Książka dla skutecznych szefów. ...

Książka dla skutecznych szefów. Znane i mniej znane drogi do sukcesu w kierowaniu ludźmi

Autorzy: , ,

Książka dla skutecznych szefów. Znane i mniej znane drogi do sukcesu w kierowaniu ludźmi
Ocena:
   5.5/6  Opinie  (11)
Stron: 424
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: twarda) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Wydawca: Onepress
Wydawca: Onepress
Cena:
77,00 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 15,40 zł
61,60 zł 77,00 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
77,00 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
61,60 zł
77,00 zł

Szef - to brzmi dumnie!

Najlepszych szefów nie poznaje się po świetnie skrojonym garniturze ani eleganckiej garsonce. Jakości nie zagwarantują też drogie studia czy twardy charakter. Najwybitniejsi menedżerowie stali się elitą w swoim fachu po wielu latach ciężkiej pracy... nad sobą. To właśnie dzięki ich staraniom dziś Ty możesz osiągnąć upragniony sukces w znacznie krótszym czasie. Książka ta powstała zarówno z myślą o zupełnych nowicjuszach, stawiających dopiero pierwsze kroki na stanowisku kierowniczym, jak i o doświadczonych biznesmenach, którzy uważają, że na naukę nigdy nie jest za późno.

To, czego Ci trzeba, to fachowa wiedza na temat zarządzania, a także wybrane informacje z zakresu psychologii. Pierwsze ułatwią Ci prowadzenie firmy, drugie znacznie usprawnią kontakty z podwładnymi i uczynią przyjemniejszym kierowanie grupą ludzi. Wyjątkowość tego podręcznika polega na tym, że opiera się on na indywidualnych doświadczeniach autorów, uznanych polskich trenerów kadry zarządzającej. Ma on jednak znacznie większe ambicje: korzysta z praktyki wielu innych menedżerów, odnosząc się przy tym do typowo polskich realiów i specyfiki rodzimego rynku.

Wtajemniczenie w trzech krokach:

  1. Niedoceniane przedmioty obowiązkowe
  2. Elementy psychologii szefa
  3. Manowce zarządzania

Sugestywna grafika. Nigdzie nie przeczytasz tego,
co tutaj zobaczysz na własne oczy!

 

 


 

 

 

 

 

 


 

 

Patroni książki:

 


 

 

Wprowadzenie (13)
Część I Niedoceniane przedmioty obowiązkowe
Rozdział 1. Nowy pracownik w firmie (17)
Wdrożenie do pracy wymaga planu działań i przewodnictwa szefa
  • Cele działania firmy (20)
  • Wizja (22)
  • Wspólne wartości (22)
  • Wzory zachowań (22)
  • Meandry awansu wewnętrznego (33)
Rozdział 2. Szef i jego przełożeni (37)
Relacje szefa z jego przełożonymi rzutują na cały zespół
  • Rozpoznać wzajemne oczekiwania (39)
  • Gdy jest źle (41)
  • Gdy jest dobrze (45)
  • Gdy pojawia się nowy szef (48)
  • Gdy szef odchodzi (49)
Rozdział 3. Motywowanie pozafinansowe pracowników (53)
Motywowanie bez wiedzy o potrzebach podwładnych prowadzi donikąd
  • Jedenaście zasad motywacji (55)
    • 1. Motywowanie zacznij od siebie (56)
    • 2. Nie motywuj bez podania celu (57)
    • 3. Nieosiągalne cele demotywują (57)
    • 4. Wspólne określenie celu motywuje (58)
    • 5. Nie motywuj innych, dopóki nie poznasz ich potrzeb (60)
    • 6. Motywuj, umożliwiając rozwój (62)
    • 7. Nie oczekuj, że motywacja trwa wiecznie (63)
    • 8. Motywuj, dostrzegając sukcesy (64)
    • 9. Etyczne współzawodnictwo motywuje (65)
    • 10. Elitarność motywuje (65)
    • 11. Przynależność do grupy motywuje (66)
  • Manipulowanie pod płaszczykiem motywowania (74)
Rozdział 4. Motywowanie finansowe (81)
Menedżer powinien współtworzyć system wynagradzania swoich pracowników
  • Zarobki podwładnych (83)
    • Premia regulaminowa (84)
    • Premia uznaniowa (88)
    • Wynagrodzenie podstawowe (90)
    • Skutki złych rozwiązań (92)
  • Zarobki szefa (93)
Rozdział 5. Zwalnianie podwładnych (99)
Nieunikniony element zarządzania wymagający rzetelnego przygotowania
  • Kiedy zwolnić? (101)
  • Jak zwalniać? (103)
  • Konsekwencje zwalniania (109)
  • Skutki dla klientów i konkurencji (112)
Rozdział 6. Poszukiwanie dobrych praktyk (117)
Większość najlepszych rozwiązań już istnieje - naucz się adaptować je do własnych potrzeb
  • Czym jest benchmarking? (119)
  • Typy benchmarkingu (120)
    • Benchmarking wewnętrzny (120)
    • Benchmarking konkurencyjny (121)
    • Benchmarking funkcjonalny (121)
  • Nowe pomysły czy adaptacje starych? (121)
  • Dobre praktyki a zmiany w przedsiębiorstwie (122)
  • Nowe produkty (124)
  • Porównywanie wskaźników w poszukiwaniu najlepszych praktyk (127)
  • Poszukiwania przez analogię (128)
    • Analogia osobista (129)
    • Analogia bezpośrednia (129)
    • Analogia symboliczna (129)
  • Zaangażowanie pracowników (130)
  • Dobre praktyki a innowacyjność (130)
  • Podsuwanie przez pracowników nowych pomysłów (131)
  • Dobre praktyki a konkurencyjność (132)
Rozdział 7. Myślenie w kategoriach projektu (135)
Uporządkowanie działań zwiększa skuteczność zarządzania
  • Budżet i terminy (137)
  • Etapy projektu (137)
  • Określenie potrzeb odbiorców (138)
  • Wybór celu projektu (139)
  • Planowanie projektu (140)
  • Realizacja projektu, czyli do roboty (144)
  • Kontrola efektów (145)
  • Ocena projektu (147)
  • Zalety projektu (148)
Rozdział 8. Proces handlowy (151)
Wszyscy pracownicy w firmie mają związek ze sprzedażą
  • Wiedza o kluczowych klientach (153)
  • Wiedza o własnych usługach i produktach (155)
  • Wiedza o konkurencji i jej produktach (156)
  • Wiedza o własnej postawie w trakcie spotkania z klientem (160)
  • Zła obsługa po sprzedaży? (163)
Część II Elementy psychologii szefa - wiedza nietajemna
Rozdział 9. Portret szefa (169)
Swój styl zarządzania i reakcje otoczenia można zrozumieć i na nie wpływać
  • Pierwsze spojrzenie na szefa (171)
  • Szef poddany analizie - słów kilka o analizie transakcyjnej (172)
  • Inwentaryzacja po raz pierwszy - analiza strukturalna według analizy transakcyjnej (176)
  • Jak to działa - czyli jak się na co dzień zachowujemy - analiza funkcjonalna (178)
    • Szef jako Rodzic (178)
    • Szef też ma emocje - stan Ja Dziecko (187)
    • Szef w pełni Dorosły (202)
  • Obraz całego zespołu na tle portretu szefa (206)
    • 1. styl zarządzania - "biurokrata na patrolu" (207)
    • 2. styl zarządzania - "włoska mama" (208)
    • 3. styl zarządzania - "firma to Ja, czyli szef-Słońce" (209)
    • 4. styl zarządzania - "stanowczy, twórczy, dobry ojciec" (210)
    • Portret nr 1: 2. styl zarządzania - "włoska mama" w męskim wydaniu (212)
    • Portret nr 2: 1. styl zarządzania - "biurokrata na patrolu" (212)
    • Portret nr 3: 4. styl zarządzania - "stanowczy, twórczy, dobry ojciec" (214)
    • Portret nr 4: 3. styl zarządzania - "firma to Ja, czyli szef-Słońce" (216)
  • Szef spogląda w lustro (218)
  • Składowe portretu - rozmawiamy czy komunikujemy się (218)
  • Transakcje - czyli jak ze sobą rozmawiamy i co z tego wynika (221)
  • Postawy życiowe - czyli co myślimy o sobie i o innych; jak to wpływa na nasz sposób zarządzania i tworzenie atmosfery w pracy 234
    • I postawa: Ja jestem OK - Ty jesteś OK (236)
    • II postawa: Ja jestem OK - Ty nie jesteś OK (236)
    • III postawa: Ja nie jestem OK - Ty jesteś OK (237)
    • IV postawa: Ja nie jestem OK - Ty nie jesteś OK (238)
  • Postawa życiowa a funkcjonowanie zespołu (238)
Rozdział 10. Asertywność szefa to znacznie więcej niż umiejętność mówienia "nie" (257)
  • Zaczynamy stosować asertywne komunikaty (260)
  • Bilans zysków i strat - z jakich powodów wybieram nieasertywne zachowania (262)
    • Jestem szefem, więc mam prawo do... (265)
    • Asertywny gniew szefa (267)
  • Irracjonalne myśli są hamulcami zachowań asertywnych (271)
  • Indywidualny styl rozwiązywania konfliktów a postawa asertywna (274)
    • Dominacja, czyli Ja wygrywam - Ty przegrywasz (276)
    • Adaptacja, czyli Ja ustępuję - Ty wygrywasz (278)
    • Unikanie, czyli Ja się wycofuję - Ty stajesz się nieistotny (279)
    • Kompromis, czyli Ja ustępuję i obiecuję - Ty ustępujesz i obiecujesz (280)
    • Współdziałanie - Ja wygrywam - Ty wygrywasz (281)
  • Gry psychologiczne - gry bez zwycięzców (285)
    • Czy zauważasz swoich pracowników? (285)
    • "W co ty grasz?" (288)
    • Gra ma sens, jeśli pojawi się drugi gracz (291)
    • Jak nie grać? (301)
    • Zasady czystej komunikacji według analizy transakcyjnej (305)
Rozdział 11. Konflikt w zespole (311)
Konfliktów nie należy powstrzymywać i utajniać, tylko trzeba je rozwiązywać
  • Zarządzanie przez konflikt (314)
  • Przyczyny konfliktów (315)
  • Objawy (318)
  • Leczenie (319)
Część III Manowce zarządzania
Rozdział 12. Szef bez autorytetu (327)
Sama wiedza i umiejętności bez osobowości nie zbudują autorytetu
  • Na autorytet trzeba zapracować (334)
  • Przyczyny braku autorytetu (337)
  • Objawy braku autorytetu (338)
  • Leczenie (339)
  • Dobre rady (340)
Rozdział 13. Nieformalny lider (345)
Złe zarządzanie tworzy alternatywnych przywódców
  • Nieformalny lider w polityce i w firmie (347)
  • Co sprzyja wyłonieniu nieformalnego lidera? (347)
  • Jak obecność nieformalnego lidera wpływa na zespół? (349)
  • Co dzieje się z nieformalnym liderem? (352)
  • Lepiej zapobiegać, niż leczyć (353)
  • A kiedy mamy już lidera... (356)
  • Monitorowanie relacji z zespołem (356)
  • Poszukiwanie sukcesorów (357)
  • Kiedy i jak zwolnić nieformalnego lidera? (358)
Rozdział 14. Rutyna szefów i podwładnych (363)
Poszukiwanie równowagi pomiędzy kreatywnością a rutyną
  • Rutyna pomaga (366)
  • Rutyna przeszkadza (367)
  • Przyczyny (368)
  • Obraz choroby (369)
  • Najważniejsze powody braku kreatywności. Jak sobie radzić? (374)
    • Schematyzm myślenia i postępowania (374)
    • Obawa przed krytyką (375)
    • Obawa przed nowym (376)
    • Obezwładniające poczucie sukcesu (379)
    • Niskie poczucie własnej wartości (380)
    • Brak motywacji (381)
Rozdział 15. Przemęczenie pracą (387)
Wymagania stawiane przez firmę i nas samych powinny być proporcjonalne do indywidualnych możliwości
  • Przyczyny wokół nas (391)
  • Zamęczyć samego siebie (392)
  • Konsekwencje przemęczenia (396)
  • Jak się zmęczyć, ale nie zamęczyć? (403)
  • Jak wprowadzić wyścig szczurów? (405)
Skorowidz (415)

Najczęściej kupowane razem ebooki:

Książka dla skutecznych szefów. Znane i mniej znane drogi do sukcesu w kierowaniu ludźmi plus Książka dla skutecznych szefów. Znane i mniej znane drogi do sukcesu w kierowaniu ludźmi. Wydanie II rozszerzone plus Motywacja pod lupą. Praktyczny poradnik dla szefów. Wydanie II rozszerzone
Cena zestawu: 182,75 zł 215,00 zł
Oszczędzasz: 32,25 zł(15%)
Do koszyka
zestaw0 Książka dla skutecznych szefów. Znane i mniej znane drogi do sukcesu w kierowaniu ludźmi
6
(10)
5
(0)
4
(0)
3
(1)
2
(0)
1
(0)

Liczba ocen: 11

Średnia ocena
czytelników

  


okladka
  Ocena : 6 

Polecam jej aspekty praktyczne. Przy okazji - rozdziały dotyczące psychologii zarządzania mają tez odniesienie do prywatnego życia. Janusz Gil
  Ocena : 6 

Pierwsza część książki traktuje o rzeczach podstawowych dla menedżerów, które jednak warto sobie przypomnieć. Druga i trzecia część książki powinna być obowiązkowa, ponieważ otwiera oczy na wiele mało znanych menedżerom kwestii.
  Ocena : 6 

Super i już:)
  Ocena : 6 

Wartościowa, rzetelna książka. Solidne i konkretne opracowanie. Polecam.
  Ocena : 6 

Wiedza zawarta w tej pozycji powinna być "niezbędnikiem" każdego szefa. Bardzo przejrzysta struktura, pomocne podsumowania każdego działu liczne przykłady pochodzące z naszego rodzimego stylu zarządzania, to wszystko sprawia, że z "podręcznika wiedzy niezbędnej dla każdego szefa" korzysta się z przyjemnością. Zamieszczone karykatury sprawiają, że poruszane problemy stają wersją bardziej "light" dla osób, które stawiają pierwsze kroki w swoim rozwoju.
  Ocena : 6 

Bardzo dobrze czytało mi się te książkę. Widać wyraźnie, że autorzy znają się na tym, o czym piszą. Doświadczenie menedżerskie i umiejętność pokazania praktycznego wykorzystania wiedzy psychologicznej w zarządzaniu są dużymi walorami tej pozycji. Dodatkowym atutem są dwa rodzaje ilustracji - zarówno grafiki rysownika jak też "ilustracje" poruszanych kwestii licznymi przykładami. Polecam - szefom doświadczonym i początkującym.
  Ocena : 6 

Książka prawdziwa, przydatna i mądra.
  Ocena : 6 

Ta pozycja mnie zainspirowała. Od chwili, gdy ja przeczytałem, zmieniam styl kierowania podwładnymi.
  Ocena : 6 

Znakomita, praktyczna i napisana tak, żeby zmienić postawy wielu menedżerów i uczynić ich skutecznymi.
  Ocena : 6 

Czytałam tę książkę z przyjemnoscią tym bardziej, że znam osobiście autorów. Jeden z lepszych praktycznych poradników jak podwyższyć swoje kompetencje a zarazem czerpać satysfakcję ze swojej pracy. Gorąco polecam.
  Ocena : 3 

Każdy szef po przeczytaniu tej książki zyska świadomość, że jest moderatorem swojego zespołu w pozytywnym bądź negatywnym tego słowa znaczeniu. Cieszy fakt, że autorami są osoby o dużym doświadczeniu zarówno managerskim jak i szkoleniowym. Książka ciekawa budząca refleksję. Zachęca do pracy nad sobą a co najważniejsze pokazuje jak to zrobić.




płatności onepress.pl