Przedsiębiorczość lekarzy dentystów w kontekście relacji z pacjentami
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 408
-
PDF
Opis książki: Przedsiębiorczość lekarzy dentystów w kontekście relacji z pacjentami
Prowadzenie gabinetów stomatologicznych w Polsce jest związane z aktywnością lekarzy-dentystów. To oni stają się przedsiębiorcami, kończąc studia na wydziałach stomatologicznych. Mając przede wszystkim przygotowanie zawodowe (merytoryczne), stają przed złożonymi problemami zarządzania gabinetem oraz dostosowywania własnych działań do oczekiwań pacjentów oraz aktywności placówek konkurencyjnych. Uzasadnia to w pełni postawienie celu, jakim jest określenie profilu postawy przedsiębiorczej dentysty, a także określenie poza medycznych czynników wpływających na relacje lekarz dentysta – pacjent.
Wybrane bestsellery
-
Innowacyjność stanowi jeden z zasadniczych czynników kształtowania konkurencyjności. Gwarantuje możliwości efektywnego zaspokajania potrzeb zarówno w skali mikro (np. przedsiębiorstwo, szpital), mezo (m.in. sektor gospodarki, określona przestrzeń geograficzna), jak i makro (gospodar...
Innowacyjne rozwiązania w logistyce. Aspekty wybrane Innowacyjne rozwiązania w logistyce. Aspekty wybrane
Agnieszka Bukowska-Piestrzyńska, Jakub Doński-Lesiuk, Tomasz Adam Karkowski, Urszula Motowidlak
(16.96 zł najniższa cena z 30 dni)7.90 zł
19.95 zł(-60%) -
Publikacjami poświęconymi zarządzaniu projektami można wypełnić całe biblioteki. Dostępne są niemal encyklopedyczne kompendia wiedzy na ten temat, wyjaśniające metodologie prowadzenia projektów, sposoby ich klasyfikacji czy też przewagi i niedociągnięcia poszczególnych z nich. Z licznych pozycji ...
10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych 10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)35.40 zł
59.00 zł(-40%) -
Oto zwięzłe i równocześnie praktyczne kompendium, w którym znajdziesz 20 praktyk udanego planowania, analizy, specyfikacji, walidacji i zarządzania wymaganiami. Praktyki te są odpowiednie dla projektów zarządzanych zarówno w tradycyjny, jak i zwinny sposób, niezależnie od branży. Sprawią, że zesp...
Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)40.20 zł
67.00 zł(-40%) -
Czy wiesz, czym są ETF-y (z ang. exchange traded funds)? Tym akronimem, coraz popularniejszym w świecie finansów, określa się produkty, które można umieścić między tradycyjnymi funduszami inwestycyjnymi a akcjami. Z roku na rok rośnie grono zwolenników ETF-ów ― zarówno za granicą, jak i w P...
ETF-y, czyli działasz lokalnie, zarabiasz globalnie. Kompleksowy przewodnik dla polskiego inwestora ETF-y, czyli działasz lokalnie, zarabiasz globalnie. Kompleksowy przewodnik dla polskiego inwestora
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)47.40 zł
79.00 zł(-40%) -
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlate...
Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.94 zł
54.90 zł(-40%) -
Znasz zasadę 80/20? Zgodnie z nią 20 procent przyczyn czy też wkładu w przedsięwzięcie przekłada się na 80 procent uzyskanych wyników. Zbyt wiele czasu bowiem poświęcamy szczegółom, zamiast skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przekonaj się, że kiedy wprowadzisz w życie zasadę 80/20, Twoja efekt...
Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem
(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)23.94 zł
39.90 zł(-40%) -
Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego delegowania zadań, by były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym przez przełożonego poziomie. Dokładnie, z oczekiwanym wynikiem, ale także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak, że to, co menedżer spokojnie...
Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)40.20 zł
67.00 zł(-40%) -
Dowiesz się, jak inspirować, przyciągać i zatrzymywać przy sobie wspaniałych ludzi, pisać niezawodny biznesplan, identyfikować wymagania rynku, tworzyć wyróżniający się plan marketingowy, przywiązywać klientów do siebie i stale poprawiać ich obsługę. Nauczysz się szeregu prostych, praktycznych i ...
Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)35.40 zł
59.00 zł(-40%) -
W tej książce zaprezentowano 75 KPI, które są uznawane za najbardziej istotne. Znajdziesz tu ich definicje wraz ze zwięzłym opisem, techniki obliczania, wreszcie ― co najważniejsze ― sposoby korzystania z tych narzędzi. Dzięki praktycznym przykładom niepostrzeżenie zaczniesz rozumieć ...
KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. 75 mierników ważnych dla każdego menedżera KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. 75 mierników ważnych dla każdego menedżera
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)47.40 zł
79.00 zł(-40%) -
Zakładasz firmę. Zakładasz ją, ponieważ to chcesz w życiu robić. Prowadzić własny biznes. Masz na niego pomysł, masz zdolności, cele, zapał, ręce i głowę do pracy. Jesteś gotów na poświęcenia, nadgodziny, od czasu do czasu nawet zarwane weekendy. I masz to: nie śpisz po nocach, pracujesz po 18 go...
Mindf*ck szefa. Żeby w końcu wyszło tak, jak wyjść nie chce Mindf*ck szefa. Żeby w końcu wyszło tak, jak wyjść nie chce
(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)17.90 zł
59.00 zł(-70%)
Ebooka "Przedsiębiorczość lekarzy dentystów w kontekście relacji z pacjentami" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Przedsiębiorczość lekarzy dentystów w kontekście relacji z pacjentami" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Przedsiębiorczość lekarzy dentystów w kontekście relacji z pacjentami" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-796-9192-0, 9788379691920
- Data wydania ebooka:
- 2014-06-30 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Numer z katalogu:
- 43409
- Rozmiar pliku Pdf:
- 3.4MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Kategorie:
Ekonomia
Zarządzanie
Spis treści książki
Wstęp 9
Rozdział I Przedsiębiorczość w kreowaniu przewagi konkurencyjnej 25
1. Konkurencyjność 25
1.1. Wyzwania współczesnej gospodarki – zarys zagadnienia 25
1.2. Istota konkurencyjności 33
1.3. Przewaga konkurencyjna 35
1.4. Konkurencyjność na rynku usług zdrowotnych 45
1.4.1. Ekonomizacja działania podmiotów leczniczych 45
1.4.2. Specyfikacja konkurencyjności na rynku usług zdrowotnych 48
2. Przedsiębiorczość 63
2.1. Przedsiębiorczość w literaturze – zarys zagadnienia 63
2.2. Współczesny wymiar przedsiębiorczości 66
2.3. Pojęcie przedsiębiorcy – wybrane aspekty 73
3. Reasumpcja 80
Rozdział II Przedsiębiorcze postawy dentystów 83
1. Motywy działania lekarzy dentystów 83
1.1. Powołanie – determinantą wyboru zawodu 83
1.2. Motywy podejmowanych działań – aspekt empiryczny 86
1.2.1. Charakterystyka grup badawczych 86
1.2.2. Motywacje stomatologów i studentów – wynik badań 88
2. Umiejętności i kompetencje stomatologów 95
2.1. Specyficzne cechy lekarzy 95
2.2. Postawy przedsiębiorcze 100
2.3. Intuicja w działaniach rynkowych 104
3. Biznesowa rola dentysty w prywatnym gabinecie stomatologicznym 107
3.1. Archetypowe role stomatologa 107
3.1.1. Dentysta jako przedsiębiorca 110
3.1.2. Dentysta jako menedżer 113
3.1.3. Dentysta jako przełożony 121
3.2. Dentysta jako partner rynkowy 124
3.3. Umiejętności i kompetencje przedsiębiorcze – wyniki badań 129
3.3.1. Samoocena lekarzy dentystów 129
3.3.2. Samoocena studentów stomatologii 136
3.3.3. Kompetencje idealnego dentysty – perspektywa pacjenta, lekarza i studenta 138
4. Przedsiębiorczość rodzinna 142
4.1. Istota przedsiębiorstwa rodzinnego 142
4.2. Aspekt przedsiębiorczości rodzinnej w gabinetach
stomatologicznych – wyniki badań 147
5. Reasumpcja 151
Rozdział III Gabinet stomatologiczny jako podmiot na rynku usług 153
1. Gabinet stomatologiczny podmiotem usługowym 153
1.1. Istota usług 153
1.2. Usługa medyczna 159
1.3. Jakość usług 163
1.3.1. Cechy jakości usług 163
1.3.2. Jakość a satysfakcja 174
2. Gabinet jako organizacja ucząca się 177
2.1. Innowacja jako instrument przedsiębiorczości 177
2.2. Wiedza w gabinecie stomatologicznym 181
2.2.1. Zarządzanie wiedzą w gabinecie 181
2.2.2. Dentysta jako pracownik wiedzy 186
2.3. Wiedza w gabinecie – w świetle badań 190
2.4. Wiedza akademicka a prowadzenie gabinetu 192
3. Funkcjonowanie gabinetów na rynku – wyniki badań 195
3.1. Rynek działania badanych gabinetów stomatologicznych 195
3.2. Źródła finansowania działalności 199
3.3. Mocne strony gabinetu 201
3.4 Kontakty z dostawcami materiałów 206
3.5. Outsourcing funkcji pomocniczych 207
3.6. Zatrudnienie w gabinecie 209
3.7. Miejsce Internetu w gabinecie stomatologicznym 211
4. Reasumpcja 216
Rozdział IV Budowanie relacji z klientami 219
1. Orientacja na klienta 219
2. Istota marketingu relacji 226
2.1. Ewolucja marketingu – zarys zagadnienia 226
2.2. Marketing relacji 231
2.3. Marketing w usługach zdrowotnych 239
3. Wybrane determinanty relacji 242
3.1. Zaangażowanie 242
3.2. Zaufanie 247
3.3. Edukowanie pacjentów 253
3.4. Komunikacja z pacjentem 255
3.4.1. Komunikacja z pacjentem – rys teoretyczny 255
3.4.2. Komunikacja w gabinecie stomatologicznym – aspekt empiryczny 260
4. Marketing relacji w gabinetach – wyniki badań 268
4.1. Pozamedyczne oczekiwania pacjentów 268
4.1.1. Charakterystyka badanej grupy 268
4.1.2. Oczekiwania pacjentów 272
4.1.3. Oczekiwania pacjentów z perspektywy stomatologów 276
4.2. Działania marketingowe gabinetów stomatologicznych 281
4.3. Poziomy relacji pacjent – lekarz dentysta 291
5. Reasumpcja 296
Rozdział V Postawa dentysty a działania z zakresu marketingu relacji w świetle badań 299
1. Opis badania 299
2. Charakterystyka grupy badawczej 303
3. Zachowania rynkowe respondentów 307
4. Czynniki konkurencyjności gabinetu stomatologicznego 311
5. Samoocena umiejętności i postaw przedsiębiorczych badanych lekarzy dentystów 317
5.1. Samoocena w zakresie umiejętności intrapersonalnych
i interpersonalnych 317
5.2. Samoocena w zakresie postaw prorynkowych 324
6. Wiedza akademicka a działalność rynkowa dentystów 336
7. Reasumpcja 338
Zakończenie 343
Bibliografia 357
Spis tabel 385
Spis wykresów 388
Spis rysunków 388
Załącznik nr 1 389
Załącznik nr 2 403
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego - inne książki
-
Publikacja jest pokłosiem interdyscyplinarnych badań nad identyfikacją lokalnej polityki mieszkaniowej gmin wiejskich i wypełnia lukę w literaturze z zakresu socjologii, ekonomii i geografii społeczno-ekonomicznej. Autorzy posłużyli się metodą case study, opisując sześć podmiejskich gmin wiejs...
Rozwój lokalny a polityka mieszkaniowa w gminach wiejskich Rozwój lokalny a polityka mieszkaniowa w gminach wiejskich
Anna Miklaszewska, Małgorzata Marks-Krzyszkowska, Paweł Starosta
-
The prepared scientific monograph entitled The importance of social innovations in the knowledge-based economy in the context of footwear sector solutions is an attempt to further exemplify social innovations by identifying real links between social need and a specific good, service, method and p...
The importance of social innovations in the knowledge-based economy in the context of footwear sector solutions The importance of social innovations in the knowledge-based economy in the context of footwear sector solutions
-
Publikacja dotyczy relacji krymsko-rosyjskich oraz rozwoju gospodarczego i społecznego Półwyspu Krymskiego. Zawiera kompleksową charakterystykę Krymu - wyjątkowej krainy geograficznej stanowiącej człon południowej części Niziny Wschodnioeuropejskiej. Znajduje się w niej opis znalezisk archeologic...
Miejsce i rola Krymu w polityce rosyjskiej i międzynarodowej Miejsce i rola Krymu w polityce rosyjskiej i międzynarodowej
-
Książka Teatr bliskiego kontaktu. Studia przypadków grup teatralnych wypełnia lukę na polskim rynku wydawniczym dotyczącą aktualiów rodzimego teatru niezależnego (i socjologii teatru w ogóle). Pomimo że Teatr Węgajty, Stowarzyszenie Teatralne Chorea i Teatr Szwalnia wyrastają z poniekąd już "klas...
Teatr bliskiego kontaktu. Studia przypadków grup teatralnych Teatr bliskiego kontaktu. Studia przypadków grup teatralnych
Katarzyna Kalinowska, Katarzyna Kułakowska, Ewelina Wejbert-Wąsiewicz, Emilia Zimnica-Kuzioła
(21.21 zł najniższa cena z 30 dni)9.90 zł
24.95 zł(-60%) -
W polskiej literaturze naukowej brakuje kompleksowego opracowania eksperckiego poświęconego systemowemu ujęciu zagadnień integracji planowania. Książki o tematyce planowania przestrzennego i planowania rozwoju, ujęte w kontekście geografii społeczno-ekonomicznej, gospodarki przestrzennej, urbanis...
System zintegrowanego planowania rozwoju w warunkach polskich. Założenia - zasady kierunkowe - koncepcja System zintegrowanego planowania rozwoju w warunkach polskich. Założenia - zasady kierunkowe - koncepcja
(19.91 zł najniższa cena z 30 dni)9.90 zł
24.95 zł(-60%) -
Logika i przejrzystość wywodu to zalety tej pracy [...]. Ujęcie problemów jest twórcze, oryginalne, a także ciekawe, dlatego monografię czyta się z przyjemnością. Z recenzji prof. J. Garlińskiej-Bielawskiej * Monografia pt. Gospodarka międzynarodowa. Rys teoretyczny Magdaleny Rosińskiej-...
-
W książce zostały przedstawione wyniki badań autora oparte na wywiadach z liderkami prowadzącymi podmioty gospodarki społecznej. Rozmowy koncentrowały się na poznaniu opinii kobiet zarządzających przedsiębiorstwem społecznym na temat ich stylu zarządzania, cech charakteru niezbędnych w ich pracy,...(21.21 zł najniższa cena z 30 dni)
9.90 zł
24.95 zł(-60%) -
Trójkąt kulinarny, body positivity, jednopłciowy model ciała to niektóre z zawartych w publikacji pojęć objaśniających jak ludzkie ciała kształtują się i są kształtowane przez społeczeństwo. Książka zabiera czytelnika w podróż przez różne sfery życia społecznego, w których ciało ludzkie odgrywa k...
Ciało i społeczeństwo. Socjologia ciała w badaniach i koncepcjach teoretycznych Ciało i społeczeństwo. Socjologia ciała w badaniach i koncepcjach teoretycznych
(25.46 zł najniższa cena z 30 dni)12.90 zł
29.95 zł(-57%) -
This book is devoted to upwardly mobile university lecturers or people who "escaped the collective fate of their class". The upward mobility of the academic faculty is under-researched in the peripheries of global knowledge production, although there is a significant interest in the social mobili...
The Biographical Experience of Entering the Academic Profession. Popular-Class Lecturers at the Post-Socialist University The Biographical Experience of Entering the Academic Profession. Popular-Class Lecturers at the Post-Socialist University
-
Początki badań rozkładów dochodów i ich nierównomierności sięgają przełomu XIX i XX stulecia, kiedy ukazały się pierwsze prace włoskiego ekonomisty Vilfredo Pareto (1848-1923), współtwórcy teorii równowagi ekonomicznej. Monografia obejmuje szeroko rozumianą metodologię statystyczną dotyczącą r...
Klasyczne i nieklasyczne metody analizy nierówności dochodowych Klasyczne i nieklasyczne metody analizy nierówności dochodowych
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Przedsiębiorczość lekarzy dentystów w kontekście relacji z pacjentami Agnieszka Bukowska-Piestrzyńska (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.