje się, że to właśnie osoby rozpoczynające przygodę z koncepcją myślenia wizualnego, zaczynające od...
Sketchnoting. Jak prezentować swoje myśli za pomocą prostych rysunków i grafik Sketchnoting. Jak prezentować swoje myśli za pomocą prostych rysunków i grafik
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Dzięki tej książce przekonasz się, że nic, co dotyczy zarabiania, inwestowania i rozsądnego wydawania pieniędzy, już od dawna nie jest tajemnicą. Dowiesz się, jakie mity o pieniądzach wciąż funkcjonują w społeczeństwie, i zajmiesz się prawami dotyczącymi finansów. Pozwoli Ci to na zakończenie w o...
Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Pomoże Ci w tym ta niewielka książeczka - jej lektura sprawi, że nawet jeśli brak Ci motywacji albo nie lubisz jakiegoś zagadnienia, przyswoisz je szybko i skutecznie! Zorientujesz się, jaki sposób uczenia się jest dla Ciebie najwłaściwszy i jak ćwiczyć, aby osiągnąć mistrzostwo w wybranej dziedz...
Ucz się jak Einstein. Jak zapamiętywać więcej, czytać szybciej i z łatwością zdobywać nowe umiejętności Ucz się jak Einstein. Jak zapamiętywać więcej, czytać szybciej i z łatwością zdobywać nowe umiejętności
(22.20 zł najniższa cena z 30 dni)24.05 zł
37.00 zł(-35%) -
Masz czasem tak, że po prostu nie dajesz rady? Czujesz, że nie spełniasz oczekiwań - współpracowników, szefów, podwładnych, przełożonych, rodziny, znajomych, swoich własnych? Świata? Że jeszcze chwila i oszalejesz albo schowasz się w mysiej dziurze i już nigdy z niej nie wyjdziesz?
Miej wyje**ne, będzie Ci dane. 102 praktyczne zadania z odpuszczania Miej wyje**ne, będzie Ci dane. 102 praktyczne zadania z odpuszczania
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Wystarczy przerzucić kilka telewizyjnych kanałów, by trafić na narcyza wśród polityków czy celebrytów, albo posurfować po internecie, by natknąć się na influencerów, których narcyzm stał się skutecznym narzędziem budowania własnej marki. Na szczęście telewizor można wyłączyć, a przeglądanie medió...
Narcyz. Jak nie dać się skrzywdzić i jak nie krzywdzić innych Narcyz. Jak nie dać się skrzywdzić i jak nie krzywdzić innych
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Odpowiedzi na to pytanie udzielił Dale Carnegie dziesiątki lat temu. W tej książce, pełnej praktycznych rad i przykładów zaczerpniętych z życia najznakomitszych liderów, znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz, aby stać się efektywnym, inspirującym liderem. Nauczysz się posługiwać narzędziami i t...
Sztuka przywództwa. Jak być liderem i budować wyjątkowo skuteczne zespoły Sztuka przywództwa. Jak być liderem i budować wyjątkowo skuteczne zespoły
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Wewnętrzny brak odwagi jest problemem ponadczasowym. I ponadczasową prawdą jest, że odwaga to warunek rozwoju, postępu i… szczęścia. W tej książce znajdziesz inspirujący przegląd myśli filozofów, przywódców i wizjonerów, a także wiele prawdziwych historii ludzi, którzy pokazali, jak pokonać...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł(-35%)
Ebooka "Znakomita organizacja czasu. 151 błyskotliwych rozwiązań" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Znakomita organizacja czasu. 151 błyskotliwych rozwiązań" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Znakomita organizacja czasu. 151 błyskotliwych rozwiązań" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Znakomita organizacja czasu. 151 błyskotliwych rozwiązań (2) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: youthcoders.net Kamila Czarnowska, 2011-10-13Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Robert E. Dittmer jest autorem książki „Znakomita organizacja czasu. 151 błyskotliwych rozwiązań”. W przejrzysty sposób prezentuje swoje pomysły, które pomogą być nam lepiej zorganizowanymi i wydajniejszymi pracownikami. Dzięki jego radom możemy zaoszczędzić trochę czasu oraz nerwów związanych z przekroczeniem deadline’ów. Jednak nie samą pracą żyje człowiek. Autor kładzie duży nacisk na życie prywatne oraz rozwój i dążenie do samorealizacji. Ze swoich czytelników nie ma zamiaru zrobić pracoholików, a jedynie pomóc im zredukować stres i niepewność w życiu. Pomoże to nam zwiększyć poziom satysfakcji z wykonywanych zadań. To, co najbardziej rzuciło mi się w oczy, to fakt, że książka jest zredagowana w sposób czytelny i przejrzysty. Łatwo odnaleźć wskazówki dotyczące wybranych przez nas obszarów, a przy każdym pomyśle mamy krótkie podsumowanie oraz zadanie do wykonania, które pozwoli wcielić w życie wskazówki autora. Dittmer wspomina o nadawaniu priorytetów zadaniom metodą ABC, gdzie A - to czynności ważne, do niezwłocznego wykonania, B - istotne, ale mogą być wykonane np. nazajutrz, C - o niskim znaczeniu, do zrealizowania w wolnej chwili. Mowa jest też m.in. o regule Pareto: za 80% wszystkich rezultatów odpowiada jedynie 20% nakładów. A skoro to wiemy, warto się skupić głównie na tych czynnościach, które generują większość osiąganych wyników. To tyle, jeśli chodzi o zalety. Wydaje się jednak, że wad jest nieco więcej. Zacznijmy od tytułu: „151 błyskotliwych rozwiązań” sugeruje, że będą one... błyskotliwe, czyż nie? Tymczasem czytamy „Używaj polecenia Kopiuj i Wklej” – to ktoś tego nie robi?! Dalej: „Ucz się w podróży”, „Czytaj w podróży” – odkrywcze, prawda? Albo „Ogranicz oglądanie telewizji”. Co jak co, ale po osobie, która napisała poradnik dotyczący maksymalizacji efektów pracy, należałoby się spodziewać, iż będzie szanować czas czytelnika… Zdarza się, iż kilkukrotnie wspominane są te same rozwiązania. Trudno oprzeć się wrażeniu, że liczba pomysłów jest sztucznie zawyżana. „Błyskotliwe” rozwiązanie nr 19 mówi „Sporządź listę zadań do wykonania”, ale po co w takim razie 20-ta rada „Korzystaj ze swojej listy zadań do wykonania”, 21 „Udostępnij ją innym” i 22 „Uaktualniaj ją”? Może się czepiam, ale po co dzielić włos na czworo? Nie lepiej ująć to w jednym punkcie? Czasem miałam wrażenie, że jedna zasada przeczy drugiej, bo raz mamy nie odkładać niczego na później, a za chwilę czekać aż uzbiera się pewna liczba podobnych zadań, by zająć się nimi wszystkimi razem. To samo z odwiecznym problemem – powiedzieć czy napisać? Dittmer obstaje przy tym, że „mówi się szybciej, niż pisze”, więc lepiej przejść się do kolegi, który ma biuro obok, by porozmawiać. W innym miejscu sugeruje, żeby nie marnować czasu na rozmowy, tylko pisać maile. Podsumowując, książka napisana w sposób przejrzysty, czyta się ją szybko i przyjemnie. Nawet jeśli treści nie są zbytnio „błyskotliwe”, to pozwalają zastanowić się nad własnymi nawykami pracy. Myślę, że w książce znajdziemy kilka wskazówek, które nas zaskoczą czy zainteresują. Na pewno zyskamy wdrażając je w życie, o ile do tej pory tego nie robiliśmy. Mimo wszystko nie sądzę, żeby ta książka wywróciła czyjeś życie do góry nogami. Wydaje mi się, że adresowana jest bardziej do pracowników biurowych oraz tzw. „budżetówki”. Mam nadzieję, że nie urażę nikogo tym stwierdzeniem, ale kto choć raz załatwiał jakąś sprawę w urzędzie, wie o czym mówię...
-
Recenzja: POLSKA - DZIENNIK ŁÓDZKI N, 20/04/2009Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Z barwnej serii Wydawnictwa Onepress 151 błyskotliwych rozwiązań" otrzymujemy nadtytułową liczbę porad, które umożliwią nam tytułową Znakomitą organizację czasu".
Robert E. Dittmer opracował bardzo precyzyjny regulamin właściwego korzystania z dnia i nocy. Znajdujemy w nim powszechne zalecenia: wyznaczanie jasnych celów, konieczność zaczynania dnia już poprzedniego wieczora czy nieodkła-dania niczego na później - jak i związane z korzystaniem z najnowszych technologii (elektronicznego kalendarza, e-maili, poczty głosowej, palmtopa itp.). Sporo tu również dobrych rad, dotyczących: wykorzystania czasu podróży, umiejętności odmawiania czy pokonywania strachu przed nieznanym. Powinniśmy też nauczyć się organizowania sobie...urlopu lub nawet tych nielicznych chwil codziennego czy weekendowego relaksu. Zacznijmy od dziś, bo - szkoda czasu na tracenie czasu...
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- 151 Quick Ideas to Manage Your Time
- Tłumaczenie:
- Bartosz Sałbut
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-1697-8, 9788324616978
- Data wydania książki drukowanej:
- 2008-10-21
- Format:
- A5
- Numer z katalogu:
- 4625
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Kompetencje osobiste
- Serie wydawnicze: 151 błyskotliwych rozwiązań
Spis treści książki
Jak korzystać z tej książki (11)
1. Najtrudniej jest zacząć (13)
2. Dokonaj analizy sposobu organizacji czasu (14)
3. Zidentyfikuj problematyczne obszary (15)
4. Wyznacz sobie jasne cele (16)
5. Zapisz sobie swoje cele (18)
6. Wyznacz sobie jasne cele w kwestii organizacji czasu (19)
7. Wyznacz sobie cele dzienne i tygodniowe (20)
8. Zacznij swój dzień już poprzedniego wieczora (21)
9. Niczego nie odkładaj na później (22)
10. Reguła Pareto (23)
11. ABC nadawania priorytetów (24)
12. ABC zaczyna się od A (25)
13. Drugą literą jest B (26)
14. Na zakończenie: C (28)
15. Zapisuj otrzymywane zadania (29)
16. Dla każdego zadania wyznacz termin realizacji (30)
17. Obiecuj ostrożnie, działaj z rozmachem (31)
18. Pilnuj wyniku (32)
19. Sporządź listę zadań do wykonania (33)
20. Korzystaj ze swojej listy zadań do wykonania (35)
21. Udostępniaj swoją listę zadań do wykonania innym (36)
22. Uaktualniaj swoją listę zadań do wykonania (37)
23. Organizacja miejsca pracy - uwagi ogólne (38)
24. Organizacja miejsca pracy - biurko (39)
25. Organizacja miejsca pracy - dokumenty na papierze (41)
26. Organizacja miejsca pracy - teczki (42)
27. Organizacja miejsca pracy - pliki elektroniczne (43)
28. Organizacja miejsca pracy - kontakty (44)
29. Organizacja miejsca pracy - redukuj ilość dokumentów (45)
30. Do poczty podchodź z głową (46)
31. Prowadź dokumentację przejściową (48)
32. Korzystaj z tylko jednego organizera (49)
33. Co zachować, a czego nie (50)
34. Co robić z projektami dokumentów (51)
35. Jak postępować z wizytówkami (52)
36. Powinieneś wiedzieć, kiedy najlepiej Ci się pracuje (54)
37. Najważniejsze spotkania umawiaj w najlepszych dla siebie porach dnia (55)
38. Grupuj podobne zadania (56)
39. Ogrodź się (57)
40. Każdego dnia zostaw sobie czas na nieprzewidziane sytuacje (58)
41. Planowanie, czyli pięć kolejnych kroków (59)
42. Planowanie, krok 1. (60)
43. Planowanie, krok 2. (61)
44. Planowanie, krok 3. (62)
45. Planowanie, krok 4. (62)
46. Planowanie, krok 5. (63)
47. Korzystaj z elektronicznego kalendarza (64)
48. Naucz się prawidłowo korzystać z kalendarza elektronicznego (65)
49. Spotkania poza firmą (67)
50. Staraj się nie rozpraszać - wyznacz godziny przyjęć (68)
51. Drugi najważniejszy czynnik decydujący o marnowaniu czasu (69)
52. Posługiwanie się pocztą głosową (70)
53. Jaką wiadomość powitalną nagrać? (72)
54. Korzystaj z poczty głosowej jako filtra rozmów przychodzących (73)
55. Korzystaj z identyfikacji numerów (74)
56. Zarządzanie połączeniami przychodzącymi (76)
57. Zarządzanie połączeniami wychodzącymi (77)
58. Sporządzaj notatki z przeprowadzonych rozmów telefonicznych (78)
59. Mówi się szybciej niż pisze wiadomości (80)
60. Jak radzić sobie z tradycyjną pocztą? (81)
61. Praca z pocztą elektroniczną - kiedy? (82)
62. Praca z pocztą elektroniczną - zwięzłość (83)
63. Praca z pocztą elektroniczną - katalogowanie wiadomości (84)
64. Praca z pocztą elektroniczną - spam (85)
65. Praca z pocztą elektroniczną - zniechęcaj żartownisiów (87)
66. Praca z pocztą elektroniczną - porządkowanie folderów (88)
67. Praca z pocztą elektroniczną - jasne i przejrzyste tytuły wiadomości (89)
68. Kopiuj i Wklej to Twoi najlepsi przyjaciele (90)
69. Gdy ktoś przychodzi do Twojego biura (91)
70. Dokumenty na papierze (92)
71. Czasopisma - ogranicz swoją lekturę (94)
72. Korzystaj z "poczekalni" (95)
73. Sporządź listę kontaktów (96)
74. Korzystaj z palmtopa (97)
75. Technologia ma Ci pomóc oszczędzać czas, a nie Ci go zabierać (98)
76. Uaktualniaj oprogramowanie (99)
77. Utrzymuj porządek na pulpicie swojego komputera (101)
78. Opracuj jasny system przechowywania plików (102)
79. Zadbaj o to, by Twój komputer był szybki (103)
80. Zadbaj o szybkie łącze internetowe (104)
81. Ochrona antywirusowa to konieczność (105)
82. Palmtopy - ciąg dalszy (106)
83. Ach, ten telefon komórkowy (107)
84. Kto ma Twój numer telefonu komórkowego? (108)
85. Wyłącz dźwięk w swoim telefonie (109)
86. Jak korzystać z Bluetootha? (111)
87. Czy można efektywnie korzystać z komunikatorów internetowych? (112)
88. Zdobądź własną drukarkę! (113)
89. Zapisz się na szkolenie w zakresie korzystania z komputera (114)
90. Trzeci najważniejszy czynnik prowadzący do marnotrawstwa czasu (115)
91. Nie da się ich uniknąć, ale można pracować nad ich wydajnością (116)
92. Najlepsza pora na zebrania (117)
93. Wyznacz godzinę zakończenia zebrania (118)
94. Zebranie powinno mieć porządek obrad (119)
95. Korzystaj z porządku obrad - każdy punkt powinien mieć swoje ramy czasowe (121)
96. Roześlij porządek obrad z wyprzedzeniem (122)
97. Doskonalenie umiejętności z zakresu prowadzenia zebrań (123)
98. Szkol swoich podwładnych w zakresie zwiększania efektywności zebrań (124)
99. Uczęszczaj tylko na te spotkania, na których musisz być (125)
100. Najważniejszy czynnik decydujący o marnotrawstwie czasu (126)
101. Poinformuj wszystkich o swoim stylu pracy (127)
102. Dostosuj się do swojego szefa (128)
103. Znajdź sobie mentora lub trenera (129)
104. Kontroluj swoje interakcje z ludźmi (130)
105. Rozkład biura (132)
106. Gdzie postawić biurko? (133)
107. Gdzie ustawić fotel? (134)
108. Okno na świat (135)
109. Zniechęcaj ludzi do wspominania dawnych czasów (136)
110. Wstań i czekaj (137)
111. Naucz się odmawiać (138)
112. Naucz się delegować - Twoi podwładni
naprawdę wiele potrafią (139)
113. Naucz się delegować - wskaż zadania,
które Twoi podwładni wykonają lepiej (140)
114. Naucz się delegować
- rozwijaj swoich podwładnych (141)
115. Odkładanie spraw na później to zły nawyk
- pozbądź się go (142)
116. Nie odkładaj tego na później! (144)
117. Jeśli dane zadanie znajduje się na liście zadań
do wykonania, zajmij się nim bezzwłocznie (145)
118. Angażuj się w zadania albo zlecaj je
do wykonania komuś innemu (146)
119. "Człowieku, to nie moja działka" (147)
120. Pokonaj strach przed nieznanym (148)
121. Pokonaj strach wywołany brakiem wiedzy (149)
122. Zainteresuj się tym, co Cię nie interesuje (150)
123. Nie podoba Ci się to zadanie?
Wykonaj je, i zapomnij o nim (152)
124. Przemieszczaj się "hurtem" (153)
125. Ucz się w podróży (154)
126. Wykorzystuj podróż na komunikowanie się
z innymi (155)
127. Odpoczywaj w podróży (156)
128. Przygotowuj się w podróży (157)
129. Siedzisz w samolocie? Nadrabiaj zaległości (158)
130. Czytaj w podróży (159)
131. Wyznaczaj cele osobiste
i związane z życiem rodzinnym (160)
132. Zadbaj o czas na realizację tych celów (161)
133. Zaplanuj sobie chwilę odpoczynku (162)
134. Rób sobie krótkie przerwy (163)
135. Nie przepracowuj się (164)
136. Wizyty u lekarza bądź dentysty planuj
z dużym wyprzedzeniem (165)
137. Wizyty u lekarza bądź dentysty
umawiaj na wczesny poranek (166)
138. Zakupy spożywcze rób hurtowo (167)
139. Uporządkuj swoją szafę (168)
140. Nie udawaj się w jedno miejsce - łącz swoje wyjścia (169)
141. Uporządkuj i usystematyzuj swoje poranne zwyczaje (170)
142. Ucz członków swojej rodziny (171)
143. Podaruj sobie odrobinę luksusu (172)
144. Nie bądź perfekcjonistą (173)
145. Komunikacja w domu - za dużo możliwości? (174)
146. Telewizja zabiera Ci czas na kontakty z ludźmi (175)
147. Kontroluj dostęp swoich dzieci do telewizji (176)
148. Kontroluj dostęp swoich dzieci do internetu (177)
149. Nie sprawdzaj każdego dnia wartości portfela (178)
150. Zaplanuj sobie wakacje i jedź na nie! (179)
151. Postaraj się mieszkać niedaleko od miejsca pracy (180)
Skorowidz (181)
O autorze (185)
Oceny i opinie klientów: Znakomita organizacja czasu. 151 błyskotliwych rozwiązań Robert E. Dittmer (1) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(0)
(1)
(0)
(0)
(0)
(0)