Psychologia a wyzwania dzisiejszej pracy
- Autorzy:
- Duane Schultz, Sydney Ellen Schultz
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Naukowe PWN
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 576
- Dostępne formaty:
-
ePubMobi
Opis książki: Psychologia a wyzwania dzisiejszej pracy
Zadaniem tego podręcznika jest dostarczenie rzetelnej i aktualnej wiedzy na temat psychologii organizacji i pracy - studentom zarządzania, psychologii i socjologii oraz praktykom organizacji i zarządzania. Wyróżnia go uwzględnienie zagadnień na ogół niepodejmowanych w podręcznikach psychologii organizacji i pracy. Należą do nich reklama i marketing, bariery w karierze zawodowej kobiet-menedżerów, najnowsze metody zarządzania jakością w organizacji, zmiany w strukturze i właściwościach siły roboczej, radzenia sobie z przypadkami narkomanii, uwarunkowania i konsekwencje przynależności pracowników do związków zawodowych oraz wiele innych. Książka kładzie nacisk na praktyczne stosowanie wiedzy. W przyswajaniu informacji pomaga struktura podręcznika: większość rozdziałów posiada odpowiednie do podejmowanej problematyki raporty sytuacyjne, które prezentują wyniki badań nad jakimś szczegółowym zagadnieniem. Przytaczane też są tzw. „ciekawostki” — przedruki różnych praktycznych informacji przydatnych w codziennej pracy.
Wybrane bestsellery
-
Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego delegowania zadań, by były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym przez przełożonego poziomie. Dokładnie, z oczekiwanym wynikiem, ale także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak, że to, co menedżer spokojnie...
Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)40.20 zł
67.00 zł(-40%) -
Podstawowe założenie tej książki jest bardzo proste: jej autorzy chcą Ci dostarczyć maksimum wiedzy, praktycznych porad i wskazówek. Dzięki nim będziesz w stanie nie tylko uruchomić działania z zakresu employer brandingu (EB), ale także zadbać o ich dopasowanie do grupy docelowej, skuteczność i r...(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł(-40%) -
By zrozumieć założenia Porozumienia bez Przemocy, trzeba po pierwsze wyjaśnić, na czym ono bazuje i jak rozumie dwa kluczowe dla siebie pojęcia. Są to empatia, definiowana jako pełna skupienia obecność, i konflikt, który jest tu po prostu spotkaniem odmiennych strategii radzenia sobie z życiem. P...
KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)26.94 zł
44.90 zł(-40%) -
Współczesny biznes liczbami stoi. Wykresy, tabele, przetwarzanie danych, analizowanie wyników z przeszłości, prognozowanie sprzedaży, zakupów i produkcji… Większość działów w dużych przedsiębiorstwach wspiera się tym, co policzalne. Większość, ale raczej nie dział human resources. Dlaczego?...
Liczby w HR. Matematyczne ramy najbardziej ludzkiej części biznesu Liczby w HR. Matematyczne ramy najbardziej ludzkiej części biznesu
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)47.40 zł
79.00 zł(-40%) -
Rekruter powinien dysponować zestawem HR-owych narzędzi pozwalających mu wybrać idealnego kandydata spośród wielu życiorysów i listów motywacyjnych, które nadeszły w odpowiedzi na ofertę pracy. Jednym z takich narzędzi - kluczowych według autorki - jest rekrutacja oparta na kompetencjach. Chodzi ...
Rekrutacja oparta na kompetencjach. Znajdź i rozwijaj idealnego pracownika Rekrutacja oparta na kompetencjach. Znajdź i rozwijaj idealnego pracownika
(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)23.94 zł
39.90 zł(-40%) -
Twórcą idei zwanej Porozumieniem bez Przemocy (Nonviolent Communication — NVC) jest amerykański psycholog Marshall B. Rosenberg. Zaproponował on sposób komunikacji, w którym odchodzi się od paradygmatu szukania winnego, ustalania za wszelką cenę, kto ma rację, na rzecz budowania relacji i w...
Dogadać się z innymi, czyli Porozumienie bez Przemocy nie tylko w życiu organizacji Dogadać się z innymi, czyli Porozumienie bez Przemocy nie tylko w życiu organizacji
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
Chaos, chaos, wszędzie chaos. Fabryka nie nadąża z produkcją, ponieważ zamówienia docierają do niej zbyt późno. Kontrahent otrzymuje nie ten towar, który kupił, albo owszem – ten, tyle że w zbyt małej/zbyt dużej ilości. Faktury kupujący nie dostaje wcale, gdyż zawalona papierami księgowość ...
Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking
(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)17.90 zł
59.00 zł(-70%) -
Zatrudnianie nowych pracowników to zaledwie czubek góry lodowej wyzwań, przed którymi staje dział HR. Jego najważniejszą rolą jest dbanie o to, by z grupy indywidualności, dla potrzeb zawodowych zgromadzonych w jednym biurze, stworzyć harmonijnie współpracujący ze sobą zespół, który w dodatku będ...
Efektywne zarządzanie rozwojem pracowników w firmie. Rezultaty przede wszystkim Efektywne zarządzanie rozwojem pracowników w firmie. Rezultaty przede wszystkim
(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)11.90 zł
39.00 zł(-69%) -
Trzymasz w rękach inspirujący zbiór porad praktyków w dziedzinie telepracy. Dzięki tej książce przekonasz się, jak łatwo dziś można współpracować z ludźmi znajdującymi się w różnych zakątkach świata. Poznasz korzyści z wdrożenia pracy zdalnej, takie jak uwolnienie się od uciążliwych dojazdów czy ...(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)
26.94 zł
44.90 zł(-40%) -
Otwórz tę książkę i odnajdź samą kwintesencję inspiracji. Przewróć kilka stron i poznaj prosty wzór, sposób myślenia, działania i komunikowania się, dzięki któremu przywódcy są w stanie skutecznie zainspirować swoje otoczenie. Wczytaj się w historie Martina Luthera Kinga juniora czy Steve’a...
Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)29.40 zł
49.00 zł(-40%)
Ebooka "Psychologia a wyzwania dzisiejszej pracy" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Psychologia a wyzwania dzisiejszej pracy" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Psychologia a wyzwania dzisiejszej pracy" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-011-8069-0, 9788301180690
- Data wydania ebooka:
- 2015-07-08 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Numer z katalogu:
- 40575
- Rozmiar pliku ePub:
- 3.0MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 7.1MB
- Kategorie:
Zasoby ludzkie (HR)
Spis treści książki
-
Przedmowa 17 CZĘŚĆ I. Praktyka psychologii organizacji i pracy 21 1. Reguły, praktyka i problemy 23 Jakie znaczenie ma dla Ciebie psychologia organizacji i pracy? 23 Psychologia organizacji i pracy a Twoja praca 24 Psychologia organizacji i pracy a Twoje życie codzienne 25 Co oznacza psychologia organizacji i pracy dla twego pracodawcy? 26 Natura psychologii organizacji i pracy 27 Krótka historia psychologii organizacji i pracy 29 Amerykańscy pionierzy 29 I wojna światowa i pojawienie się testów 29 Badania Hawthorne 30 II wojna światowa i dalszy rozwój 31 Przyszłość psychologii organizacji i pracy 32 Kurczący się rynek pracy 32 Zmiany w charakterze pracy 33 Nowa technologia w miejscu pracy 34 Nowy poziom umiejętności pracowników 34 Zróżnicowanie siły roboczej 34 Wyzwania dla psychologii organizacji i pracy 35 Jak zostać psychologiem organizacji i pracy? 35 Nowinka prasowa 1: Zawód psychologa w pierwszej dziesiątce zawodów umożliwiających szybką karierę 36 Wykonywanie zawodu psychologa organizacji i pracy 37 Problemy psychologii organizacji i pracy 40 Szalbierze i oszuści 40 Znaczenie odpowiednich uprawnień zawodowych 41 Komunikowanie się 41 Niechęć wobec spróbowania czegoś nowego 42 Badania czy zastosowania? 42 Obszary działania psychologów organizacji i pracy 43 Naukowe narzędzia i techniki 43 Rekrutacja i selekcja pracowników 43 Ocena wykonywania zadań 44 Szkolenie i rozwijanie pracowników 44 Przywództwo w organizacji 44 Motywacja, satysfakcja z pracy i zaangażowanie 44 Psychologia organizacji 45 Warunki pracy 45 Bezpieczeństwo pracy i zdrowie 45 Stres w środowisku pracy 45 Psychologia inżynieryjna 45 Psychologia zachowań konsumenckich 46 Podsumowanie 46 Główne terminy 47 2. Techniki, narzędzia i procedury 48 Dlaczego zajmujemy się metodami badawczymi? 48 Wymagania stawiane badaniom psychologicznym 49 Obiektywna obserwacja 49 Kontrola 49 Powtarzanie i weryfikacja 49 Ograniczenia badawcze w psychologii organizacji i pracy 50 Zbieranie danych 51 Metoda eksperymentalna 51 Projektowanie i przeprowadzanie eksperymentu 52 Dobór osób badanych do eksperymentów 53 Przykład eksperymentu: wpływ szkolenia na fluktuację i produktywność 54 Obserwacja naturalna 57 Przykład naturalnej obserwacji: przyjazne zachowania sprzedawców sieci małych sklepików 57 Badania sondażowe i sondaże opinii publicznej 59 Wywiady indywidualne 61 Kwestionariusze 61 Nowinka prasowa 2: „Odstraszające informacje” w sondażu opinii mogą prowadzić do zwycięstwa w wyborach 62 Telefoniczne badania sondażowe 64 Zadawanie pytań w badaniach sondażowych 64 Metody doboru próby 66 Analiza danych 67 Statystyka opisowa 67 Średnia, mediana i wartość modalna 69 Rozkład normalny i rozkład skośny 70 Rozproszenie i odchylenie standardowe (SD) 72 Korelacja: związek pomiędzy dwiema zmiennymi 73 Metody wnioskowania statystycznego 75 Poziomy ufności 75 Prawdopodobieństwo 75 Metaanaliza 76 Podsumowanie 76 Główne terminy 78 CZĘŚĆ II. Rozwijanie zasobów ludzkich 79 3. Zasady i techniki selekcji pracowników 81 Start zawodowy 82 Preferencje pracownika 82 Proces rekrutacji 83 Sposoby prowadzenia rekrutacji 84 Cechy osoby prowadzącej rekrutację 84 Nowinka prasowa: Rekrutacja z wykorzystaniem sieci komputerowych 85 Rekrutacja w środowisku akademickim 86 Realistyczna prezentacja pracy 87 Ogólne informacje o procesie selekcji 88 Analiza pracy i wymagania stawiane pracownikowi 88 Decyzje rekrutacyjne 88 Narzędzia selekcyjne 89 Sprawdzanie technik selekcyjnych 89 Sprawiedliwe procedury zatrudniania pracowników 90 Niesprawiedliwe traktowanie 90 Zadawanie dyskryminujących pytań 91 Odwrócenie dyskryminacji 91 Konsekwencje sprawiedliwego zatrudniania 93 Nowinka prasowa 4: Już nie musimy siadać z tyłu autobusu. ale... 94 Inne obiekty dyskryminacji 95 Analiza pracy 98 Informacje biograficzne 102 Standardowy formularz aplikacyjny (Ankieta Personalna) 102 Inwentarze biograficzne 104 Prawdziwość danych biograficznych 106 Wywiady 107 Pierwsze wrażenie 107 Wywiad nieustrukturalizowany 108 Wywiad ustrukturalizowany 109 Wywiad sytuacyjny 110 Inne sposoby prowadzenia wywiadu 111 Wpływ braku obiektywizmu na wyniki wywiadu 112 Referencje i listy polecające 114 Ośrodki oceny: selekcja z wykorzystaniem symulacji 115 Nowinka prasowa 5: Śmiercionośny list polecający 116 Technika „w koszyku” 117 Dyskusja grupowa bez wyznaczonego lidera 117 Wartość predykcyjna ośrodków oceny 118 Reakcje na doświadczenia z ośrodkami oceny 119 Inne techniki selekcyjne 119 Testy do badania siły fizycznej 119 Wariograf 120 Grafologia 121 Opis sytuacyjny 122 Ośrodki oceny a selekcja pracowników 122 Problemy do rozważenia 123 Podsumowanie 124 Główne terminy 125 4. Testy psychologiczne 126 Właściwości testów psychologicznych 127 Standaryzacja 127 Obiektywizm 127 Normy 128 Rzetelność 129 Trafność 130 Generalizacja trafności 134 Testy psychologiczne a polityka sprawiedliwego zatrudniania 136 Podwyższanie wyników testów ze względu na rasę i grupowanie wyników w przedziały 137 Badanie osób niepełnosprawnych 138 Tworzenie programu badań testowych 139 Typy testów psychologicznych 140 Testy stosowane do badań indywidualnych i na grupie osób 140 Testy stosowane z wykorzystaniem komputera 141 Testy z ograniczeniem czasowym i bez takiego ograniczenia 142 Testy typu papier-ołówek i testy wykonania 143 Testy wiedzy, umiejętności i uzdolnień 144 Testy zdolności poznawczych 144 Testy zainteresowań 146 Testy uzdolnień 148 Testy sprawności motorycznych 150 Testy osobowości 150 Testy integralności 155 Ograniczenia w stosowaniu testów psychologicznych 155 Nowinka prasowa 6: Domy towarowe oskarżone o stosowanie testu osobowości 157 Opis sytuacyjny 159 Postawy wobec badania za pomocą testów psychologicznych 159 Problemy do rozważenia 161 Podsumowanie 161 Główne terminy 162 5. Ocena wykonywania zadań 163 Ocena wykonywania zadań a polityka sprawiedliwego zatrudniania 164 Cele systemu ocen pracowniczych 166 Walidacja technik selekcyjnych 166 Szkolenia 166 Doskonalenie indywidualnego wykonywania zadań 167 Wynagrodzenie, awans i inne decyzje personalne 167 Sprzeciw wobec systemów ocen pracowniczych 167 Związki zawodowe 167 Pracownicy 168 Kadra kierownicza 168 Techniki oceniania pracy 168 Obiektywne techniki oceniania pracy 169 Ilość i jakość produkcji 169 Elektroniczny monitoring wykonywania zadań 170 Dane osobowe związane z pracą 172 Formułowanie sądów oceniających jako sposób oceniania pracy 172 Pisemne opinie o wykonywaniu zadań 173 Techniki do oceny jakości pracy 173 Skale oceniające 174 Technika rangowania 176 Technika porównywania parami 177 Technika wymuszonego podziału 177 Technika wymuszonego wyboru 178 Behawioralnie zakotwiczone skale ocen 179 Skale obserwacji behawioralnej 181 Zarządzanie przez cele 182 Ocena wykonywania zadań u kadry kierowniczej 183 Ośrodek oceny 183 Oceny dokonywane przez przełożonych 184 Ocenianie przez współpracowników 184 Własna ocena 185 Ocenianie przez podwładnych 186 Sprzężenie zwrotne 360 stopni 187 Źródła błędów w ocenianiu pracy 188 Efekt „halo” 188 Nowinka prasowa 7: Ocenianie własnego szefa: tylko proszę, bez nazwisk! 189 Tendencyjność systematyczna (stała) 190 Efekt świeżości 191 Brak odpowiednich informacji 192 Błąd powściągliwości; korzystanie ze środka skali 192 Procesy poznawcze osoby oceniającej 193 Konflikt roli 195 Doskonalenie oceny wykonywania zadań 196 Rozmowa okresowa; zakończenie procesu oceny 197 Ocena wykonywania zadań: miłe zadanie? 198 Opis sytuacyjny 200 Elektroniczne monitorowanie pracy a stres 200 Problemy do rozważenia 201 Podsumowanie 201 Główne terminy 202 6. Szkolenie i doskonalenie personelu 204 Zakres szkoleń w organizacji 204 Przykład programu szkolenia 205 Nowinka prasowa 8: Analfabetyzm w miejscu pracy: pracownicy, którzy nie potrafią przeczytać instrukcji 206 Wspólne programy kształcenia 207 Szkolenie niepełnosprawnych pracowników 207 Szkolenia a polityka sprawiedliwego traktowania pracowników 208 Cele szkoleń 208 Osoby szkolące 210 Klimat organizacji uczącej się 210 Dobór osób szkolonych 210 Zdolność uczenia się jednostki 211 Oczekiwania osób szkolonych 211 Motywacja 211 Zaangażowanie w pracę 212 Umiejscowienie kontroli 212 Poczucie własnego sprawstwa, inaczej własnej skuteczności 213 Czynniki psychologiczne w uczeniu się 214 Aktywne ćwiczenie 214 Ćwiczenie skomasowane i rozłożone w czasie 215 Uczenie się całości i części materiału 215 Transfer szkolenia 216 Sprzężenie zwrotne 217 Wzmocnienia 217 Techniki szkolenia w miejscu pracy 218 Szkolenie na stanowisku pracy 218 Szkolenie w przedsionku 219 Staż 220 Instrukcja programowana 221 Instrukcja podawana przez komputer 222 Modyfikacja zachowań 222 Nowinka prasowa 9: Zmiany w gospodarce zmuszają do uczenia się nowych umiejętności 223 Rotacja stanowisk pracy 225 Studium przypadku 226 Gry biznesowe 226 Nowinka prasowa 10: Szkolenie wirtualne 227 „W koszyku” 228 Odgrywanie ról 228 Modelowanie zachowań 229 Szkolenia a zróżnicowanie personelu 230 Rozwój kariery i jej planowanie 230 Uczenie się przez całe życie 231 Rozwijanie kariery i fazy życia 231 Ocena szkoleń i programów doskonalenia 233 Opis sytuacyjny 235 Transfer szkolenia: rola środowiska pracy 235 Problemy do rozważenia 236 Podsumowanie 236 Główne terminy 238 CZĘŚĆ III. Psychologia organizacji 239 7. Przywództwo 241 Nowinka prasowa 12: Zły szef może zepsuć Ci dzień 242 Różne sposoby pojmowania przywództwa 243 Naukowe zarządzanie 243 Podejście human relations 244 Teoria X i Teoria Y 244 Teorie przywództwa 245 Warunkowy model przywództwa 245 Teoria zasobów poznawczych 246 Teoria „ścieżki do celu” 247 Normatywna teoria decyzji 248 Wymiana lider – podwładny 249 Style przywództwa 251 Liderzy autokratyczni i demokratyczni 251 Liderzy transakcyjni i transformacyjni 252 Rola władzy w przywództwie 254 Typy władzy 254 Skutki korzystania z władzy 255 Rola oczekiwań lidera 255 Efekt Pigmaliona 256 Efekt Golema 257 Wymiary przywództwa 257 Wzgląd na innych 257 Inicjowanie struktury 258 Codzienne zadania 258 Właściwości lidera 259 Kierownicy najniższego szczebla 260 Menedżerowie i dyrektorzy 260 Zespoły zarządzające 264 Presje i problemy związane z przywództwem 265 Kierownicy najniższego szczebla 266 Menedżerowie średniego szczebla i dyrektorzy 267 Kobiety w zarządzaniu 268 Nowinka prasowa 12: Kobiety w organizacji: mniejsze wynagrodzenie za taką samą pracę 270 Grupy mniejszościowe w zarządzaniu 274 Opis sytuacyjny 276 Oczekiwania liderów wobec podwładnych-kobiet 276 Problemy do rozważenia 277 Podsumowanie 277 Główne terminy 279 8. Motywacja, satysfakcja z pracy i zaangażowanie 280 Teorie motywacji do pracy 280 Teorie składników motywacji 281 Motywacja osiągnięć 281 Teoria hierarchii potrzeb 282 Teoria ERG 284 Teoria dwuczynnikowa: motywatory i czynniki higieny 285 Nowinka prasowa 13: Etyka pracy: czy bierzemy ją pod uwagę? 287 Teoria właściwości pracy 288 Teorie procesu motywowania 291 Teoria oczekiwań 291 Teoria słuszności 292 Teoria ustanawiania celów 293 Cykl wysokiego poziomu wykonywania zadań 294 Satysfakcja z pracy; pomiar jakości życia w pracy 296 Mierzenie satysfakcji z pracy 297 Wymiary satysfakcji z pracy 298 Poziom satysfakcji z pracy 299 Cechy indywidualne a satysfakcja z pracy 300 Utrata pracy 304 Satysfakcja z pracy a zachowania pracowników 306 Nowinka prasowa 14: Przestańcie nas oskarżać! Lament osób, które przetrwały redukcję zatrudnienia 307 Wynagrodzenie jako czynnik motywujący i źródło satysfakcji 312 Postrzegana sprawiedliwość wynagrodzenia 312 Pomiar satysfakcji z wynagrodzenia 312 Nowinka prasowa 15: Jeśli Twój współmałżonek ma pracę, możesz coś tracić z tego powodu 313 Wiązanie płacy z wykonywaniem zadań 314 System akordu 314 Zaangażowanie w pracę 315 Zaangażowanie organizacyjne 316 Czynniki indywidualne 316 Czynniki organizacyjne 317 Związek z satysfakcją z pracy i poziomem wykonywania zadań 318 Typy zaangażowania organizacyjnego 318 Opis sytuacyjny 319 Zaangażowanie pracownika a poziom wykonywania zadań 319 Problemy do rozważenia 320 Podsumowanie 321 Główne terminy 322 9. Kształtowanie się organizacji 323 Klasyczne i nowoczesne style organizacji: zmiany w komunikowaniu się i podejmowaniu decyzji 324 Biurokracja 324 Udział pracowników w zarządzaniu 326 Nowinka prasowa 16: Pracownicy biorą swój los w swe ręce! 328 Programy poprawy jakości życia w pracy 329 Dlaczego nie zawsze się udaje? 330 Efekty udziału pracowników w zarządzaniu firmą 331 Koła kontroli jakości 332 Samozarządzające zespoły robocze 333 Wprowadzanie zmian w organizacjach 336 Rozwój organizacyjny (OD) 337 Socjalizacja nowych pracowników 338 Niejednoznaczność roli i konflikt roli 340 Resocjalizacja 341 Kultura organizacyjna 341 Dopasowanie pomiędzy jednostką a organizacją 342 Związki zawodowe 344 Socjalizacja członków związków zawodowych 344 Członkostwo w związkach zawodowych a płeć 345 Konsekwencje przynależności do związku zawodowego 345 Skargi związków zawodowych 346 Grupy nieformalne: organizacja wewnątrz organizacji 347 Badania Hawthorne 347 Pasożytnictwo społeczne 348 Spójność grupy 349 Technologia komputerowa a struktura organizacji 350 Nowinka prasowa 17: E-mail: korzystając z poczty elektronicznej nie zapominaj, że masz szefów 352 Opis sytuacyjny 353 Udział pracowników w zarządzaniu w Rosji 353 Problemy do rozważenia 354 Podsumowanie 355 Główne terminy 356 CZĘŚĆ IV. Właściwości miejsca pracy 357 10. Warunki pracy 359 Fizyczne warunki pracy 360 Lokalizacja pracy 360 Opieka nad dziećmi i innymi osobami 361 Projektowanie biur i miejsc pracy 362 Psychologia środowiskowa 363 Biura o szerokiej przestrzeni 363 Nowinka prasowa 18: Różnorodność ubioru: swoboda stroju zmienia miejsce pracy 364 Oświetlenie 365 Hałas 366 Kolor 368 Muzyka 369 Nowinka prasowa 19: Zabieraj do pracy walkmana! 370 Temperatura i wilgotność powietrza 371 Czas pracy; różne rozwiązania 371 Godziny pracy 372 Stałe zatrudnienie w niepełnym wymiarze godzin 373 Czterodniowy tydzień pracy 374 Elastyczny czas pracy 375 Przerwy na wypoczynek 376 Praca zmianowa 377 Psychologiczne i społeczne warunki pracy 379 Upraszczanie pracy 379 Znudzenie i monotonia 381 Zmęczenie 382 Praca w domu: teleworking 383 Opis sytuacyjny 384 Praca na nocną zmianę z własnego wyboru 384 Problemy do rozważenia 385 Podsumowanie 386 Główne terminy 387 11. Bezpieczeństwo, przemoc i zdrowie w miejscu pracy 388 Nowinka prasowa 20: Syndrom niezdrowego budownictwa 389 Problemy zdrowotne pracowników 390 Statystyka wypadków przy pracy 390 Federalne akty prawne a wypadki 391 Interpretacja danych statystycznych o wypadkach 392 Przyczyny wypadków 393 Czynniki związane z miejscem pracy 393 Indywidualne właściwości pracowników 397 Nowinka prasowa 21: Uważaj! Jadący za Tobą kierowca ciężarówki może spać! 397 Zapobieganie wypadkom 401 Rejestrowanie wypadków 401 Zaprojektowanie miejsca pracy 402 Szkolenia poświęcone bezpieczeństwu pracy 402 Postawa kadry kierowniczej 402 Kampanie na rzecz bezpieczeństwa pracy 403 Przemoc w miejscu pracy 405 Typy przemocy w miejscu pracy 405 Badanie przemocy w miejscu pracy 406 Ochrona pracowników przed przemocą 407 Alkoholizm w miejscu pracy 407 Konsekwencje alkoholizmu w pracy 408 Szef alkoholik 408 Leczenie alkoholików 410 Narkotyki w miejscu pracy 411 Konsekwencje narkomanii w miejscu pracy 412 Wykrywanie uzależnień od narkotyków 413 Problemy zdrowotne a komputery 416 Aids w miejscu pracy 418 Opis sytuacyjny 419 Uzależnienia od narkotyków a zachowanie w pracy 419 Problemy do rozważenia 420 Podsumowanie 421 Główne terminy 421 12. Stres w miejscu pracy 422 Natura stresu 423 Fizjologiczne skutki stresu 424 Satysfakcja z pracy i kontrola 425 Nowinka prasowa 22: Stres zabija policjantów w Paryżu 426 Stres a czynniki osobowościowe 427 Indywidualne różnice w reagowaniu na stres 427 Typ osobowości A 428 Złożoność pracy 431 Twardość psychiczna 431 Umiejscowienie kontroli 432 Samoocena 433 Negatywny afekt 433 Charakter wykonywanej pracy 434 Różnice pomiędzy płciami 434 Godzenie obowiązków zawodowych i rodzinnych 435 Powody stresu w miejscu pracy 438 Przeciążenie i niedociążenie pracą 438 Zmiana w organizacji 440 Niejednoznaczność roli i konflikt roli 441 Inne stresory 442 Skutki stresu w miejscu pracy 444 Masowe dolegliwości o podłożu psychologicznym 445 „Wypalanie się” 447 Pracoholizm 449 Radzenie sobie ze stresem w miejscu pracy 450 Działania organizacji 450 Nowinka prasowa 23: Co robimy, kiedy odczuwamy stres? 451 Techniki indywidualne 453 Opis sytuacyjny 455 Stres w pracy i w domu a psychologiczny dobrostan 455 Problemy do rozważenia 457 Podsumowanie 457 Główne terminy 458 CZĘŚĆ V. Psychologia inżynieryjna 459 13. Psychologia inżynieryjna 461 Historia i zainteresowania psychologii inżynieryjnej 462 Badania time-and-motion; prekursor inżynierii humanistycznej 464 Nowinka prasowa 24: Najbardziej znana na świecie kobieta-inżynier 467 Systemy człowiek – maszyna 469 Zadania operatorów i maszyn 470 Projektowanie miejsca pracy 472 Nowinka prasowa 25: Usiąść jest łatwo, ale czy to bezpieczne? 476 Urządzenia pomiarowe: prezentowanie informacji 477 Informacje wizualne 477 Informacje słuchowe 482 Urządzenia kontrolne: inicjowanie różnorodnych operacji 484 Wpływ komputerów 488 Roboty przemysłowe 489 Opis sytuacyjny 492 Dyskomfort fizyczny w pracy operatorów komputerów 492 Problemy do rozważenia 493 Podsumowanie 493 Główne terminy 495 CZĘŚĆ VI. Psychologia zachowań konsumenckich 497 14. Psychologia zachowań konsumenckich 499 Przedmiot zainteresowań psychologii zachowań konsumenckich 499 Metody badawcze psychologii zachowań konsumenckich 500 Badania kwestionariuszowe i sondaże opinii 500 Grupy fokusowe 501 Techniki projekcyjne 502 Obserwowanie zachowań konsumentów 504 Nabywanie produktu 504 Rozpoznawanie produktu a preferencje klientów 505 Badanie skuteczności reklam 506 Nowinka prasowa 26: Kupony; dzięki nim oszczędzamy pieniądze 509 Badanie programów telewizyjnych 510 Sprzedający 511 Natura i odmiany aktywności reklamowej 511 Typy przekazów reklamowych 513 Znak firmowy 515 Wizerunek produktu 517 Opakowanie produktu 518 Seks w reklamach 520 Kobiety w reklamach 521 Sukces kampanii reklamowej 522 Reklama komputerowa 524 Klient 524 Nowinka prasowa 27: Zostawiam napiwek! 525 Nawyki klientów i wierność producentowi 527 Cena produktu 528 Reklamy dla różnych grup etnicznych 528 Reklamy adresowane do dzieci i młodzieży 529 Reklamy adresowane do ludzi starszych 531 Reklamy adresowane do homoseksualnych mężczyzn i kobiet 533 Reklamy adresowane do osób niepełnosprawnych 533 Opis sytuacyjny 533 Wzbudzanie poczucia winy w reklamie 533 Problemy do rozważenia 535 Podsumowanie 535 Główne terminy 536 Literatura
Wydawnictwo Naukowe PWN - inne książki
-
Na książkę Dekada polskiego e-commerce składają się wywiady z najbardziej znaczącymi osobami i ekspertami handlu elektronicznego w Polsce. Powstała przy merytorycznym udziale Izby Gospodarki Elektronicznej, największej organizacji branżowej w kraju. Przedstawia aktualną i kompleksową analizę hand...(55.20 zł najniższa cena z 30 dni)
46.23 zł
69.00 zł(-33%) -
Jak skutecznie zaplanować i zrealizować każdy projekt na czas i zgodnie z budżetem? Bent Flyvbjerg, nazwany wiodącym światowym ekspertem od megaprojektów, we współpracy z autorem bestsellerów, Danem Gardnerem, dzieli się sekretami skutecznego planowania i realizacji każdego projektu na dowolną sk...(63.20 zł najniższa cena z 30 dni)
52.93 zł
79.00 zł(-33%) -
Jak sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje przemysł muzyczny? Czy maszyny zastąpią twórców i artystów? Jak osiągnąć sukces jako twórca, artysta, menedżer i wydawca? Czego słuchamy i jak zmieniliśmy się jako słuchacze w ostatnich latach? Jak działają algorytmy i playlisty w serwisach streamingowyc...(67.32 zł najniższa cena z 30 dni)
66.33 zł
99.00 zł(-33%) -
To jedna z najważniejszych książek o inwestowaniu jakie kiedykolwiek napisano! Ponad 2 miliony sprzedanych egzemplarzy! W jaki sposób inwestować, aby było to sposobem na życie? Jakich metod używają zawodowi inwestorzy? Jak stosować analizę techniczną i fundamentalną w praktyce? Na czym pole...(79.20 zł najniższa cena z 30 dni)
66.33 zł
99.00 zł(-33%) -
Taką książkę mógł napisać tylko jeden autor! Profesor Grzegorz W. Kołodko światowej sławy uczony, najczęściej na świecie cytowany polski ekonomista, skuteczny polityk gospodarczy, popularyzator wiedzy, globtroter, wielbiciel natury i kultury, maratończyk. Wielowymiarowe podejście do analiz i syn...(31.20 zł najniższa cena z 30 dni)
24.90 zł
39.00 zł(-36%) -
Nowe, trzecie wydanie światowego bestsellera! Każdy związany z tematem rozwoju zasobów ludzkich znajdzie w tej książce wartościowe wskazówki. Rozwój zasobów ludzkich (RZL) jest procesem mocno zaangażowanym w rozwijanie i późniejsze wykorzystanie ludzkiej wiedzy, z uwzględnieniem kwestii dynamic...(103.20 zł najniższa cena z 30 dni)
86.43 zł
129.00 zł(-33%) -
Jakie są najskuteczniejsze sposoby na pozyskanie uwagi cyfrowego klienta biznesowego? Jak podejść do tworzenia nowoczesnej komunikacji marketingowej w kanałach internetowych w segmencie B2B? Jak efektywnie zarządzać projektami e-commerce u producenta, czy dystrybutora? W jaki sposób zbudować i zi...(55.20 zł najniższa cena z 30 dni)
46.23 zł
69.00 zł(-33%) -
Aktualny i kompleksowy podręcznik z zakresu public relations, a także zbiór praktycznych przykładów, które mogą służyć jako materiał poznawczy dla osób zainteresowanych tematyką kształtowania wizerunku firm oraz instytucji. Książka została przygotowana jako wznowienie i uzupełnienie cieszącej si...(71.20 zł najniższa cena z 30 dni)
59.63 zł
89.00 zł(-33%) -
W książce Ironia finansjalizacji Wiesław Gumuła przedstawia i interpretuje powstawanie nowego społeczeństwa na początku XXI wieku w następstwie przemian światowego systemu finansowego. Odpowiada między innymi na następujące pytania: Jak przebiegają procesy składające się na finansjalizację? Jaki ...(79.20 zł najniższa cena z 30 dni)
66.33 zł
99.00 zł(-33%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Psychologia a wyzwania dzisiejszej pracy Duane Schultz, Sydney Ellen Schultz (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.