Webwriting. Profesjonalne tworze...

Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu. Wydanie II zaktualizowane i poszerzone

Autor: Joanna Wrycza-Bekier

Ocena:
   4.4/6  Opinie  (25)
Stron: 200
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Wydawca: Onepress
Wydawca: Onepress
Cena:
39,90 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 7,98 zł
31,92 zł 39,90 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
39,90 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
31,92 zł
39,90 zł

Zwięźle. Rzeczowo. Konkretnie.

Książka i blog. Szpalta gazety i strona WWW. Notka prasowa i tweet. Tu słowa i tu słowa. Tu tekst i tu tekst. Jednak tekst internetowy czyta się inaczej niż drukowany. Internauta ledwie skanuje go wzrokiem, podświadomie szuka miejsc przyciągających wzrok, czasami ogranicza się jedynie do pierwszego akapitu, a nawet samego tytułu! Jeśli zatem chcesz, by Twój przekaz dotarł do internauty, musisz nauczyć się pisać tak, by go zadowolić. Nadszedł czas, by stać się webwriterem.

Zacznij od poznania zasad funkcjonalności stron internetowych. Dzięki temu łatwiej Ci będzie zrozumieć, jak tworzyć funkcjonalne teksty. Następnie zapoznaj się z najważniejszymi zasadami rządzącymi webwritingiem. Później przejdź do szczegółów: opanuj zasady pisania internetowych tekstów dziennikarskich i perswazyjnych e-maili. Dowiedz się, jak sprawić, by Google pokochało Twoje teksty, i jak tworzyć perfekcyjne tweety. Wszak tweet to jedynie 140 znaków - sama esencja, istota treści tworzonych dla internetu. Spróbuj przekazać to, co chcesz powiedzieć, w 140 znakach…

Dodatkowo autorka przygotowała dla Ciebie prawie 30 praktycznych ćwiczeń, w których wykorzystała autentyczne teksty, zaczerpnięte ze stron internetowych.



Joanna Wrycza-Bekier - doktor nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, absolwentka filologii polskiej i filologii germańskiej Uniwersytetu Gdańskiego, autorka książek: Kreatywna praca dyplomowa (Septem, 2011), Szkoła twórczego pisania (Editio, 2011), Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu (Onepress, 2010) i Galaktyka języka Internetu (Novae res, 2008), a także licznych artykułów naukowych poświęconych zagadnieniom internetowego słowa pisanego. Prowadzi dwa blogi: Poradnik pisania (http://poradnikpisania.pl) oraz Niemiecki w pracy (http://niemieckiwpracy.eu/blog).

Wstęp (5)

Funkcjonalność stron internetowych (7)

  • Badania eyetracking (9)
  • Funkcjonalna strona główna (12)

Wprowadzenie do webwritingu (27)

  • Czytelnik, czytelnik! (29)
  • Tworzenie persony (31)
  • Jak czytają internauci? (34)
  • Co to jest tekst funkcjonalny? (39)

Dziennikarstwo internetowe (95)

  • Tytuł (101)
  • Lead (105)
  • Tekst główny (112)

Tekst reklamowy w Internecie (119)

  • Perswazyjne słowa (121)
  • Perswazyjne zdania (126)
  • Perswazyjny tekst (134)

Pisanie SEO (137)

Perswazyjne e-maile (155)

  • Pole "od" (156)
  • Temat wiadomości (158)
  • Powitanie (163)
  • Pierwszy akapit (166)
  • Tekst główny (168)
  • Podpis (169)
  • PS (170)
  • Stopka e-maila (173)

Komunikat prasowy w Internecie, czyli e-PR (175)

  • Tytuł (178)
  • Lead (178)
  • Zakończenie komunikatu (179)

Perfekcyjne tweety (183)

  • 1. Pisz tak krótko, jak to możliwe (186)
  • 2. To, co ważniejsze, na początku tweetu (187)
  • 3. Myśl o czytelniku (189)
  • Skuteczne nagłówki tweetów (190)

Zakończenie (195)

Kup ebooki w zestawie:

Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu. Wydanie II zaktualizowane i poszerzone plus Fast text. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę plus Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy
Cena zestawu: 70,41 zł 116.80 zł
Oszczędzasz: 46.39 zł
Do koszyka

Najczęściej kupowane razem ebooki:

Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu. Wydanie II zaktualizowane i poszerzone plus Fast text. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę plus Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy
Cena zestawu: 99,27 zł 116,80 zł
Oszczędzasz: 17,53 zł(15%)
Do koszyka
zestaw0 Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu. Wydanie II zaktualizowane i poszerzone
6
(2)
5
(11)
4
(8)
3
(2)
2
(2)
1
(0)

Liczba ocen: 25

Średnia ocena
czytelników

  


    okladka
      Ocena : 6 

    Szybko, zwięźle i na temat.
      Ocena : 6 

    Świetna książka. Obowiązkowa dla wszystkich którzy piszą w internecie.
      Ocena : 5 

    Bardzo przydatna, dużo praktycznych porad. Polecam
      Ocena : 5 

    Bardzo droga, ale też zwięzła i bardzo zwięzła książka na temat pisania tekstów na strony internetowe.
      Ocena : 5 

    Naprawdę dobry i użyteczny poradnik. Może być przydatny pracownikom dydaktycznym i studentom studiów medioznawczych ale nie tylko. Każda osoba zainteresowana profesjonalnym tekstem internetowym może tu znaleźć inspirację i pożyteczne porady. Książka w zwięzły, przejrzysty i konkretny sposób podaje zasady webwritingu, nie tylko w odniesieniu do tworzenia tekstów internetowych ale i e-maili perswazyjnych, tekstów dziennikarskich, reklamowych czy blogów. Dobrze, że autorka nie próbowała tworzyć własnej „teorii” webwritingu a skoncentrowała się na uporządkowaniu i usystematyzowaniu w sposób przemyślany pożytecznych, praktycznych wzorców zbadanych w literaturze światowej i zweryfikowanych praktycznie. Zestaw trzydziestu ćwiczeń powinien pozwolić każdemu na opanowanie praktycznych umiejętności webwritingu. Gdyby jeszcze autorka umieściła własne wyjaśniające przykłady poprzedzające każde ćwiczenie a wydawnictwo postarało się o bardziej wyrazistą stronę graficzną i… niższą cenę, poradnik byłby SUPER.
      Ocena : 5 

    Bardzo dobra pozycja do doskonalenia swojego warsztatu - z ćwiczeniami i rzeczowymi uwagami. W edycji elektronicznej pełny tekst jest na pewno w formacie PDF. W formacie MOBI (odczyt na Kindle) brak większości treści w dziale "Implikacje".
      Ocena : 5 

    Książkę łatwo się czyta. Przeczytałem ją w trakcie jazdy pociągiem z Bydgoszczy do Warszawy - co ciekawe pamiętam większość wskazówek. Mam blog turystyczny (TuTurysta) i teraz poprawiam wszystkie teksty na nim - po poprawieniu kilku na moim forum zwiększyłem czas przebywania na stronie i zmniejszyłem wskaźnik odrzuceń - Ogromna różnica... 23% - Polecam tę książkę każdemu
      Ocena : 5 

    Po przeczytaniu tej książki nauczyłem się tworzyć profesjonalne teksty dla czytelników internetowych - czyli na co zwracać uwagę, czego się wystrzegać, w jakich rejonach i kiedy stosować najważniejsze informacje. Według mojej oceny pozycja godna polecenia dla osób, którzy prowadzą sprzedaż internetową, własną stronę internetową czy firmowego bloga. Dzięki zawartym wytycznym w tej książce można stworzyć test, który z pewnością nie zostanie pominięty i zwiększy się prawdopodobieństwo np. zakupu w sklepie internetowym. W książce przedstawiono ciekawe badanie tzw. Eye tracking. Czyli, które rejony strony WWW są odruchowo rejestrowane przez oczy internauty oraz opisano dlaczego należy je bezwzględnie wykorzystać tworząc teksty na stronę WWW. Przeczytanie tej książki sprawi, że zwiększysz atrakcyjność swoich tekstów na WWW. Jak podają badania każdy internauta w ciągu 10 sekund ocenia daną stronę WWW, a to oznacza, że zostanie podjęta decyzja czy będzie nadal ją czytał bo informacje są ciekawie zredagowane czy szybko opuści daną stronę.
      Ocena : 5 

    Polecam!
      Ocena : 5 

    Jak najbardziej na +
      Ocena : 5 

    Internet wykorzystuje siłę słowa. Podobnie jak prasa czy książki. Myli się jednak ten, kto myśli że internauta czyta tak samo jak czytelnik gazet, magazynów lub książek. Internauta to raczej niecierpliwy przeglądacz, a nie czytelnik. Użytkownik sieci nie czyta, a raczej skanuje wzrokiem, dlatego tekst w internecie musi być napisany inaczej niż w każdym innym medium. Jak? Webwriting czyli co...Czytaj więcej na marketingksiazki.blogspot.com
      Ocena : 5 

    W książce znajduje się dużo cytatów i ćwiczeń, jednak uważam ją za bardzo dobrą. Dużo mnie nauczyła w dziedzinie pisania newsów i tekstów marketingowych. Bardzo mi się podoba jej konkretność i zwięzłość.
      Ocena : 5 

    Mimo dobrej merytorycznej zawartości daję ocenę 2. 30% książki, która ma 150 stron to jakieś zapychacze, których mogło nie być. Dzięki temu książka zamiast zmieścić się w 100 stronach ma ich 150 i można sobie zażyczyć aż 37zł, co jest zbyt wysoką ceną za tą pozycję. Gdyby była 100 stron i kosztowała 24.90zł wtedy dałbym ocenę 5.
      Ocena : 4 

    Porusza, sporo kwestii dotyczących poprawności językowej i edytowania tekstu. Jeśli liczysz na garść uniwersalnych porad co i jak publikować, to możesz się zdziwić. Jeśli jednak nie masz wiedzy i szukasz podstaw to warto.
      Ocena : 4 

      Ocena : 4 

    Prosto i interesująco podane, dla mnie ok.
      Ocena : 4 

    Kilka przydatnych wskazówek, ale również dość sporo oczywistych informacji.
      Ocena : 4 

    Książka została napisana fajnym i przejrzystym językiem. Czyta się ją dość przyjemnie, a wiedza w niej zawarta jest podana w sposób przystępny. Nie jest to jednak poradnik, który sprawi, że po przeczytaniu zostaniemy mistrzami w webwritingu. O nie, trzeba dużo ćwiczyć, ale książka daje solidną wiedzą, jako podstawę. Brakuje mi w niej ściągawek i podsumowań na koniec rozdziału, ale w zamian zrobiłem sobie notatki samodzielnie.
      Ocena : 4 

    Książka generalnie ok, chociaż spodziewałem się czegoś więcej. Na minus na pewno zamieszczone ćwiczenia, nie widziałem sensu ich wykonywania, a zajmują spory procent książki.
      Ocena : 4 

    Obowiązkowa lektura dla tych, którzy piszą teksty na potrzeby Internetu. Wszystko jedno czy chodzi o bloga kulinarnego czy artykuły tematyczne. Autorka w prosty sposób tłumaczy podstawowe zasady "webwritingu", zasadę odwróconej piramidy oraz dzielenie na akapity. Jeśli powyższe pojęcia nie są ci obce, nie znajdziesz niczego nowego. W innym przypadku zdecydowanie polecam. Nie zapomnijcie ściągnąć tekstów zadań z sieci by je rzeczywiście wykonywać.
      Ocena : 4 

    Jedynie podstawowe informacje, ale na pewno warto przeczytać. POLECAM !
      Ocena : 3 

    Wszystko byłoby ok, gdyby nie to że ta książka to tak naprawdę jedna wielka kompilacja treści z innych książek i blogów, ćwiczenia (raczej tylko dla studentów) pełnią tu rolę wypełniacza. Warto kupić jeśli wcześniej nie czytało się innych książek na ten temat albo jeśli będzie jakaś szczególna przecena.
      Ocena : 3 

    dobra
      Ocena : 2 

    Co prawda dowidziałem się kilku nowych rzeczy o webwritingu jednak książkę oceniam jako mierną. Spowodowane jest to tym, że: - niestety autorka w większości ograniczyła się do cytowania innych publikacji i książek nie wnosząc prawie nic od siebie, a szkoda. - drugim powodem dość niskiej oceny jest to, że książka zawiera sporo "spulchniaczy treści" na oko ok. 20%. Autorka zamieszcza dość długie teksty zaczerpnięte z internetu a potem na podstawie dość krótkich uwag zleca nam ich przeredagowanie. Niestety sama nie wysila się by pokazać jak tekst powinien wyglądać, musimy sobie sami (jako czytelnicy) to zrobić. - ostatni mankament to cena za tak małą ilość merytorycznych informacji jest zbyt wygórowana. Tak naprawdę to tę książkę należy traktować jako katalog reklamowy publikacji zamieszczonych w bibliografii.
      Ocena : 2 

    Autorka ma mgliste pojęcie o tym co pisze. Widać też że jest pracownikiem akademickim więc jej przygotowanie praktyczne jest zerowe (nauka i praktyka to dwa światy, które rzadko kiedy schodzą się).
    płatności onepress.pl