Recenzje:
Perfekcyjnego wykorzystania AdWords można uczyć się samemu metodą prób i błędów. Oczywiście jest to skuteczny sposób, tyle że koszto- i czasochłonny. Czy istnieje lepszy? Od dawna wiadomo, że najlepszą metodą uczenia się jest podpatrywanie innych. Snickers, BMW, Pepsi Max, Tiger, BZ WBK i inni pokazani w książce giganci marketingu potrafili wycisnąć z AdWords sto procent jego możliwości. Bądź sprytniejszy. Sięgnij po tę książkę i zabaw się w internetowego szpiega.

Trade Marketer


Wielu z Was czyta teraz tę recenzję, chcąc lepiej poznać program AdWords. Jesteś zapewne osobą zajmującą się na co dzień marketingiem, reklamą i wizerunkiem firmy, albo dopiero zgłębiasz tajniki tej trudnej, ale jakże ciekawej sztuki przekazu i zachęcania. Jeżeli słyszałeś już o AdWords, to sam wiesz, drogi czytelniku, że jest to potężne narzędzie promocji. Jeśli wydaje Ci się, że nie – to tylko Ci się tak wydaje.

AdWords to system reklamowy stworzony przez firmę Google. Pozwala on na wyświetlanie treści sponsorowanych w wyszukiwarce Google, oraz na stronach współpracujących w programie AdSense. Wszyscy użytkownicy Internetu, korzystający ze wspomnianej wyszukiwarki, są przyzwyczajeni do wyświetlających się dopasowanych, zaskakujących, czasami ciekawych odpowiedzi na próbę wyszukania informacji.

Książka „AdWords 360 °. Katalog skutecznych kampanii”, podzielona jest na pięć rozdziałów. Każdy z nich prezentuje odmienną część z której składa się opisywany system. Za każdym razem, gdy autorka przybliża nam przedstawianą, szczególną i wartą uwagi cechę, jest ona poparta konkretnym Case Study, czyli konkretną analizą przypadku.

Każdy z trzydziestu case’ów jest uporządkowany w pewien logiczny schemat. Zawierają one przedstawione poniżej elementy:
  1. Podstawowe informacje tj. marka, kraj, czas realizacji i rodzaj kampanii.
  2. Krótki opis przedstawianej firmy – kilka słów czym się zajmuje.
  3. Danie główne – opis zrealizowanej kampanii
  4. Efekt – Podsumowanie osiągniętych wyników
Najlepszym przykładem idealnie ukazującym informacje zawarte w tej książce o AdWords może być Case Study „Pepsi Max – Niemożliwe staje się możliwe” z rozdziału  „Wideo potęgą wizerunku”. Pamiętacie chyba niedawno ukazujące się krótkie filmiki reklamowe od Pepsi w serwisie YouTube, prawda?

Co ważniejsze nie wszystkie przedstawiane kampanie oparte są o wielotysięczne czy milionowe fundusze. Niektóre z nich to koszt jedynie kilkudziesięciu dolarów, co oczywiście może dziwić.

Okładka książki jest kolorowa. Na planie głównym znajduje się wykres przedstawiający pięć etapów przedstawionych podczas analizowania przypadków: Decoration (dekoracja), Statistics (statystyka), Idea (pomysł), Architect (architekt), Reward (nagroda).

Przedstawione w książce pomysły zapewne będą inspiracją dla nowo powstających kampanii. Ciekawe pomysły mogą być wzorowane na tych opisanych, a co najważniejsze czytelnik po ich przeczytaniu nie boi się zaryzykować ze swoją odważną kampanią. Warte przeczytania, szczególnie dla osób mniej zaawansowanych w znajomości programów reklamowych.

DobreRecenzje.pl Marek; 2016-02-22