Podręcznik startupu. Budowa wiel...

Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku

Autorzy: ,

Ocena:
   5/6  Opinie  (10)
Stron: 680
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: twarda) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Wydawca: Onepress
Cena:
99,00 zł
Cena:
79,00 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
99,00 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
79,00 zł

Książka została wyróżniona w kwartalnym przeglądzie najważniejszych książek (lato 2013) opublikowanego przez THINKTANK. Zapraszamy do lektury przeglądu nowości wydawniczych


Twój startup - instrukcja obsługi

Ta książka nie jest lekturą do poduszki na jedną, bezsenną noc. Nie należy pochłaniać jej bezrefleksyjnie, by następnie odłożyć na półkę i już do niej nie wrócić. Wręcz przeciwnie - jeśli chcesz skorzystać z tego niezwykłego podręcznika, studiuj go po trochu, systematycznie i wracaj do niego regularnie. Niech stanie się Twoim najlepszym przyjacielem na najbliższe sześć do trzydziestu miesięcy… ponieważ właśnie taki czas musisz dać sobie i swojemu przedsięwzięciu, by stało się rentowną firmą, zdolną do odniesienia rynkowego sukcesu.

Dla ułatwienia pracy z podręcznikiem został on podzielony na cztery części. Z pierwszej dowiesz się, czym jest Customer Development. Poznasz też jego manifest, czyli katalog czternastu zasad, którymi powinny kierować się startupy przystępujące do wdrażania tej metodologii zarządzania, opracowanej specjalnie dla nich. Następna część opisuje proces przełożenia wizji założycielskiej na szablon modelu biznesowego, a następnie na szereg hipotez, weryfikowanych przy udziale klientów. W części trzeciej znajduje się opis programu testów pozwalających zorientować się, jaka jest potencjalna rentowność Twojej firmy. Autorzy przygotowali też dla Ciebie listy kontrolne, pomocne przy sprawdzaniu postępów na kolejnych etapach związanych z realizacją procesu Customer Development.




Wywiad z Bobem Dorfem cz. II: oglądaj

Wywiad z Bobem Dorfem cz. III: oglądaj




Steve Blank to lider innowacyjnych rozwiązań w zakresie metodologii rozwijania startupów i nauczania przedsiębiorczości. Steve jest autorem metodologii Customer Development, która stała się punktem wyjścia do utworzenia ruchu Lean Startup. Wykłada przedsiębiorczość na Uniwersytecie Stanforda, Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley oraz Uniwersytecie Columbia. Jego blog www.steveblank.com to lektura obowiązkowa wszystkich przedsiębiorców.

Bob Dorf jest przedsiębiorcą. Swoją pierwszą dochodową firmę założył w wieku zaledwie dwudziestu dwóch lat. Potem założył sześć kolejnych. Jak sam podsumowuje, były to „dwa wielkie sukcesy, dwa udane projekty i trzy świetne firmy do generowania odpisów podatkowych”. W wolnym czasie Bob prowadzi w Columbia Business School wykłady poświęcone modelowi Customer Development i skutecznemu budowaniu startupów.



Patroni wydania:

Jak czytać tę książkę? (7)

Wstęp (15)

Z myślą o kim powstała ta książka? (19)

Wprowadzenie (25)

I. POCZĄTEK

Rozdział 1.

Przepis na katastrofę - startup nie jest małą wersją dużej firmy (37)

Rozdział 2.

Droga do objawienia - model Customer Development (59)

Manifest Customer Development (73)

II. ETAP PIERWSZY - ROZPOZNANIE RYNKU

Rozdział 3.

Wprowadzenie do rozpoznania rynku (99)

Rozdział 4.

Rozpoznanie rynku, faza pierwsza - zdefiniuj hipotezy dotyczące modelu biznesowego (117)

Rozdział 5.

Rozpoznanie rynku, faza druga - udaj się w teren i przetestuj problem: "Czy ludzi to interesuje?" (245)

Rozdział 6.

Rozpoznanie rynku, faza trzecia - udaj się w teren i przetestuj rozwiązanie (287)

Rozdział 7.

Rozpoznanie rynku, faza czwarta - zweryfikuj model biznesowy, a potem wykonaj zwrot lub kontynuuj prace (323)

III. ETAP DRUGI - WERYFIKACJA RYNKU

Rozdział 8.

Wprowadzenie do weryfikacji rynku (345)

Rozdział 9.

Weryfikacja rynku, faza pierwsza - przygotuj się do sprzedaży (361)

Rozdział 10.

Weryfikacja rynku, faza druga - udaj się w teren i sprzedawaj! (435)

Rozdział 11.

Weryfikacja rynku, faza trzecia - opracuj pozycjonowanie produktu i firmy (499)

Rozdział 12.

Weryfikacja rynku, faza czwarta - najtrudniejsze pytanie: wykonać zwrot czy kontynuować prace? (517)

Podręcznik właściciela startupu - mapa strony (561)

Dodatek A. Listy kontrolne (565)

Dodatek B. Słowniczek (639)

Dodatek C. Jak zbudować internetowy startup - krótki przegląd (653)

Podziękowania (661)

O autorach (667)

Skorowidz (671)

Najczęściej kupowane razem ebooki:

Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku plus Video marketing nie tylko na YouTube plus Dzielenie tortu. Jak rozdysponować udziały w bezkosztowym start-upie
Cena zestawu: 119,75 zł 140,89 zł
Oszczędzasz: 21,14 zł(15%)
Do koszyka
zestaw0 Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku
6
(2)
5
(6)
4
(2)
3
(0)
2
(0)
1
(0)

Liczba ocen: 10

Średnia ocena
czytelników

  


okladka
  Ocena : 6 

Jedna z niewielu książek która nie opisuje czegoś w stylu "a u nas w USA to się robi tak...", co w połączeniu z polską rzeczywistością prowadzi do katastrofy. Konkretnie opisano "jak ty masz to zrobić", a nie "jak oni to kiedyś zrobili". Na prawdę rewelacja, szczególnie strategia jak mając 0zł w kieszeni i żadnego produktu rozpocząć badanie rynku i poszukiwania klientów.
  Ocena : 6 

Bardzo dobrze się czyta tę książkę. Wiele fachowych porad i bogactwo przykładów. Pozycja obowiązkowa dla ludzi myślących nad własnym startupem.
  Ocena : 5 

Pozycja podstawowa dla każdego kto zaczyna swój startup. Nawet przy dużej wiedzy w tej dziedzinie układa sporo w głowie. Polecam polecam
  Ocena : 5 

Książka w bardzo przystępny sposób tłumaczy różnicę prowadzenia dużej firmy, a startupu. Podaje konkretne narzędzia przy tworzeniu swojej firmy oraz wskazuje newralgiczne punkty, które mogą wystąpić na początku działalności. Polecam gorąco
  Ocena : 5 

Ciekawa książka. Autor zachęca do bazgrania po książce, zaginania rogów itd. Niestety kupiłem w wersji elektronicznej :)
  Ocena : 5 

Książka z jednej strony genialna z drugiej jednak ciężka w odbiorze i ze względu na ten fakt nie dam 6 gwiazdek. Jest to ostatnia część trylogii, którą onepress nieco dziwnie opublikowało, gdyż najpierw mieliśmy Lean StartUp Riesa, potem Tworzenie modeli biznesowych Alexandra Osterwaldera i dopiero na końcu coś co jest podstawą trylogii dzieło Blanka i Dorfa... Przyznam, że jeszcze nie przeczytałem Metoda Running Lean, która również nawiązuje do tej niesamowitej trylogii, która zrewolucjonizowała moje podejście do tworzenia biznesu. Jeszcze tylko na koniec podzielę się, że podejście biznesplanowe niszczy nie jednego przedsiębiorcę, który zamiast działać najpierw tworzy kilkadziesiąt stron dokumentu, który już w momencie jego tworzenia staje nieaktualny. Gdybym był Ministrem Nauki zakazałbym prowadzenia zajęć z biznes planu i wdrożył w to miejsce zajęcia trylogii Lean Startup+Modele Biznesowe+Customer Development... Ale nie jestem ministrem, a z natury jestem wolnościowcem, więc nikomu niczego nie będę narzucał ;)
  Ocena : 5 

Bardzo dobra książka,. Miło się ją czyta
  Ocena : 5 

Doskonały podręcznik-manual do budowy własnej firmy (startup'u) i nie tylko. Jest to również doskonały materiał do adaptacji i zmiany podejścia do wdrażania nowych produktów i usług, , w tym internetowych i mobilnych, zorientowanych na Klienta w kontekście rozwiązywania jego faktycznych problemów. Autorzy bardzo precyzyjnie opisali każdy krok modelu wdrożenia produktu i budowy własnej firmy, niezależnie od rynku, rodzaju produktu czy kanału dystrybucji. Polecam uwadze tę książkę i model customer development.
  Ocena : 4 

Napaliłem się na tę książkę jako że chcę założyć firmę - i rzeczywiście na początku dała mi wiele cennych wskazówek na temat tego, jak myśleć o produktach i kontaktach z klientami. Po około 200 stronach autorzy jednak schodzą mocno w detale, które na obecnym etapie są mi mało przydatne. Pojawia się wiele powtórzeń i lania wody, do tego są trochę nieprzystające do naszego rynku rzeczy (pisanie o radach nadzorczych, itd.). Sprawia to, że kolejne 400 stron kartkuje się, wyławiając jedynie od czasu do czasu coś wartościowego. Może kiedyś do tego wrócę. Podsumowując - książka dobrze przetłumaczona, otwiera oczy na pewne zagadnienia, ale w pewnym momencie robi się strasznie powtarzalna.
  Ocena : 4 

Książka dobra, ale trochę zbyt słabo ugruntowana w polskich realiach. Ocena: 4
płatności onepress.pl