Marketing narracyjny. Jak budowa...

Marketing narracyjny. Jak budować historie, które sprzedają

Autor: Eryk Mistewicz

Ocena:
   4.2/6  Opinie  (15)
Stron: 224
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Wydawca: Onepress
Wydawca: Onepress
Cena:
39,00 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 7,80 zł
31,20 zł 39,00 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
39,00 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
31,20 zł
39,00 zł

Powiedz mi coś o sobie!

Daj się poznać, a pokocham Twoje produkty. Zdradź, co lubisz jeść i czytać, a wybiorę Cię na prezydenta. Wzrusz opowieścią o trudnych początkach, a wrócę do Ciebie po jeszcze. Zabaw anegdotką "z życia firmy" a poczuję, że jesteś mi bliski. Kupię Ciebie i Twoją ofertę, i jeszcze polecę Cię znajomym.

Dziś, w czasach przesytu informacjami, w budowaniu wizerunku zwyciężają mistrzowskie narracje. Ogniskują uwagę mediów i opinii publicznej. Wspomagają osiągnięcie sukcesu daleko wykraczającego poza swe środowiska czy branże. Przykłady? Proszę bardzo — Virgin z Richardem Bransonem, Nike, Levi Strauss, Starbucks, Apple. Opowieść, historia, story. To ona dziś sprzedaje. To ona buduje wizerunek — firmy, marki, specjalisty, sportowca i polityka.

    Poznaj reguły marketingu narracyjnego i zacznij snuć opowieść:
  • o sobie (personal branding),
  • o firmie (komunikacja korporacyjna),
  • o produkcie (komunikacja produktowa),
  • o swojej instytucji (stowarzyszeniu, partii),
  • o miejscu, które kochasz (mieście, regionie, kraju).


Eryk Mistewicz - polski doradca polityczny, twórca strategii marketingu narracyjnego. Studiował zarządzanie kryzysowe i marketing polityczny w Ecole Supérieure des Sciences Commerciale d’Angers we Francji. Laureat najważniejszej nagrody polskich mediów - Polskiego Pulitzera, Nagrody Głównej SDP. W latach 1998 i 1999 obserwator Międzynarodowego Festiwalu Reklamy "Cannes Lions" w Cannes. Pracuje z osobami publicznymi, firmami, instytucjami i partiami politycznymi w Polsce i we Francji. Promuje na polskim rynku komunikacyjne narzędzia świata 2.0. Stale współpracuje z miesięcznikiem "Forbes", tygodnikiem "Uważam Rze", dziennikiem "Rzeczpospolita", komentuje w TVN24, TVP, Polsat News. Jego komentarze i analizy strategii komunikacyjnych znajdziemy także w "Le Monde", "L"Express", "Financial Times", "Le Point", "La Croix", "L"Atlantico". W roku 2010 napisał - wspólnie z Michałem Karnowskim - książkę pt. Anatomia władzy o zmianach w świecie mediów, marketingu, PR i polityki.



patronami książki są:

Wstęp (5)

Rozdział 1. Opowiedz albo nie przeszkadzaj (15)

  • Natłok informacji i efekt: attention crash (16)
  • Syzyfowe prace marketingu i public relations (19)
  • Od spełniania potrzeb konsumentów po ich tworzenie (22)
  • Marketing decyduje o wartości (24)
  • Trzy tysiące reklam dziennie (27)
  • Krzyczeć głośniej, jeszcze głośniej (29)
  • Kto opowie świat, ten nim rządzi (37)
  • Powrót komunikacji do korzeni (43)
  • Opowiadanie wciąż tych samych historii, na nowo (45)
  • Łakniemy dobrych historii (51)
  • 31 narratemów i struktura dramatu Szekspirowskiego (54)

Rozdział 2. Opowiedz mi o swojej firmie (57)

  • Podstawa: strategia wizerunkowa (59)
  • Precyzja w komunikacji z otoczeniem (61)
  • Scenariusze dla firm (65)
  • Siła narracji w biznesie (69)
  • Co sprzedajecie? (72)
  • Narracja Steve'a Jobsa (74)
  • Sprzedaż emocji, nie produktów (76)
  • Mniej informacji, więcej historii (78)
  • Porywająca walka narracji (81)
  • Nie kupujemy już marek, ale dobre opowieści (87)
  • W poszukiwaniu marzeń (89)
  • Pięć elementów dobrej narracji (98)

Rozdział 3. Opowiedz mi swoją historię (107)

  • Precyzja wyjątkowej opowieści (107)
  • Narracyjne wizytówki (109)
  • Życie w kilku sekundach (112)
  • Opowieści kształtujące los jednostki (119)
  • E-reputacja i pułapki sieci (123)
  • Zarządzanie cyfrową tożsamością (126)
  • Narzędzia budowy e-reputacji (129)
  • Blogi nie budują reputacji menedżerów (133)
  • 140 znaków skutecznej opowieści (141)
  • Engage or die (149)

Rozdział 4. Opowiedz mi o swoim mieście (151)

Rozdział 5. Opowiedz mi o swoim przywództwie (155)

  • Jak wygrać wybory dzięki dobrej narracji? (156)
  • Opowieść omija pośredników informacji (158)
  • Narracja latarnią świata 2.0 (167)
  • Dobre opowieści budują frekwencję (175)
  • Odbiorca: low information voters (180)
  • Nadawca: aktor sceny publicznej (183)
  • Rola mediów: wybór polityków z najlepszymi opowieściami (186)
  • Codzienna walka narracji (191)

Rozdział 6. Opowiedz mi o swoim kraju... (197)

Do it yourself! (205)

Kup w zestawie:

Marketing narracyjny. Jak budować historie, które sprzedają plus Twitter - sukces komunikacji w 140 znakach. Tajemnice narracji dla firm, instytucji i liderów opinii
Cena zestawu: 55,43 zł 73.90 zł
Oszczędzasz: 18.47 zł
Do koszyka

Kup ebooki w zestawie:

Marketing narracyjny. Jak budować historie, które sprzedają plus Twitter - sukces komunikacji w 140 znakach. Tajemnice narracji dla firm, instytucji i liderów opinii
Cena zestawu: 51,90 zł 73.90 zł
Oszczędzasz: 22.00 zł
Do koszyka

Najczęściej kupowane razem:

Marketing narracyjny. Jak budować historie, które sprzedają plus 15 tajemnic zarządzania czasem. O czym wiedzą ludzie sukcesu? plus Twitter - sukces komunikacji w 140 znakach. Tajemnice narracji dla firm, instytucji i liderów opinii
Cena zestawu: 94,26 zł 110,90 zł
Oszczędzasz: 16,64 zł(15%)
Do koszyka
zestaw0 Marketing narracyjny. Jak budować historie, które sprzedają

Najczęściej kupowane razem ebooki:

Marketing narracyjny. Jak budować historie, które sprzedają plus 15 tajemnic zarządzania czasem. O czym wiedzą ludzie sukcesu? plus Twitter - sukces komunikacji w 140 znakach. Tajemnice narracji dla firm, instytucji i liderów opinii
Cena zestawu: 94,26 zł 110,90 zł
Oszczędzasz: 16,64 zł(15%)
Do koszyka
zestaw0 Marketing narracyjny. Jak budować historie, które sprzedają
6
(6)
5
(1)
4
(4)
3
(1)
2
(0)
1
(3)

Liczba ocen: 15

Średnia ocena
czytelników

  


    okladka
      Ocena : 6 

    Nie jestem expertem od marketingu, jednak ta książka mnie sporo nauczyła;-)
      Ocena : 6 

    Bardzo użyteczna inspirująca do własnych realizacji pozycja, wcześniej szukałam czegoś podobnego, ale rzeczywiście to ujęcie dla mnie jest najbardziej przemawiające do praktycznych zastosowań. Gratulacje dla Autora i Wydawnictwa! MG
      Ocena : 6 

    Myślałam że to kolejna kalka amerykańskich podręczników. Mistewicz mnie bardzo pozytywnie rozczarował: błyskotliwe, a przede wszystkim użyteczne! Mistewicz wciągnął mnie w swoją narrację o narracji i... przekonał. Ma absolutną rację, że wszystko inne nie działa. Rzecz ciekawa, i przede wszystkim inspirująca do własnych realizacji, choć pewnie nie na tak mistrzowskim poziomie jak proponuje to Mistewicz. A mimo to polecam, wykręca wiedzę wyniesioną z uczelni (marketing i zarz) na megapoziom.
      Ocena : 6 

    Rewelacja z kodami z wideo dobranymi do tekstu. Dlaczego nikt wczesniej na to nie wpadl???
      Ocena : 6 

    Jedna książka zamiast stosu wielu innych o niczym. Tu są konkrety: co, jak i dlaczego. Mistewicz na podstawie swojej praktyki zawodowej pokazuje nam co się dzieje z informacjami, wiadomościami, obrazami telewizyjnymi i danymi w serwisach społecznościowych. Wiadomości jest tak dużo, informacje są tak przytłaczające nas swą masą i intensywnością, że to co było aktualne do niedawna, techniki PR-owskie, reklama, hałaśliwa i droga, ale i też klasyczne techniki marketingowe o których uczyliśmy się na studiach przestają działać. Główna zaleta książki Mistewicza to to, że pokazuje ona nową filozofię działania. Marketing narracyjny można zastosować w tak wielu dziedzinach, że aż dziwne, że nikt dotąd nie zauważył deficytu na tego typu technologię marketingową. Jak budować historie, które sprzedają - podtytuł książki - najlepiej zresztą wyraża to, do czego można jej użyć. I jeszcze jedno, każdy właściwie przykład osadzony jest w polskich realiach. Widać, że nie jest to efekt lektur amerykańskich podręczników marketingowych, ale prac własnych w Polsce nad rozwiązywaniem konkretnych problemów klientów. Bardzo mało jest niestety takich książek, przez co ta wydaje się szczególnie interesująca.
      Ocena : 6 

    Nowa filozofia spojrzenia na marketing i Public Relations, w której to dziedzinie pracuję a wciąż napotykałam na problemy opisane przez autora. Książka powstała w polskich realiach i w praktycznych warunkach, widać że autor borykał się z tymi samymi problemami. Eryk Mistewicz ucieka od konceptów amerykańskich powtarzając, że najlepsze składniki skutecznego przekazu znajdziemy w mocy porywających profesjonalnie przygotowanych opowieści. Czyta się niesamowicie sprawnie, a co najważniejsze każda strona jest mocno inspirująca. Dla osób, które przyzwyczaiły się do eksperymentów Mistewicza z multimediami, Twitterami etc, które znają jego poprzednią książkę, nie będą zdziwieniem kody z nagraniami wideo i audio wplecione w książkę. Oceniam na 6 i wszystkim z branży PR-owskiej i branż pobocznych gorąco polecam!
      Ocena : 5 

    Eryk Mistewicz w prosty i interesujący sposób wprowadza czytelnika w świat marketingu narracyjnego. Na konkretnych przykładach pomaga w zrozumieniu technik budowania skutecznych narracji a dzięki interakcyjnej budowie książki jej treść jest wciąż aktualizowana i uzupełniana. Polecam tę książkę zwłaszcza osobom, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z komunikacją - stanowi solidną podstawę do dalszego rozszerzania wiedzy.
      Ocena : 4 

    Lekturę książki zacząłem bez smartfona. Wydała mi się bardzo przeciętna. Trochę irytowała mnie dużo ilość linków w kodach QR, których nie mogłem otworzyć (brak spisu dla "bezsmartfonowców). Brakowało mi treści, irytowało wieczszenie "kolejnej rewolucji". Zostawiłem to i wróciłem po pewnym czasie już ze smartfonem. Książka wtedy wiele zyskała w moich oczach. Autor bogato sypie przykładami w linkach. Kody QR prowadzą nas też do dodatkowych tekstów, które istotnie poszerzają treść książki. Dopiero wtedy można ją docenić oraz samą ideę marketingu narracyjnego. Warto przeczytać.
      Ocena : 4 

    Storytelling to najpopularniejszy i wciąż jeszcze bardzo skuteczny trend w marketingu, który należy wykorzystać dopóki ludzie nie zostaną osaczeni opowieściami ze wszystkich stron... Chcesz by twoja marka zagościła w umysłach Twoich klientów na dłużej - przeczytaj koniecznie!
      Ocena : 4 

    Książka stosunkowo interesująca, zawiera wiele celnych spostrzeżeń dotyczących opowieści w służbie marketingu i PR. W mojej opinii nie wnosi jednak niczego nowego do teorii marketingu. Polecam jednak wszystkim tym, którzy są na początku swojej przygody z marketingiem.
      Ocena : 4 

    Książka dobra. Zwraca uwagę na ważny aspekt marketingu. Pozycja jednak nie jest wyczerpująca, zawiera mało przykładów, case studies. Jest to w zasadzie pozycja, która szczegółowo odpowiada na pytanie, dlaczego marketing narracyjny jest ważny i należy go stosować. Nie podaje jednak warsztatu.
      Ocena : 3 

    Przeczytałem ale nie z zapartym tchem. Może może...Dla każdego pewnie coś nowego ale w moim przypadku przypomina raczej kompilację / wypracowanie / syntezę a nie coś napisane od zera. Nie rzuca na kolana ale szanuję / rozumiem, że inni mogą być pod wrażeniem.
      Ocena : 1 

    Marketing to jednoznacznie narzędzie zarządzania. Narracja jest pojęciem wieloznacznym. To nie tylko opowiadanie. To także utrwalona opowieść. Połączenie dwu słów - marketingu i narracji - sugeruje, że za pomocą opowieści można zarządzać. Czym? Niczym. Mistewicz, a także jego klakierzy, nie rozumieją podstawowej rzeczy. Nic nie zastąpi elementów newsa i newsowości. Teaser zawsze będzie haczykiem chwytającym uwagę. Reklamy z elementami uwagi, zainteresowania, pozycjonowania i decyzji (akcji), nie zastąpi opowieść. Owszem, opowieść jest niezastąpiona do czegoś innego. Ba! Opowieść jest konieczna, niezbędna. Ale do czego? Niech Mistewicz jeszcze poczyta, poszpera. Bo nie wie. Żeby wiedzieć, trzeba być wcześniej dziennikarzem newsowym w radiu, w telewizji i prasie. Trzeba być reporterem w prasie i telewizji. Trzeba być specjalistą od marketingu! Mistewicz jest opowiadaczem bajek. Nie ma pojęcia o tym, o czym pisze.
      Ocena : 1 

    Jako książka o marketingu - skrajnie bezwartościowa i zawierająca liczne absurdalne wręcz tezy (np. że to narracje i tradycje państwa decydują o jego sile międzynarodowej, nie jego ekonomia czy wojsko). Natomiast może być ciekawym case study jak stworzyć z marketingu produkt staawny dla prawej strony sceny politycznej.
      Ocena : 1 

    Książkę oceniam jako przeciętną/mierną, która niczym szczególnym się nie wyróżnia i w zasadzie nie zawiera konkretów. Jednak paradoksalnie w ten sposób pokazuje, iż dobra opowieść często "załatwia sprawę". Dobrze poprowadzona narracja, opowieść opowiedziana o tejże książce skłoniła mnie do jej wyboru. Jednak jak sam autor zauważa, dobra opowieść to za mało jeśli nie ma pokrycia w prawdzie/w rzeczywistości. Autorowi gratuluję umiejętności opowiedzenia tej historii i zapewne przez to wysokiej sprzedaży, ale nie polecam nikomu, treść jest dużo gorsza niż historia wokół niej powstała. Czas lektury: 5h42min51sek40setne
    płatności onepress.pl