Budowanie zaangażowania, czyli jak motywować pracowników i rozwijać ich potencjał
- Autor:
- Maciej Sasin
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- 5.8/6 Opinie: 8
- Stron:
- 304
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Sprawdź nowe wydanie
Budowanie zaangażowania, czyli jak motywować pracowników i rozwijać ich potencjał. Wydanie II
Maciej Sasin
Opis książki: Budowanie zaangażowania, czyli jak motywować pracowników i rozwijać ich potencjał
Zarządzanie przez zaangażowanie
Zaangażowanie pracownika w proces realizacji powierzonego zadania jest warunkiem koniecznym dobrze wykonanej pracy. Nawet najlepiej wykształcony, najbardziej doświadczony podwładny nie uzyska idealnych efektów, jeśli oprócz wiedzy i umiejętności nie włoży w pracę serca. Jeśli jesteś menedżerem, wiesz pewnie, że bardzo rzadko spotyka się ludzi, którzy potrafią motywować się sami. Obowiązek budowania zaangażowania wśród członków Twojego zespołu spoczywa na... Tobie, choć powinien Cię w tym wspierać dział HR. Dlatego to właśnie Wy — Ty i specjaliści z HR — powinniście przeczytać tę książkę.Problemy poruszone w niniejszym poradniku są autentyczne — składają się na nie pozytywne i negatywne doświadczenia osób, które autor miał przywilej szkolić w ciągu ostatnich dziesięciu lat. Podczas szkoleń pracownicy otwierają się i mówią o tym, co dzieje się w organizacji, czasem wprost i bez ogródek. Innym ważnym źródłem informacji zawartych w tej publikacji jest kuchnia. Tak, kuchnia... W firmowej kuchni w trakcie przerwy na kawę można dowiedzieć się wiele o życiu i bolączkach zawodowych różnych osób. Autor słuchał, notował, myślał nad tym, gdzie leży problem. Doszedł do wniosku, że jest nim brak autentycznego zaangażowania w pracę. Zebrał i opisał sposoby na to, jak zmienić ten niekorzystny dla firm stan rzeczy.
Wybrane bestsellery
-
Publikacjami poświęconymi zarządzaniu projektami można wypełnić całe biblioteki. Dostępne są niemal encyklopedyczne kompendia wiedzy na ten temat, wyjaśniające metodologie prowadzenia projektów, sposoby ich klasyfikacji czy też przewagi i niedociągnięcia poszczególnych z nich. Z licznych pozycji ...
10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych 10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Ten brakujący element znajdziesz w książce Briana Tracy’ego, światowej sławy eksperta w dziedzinie działań sprzedażowych. Przekonasz się, że domykania sprzedaży można się po prostu nauczyć — trzeba jedynie wiedzieć jak i trochę poćwiczyć. Otrzymasz również pokaźny zbiór przydatnych um...
Mistrzowskie domykanie transakcji. Klucz do zarabiania pieniędzy w sferze profesjonalnej sprzedaży Mistrzowskie domykanie transakcji. Klucz do zarabiania pieniędzy w sferze profesjonalnej sprzedaży
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Wielu ludzi zadaje sobie pytanie, dlaczego niektórzy odnoszą większe sukcesy niż inni. Jeśli zamiast szukać prawdziwej odpowiedzi, wolisz zadowolić się czymś w rodzaju „świat nie jest sprawiedliwy” albo „tylko osoby mające niezwykłe szczęście mogą być spełnione i bogate”, ...
Nawyki warte miliony. Jak nauczyć się zachowań przynoszących bogactwo (premium) Nawyki warte miliony. Jak nauczyć się zachowań przynoszących bogactwo (premium)
(59.81 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
Jesteś specjalistą IT. I jesteś dobry w tym, co robisz. Masz wiedzę, doświadczenie, chcesz się nimi podzielić z innymi, pomóc im radzić sobie z problemami, które sam już dawno rozwiązałeś, może także zaprezentować się od tej strony przyszłym pracodawcom i zleceniodawcom, tylko... kto - poza Tobą ...
Marka osobista w branży IT. Jak ją zbudować i rozwijać Marka osobista w branży IT. Jak ją zbudować i rozwijać
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Retoryka to sztuka budowania artystycznej, perswazyjnej wypowiedzi, a także wiedza o właściwej komunikacji między autorem treści i jej odbiorcami. W starożytności uważana była za jeden z filarów kultury. W średniowieczu nauczano jej w szkołach. Aż do XIX wieku uważano za niezbędny element wykszta...
Szkoła retoryki. Jak przekonująco przemawiać, dyskutować i pisać Szkoła retoryki. Jak przekonująco przemawiać, dyskutować i pisać
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Dzięki tej książce zrozumiesz, co prowadzi do unieszczęśliwiającego perfekcjonizmu. Poznasz jego mechanizmy i rozprawisz się z licznymi mitami dotyczącymi dążenia do ideału i doskonałości. Dowiesz się także, jak rozróżnić niezdrowy perfekcjonizm od ważnego celu, jakim jest samodoskonalenie. Ten z...
Radość z niedoskonałości. 18 prostych kroków do pokonania perfekcjonizmu Radość z niedoskonałości. 18 prostych kroków do pokonania perfekcjonizmu
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Ta książka zawiera niepublikowane dotychczas transkrypcje sześciu wykładów wygłoszonych przez Napoleona Hilla w Los Angeles w 1947 roku. Znajdziesz w nich skarbnicę mądrości pozwalającej odmienić swoje życie, a także omówienie pozytywnego wpływu osób, które wspierały i inspirowały Napoleona Hilla...
Siła pozytywnego wpływu. Ludzie, którzy ukształtowali filozofię Napoleona Hilla Siła pozytywnego wpływu. Ludzie, którzy ukształtowali filozofię Napoleona Hilla
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%)
O autorze książki
Maciej SasinMaciej Sasin — trener, coach i konsultant rozwoju organizacji. Z wykształcenia socjolog i filozof, ukończył podyplomowe studia z psychologii w zarządzaniu. Jest Mistrzem Praktyk NLP i analitykiem transakcyjnym, trenerem i wykładowcą akademickim, a także twórcą autorskich narzędzi do strategicznego rozwoju: Pro Sell Tools, Pro Active Tools, Pro Time Tools. Specjalizuje się w projektach mających na celu zaangażowanie pracowników w cele organizacji. Więcej informacji o autorze znajdziesz na blogu: http://maciejsasin.pl/.
Ebooka "Budowanie zaangażowania, czyli jak motywować pracowników i rozwijać ich potencjał" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Budowanie zaangażowania, czyli jak motywować pracowników i rozwijać ich potencjał" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Budowanie zaangażowania, czyli jak motywować pracowników i rozwijać ich potencjał" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-0900-5, 9788328309005
- Data wydania książki drukowanej:
- 2015-07-30
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-1833-5, 9788328318335
- Data wydania ebooka:
- 2015-07-30 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Format:
- 158x235
- Numer z katalogu:
- 34062
- Rozmiar pliku Pdf:
- 2.1MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 3.1MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 6.9MB
Spis treści książki
-
- Początki kapitalizmu (16)
- Zaangażowanie pracowników w pracę (17)
- Pracownicy chcą mieć pozytywny wpływ na organizację (17)
- Przywództwo służebne a zaangażowanie pracowników (17)
- Kluczowe kompetencje menedżerów w XXI wieku (17)
- Menedżer jak trener sportowy (17)
- Jak budować zaangażowanie pracowników? (19)
- Wykorzystaj misję, wizję, wartości i strategię organizacji (19)
- Zacznij od efektywnej rekrutacji (20)
- Wyznaczaj mierzalne i realne do osiągnięcia cele (20)
- Efektywnie zarządzaj zmianą (20)
- Upełnomocnij pracowników (20)
- Pozwól współtworzyć miejsce pracy (21)
- Oczekuj refleksji nad działaniem i usprawnień w codziennej pracy (21)
- Stawiaj wyzwania pracownikom (21)
- Angażuj w podejmowanie decyzji (22)
- Udzielaj konstruktywnych informacji zwrotnych (22)
- Jak powstawała ta książka? (25)
- Jak czytać tę książkę? (25)
- Dla kogo napisana jest ta książka? (26)
-
- Proaktywni ludzie siłą organizacji (27)
- Inwestycja w ludzi (28)
- Profesjonalna rekrutacja (28)
- Wdrożenie do pracy w firmie (29)
- Przejrzyste systemy motywacyjne (30)
- Określanie obszarów do rozwoju (31)
- System oceny kompetencji i rozwoju (31)
- Zarządzanie talentami pracowników (31)
- Zarządzanie wiedzą (32)
- Proaktywność pracowników (32)
- Reaktywność pracowników (33)
- Jak rozpoznać ludzi proaktywnych? (34)
- Proaktywność i reaktywność w komunikacji (34)
- Proaktywni ludzie a talenty w organizacji (35)
- Oczekiwania utalentowanych pracowników (36)
- Co mówią proaktywni pracownicy? (37)
- Co mówią reaktywni pracownicy? (37)
- Jak pobudzać proaktywność pracowników w organizacji? (37)
- Praktyczne sposoby zastosowania kultury pytań (39)
- Coaching rozwojowy jako narzędzie wspierania proaktywności pracowników (40)
- Czym jest coaching? (40)
- Główne założenia coachingu (41)
- Dlaczego coaching działa? (41)
- Kiedy stosować coaching rozwojowy w organizacji? (42)
- Jakie efekty daje coaching w organizacji? (42)
- Czy menedżer może być coachem dla swoich pracowników? (43)
- Błędy w zastosowaniu coachingu w polskich firmach (43)
- Podsumowanie (43)
-
- Zarządzanie bez przymusu - czy to możliwe? (48)
- Kryzys zaufania w relacjach (49)
- Wszystko zaczyna się od rekrutacji (49)
- Jak budować efektywną organizację bez przymusu? (50)
- Ale co z kontrolą, monitorowaniem i nadzorem? (50)
- Jak budować relację pomiędzy pracownikiem a menedżerem? (51)
- Być szefem kolegą czy szefem egzekutorem? (51)
- Granica, poza którą relacje wpływają na efektywność (51)
- Niepokojące sygnały w relacji pomiędzy pracownikami a menedżerem (52)
- Jak rozpocząć współpracę z nowym pracownikiem? (52)
- Scenariusz pierwszej rozmowy z pracownikiem (S. Culbert) (52)
- Jak wejść w rolę lidera - określenie zasad współpracy z zespołem (53)
- Modelowanie zachowania pracownika (54)
- Angażowanie pracowników w ustalanie zasad (54)
- Główne wytyczne do ustalania zasad (54)
- Określanie oczekiwań i konsekwencji (55)
- Kiedy rozmawiać o zasadach? (55)
- Wartości i przekonania w pracy menedżera (55)
- Podział odpowiedzialności budujący zaangażowanie w pracę (56)
- Pamiętaj: tam gdzie odpowiedzialni są wszyscy, tam nikt nie jest za nic odpowiedzialny! (56)
- Mity na temat zaangażowania pracowników w mniej kreatywnych zawodach (57)
- Budowanie zaangażowania pracowników produkcyjnych (58)
- Kultura pracowników spotykana na produkcji (59)
- Rywalizacja a motywowanie w pracy na produkcji (59)
- Odpowiednie podejście mistrza, kierownika i brygadzisty (59)
- Okaż szacunek (60)
- Podziękuj, poproś, pochwal, a jak trzeba, przeproś (60)
- Szczerość w komunikacji (61)
- Dbaj o bezpieczeństwo i higienę pracy (61)
- Rotacja na stanowiskach pracy (61)
- Zainteresuj się ludźmi, z którymi pracujesz (61)
- Praca na akord jako ograniczanie zaangażowania pracowników (62)
- System zarządzania kaizen wspierający motywację pracowników (63)
- Analiza transakcyjna w zarządzaniu (63)
- Jak stany Ja przekładają się na funkcjonowanie przedsiębiorstwa? (64)
- Znaki rozpoznania a relacje z pracownikami oraz podstawowe potrzeby człowieka według analizy transakcyjnej (65)
- Co się dzieje, jeśli ludzie nie zaspokajają potrzeb psychologicznych? (66)
- Co się może wydarzyć, jeśli pracownicy nie otrzymają znaków rozpoznania? (67)
- Co może zrobić pracownik, aby otrzymać znaki rozpoznania? (67)
- Ekonomia znaków rozpoznania (67)
- Konflikty w pracy a znaki rozpoznania (68)
- Gry psychologiczne w organizacji (69)
- Koniec ery ocen okresowych? (70)
- Paradoks oceny okresowej (70)
- Rzeczywistość ocen okresowych w firmach (70)
- Co sprawia, że oceny pracowników są tak chętnie wdrażane w firmach? (71)
- Co zamiast ocen okresowych? (71)
- Droga do budowania wartościowych relacji z pracownikami według Culberta (72)
- Spotkanie z zespołem wprowadzające nowe zasady (74)
- Ogólne zasady prowadzenia indywidualnych rozmów z pracownikami (75)
- Co mówią pracownicy o złych relacjach z szefami? (76)
- Co mówią pracownicy o dobrych relacjach z szefami? (77)
- Podsumowanie (77)
- Przewrót kopernikański w zarządzaniu (82)
- Cele pracownika i cele firmy powinny być tożsame (82)
- Wzrost świadomości pracowników (82)
- Jak zmienia się pracownik w erze powszechnego dostępu do informacji? (83)
- Strategia firmy współtworzona oddolnie (83)
- Victor Vroom - koncepcja przywództwa i podejmowania decyzji w organizacji (83)
- Jaki model podejmowania decyzji wybrać? (84)
- Konfrontacja z wrogą rzeczywistością (86)
- Zaangażowanie pracowników w poprawę warunków pracy... drogą do innowacji i wzrostu efektywności (88)
- Badanie satysfakcji i zaangażowania pracowników w firmie (90)
- Test dwunastu pytań, czyli po czym poznać, że firma osiąga sukces, a pracownicy są zaangażowani i zmotywowani? (93)
- Skrzynka z pomysłami od pracowników (94)
- Projektowanie warsztatów szkoleniowych dla pracowników (94)
- Podsumowanie (95)
-
- Funkowa firma (99)
- Koło zamachowe w firmie (100)
- Zwinne techniki zarządzania - zarządzanie w XXI wieku (100)
- Scrum - zwinne zarządzanie projektem (100)
- Zwinne zarządzanie budżetem a właściwie zarządzanie bez budżetu (101)
- Planowanie scenariuszowe w strategii firmy (101)
- Przykład usprawniania procesów w dziale handlowym według Jasona Jordana (101)
- Łańcuch przyczynowo-skutkowy w zarządzaniu sprzedażą (103)
- Najczęstsze przeszkody w realizacji założonych wyników sprzedażowych (103)
- Metoda małych kroków - zasada doskonalenia kaizen (103)
- Jak stosować metodę kaizen do motywowania siebie i innych? (104)
- Zaplanuj zmianę (105)
- Co ogranicza efektywność procesów według kaizen? (106)
- Zasada 5S, czyli jak przeciwdziałać stratom i przyspieszać procesy (106)
- Narzędzia zwiększania efektywności w filozofii kaizen (107)
- Zasada 5 razy dlaczego (107)
- Zasada kanban (108)
- Zasada kontroli wizualnej (109)
- Checklisty (110)
- Zasada PDCA, czyli koło Deminga (111)
- Zasady zarządzania czasem w XXI wieku - zwiększanie indywidualnej efektywności menedżera i pracowników (112)
- Oswoić świat, w którym żyjemy (112)
- Istota podejścia do zarządzania czasem w pracy (112)
- Dlaczego podejście systemowe jest skuteczne? (112)
- Najpierw posprzątaj (113)
- Zrób to od razu (113)
- Kalendarz elektroniczny wybawieniem (113)
- Monitoruj zadania, listy i przekazane sprawy (113)
- Korzyści ze zwiększenia efektywności (114)
- Strategia osobistej efektywności PRO TIME TOOLS (114)
- Podsumowanie (117)
- Zarządzanie oparte na zmianie (120)
- Zmiana jako element życia i pracy (120)
- Kierunki w zarządzaniu uwzględniające elastyczność (120)
- Opór i obawa przed zmianą (121)
- Nie taka zmiana straszna (121)
- Zwiększanie tempa zmian (122)
- Strategia rozwoju pracowników (122)
- Przyszłość uczącej się organizacji (123)
- Odkrycie nowych sposobów funkcjonowania nie oznacza jeszcze zmiany... (124)
- Jak wprowadzać zmiany w organizacji? (124)
- Po czym poznać, że zmiana jest potrzebna? (126)
- Kryzys (126)
- Stagnacja, nuda, wycofanie (126)
- Brak satysfakcji z pracy (126)
- Gniew i konflikt (126)
- Wzrost biurokratyzacji i rytualizacja czynności (126)
- Brak kreatywności (127)
- Zadania i rola agenta zmiany w organizacji według Samuela Bacharacha (127)
- Jak pozyskiwać sojuszników? (128)
- Budowanie wiarygodności w trakcie wdrażania zmiany (129)
- Dobry pomysł + czyste intencje (129)
- Przekonanie współpracowników o posiadanych kompetencjach (129)
- Wybór odpowiedniego momentu na wprowadzenie zmian (130)
- Budowanie pozycji w organizacji (130)
- Proces uczenia się w procesie zmiany (131)
- Wprowadzanie zmian w działaniach nawykowych (132)
- Reakcja na zmianę według Julie Hay (133)
- Podsumowanie (138)
-
- Zacznij od zaufania (145)
- Lean management jako przykład kultury budowania zaangażowania opartej na zaufaniu (147)
- Empowerment - zasady i istota podejścia (148)
- Podsumowanie (152)
-
- Świat potrzeb klienta - wyznacznik trendów we współczesnym marketingu (154)
- Innowacyjność jako podstawowy oręż w walce o klienta (155)
- Nie wystarczy być, trzeba się czymś wyróżnić (156)
- Marketing zorientowany na emocje (157)
- Lojalność klientów to nie tylko nagroda, ale także cel każdej firmy (157)
- Trudne sytuacje w firmie a marketing (158)
- Pięć poziomów zaangażowania pracowników w innowacje (159)
- Narzędzia pobudzania kreatywności pracowników (160)
- Przeformułowanie (160)
- Dialog pobudzający kreatywność i zaangażowanie pracowników (162)
- Model rozmowy coachingowej GROW (163)
- Model SCORE (164)
- Strategia pobudzania kreatywności Walta Disneya (166)
- Kreatywność zespołowa - burza mózgów (166)
- Podsumowanie (167)
-
- Zarządzanie przez wartości (170)
- Misja firmy (172)
- Misja firmy a motywacja wewnętrzna (173)
- Misja firmy a kultura organizacyjna (173)
- Błędy w motywowaniu pracowników (174)
- Misja firmy szansą na budowanie zaangażowania pracowników (174)
- Podsumowanie (183)
-
- Czynniki higieniczne w miejscu pracy (186)
- Style zarządzania według Herseya i Blancharda a zaangażowanie pracowników (188)
- Koło zlecania zadań - zarządzanie realizacją zadań (189)
- Delegowanie zadań i celów (190)
- Nastawienie wobec zasobów (191)
- Wskazówki do delegowania zadań (191)
- Monitorowanie realizacji zadań (193)
- Matryca efektywności działań i rezultatów (193)
- Jak osiągnąć lepszy wynik w zakresie umiejętności monitorowania? (194)
- Wspieranie i korygowanie działań pracowników (196)
- Jak osiągnąć lepszy wynik w zakresie korygowania działań pracowników? (196)
- Jak osiągnąć lepszy wynik w zakresie wspierania pracowników? (197)
- Udzielanie informacji zwrotnej w budowaniu zaangażowania (198)
- Jak osiągnąć lepszy wynik w zakresie udzielania informacji zwrotnych? (200)
- Motywowanie budujące zaangażowanie pracowników (201)
- Jak osiągnąć lepszy wynik w zakresie tej kompetencji? (202)
- Motywuj przy każdej sposobności (203)
- Problem motywacji przez pieniądze (205)
- Teoria oczekiwań Victora Vrooma (207)
- Rozmowa motywacyjna - scenariusz (208)
- Podsumowanie (209)
- Lider inteligentny emocjonalnie (212)
- Umiejętności lidera a inteligencja emocjonalna (213)
- Samoświadomość lidera (213)
- Liderzy panują nad sobą (213)
- Liderzy są innowatorami (214)
- Liderzy motywują się od wewnątrz (214)
- Lider jest empatyczny (214)
- Lider wywiera pozytywny wpływ na innych (214)
- Przywództwo piątego stopnia według Jima Collinsa a inteligencja emocjonalna (215)
- Rywalizacja? Współpraca? Jak zachować równowagę w zespole? (216)
- Sport jako inspiracja do zarządzania zespołem (216)
- Siła zespołu (216)
- Jak to jest w zespole handlowców? (218)
- Spotkania zespołów handlowych (218)
- A więc rywalizacja czy współpraca? (220)
- Efektywny i nieefektywny zespół (220)
- Zasady funkcjonowania zespołu - nastawienie na cel (220)
- Cele i strategie (220)
- Podejmowanie decyzji (221)
- Odpowiedzialność (221)
- Zaangażowanie w pracę (221)
- Przywództwo zespołu (221)
- Proaktywność (221)
- Zasoby (222)
- Zasady funkcjonowania zespołu - nastawienie na relacje (222)
- Szacunek (222)
- Optymizm (222)
- Tolerancja dla różnorodności (222)
- Koleżeńskie relacje (222)
- Zaufanie (223)
- Konstruktywna współpraca (223)
- Pięć dysfunkcji pracy zespołowej według Patricka Lencioniego (223)
- Przezwyciężanie dysfunkcji zespołu (224)
- Zrozumienie dla różnych osobowości członków zespołu (224)
- Indywidualne strategie motywacyjne - drivery według analizy transakcyjnej (227)
- Jak wykorzystać znajomość typów psychologicznych do zwiększenia zaangażowania pracowników? (230)
- Na co zwracać uwagę przy korzystaniu z teorii typów osobowości i zachowań? (231)
- Podsumowanie (234)
-
- Jak funkcjonują systemy? (238)
- Czym jest projekt rozwoju organizacji? (239)
- Jakie narzędzia stosuje się w projektach rozwoju organizacji? (239)
- Jakie korzyści wynikają z projektów rozwojowych? (240)
- Zarządzanie wiedzą w organizacji według Petera Senge'a (240)
- Wybrane metody organizacyjnego uczenia się (241)
- Future search (241)
- Appreciative Inquiry Davida Cooperridera (242)
- Istota podejścia systemowego (243)
- Czym jest rozwój organizacji w ujęciu systemowym? (243)
- Kim jest menedżer lub konsultant rozwoju organizacyjnego? (244)
- Kim nie jest konsultant rozwoju organizacyjnego? (245)
- Kim zatem jest konsultant rozwoju organizacyjnego? (245)
- Czy warto korzystać z usług konsultanta rozwoju organizacji? (246)
- Rola HR w rozwoju organizacji (247)
- Zmiana roli HR (249)
- OD PROCESS+, czyli proces konsultacji w ujęciu systemowym (249)
- Opening, czyli otwarcie (252)
- Describing, czyli jak klient przedstawia swój problem (252)
- Perspective making, czyli poszerzenie perspektywy klienta (252)
- Researching, czyli badanie organizacji - czy można powiedzieć coś innego o problemie? (252)
- Overwieving, czyli wspólny przegląd hipotez z klientem - czego nie widzieliśmy wcześniej? (253)
- Climbing, czyli właściwa diagnoza (253)
- Exit/Entrance - co tak naprawdę chcemy osiągnąć dzięki zmianie? (253)
- Starting, czyli wiemy, co robić, więc bierzmy się do pracy (253)
- Stabilizowanie zmiany (254)
- "+", czyli zamknięcie projektu - uczenie się organizacji (254)
- Podsumowanie (254)
- Myślenie właściciela kontra myślenie przedsiębiorcy (257)
- Właściciel jest nastawiony na przeszłość i teraźniejszość, a przedsiębiorca na teraźniejszość i przyszłość (258)
- Właściciel podchodzi do biznesu emocjonalnie, a przedsiębiorca pragmatycznie i z wizją (258)
- Właściciel ma wydatki, a przedsiębiorca inwestuje (259)
- Właściciel płaci pracownikom, przedsiębiorca dzieli się wypracowanym zyskiem (259)
- Właściciel ponosi koszty szkolenia, przedsiębiorca zwiększa wartość swoich pracowników i biznesu (260)
- Właściciel traktuje firmę jako swoją, przedsiębiorca jako wspólną ideę (260)
- Właściciel sam zrobi najlepiej, przedsiębiorca szuka lepszych od siebie (260)
- Właściciel zaryzykuje przyjęcie zlecenia, do wykonania którego brakuje mu kompetencji, przedsiębiorca będzie się tego wystrzegał (261)
- Typy postaw pracowniczych ze względu na zaangażowanie - na poważnie i na wesoło (261)
- Niewidzialne przyczyny upadku firm (264)
- Powolny upadek firmy (265)
- Jak rozpoznać zbliżający się kryzys organizacji? (265)
- Najczęstsze przyczyny braku efektywności organizacji według Briana Dive'a (266)
- Ku przestrodze: jak pracownicy omijają firmowe wskaźniki? (268)
- Tym, czego nie da się zmierzyć, nie da się zarządzać (269)
- Nieważna jakość, ważna ilość - czyli realizacja wskaźników ponad wszystko (269)
- Wskaźniki niemierzalne, ale przekładające się na ocenę (269)
- Fałszowanie wskaźników jakości obsługi klienta (269)
- Syndrom nieuczciwego taksówkarza (270)
- Prawo Parkinsona w pracy (270)
- Programista z USA (271)
- Sprzedaż ilościowa, czyli liczy się tylko cel (271)
- Oceny okresowe jako pole do nadużyć (272)
- Jak radzić sobie z patologicznymi działaniami pracowników? (272)
- Podsumowanie (273)
- Refleksyjna praktyka - lessons learned (276)
- Postępowanie w przypadku potknięć i błędów pracownika (277)
- Nie ma wiedzy i doświadczenia bez popełniania błędów (277)
- Nie ma błędów, są tylko informacje zwrotne (277)
- Ten, kto nic nie robi, nigdy nie popełnia błędów (278)
- Osoby, które popełniają najwięcej błędów, odnoszą największe sukcesy (278)
- "Nie poniosłem porażki. Po prostu odkryłem 10 000 błędnych rozwiązań" (T. Edison) (278)
- Szkolenia w organizacji (279)
- Zanim podejmiesz decyzję o rozwoju (279)
- Rola i efektywność szkoleń w organizacji (279)
- Czas trwania szkolenia a jego efektywność (280)
- Jak zwiększyć efektywność szkoleń? (280)
- Aktywne szkolenie - tak, ale... (280)
- Dopasowanie szkolenia do potrzeb uczestników (281)
- Teoria nie zawsze idzie w parze z praktyką (281)
- Uwaga na wartości i przekonania (282)
- Nastawienie uczestników (282)
- Krzywa zapamiętywania jest nieubłagana (282)
- Brak odpowiedzialności za rezultaty (283)
- Zastosowanie wiedzy w praktyce (283)
- Próbowałem, ale nic z tego nie wyszło... (283)
- Brak utrwalenia wiedzy po szkoleniu (283)
- Negatywne przekonania uczestników szkolenia (284)
- Powrót na stare tory (284)
- Chodzenie na skróty (284)
- Najczęściej popełniane błędy ograniczające zaangażowanie uczestników szkoleń (284)
- Brak konsultacji i omówienia programu szkolenia z pracownikami (284)
- Brak profesjonalnego sprecyzowania potrzeb szkoleniowych pracowników (285)
- Kierownictwo nie wie, czego wymagać od uczestnika szkolenia (285)
- Złe wzorce ze strony liderów (formalnych i nieformalnych) (285)
- Szkolenie ma zastępować interwencję kierownika (285)
- Perspektywa firmy organizującej szkolenie (286)
- Szkolenie nie powinno być jednorazową wycieczką (286)
- Zbuduj system szkoleń (286)
- Mierzenie efektywności szkolenia (286)
- Wiedza szkoleniowa jak mikroskop trzymany w szafie (287)
- Jak współpracować z firmą szkoleniową? (287)
- Badanie potrzeb szkoleniowych (287)
- Otwartość na konsultowanie programu szkolenia (287)
- Dopasowanie trenera do grupy (288)
- Know-how firmy szkoleniowej (288)
- Niektóre firmy obiecują zbyt wiele (288)
- Wartości, którymi kieruje się firma (288)
- Brak zapoznania się ze specyfiką grupy (rutynowe podejście) (289)
- Zbyt dużo wiedzy w krótkim czasie (289)
- Możliwość dopasowania modułów do swoich potrzeb (289)
- Propozycja odmiennych rozwiązań niż szkolenie (289)
- Podsumowanie (291)
-
- Synergia jest możliwa wtedy, kiedy mamy właściwych ludzi na pokładzie (293)
- Dobre relacje pomiędzy menedżerem a pracownikiem dają efekt synergii (294)
- Uwzględnianie opinii i pomysłów pracowników a efekt synergii (294)
- Efektem zaangażowania pracowników jest przyspieszenie procesów wewnątrz firmy (294)
- Efektywne zarządzanie zmianą zwiększa pewność jej wdrożenia (295)
- Kultura zarządzania oparta na zaufaniu (295)
- Zaangażowanie pracowników firmy w poszukiwania innowacyjnych rozwiązań (296)
- Wartości organizacyjne spójne z rzeczywistymi działaniami firmy (296)
- Zarządzanie efektywnością pracowników a budowanie zaangażowania w cele firmy (297)
- Skuteczne przywództwo i efektywna praca zespołowa wzmacniają efekt synergii (297)
- Rozwój organizacji, czyli spojrzenie w przyszłość (297)
- Zdrowa organizacja jako efekt zaangażowania pracowników (298)
- Uczenie się organizacji jako efekt synergii (298)
Wstęp (15)
Rozdział 1. Proaktywni ludzie siłą organizacji (27)
Rozdział 2. Relacje z pracownikami - budowanie wartościowych relacji pomiędzy menedżerami a podwładnymi (47)
Rozdział 3. Otwartość organizacji na opinie pracowników - czy warto pytać ich o zdanie? (81)
Rozdział 4. Akceleracja procesów w firmie (97)
Rozdział 5. Czas na zmiany - angażujące zarządzanie zmianą w firmie (119)
Rozdział 6. Twoja droga do budowania zaufania w firmie (141)
Rozdział 7. Innowacyjność drogą do rozwoju firmy (153)
Rozdział 8. Wartości w organizacji - czyli jak wyjść poza metodę kija i marchewki (169)
Rozdział 9. Efektywność w życiu organizacyjnym - jak ukierunkować zaangażowanie pracowników? (185)
Rozdział 10. Team building - praca zespołowa jako budowanie zaangażowania pracowników (211)
Rozdział 11. Organizacja w przyszłości - czym jest rozwój organizacji? (237)
Rozdział 12. Organizacja u lekarza - budowanie zdrowych organizacji (257)
Rozdział 13. Lekcje trwające całe życie - uczenie się organizacji, szkolenia i budowanie zaangażowania (275)
Zakończenie. Synergia (293)
Onepress - inne książki
-
Branża IT jest dość nietypowa. Poza nielicznymi wyjątkami ― jak specjaliści od sprzętu ― większość osób realizujących projekty informatyczne, tworzących oprogramowania i podtrzymujących działanie systemów może pracować zdalnie. Co więcej, zdalnie oznacza czasem operowanie z drugiego k...(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Social media stały się naszą codziennością. Budzimy się rano i zaglądamy do telefonu - w zależności od wieku i bańki, w której funkcjonujemy, są to Facebook, Instagram, X (dawny Twitter), TikTok, YouTube... Sprawdzamy, co słychać u znajomych i co się wydarzyło na świecie w czasie, gdy spaliśmy. A...
Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
W social mediach autentyczność to potęga ― ludzie ją doceniają i nagradzają. Przybywa obserwujących, siła marki rośnie. A czy jest ktoś bardziej prawdziwy niż człowiek, który w mediach społecznościowych występuje osobiście, korzystając przy tym ze swojego potencjału wyrażonego ciepłym głose...(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Era sztucznej inteligencji, która potrafi przeszukać, skompilować i (niemal) twórczo przekształcić nieskończone zasoby internetu w spójny, mający sens artykuł, właśnie nadeszła. ChatGPT jest powszechnie przedstawiany jako bat na copywriterów. W kilka sekund, szybko i sprawnie robi to, co człowiek...
Biblia webwritingu. Jak pisać teksty w czasach, gdy sztuczna inteligencja robi to szybciej i nikt ich nie czyta, bo wszyscy wolą wideo Biblia webwritingu. Jak pisać teksty w czasach, gdy sztuczna inteligencja robi to szybciej i nikt ich nie czyta, bo wszyscy wolą wideo
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Żyjemy w świecie, w którym realne kompetencje, czyli posiadane przez nas wiedza, doświadczenie i umiejętności, są zaledwie wstępem, podglebiem sukcesu. Jeśli zostaną dostrzeżone i nagrodzone bez dodatkowego zaangażowania z naszej strony, to super. Niestety, to się nieczęsto zdarza. Dużo częstsza ...
Dlaczego Twój sąsiad zarabia więcej od Ciebie i jak temu zaradzić. Czyli o sztuce autoprezentacji Dlaczego Twój sąsiad zarabia więcej od Ciebie i jak temu zaradzić. Czyli o sztuce autoprezentacji
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Ta książka daje zestaw prostych, łatwych w zrozumieniu narzędzi, z których możesz skorzystać natychmiast, by od razu skierować swoją firmę na ścieżkę zwiększania rentowności. Przekonasz się, że szybkość decyzji odgrywa tu decydującą rolę — miliony przedsiębiorstw działają bez aktualnego pla...
TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie spr...(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Growth hacking to jedna z metodyk prowadzenia działań marketingowych, sprzedażowych i rozwoju produktu, w której celem aktywności nie są największe zasięgi, a dotarcie do możliwie najlepiej określonej grupy docelowej. Oczywiście przy zachowaniu jak najniższego kosztu tego procesu. Gdy się nad tym...
Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Życie nie jest sprawiedliwe. Talenty nie są rozdzielane jednakowo wszystkim ludziom. Każdy jednak może wykorzystać swoją szansę na życiowy sukces. Wystarczy zapanować nad pragnieniami i emocjami, aby dokonywać słusznych wyborów i radzić sobie z pokusami i trudnościami. Wystarczy odkryć sekret umi...
Siła samodyscypliny. O panowaniu nad sobą w każdej sytuacji Siła samodyscypliny. O panowaniu nad sobą w każdej sytuacji
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Rozmowa o pensji należy do tych, do których nikt nas nie przygotowuje. Ani w domu, ani w szkole, ani na studiach ― nawet ekonomicznych ― nie skupiamy się na tym, co naprawdę potrafimy i jak wyceniamy swoje umiejętności. Często nie wiemy nawet, jaka miesięczna kwota wynagrodzenia byłab...
Wynagrodzenie odczarowane. Skąd się bierze płaca i ile mogę zarabiać? Wynagrodzenie odczarowane. Skąd się bierze płaca i ile mogę zarabiać?
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Budowanie zaangażowania, czyli jak motywować pracowników i rozwijać ich potencjał Maciej Sasin (8) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(6)
(2)
(0)
(0)
(0)
(0)
Oceny i opinie poprzedniego wydania
więcej opinii