ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »
« < 1 2 3 4 ... 1836 > »

Porywający mówca. Jak brzmieć pewnie i przekonująco

Recenzja tytułu "Porywający mówca. Jak brzmieć pewnie i przekonująco". Bardzo podoba mi się wydanie książki, jeżeli chodzi o estetykę. Treść poradnika, jest równie interesująca oraz bardzo przydatna, dzięki poradom w niej zamieszonych faktycznie inaczej i lepiej się wypowiadam. Chcesz mówić tak by cię słuchano i by słuchacze byli zainteresowani twoim występem? Dzięki tej książce to staje się o wiele łatwiejsze. Poprawa dykcji i wzmocnienie głosu to również efekty, których możesz spodziewać się po przeczytaniu tego poradnika. Mi osobiście najbardziej podobały się ćwiczenia, ubawiłam się wraz z moimi przyjaciółkami próbując je wykonać. Polecam serdecznie Ocena: 8/10 

naxybooks Jaworowska Natalia

Familoki. Śląskie mikrokosmosy. Opowieści o mieszkańcach ceglanych domów

To chwile pogodomy o Śląsku. „Familoki. Śląskie mikrokosmosy. Opowieści o mieszkańcach ceglanych domów” to reportaż Kamila Iwanieckiego, o robotniczych osiedlach na Górnym Śląsku. Autor w bardzo ciekawy sposób ukazuje cząstkę historii Górnego Śląska (doprawdy! nie mogłam się oderwać od książki!). Znajdziecie w tym reportażu informacje zarówno o tradycjach budowania familoków (domów pracowniczych znajdujących się w zasięgu kopalni) oraz codzienności małego społeczeństwa m.in. z Zabrza, Katowic, Czeladzi, Bytomia, Gliwic, Rudy Śląskiej. Zdecydowanie wielkim plusem reportażu jest wielotematyczność. Oprócz informacji o rozwoju przemysłu na Śląsku, funkcjonowaniu kopalń, Autor skupił się przede wszystkim na historiach ludzi, żyjących w czasach rozwoju przemysłu, a później w czasie jego restrukturyzacji. Przedstawia nam ich codzienne obowiązki, tryb pracy, nauki, zabawy podwórkowe, oczekiwania na święta. Zainteresuje Was z pewnością również wiele ciekawostek dotyczących panujących legend oraz zabobonów. Myślę że niejednokrotnie zaintrygują Was te opowieści - tak bardzo odległe od współczesnych czasów. Ponadto znajdziecie w tym reportażu mnóstwo historycznych zdjęć, przedstawiających architekturę, a także samych mieszkańców. Zamieszczone zostały historie obywateli napisane…gwarą śląską🤗Jest to bardzo dobra łamigłówka, by zrozumieć wszystko! Niewątpliwie Autor ukazał Górny Śląsk niesamowicie klimatycznym miejscem…aż chce się tam pojechać i pochodzić po Nikiszowcu ☺

Lubietoczytamto Peredzyńska Katarzyna

Szkoła retoryki. Jak przekonująco przemawiać, dyskutować i pisać

Retoryka jest sztuką pięknego mówienia. Kojarzy mi się głównie z umiejętnością przemawiania, jednak można ją traktować dużo szerzej. Właśnie takie podejście zaprezentował Przemysław Kutnyj w książce „Szkoła retoryki. Jak przekonująco przemawiać, dyskutować i pisać”. Jego poradnik podpowiada, na co zwrócić uwagę, by być dobrym, przekonującym mówcą i rozmówcą, ale nie tylko. O mówieniu, rozmawianiu i pisaniu Szkoła retoryki Przemysława Kutnyja jest przebogatym poradnikiem. Książka została podzielona na trzy części, które dotyczą wystąpień publicznych, umiejętności rozmawiania oraz pisania. Autor poświęcił najwięcej miejsca kompetencjom związanym z przemawianiem. Jego porady nie sprowadzają się jedynie do poprawności językowej czy stosowania odpowiednich figur retorycznych, by przyciągnąć uwagę słuchaczy. Opowiada również o sposobach radzenia sobie ze stresem, ćwiczeniach fizycznych, które warto wykonać przed wystąpieniem, czy też mowie ciała. Cała ta wiedza ma służyć osobom, które nie czują się pewnie, kiedy mają stanąć przed audytorium, by zaprezentować jakieś informacje lub przekonać słuchaczy do swoich poglądów. W drugiej części książki autor przedstawia porady dotyczące umiejętności rozmawiania. Tym razem również nie ogranicza się do teorii związanej z poprawnością językową. Przede wszystkim zachęca do uważnego słuchania. Wskazuje, jakie błędy często popełniają rozmówcy. Przykłada dużą wagę do ogłady i kultury wypowiedzi. W ostatniej części Kutnyj skupia się na słowie pisanym. Ten rozdział zawiera mnóstwo ćwiczeń, dzięki którym czytelnik może sprawdzić na przykład swój poziom znajomości gramatyki, czy też poprawność odmiany niektórych problematycznych rzeczowników. Autor przedstawił tu wiele przykładów nieprawidłowo zredagowanych tekstów użytkowych, np. maili. To pozwala czytelnikowi zmierzyć się z zadaniem poprawienia takich wypowiedzi, a zaraz potem sprawdzenia, czy udało się wychwycić wszystkie błędy. Szkoła retoryki bez fałszu Szkoła retoryki jest bardzo dobrym poradnikiem. Widać, że Przemysław Kutnyj potrafi stosować w praktyce zalecenia, o których pisze, bo jego tekst jest łatwy, czytelny i zrozumiały. Podczas lektury byłam zaskoczona złożonością tematu. Kiedy myślę o retoryce, przychodzą mi do głowy skojarzenia związane wyłącznie z przemawianiem. Tymczasem autor rozszerzył to zagadnienie o kwestie dotyczące nawiązywania kontaktów i pisania. Książka będzie dobrym wyborem dla osób, które zaczynają swoją przygodę z wystąpieniami publicznymi, a także dla tych, którzy chcą nauczyć się, jak nawiązywać niezobowiązujące rozmowy. Przyda się również tym, którzy chcieliby poznać zasady przystępnego języka pisanego. Warto jednak zaznaczyć, że żaden poradnik nie będzie skuteczny, jeśli nie zastosujemy jego treści w praktyce. Pozostaje więc podjąć wyzwanie i stanąć przed widownią lub drugim człowiekiem, by nawiązać kontakt. Informacje przedstawione w poradniku z pewnością to ułatwią.

writerat Kazior Anna

Radość z niedoskonałości. 18 prostych kroków do pokonania perfekcjonizmu

Właśnie skończyłam czytać "Radość z niedoskonałości" i teraz mogę śmiało powiedzieć z całą pewnością, że jestem perfekcjonistką. W okresie nastoletnim nacisk na perfekcjonizm był ogromny, a kazda porażka byla powodem do krytyki zamiast wsparcia 😢. Niestety i w moim przypadku spowodował on wiele nieprzyjemnych zgrzytów i spięć na każdej płaszczyźnie życia, także ta pozycja to obowiązkowy pierwszy krok do pracy nad najzwyklejszym w życiu wyluzowaniem, które sprawi, że poczuję się lepiej, a życie stanie się łatwiejsze ❤️. Lubię mieć wszystko pod kontrolą i pod tzw linijkę ... jak coś układam, czy składam musi być równo, jak planuje na budowie wszystko musi do siebie pasować...jak koloruje z Antosiem to co do milimetra, tak samo wycinanie itp prace plastyczne. Jeśli gotuje to też pod przepis i co do grama, bo nie umiem na oko 🙈. Całe te ciśnienie w kierunku całkowitej perfekcji sprawia, że czasem mam dość - czuję się zmęczona, sfrustrowana i wypalona. Dla niektórych z Was może to brzmieć śmiesznie...dla mnie chwilami to prawdziwy dramat. Zawsze czułam się niewystarczająco dobra...stawiałam sobie wysoko poprzeczkę, a wszelkie porażki brałam mocno do serducha...nie jest łatwo żyć w taki sposób na dłuższą metę 🙈. Tak więc znalazłam w tej książce wiele o sobie samej...parę razy byłam naprawdę zaskoczona do czego może prowadzić taki autoreżim, ale postanowiłam nad tym popracować. Czas na wyraźne zmiany, a w efekcie poczucie szczęścia i większego szacunku do samej siebie. Czemu? Bo jestem wystarczająca taka jaka jestem ❤️.

karolina.hajdysz85 Hajdysz Karolina

Biblia webwritingu. Jak pisać teksty w czasach, gdy sztuczna inteligencja robi to szybciej i nikt ich nie czyta, bo wszyscy wolą wideo

„Biblia webwritingu...” nie jest kolejną książką o sztucznej inteligencji, a autor nie pieje peanów na jej część. Jest to poradnik, z którego dowiecie się, jak pisać skuteczne teksty do Internetu. Czyli jakie te teksty mają być? Powinny one wyróżniać się spośród innych i zachęcać do przeczytania ich, a co najważniejsze do podjęcia działania, które ma cel sprzedażowy. Jak to zrobić w czasach, kiedy mamy natłok informacji i ciężko jest przyciągnąć uwagę odbiorcy? Są na to sprawdzone sposoby i właśnie takie podaje nam Pan Dariusz w swojej książce. Gdy pojawił się ChatGPT, wielu ludzi zaczęło się bać, że zabierze im on pracę. Sztuczna inteligencja jest w stanie stworzyć tekst niejednokrotnie dosyć dobry, ale to czynnik ludzki wygrywa w starciu o przyciągnięcie uwagi. Dzisiejsza sprzedaż internetowa wygląda zupełnie inaczej niż kiedyś, teraz nie wystarczy zachwalać swojego produktu, jaki to on nie jest cudowny. To nic nie da, klient chce dowiedzieć się jakie korzyści płyną z zakupu danego produktu. Istotne jest, jak dana rzecz zmieni jego życie, lub jakich problemów pomoże się pozbyć. Teraz trzeba sięgnąć głębiej do ukrytych potrzeb człowieka i uderzyć w jego emocjonalną stronę. Jak wiadomo, emocje odgrywają ważną rolę w życiu, jak się okazuje w sprzedaży również. Osoba, czytając dany tekst, musi poczuć, że ten produkt jest wart wydania jej pieniędzy, a ona w zamian otrzyma coś satysfakcjonującego. Autor również zwraca uwagę na clickbaity i podaje kilka przykładów takich nagłówków. Pan Dariusz pokazuje, że nawet ze zwykłych clickbaitów można zrobić dobry użytek i przedstawia, jak stworzyć wartościowy nagłówek, który przyciągnie uwagę odbiorcy, a jednocześnie treść artykułu go nie rozczaruje. Książka ta jest dobrą lekturą dla copywriterów, marketów oraz właścicieli sklepów internetowych. Dla osób próbujących wejść do świata copywritingu lub marketingu również okaże się wartościowa. W książce przeczytacie o Steve Jobsie i jego sposobie na wypromowanie pierwszego iPhone, a także o Henrym Fordzie czy Franku Farrelly. „Owszem, działamy pod wpływem emocji, ale nie jest to motywacja. Emocje popychają nas do działania i temu nie da się zaprzeczyć. Ta siła jest jednak ślepa. Gdy mówimy o działaniu, mamy na myśli realizację pewnego celu w wyniku serii konkretnych aktywności”. Autor pisze w lekki i zrozumiały sposób, z dozą humoru, więc przyjemnie się czyta tę książkę. Dodatkowo mamy tutaj kilka cytatów z różnych części filmów z serii „Matrix” oraz wspomnienie innych filmów. Dla mnie ta książka była ciekawa i warta uwagi. Dzięki niej zrozumiałam, jak autorzy tekstów reklamowych wpływają na nas i nasze wybory zakupowe oraz jak wygląda od kuchni tworzenie takich ofert. Autor jest copywriterem z wieloletnim doświadczeniem, więc poradnik, który stworzył, zawiera same konkrety i sprawdzone rozwiązania. Polecam Wam zapoznać się z tą cieniutką książką, bo może właśnie dzięki wiedzy wyniesionej z niej uda Wam się zdobyć nowych klientów w Waszym sklepie lub biznesie usługowym.

Instagram Frelas Sylwia
« < 1 2 3 4 ... 1836 > »