Przechytrzyć Google. Odkryj skuteczną strategię SEO i zdobądź szczyty wyszukiwarek
- Autorzy:
- Evan Bailyn, Bradley Bailyn
- Ocena:
- 4.2/6 Opinie: 23
- Stron:
- 248
- Druk:
- oprawa miękka
Opis książki: Przechytrzyć Google. Odkryj skuteczną strategię SEO i zdobądź szczyty wyszukiwarek
Odkryj przełomowe techniki pozycjonowania w wyszukiwarce Google, stosowane przez największe światowe autorytety w branży SEO!
- Jak pozyskiwać wartościowe odnośniki zewnętrzne i budować wiarygodność swojej strony w sieci?
- Jak w pełni wykorzystać potęgę słów kluczowych, tytułów stron i struktury adresów URL?
- Jak zamienić gości odwiedzających witrynę w przynoszących dochody klientów?
Wyniki wyszukiwania Google przypominają szkolny konkurs popularności. W końcu także i w tym rankingu Twoja pozycja zależy głównie od tego, jak wiele osób uważa Twoją stronę za atrakcyjną, wartościową i godną zaufania… no i oczywiście od tego, jak wiele innych stron o Tobie informuje. To jednak nie wszystko. Dla Google liczy się nie tylko to, ILU mówi, ale także to, KTO mówi. Im lepszą reputacją i większą popularnością cieszą się strony, które o Tobie wspominają, tym większą wiarygodność zyskujesz w oczach wszechwładnego algorytmu PageRank. Jak zatem z pozycji szkolnego kopciuszka, wyskakującego na dwudziestej podstronie w wynikach wyszukiwania, wznieść się nagle na poziom miss popularności na podstronie pierwszej? Czy można przechytrzyć Google i nawet nowy, mało znany biznes wywindować na sam szczyt rankingu wyszukiwarki?
Otóż można. Udowodni Ci to sam Evan Bailyn, ceniony na świecie ekspert w dziedzinie SEO, który w tej książce ujawnia swoje sprawdzone, niezwykle skuteczne i najaktualniejsze techniki pozycjonowania oraz optymalizacji stron internetowych. To właśnie dzięki takim działaniom w ciągu roku udało mu się pozyskać ponad 50 milionów gości odwiedzających jego własną stronę. Nie wydał przy tym ani centa na jakąkolwiek reklamę! Warto podkreślić, że w tej książce nie znajdziesz żadnych nieetycznych, ryzykownych sztuczek "w czarnym kapeluszu" - Evan przedstawia wyłącznie osobiście przetestowane metody optymalizacji, stworzone po głębokiej analizie zasad rządzących działaniem algorytmów Google.
Oto niezbędny podręcznik w biblioteczce każdego ambitnego specjalisty SEO, e-marketera, przedsiębiorcy czy blogera!
Dzięki niemu:
- poznasz mity na temat SEO i dowiesz się, które techniki już nie działają
- wykorzystasz rozległą wiedzę Google na temat tego, jak i dlaczego korzystamy z wyszukiwarki
- zintegrujesz pięć podstawowych składników SEO, czyli słowa kluczowe, odnośniki, tytuły stron, strukturę adresów URL i czas
- dowiesz się, na czym polega dobieranie najlepszych słów kluczowych
- pozyskasz przydatne odnośniki, a jednocześnie unikniesz tych ze "złego sąsiedztwa"
- postawisz na staż strony, niezbędny dla osiągnięcia zaufania Google, i wyrwiesz się z piaskownicy
- wykorzystasz Google AdWords jako uzupełnienie SEO, umożliwiające pozyskanie nowych odwiedzających
- zamienisz gości odwiedzających Twoją witrynę w prawdziwych klientów
- zoptymalizujesz stronę pod kątem serwisów takich, jak Facebook, Twitter czy YouTube
- poprawisz swoją pozycję w wyszukiwarkach Bing i Yahoo!, nie szkodząc swojej pozycji w wynikach wyszukiwania w Google
- przygotujesz się na nadejście zupełnie nowych trendów związanych z wyszukiwaniem spersonalizowanym i wyszukiwaniem w czasie rzeczywistym
Patron medialny:
Evan Bailyn - zasłynął jako ekspert ds. SEO. Jako specjalista w tej dziedzinie wypowiadał się dla takich mediów, jak telewizje ABC i Fox News oraz magazyny "New York Times", "Wall Street Journal", "New York Post" czy "International Business Times". Strona na Facebooku, na której Evan publikuje inspirujące myśli z zakresu e-marketingu, zgromadziła już ponad 100 tysięcy fanów!
Bradley Bailyn - jest ekspertem w zakresie marketingu internetowego oraz współzałożycielem firmy First Page Sage. Codziennie monitoruje zmiany zachodzące w algorytmie Google oraz dba o to, aby strony jego klientów pozostawały jak najlepiej zoptymalizowane w tej wyszukiwarce.
Wybrane bestsellery
-
Nie jesteś sam. Nad tymi samymi zagadnieniami głowią się dzisiaj wszyscy. Dzięki tej książce będziesz o krok przed innymi. W trakcie lektury poznasz historię pojedynku między potentatami rynku – Google i Facebookiem - oraz zdobędziesz kluczowe informacje na temat poprawienia swojej pozycji ...(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)
19.95 zł
39.90 zł(-50%) -
Ten brakujący element znajdziesz w książce Briana Tracy’ego, światowej sławy eksperta w dziedzinie działań sprzedażowych. Przekonasz się, że domykania sprzedaży można się po prostu nauczyć — trzeba jedynie wiedzieć jak i trochę poćwiczyć. Otrzymasz również pokaźny zbiór przydatnych um...
Mistrzowskie domykanie transakcji. Klucz do zarabiania pieniędzy w sferze profesjonalnej sprzedaży Mistrzowskie domykanie transakcji. Klucz do zarabiania pieniędzy w sferze profesjonalnej sprzedaży
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Social media stały się naszą codziennością. Budzimy się rano i zaglądamy do telefonu - w zależności od wieku i bańki, w której funkcjonujemy, są to Facebook, Instagram, X (dawny Twitter), TikTok, YouTube... Sprawdzamy, co słychać u znajomych i co się wydarzyło na świecie w czasie, gdy spaliśmy. A...
Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Ta książka daje zestaw prostych, łatwych w zrozumieniu narzędzi, z których możesz skorzystać natychmiast, by od razu skierować swoją firmę na ścieżkę zwiększania rentowności. Przekonasz się, że szybkość decyzji odgrywa tu decydującą rolę — miliony przedsiębiorstw działają bez aktualnego pla...
TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Pojęcie sztucznej inteligencji (SI, ang. AI) używane jest od lat pięćdziesiątych XX wieku. Jednak dopiero niedawno stało się gorącym, odmienianym przez wszystkie przypadki i możliwości terminem, który działa na wyobraźnię ludzi na całym świecie. Sprawcą zamieszania jest ChatGPT – chatbot op...
AI w biznesie. Jak zarabiać więcej dzięki sztucznej inteligencji AI w biznesie. Jak zarabiać więcej dzięki sztucznej inteligencji
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Dzięki tej książce przekonasz się, że nic, co dotyczy zarabiania, inwestowania i rozsądnego wydawania pieniędzy, już od dawna nie jest tajemnicą. Dowiesz się, jakie mity o pieniądzach wciąż funkcjonują w społeczeństwie, i zajmiesz się prawami dotyczącymi finansów. Pozwoli Ci to na zakończenie w o...
Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Nasze życie w dużym stopniu toczy się w internecie. Także interesy załatwiamy w sieci ― tu poszukujemy produktów i usług, opinii o nich i miejsc, w których możemy zaspokoić daną potrzebę. E-zakupy stają się codziennością. Przedsiębiorcy, świadomi preferencji zakupowych Polaków, dostosowują ...
Internet możliwości. O tym, jak wypromować firmę i zarabiać więcej, pracując mniej Internet możliwości. O tym, jak wypromować firmę i zarabiać więcej, pracując mniej
(24.50 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
To trzecie, gruntownie uzupełnione wydanie świetnego podręcznika poświęconego metodzie Running Lean. W systematyczny i praktyczny sposób pokazano w nim, jak krok po kroku przekształcić pomysł w produkt, który będzie dopasowany do potrzeb rynku i dzięki temu zapewni płacących klientów. Znajdziesz ...
Metoda Running Lean. Iteracja od planu A do planu, który da Ci sukces. Wydanie III Metoda Running Lean. Iteracja od planu A do planu, który da Ci sukces. Wydanie III
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Dziesiątki tysięcy przedsiębiorców sprzedaje swoje produkty i usługi przez internet. Jednak tylko nieduży odsetek zdobywa w ten sposób wystarczająco licznych klientów, a naprawdę niewielu osiąga satysfakcjonujący poziom sprzedaży. Nawet próby podglądania najlepszych w tej dziedzinie i kopiowania ...
Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Design thinking, czyli myślenie projektowe. Wbrew pozorom ten sposób podejścia do biznesu nie jest przypisany wyłącznie do wielkich korporacji. Pracować w duchu design thinking może i powinna każda firma, której właścicielowi zależy na zwiększeniu wydajności, szybkim realizowaniu dobrych pomysłów...
Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy
(20.90 zł najniższa cena z 30 dni)20.90 zł
69.00 zł(-70%)
Ebooka "Przechytrzyć Google. Odkryj skuteczną strategię SEO i zdobądź szczyty wyszukiwarek" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Przechytrzyć Google. Odkryj skuteczną strategię SEO i zdobądź szczyty wyszukiwarek" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Przechytrzyć Google. Odkryj skuteczną strategię SEO i zdobądź szczyty wyszukiwarek" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Przechytrzyć Google. Odkryj skuteczną strategię SEO i zdobądź szczyty wyszukiwarek (7) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: Socjomania.pl Katarzyna Ostrowska, 2012-07-28Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Po przeczytaniu książki “Przechytrzyć Google” Evana i Bradley'a Bailyn i nie złamiemy słynnych, owianych tajemnicą algorytmów najsłynniejszej wyszukiwarki, ale możemy stać się specjalistami w zakresie pozycjonowania. Przynajmniej w teorii.
Ekspert?
Evan Bailyn mówi o sobie “ekspert ds. SEO”. Ma rację - po wpisaniu jego nazwiska do wyszukiwarki Google wyniki są imponujące. Nie mam na myśli treści, ale przede wszystkim kolejności stron, które się wyświetlają. Nawet jako laik (chociaż po przeczytaniu książki!) widzę, że układają się w bardzo przemyślanej, oczekiwanej i sensownej kolejności.
Wg autora byłam idealnym czytelnikiem tej książki, ponieważ jak sam pisze: najlepiej byłoby, gdyby każdy zaczynał lekturę bez żadnej wiedzy na temat optymalizacji. O SEO wiedziałam tyle... co nic. Coś mi tam świtało, że chodzi o to, który wynik pokazuje się jak najwyżej w wyszukiwarce, ale nie miałam pojęcia na jakich zasadach to funkcjonuje.
Teraz już wiem: najważniejsze są odnośniki, PageRank się nie liczy, za to TrustRank jak najbardziej, Google AdWrords są całkiem przydatne, a najlepszą strategią jest tzw. atomowa piłka. Po szczegóły sięgnijcie do “Przechytrzyć...”. Chociaż można zgłosić się też do mnie, bo po lekturze wiem całkiem sporo.
Z książki Bailyn’a możemy dowiedzieć się jakie są składniki optymalizacji w Google: wybór słów kluczowych, tytuł strony, odnośniki, budowa adresu URL i czas, który musi upłynąć. Autor obala mity o SEO: że na pozycję w rankingach Google wpływa wskaźnik CTR, czy zamieszczanie komentarzy na blogach. Porusza też temat tzw. “optymalizacji w czarnym kapeluszu”, czyli technik quasi-hakerskich - przedstawia je, jednocześnie do nich nie zachęcając. Daje również rady, w jaki sposób podbić ocenę TrustRank swojej strony: pozyskiwać serwisy, które mają dużo odnośników przychodzących i pod żadnym pozorem ich nie sprzedają.
Na tak!
Książka jest napisana bardzo przystępnym językiem, a jednocześnie bardzo profesjonalnie. Chociaż jest typowo techniczną pozycją, to czyta się ją łatwo i szybko, również dzięki humorystycznym, inteligentnym komentarzom autora (np. Billu Gate’sie, jeśli czytasz tę książkę - ta uwaga cię nie dotyczy). Dobrze spisał się też tłumacz Bartosz Sałbut, który poradził sobie z wyzwaniem, jednocześnie dodając polskie przykłady, które są dla nas istotniejsze niż te amerykańskie.
Może trochę brak w “Przechytrzyć (...)” spójności - autor na samym początku traktuje czytelnika jak ucznia, tłumacząc banalne rzeczy na przykładach: PageRank funkcjonuje mniej więcej na tej samej zasadzie co popularność w szkole. (...) Im więcej masz przyjaciół, tym lepiej. Oznacza to, że jeśli masz sześciu całkiem fajnych przyjaciół, to wszystko w porządku.
Czytając dalej, te porównania znikają, chociaż mam wrażenie, że znalazłoby się dla nich miejsce w bardziej skomplikowanych przypadkach. Można traktować to zarówno jako wadę i zaletę książki - autor ma nadzieję, że im dalej jesteśmy, tym więcej wiemy i takie analogie nie są nam już potrzebne.
Dwie siostry
Bardzo podobał mi się przede wszystkim ostatni rozdział o SEO w kontekście social media. Autor porównuje optymalizację i media społecznościowe do dwóch sióstr. Jedna z nich jest mądra i pracowita (SEO), a druga atrakcyjniejsza (SM). Jeśli jesteśmy zainteresowani generowaniem coraz większego ruchu na stronie, koniecznie powinniśmy poznać prawdziwe oblicza obu sióstr.
Bailyn dywaguje też na temat przyszłości wyszukiwania społecznościowego (najprawdopodobniej wyszukiwanie będzie uwzględniać preferencje znajomych), czy społecznościowego przewidywania kontekstowego (mogą pojawiać się propozycje związane z tym co aktualnie oglądamy). Wydaje mi się, że jego spostrzeżenia są bardzo trafne i właśnie w tę stronę będzie zmierzało pozycjonowanie.
Książkę polecam zarówno osobom, które uważają się za profesjonalistów w dziedzinie pozycjonowania, jak i laikom, którzy nigdy nie mieli z tym tematem do czynienia. Zachęcam do lektury! -
Recenzja: PC Format 2012-10-01Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Jak zbić fortunę w sieci? Oczywiście przez reklamy. W tym celu możesz użyć jednego z najpopularniejszych na świecie systemów reklamowych: Google AdWords. Pierwsza z trzech proponowanych książek opisuje, jak założyć i efektywnie zarządzać kontem w Google AdWords, a także, jak dobierać słowa kluczowe, uczestniczyć w aukcjach AdWords, jak wyróżnić swoją reklamę i wreszcie, jak ocenić jej skuteczność. Sama reklama może nie wystarczyć, zatem przyda się również kolejna publikacja, pt. „Przechytrzyć Google". Z niej dowiesz się, w jaki sposób wywindować skutecznie notowania swojej strony w najpopularniejszej wyszukiwarce świata i jednocześnie nie zostać zbanowanym za używanie niedozwolonych praktyk. Jeżeli zamierzasz prowadzić dochodowy blog, powinna zainteresować cię trzecia publikacja: „ProBlogger. Jak czerpać zyski ze swojego bloga"
-
Recenzja: NetWorld Piotr Kociatkiewicz, 07-08/2012Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Autorzy, wykorzystując swoje doświadczenie w realizacji udanych kampanii, przedstawiają prawdziwe, skuteczne i wypróbowane sposoby zapewnienia stronom WWW najwyższych pozycji wyszukiwania w Google. Omawiając zasady działania algorytmu i kryteria optymalizacji w Google przybliżają strategie SEO. Patrząc krytycznie, obalają niektóre nieporozumienia i mity na temat optymalizacji Google. Kierują uwagę czytelnika na konkretne strategie pozwalające uzyskać doskonałe wyniki wyszukiwania. Rozważając kwestie techniczne wyjaśniają sposób wykorzystania Google AdWords i operantów wyszukiwania. Przestrzegają przed postępowaniem nieetycznym, podkreślając, że naprawdę można dobrze zarobić poruszając się w dopuszczalnych granicach, naginając je tak, by nie narazić się na usunięcie z indeksu wyszukiwania Google. Radzą, jak przekonać odwiedzających do zakupu oferowanych na stronie produktów lub usług i jak połączyć generowanie ruchu na stronie z siłą serwisów społecznościowych.
-
Recenzja: yarpo.pl 2012-07-04Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Na temat pozycjonowania stron internetowych pod kątem wyników w wyszukiwarkach internetowych mówi, pisze i robi się coraz więcej. Pozycja na pierwszej stronie to często być albo nie być dla wielu firm. Nie dziwi zatem fakt, że i w ofercie helionu ostatnio znalazło się bardzo wiele książek o tej tematyce.
O SEO napisano wiele. O pozycjonowaniu przeczytałem też już niemało, a i praktykowałem amatorsko w tej dziedzinie trochę. Czytając jednak książkę Evana i Bradleya Bailynów miałem chwilami wrażenie, że mają jakieś przecieki z NASA o rychłym końcu świata. Dlaczego zdradzacie tę wiedzę, skoro rzekomo jest to taki pewnik?! Ta myśl pojawiała mi się nieustannie.
Autorzy dają bardzo jednoznaczne podpowiedzi, co należy zrobić aby być wysoko w wynikach. Opisują także przykłady z życia wzięte dotyczące konkretnych akcji jakie podjęli, aby np. zdobyć 30 linków z bardzo poważnych stron internetowych. W książce znaleźć można też wiele odesłań do narzędzi udostępnianych przez różne wyszukiwarki (tu akurat np. narzędzia Yahoo! są nieaktualne - Yahoo! teraz korzysta z Bing).
Podobały mi sieę także rozdziały o wykupowaniu domen (porady, przed czym się bronić, jak sprawdzić jakość kupowanej domeny itp.) oraz zbieraniu linków.
Książkę oceniam bardzo dobrze (z perspektywy amatora, który o SEO wie trochę, ale nie jest specjalistą). Za pozytywne uważam, że pokazane metody w najgorszym wypadku można uznać za ecru. Nie ma mowy o "czarnym kapeluszu", co bardzo słusznie tłumaczą autorzy. Całość czyta się szybko i sprawnie. Dodatkowo porusza także temat innych wyszukiwarek oraz płatnych reklam Google AdWords. Dla początkujących i średnio obytych - polecam. Profesjonalistom podpowiadać nie chcę w tej sprawie :) . -
Recenzja: magazynt3.pl .Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
O tym, że dobre pozycjonowanie strony internetowej jest kluczem do sukcesu, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Autorzy tej książki podchodzą do tego zagadnienia z analitycznym zacięciem, przykładają szczególną uwagę do algorytmów Google, oraz próbują podać zestaw wskazówek które pozwolą Wam je w pełni wykorzystać dla swoich potrzeb. Na początku poznacie pięć głównych składników SEO (słowa kluczowe, odnośniki, tytuły stron, strukturę adresów URL i czas) i dowiecie się, jak umiejętnie je zintegrować. Następnie zapoznacie się z mitami, które funkcjonują odnośnie optymalizacji stron w Google, ze szczególnym uwzględnieniem archaicznych i niedziałających już technik. Autorzy zwracają dużą uwagę na istotność popularności stron, na których zawarty jest odnośnik do pozycjonowanej witryny, formułując założenie „dobrego i złego sąsiedztwa”. Oprócz tego nauczą Was umiejętnego korzystania z Google AdWords oraz przez chwilę zastanowią się nad przyszłością branży SEO. Dla speców od pozycjonowania pozycja niemal obowiązkowa.
-
Recenzja: blog.elimu.pl Paweł Frankowski, 2012-06-01Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Moim zdaniem książka w tytule powinna mieć dopisek “i szemranych pozycjonerów” tak się bowiem składa, że lekturę niniejszej książki rozpocząłem od rozdziału 8 – Mity optymalizacji. Nawet mi wydawałoby się obytemu z zagadnieniem SEO pozwoliło spojrzeć na to zagadnienie poprzez narosłe przez lata mity o tym jak to różne elementy mają wpływ na wysoka pozycje w pozycji naturalnych wynikach wyszukiwania. Ten rozdział otworzył mi oczy np. na temat tego, że PageRank nie ma już dziś szczególnie dużego znaczenia. Dlatego też uważam, że osoby (firmy), które zleciły komuś pozycjonowanie, albo zamierzają to zrobić powinny również przeczytać ten rozdział jako pierwszy.
Dla osób, które nigdy się z pozycjonowaniem nie zajmowały będzie doskonałym teoretycznym wstępem. Już pierwszy rozdział wprowadzi cie w branżowe tajniki, dzięki temu poznasz takie pojęcia jak ocena TrustRank, czy dywagacje na temat PageRank. Rozdział kolejny to już praktyczne spojrzenie na temat pozycjonowania i przygotowania strony, aby zwiększyć jej oglądalność (ilość odsłon). Dowiesz się jak dobierać tytuł strony, jej adres URL oraz jak obserwować poczynania konkurencji. Najważniejszą jednak lekcją z tego rozdziału jest temat poświęcony Czasowi, a więc okresowi od kiedy Google zacznie traktować twoją stronę www i jej zawartość serio. Okazuje się, że wszytko musi potrwać, tu nawet znajomości niewiele pomogą, a mechanizm Googlowy jest nieubłagany. Z rozdziału 4 dowiesz się o tzw. piaskownicy do której trafia twoja świeżo opublikowana strona internetowa i jak długo będzie się w niej znajdować nim zawojuje globalny rynek.
Rozdział trzeci i częściowo czwarty poświęcony jest pozyskiwaniu wartościowych odnośników (jakie, jak i gdzie) oraz od razu autor tej publikacji ostrzega jakich należy się wystrzegać i dlaczego.
Jeśli nie czytałeś jeszcze żadnej książki o Google AdWords – być może nie będziesz musiał bowiem cały rozdział 6 został temu poświęcony w aspekcie SEO. Z kolei jeśli już wdrożyłeś pomysły i wiedzę z poprzednich rozdziałów warto, abyś sięgnął do rozdziału 7 – skąd dowiesz się jak monitorować postępy twojego pozycjonowania, albo innych osób i mieć nad tym piecze.
Z kolei rozdział 9 wyjaśni ci różnicę między pozycjonowaniem w białym i czarnym kapeluszu, a więc takim, które albo jest akceptowalne albo wręcz zwalczane przez popularne wyszukiwali, aby uniemożliwić oszustwa i sztuczne fałszowanie wyników. CO prawda Google i inne wyszukiwarki nie przepadają za żadną formą optymalizacji, to jednak tylko ta łamiąca zasady powoduje dotkliwe konsekwencje dla właściciela strony www, na której wykryto takie praktyki, łącznie z wykluczeniem z katalogu.
Jak sam autor zaznaczył, mimo iż Google ma ponad 60 procentowy udział na rynku wyszukiwarek, oznacza to, że pozostały kawałek toru należy do innych graczy w tym Yahoo! oraz Bing. Stąd też zapewne pomysł, aby rozdział 10 poświęcić tym zagadnieniom, różnicom które należny uwzględnić, aby znajdować się równie wysoko w pozycji u wszystkich.
Podsumowując, może i nie jest wybitna, ale jest dobrze napisana, jak i przetłumaczona stąd też czyta się ją szybko. Z pewnością wielu osobom pozwoli uniknąć złej decyzji w kwestii wyboru firmy pozycjonującej, jeśli już się na nią zdecydują np. z braku czasu na własne działania. Co skutkuje tym, że zaoszczędzisz nie płacąc dwa razy za “to samo”, albo za to co własnymi środkami możesz szybko zrobić samemu.
Zabrakło mi tzw. wyróżnienia ważniejszych zagadnień w osobnych boksach, jak to jest czasem spotykanie w innych książkach, jak i opisania większej ilości pomocnych technik. Także cena jest za wysoka patrząc na ilość czarno-białych stron (240), które otrzymamy do dyspozycji. Na szczęście są promocje dnia. -
Recenzja: Dziennik Internautów Katarzyna Ryfka-CyganRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
To nie PageRank świadczy o tym, jak strona traktowana jest przez Google. Wskaźnikiem tym jest... TrustRank. To jedno z głównych przesłań płynących z książki "Przechytrzyć Google" niedawno wydanej przez wydawnictwa Helion i OnePress.
Jej autorzy – Evan i Bradley Bailyn – przez wiele lat praktyki zdobywali doświadczenie w zakresie działających i skutecznych, a co najważniejsze niepotępianych przez Google sposobów podnoszenia pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Teraz swoją wiedzą w zakresie optymalizacji w tzw. „białym kapeluszu” dzielą się z innymi.
Książka ta jest odpowiedzią na pytanie, czy tak naprawdę możemy wierzyć w chęć Google do przekazania nam cennych informacji i wskazówek, jak zwiększyć popularność stron, czy raczej wszelkie porady z ich strony są tylko przykrywką i odwróceniem uwagi od tego, co tak naprawdę jest najważniejsze. Z uwagi na ostatnie gorące newsy o kolejnych stronach, które zniknęły z wyników wyszukiwań, można powiedzieć, że jej premiera w Polsce tematycznie świetnie wpasowała się w czas. Jeśli pozycjonerzy i właściciele stron przestraszyli się, że mogą jako następni zostać odfiltrowani, to na pewno zaczęli poszukiwać inspiracji do etycznych sposobów zwiększenia popularności witryn i serwisów. „ Przechytrzyć Google ” z pewnością jest godną uwagi pozycją.
Autorzy poradnika skupili się na pięciu składnikach skutecznej, ich zdaniem, optymalizacji w Google. I to właśnie w oparciu o nie sugerują podejmowanie poszczególnych działań. Wszystko pozostałe to albo relikt przeszłości, albo efekt działań Google mających na celu zmylenie przeciwnika (czyt. pozycjonera). Jeśli więc czytelnik zacznie podążać za ich wskazówkami, najprawdopodobniej w prosty, choć nie do końca szybki, sposób wyjdzie w przyszłości na swoje. Brzmi banalnie i faktycznie tak jest, skoro przede wszystkim chodzi o... odnośniki. Ale nie byle jakie i z byle jakich miejsc. Ważne są jedynie te, które prowadzą ze stron mających wysoki wskaźnik TrustRank. Jak je odróżnić spośród miliardów znajdujących się w sieci Autorzy pokazują konkretne przykłady stron ich zdaniem cenionych, a z drugiej strony najprawdopodobniej w ogóle ignorowanych przez wyszukiwarkę. Podsuwają także pomysły, w jaki sposób pozyskać z tych wartościowych stron odnośniki do własnej. Jak się okazuje, nie jest to wcale takie trudne, nawet jeśli ma być zrobione w sposób etyczny.
Jedną z ciekawszych strategii opisanych w poradniku jest tzw. atomowa piłka. I jeśli wierzyć autorom, ma ona ogromny wpływ na zdominowanie wyników wyszukiwania. Do tego stopnia, że mówią o niej po raz pierwszy dopiero teraz, a to dlatego, że uważana jest przez nich za największą koncepcję w całej historii optymalizacji Google. Nie zagłębiając się w szczegóły, napiszę tylko tyle: na jedną ze stron, dla której zastosowano strategię atomowej piłki, w ciągu roku trafiło 6,7 miliona odwiedzających poprzez ponad 400 tysięcy(!) słów kluczowych. Można więc śmiało powiedzieć, że stanowi ona naprawdę potężne narzędzie SEO. Wymaga przy tym jednak sporo pracy. Czy opłaca się ponosić trud, każdy musi ocenić indywidualnie.
Coś dla siebie w tej książce znajdą także pasjonaci Google AdWords. Choć nie jest to dominujący temat, skupiono się również i na nim, podsuwając wskazówki, w jaki sposób dobierać słowa kluczowe , opierając się na informacjach dostarczanych nieświadomie przez naszych konkurentów. Techniki proste i niewymagające szczególnych umiejętności, a jednak często zupełnie pomijane przez reklamodawców. Samo narzędzie AdWords określane jest w poradniku jako uzupełnienie SEO. I biorąc pod uwagę przytoczone w nim argumenty, można powiedzieć, że słusznie.
Publikacja nie jest niestety polskiego autorstwa, stąd widać w niej także odniesienia do amerykańskiego rynku, który od polskiego w niektórych aspektach znacząco się różni. Można do nich zaliczyć np. cały rozdział dotyczący optymalizacji w Yahoo! oraz Bing, który polecam przeczytać w celach informacyjnych, natomiast trudniej w tym wypadku o przełożenie na praktykę.
Na końcu nie zabrakło wzmianki o mediach społecznościowych i ich obecnej, a także przewidywanej w przyszłości roli w SEO. Jednak osoby poszukujące wskazówek, w jaki sposób działać w tych serwisach, aby zdobyć większą popularność, będą musiały obejść się smakiem, gdyż nie jest to przedmiotem rozważań. Przedstawiono natomiast całkiem ciekawe spojrzenie na ich ewentualny wpływ oraz konkurencję Google z Facebookiem. Warty uwagi jest także punkt widzenia na bardzo niedaleką przyszłość w SEO i zmiany, jakie prawdopodobniej zajdą w prezentowaniu wyników wyszukiwania. Już teraz widać coraz większą personalizację, która w połączeniu z geolokalizacją nabiera atrakcyjności dla użytkowników. Autorzy przytaczają dość śmiałą tezę, iż już niedługo prawdopodobnie zajdą tak drastyczne zmiany związane z dążeniem wyszukiwarki do przedstawiania użytkownikom wyników jak najlepiej pasujących do ich indywidualnych zainteresowań, że to, co teraz nazywane jest optymalizacją będzie określane mianem złotych lat. Czy branża SEO ma się czego bać? Odpowiedzi szukajcie w przepowiedniach Evana i Bradleya Bailynów.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Outsmarting Google: SEO Secrets to Winning New Business (Que Biz-Tech)
- Tłumaczenie:
- Bartosz Sałbut
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-3739-3, 9788324637393
- Data wydania książki drukowanej:
- 2012-04-30
- Format:
- 158x235
- Numer z katalogu:
- 7674
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
E-biznes
Spis treści książki
- Ocena PageRank (16)
- Ocena TrustRank (19)
- Szopka Google (24)
- Jak określać TrustRank? (25)
- TrustRank - uwagi końcowe (29)
- Składnik nr 1 - wybór słów kluczowych (32)
- Składnik nr 2 - tytuł strony (37)
- Składnik nr 3 - odnośniki (42)
- Składnik nr 4 - budowa adresu URL (47)
- Składnik nr 5 - czas (50)
- Dobre i złe sąsiedztwo (53)
- Pozyskiwanie odnośników - podstawy (54)
- Biblia pozyskiwania odnośników (58)
- Piaskownica (83)
- Siła stron z odpowiednim stażem (85)
- Jak ocenić wartość odnośnika na podstawie czynników stażowych? (86)
- Dojrzałość odnośników i ich szybka wymiana (89)
- Nieufność na różnych poziomach (91)
- Jak znaleźć starą stronę internetową wartą zakupu? (92)
- Definicja atomowej piłki (101)
- Jak zagrać atomową piłką? (102)
- AdWords - definicja (107)
- Dla kogo AdWords? (109)
- Początki i pierwsze informacje na temat typów dopasowania (113)
- CPC, czyli cost-per-click (115)
- Wynik Jakości (117)
- Mądre decyzje strategiczne (122)
- Grupy reklam (125)
- Nieuczciwe kliknięcia (127)
- Często popełniane błędy (130)
- Google AdWords - podsumowanie (131)
- Operatory wyszukiwania - podstawy (138)
- Operator linkdomain: w wyszukiwarce Yahoo! (146)
- Inne operatory - przegląd (148)
- Mit nr 1 - pozycja w rankingu Google zależy od Twojej strony (152)
- Mit nr 2 - pozycja w wynikach wyszukiwania zależy
od ezoterycznego kodu strony (154)
- Mit nr 3 - na pozycję w rankingach Google wpływa wskaźnik CTR (155)
- Mit nr 4 - kampanie reklamowe typu PPC mają wpływ
na pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania (156)
- Mit nr 5 - na organiczne wyniki wyszukiwania wpływa usługa Miejsca Google (157)
- Mit nr 6 - pozycja w wynikach wyszukiwania zależy od oceny PageRank (159)
- Mit nr 7 - zamieszczanie komentarzy na blogach i forach
to skuteczna strategia pozyskiwania odnośników (160)
- Mit nr 8 - aby trafić do indeksu Google, trzeba samemu zarejestrować stronę (161)
- Między prawdą a mitem (162)
- Optymalizacja w czarnym kapeluszu (166)
- Prawdziwa różnica między optymalizacją w białym i w czarnym kapeluszu (171)
- Wprowadzenie do Yahoo! (173)
- Nadchodzi Bing (174)
- Optymalizacja w Bingu a optymalizacja w Google - różnice (175)
- Kilka słów na temat demografii (182)
- PPC, czyli duma Binga (183)
- Cechy charakterystyczne Yahoo! (184)
- Cechy charakterystyczne wyszukiwarki Bing (186)
- Dizajn (190)
- Zróżnicowanie (194)
- Dane (199)
- Okazje (202)
- Serwisy społecznościowe i przepływ informacji (206)
- Tworzenie znakomitych treści (211)
- Promowanie treści w mediach społecznościowych (212)
- Wyszukiwanie społecznościowe (216)
- W jaki sposób Google może zmienić swoją bieżącą sytuację? (223)
- Społecznościowe przewidywanie kontekstowe (226)
- Miejsca Google (231)
- Optymalizacja w usłudze Miejsca Google - dzisiaj i w przyszłości (236)
- Wyszukiwanie w czasie rzeczywistym (237)
- Pozostałe innowacje (238)
- Wspólny mianownik (239)
O autorach (7)
Wprowadzenie (9)
1. W Google liczy się przede wszystkim zaufanie (15)
2. Pięć składników optymalizacji w Google (31)
3. Pozyskiwanie odnośników (53)
4. Zaufanie zdobywa się z czasem (83)
5. Atomowa piłka (101)
6. Google AdWords jako uzupełnienie SEO (107)
7. Monitorowanie postępów za pomocą operatorów wyszukiwania (135)
8. Mity na temat optymalizacji w Google (151)
9. Optymalizacja w białym i w czarnym kapeluszu (165)
10. Optymalizacja w Yahoo! i Bingu (173)
11. Od nowych odwiedzających do płacących klientów (189)
12. Na styku mediów społecznościowych i SEO (205)
13. Przyszłość SEO (215)
Skorowidz (241)
Oceny i opinie klientów: Przechytrzyć Google. Odkryj skuteczną strategię SEO i zdobądź szczyty wyszukiwarek Evan Bailyn, Bradley Bailyn (23) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(2)
(12)
(2)
(3)
(4)
(0)
więcej opinii