Jak zorganizować perfekcyjną konferencję

Autor: John G Fisher

Jak zorganizować perfekcyjną konferencję
Stron: 128
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka)

Tradycyjne konferencje coraz częściej zastępowane są przez tele i wideokonferencje. Nadal jednak w wielu przypadkach niezbędne okazuje się osobiste spotkanie. Zorganizowanie udanej konferencji wymaga zaangażowania wielu sił i środków. Sama rezerwacja sali oraz postawienie na stołach wody mineralnej i delicji to zdecydowanie za mało. Dziś należy zadbać o odpowiedni wygląd zaproszeń, zaplanować przebieg konferencji, znaleźć zakwaterowanie dla jej uczestników oraz wynająć odpowiednią firmę cateringową. Realizacja wszystkich tych etapów gwarantuje organizację profesjonalnej konferencji.

"Jak zorganizować perfekcyjną konferencję" to poradnik dla osób, które zajmują się organizacją tego typu spotkań. Zawiera szczegółowe omówienie wszystkich zagadnień, na które należy zwrócić uwagę, przygotowując konferencję. Czytając tę książkę, nauczysz się planować budżet konferencji i układać jej plan. Dowiesz się, na co należy zwracać uwagę, rezerwując pokoje hotelowe dla uczestników i nawiązując współpracę z firmą cateringową. Przeczytasz także o tym, jak przygotować konferencję za granicą oraz jak ocenić, czy konferencja zakończyła się sukcesem.

  • Tworzenie budżetu konferencji
  • Wybór miejsca konferencji
  • Przygotowanie zaproszeń i materiałów konferencyjnych
  • Zapraszanie gości
  • Rezerwacja pokoi hotelowych
  • Współpraca z firmą cateringową
  • Ocenianie zakończonej konferencji

Jeżeli zlecono Ci zadanie zorganizowania konferencji,
koniecznie przeczytaj tę książkę.

Wstęp (5)
1. Czy konferencja jest naprawdę potrzebna? (9)
  • Powody organizowania konferencji (9)
  • Argumenty przeciwko organizowaniu konferencji (11)
  • Alternatywne media konferencyjne (11)
  • Ustalanie celów (13)
2. Tworzenie budżetu (19)
  • Lista kontrolna kosztów stałych (20)
  • Lista kontrolna kosztów zmiennych (24)
  • Budżet awaryjny (25)
  • Rozkład budżetu (26)
3. Szukanie odpowiedniego miejsca (29)
  • Kwestie pory (29)
  • Możliwości wyboru (34)
  • Inspekcja miejsca konferencji (42)
4. Zarządzanie stroną kreatywną (45)
  • Zrób to sam lub skorzystaj z pomocy fachowca (45)
  • Dokument z wymogami dla agencji (51)
  • Partnerstwo przy produkcji konferencji (55)
  • Zarządzanie prelegentami (59)
  • Tworzenie równowagi (60)
5. Zarządzanie imprezą i logistyka (63)
  • Proces zapraszania (64)
  • Kwestie związane z podróżą (68)
  • Przyjmowanie delegatów (70)
  • Przerwy (76)
  • Zarządzanie listą delegatów (78)
6. Zakwaterowanie (81)
  • Miejsce na konferencję (81)
  • Noclegi (86)
7. Wyżywienie i napoje (91)
  • Co obejmuje wyżywienie? (91)
  • Wybór menu (93)
  • Sytuacje, kiedy w grę wchodzą napoje (97)
8. Konferencja za granicą (103)
  • Partnerzy do rozważenia (103)
  • Wybór miejsca (107)
9. Co się udało, a co nie? (111)
  • Prowadzenie badań (111)
  • Prezentacja ustaleń (114)
10. Przyszłość konferencji (119)
  • CTI, ISDN i ADSL (120)
  • Konferencje zmierzające do zmiany postaw (123)
Kolejny tytuł z "helionowskiej" serii poradników biznesowych. To niewielkiej objętości‚ ale za to bardzo przydatna książeczka‚ zarówno dla tych‚ którzy organizację swej pierwszej konferencji mają dopiero przed sobą‚ jak i dla "starych wyjadaczy". Powszechnie wiadomo‚ że nic nie jest bardziej zgubne od rutyny -- książka Fishera z pewnością nie nauczy profesjonalistów niczego nowego‚ będzie jednak znakomitym planem zajęć‚ który pomoże o niczym nie zapomnieć‚ dopilnować najmniejszych szczegółów‚ od których tak naprawdę należy odbiór całości.

Niewątpliwe atuty publikacji (jak i zresztą całej serii) to przystępny język i bardzo czytelny układ prezentowanych treści. Z książki dowiemy się (bądź usystematyzujemy swą wiedzę) o tym, jak krok po kroku zorganizować dobrą konferencję: począwszy od ustalenia samego faktu konieczności i przydatności jej organizacji. Poszczególne rozdziały pomogą nam przygotować budżet imprezy (także ten awaryjny)‚ zaprosić gości‚ dokonać wyboru właściwej agencji‚ ale przede wszystkim odpowiedniego miejsca i czasu konferencji (m.in. ranking popularności poszczególnych miesięcy i atrakcyjności poszczególnych miejsc na świecie). W książce znajdziemy przydatne wskazówki dotyczące organizacji podróży‚ rezerwacji miejsc noclegowych‚ a nawet doboru menu. Poradnik przypomina‚ że dobrze zorganizowana konferencja nie kończy się dla organizatora z chwilą wyjazdu ostatniego gościa. Nie wolno zapomnieć o podsumowaniu jej przebiegu‚ efektów‚ przeprowadzeniu ankiety wśród uczestników. Wyniki takiego badania będą nieocenione podczas organizacji kolejnej‚ jeszcze bardziej perfekcyjnej imprezy.

Podobnie jak do każdej publikacji z tej serii‚ również i do tej dołączono praktyczny polsko-angielsko-niemiecki mini słowniczek terminów związanych z prezentowanym tematem.

Magazyn Literacki al; 01/2006






płatności onepress.pl