Plan B. Otwórz się na nowe, lepsze perspektywy dla Twojego biznesu
- Autorzy:
- John Mullins, Randy Komisar
- Ocena:
- 5.0/6 Opinie: 1
- Stron:
- 328
- Druk:
- oprawa twarda
Opis książki: Plan B. Otwórz się na nowe, lepsze perspektywy dla Twojego biznesu
Plan B jest nie tyle opowieścią o drugich szansach, co źródłem wskazówek od autorów, pomagających nam zrozumieć, na czym polega wybór właściwej drogi, prowadzącej nasze przedsiębiorstwo ku sukcesowi.Bill Campbell,
prezes Intuit
To kompletny podręcznik, zawierający wiedzę na temat stanu ducha i działań potrzebnych, żeby kierować firmą w tych trudnych czasach stałej zmienności koniunktury gospodarczej. Jest czymś więcej niż tylko najbardziej użyteczną pozycją traktującą o przedsiębiorczości, na jaką miałem okazję się natknąć - Mullins i Komisar redefiniują zasady dotyczące zarządzania strategią organizacyjną i innowacjami w firmie.Robert Sutton,
profesor Uniwersytetu Stanforda, autor książki Biurko w biurko z jełopem
Wykorzystaj pełen potencjał swojego biznesu
Masz genialny pomysł na rozwój swojej firmy? Stworzyłeś doskonały w każdym calu model biznesowy? Posiadasz perfekcyjną koncepcję działań? To świetnie. A teraz przestań traktować te plany jak własne dziecko. Pozwól im zmieniać się w zgodzie z błyskawicznie ewoluującą sytuacją rynkową. Dzięki temu przestaniesz myśleć wąskotorowo i realizować niewolniczo kolejne punkty programu, a zaczniesz dostrzegać nowe perspektywy i pozaplanowe możliwości. Gdyby twórcy takich firm, jak Google, PayPal lub Starbucks, trzymali się swojego pierwotnego biznesplanu, prawdopodobnie nigdy byśmy o nich nie usłyszeli. Mówiąc krótko - otwórz się na plan B.
Weź do ręki tę nowatorską książkę i odważ się zdiagnozować problemy swojego modelu biznesowego, a potem wprowadź do niego niezbędne poprawki. Innymi słowy, skieruj firmę na nowy kurs! Skoncentruj się na pięciu elementach warunkujących rentowność każdego biznesu, czyli modelach: przychodów, marży brutto, operacyjnym, kapitału obrotowego oraz inwestycyjnym, i zredukuj ryzyko niepowodzenia do minimum. Pamiętaj, że połowiczny sukces, czyli znalezienie sposobu na biznes, który przynosi zyski, ale nie pozwala wykorzystać całego Twojego potencjału, jest równie problematyczny, jak całkowita klapa.
- Tworzenie skutecznego modelu biznesowego.
- Testowanie planu A dla warunków polowych.
- Sztuka tworzenia modelu przychodów.
- Model marży brutto i ustalanie cen.
- Definicja kosztów operacyjnych.
- Pomiar wartości kapitału obrotowego.
- Lekcje wyniesione ze studiów przypadku.
John Mullins prowadzi badania naukowe oraz zajęcia z przedsiębiorczości i tematyki venture capital w London Business School oraz na warsztatach regularnie odbywających się na czterech kontynentach. Ma za sobą doświadczenie budowania trzech firm. Jest także autorem książki na temat techniki kompleksowej oceny okazji biznesowych. Artykuły jego autorstwa systematycznie pojawiają się w prasie branżowej, zaś on sam często gości w licznych programach radiowych i telewizyjnych, traktujących o przedsiębiorczości czy inwestycjach podwyższonego ryzyka.
Randy Komisar pomaga tworzyć i kształtować firmy "jutra", należące do grona tych najbardziej wizjonerskich. Jest autorem bestsellera The Monk and the Riddle oraz niezliczonych artykułów prasowych na temat przedsiębiorczości i innowacji. Jako profesor konsultant prowadzi zajęcia na Uniwersytecie Stanforda. Często także występuje — na całym świecie — w roli prelegenta podczas wykładów poświęconych tematyce przedsiębiorczości.
Wybrane bestsellery
-
Książka obejmuje tematykę inżynierii wymagań według programu certyfikacji IREB® CPRE® Foundation Level na poziomie podstawowym. Omawia zagadnienia wyszczególnione w planie nauczania IREB® CPRE® z naciskiem na aspekt praktyczny, a także przygotowuje do egzaminu certyfikacyjnego...
Certyfikowany inżynier wymagań. Opracowanie na podstawie planu nauczania IREB® CPRE®. Przykładowe pytania egzaminacyjne z odpowiedziami Certyfikowany inżynier wymagań. Opracowanie na podstawie planu nauczania IREB® CPRE®. Przykładowe pytania egzaminacyjne z odpowiedziami
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlate...
Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Agile i Scrum, Scrum i Agile. Opanowawszy branżę IT, powoli, ale konsekwentnie, zdobywają inne biznesowe przyczółki i rozgaszczają się w firmach na dobre… Albo niedobre, gdy budzą niezrozumienie, protesty, a czasem nawet chęć ucieczki! Agile i Scrum brzmią tak nowocześnie, w teorii świetnie...(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)
25.92 zł
39.90 zł(-35%) -
Przewodnik, który trzymasz w ręku, powstał właśnie po to, by zasypać otchłań między działem HR i pozostałymi dywizjami organizacji w procesie transformacji. Kate ma nadzieję, że dzięki książce uda jej się pomóc zarówno osobom przeprowadzającym transformację, jak i działom HR firm i organizacji. W...
Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Ta książka pomoże Ci odkryć jedną z największych tajemnic sukcesu, zawiera bowiem opis strategii umożliwiającej doświadczanie wolności, spełnienia i radości z osiągania najbardziej ambitnych celów. Dowiesz się, że nie musisz samemu zajmować się wszystkim, jeśli tylko znajdziesz odpowiednie osoby ...
Nie JAK, lecz KTO. Osiąganie ambitniejszych celów dzięki pracy zespołowej Nie JAK, lecz KTO. Osiąganie ambitniejszych celów dzięki pracy zespołowej
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)14.90 zł
49.00 zł(-70%) -
Design thinking, czyli myślenie projektowe. Wbrew pozorom ten sposób podejścia do biznesu nie jest przypisany wyłącznie do wielkich korporacji. Pracować w duchu design thinking może i powinna każda firma, której właścicielowi zależy na zwiększeniu wydajności, szybkim realizowaniu dobrych pomysłów...
Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy
(20.90 zł najniższa cena z 30 dni)20.90 zł
69.00 zł(-70%) -
Ta książka jest adresowana właśnie do Ciebie. Bo masz pomysł i czujesz, że mógłbyś go spieniężyć, tylko jeszcze nie wiesz jak. Bo dysponujesz wiedzą z zakresu technologii i potrafisz zgromadzić wokół siebie zespół projektowy. Bo wierzysz w siłę idei, ciężką pracę, skuteczność uporu i w to, że na ...
Stwórz jednorożca. Od idei po startup wart miliony. Wydanie II rozszerzone Stwórz jednorożca. Od idei po startup wart miliony. Wydanie II rozszerzone
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)14.90 zł
49.00 zł(-70%) -
Gdy życie stawia Cię wobec PROJEKTU… …albo nawet - projektów, ponieważ właśnie zostałeś menedżerem, który będzie odpowiedzialny za ich realizację. Czy wiesz, jaką najbezpieczniejszą decyzję możesz wtedy podjąć? Odpowiedź jest prosta: nie podejmować wyzwania! Zrezygnować, poddać się, ...
Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie III poszerzone Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie III poszerzone
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
Rola lidera produktu jest wyjątkowa. Trzeba się wykazać szeroką gamą talentów i umiejętności. Obowiązkiem lidera jest kreowanie wizji i strategii produktu, tworzenie zespołu produktowego oraz kierowanie nim, wreszcie - eksperymentowanie, sprawdzanie, ryzykowanie! Sukces lub porażka leżą w rękach ...(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)
21.95 zł
39.90 zł(-45%) -
Ta książka jest przystępnym podręcznikiem przywództwa produktowego. Przedstawiono tu szerokie spektrum doświadczeń najlepszych liderów produktu, pracujących dla takich organizacji, jak Adobe, YouTube, Uber, Google, Airbnb, Basecamp, Zipcar, Intuit, Intercom, Transferwise, Upthere, Localytics czy ...
Lider produktu. Jak najlepsi menedżerowie tworzą doskonałe produkty i budują skuteczne zespoły Lider produktu. Jak najlepsi menedżerowie tworzą doskonałe produkty i budują skuteczne zespoły
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)14.90 zł
47.00 zł(-68%)
Zobacz pozostałe książki z serii Exclusive
-
Blockchain. Klucz do świata kryptowalut. Słowo, które brzmi jak obietnica bogactwa. Tylko... Czym tak naprawdę jest ów Blochchain? Niestety, w większości książek, artykułów, dyskusji w mediach tradycyjnych i Internecie mówi się o nim albo niezrozumiale, albo w mocnych uproszczeniach i z niepotrze...
Świat kryptomilionerów. Znajdź swoją szansę w świecie Blockchaina Świat kryptomilionerów. Znajdź swoją szansę w świecie Blockchaina
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Można, jeśli zbuduje się zdrową kulturę zespołową i właśnie o tym jest ta książka. Znajdziesz w niej zbiór prostych praktyk o wysokiej skuteczności, dzięki którym Twój zespół będzie mógł natychmiast wejść na ścieżkę pełnego uczestnictwa w zadaniach, produktywnego konfliktu i stałego postępu. Dowi...
Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole
Stefano Mastrogiacomo, Alexander Osterwalder i in. pełny spis w info
(34.90 zł najniższa cena z 30 dni)43.45 zł
79.00 zł(-45%) -
Pozornie skazany na sukces projekt często kończy się katastrofą. Powodów jest mnóstwo. Może to być błędne zdiagnozowanie oczekiwań klientów lub skoncentrowanie się bardziej na technologiach niż potrzebach przyszłych użytkowników. Nierzadko problemem okazuje się złe zarządzanie zespołem. Bywa i ta...
Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Gregory Bernarda, Alan Smith i in.
(53.40 zł najniższa cena z 30 dni)57.84 zł
89.00 zł(-35%) -
Doktryna jakości Andrzeja J. Bliklego to projekt rozpisany na lata. Autor, profesor matematyki i dyplomowany mistrz cukierniczy, przez dwie dekady kierował firmą, której nazwę zna chyba każdy Polak. Równocześnie pracował nad swoim opus magnum. Wciąż nad nim pracuje. Książka ta bowiem zmienia się ...
Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji. Wydanie III Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji. Wydanie III
(59.40 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
To kolejny tom z serii Strategyzer przeznaczonej dla wizjonerów biznesu. Skorzystają z niej przedsiębiorcy, kierownictwo dużych organizacji oraz liderzy innowacji. Znalazły się tu opisy kluczowych narzędzi pozwalających budować modele biznesowe odporne na destabilizację, zarządzać portfelem przed...
Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Alan Smith, Frederic Etiemble
(26.90 zł najniższa cena z 30 dni)26.90 zł
89.00 zł(-70%) -
10 lat temu Andrzej Jeznach, polski biznesmen, postawił na dobre życie i zmienił zasady zarządzania. Odszedł od nadzoru i hierarchii i już po kilku latach jego firma pracowała właściwie sama. Kiedy się zdecydował przekazać losy firmy w ręce młodszego pokolenia, jego celem było stworzenie organiza...(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)
17.90 zł
59.00 zł(-70%) -
W tym samym roku, w którym Titanic zderzył się z górą lodową, Dale Carnegie zaczął prowadzić zajęcia z wystąpień publicznych na nowojorskim Harlemie. Obydwa te wydarzenia wywarły wpływ na losy wielu ludzi. Dziś tragiczny rejs Titanica jest zaledwie jedną z wielu historii z przeszłości, a książki ...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
W tej książce przywództwo jest pokazane w niespotykany sposób. Imperatyw wyciskania z ludzi imponującej efektywności zastąpiły fundamenty przywództwa z nieskończonym nastawieniem. Awans, nagroda czy wygrana walka budzą rozkoszny dreszczyk, ale nie należy na tym opierać swojej przyszłości. Jeśli j...(34.20 zł najniższa cena z 30 dni)
34.20 zł
57.00 zł(-40%) -
Książka ta została napisana dla tych, którzy poszukują większej satysfakcji w roli handlowca, szanują swój zawód i chcą być profesjonalistami. Jest to praktyczny poradnik dla wszystkich, którzy obsługują klienta i sprzedają produkty swojej firmy.(44.85 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł(-40%)
Ebooka "Plan B. Otwórz się na nowe, lepsze perspektywy dla Twojego biznesu" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Plan B. Otwórz się na nowe, lepsze perspektywy dla Twojego biznesu" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Plan B. Otwórz się na nowe, lepsze perspektywy dla Twojego biznesu" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Plan B. Otwórz się na nowe, lepsze perspektywy dla Twojego biznesu (3) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: biznes.onet.pl Grzegorz Pacuła, 2012-07-09Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Historie wielkich marek pokazują, że sukcesy firm wymagają wytężonej pracy. Wielokrotnie okazuje się, że nazwy produktów, które bez zastanowienia wymieniamy jednym tchem, to owoc wieloletniej pracy, wielu błędów popełnionych w procesie ich tworzenia oraz sprzedaży oraz niejednej zmiany strategii.
Jak pokazuje praktyka rzadko kiedy pierwotny plan, który zakładał sobie właściciel firmy, był realizowany według podstawowych założeń. Sukces wymagał wdrożenia tzw. planu B.
Zanim słynny iPod wszedł na rynek i uczynił z firmy spod znaku nadgryzionego jabłka jedną z najbardziej wartościowych marek XXI wieku, minęło wiele czasu. Firma, która zaczynała przygodę w biznesie jeszcze w latach 80-tych, produkując pierwsze komputery osobiste, w pewnym momencie postawiła na muzyczne urządzenia mobilne. Zrobiła to w idealnym czasie, kiedy format mp3 był na szczycie, a ludzie poszukiwali zarówno urządzenia do słuchania muzyki w autobusie, jak i łatwego dostępu do plików. Jak to zwykle jednak bywa w najlepszych biznesach, nic nie było sprawą przypadku. Alternatywny plan polegał na odejściu od projektowania tradycyjnych PC-etów na rzecz nowego rodzaju urządzeń.
Plan B to coś więcej niż alternatywny biznesplan, który tworzymy zanim uruchomimy biznes. Pod tym hasłem kryje się ciągła obserwacja rynku, elastyczność i umiejętność dostosowywania się do nowych sytuacji i wymagań klientów. Tak naprawdę plan B tworzy się sam, w czasie weryfikacji przez rynek twojego produktu lub usługi, którą pierwotnie chciałeś wprowadzić. Twoim zadaniem jest dostrzeżenie go w odpowiednim momencie i wykorzystanie. Jak to jednak bezpiecznie zrobić?
Nie zaczynaj od zera
Pamiętaj, że wiele firm ma genialne pomysły, tylko nie potrafi ich dobrze wdrożyć w życie. Obserwuj rynek, zwracaj uwagę na potentatów w twojej branży, przypatruj się ale nie kopiuj bezkrytycznie. Pamiętaj, że ktoś może mieć lepszy produkt niż ty i twój biznes zginie jeżeli nie dostosujesz się do rynku udoskonalając swoje produkty. Za to jeżeli zrobisz to pierwszy, dodasz do tego trochę swojej kreatywności to sukces będzie w zasięgu ręki.
Analizuj, nazywaj i sprawdzaj
W pewnym momencie rynek przestanie dostarczać ci pomysłów i inspiracji. Szukaj więc wzorów w swoim umyśle. W tym celu konstruuj na bieżąco hipotezy, dotyczące twojego biznesu, branży, produktów czy usług, które wydają ci się trafne. Są to tzw. wzorce, antywzorce i akty wiary. Jednocześnie określ efekty, których się spodziewasz. Po tym wszystkim, przygotowane tezy poddaj testowi. Innymi słowy sprawdzaj je w praktyce. Przykładowo możesz określić, że w ciągu dwóch miesięcy usługę za 4000 zł wykupi od Ciebie 20 klientów. Po tych dwóch miesiącach będziesz mógł określić, czy to co sobie założyłeś udało się zrealizować. Jeżeli nie, znaczy to, że twoje założenie było błędne, a co za tym idzie, twój plan na sukces należy zmodyfikować. Zmodyfikuj więc tezę i wypróbuj ją jeszcze raz.
Pracujesz żeby zarabiać
Biznes otwieramy i prowadzimy z wielu powodów. Jednak zwykle, nie licząc odosobnionych przypadków, interes tworzony jest po to, by przynosił przychody. Tak naprawdę najbardziej prawdopodobnym powodem tego, że twój plan A nie wypali, jest brak wystarczającej liczby klientów przekazujących ci pieniądze. Musisz ich mieć odpowiednią ilość by utrzymać się w pierwszej kolejności utrzymać się na powierzchni i skutecznie konkurować. Koniecznie odpowiedź sobie na pytanie kto będzie kupował twoje produkty lub usługi, co będzie kupowane, jakiego rodzaju problem rozwiązuje twój produkt lub usługa itp. Odpowiedzi staraj się w jak największym stopniu opierać na twardych danych dowodowych – czy to na podstawie twoich badań, czy różnego rodzaju analiz. Dzięki temu już na wstępie będziesz mógł oszacować wartość twojego planu. Nie będziesz żył w iluzji i przeświadczeniu, że twój plan się sprawdzi – choć w rzeczywistości jest to niemożliwe. I co najważniejsze, będziesz mógł stworzyć i wdrożyć od razu plan B.
Stworzenie biznesu, który okaże się ogromnym sukcesem, bez alternatywnego planu, jest praktycznie niemożliwe. Pokazują to historie takich potentatów jak Apple, Google czy Pay Pal. Firmy te w odpowiednich momentach zmieniały swoją politykę trafiając w samo sedno. Tak naprawdę trzeba być ciągle przygotowanym na plan B obserwując to co się dzieje u nas w firmie a także w branży i na rynku. Więcej o tym jak dobrze stworzyć alternatywny scenariusz można przeczytać w książce Johna Mullinsa i Randy Komisara „Plan B” (wydawnictwo OnePress 2012). Poza przytoczonymi aspektami, znajdziesz tam dokładny szkielet i zarys typowego scenariusza, a także szereg case’ów. -
Recenzja: POLSKA - DZIENNIK ŁÓDZKI .N, 2012-05-14Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Wydany przez Onepress poradnik „Plan B. Otwórz się na nowe, lepsze perspektywy dla Twojego biznesu" Johna Mullinsa i Randy'ego Komisara to opowieści o drugich szansach, po jakie sięgamy, gdy pierwszy biznesplan zawodzi. Jednak autorzy nie traktują planu B jako koła ratunkowego. Raczej jako lepszy pomysł niż ten, jaki przyszedł do głowy za pierwszym razem. Rzecz w tym, aby przestać myśleć wąskotorowo i niewolniczo przywiązywać się do pierwotnego harmonogramu.
Autorzy proponują skoncentrowanie się na głównych elementach - będących fundamentem rentowności każdego biznesu. Jednocześnie przestrzegają przed zadowalaniem się połowicznym sukcesem, czyli znalezieniem sposobu na biznes, który przynosi zyski, ale nie pozwala wykorzystać całego swojego potencjału. -
Recenzja: ideas2action.pl Tomek Karwatka, 2012-02-20Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Autorzy książki Getting to Plan B. (J. Mullins, R. Komisar) prowadzą czytelnika przez proces innowacji, oparty na kolejnych przybliżeniach prowadzących do idealnego produktu.
Książka zaczyna się od opisu spotkania w uznanej firmie Venture Capital (Kleiner Perkins Caufield & Byers). Partner firmy (i autor książki) zadaje szefom firm w które inwestują proste pytanie: która z firm porzuciła swój oryginalny biznesplan i zmieniła go na plan B?”. 2/3 zgromadzonych podnosi rękę. Wielu z nich mówi, że zrestarowali swoje firmy trzy razy.
Drugi autor książki dokonał analizy danych z pięciu lat funkcjonowania studenckiego programu wsparcia przedsiębiorczości. Okazało się, że spośród stworzonych w ramach tego programu firm (tych, które przetrwały) aż 60% nie realizuje pierwotnie zgłaszanych przez studentów pomysłów.
Autorzy prezentują w książce ponad 20 historii firm, które zmieniły plan działania i odniosły sukces.
Moje notatki z książki:
Badania wykazują, że potrzeba zrealizować 58 pomysłów na produkt by dostarczyć na rynek jeden udany produkt.
Autorzy proponują usystematyzowany proces
Analogie – poszukiwanie firm, które rozwiązały analogiczne problemy.
Antilogs (antylogartym) – wyszukiwanie sytuacji gdy firmy rozwiązujące zbliżone problemy, zachowały się przeciwnie niż byś tego oczekiwał – być może właśnie realizowały swój plan B.
Leaps of faith – pytania na które nie ma odpowiedzi w powyższych danych sprowadzają Cię do ustalenia co jest jedynie Twoim przekonaniem (na które nie ma dowodu). Tutaj pojawia się miejsce na eksperyment.
Dashboards – ostatni krok to stworzenie usystematyzowanego narzędzia do prowadzenia eksperymentów.
Istotne jest aby stawiane w badaniach hipotezy były mierzalne.
Sześć kluczowych pytań w planie przychodów
Kto kupuje?
Co kupuje?
Jaki problem klienta rozwiązujesz lub jaką wartość oferujesz?
Jak szybko, jak często i jak wiele i jak często będzie realizowany zakup?
Ile będą płacili klienci i od czego jest zależna wysokość opłat?
Jakie będą koszty i nakłady po Twojej stronie?
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Getting to Plan B: Breaking Through to a Better Business Model
- Tłumaczenie:
- Arkadiusz Romanek
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-3614-3, 9788324636143
- Data wydania książki drukowanej:
- 2012-04-16
- Format:
- 140x208
- Numer z katalogu:
- 7516
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Zarządzanie projektami
- Serie wydawnicze: Exclusive
Spis treści książki
Dlaczego powstała taka książka? (7)
Wprowadzenie (17)
Rozdział 1. Nie wymyślaj na nowo koła. Uczyń je lepszym! (35)
Zebranie wzorców, antywzorców i aktów wiary w drodze ku Planowi B
Rozdział 2. Nawigowanie podczas realizacji Twojej inwestycji (67)
Potęga tablic analitycznych
Rozdział 3. Powietrze, jedzenie i woda (107)
Twój model przychodów
Rozdział 4. Żegluj bezpiecznie, omijając rafy i płycizny (139)
Twój model marży brutto
Rozdział 5. Ćwiczenia odchudzające (171)
Model operacyjny
Rozdział 6. Tu króluje pieniądz (197)
Model kapitału obrotowego
Rozdział 7. Pieniądz robi pieniądz (229)
Twój model inwestycyjny
Rozdział 8. Czy da się utrzymać w równowadze taboret z jedną nogą? (259)
Wielowymiarowe modele biznesowe
Rozdział 9. Zaczynamy odkrywać własny Plan B (295)
Przypisy (309)
Podziękowania (324)
O autorach (327)
Onepress - inne książki
-
UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie spr...(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Growth hacking to jedna z metodyk prowadzenia działań marketingowych, sprzedażowych i rozwoju produktu, w której celem aktywności nie są największe zasięgi, a dotarcie do możliwie najlepiej określonej grupy docelowej. Oczywiście przy zachowaniu jak najniższego kosztu tego procesu. Gdy się nad tym...
Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Życie nie jest sprawiedliwe. Talenty nie są rozdzielane jednakowo wszystkim ludziom. Każdy jednak może wykorzystać swoją szansę na życiowy sukces. Wystarczy zapanować nad pragnieniami i emocjami, aby dokonywać słusznych wyborów i radzić sobie z pokusami i trudnościami. Wystarczy odkryć sekret umi...
Siła samodyscypliny. O panowaniu nad sobą w każdej sytuacji Siła samodyscypliny. O panowaniu nad sobą w każdej sytuacji
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Retoryka to sztuka budowania artystycznej, perswazyjnej wypowiedzi, a także wiedza o właściwej komunikacji między autorem treści i jej odbiorcami. W starożytności uważana była za jeden z filarów kultury. W średniowieczu nauczano jej w szkołach. Aż do XIX wieku uważano za niezbędny element wykszta...
Szkoła retoryki. Jak przekonująco przemawiać, dyskutować i pisać Szkoła retoryki. Jak przekonująco przemawiać, dyskutować i pisać
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Rozmowa o pensji należy do tych, do których nikt nas nie przygotowuje. Ani w domu, ani w szkole, ani na studiach ― nawet ekonomicznych ― nie skupiamy się na tym, co naprawdę potrafimy i jak wyceniamy swoje umiejętności. Często nie wiemy nawet, jaka miesięczna kwota wynagrodzenia byłab...
Wynagrodzenie odczarowane. Skąd się bierze płaca i ile mogę zarabiać? Wynagrodzenie odczarowane. Skąd się bierze płaca i ile mogę zarabiać?
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Żyjemy w świecie, w którym realne kompetencje, czyli posiadane przez nas wiedza, doświadczenie i umiejętności, są zaledwie wstępem, podglebiem sukcesu. Jeśli zostaną dostrzeżone i nagrodzone bez dodatkowego zaangażowania z naszej strony, to super. Niestety, to się nieczęsto zdarza. Dużo częstsza ...
Dlaczego Twój sąsiad zarabia więcej od Ciebie i jak temu zaradzić. Czyli o sztuce autoprezentacji Dlaczego Twój sąsiad zarabia więcej od Ciebie i jak temu zaradzić. Czyli o sztuce autoprezentacji
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Czy wiesz, czym są ETF-y (z ang. exchange traded funds)? Tym akronimem, coraz popularniejszym w świecie finansów, określa się produkty, które można umieścić między tradycyjnymi funduszami inwestycyjnymi a akcjami. Z roku na rok rośnie grono zwolenników ETF-ów ― zarówno za granicą, jak i w P...
ETF-y, czyli działasz lokalnie, zarabiasz globalnie. Kompleksowy przewodnik dla polskiego inwestora ETF-y, czyli działasz lokalnie, zarabiasz globalnie. Kompleksowy przewodnik dla polskiego inwestora
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
I właśnie z myślą o takich osobach powstała ta książka. To zestaw starannie wybranych, najskuteczniejszych metod polepszania osobistych wyników. Techniki zostały przetestowane na tysiącach klientów coachingu i zaowocowały imponującymi sukcesami, które nierzadko przyniosły radykalną zmianę życia. ...
Jedyny taki coach. Sekretny system przełamywania barier na drodze do sukcesu Jedyny taki coach. Sekretny system przełamywania barier na drodze do sukcesu
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Pojęcie sztucznej inteligencji (SI, ang. AI) używane jest od lat pięćdziesiątych XX wieku. Jednak dopiero niedawno stało się gorącym, odmienianym przez wszystkie przypadki i możliwości terminem, który działa na wyobraźnię ludzi na całym świecie. Sprawcą zamieszania jest ChatGPT – chatbot op...
AI w biznesie. Jak zarabiać więcej dzięki sztucznej inteligencji AI w biznesie. Jak zarabiać więcej dzięki sztucznej inteligencji
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Zanim powiesz „przecież ja nie umiem rysować”, przeczytaj słowa Dana Roama, od wielu lat z powodzeniem posługującego się techniką sketchnotingu w obszarach biznesowych: W praktyce okazuje się, że to właśnie osoby rozpoczynające przygodę z koncepcją myślenia wizualnego, zaczynające od...
Sketchnoting. Jak prezentować swoje myśli za pomocą prostych rysunków i grafik Sketchnoting. Jak prezentować swoje myśli za pomocą prostych rysunków i grafik
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Plan B. Otwórz się na nowe, lepsze perspektywy dla Twojego biznesu John Mullins, Randy Komisar (1) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(0)
(1)
(0)
(0)
(0)
(0)