Pierwsze 90 dni. Strategie zapew...

Pierwsze 90 dni. Strategie zapewniające sukces każdemu liderowi

Autor: 

Pierwsze 90 dni. Strategie zapewniające sukces każdemu liderowi
Stron: 264
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka)
Wydawca: Onepress
Cena:
49,00 zł

Druk na żądanie

Prezydent jest oceniany po stu dniach, menedżer -- po dziewięćdziesięciu

  • Przygotuj się do nowych obowiązków
  • Oceń obiektywnie wyzwania i szanse powodzenia
  • Zdobądź poparcie podwładnych i zwierzchników

Pierwsze 90 dni pracy to dla menedżera na nowym stanowisku wyjątkowo trudny okres. W tym czasie liderzy, niezależnie od stanowiska, jakie piastują, często podejmują nieprawidłowe decyzje. Nie mają wystarczających informacji o czekających ich wyzwaniach i nie wiedzą, co należy zrobić, aby sprostać oczekiwaniom otoczenia. Taka sytuacja skutecznie utrudnia im osiągnięcie założonych celów. Dlatego aby zyskać wiarygodność, muszą wygrać kilka małych "bitew" i w ten sposób ustanowić fundament długofalowego sukcesu.

Książka "Pierwsze 90 dni. Strategie zapewniające sukces każdemu liderowi" to zbiór strategii dla menedżerów obejmujących nowe stanowiska. Stosując je, szybko osiągniesz coś, co autor nazywa "progiem rentowności" -- punkt, w którym organizacja potrzebuje Ciebie tak samo, jak Ty potrzebujesz pracy. Dzięki nim nauczysz się oceniać sytuację i zdobywać wiedzę o organizacji. Szybko odkryjesz swoje mocne i słabe strony. Dowiesz się również, jak zbudować zespół pracowników i sieć doradców oraz jak uzyskać przewagę w kluczowych relacjach biznesowych.

  • Pogłębianie wiedzy
  • Kształcenie umiejętności samooceny
  • Ocena sytuacji w firmie
  • Ustalanie celów długoterminowych
  • Sztuka negocjacji
  • Budowanie i ocena zespołu
  • Tworzenie koalicji
  • Przyspieszanie procesu zmian

Zmierz się z nowymi wyzwaniami bez obaw i odnoś sukcesy.
Ta książka na pewno Ci w tym pomoże.

Przedmowa (11)

Podziękowania (15)

Wstęp: Pierwsze 90 dni (17)

1. Promowanie siebie (35)

  • Promowanie siebie (39)

2. Przyspiesz proces uczenia się (51)

  • Pokonanie niezdolności do uczenia się (53)
  • Zarządzanie procesem uczenia się jak procesem inwestycyjnym (54)
  • Przyjęcie ustrukturyzowanych metod uczenia się (61)
  • Tworzenie planu uczenia się (64)
  • Zdobywanie wiedzy o kulturze (69)
  • Zamknięcie pętli (74)

3. Dopasowanie strategii do sytuacji (75)

  • Rozpoznanie sytuacji biznesowej (77)
  • Zrozumienie historii (78)
  • Identyfikacja szans i zagrożeń (80)
  • Zmiana nastroju panującego w organizacji (81)
  • Kierowanie za pomocą właściwych umiejętności (83)
  • Skoncentrowanie energii (84)
  • Diagnoza Twojego portfolio (88)
  • Nagradzanie za sukces (88)
  • Zastosowanie czterowymiarowego podejścia do rozwoju (90)

4. Odnieś pierwsze zwycięstwa (93)

  • Unikanie typowych pułapek (95)
  • Wywoływanie fal (zmiany) (97)
  • Ustalanie celów długoterminowych (99)
  • Zapewnienie pierwszych zwycięstw (103)
  • Przewodzenie zmianom (111)
  • Dopasowanie strategii do sytuacji (115)

5. Negocjowanie sukcesu (117)

  • Skupienie się na fundamentach (120)
  • Planowanie pięciu rozmów (123)
  • Planowanie rozmowy dotyczącej sytuacji (125)
  • Planowanie rozmowy na temat oczekiwań (127)
  • Planowanie rozmowy dotyczącej stylu (130)
  • Planowanie rozmowy dotyczącej zasobów (133)
  • Planowanie rozmowy na temat osobistego rozwoju zawodowego (136)
  • Podsumowanie: Twój 90-dniowy plan (137)
  • Rozwijaj swoje umiejętności szefowania (138)

6. Osiąganie dopasowania (143)

  • Projektowanie architektury organizacji (145)
  • Identyfikowanie zakłóceń (147)
  • Unikanie niektórych typowych pułapek (148)
  • Rozpoczęcie (150)
  • Wzmacnianie strategii (151)
  • Modyfikowanie strategii (155)
  • Kształtowanie strategii Twojego zespołu (156)
  • Dopasowywanie kluczowych systemów (159)
  • Zrozumienie kultury grupy (165)
  • Dopasowanie (167)

7. Budowanie zespołu (169)

  • Unikanie typowych pułapek (171)
  • Ocena istniejącego zespołu (174)
  • Restrukturyzacja zespołu (182)
  • Dopasowywanie celów, systemów motywacji i wskaźników efektywności (184)
  • Tworzenie nowych procesów zespołowych (187)
  • Szybki start zespołu (194)

8. Tworzenie koalicji (197)

  • Oznaczanie obszaru wpływu (198)
  • Zastosowanie narzędzi perswazji (204)
  • Podsumowanie (212)

9. Zachowanie równowagi (215)

  • Przeprowadzanie oceny (217)
  • Unikanie błędnego koła (219)
  • Trzy filary poczucia skuteczności (223)
  • Pozostawanie w grze (234)

10. Przyspieszanie procesu zmian wszystkich pracowników (235)

  • Tworzenie wspólnego języka (238)
  • Praca z zespołem (240)
  • Zatrudnianie ludzi z zewnątrz (240)
  • Rozwój liderów o dużym potencjale (241)
  • Wzmacnianie planu rozwoju zawodowego (241)
  • Przyspieszanie procesu integracji pofuzyjnej (243)
  • Wykorzystanie narzędzi wspierających pracę (244)

Zakończenie: Ponad podejściem "iść na dno-lub-pływać" (247)

Polecane publikacje (251)

Skorowidz (253)

O autorze (263)

Najczęściej kupowane razem:

Pierwsze 90 dni. Strategie zapewniające sukces każdemu liderowi plus 15 tajemnic zarządzania czasem. O czym wiedzą ludzie sukcesu? plus Szef w relacji z zespołem. Jak proces grupowy wpływa na psychologię teamu
Cena zestawu: 123,25 zł 145,00 zł
Oszczędzasz: 21,75 zł(15%)
Do koszyka
zestaw0 Pierwsze 90 dni. Strategie zapewniające sukces każdemu liderowi
Zachętą do przeczytania książki Michaela Watkinsa "Pierwsze 90 dni..." było dla mnie stwierdzenie autora, że [...]"dobrzy pracownicy po pięciu latach nudzą się i szukają nowych wyzwań!" Nie podzielam tego poglądu, ale chciałem wiedzieć co autor ma do zaproponowania osobom, które w strukturze firmy znajdują się w miejscu, gdzie muszą dokonać wyboru ODEJŚĆ czy POZOSTAĆ. Watkins napisał już z Danem Ciampa "Right from the Start: Taking Charge in a New Leadership Role" (1999) oraz samodzielnie "Taking Charge in Yeur New Leadership" (2001) więc problematyka zarządzania firmą w czasie pierwszego półrocza nie jest mu obca i nie dziwi mnie, że w obecnej książce skoncentrował się na pierwszych trzech miesiącach (90 dniach!).

Idea książki zawarta jest w słowach wprowadzenia: [...]"prezydent stanów zjednoczonych ma 100 dni, aby się wykazać; ty masz 90". Być lepszym od Prezydenta to nowa wersja "amerykańskiego snu" i wizji, że "wszystko od nas zależy i wszystko jest możliwe". Watkins zna "Prawo Parkinsona": [...]"najbardziej zajęty człowiek to ten, który ma mnóstwo czasu." I dlatego informuje czytelnika, że tego czasu nie ma. (...)

Najlepszym recenzentem tej publikacji jest sam autor, który napisał wprost: [...]"wiedza na temat tego co należy zrobić, nie jest tym samym, co robienie tego." Cztając "Pierwsze 90 dni..." zbliżamy się do WIEDZY autora - reszta zależy od nas i wypracowanej dotychczas umiejętności realizacji - tej w książce "nie podaje się na tacy". Otrzymujemy "opis wędki" i opowiadanie o "zasadach łowienia" w "wolnorynkowym oceanie". Nie zawsze nam to pomoże, ale skakanie do "pustego basenu" (bez wiedzy) też nie jest dobrym pomysłem.

Personel i Zarządzanie Andrzej Budzyk; 06/06


    płatności onepress.pl