Prowadzenie warsztatów szkolenio...

Prowadzenie warsztatów szkoleniowych. Podręcznik trenera biznesu

Autor: 

Stron: 256
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Wydawca: Onepress
Cena:
59,00 zł
Cena:
49,00 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
59,00 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
49,00 zł

To książka dla tych, którzy wierzą - za Leonardem da Vinci - że "mądrość to córka doświadczenia" i że bez praktycznego doświadczenia rozwój jest nieefektywny lub wręcz niemożliwy.

Podobną maksymą kieruje się autor Podręcznika trenera biznesu, opisując metodę prowadzenia szkoleń, którą nazywa realistycznym treningiem. Jego sednem jest przeprowadzanie uczestników szkolenia przez realne doświadczenie, odwzorowujące realia ich pracy oraz prawdziwe problemy.

Oto podręcznik nie tylko dla zawodowych trenerów. Mogą po niego sięgnąć wszyscy ci, którym od czasu do czasu zdarza się nauczać innych: menedżerowie, nauczyciele, superwizorzy.

Książka jest efektem doświadczeń trenerskich oraz biznesowych autora oraz zebraniem dorobku jednej z najdłużej działających polskich firm szkoleniowych - Kontrakt-OSH - z którą autor był związany przez dwanaście lat. Zbiór refleksji na temat rozwoju człowieka, roli trenera, funkcjonowania grupy, efektywności szkoleń uzupełnia podstawową treść tego podręcznika, którą stanowi opis kluczowych "narzędzi" trenerskich, czyli bardzo konkretnych wskazówek i umiejętności, pozwalających wykonywać ten zawód sprawnie i efektywnie.

    Jeśli chcesz dowiedzieć się:
  • na czym polega realistyczny trening biznesowy i kim tak naprawdę jest trener,
  • jakie pułapki czyhają na trenera i jak się przed nimi zabezpieczać,
  • jakie mechanizmy psychologiczne rządzą życiem małej grupy,
  • jak przygotować efektywny projekt szkoleniowy, oparty o realne problemy i specyfikę pracy uczestników oraz jak zmierzyć jego skuteczność,
  • jak budować na szkoleniu atmosferę zaufania i partnerską relację, sprzyjającą nauczaniu poprzez doświadczenie,
  • jak diagnozować realne problemy grupy oraz organizować doświadczenia treningowe pozwalające wdrażać nowe umiejętności w życie…

  • … to ta książka jest przeznaczona dla Ciebie.

A wszystko przyprawione jest sosem autentycznych anegdot i historii z życia trenera…

Patron medialny:

Wstęp (7)
Część I: O zawodzie trenera biznesu
Rozdział 1. Kim jest trener biznesu? (13)
  • Kto to jest trener i na czym polega jego praca? (13)
  • Co trener biznesu powinien mieć wspólnego z biznesem? (16)
Rozdział 2. Droga do zawodu trenera (19)
  • Czy każdy może być trenerem? (19)
  • Co to znaczy być trenerem-praktykiem? (21)
  • Czym są tak zwane umiejętności trenerskie? (23)
Rozdział 3. Pułapki zawodu trenera (27)
  • Pułapka pierwsza: nadodpowiedzialność, czyli zbawiciel i matka Polka (27)
  • Pułapka druga: megalomania, czyli guru doskonały (29)
  • Pułapka trzecia: uleganie pokusom, czyli nocny łowca (31)
  • Pułapka czwarta: ocenianie i weryfikowanie, czyli nieświadomy samobójca (32)
  • Pułapka piąta: wypalenie, czyli sterany weteran (33)
Rozdział 4. Jak unikać pułapek zawodu trenera (35)
  • Superwizja trenerska, czyli w kupie siła (35)
  • BHP trenera. Jak zostać długodystansowcem (36)
  • Etyka zawodu, czyli dbanie o dobrą karmę (37)
Część II: O warsztatach i treningach biznesowych
Rozdział 5. Szkolenie - warsztat - trening (43)
Rozdział 6. Korzenie realistycznego treningu biznesowego (47)
Rozdział 7. Filozofia pracy z grupą w realistycznym treningu biznesowym (51)
  • Przemądrzały belfer czy partner towarzyszący w rozwoju? (51)
  • Czy powinno się mieszać rozwój z oceną? (52)
  • Krawaty czy dresy? (52)
  • Kto ma być w centrum uwagi? (53)
  • Możliwości i granice rozwoju dorosłego człowieka (54)
Część III: O grupie i procesach grupowych
Rozdział 8. Grupa i jej tajemne życie (61)
  • Mała grupa społeczna, czyli co? (62)
  • Jak żyje i rozwija się mała grupa? (64)
  • Od czego zależy rozwój grupy? (65)
  • Fazy (etapy) rozwoju małej grupy (66)
Rozdział 9. Bierność i konformizm, czyli faza zależności (69)
Rozdział 10. Rywalizacja i indywidualizm, czyli faza różnicowania (75)
Rozdział 11. Narzekanie i krytycyzm, czyli kryzys odpowiedzialności (85)
Rozdział 12. Bunt na pokładzie, czyli atak na lidera (93)
Rozdział 13. Zespół w manii, czyli nadzwyczajna moc grupy (97)
Rozdział 14. Odpowiedzialność i współpraca, czyli faza realnych możliwości grupy (99)
Rozdział 15. Jaki mamy na to wszystko wpływ? (101)
Część IV: O przygotowywaniu treningów biznesowych
Rozdział 16. Co trzeba wiedzieć, żeby dobrze przygotować trening (107)
Rozdział 17. Jak optymalnie wykorzystać oczy, uszy i mózg do przygotowania treningu, czyli o narzędziach diagnostycznych (113)
  • Ankiety, czyli co ludzie wypisują i dlaczego? (114)
  • Wywiad, czyli trener w roli detektywa (117)
  • Obserwacja, czyli weryfikacja opowieści (120)
  • Gdzie drążyć - źródła informacji przydatne do przygotowania treningu (122)
  • Jak nie wejść na minę, czyli trudności i pułapki, które można zidentyfikować na etapie przygotowania (124)
Rozdział 18. Logika i metodologia tworzenia projektów szkoleniowych (129)
Część V: O narzędziach trenera
Rozdział 19. Umiejętności komunikacyjne trenera (145)
  • Jak mieć wpływ na to, co myślą o nas inni? Czyli: "czytelność" trenera (146)
  • Jak zrozumieć motywy innych ludzi? Czyli: co się za czym kryje (148)
  • Belfer czy wspierający partner? Narzędzia konstruktywnej komunikacji i budowania partnerskich relacji z grupą (151)
  • Jak połączyć różne światy? Uwzględnianie typologii osobowości w pracy trenera (158)
  • Czym jest "zdrowe pomaganie"? (163)
Rozdział 20. Modele pracy stosowane w treningu biznesowym (167)
  • Od teorii do praktyki, czyli model akademicki (167)
  • Od doświadczenia, przez teorię, do praktyki, czyli model pracy z diagnozą (169)
Rozdział 21. Opis metod prowadzenia treningu biznesowego (173)
  • Jak sobie pościelesz, tak się wyśpisz, czyli o sztuce robienia wstępów (173)
  • Jak mówić, żeby nie zanudzić? Czyli o prowadzeniu wykładów (180)
  • Grupa kreatywna, czyli prowadzenie ćwiczeń koncepcyjnych (189)
  • Jak organizować poglądowe doświadczenia diagnozujące konkretny problem, czyli praca z użyciem psychodramy diagnostycznej (192)
Część VI: O efektywności szkoleń
Rozdział 22. Jaka jest naprawdę efektywność szkoleń? (217)
  • Dlaczego szkolenia nie zawsze dają spodziewany efekt? (218)
Rozdział 23. Czynniki wpływające na efektywność szkoleń (221)
  • Co może trener? Granice odpowiedzialności firmy szkoleniowej/trenera za efekt szkolenia (222)
  • Druga strona medalu. Odpowiedzialność zleceniodawcy za efekty szkoleń (224)
  • A co na to wszystko sam zainteresowany? Za co odpowiada uczestnik? (231)
Rozdział 24. Pomiar efektywności szkoleń (235)
  • Co zrobić, żeby wiedzieć, co mierzyć? Cele szkolenia a kryteria pomiaru efektywności (236)
  • Co da się zmierzyć? Poziomy badania efektywności szkoleń (237)
Zakończenie (247)
Bibliografia (249)

Najczęściej kupowane razem:

Prowadzenie warsztatów szkoleniowych. Podręcznik trenera biznesu plus Narysuj swoje myśli. Jak skutecznie prezentować i sprzedawać pomysły na kartce papieru. Wydanie II plus Co ludzie sukcesu robią przed śniadaniem
Cena zestawu: 112,96 zł 132,90 zł
Oszczędzasz: 19,94 zł(15%)
Do koszyka
zestaw0 Prowadzenie warsztatów szkoleniowych. Podręcznik trenera biznesu

Najczęściej kupowane razem ebooki:

Prowadzenie warsztatów szkoleniowych. Podręcznik trenera biznesu plus Nie tłumacz się, działaj! Odkryj moc samodyscypliny plus Co ludzie sukcesu robią przed śniadaniem
Cena zestawu: 92,55 zł 108,89 zł
Oszczędzasz: 16,34 zł(15%)
Do koszyka
zestaw0 Prowadzenie warsztatów szkoleniowych. Podręcznik trenera biznesu
Jako trener, który stawia swoje pierwsze kroki na wybiegu, rzuciłam się na tę publikację jak na świeżą bułeczkę. Starym zwyczajem, postanowiłam zgłębić na samym początku fachową literaturę z zakresu realizacji projektów rozwojowych, szkoleniowych i warsztatów. Trafiłam na Podręcznik Trenera Biznesu i się nie zawiodłam.

Książka dała mi sporą dawkę praktycznych wskazówek, o których pewnie nie jeden zawodowy trener mógłby nawet nie pomyśleć. Najbardziej podobał mi się rozdział o narzędziach diagnostycznych. Może dlatego, że jako wieloletni praktyk zarządzania projektami, zdaję sobie sprawę, że dobrze zaplanowane przedsięwzięcie to połowa sukcesu. Dowiedziałam się, między innymi, w jaki sposób powinnam zbierać informacje na etapie badania potrzeb klienta, przed zaprojektowaniem dla niego szkolenia. Rozmowy z przedstawicielami działów HR nie są wystarczające w dotarciu do prawdziwych potrzeb zleceniodawcy. Czasem warto także porozmawiać z przełożonymi uczestników naszego szkolenia, samymi uczestnikami, a nawet zewnętrznymi klientami firmy. Etap zbierania wymagań i oczekiwań może w związku z tym trwać dłużej, niż gdybyśmy pominęli te analizy, ale zdecydowanie się opłaci. Z większym prawdopodobieństwem przygotujemy produkt, z którego zadowoleni będą uczestnicy, klient, a także my sami.

Dużo mi dał także rozdział na temat przeprowadzania wstępu do szkolenia, podczas którego trener prowadzący ma niepowtarzalną okazję do zmotywowania uczestników. A może to osiągnąć przedstawiając im nie tylko cele i zakres warsztatu, ale przede wszystkim korzyści, które z niego wyniesie uczestnik. Niezwykle ważne jest także opisanie metod, które będą stosowanie podczas spotkania i powody, dla których akurat takie wybraliśmy. To kluczowe podczas realistycznych treningów, które przeprowadzają uczestników przez realne doświadczenia i odzwierciedlają w pewien sposób specyfikę ich pracy.

W zasadzie każda wskazówka Autora lądowała w moim notesie z mapami myśli, pełnymi skojarzeń i uzupełnień. Jestem także pewna, że wrócę do tej książki nie raz. Po kolejne inspiracje i weryfikację, czy moje metody się sprawdzają.

mapymysli.com Katarzyna Żbikowska


pokaż wszystkie
płatności onepress.pl