Pierwsze 90 dni. Sprawdzone stra...

Pierwsze 90 dni. Sprawdzone strategie ułatwiające liderom wejście na najwyższe obroty szybciej i mądrzej

Autor: 

Stron: 312
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Wydawca: Onepress
Wydawca: Onepress
Cena:
49,00 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 9,80 zł
39,20 zł 49,00 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
49,00 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
39,20 zł
49,00 zł

„Biblia adaptacji i integracji w nowej pracy”.

The Economist”

Przygotuj się na pierwsze 90 dni w nowej roli!

Nie jest przesadą stwierdzenie, że wejście w nową rolę w środowisku zawodowym jest największym wyzwaniem dla każdego, szczególnie dla menedżera. Pierwsze miesiące urzędowania bywają naprawdę trudne, a konsekwencje błędów popełnionych w tym okresie mogą być poważne. Da się ich jednak uniknąć, jeśli w porę poznasz sprawdzone strategie ułatwiające radzenie sobie z wyzwaniami etapu przejściowego. Znajdziesz je w książce Michaela D. Watkinsa.

Autor, uznany ekspert w dziedzinie samodoskonalenia, procesów zmian i przywództwa, doradzający menedżerom na wyższych stanowiskach kierowniczych w różnych typach organizacji, nie poprzestaje na samym opisie: przedstawia też rozwiązania problemów wynikających z rosnącej konkurencji na rynku pracy, omawia typowe pułapki na drodze lidera i wskazuje sposoby omijania potencjalnych raf. Każdy rozdział kończy lista pytań, które ułatwiają zapamiętanie najważniejszych elementów lekcji oraz zastosowanie proponowanych rozwiązań w praktyce.
  • Przygotuj się na zmianę!
  • Przyspiesz proces zdobywania nowej wiedzy
  • Dopasuj strategie do okoliczności
  • Negocjuj sukces
  • Zapewnij sobie pierwsze sukcesy
  • Synchronizuj i integruj
  • Buduj zespół i twórz koalicję
  • Sam sobie jesteś sterem...
  • Niech inni też skorzystają!

Zostań bezbłędnym liderem!

O autorze (9)

Przedmowa do 2. wydania w dziesiątą rocznicę (11)

Wprowadzenie: Pierwsze 90 dni (19)

  • Dlaczego etap zmiany stanowiska ma tak duże znaczenie. Jak liderzy mogą sprawniej i skuteczniej przejmować odpowiedzialność za kierowanie zespołem. Budowanie kompetencji związanych z rotacją na stanowiskach. Ocena ryzyka etapu przejściowego na nowym stanowisku.

1. Przygotuj się! (39)

  • Dlaczego ludzie nie radzą sobie z mentalną zmianą po objęciu nowego stanowiska. Przygotowanie do rozpoczęcia pracy w nowej roli. Poznanie wyzwań będących konsekwencją awansu i zatrudnienia w wyniku rekrutacji zewnętrznej. Ocena preferencji i słabości.

2. Przyspiesz proces zdobywania nowej wiedzy (67)

  • Nauka jako proces inwestycyjny. Planowanie nauki. Rozpoznawanie najlepszych źródeł wiedzy. Wykorzystanie usystematyzowanych metod przyspieszania nauki.

3. Dopasowanie strategii do okoliczności (91)

  • Niebezpieczeństwa związane z zastosowaniem metody "jedynie słusznego rozwiązania". Ocena sytuacji w celu stworzenia właściwej strategii. Model STARS w kontekście rodzajów zmian na stanowiskach. Wykorzystanie modelu do analizy portfolio i kierowania zmianą.

4. Negocjowanie sukcesu (113)

  • Budowanie produktywnych relacji z nowym szefem. Zasada pięciu rozmów. Definiowanie oczekiwań. Zgoda w kwestii oceny sytuacji. Osiągnięcie porozumienia w sprawie współpracy. Negocjowanie zasobów. Tworzenie planu 90 dni.

5. Zapewnij sobie pierwsze sukcesy (141)

  • Unikanie typowych pułapek. Ustalanie najwyższych priorytetów. Tworzenie przekonującej wizji. Praca na rzecz wiarygodności osobistej. Pierwsze próby poprawy wydajności organizacyjnej. Planowanie zmiany versus kolektywna nauka.

6. Synchronizacja i integracja (169)

  • Rola lidera jako architekta organizacyjnego. Identyfikowanie prawdziwych przyczyn słabej wydajności. Synchronizacja strategii, struktury, systemów, umiejętności i kultury.

7. Budowanie zespołu (197)

  • Odziedziczenie zespołu i jego przebudowa. Łagodzenie konfliktu pomiędzy celami krótko- i długoterminowymi. Równoległe modyfikacje struktury organizacyjnej i reorganizacja zespołu. Wdrażanie nowych procesów.

8. Tworzenie koalicji (233)

  • Błędy w koncepcji przewagi przez pozycję w hierarchii zawodowej podległości. Identyfikowanie źródeł kluczowego wsparcia. Mapowanie sieci wpływów i schematów zależności. Modyfikowanie wizji wspólnych interesów i ścieżek działań.

9. Jesteś swoim sterem... (257)

  • Jak to się dzieje, że liderzy wchodzą czasami na mieliznę. Trzy filary samozarządzania. Tworzenie planu i narzucanie sobie samodyscypliny. Tworzenie sieci wsparcia i grup doradców.

10. Niech inni też skorzystają! (277)

  • Dlaczego tak niewiele firm koncentruje się na przyspieszaniu adaptacji. Okazja do zinstytucjonalizowania wspólnego modelu. Wykorzystanie modelu do przyspieszania rozwoju zespołu, wspierania utalentowanych liderów, integrowania nowych nabytków w ramach organizacji i poprawienia planów rotacji na stanowiskach.

Przypisy końcowe (301)

płatności onepress.pl