ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Opinie czytelników - Jak cię widzą, tak cię piszą. Sztuka autopromocji w mediach społecznościowych (5)

4

2018-09-28
bez podpisu
Esencja postowania w SM podana w prostej i łatwo przyswajalnej formie. Wyciągnąłem z tej książki kilka ciekawych informacji, które przełożyły się na większą interakcję.
2016-02-20
Anna Choińska
Ciekawa książka, chociaż troszkę już przestarzała i przydałaby się jej aktualizacja. Mimo to dobrze się ją czytało i parę porad się przydało.
2016-01-26
Paula Sieczko
Prowadzenie działalności w Internecie – czy to bloga, sklepu internetowego, czy promowania pewnych usług poprzez media społecznościowe – nie jest wcale takie łatwe jakby się mogło wydawać. Jest wiele aspektów, od których zależy powodzenie takich Internetowych aktywności. Niektóre z nich są dosyć jasne i każdy, kto prowadzi taką działalność w Internecie z czasem zaczyna dostrzegać niuanse, od których uzależnione jest zainteresowanie danym wpisem czy zdjęciem. Książka Jak Cię widzą, tak Cię piszą jest zbiorem 123 wskazówek i spostrzeżeń spisanych przez parę „wirtuozów” mediów społecznościowych – Guya Kawasaki oraz Peg Fitzpatrick. W prosty i klarowny sposób podpowiadają na co zwrócić uwagę, aby odnosić większe sukcesy i być bardziej zauważanym wśród licznej konkurencji. W poradniku znajdziemy m.in. sztuczki na zoptymalizowanie swojego profilu i udoskonalanie postów, wskazówki, w jaki sposób powinniśmy odpowiadać na pojawiające się komentarze, jak radzić sobie z „hejterami”. „Jeśli nikogo nie wkurzasz w mediach społecznościowych, to nie korzystasz z nich wystarczająco agresywnie”. W działalności Internetowej najważniejsze jest umiejętne rozprzestrzenianie informacji właśnie poprzez media społecznościowe, bo jak się okazuje, w aktualnych czasach jest to najlepszym sposobem na uzyskanie widzów, czytelników czy klientów. Autor stwierdza, że najważniejszym zadaniem tej książki jest pomoc w zapanowaniu nad światem mediów społecznościowych. Poza odniesieniami do Facebooka, Twittera, Google+, pojawiają się również wskazówki jak ulepszyć profile na Instagramie, YouTube, Pinterest, LinkedIn i innych. Kawasaki pokazuje czytelnikowi jak od samego początku, krok po kroku, stworzyć swoją indywidualną strategię na sukces, w jaki sposób zyskać większą ilość czytelników i jak sprawić, żeby nie tylko zechcieli przy nas zostać, ale również polecali nas dalej, swoim znajomym. Czytając tę książkę często przyłapywałam się na wewnętrznym rozdarciu – mimo że nie pojawiły się w pozycji praktycznie żadne wskazówki, które byłyby szczególnie trudne do wydedukowania dla kogoś, kto od jakiegoś czasu zajmuje się mediami społecznościowymi, to zdarzało się, że myślałam „Dlaczego nie pomyślałam o tym wcześniej?!”. Jest to zresztą idealny dowód na to, że często te najbardziej oczywiste aspekty są przez nas ignorowane, dlatego warto sięgnąć po tego typu poradnik, żeby skutecznie przywrócić porządek w swoich myślach. Książka jednak wydaje mi się nie do końca wpasowywać się realia naszej rzeczywistości i w stopień obycia Polaków z mediami społecznościowymi. Autor wymienia całą gamę różnego rodzaju portali, na których możemy zakładać swoje profile, wymienia również aplikacje, które mogą okazać się pomocne w tworzeniu harmonogramów publikacji (warto wspomnieć, że są to aplikacje anglojęzyczne – gdzie kolejnym problemem może być bariera językowa). Mimo drobnych wad, książkę uważam za dobrą i wartą przeczytania. Dzięki niej odświeżyłam swój umysł, zanotowałam kilka zmian koniecznych do wprowadzenia i powoli zaczynam swój podbój nad światem mediów społecznościowych. Część wskazówek – szczególnie tych dotyczących Facebooka i Instagrama (bo tylko z tych portali korzystam) – faktycznie się sprawdzają. Pozycję polecam wszystkim, którzy na co dzień związani są ze środowiskiem Internetowym oraz tym, którzy dopiero planują rozpoczęcie aktywności w mediach.
2019-03-02
Helena
Bardzo dobra książka dla początkujących (wyjaśnione podstawowe zagadnienia, nie brak odniesień do stron i konkretnych rozwiązań) ale wiele informacji już od lat nieaktualne + linki tylko po angielsku, a skróty niekonsekwentnie tłumaczone.
2015-11-20
Agata
Ogromne rozczarowanie. Bardzo cenię Guy'a Kawasaki i złapałam się na nazwisko, jednak książka jest zwykłym wyciskaczem pieniędzy. Zawiera truizmy, praktycznie nic nie wyjaśnia. A już rozdział pt. Jak mieć więcej czytelników opisany skrótem "dobrze pisać" - to po prostu jakiś żart. Każdy szanujący się sm użytkownik wie, że treść jest ważna, Guy nieco z nas zakpił. Podobno jest dla ludzi, którzy już coś wiedzą o SM - jednak te właśnie osoby niczego nowego się z niej nie dowiedzą. Gdyby nie to że jest to Guy i jednak mówi prawdę, choć jej nie wyjaśnia - dałabym 1 gwiazdkę.