Serwisy społecznościowe. Projektowanie
- Autor:
- Joshua Porter
- Ocena:
- 5.3/6 Opinie: 3
- Stron:
- 200
- Druk:
- oprawa miękka
Opis książki: Serwisy społecznościowe. Projektowanie
Poznaj siłę społeczności!
- Jak skonstruować przyjazny system rejestracji?
- Jak zwiększyć zaangażowanie użytkowników serwisu?
- Jak zachęcić ludzi do współpracy?
Jeszcze niedawno, aby stworzyć witrynę skupiającą jakąś społeczność, a do tego tętniącą życiem, wystarczyło założyć proste forum. Te czasy już się skończyły. W chwili obecnej projektanci prześcigają się w pomysłach mających jeden cel - zdobycie jak największej liczby użytkowników, aktywnie uczestniczących w życiu serwisu WWW. Co ciekawe, ciągle udaje im się zaskoczyć internautów nowymi rozwiązaniami. Może i Ty masz szansę zbudować stronę, która zdobędzie popularność i stanie się miejscem spotkań oraz dyskusji dla wielu osób?
Prawda, że to kuszące? Jednak najpierw musisz odpowiedzieć sobie na wiele pytań odnośnie funkcjonowania tego typu serwisów. W tej książce znajdziesz wszystkie niezbędne informacje na temat cyklu życia aplikacji oraz zasad projektowania serwisów społecznościowych. Nauczysz się także identyfikować obiekty społeczne. Ponadto dowiesz się, jak stworzyć przyjazny system rejestracji, który nie będzie odstraszał użytkowników, oraz odkryjesz narzędzia pozwalające na analizę statystyk Twojego serwisu. Ta książka udziela odpowiedzi na jedno z najistotniejszych pytań: "Jak utrzymać zadowolenie i zaangażowanie użytkowników przez dłuższy czas?". Ty także poznaj odpowiedź!
- Etapy cyklu życia aplikacji
- Cechy charakterystyczne sieci społecznej
- Rodzaje komunikacji
- Zasady projektowania serwisów społecznościowych
- Sposoby identyfikacji obiektów społecznych
- Istota komunikacji w serwisie WWW
- Zasady prowadzenia rejestracji użytkowników
- Utrzymywanie i zwiększanie zaangażowania internautów
- Zachęcanie ludzi do współpracy
- Systemy adaptacyjne
- Sposoby tworzenia opcji umożliwiających dzielenie się informacjami
- Analiza wykorzystania serwisu
Zbuduj prawdziwą społeczność dookoła swojej witryny!
Wybrane bestsellery
-
Pojęcie sztucznej inteligencji (SI, ang. AI) używane jest od lat pięćdziesiątych XX wieku. Jednak dopiero niedawno stało się gorącym, odmienianym przez wszystkie przypadki i możliwości terminem, który działa na wyobraźnię ludzi na całym świecie. Sprawcą zamieszania jest ChatGPT – chatbot op...
AI w biznesie. Jak zarabiać więcej dzięki sztucznej inteligencji AI w biznesie. Jak zarabiać więcej dzięki sztucznej inteligencji
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)40.20 zł
67.00 zł(-40%) -
Dzięki tej książce przekonasz się, że nic, co dotyczy zarabiania, inwestowania i rozsądnego wydawania pieniędzy, już od dawna nie jest tajemnicą. Dowiesz się, jakie mity o pieniądzach wciąż funkcjonują w społeczeństwie, i zajmiesz się prawami dotyczącymi finansów. Pozwoli Ci to na zakończenie w o...
Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funk...
Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)41.40 zł
69.00 zł(-40%) -
Możesz prowadzić najciekawszego bloga na świecie. Możesz umieszczać fascynujące treści w mediach społecznościowych. Twoja marka osobista może być odpowiedzią na pytania setek, tysięcy odbiorców. Pod warunkiem że będą mieli szansę się o Tobie dowiedzieć. Poznać Twojego bloga. Trafić na Twoje wpisy...(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł(-40%) -
Instagram. Medium społecznościowe, które jest z nami już od kilkunastu lat, właśnie przeżywa boom. W rytmie, w jakim zamiera Facebook, Instagram rośnie, docierając do coraz większej liczby osób. Prosty, fotograficzny lub filmowy przekaz okraszony kilkoma słowami komentarza, oczywiście hashtagami ...
Magia Instagrama. Jak zdobyć milionowe zasięgi w 90 dni Magia Instagrama. Jak zdobyć milionowe zasięgi w 90 dni
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)35.40 zł
59.00 zł(-40%) -
…jeśli naprawdę chcesz nakłonić je do pracy na Twoją rzecz! Social media okazały się być nową areną wymiany luźnych myśli, koncepcji ideologicznych i wiedzy z różnych, często całkiem praktycznych dziedzin życia. Dla firm stały się idealnym kanałem komunikacji z klientami. Wiele marek robi t...
Strategiczne podejście do działania w social mediach Strategiczne podejście do działania w social mediach
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
Dziesiątki tysięcy przedsiębiorców sprzedaje swoje produkty i usługi przez internet. Jednak tylko nieduży odsetek zdobywa w ten sposób wystarczająco licznych klientów, a naprawdę niewielu osiąga satysfakcjonujący poziom sprzedaży. Nawet próby podglądania najlepszych w tej dziedzinie i kopiowania ...
Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)47.40 zł
79.00 zł(-40%) -
Wiesz, czym jest TikTok? Jeśli nie, to szybko uruchom swój smartfon, ściągnij na niego tę aplikację i zacznij z niej korzystać, ponieważ - to pewne - Twoi klienci już tam są! Główną funkcjonalnością TikToka jest możliwość nagrywania i rozpowszechniania za jego pośrednictwem krótkich materiałów wi...
Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej) Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej)
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)35.40 zł
59.00 zł(-40%) -
Odkąd się pojawiły, media społecznościowe stanowią ważną część naszej codzienności. Żyjemy w nich, zdobywamy w nich informacje, dzielimy się informacjami o sobie i spotykamy się z innymi. Dla przedsiębiorstw poszukujących wiedzy o swoich klientach SM stanowią potężne źródło danych, które umiejętn...(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł(-40%) -
To opowieść o zemście, władzy, spisku i wielkich pieniądzach. Trzymająca w napięciu od pierwszej do ostatniej strony historia intrygi zorganizowanej przez miliardera, właściciela serwisu PayPal Petera Thiela — z udziałem najbardziej znanego na świecie zapaśnika Hulka Hogana — udowadni...
Anatomia intrygi. Opowieść o spisku wartym miliony dolarów Anatomia intrygi. Opowieść o spisku wartym miliony dolarów
(17.99 zł najniższa cena z 30 dni)17.99 zł
59.90 zł(-70%)
Ebooka "Serwisy społecznościowe. Projektowanie" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Serwisy społecznościowe. Projektowanie" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Serwisy społecznościowe. Projektowanie" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Serwisy społecznościowe. Projektowanie (2) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: ggierlik.wordpress.com Grzegorz GierlikRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Jestem po lekturze książki Serwisy społecznościowe. Projektowanie autorstwa Joshua Portera, autora blogu Bokardo, wydanej przez wydawnictwo Helion. W jednym zdaniu — książkę warto było przeczytać. Dlaczego? Na studiach miałem inne niż Marek Kasperski :) lektury, więc, choć większość zagadnień opisanych w książce była mi już znana z blogu Bokardo, to miło i ciekawie było przeczytać to raz jeszcze w formie książki. Książka składa się z dwóch części (nie znajdziecie ich w spisie treści). Wstępu na temat działania sieci społecznościowych (sposobów i celów powstawania sieci, ich budowy itd.,) i opisuje podstawowe zasady budowania aplikacji dla społeczności sieciowej — identyfikacji najważniejszej aktywności użytkowników, ról w których występują użytkownicy, obiektów na których działają oraz funkcji niezbędnych do komfortowego wykonania najważniejszej aktywności. Druga część książki jest bardziej ,,praktyczna” i składa się z rozdziałów poświęconych projektowaniu poszczególnych aktywności w aplikacji — między innymi rejestracji, ciągłemu korzystaniu i udostępnianiu/dzieleniu się zawartością. Parę wniosków (część z nich dobrze znana) płynących z lektury: * Niech twoja aplikacja będzie prosta w użyciu (skupia się na jednej, najważniejszej, aktywności).
* Zawsze tłumacz użytkownikowi co się teraz stanie i dlaczego potrzebujesz danych, o które prosisz.
* Rejestracja ma być prosta i wymagana dopiero gdy jest to niezbędne do dalszego korzystania z aplikacji.
* Użytkownik musi czuć się wyróżniony (np. poprzez samodzielnie budowany Profil skupiający się na informacjach tylko z dziedziny aplikacji) oraz mieć poczucie kontroli nad swoimi działaniami i danymi (prywatność).
* Opcja udostępniania treści powinna być łatwa do zauważenia, prosta do wykonania oraz czytelna i wzbudzająca zaufanie dla adresata. I zachęcać do udostępnia — Porter podaje nawet listę powodów (np. stawianie udostępniającego w dobrym świetle) dla których użytkownicy mogą chcieć się podzielić informacją.
Wszystko to jest ilustrowane przykładami aplikacji sieciowych (m.in. Amazon, TripIt, YouTube i Facebook). Ostatni rozdział jest poświęcony metodzie analizy lejka zmian — sposobowi mierzenia jakości poszczególnych opcji aplikacji (np. kroków rejestracji) lub aktywności użytkownika (np. od rejestracji do wykupienia abonamentu). Dzięki analizie lejka można sprawdzić, na której stronie/formularzu naszej aplikacji najwięcej użytkowników naszej aplikacji ,,odpada”, a następnie modyfikując podejrzany stronę/formularz, sprawdzić jak ta zmiana wpłynęła na sposób korzystania z aplikacji. Zachęcam do lektury — książkę się dobrze i szybko czyta, a kolor znakomicie wyróżnia najważniejsze porady i wnioski przedstawione w książce. -
Recenzja: elimuplRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Z pewnością należy zacząć od przedstawienia oryginalnego tytułu tej pozycji “Designing for the Social Web (Voices That Matter)” - mamy zatem do czynienia z tłumaczeniem książki z marca 2008, minął zatem ponad rok od momentu opublikowania pierwowzoru, oraz ok. 1,5 roku od jej faktycznego napisania przez Joshoua PORTER. Autor jest web designerem, konsultantem oraz bloggerem, który buduje strony od przeszło dekady. Jego firma, Bokardo Design, skupia się na projektowaniu interfejsów graficznych oraz strategią serwisów społecznościowych. Josh prowadzi także popularny blog, Bokardo.com. Mamy więc do czynienia z pisarzem-praktykiem, co jest niewątpliwe dużym plusem i co widać na łamach książki.
Książka składa się z 8 rozdziałów, jej układ jest przemyślany. Helion na swojej stronie udostępnia fragment rozdziału 1-go. Styl pisania oznacza się lekkością, czyta się bardzo dobrze, pokonując kolejne kartki (rozdziały), jak karty ulubionej powieści. Autor skupia się m.in. na analizie najpopularniejszych stron (amerykańskich, co jest oczywistym zabiegiem z punktu widzenia pisarza), mamy zatem do czynienia np. z Amazon, YouTube, Flickr. Rozdział pierwszy jest niezwykle ważny uświadamia bowiem czytelnikowi, że jesteśmy “z natury istotami społecznymi. Podejmujemy działania społeczne. Gdyby tak nie było, jeśli nie bylibyśmy społeczni od dnia narodzin, to oprogramowanie społecznościowe byłoby nie na miejscu: po prostu nie miałoby sensu” - prawda, że oczywiste, ale istotne stwierdzenie. Nie chciałbym jednak robić streszczenia książki, zatem podsumowanie:
PLUSY:
+ niezła dawka wiedzy wprowadzającej, jak i uczącej na przykładach,
+ opisy dotyczą największych graczy rynku web 2.0/social networking,
+ skomasowana wiedza, dobry język,
MINUSY:
- cena książki / ilość stron (nie licząc okazji typu - 30%),
- brak polskich realiów np. serwisów (wiem, wiem czepiam się - przecież u nas są ich “kopie" i “klony”),
- czuje się niedosyt, szczególnie po wstępnych rozdziałach, ale w końcu książka ma niecałe 200 stron treści,
- czytelnicy czekali na pojawienie się tej pozycji zbyt długo, gdyż według pierwotnych zapowiedzi miała się ukazać ok. 2 miesiące wcześniej.
Mimo ew.minusów, myślę że książka warta swojej ceny (szczególnie tej w promocji), świetna lektura dla każdej osoby, która albo zajmuje się budową serwisów, albo dopiero to planuje.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Designing for the Social Web (Voices That Matter)
- Tłumaczenie:
- Andrzej Stefański
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-1965-8, 9788324619658
- Data wydania książki drukowanej:
- 2009-07-29
- Format:
- 170x230
- Numer z katalogu:
- 5117
- Książka w kolorze:
- Tak
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
E-biznes
Social Media
Spis treści książki
- Powrót do połączenia (7)
- Częściowo projektowanie interfejsu, częściowo psychologia (8)
- Co znajduje się w tej książce (9)
- Jeden cel: lepszy projekt (12)
- Efekt Amazon (14)
- Sieć społeczna (17)
- Wnioski (32)
- Metoda AOF (35)
- Skup się na najważniejszej Aktywności (36)
- Zidentyfikuj obiekty społeczne (43)
- Wybierz zestaw najważniejszych opcji (46)
- Wnioski (52)
- Rosnąca alienacja (55)
- Jak mogło to wyglądać? (56)
- Wartość prawdziwej komunikacji (58)
- Postanowienie rozpoczęcia prawdziwej komunikacji (61)
- Przyciągnij uwagę przez skupienie się na konkretnej społeczności (65)
- Utrzymuj uwagę, pozytywnie reagując na negatywne informacje zwrotne (69)
- Dell ma się dobrze (74)
- Caveat venditor (75)
- Wnioski (76)
- O czym oni myślą? (78)
- Rejestracja (78)
- Zachowaj prostotę: technika dziennikarska (81)
- Minimalizuj problemy przy rejestracji (104)
- Wnioski (106)
- Dlaczego ludzie się angażują? (109)
- Pozwól zarządzać tożsamością (110)
- Podkreślaj unikalność osoby (117)
- Wykorzystanie wzajemności (119)
- Pozwól budować reputację (121)
- Promowanie wrażenia spełnienia (126)
- Daj poczucie kontroli (128)
- Daj w posiadanie (131)
- Pokaż pożądane zachowania (132)
- Przynależność do grupy (134)
- Wnioski (136)
- Złożone systemy adaptacyjne (139)
- Pierwsze działanie (142)
- Wyświetlanie treści (146)
- Sprzężenie zwrotne (151)
- Punkty podparcia (152)
- Wnioski (154)
- Dwa sposoby dzielenia się (157)
- Dzielenie się (160)
- Wnioski (174)
- Perspektywa lejka (176)
- Analiza (177)
- Trudności, na które trzeba zwrócić uwagę (183)
- Znaczące wskaźniki (186)
- Wnioski (189)
Wstęp (7)
Rozdział 1. Powstanie sieci społecznej (13)
Rozdział 2. Szablon do projektowania serwisów społecznościowych (33)
Rozdział 3. Prawdziwa komunikacja (53)
Rozdział 4. Projektowanie rejestracji (77)
Rozdział 5. Projektowanie dla ciągłego korzystania (107)
Rozdział 6. Projektowanie dla inteligencji zbiorowej (137)
Rozdział 7. Projektowanie dla udostępniania (155)
Rozdział 8. Analiza lejka zmian (175)
Skorowidz (191)
Oceny i opinie klientów: Serwisy społecznościowe. Projektowanie Joshua Porter (3) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(1)
(2)
(0)
(0)
(0)
(0)
więcej opinii