Zwariowane pomysły, które się sp...

Zwariowane pomysły, które się sprawdzają. Jak zbudować kreatywną firmę

Autor: Robert I. Sutton

Ocena:
   4.0/6  Opinie  (1)
Stron: 280
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka)
Wydawca: Onepress

Reguły są przereklamowane!

  • Nie bój się absurdalnych pomysłów
  • Wprowadź w życie odrobinę szaleństwa
  • Bądź zawsze krok przed innymi

Świat opiera się na regułach, a postęp na ich łamaniu. Stare i sprawdzone praktyki zarządzania i kierowania ludźmi są... przede wszystkim stare. Nigdzie Cię nie doprowadzą, co najwyżej z powrotem dojdziesz do punktu wyjścia. Jeśli jesteś menedżerem, który nie boi się podejmowania dziwacznych decyzji i może zgodzić się na ryzyko śmieszności, przed Tobą świetlana przyszłość. Nie mówimy tu o dokonywaniu niepopularnych i kontrowersyjnych wyborów. Mowa o wprowadzaniu w życie pomysłów, których inni nawet nie traktują poważnie. Czas na wielki przełom w życiu Twojej firmy.

Innowacyjność -- to wytrych otwierający potężne drzwi do Twojego sukcesu. Wiesz, że nie będzie łatwo. Musisz nauczyć się patrzeć na wszystko z zupełnie nowej perspektywy. Musisz zacząć rozważać decyzje sprzeczne ze zdrowym rozsądkiem, a na dodatek zdać sobie sprawę, że rezultaty nie będą widoczne od zaraz. Jednak właśnie dlatego ludzie nazywają to "wyzwaniem". I dlatego mogą temu sprostać tylko osoby o silnej osobowości, przebojowe, twórcze i błyskotliwe. Decyzja należy do Ciebie. Chcesz zostać przodownikiem świata biznesu czy dalej gonić w piętkę?

Wypróbuj takie dziwaczne pomysły, jak:

  • zachęcanie ludzi do ignorowania współpracowników i sprzeciwiania się przełożonym,
  • zatrudnianie ludzi, których nie lubisz i w których towarzystwie źle się czujesz,
  • planowanie realizacji przedsięwzięć absurdalnych i niepraktycznych,
  • uczenie się wyłącznie na własnych błędach i ignorowanie dobrych rad,
  • nagradzanie sukcesów oraz porażek i karanie braku działania.

Sprawdź, jakie WYMIERNE korzyści przyniosą one Twojej firmie.


"Każda nowa idea na początku wygląda na niedorzeczną."
Alfred North Whitehead

"Profesor Uniwersytetu Stanford, Robert Sutton, unikalnym głosem przekazuje ważne przesłanie na temat sposobów tworzenia nowych pomysłów oraz czerpania z nich zysków."
Fast Company

"Jedna z najlepszych książek biznesowych roku."
Harvard Business Review

Część I Dlaczego zwariowane pomysły się sprawdzają? (7)

1. Dlaczego te pomysły się sprawdzają, choć wydają się zwariowane (9)

2. Czym tak w ogóle jest wyobraźnia? (33)

Część II Zwariowane pomysły (45)

3. Zatrudniajmy ludzi, którzy będą wolno się uczyć (kodeksu korporacyjnego), czyli zwariowany pomysł numer 1 (47)

4. Zatrudniajmy ludzi, z którymi nie czujemy się dobrze i których nie lubimy, czyli zwariowany pomysł numer 11/2 (59)

5. Zatrudniajmy ludzi, którzy (prawdopodobnie) nie będą nam potrzebni, czyli zwariowany pomysł numer 2 (67)

6. Wykorzystujmy rozmowy o pracę do zdobywania nowych pomysłów, a nie do sprawdzania nowych kandydatów, czyli zwariowany pomysł numer 3 (75)

7. Zachęcajmy ludzi do ignorowania przełożonych i współpracowników oraz do sprzeciwiania się im, czyli zwariowany pomysł numer 4 (83)

8. Znajdźmy kilku szczęśliwych ludzi i sprawmy, żeby ze sobą walczyli, czyli zwariowany pomysł numer 5 (105)

9. Nagradzajmy za sukcesy i porażki, wymierzajmy kary za brak działania, czyli zwariowany pomysł numer 6 (115)

10. Zdecydujmy się na zrobienie czegoś, co prawdopodobnie skończy się porażką, a następnie przekonajmy siebie i innych, że sukces jest pewny, czyli zwariowany pomysł numer 7 (127)

11. Pomyślmy o kilku absurdalnych i niepraktycznych rzeczach do zrobienia, a następnie zaplanujmy, jak je wykonać, czyli zwariowany pomysł numer 8 (139)

12. Unikaj, odwracaj uwagę i zanudzaj klientów, krytyków i wszystkich innych, którzy chcą mówić tylko o pieniądzach, czyli zwariowany pomysł numer 9 (155)

13. Nawet nie próbujmy uczyć się czegokolwiek od ludzi, którzy mówią, że się już uporali z problemami, jakie aktualnie nas dotykają, czyli zwariowany pomysł numer 10 (177)

14. Zapomnijmy o przeszłości, a szczególnie o sukcesach naszej firmy, czyli zwariowany pomysł numer 11 (185)

Część III Wprowadzanie zwariowanych pomysłów w życie (211)

15. Budowanie firm, w których innowacja jest stylem życia (213)

Podziękowania (241)

Przypisy (247)

Skorowidz (273)

6
(0)
5
(0)
4
(1)
3
(0)
2
(0)
1
(0)

Liczba ocen: 1

Średnia ocena
czytelników

  


    okladka
      Ocena : 4 

    W 2002 roku przypadkowo ODNOTOWAŁEM, że Jeffrey Pfeffer ma PRZYJACIELA Roberta I. Suttona. Koledzy razem napisali "The Konwing-Doing Gap" (tytuł polski: "Wiedza a działanie. Przeszkody w wykorzystaniu zasobów wiedzy w organizacji" - Andrzej Budzyk). Książka, którą mam przed sobą powstała w oryginale dwa lata po wspólnej publikacji. Czytam ją z siedmioletnim "poślizgiem" (wydanie oryginalne 2002.). Sutton komplementuje swoje miejsce pracy: "[..] zatrudniony NA ETACIE profesor zamożnego uniwersytetu takiego jak Stanford może się czuć w pracy bezpieczniej niż jakikolwiek inny pracownik na świecie. Ten pogląd był dla mnie wskazówką, że może warto "wczytać się" w jego książkę w czasach gdy nadchodzi KRYZYS (?). Dobrze pamiętam, że w czasach minionych polskich trudności obśmiewaliśmy je "wołając": "[...] KRYZYS - brat RAMZESA!". Autor napisał biznesowy bestseller więc wypada wyjaśnić dlaczego oceniam GO na 4. Przydatne i łatwe w czytaniu poradniki nie mieszczą się (u mnie - A.B.) w "napuszonych kategoriach akdemickich": BARDZO DOBRA i WYBITNA. Cenię niezbyt długie książki "z jajem" dla "zmęczonych biznesmenów" i innych zaciekawionych LUDZI. Jak publikacja lub praca Robbinsa "Truth About Managing People... And Nothing but the Truth" ("Prawdy o kierowaniu ludźmi ... i tylko prawdy") czy "stare" dziełko (1986.) Ackoffa "Management in Small Doses" ("Zarządzanie w małych dawkach"). Uważam, że w ŻYCIU, a w szczególności w biznesie - STRACH JEST NAJGORSZYM DORADCĄ. "Szkoda", że Sutton nie proponuje DEKALOGU. Rad ma o jedną więcej bo 11. Mój ZWARIOWANY POMYSŁ dla autora to KREATYWNY klasyczny DEKALOG lub TUZIN JAJ. W kolejnym wydaniu można COŚ kreatywnie "ująć" lub "dodać"! W znanej bajce dziecko mówi, że: "[...] król jest nagi.". Robert I. Sutton przypomina: "[...] Typowy scenariusz to młoda firma generująca świetne pomysły. Kiedy minie pasmo sukcesów, firma dochodzi do takiego punktu, w którym potrzebna jest jej DYSCYPLINA, lub jak mawiają niektórzy inwestorzy wysokiego ryzyka, NADCHODZI CZAS NA NADZÓR DOROSŁYCH.". Zgadzam się z autorem, że: "[...] kłopoty zaczynają się w momencie, kiedy do pracy innowacyjnej zaczynają się wkradać praktyki DOROSŁE. Dobrze, że "Zwariowane pomysły" ukazały się po polsku. Szkoda, że nie wcześniej. Proponuję czytać OD ZARAZ bo książka naprawdę uodparnia na stress - strach - KRYZYS.
    płatności onepress.pl